Strategisk globalt samarbeid
Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
skadi
10.11.2024 kl 11:37
1938
Hundre prosent enig jeg også.
Peaf, du må bare fortsette med gravearbeide ditt og deling av interessante ytringer som du kommer med. 👍
Peaf, du må bare fortsette med gravearbeide ditt og deling av interessante ytringer som du kommer med. 👍
Redigert 10.11.2024 kl 11:37
Du må logge inn for å svare
peaf
11.11.2024 kl 10:28
1612
Ja nå for vi snart vite tilstanden i Hex/cys delen og hva de har prestert i Q3, noe bør de ha klart uten eg har de store forventninger. De her For Tech har jo bestillt 12 Saphira scope for levering i Q3, det går sikkert ut over PHO,s salg av scope når de kan leie scope i steden. Om Schneider har vett at redusere sitt salgskorps så er det en klar fordel for Cysview salget som da blir økt uten kostnader for PHO.
Men de blir vel nøtt at innformere litt mer om hexvix avtalen i kina, spesielt royalty avtalen må de vel klare at presentere. Og analytiker må vel ha en mening om Ceviras potensiale når de vet det blir godkjent om ikke alt for lenge. Men det som kan gi et kraftigt utslag på kursen er om Ryan Kitchen kommer på banen med sin lønnsomhets strategi, der er det flere hundratals millioner i mulige besparelser. Vi vet det kommer noe der men ikke når og hva, men jeg har kraftig tru på Hallerberg han har reden lagt seg ut med ledelsen med reduksjon av deres opsjoner. Og at Kitchen fikk flest opsjoner falt nok ikke i god jord hos ledelsen.
Men alt som alt ser jeg positivt på det hele, Schneider vet at han har styrets øyner på seg og tør nok ikke finne på noen sprell som ikke er lønnsomme. Så får vi se om den her fantastiske VA studien baner vei for økt bruk av BLC i USA, de kommer ikke unden den om de vil tilby beste behandling. Det er KANSKJE det For Tech ser når de satser på utleie av Saphira scope. Vi må og takke Hestdal som gav oss Cevira og starte VA studien, det kommer at gjøre PHO til et meget stort og lønnsomt selskap sett med norske øyner.
Men de blir vel nøtt at innformere litt mer om hexvix avtalen i kina, spesielt royalty avtalen må de vel klare at presentere. Og analytiker må vel ha en mening om Ceviras potensiale når de vet det blir godkjent om ikke alt for lenge. Men det som kan gi et kraftigt utslag på kursen er om Ryan Kitchen kommer på banen med sin lønnsomhets strategi, der er det flere hundratals millioner i mulige besparelser. Vi vet det kommer noe der men ikke når og hva, men jeg har kraftig tru på Hallerberg han har reden lagt seg ut med ledelsen med reduksjon av deres opsjoner. Og at Kitchen fikk flest opsjoner falt nok ikke i god jord hos ledelsen.
Men alt som alt ser jeg positivt på det hele, Schneider vet at han har styrets øyner på seg og tør nok ikke finne på noen sprell som ikke er lønnsomme. Så får vi se om den her fantastiske VA studien baner vei for økt bruk av BLC i USA, de kommer ikke unden den om de vil tilby beste behandling. Det er KANSKJE det For Tech ser når de satser på utleie av Saphira scope. Vi må og takke Hestdal som gav oss Cevira og starte VA studien, det kommer at gjøre PHO til et meget stort og lønnsomt selskap sett med norske øyner.
EnklestErBest
11.11.2024 kl 17:40
1407
Det kan bli litt morsomt i PHO-aksjeni gjen hvis det kommer et resultat litt over forventet, og guidinge blr interessant. Klarer aksjen å klatre over 62 fram til førstkommende fredag kan det indikere ytterligere oppgang til 71,80 som er høyest kurs på 12 måneder, og dermed motstand.
EnklestErBest
11.11.2024 kl 17:43
1401
Det beste som kan skje er allikevel om det kommer markedstilgang for Cevira innen månedsskiftet, elle rett etter.
