Strategisk globalt samarbeid

sokaratest
PHO 15.07.2024 kl 18:08 192245

Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
rockpus
08.11.2024 kl 09:03 1746

Ok, beklager da om jeg feiltolket betydningen av din påstand. ;-

Har du ellers noen mening om dagens kurs, sett i forhold til status og videre potensiale?
peaf
08.11.2024 kl 09:11 1714

Nå må du slute du skrøt over Schneider når han kjøpte Ipsen rettigheterne, og Schneider har ikke solgt Cevira han var ikke innvolvert i prosessen ens en gang det har han selv innrømt på presentasjonen. Skall du skrive her må du vete hva som er fakta og ikke påstå noe du ikke har kjennskap til.
Redigert 08.11.2024 kl 09:12 Du må logge inn for å svare
JosefK
08.11.2024 kl 10:12 1635

Nei. Men jeg ser meg rundt og det jeg ser gjør at pragmatismen råder. Nykode, f eks. Kursen er klistret til kontantbeholdning. Just sayin.
HrDuck
08.11.2024 kl 10:38 1614

Nei, kursen er ca lik cash pluss antatte fremtidige inntekter der
peaf
08.11.2024 kl 10:56 1587

Det er merkelg her kommer det en melding om samarbeidsavtale for salg av Cevira i hele kina, ferdigt utbyggt med transporter og logistikk som normalt koster store summer at etablere om det er store mengder. De er og eksperter på markedsføring og salg, nå selger vel Cevira sig selv men noen må levere og ta betalt. Det har et enormt verdi spesiellt i tid, og de deler kostnader med flere hundre andre produkter vilket gir meget gode synergi effekter.

Men budskapet drunkner i innlegg som ikke har noen som helst mening, burde ikke kommentarer handle om det som skjer og har en enorm betydelse for omiddelbar lønnsomhet. Da alt som behøvs for salget reden er byggt ut og medfører bare minimale med ekstra kostnader, og Asieris kan konsetrere seg på at finne noe liknande for salg og markedsføring i resten av verden. Vi skal huske at studien var delvis i Europa og, så myndigheter har med all sikkerhet de resultaten og kan enkelt komplettere dem med de kinesiske resultaten når søknaden kommer. Søknaden skal sendes i år etter planen.
EnklestErBest
08.11.2024 kl 10:58 1567

Ingen behøver å bekymre seg over cash beholdningen i Photocure. Den har holdt seg stødig gjennom flere år. Snart kommer markedstilgang for Cevira og nye HD flexiscope som kommer til å flerdoble salget av Hex/Cys.
I stedet for å øke aksjebeldningen i selskapet, vil det meste av milepæler og provisjoner gå rett inn på kontoen til aksjonærene. I tillegg til meget betydelig kursøkning vil de økte inntektene fra Hex/Cys også fpr det mste havne på aksjonærenes kontoer. .
HrDuck
08.11.2024 kl 11:48 1509

Var mest for å gjøre narr av ditt tøysete innlegg. Man må klare å skille mellom selskap med inntekter og produkt vs rent binære case med noe som kanskje kan være et produkt langt inn i fremtiden
JosefK
08.11.2024 kl 12:01 1483

Så det er å gjøre narr som er greia? Jees. Er det rart man ikke gidder å åpne i beste fall intetsigende og i værste fall grovt misvisende tråder…

Folkens, det er ingen her som klarer å kvalifisere påstandene som forfektes her. Det burde ringe bjeller.

HrDuck
08.11.2024 kl 12:04 1487

Tenker det er kvalifisert å gjøre narr av innlegg som sammenligner selskap med produkt og inntekter opp mot selskap som foreløpig kun er håp om produkt. Nesten overraskende hvor kunnskapsløse skribenter som Josef kan være.
JosefK
08.11.2024 kl 12:23 3130

Jeez, mann… her har du ikke fulgt med i timen. Sist jeg kikket på nykode var capen på 12 mrd mener jeg å huske. Og jeg mener også å huske det var langt over cash beholdning. Normalt ikke et selskap jeg følger, men jeg måtte bare gjøre det for å sjekke sentimentet, noe nykode fungerer utmerket til. Og sentimentet, det er negativt. Hvilket var poenget. Og som jeg også påpekte -et eksempel.

