Strategisk globalt samarbeid
Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
clanz
15.12.2024 kl 10:54
3282
Bra for Olympus... men for Photocure vil NBI være en konkurrent... mht. hva som faktisk scopene brukes til i daglig bruk...
Redigert 15.12.2024 kl 10:54
Du må logge inn for å svare
Donrostock
16.12.2024 kl 11:21
3014
Det var rart, ifølge aksjeeierregisteret.no som alle kan sjekke gratis, så sitter du med 35K aksjer, som 1 av 3 med den mengden aksjer.
peaf
16.12.2024 kl 11:52
2975
Her er bare en påminnelse, kan Asieris ha lurt sin nye partner med noe som ikke blir godkjent. Det kan neppe sies tydligare hva Asieris ser i godkjenningsprosessen.
Kommer godkjenningen snart, det meste tyder på det og med den 120 mil. Og det er bare begynnelsen.
https://asieris.com/cancer-foundation-of-china-and-asieris-pharmaceuticals-forge-strategic-partnership-for-cervical-cancer-prevention-and-control/
Zhang Yong, styreleder for Cancer Foundation of China, sa: «Cervical cancer er en stor trussel mot kvinners helse, og forebygging og kontroll av den er en langsiktig, krevende oppgave. I år markerer 40-årsjubileet for Cancer Foundation of China, og i flere tiår har vi vært dedikert til å fremme kontroll av livmorhalskreft. Vårt partnerskap med Asieris Pharmaceuticals vil ta dette arbeidet til neste nivå, og bidra til å bygge et fullspektersystem for dette initiativet. Jeg er sikker på at dette samarbeidet vil ha en meningsfull innvirkning på forebygging av livmorhalskreft og bidra til veksten av folkehelsen i Kina."
Kommer godkjenningen snart, det meste tyder på det og med den 120 mil. Og det er bare begynnelsen.
https://asieris.com/cancer-foundation-of-china-and-asieris-pharmaceuticals-forge-strategic-partnership-for-cervical-cancer-prevention-and-control/
Zhang Yong, styreleder for Cancer Foundation of China, sa: «Cervical cancer er en stor trussel mot kvinners helse, og forebygging og kontroll av den er en langsiktig, krevende oppgave. I år markerer 40-årsjubileet for Cancer Foundation of China, og i flere tiår har vi vært dedikert til å fremme kontroll av livmorhalskreft. Vårt partnerskap med Asieris Pharmaceuticals vil ta dette arbeidet til neste nivå, og bidra til å bygge et fullspektersystem for dette initiativet. Jeg er sikker på at dette samarbeidet vil ha en meningsfull innvirkning på forebygging av livmorhalskreft og bidra til veksten av folkehelsen i Kina."
Merlin
17.12.2024 kl 08:00
2728
Pr i dag har NBI tatt over så å si hele markedet i bla Danmark. Med BLC som en integrert del av scopet, noe det ikke har vært før, får urologene nå en fantastisk mulighet til direkte og momentan sammenligning mellom NBI og BLC, noe de ikke har hatt mulighet for tidligere.
De nye Olympusskopene er dessuten HD. Den høye oppløsningen gir BLC en stor fordel den heller ikke har hatt før, noe Wolf-studiet til Asieris jo har dokumentert.
Jeg tipper urologene tar den nye muligheten i mot med åpne armer. Asierisstudiet viste vesentlig bedre resultater med BLC. Direkte kombinert med NBI må vi regne med ytterligere totalt bedre påvisninger. BLC blir dermed ikke noen konkurrent til NBI, men en viktig og helintegrert tilleggsundersøkelse der man slipper å operere med flere typer utstyr! Det nye Olympusscopet gir BLC muligheten til å komme på banen igjen og er udelt positivt for Photocures salg av Hexvix.
NBI har til dels utkonkurrert BLC tidligere, ikke fordi påvisningsevnen er bedre enn BLC, tvert i mot. Men fordi NBI har vært lettere å benytte. Med de svært gode HD-resultatene BLC nå oppviser, også gjennom det amerikanske veteran-studiet i tillegg til Asieris undersøkelse, og muligheten til direkte kombo med NBI, bør konklusjonen være enkel her: BLC får en ny vår med Olympus komboløsning, og muligheten til å selge Hexvix øker kraftig. Ikke minst skyldes det at den optiske fronten kan settes rett på Olympus sine HD-skop. Siden Olympus er markedsleder og innkjøpsmessig ligger inne hos klinikkene, gjør det at de i stor grad holder seg til sin etablerte leverandør. Det gir Photocure nå en kjempefordel de ikke har hatt før. Dette er jo også tatt opp av Schneider, som har uttalt store forhåpninger til Olympus introduksjon av BLC i markedet.
