Strategisk globalt samarbeid

sokaratest
PHO 15.07.2024 kl 18:08 65367

Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
peaf
I dag kl 02:40 62

En never ending story, det er kjekkt at bli belært i bokføring. Nå har HrDuck som sikkert er makroøkonom som bruker de tall som passer best for dagen, Og Fevang med sin lille kommentar og som har vart revisor om jeg ikke minns feil. Og fremforalt Schneider Bladder cancer kongen samt finansgeniet og trollkunstnæren Erik Dahl. Nå har de forklart meg at det netto resultatet som PHO presenterte på minus 3,5 mil er ikke det reelle resultatet, det er 23 mil pluss da cashresultatet forteller det, og til og med eg begriper at pengesekken øker ikke uten en eller annen form for inntekt/ gevinst. Det var ikke en bokføringsmessig gevinst det har Hrduck forklart når jeg prøvde mene det.

Men det betyr at Q3 resultatet 2024 er det desidert største og ende overskuddet i hex/cys delen på 6 år i Schneiders regi, det var jo en guds gave for Schneider at det døk opp 26,5 mil som forandret minusresultatet på 3,5 mil til en vinst på 23 mil. Det blir en avkastning på 20 % på omsettningen i Q3 og korrigeringen på arbeidskapitalen, det er langt over Schneiders guiding av årlig vekst. Vår venn Holom i DNB verker ikke ha fått med seg det fantastiske resultatet, i vilket fall som helst så tar han det ikke opp da det antagligen ikke har noen reell verdi.

Men hels kona HrDuck jeg er alltid imponert av dem som skaper verdier, spesielt når de taper penger i netto regnskapet. Det er alltid kjekt når det dykker opp 20 tals millioner som ikke eksisterte i regnskapet fra før. Så jeg håper du Schneider og Dahl fortsetter det gode teamworken med at greve frem mer penger som ligger latent i selskapet men ikke er synligt i regnskapet.

Bare en liten kommentar jeg vet at selskap gjør hva de kan for at bortforklare eller pynte på et totalt uruselt resultat, det er ikke bare PHO som prøver det. Men det fantastiske overskuddet virke ikke på aksjekursen, eller hadde nedgangen vart større uten det.
peaf
I dag kl 04:06 46

Når det er sagt så er analysen til vår venn Holom verdiløs han har lenge spådd at PHO skal tjene penger, men bruker de samme bortforklaringer som Schneider var gang. Det gir ingen mening og katastrofen med Ipsen satsningen til Schneider blir aldri nevnt, fast de taper alt som blev inntjent der fra før. Ryan Kitchen vet jeg ikke om han vet eksisterer, han nevner han ikke i alle fall eller muligheter til kostnadsreduksjoner. Det er der de har muligheter at tjene store penger omiddelbart.

Og gardere seg med at ikke ha noen som helst mening om potensialet til Cevira og bare konstatere at det finns noe der, er direkte fegt og han kunde spart seg fra hele analysen. Har han følgt med så kunde han påpekt at Asieris kallte Cevira for blockbuster produkt og nyligen har slutit en avtale med en kjempegrosisst om salg og markedsføring av Cevira i Kina. Det er viktig innformasjon som forteller vilke satsninger og forventninger Asieris har til Cevira.

Og når det gjeller studier så er det vel bare to de har hatt og ikke tre som HrDuck påstår. Hexvix studien var en real world studie der myndigheterne betalte behandlingen, og Asieris bare sammenfatte og dokumenterte resultaten. Det er ikke den store kostnaden men det gikk lang tid og tapt fortjenste. Sen Cevira studien som Dukken antagligen regner som to vart forendret til EN global studie, og resultaten er gjemensom men det er forhålendevis rimeligt at ha studier i kina så brorparten 75 % blev utført der.

Så for min del så glemmer jeg Holom og store gevinster fra arbeidskapital mens resterende går med tap.. Og venter på Cevira godkjenningen som vi vet kommer med milepæler som til og med går at betale utbytte med, vilket jeg tvivler på at man kan gjøre med oppjustert arbeidskapital. Vi vet det kommer noe fra duon Hallerberg og Ryan Kitchen og, jeg trur det er mye mer realistiskt at det skjer noe med lønnsomheten i hex/cys delen der en det Schneider og co leverer.

Jeg undrer om Hallerberg og Briarwood er imponert av den store cashnyheten som visse andre tydligen er, det vil vel vise seg når dommen over lønnsomheten kommer.