Strategisk globalt samarbeid
Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
EnklestErBest
I går kl 09:50
1147
Mener du at styret i photocure skal skifte ut seg selv, og så skifte ut ledelsen.? Det går nok ikke. Begynner du å tvile på investeringen din i PHO-aksjen.? Merlin som har vært skråsikker i mange, mange år, og til og med spekulert i enkelte av investorene personlige økonomi, og anbefalt folk å kjøpe på -55 er blitt mye mer stille nå.
peaf
I går kl 10:07
1121
Ja dette var vel strålende innformasjon som igjen fjerner al tvivel om godkjenning. Bra jobbet Haltopen og Kreinh.
Redigert i går kl 10:28
Du må logge inn for å svare
peaf
I går kl 10:12
1112
Kanskje skrevet litt for luddigt, men styret er borte og snart er ledelsen det og var det jeg mene. Kitchen jobber med noe som ikke Schneider vil innformere om, da inngår nok ikke Schneider i de planerne.
EnklestErBest
I går kl 10:15
1104
Den eneste måten å få bort både ledelse og styret på er oppkjøp, og som de fleste vet, så ligger premien nesten alltid mellom 30 og 70% av siste 4 ukers snittkurs.
Jeg tror de færreste av aksjonærene er villige til å la aksjene gå for mellom ca. 65 og ca 85 kroner. Topp 50 har sittet stille eller økt det siste året, mens småsparerme har redusert.
Jeg tror de færreste av aksjonærene er villige til å la aksjene gå for mellom ca. 65 og ca 85 kroner. Topp 50 har sittet stille eller økt det siste året, mens småsparerme har redusert.
peaf
I går kl 11:49
1018
Jeg er litt nysjerrig på den nye styredama fra advent Ghizlane Tagmouti , hon kom jo inn etter at Ryan Kitchen vart ansatt. Om det har noen sammenheng aner eg ikke, men det var mange selskap i fonden som hadde salgskappasitet i verden og de samarbeider med distrubesjonen og har alle muligheter at ta seg av hex/cys salget. Eller de kjøper PHO for 1 mrd euro når Cevira godkjenningen kommer. Det er drygt 400 kr aksjen som bør vare et minipris og med muligheter for justering oppover.
Redigert i går kl 11:53
peaf
I dag kl 03:43
792
Det er ganske utroligt når Hexvix godkjenningen kom 5 nov så reagerte kursen opp med 3 kr eller 6 % som mest. Det bør jo bety garanterende inntekter fast vi ikke vet storleiken på royaltyavtalen, men vi får 1,4 mil usd for godkjenningen. Men 13 nov kom Q3 rapporten med Schneiders prestasjoner som viste et tap på 4,9 mil før skatt, så nå er hele oppgangen blåst bort og vi er et par % lavere en føre oppgangen. De klarer ikke skape noen optimismen eller forventninger på et produkt som blir godkjent i et marked som er større en USA og Europa tilsammen.
Og når det gjeller Cevira klarer de ikke gi en analytiker et klart inntrykk om at det blir godkjent ens en gang, analytiker fjerner milepæler i analysen og selv gidder de ikke ta dem opp ens en gang i presentasjonen. De finns jo der hvorfor da ikke opplyse om det som kommer av betalninger vid en godkjenning. Hva skjer når Asieris leverer søknaden til EMA får de en milepæle lik den i Kina på 2 mil usd, eller blir den større da det er den globale delen. Og en godkjenning i Europa blir det helften av de 31 mil usd og resten vid USA godkjenningen, de bør jo opplyse om sånt da det er store penger det rør seg om.
Pengerne kommer det er jeg ikke i det minste tvil om, men investorer og aksjonærer skal ha innformasjon om hva kontrakten underveis garanterer av betalninger vid oppnåelser av milepæler. Men PHO har valgt at innformere minst muligt, bare rene børsmeldinger som Asieris kommer med og PHO må innformere om dem når det er deres produkt det gjeller.
Klart kommer godkjenningen av Cevira nå på 11 mil usd og den på EMA søknaden på 2 mil usd og de 1,4 mil usd for Hexvix, så er det ca 170 mil ekstra i dette kvartalet fra Kina. Det er jo en himmelsvidd skillnad og royalty fra Cevira og godkjennings betalning fra EMA i begynnelsen av neste år gjør jo ikke fortsettningen mindre fantastisk.
Og en ny CEO på fredag blir kronen på verket.
