Strategisk globalt samarbeid

sokaratest
PHO 15.07.2024 kl 18:08 76049

Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
EnklestErBest
I går kl 15:15 726

Først må vi få Cevira godkjenning for markedstilgang. Den bør komme innen svært kort tid nå. Innen nyttår skal milepæl for Cevira godkjenning betales til Photocure og søknad om godkjenning for Cevira i EU (EUA) myndighetene være innsendt, og da bør den være klar fra kinesiske myndigheter sin side senest innen nyttår.
EnklestErBest
I går kl 15:21 722

Hvis dette klaffer, noe det bør gjøre, så er det det gode muligheter for en nærmest øyeblikkelig dobling av kursen I Photocure.
Merlin
I går kl 22:46 549

Hvis det klaffer og kursen beveger seg lite, vet jeg i hvert fall hva jeg kommer til å gjøre!
Da vil det vise at aksjemarkedet ikke følger med på Photocure.
Vi som følger godt med hele tiden derimot har da en sjanse til å få betalt for tidsbruken.
Her kan det være lurt å ha penger i reserve.
HrDuck
I går kl 22:57 537

Om en cevira godkjenning kommer så blir det et betydelig løft for earnings og et betydelig løft for kursen. Jeg tror det er helt feil å være veldig opptatt av timing for en godkjennelse. Uansett ser selskapet underpriset ut på eksisterende virksomhet og massivt underpriset ved en evt godkjennelse av cevira.

Disclaimer: har vært kjøper, skal kjøpe mer
peaf
I dag kl 07:14 415

Bare noen tall som viser hvorfor jeg venter intenst på Ryan Kitchen.
De solgte i Q3, 3.700 doser cysview i USA, det blir 1230 i mnd på 46 ansatte i USA. Som i sin tur blir 27 stk doser per selger i mnd, og da blir det ca 1,3 doser på en virkedag. Det er jo totalt uholdbart da det er nesten bare eksisterende kunder som de leverer til etter behov. Man må jo bare ta for givet at Hallerberg og Kitchen ser galskapen da de begge er økonomer, og de er der for at Briarwood og Lannebo vil ha dem der før at effektivisere driften.

Sen når det gjeller Cevira så er jo resultaten kjende og forteller at det blir godkjent, og blir den godkjent nå i Q4 og EMA søknaden blir sent som det er sagt og milpælen for hexvix på 15 mil så er det 170 mil ekstra fra Asieris i Q4. Sen når det gjeller EMA søknaden så har de jo 1/4 av resultaten som sikkert er lik de i Kina, det bør kunne gi en betinget markedsføringstillatese da riskerne er minimale.

Det gjeller faktiskt USA og men Asieris vurderer om de skal ha en egen studie der, men fase 2 studierne var delvis i USA og de vet at risken for bivirkninger er meget små. Det burde kunne gi en betinget godkjennelse mens studien pågår eller at de bruker real world resultater for en permanent godkjennelse, muligheterne er i alle fall store om de vil ha medisinen. De markedsundersøkelser Asieris gjorde i Kina forteller at gynekologerne venter på at få ta medisinen i bruk, det er nok ikke annerledes i resten av verden. De vet at alle som blir kurrert av Cevira spar samfunnet for kostsamme og tidsødende behandlinger i steden.

Sen er det bare at vente og se hva som kommer først, jeg håper Schneider ryker først. Men Bra blir det uansett.
Almirante
I dag kl 10:30 286

Mine 2 cents; Kitchen og Hallerberg gjør nada niks. Dere har for stor tro på at disse skal gjøre noe. De sitter stille i båten og blir sittende stille. Nå har de begge vært i PHO-styret en stund og INGENTING og ABSOLUTT INGENTING har endret seg. Har vært null tiltak, selvom mange vil påpeke at opsjonene har forsvunnet(Dette har med aksjekursen og gjøre og ikke noe som noen i styret har vedtatt). Det eneste som kan løfte kursen er et eventuelt oppkjøp. Selv med final-approval og fullt salg i Kina, USA og Europa så vil kursen bare bykse 5-10%. Hvordan og hvorfor jeg kan spekulere det?? Bare se kursløftet hver gang det har kommet ground-breaking news, den går maks 10% før den de neste 5-6 dagene faller 20-30%. Jeg har breakeven på 90kr, så jeg håper inderlig at PHO blir kjøpt opp, har ikke mere krefter til å se kursmanipulasjonen og betro meg til alle disse "falske" forventninger.