Men la oss for all del tillegge josef holdninger han kansje har eller kanskje ikke har. Men å kvalifisere påstandene rundt subjektet (pho) -det klarer du ikke.
HrDuck
08.11.2024 kl 12:28 3133

Så du har ikke fått med deg nylige nyheter i nykode? Det er nesten pinlig å lese dine innlegg. Og når du hevder at vi andre ødelegger verdien av å kikke innom forumet samtidig som du snakker om selskap helt uten relevans.... pussige greier
JosefK
08.11.2024 kl 12:48 3125

Så du mener et fall fra 12 mrd til ~600 mill (ca 1200 mill da jeg så på tallene i går) ikke sier noe om sentiment?

Det som er pinlig er de som påstår dette reflekterer framtidige inntekter. Da det bør være klart for enhver at det prises inn null inntekter, også framtidige.

Ta nå å kvalifiser påstandene rundt subjektet, for holder ikke de, så ser du lignende tilstander
HrDuck
08.11.2024 kl 12:57 3108

Det har jeg gjort tidligere, men prøv å les nå da:

Priset til ca 1.4 mrd
260 mill i cash
Omsetter for ca 500 mill årlig nå, omsetning økende
Av de ca 500 mill i omsetning er det ca 450 mill i bruttomargin
Resterende kostnader er adk som lønn, husleie, representasjon osv

Selskapet kan når som helst nedprioritere vekst og dermed kutte kost, altså mulighet for solid cashflow fra drift når de velger. Delvis signaliserer de dette nå, men kun at de er på terskel for drift/org.

I tillegg solid oppside ved evt kommersialisering av cevira, gjennom fase 3 og søknad akseptert for behandling hos kinesiske helsemyndigheter
JosefK
08.11.2024 kl 13:11 3113

Men å kvalifisere påstanden, det vil du ikke. Påstanden var «kanskje» tidlig markedsføringstillatelse. Jeg finner det ingen plass. Bortsett fra hos finsnsavisens haussekorps.

HrDuck
08.11.2024 kl 13:29 3094

Jeg har aldri nevnt det. Uansett, om tillatelse kommer nå eller om noen måneder er stort sett helt irrelevant ifht verdi. Det relevante er om det blir godkjent.
heilo888
08.11.2024 kl 13:29 3096

Best å blokkere "Josef" som bare har vist seg å være en manipulator på flere tråder!
JosefK
08.11.2024 kl 13:35 3082

Nei, og jeg har heller aldri sagt det. Men allikevel får jeg tre stykker etter meg når jeg hevder det er en usubstansiert påstand. Ingen av dere vil kvalifisere påstanden.

Men ta mannen, ikke ballen, hu hei, sånn er photocure.
peaf
08.11.2024 kl 13:43 3059

Man kan ikke kvalifisere et kanskje eller dokumentere et ord med den betydelsen, om man forstår hva ordet betyr. Men det er typiske bidrag fra sånne som søker oppmerksomhet, men just den typen oppmerksomhet er vel noe vi klarer oss uten.
SomSa
08.11.2024 kl 13:57 3051

De som er fornøyd med selskapets presentation er ledelsen med sine gavemilde lønninger. Koster ikke CEO over 10 millioner i året? Og etter min mening er det naturlig at han er en god eventyrforteller for å kunne fortsette og kose seg med sin lønn. Snart kommer 3Q presentasjonen, vi skal samle barn og barnebarn for å høre på eventyr.
HrDuck
08.11.2024 kl 14:06 3040

Det er som sagt av minimal betydning for verdien av selskapet om en evt godkjenning kommer i morgen eller om noen måneder. Jeg konstaterer at prosessen gikk raskere enn jeg hadde forventet for cys/hex
SomSa
08.11.2024 kl 14:18 3017

Godkjenningen betyr svært lite, Cysview har vært i salg i 12 år eller mer uten suksess. Allumera endte i fiasko etter godkjenningen. Hvis Cevira hadde en fremtid hadde en europeisk selskap kapret alt for lenge siden. Spørsmålet er hvor mye skal PHO bidra med markedsføringen i Kina. Bortsett fra kortsiktige trade vi få kaste seg over PHO med sin bakgrunn pga en godkjenning.

JosefK
08.11.2024 kl 14:22 3009

Uansett om det kom som følge av bløffmakere på Internett? Det er kriminelt det. Og så langt fra voksent at jeg gremmes.

Redigert 08.11.2024 kl 14:24 Du må logge inn for å svare
peaf
08.11.2024 kl 14:33 2997

Ja Hexvix godkjenningen i Kina gav ingen større respons fra investorer eller andre, men vi bør få en oppdatering om royalty avtalen og milepæler om Schneider husker hvem han jobber for. Og i et kvalifiset kanskje Ryan Kitchen dykker opp med litt oppdaterte strategier om veien til lønnsomhet i Hex/cys delen. Det er i alle fall saker på gang det vet vi, med litt flaks så takker Schneider og for seg i presentasjonen. Det er ("!# kanskje "!# ) at håpes på for mye, men som de fleste vet gir jeg ikke opp håpet i første taget.
HrDuck
08.11.2024 kl 14:34 3004

Aner ikke hvem du "svarer" her. Men uansett, det jeg har sett er spekulasjoner, tro på, kanskje det skjer.