Det er virkelig en fjær i hatten til BLC som løsning at Olympus nå tar BLC inn i sitt program. Jeg har store forhåpninger til en kraftig oppgang i Hexvixsalget i Europa.
De nye Olympusskopene er dessuten HD. Den høye oppløsningen gir BLC en stor fordel den heller ikke har hatt før, noe Wolf-studiet til Asieris jo har dokumentert.
Jeg tipper urologene tar den nye muligheten i mot med åpne armer. Asierisstudiet viste vesentlig bedre resultater med BLC. Direkte kombinert med NBI må vi regne med ytterligere totalt bedre påvisninger. BLC blir dermed ikke noen konkurrent til NBI, men en viktig og helintegrert tilleggsundersøkelse der man slipper å operere med flere typer utstyr! Det nye Olympusscopet gir BLC muligheten til å komme på banen igjen og er udelt positivt for Photocures salg av Hexvix.
NBI har til dels utkonkurrert BLC tidligere, ikke fordi påvisningsevnen er bedre enn BLC, tvert i mot. Men fordi NBI har vært lettere å benytte. Med de svært gode HD-resultatene BLC nå oppviser, også gjennom det amerikanske veteran-studiet i tillegg til Asieris undersøkelse, og muligheten til direkte kombo med NBI, bør konklusjonen være enkel her: BLC får en ny vår med Olympus komboløsning, og muligheten til å selge Hexvix øker kraftig. Ikke minst skyldes det at den optiske fronten kan settes rett på Olympus sine HD-skop. Siden Olympus er markedsleder og innkjøpsmessig ligger inne hos klinikkene, gjør det at de i stor grad holder seg til sin etablerte leverandør. Det gir Photocure nå en kjempefordel de ikke har hatt før. Dette er jo også tatt opp av Schneider, som har uttalt store forhåpninger til Olympus introduksjon av BLC i markedet.
Det er virkelig en fjær i hatten til BLC som løsning at Olympus nå tar BLC inn i sitt program. Jeg har store forhåpninger til en kraftig oppgang i Hexvixsalget i Europa.
Redigert 17.12.2024 kl 15:40
Donrostock
I går kl 09:14
1883
Dumt hvis AI skal ta over for hex/cys når ting formodentlig så ut til å ordne seg.
https://www.nature.com/articles/s43856-024-00705-6
https://www.nature.com/articles/s43856-024-00705-6
HrDuck
I går kl 10:21
1773
"Blålys overlegent hvitlys i dag, men kun 5% klinikker har det pr I dag"
Om dette skal være negative nyheter for pho så blir jeg mer optimist enn før
Om dette skal være negative nyheter for pho så blir jeg mer optimist enn før
Donrostock
I går kl 10:32
1744
Problemet er hvis du kan bruke AI til å gi samme effekt som BLC med hex/cys gir, da blir PHO’s virkemiddel overflødig.
”Methods
Here, we report the first demonstration of digital staining as a promising strategy to convert WLC images collected with standard-of-care clinical equipment into accurate BLC-like images, providing enhanced sensitivity for WLC without the associated labor or equipment cost.
Results
By introducing key pre-processing steps to circumvent color and brightness variations in clinical datasets needed for successful model performance, the results achieve a staining accuracy of 80.58% and show excellent qualitative and quantitative agreement of the digitally stained WLC (dsWLC) images with ground truth BLC images, including color consistency."
”Methods
Here, we report the first demonstration of digital staining as a promising strategy to convert WLC images collected with standard-of-care clinical equipment into accurate BLC-like images, providing enhanced sensitivity for WLC without the associated labor or equipment cost.
Results
By introducing key pre-processing steps to circumvent color and brightness variations in clinical datasets needed for successful model performance, the results achieve a staining accuracy of 80.58% and show excellent qualitative and quantitative agreement of the digitally stained WLC (dsWLC) images with ground truth BLC images, including color consistency."
Redigert i går kl 10:34
skadi
I går kl 10:35
1735
Angående dagens melding. 30 millioner kroner for tilbakekjøp av egne aksjer burde gi langt flere enn 300000 stykk. Men så var det noe med regneferdigheter hos Dahl og Schneider da....
HrDuck
I går kl 11:05
1677
Tror dette blir feil fokus. Det er en teori om at AI kan få hvitt opp på nivå med blålys. Som de selv skriver i linken så må en større klinisk studie gjennomføres for å se om dette stemmer eller ikke. Her tror jeg vi snakker mange år før vi evt får vite noe. Og som andre skriver: ai med blålys også?