mvh
Møkkalei PHO-investor
Redigert i dag kl 10:32 Du må logge inn for å svare
Merlin
I dag kl 11:48 225

INGENTING og ABSOLUTT INGENTING
Det stemmer ikke.
Da har du ikke analysert Salg/Opex forholdet. Det har bedret seg kontinuerlig siste halvåret. Men ikke veldig, mye. Dog nok til at Pho nå så vidt har havnet på positiv driftscashflow. Dvs resultat før avskrivninger. Dette skyldes at Saphirascopet, som er HD, har vist seg som meget bra, med svært gode resultater. At HD scop gir et kvantesprang i avlesningsresultater på cellenivå har ikke minst Richard Wolfs tilsvarende HD-scop vist med de svært gode Asieris fase III-resultatene.

Vi må regne med at det arbeidet som gjøres tar lang tid. Den viktige jobben jeg regner med Kitchen holder på med er å få aksept for nedklassifisering av scop.
Redigert i dag kl 11:51 Du må logge inn for å svare
Almirante
I dag kl 12:02 211

Men hvorfor skal de produsere og selge eget blålys-cystoskop?? Gir ikke mening, da det finnes andre veletablerte aktører som har bedre forsprang og tilgang. Dette er noe Kitchen og Hallerberg burde sette foten ned for. Det vil koste skjorta å produsere disse, penger som heller burde vært brukt på andre ting eller som burde blitt utbetalt i utbytte. Hvor mange cystoskop må de selge for å gå break-even? hvor mange forventer de å produsere og selge? Hadde det vært Asieris som hadde produsert cystoskopene så hadde det gitt mening, men hvorfor PHO? Skal de være supplier av equipment samt main supplier av Hexvix? Hva hvis Asieris velger å bruke en annen produsent eller hva om de blir pålagt av Kinesiske myndigheter til å bruke lokale produsenter?
Donrostock
I dag kl 12:18 193

Men herregud mann, hva med å sette deg nøye inn i hva selskapet holder på med før du utbasunerer påstander? Photocure skal ikke produsere skop, de skal være med å utvikle nytt blålys flexskop. Det ble estimert at PHO’s bidrag ville ligge på rundt 1 million dollar. Jeg vil tro det vil være å bidra med cysview og noe konsulenttjenester. Skjønner at duber frustrert, men nå er vi ganske nærme det som burde føre til en betydelig reprising av selskapet. Hang in there.
bravi
I dag kl 13:41 108

Skjønner ikke hvilket bidrag Pho har å komme med til skop produksjon utover å levere noe Hexvic til å teste med, men at det skal koste 1 mill. dollar må da være alt for mye. Synes ikke at hverken Hallarberg eller Kitchen har markert seg, de har iallefall hatt tid nok. Dessverre kan vi nå ikke regne med at de kommer til å ta noen grep på utgifts siden, dvs. de har fredet Schneider
peaf
I dag kl 13:41 104

Hallerberg har snudd flere selskap før fra underskudd til lønnsomhet, og hvorfor han skulle misslykkes nå da oppgaven er relativt enkel forstår jeg ikke. Det er klart at kostnader må ned, og man må finne et alternativ til dagens distrubsjon som er Ryan Kitchens oppgave. Veksten får scopeprodusenterne ta seg av, det er scopen som er første steget i en vekst.

Sen at du har en annen mening en Asieris som sier at Cevira er en blockbuster produkt, de har gjort markedsundersøkelser som bekrefter det. Tvivler sterkt på at dine meninger er basert på noe som bekrefter noe annet utom din frustrasjon.
Wolf scopen kan når som helst stanses vid jevnlige møten av partnerne, men blir de en realitet og Wolf kan selge de alene så er det okey. Men PHO bør ikke blande seg i salget.