kreinh
I går kl 11:22
1154
Asieris Unveils Results for the First Time at 2024 IPVC the Analysis of the of HPV Clearance Rate for Different HPV Types and Different Follow-up Times of the Non-Surgical Treatment for Cervical HSIL Product APL-1702 Clinical Study
November 12, 2024
News Release
https://asieris.com/asieris-unveils-results-for-the-first-time-at-2024-ipvc-the-analysis-of-the-of-hpv-clearance-rate-for-different-hpv-types-and-different-follow-up-times-of-the-non-surgical-treatment-for-cervical-hsil/?fbclid=IwY2xjawGgCvFleHRuA2FlbQIxMQABHTVnuowoBNK_DHcL_gPqRFAj2TjYaVlv4ul3Uj66HJ0rHfIk8GS9zw8y4g_aem_EC8sP_qyFFLQ_GR4YTNUZQ
November 12, 2024
News Release
https://asieris.com/asieris-unveils-results-for-the-first-time-at-2024-ipvc-the-analysis-of-the-of-hpv-clearance-rate-for-different-hpv-types-and-different-follow-up-times-of-the-non-surgical-treatment-for-cervical-hsil/?fbclid=IwY2xjawGgCvFleHRuA2FlbQIxMQABHTVnuowoBNK_DHcL_gPqRFAj2TjYaVlv4ul3Uj66HJ0rHfIk8GS9zw8y4g_aem_EC8sP_qyFFLQ_GR4YTNUZQ
Redigert i går kl 11:24
EnklestErBest
I går kl 16:30
987
Ikke alt for mange som forstår hvor langt Photocure egentlig er kommet i sin syklus. De fleste ser nok bare historien.
Jeg gidder ikke å rippe opp i alt som har skjedd det siste året, men nøyer meg med at jeg tenker vi får oppgang fra imorgen.
- Etterslep for fakturering som ikke kom med i Q2.
- Guiding på 1,4 mill USD for markedstilgang av Hex I Kina.
- Innsparinger på utgiftsiden.
- Økt revenue.
- Guiding for markedstilgang av Hexvix.
-Guiding for nye HD flexiscopene i samarbeid mellom Wolf og Photocure.
- Mulig Guiding Cevira?
Jeg gidder ikke å rippe opp i alt som har skjedd det siste året, men nøyer meg med at jeg tenker vi får oppgang fra imorgen.
- Etterslep for fakturering som ikke kom med i Q2.
- Guiding på 1,4 mill USD for markedstilgang av Hex I Kina.
- Innsparinger på utgiftsiden.
- Økt revenue.
- Guiding for markedstilgang av Hexvix.
-Guiding for nye HD flexiscopene i samarbeid mellom Wolf og Photocure.
- Mulig Guiding Cevira?
Redigert i går kl 16:37
skadi
I går kl 17:20
907
Det som er interessant her er det faktum at Asieris driver med produktutvikling av til sammen 14 medikamenter/behandlingsmetoder. De to som har kommet lengst, ferdig med fase 3, godkjenningsprossesen er på gang, er de to Photocure produkter Hexvix/Cysview (APL - 1706) og Cevira (APL - 1702).
peaf
I dag kl 08:56
611
Jeg kan ikke forstå at Schneider fortsatt har jobb, for han leverer ikke noe annet en underskudd. Netto minus 3,5 mil er bare takk vare en del er valutagevinst, og 6 solgte Saphira scope av PHO på 3 mnd er vel hva en selgere burde klare. men de er 40 stk. Det er bare og håpe han takker for seg på presentasjonen senere i dag, men han sluter aldri frivilligt det vet vi .
skadi
I dag kl 09:06
563
Er egentlig ubegripelig hva styret venter på med å sette både han og Dahl foran døren.
HrDuck
I dag kl 09:08
559
Jeg har kun rukket å ta en kjapp kikk på tallene. Men jeg tror det er misforståelse at tallene er preget av valutagevinst. Skal se nærmere på det litt senere, men for meg ser det ut til at valuta påvirker ebitda marginalt positivt (ca 0,5 mill) og finansielle poster negativt.
Ellers ser jeg at netto cash har økt til 290 mill og noe, nærmer seg 300 mill i cash nå. Jeg tror dette er et lite frempek til at pho etterhvert bør begynne å bli cash-cow.
Ellers ser jeg at netto cash har økt til 290 mill og noe, nærmer seg 300 mill i cash nå. Jeg tror dette er et lite frempek til at pho etterhvert bør begynne å bli cash-cow.
peaf
I dag kl 10:12
382
Ja man kan prøve lete etter lyspunkter i rapporten, men de er nok begrenset til Cevira og deres milepæler. De solgte mindre antall doser i USA i Q3 en i Q2 så det går ikke rette veien. Og de hadde semste Q resultatet i år i antall solgte doser i Europa nå i Q3, der Schneider lovte 30 - 60 % vekst årligen når de kjøpte Ipsen. Han modererte seg senere til 15 - 30 %, men økte priser og valutagevinst står for omsettningsøkningen.
Og cash beholdningen økte ikke nå i Q3 den minke lite.
Jeg håpte på noen opplysninger om Cevira og Hexvix i Kina som vi ikke kjende til, ikke et ord om potensiale i tall eller noe annet og inget om royalty avtalen med hexvix i Kina. Kort sammenfattet så er Schneider og hans lakejer totalt uduglige på at lage lønnsomhet og innformere sine aksjonærer. Nå må Ryan Kitchen på banen, dette bør vare droppen som fikk begeren at rinne over før Hallerberg.