Uavhengig av det så mener jeg at du bidrar med så mye dumt at jeg foreslår du lar andre med mer kred her evt ta den kampen.
JosefK
08.11.2024 kl 14:40 2996

Hvorfor svarer du når du ikke vet det? Det var ikke deg jeg svarte men enklesterbest. At du ikke skjønner så enkle ting slår rett tilbake. Eller «kred» om det er det du ønsker å kalle det. Ord har for lengst mistet sin betydning i pho universet.

HrDuck
08.11.2024 kl 14:47 2998

Ok, så om aksjekursen stiger fordi selskapet er underpriset (ref mitt innlegg som du tydeligvis ikke skjønte) så er det ikke kriminelt?

Om du mener at kursen stiger pga ulovlige innlegg på forumet så foreslår jeg at du tar dette til rette myndigheter. Sutring som du har gjort ganske mye av virker bare trist og nettopp ja, sutrete 😀😀
HrDuck
08.11.2024 kl 14:48 3011

Forøvrig et tips, forumet har en reply funksjon som viser hvem du refererer til. Værsågod, bare hyggelig å hjelpe med info
rockpus
08.11.2024 kl 14:48 3024

" Hvis Cevira hadde en fremtid hadde en europeisk selskap kapret alt for lenge siden. "

Mener du dermed at Asieris tar feil når de tydeligvis har ment at det var verdt å satse på Cevira??
JosefK
08.11.2024 kl 14:55 3037

Om selskapet er underpriset eller ikke er subjektivt. Fakta eller fravær av fakta (ofte kalt løgn) er verifiserbart. Å med viten å vilje spre slikt (løgn) er straffbart.

https://www.finanstilsynet.no/tilsyn/markedsatferd/forbud-mot-markedsmanipulasjon/
Redigert 08.11.2024 kl 15:12 Du må logge inn for å svare
HrDuck
08.11.2024 kl 15:26 2986

Nå er du kommet så langt at du beskylder noen for lovbrudd. Da må du konkretisere hvem og hvilke innlegg
JosefK
08.11.2024 kl 15:58 2940

Hvor har jeg beskyldt noen? Jeg har bare bedt om at «kanskje» tidlig markedsadgang kvalifisereres. For jeg finner det hverken hos pho eller motparten Asieris.

Jeg holder det som en åpenbar løgn på det nåværende tidspunkt. Prove me wrong.
rockpus
08.11.2024 kl 16:02 2947

Når man bruker begrepet "kanskje", så er det jo ingen påstand og dermed urimelig å kalle det løgn. Det er derimot en subjektiv mening som bør tillates på et forum.

Jeg synes du bedriver kverulering her. Er skuffet da jeg trodde du var en av de mer seriøse på forumet.
HrDuck
08.11.2024 kl 16:02 2946

Du påstår åpenbar løgn så du kommer med beskyldninger i samme innlegg som du spør hvor du har gjort det 😂😂
peaf
08.11.2024 kl 16:05 2938

Ja i dine øyner bør jo alle analytiker bures inn de treffer jo aldri, det må jo vare straffbart. Eller er de fritatt og bare du er kvalifisert nok at avgjøre hvem som far med sanningar, det virker sånn og det krever sin oppmerksomhet.
Redigert 08.11.2024 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
HrDuck
08.11.2024 kl 16:06 2945

Og forøvrig sånn at det ikke skal være tvil. Som tidligere informert, er aksjonær - vært kjøper siste måneder - skal kjøpe mer.
JosefK
08.11.2024 kl 16:09 2949

Feil. Jeg gir deg muligheten til å vise hvor det står. Men det eneste du kan er ad hominem angrep.
Redigert 08.11.2024 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
HrDuck
08.11.2024 kl 16:14 2942

Burde vel ikke mate trollet, men du skriver jo direkte: " jeg holder det som en åpenbar løgn". Fortell oss: kan du ikke lese hva du selv skriver eller satser du på at vi ikke klarer å lese det?
JosefK
08.11.2024 kl 16:22 2923

Det jeg skriver er korrekt i forhold til det jeg kan verifisere. Ergo konkluderer jeg med løgn inntil det er bevist. Mens dere har vært tre stykker som ikke klarer å si om det «kanskje» er korrekt eller ikke.