Og når det gjeller Cevira klarer de ikke gi en analytiker et klart inntrykk om at det blir godkjent ens en gang, analytiker fjerner milepæler i analysen og selv gidder de ikke ta dem opp ens en gang i presentasjonen. De finns jo der hvorfor da ikke opplyse om det som kommer av betalninger vid en godkjenning. Hva skjer når Asieris leverer søknaden til EMA får de en milepæle lik den i Kina på 2 mil usd, eller blir den større da det er den globale delen. Og en godkjenning i Europa blir det helften av de 31 mil usd og resten vid USA godkjenningen, de bør jo opplyse om sånt da det er store penger det rør seg om.
Pengerne kommer det er jeg ikke i det minste tvil om, men investorer og aksjonærer skal ha innformasjon om hva kontrakten underveis garanterer av betalninger vid oppnåelser av milepæler. Men PHO har valgt at innformere minst muligt, bare rene børsmeldinger som Asieris kommer med og PHO må innformere om dem når det er deres produkt det gjeller.
Klart kommer godkjenningen av Cevira nå på 11 mil usd og den på EMA søknaden på 2 mil usd og de 1,4 mil usd for Hexvix, så er det ca 170 mil ekstra i dette kvartalet fra Kina. Det er jo en himmelsvidd skillnad og royalty fra Cevira og godkjennings betalning fra EMA i begynnelsen av neste år gjør jo ikke fortsettningen mindre fantastisk.
Og en ny CEO på fredag blir kronen på verket.
EnklestErBest
I dag kl 10:38
614
Du må ikke ta alt på forskudd. Først må Cevira bli godkjent før du kan innkassere for den. Og når det gjelder DS, så vil jeg se at han får fyken før vi innkasserer seieren på forhånd. Foreløpig ligger kursen rundt 50 og folk dumper som vanlig aksjer hver dag til denne kursen enda det er sannsynlig med en dobling på relativt kort sikt.
peaf
I dag kl 11:42
550
Har du gått og blitt pessemist, kan Asieris ansette folk og lage avtaler med distrubtør og kreftorginissasjoner for salg i hele Kina. Samt at de deltar på kongresser og messer der de presenterer Cevira og resultatet, så kommer nok pengerne og det vet vi. Og Hallerberg og Kitchen er hentet inn for at skape lønnsomhet i hex/cys delen, og enklaste måten er at kutta kostnader som sjefer og selgere som ikke presterer.
Det fine er at alle opsjonerne er verdiløse vid lav kurs, og gir sikkert et løft i cashbeholdingen da de ikke behøver betale noe.
Det fine er at alle opsjonerne er verdiløse vid lav kurs, og gir sikkert et løft i cashbeholdingen da de ikke behøver betale noe.
EnklestErBest
I dag kl 12:55
479
De fleste småsparere leser både her og på Facebook gruppen, men allikevel har de kastet ut aksjer på lave kurser helt siden jeg kom inn i august (før fase III bar i boks).
EnklestErBest
I dag kl 13:30
439
Nå er det litt over en uke, maks 2 før kinesisk fasttrack er utgått på tid, og da blir det spennende å se om Cevira godkjenning kommer før nyttår.
Vi får håpe kursen ikke går under støtten på 48,8, for da kan det raskt dra seg ytterligere nedover. Kommer godkjenning innen 2 uker vil kursen veldig fort komme opp mot 100, men kommer den ikke før nyttår kan kursen raskt komme ned mot 40, noe den lå på før fase III var i boks.
Når man ser på omsetng og kurs de siste månedene, så er det ikke mange som tror på snarlig godkjenning og markedstilgang for Cevira.
Jeg understreker at jeg tror på godkjenning, men det er svært viktig for kursen at den kommer før nyttår.
Vi får håpe kursen ikke går under støtten på 48,8, for da kan det raskt dra seg ytterligere nedover. Kommer godkjenning innen 2 uker vil kursen veldig fort komme opp mot 100, men kommer den ikke før nyttår kan kursen raskt komme ned mot 40, noe den lå på før fase III var i boks.
Når man ser på omsetng og kurs de siste månedene, så er det ikke mange som tror på snarlig godkjenning og markedstilgang for Cevira.
Jeg understreker at jeg tror på godkjenning, men det er svært viktig for kursen at den kommer før nyttår.
Redigert i dag kl 13:40
rockpus
I dag kl 14:59
349
Her var det en del selvmotsigelser! Kommer godkjenning innen 2 uker så stiger den fort til 100, men om det ikke kommer før nyttår, så synker den til 40? Hva skjer da i tiden mellom 2 uker og nyttår?