Og cash beholdningen økte ikke nå i Q3 den minke lite.
Jeg håpte på noen opplysninger om Cevira og Hexvix i Kina som vi ikke kjende til, ikke et ord om potensiale i tall eller noe annet og inget om royalty avtalen med hexvix i Kina. Kort sammenfattet så er Schneider og hans lakejer totalt uduglige på at lage lønnsomhet og innformere sine aksjonærer. Nå må Ryan Kitchen på banen, dette bør vare droppen som fikk begeren at rinne over før Hallerberg.
HrDuck
I dag kl 10:21
350
Ja, nå forsøkte jeg ikke å finne hverken mørke eller lyse punkt. Jeg var var kun opptatt av å få frem rett info angående fx i Q3 :)
Angående cash beholdning så tror jeg du tar litt feil her. Cash pr utgang av Q2 var ca 267 mill og nå ved utgang av Q3 er tallet ca 291 mill.
Angående cash beholdning så tror jeg du tar litt feil her. Cash pr utgang av Q2 var ca 267 mill og nå ved utgang av Q3 er tallet ca 291 mill.
HrDuck
I dag kl 10:46
303
Tok også en liten kikk på det med enhetssalg pr kvartal. Fra kvartal til kvartal så er nok variasjonene litt for tilfeldige til at det er en konstruktiv måte å måle. Over tid ser det likevel ut til at det er vekst i enheter solgt. En fin måte å sjekke dette er å se på dagens rapport opp mot feks Q4-23 som inneholder kvartalstall for både 2022 og 2023.
Vi vet også at utfasingen av flex i Usa har gitt et negativt bidrag til enhetssalg. Det ser (som selskapet har guidet) ut som at dette likevel blir mer enn kompensert ved øvrig vekst. Med flex helt faset ut så vil dette komme mer tydelig frem antar jeg (eller selvsagt positive utslag om flex igjen kommer tilbake med vekst).
Så er jeg helt enig i at vi kunne ønske oss mer vekst (det gjør man jo alltid som aksjonær). Men som investor blir det alltid et spørsmål om pris vs verdi og akkurat der føler jeg verdi pr i dag ligger betydelig over pris.
Vi vet også at utfasingen av flex i Usa har gitt et negativt bidrag til enhetssalg. Det ser (som selskapet har guidet) ut som at dette likevel blir mer enn kompensert ved øvrig vekst. Med flex helt faset ut så vil dette komme mer tydelig frem antar jeg (eller selvsagt positive utslag om flex igjen kommer tilbake med vekst).
Så er jeg helt enig i at vi kunne ønske oss mer vekst (det gjør man jo alltid som aksjonær). Men som investor blir det alltid et spørsmål om pris vs verdi og akkurat der føler jeg verdi pr i dag ligger betydelig over pris.
peaf
I dag kl 11:32
206
Når det gjeller cash så er det ikke penger de tjent,da de må synes i regnskapet. Det er bare omskrivninger av verdier som de gjør bokføringsmessigt. Og det var vel en perfekt tidpunkt at føre dem, men ikke takk Schneider før dem men takk Dahl.
peaf
I dag kl 11:39
182
Nå ser du i presentasjonen hva de solgt av enheter vart kvartal i år, og det er ikke noen oppgang i Q3. Og netto resultatet bekrefter det verken man vil eller ikke, jeg kommer aldri skrive noe positivt om ledelsen så lenge de ikke klarer skape lønnsomhet
HrDuck
I dag kl 11:43
163
Ja, nå var det mest en korrigering av oppfatning om at cash var ned i q3.
Mesteparten av økning i cash kommer fra redusert arbeidskapital. Men noe kommer også fra positiv kontantstrøm fra drift ex endringer i arbeidskapital.
Det kommer ikke av "omskriving av verdier"
Mesteparten av økning i cash kommer fra redusert arbeidskapital. Men noe kommer også fra positiv kontantstrøm fra drift ex endringer i arbeidskapital.
Det kommer ikke av "omskriving av verdier"
peaf
I dag kl 12:06
123
Penger inn skall føres i regnskapet, det er inget som bare dykker opp. Og i regnskapet for Q3 så gikk de 3,5 mil minus og da minker kontantbeholdingen.
HrDuck
I dag kl 12:41
72
Du glemmer poster i resultatregnskapet som ikke har kontantstrømeffekt. Mest vanlig her er avskrivninger.
peaf
I dag kl 13:19
19
Jeg gidder ikke den typen diskusjoner lengre er du happy at cashbeholdingen økte fast de ikke tjente penger i Q3, så er det helt greit for meg.