🤷🏼‍♀️

HrDuck
08.11.2024 kl 16:26 2917

Jeg tror ikke du tror på det selv en gang. Men overlater til opinionen å dømme
JosefK
08.11.2024 kl 16:29 2910

Du skal ikke tro noen ting. Jeg kan informere deg om at jeg tror på et normalt regulatorisk forløp. Så kjettersk er jeg.

HrDuck
08.11.2024 kl 16:45 2887

Diskusjon blir litt meningsløst når du hevder at alt er løgn så lenge du tror noe annet. Legger ballen død, og tror at resten av forumet tenker du er en kverulant.
EnklestErBest
08.11.2024 kl 16:48 2882

Sutrere blir aldri rike
De som konkluderer og kommer til en slutning blir rike.
Når fasiten ligger på bordet er det som regel for sent.
Verden går fremover på gode konklusjoner, og nærmere en god konklusjon enn du har på de kortene Photocure og Asieris har lagt på bordet i det siste er det nesten umulig å komme
peaf
08.11.2024 kl 16:48 2878

Ja for at återgå til det som betyr noe, at Asieris underteigne en samarbeidsavtale i går som gir en betydligt raskere markedstilgang og levering av deres blockbuster produkt Cevira. Blir ikke meldt eller informert med et ord fra PHO, det har jo stor betydelse for når royalty inntekter og eventuelle milepæler kommer. Det blir ikke nevnt i media eller av de som normalt skal følge med på viktige avgjøreørelser. Men det kommer vel alt på en gang med godkjenningen, men avtalen og presiseringen hva den inneholder om produktet burde vare en kraftig signal om hva vi kan forvente. Det kan fort vare at bare tidsbesparingen er verdt mange hundre millioner.

Eller som Asieris skriver i meldingen : og vi gjør sterke fremskritt med å forenkle gjennomgangen og godkjenningsprosessen. Står det da alle fritt at tolke det som snart, jeg mener det og i forumet skal vi dele våre meninger det er det er til for.
JosefK
08.11.2024 kl 16:53 2901

Så lenge jeg ikke kan OBSERVERE det eller på annet vis verifisere korrektheten av ordsalaten tre presumptivt informerte herrer bugner av.

HrDuck
08.11.2024 kl 17:05 2929

Ser du gjetter og spekulerer vilt på azt trådene i hvert fall. Men det er greit for meg, du må vel trøste deg selv litt midt i katastrofen 😂😂
JosefK
08.11.2024 kl 17:30 2914

Hvilken katastrofe? Markedet er tungt, mye tyngre enn de fleste har fått med seg. Men det har begrenset seg stort sett til ett forretningsområde, mens tools holder seg godt. Ytd er ned fra 90 mill omsetning til ca 80, som jeg ikke mister nattesøvnen av. Kassen på en kvart milliard er intakt. Ledelsen har vært føre var og satt i gang sparetiltak. Og ja, jeg spekulerer av og til og da sier jeg at det er spekulasjon. Ellers liker jeg å vite hva jeg sysler med og oppfordrer alle andre å undersøke sjøl. Derav er det linker til original så langt det lar seg gjøre.

Never let a good katastrofe go to waste. Du skulle bare visst om katastrofen som rammet da fire fase tre forsøk gikk i dass. Jeg brukte den katastrofen til å mangedoble beholdningen. Og det har jeg ikke angret på. Snart 20 år siden 🤗
HrDuck
08.11.2024 kl 17:35 2954

Årets laveste, ned 70% . Og bare tenk når de også skal prises til cash. Nye 70% ned da 😂😂

Og omsetning på noen få ti-talls millioner.... er jo som en aviskiosk sammenlignet med pho. Høres bedre ut med en halv milliard og 93% bruttomargin
Redigert 08.11.2024 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
JosefK
08.11.2024 kl 18:12 2906

Hvorfor gi seg med 93%? Azt har i alle år dunket inn brutto margin på ca 97%. Den er litt lavere nå iom at det produseres holdbarhetsbatcher til drug filing.

Den relevante metricen er imidlertid EPS. Ta gjerne fram EPS ti år tilbake i tid. Og du vil se at AZT taper mindre og tjener mer. I år er jeg usikker på hvordan det går, men jeg utelukker ikke at AZT slår pho nok en gang. Til tross for et marked fra helvete.

Men det kan også godt hende det blir armageddon. Og selv da er jeg trygg på at AZT overlever. De har nemlig gjort det i vel 30 år.