Samtidig skriver du at omsetning og kurs tyder på at det ikke er mange som tror på snarlig godkjenning. Hvorfor mener du da at dersom det ikke gis fasttrack, så skal kursen ned mot 40??
Samtidig skriver du at omsetning og kurs tyder på at det ikke er mange som tror på snarlig godkjenning. Hvorfor mener du da at dersom det ikke gis fasttrack, så skal kursen ned mot 40??
EnklestErBest
I dag kl 15:10
329
Hvis godkjenningen kommer innen fasttrack perioden så vil kursen muligens holde seg på 50 i forkant. Hvis det blir etter fasttrack, så er det mange som tror det går nærmere 12 måneder til, og med den dårlige forståelsen av fremtidige verdier veldig mange av photocure aksjonærene har vist etter godkjenning av fase III for Hexvix og Cevira, er det fare for ytterligere børsdropp hvis det blir usikkerhet om tidspunktet for markedstilgang for Cevira.
Skal man investere i enkeltaksjer så må en ha såpass logikk at man ser hvilken type aksjonærer man har med å gjøre.
Skal man investere i enkeltaksjer så må en ha såpass logikk at man ser hvilken type aksjonærer man har med å gjøre.
Redigert i dag kl 15:15
rockpus
I dag kl 15:16
316
Det jeg ikke skjønte var at fristen for godkjenning for fasttrack går ut om 2 uker. Hvorfor vil da ikke kursen synke mot 40 før nyttår? Burde ikke et slikt eventuelt kursfall bli trigget etter de nevnte 2 ukene?
EnklestErBest
I dag kl 15:25
300
Hadde jeg visst fasiten på kurs til enhver tid fremover, så hadde jeg ikke skrevet her.
Kursen kan godt ha falt til 30 hvis det går lang tid før godkjenning av Cevira, men det er det ingen som vet sikkert.
Kursen kan godt ha falt til 30 hvis det går lang tid før godkjenning av Cevira, men det er det ingen som vet sikkert.
Merlin
I dag kl 15:42
268
Effekt av HPV-vaksine.
Virker dårlig på smittede!
Det betyr at Cevira har gode muligheter. Husk også rapporten som viste at pasientene som leges, leges mya hurtigere med Cevira.
Effekten er best når vaksinen gis til personer som ikke allerede er smittet med HPV. Når vaksinene gis i en befolkning uavhengig av smittestatus for HPV, er beskyttelsen lavere. Dette skyldes at en viss andel av dem som vaksineres allerede har en pågående HPV-infeksjon.
https://www.fhi.no/va/vaksinasjonshandboka/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/hpv-vaksinasjon/?term=
Virker dårlig på smittede!
Det betyr at Cevira har gode muligheter. Husk også rapporten som viste at pasientene som leges, leges mya hurtigere med Cevira.
Effekten er best når vaksinen gis til personer som ikke allerede er smittet med HPV. Når vaksinene gis i en befolkning uavhengig av smittestatus for HPV, er beskyttelsen lavere. Dette skyldes at en viss andel av dem som vaksineres allerede har en pågående HPV-infeksjon.
https://www.fhi.no/va/vaksinasjonshandboka/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/hpv-vaksinasjon/?term=
EnklestErBest
I dag kl 15:47
253
Du har mer enn en gang påstått at Cevira har alt som skal til for å få innvilget fasttrack. Hva tror du nå?
skadi
I dag kl 15:48
249
Merlin skrev Asieris stiger over3%, mens Pho synker?
Asieris kommer til å kjøpe Photocure. Den triksing vi ser med kursen nå fjerner siste rest av tvil hos meg.
EnklestErBest
I dag kl 15:51
233
Ingen særlig tvil om at godkjenningen kommer, men tror du den kommer før nyttår 2024.?
peaf
I dag kl 16:15
181
Ja den kommer snart og skal leveres med EMA søknaden nu i Q4, Asieris er med i godkjenningsprosessen og vet hvor langt den har fremskridit. Men ikke glem Hallerberg og Kitchen de tar grep snart når de ser utvikklingen. Det er PHO,s mangel på innformasjon som er årsaken til tvivel, hos både store og små aksjonærer. Men de står just fremfør en realisering av milliard inntekter og kursen synker, man vet ikke om skal le eller gråte. Men pengerne kommer snart.