Men jeg tenker det er bull med 5% utbredelse blålys pr I dag. Masse runway for videre vekst
Men jeg tenker det er bull med 5% utbredelse blålys pr I dag. Masse runway for videre vekst
peaf
I går kl 11:16
1652
Det er vel ikke lagt kliniske studier som beviser lengre tid til tilbakefall, de bare fargelegger VLC bilder etter BLC orginalet som AI. Det krevs en head to head studie der de gjemfør BLC resultater med WLC kombi AI, føre det kan de ikke hevde de har like bra resultater. Det er og litt overdrevet med kostnadsbesparelse, joda cysview koster vel 1100 usd i dag men tiden de spar er marginal. En sykepleier bruker alltid en saltvannløsning til at rengjøre blæren innen cystoscope undersøkelse, det gjeller alle WLC og, der etter kan hon fylle på cysview som tar noen minuter. Sen kan pasienten vente en time i ventrummet til behandlingen starter, det er bare litt planering som skal til.
De kan sikkert bli bedre at bedømme WLC der det finns et forbedringspotensiale, men BLC forblir nok overlegen og det har og en terapuetisk effekt som gir ekstra respons på lengre tid til tilbakefall. Men som sagt det skal skikkelige studier til som beviser resultatet, og det finns fortsatt ingen flexiscope som er godkjent for turbt uten klasse 3 sterlisering. Bare Karl Storz har den godkjenningen og har trekkt tilbake alle flexiscope.
De kan sikkert bli bedre at bedømme WLC der det finns et forbedringspotensiale, men BLC forblir nok overlegen og det har og en terapuetisk effekt som gir ekstra respons på lengre tid til tilbakefall. Men som sagt det skal skikkelige studier til som beviser resultatet, og det finns fortsatt ingen flexiscope som er godkjent for turbt uten klasse 3 sterlisering. Bare Karl Storz har den godkjenningen og har trekkt tilbake alle flexiscope.
peaf
I går kl 16:26
1322
Ja det var ikke så lenge siden vi etterlyste et tilbakekjøp om de forventer en Cevira godkjenning snart, og nå kom det endeligen men var vel i minste laget. Men om det er så klokt at spride det til mars er meget tveksomt, de bør kjøpe nå innen kursen eksploderer.
Bolle2000
I går kl 16:44
1285
Leaf
Du medvirker svært positivt på trådene med bred kunnskap. Iblant blir du for påståelig med risiko for villedning. Det som har fremkommet hittil gjør at vi må ta høyde for at Cevira-godkjenningen ikke blir gjenstand for kinesisk hurtigbehandling. At PHO sprer tilbakekjøp til mars er en av flere indikasjoner på dette.
Du medvirker svært positivt på trådene med bred kunnskap. Iblant blir du for påståelig med risiko for villedning. Det som har fremkommet hittil gjør at vi må ta høyde for at Cevira-godkjenningen ikke blir gjenstand for kinesisk hurtigbehandling. At PHO sprer tilbakekjøp til mars er en av flere indikasjoner på dette.
skadi
I går kl 21:17
1021
Må Photocure egentlig sende børsmelding for hver gang de handler disse innsideaksjer? Jeg mener ja, men er ikke helt sikkert,
Donrostock
I går kl 22:04
965
Nei, det er nok å melde om et tilbakekjøpsprogram. Så kommer det en melding når det er avsluttet. Er jo DNB som tar seg av kjøpingen.
Redigert i går kl 22:04
rockpus
I går kl 23:35
846
" Det som har fremkommet hittil gjør at vi må ta høyde for at Cevira-godkjenningen ikke blir gjenstand for kinesisk hurtigbehandling. At PHO sprer tilbakekjøp til mars er en av flere indikasjoner på dette."
Dette har garantert ledelsen i Photocure ingen mulighet til å vite noe om! Skulle Kinesiske myndigheter gi beskjed på forhånd til Photocure om når de ville godkjenne Cevira??
Dette har garantert ledelsen i Photocure ingen mulighet til å vite noe om! Skulle Kinesiske myndigheter gi beskjed på forhånd til Photocure om når de ville godkjenne Cevira??
Donrostock
I går kl 23:52
832
Det er vel strengt tatt lenge siden vi kunne konstatere at Cevira ikke har fast track. Som regel er vel fast track avklart før søknaden innleveres.
skadi
I dag kl 00:44
781
Javel, da satser vi på følgende for 2025 foreslår jeg:
1. Peaf fortsetter med verdifull og faglig interessant info uten å være så veldig påståelig noen ganger.
2. Photocure løfter kursen gjennom tilbakekjøp nærmere 100 enn 50 kroner.
3. Photocure forbedrer (endelig) egne resultater og kommer med positive fremtids utsikter. Alternativ...
4. Styret bestemmer seg endelig for å pælme ut både Schneider og Dahl.
5. Cevira godkjenning for Kina kommer når den kommer i 2025. Deretter godkjenning for både EU og USA.
Da har dere min juleønskeliste..... 😅
1. Peaf fortsetter med verdifull og faglig interessant info uten å være så veldig påståelig noen ganger.
2. Photocure løfter kursen gjennom tilbakekjøp nærmere 100 enn 50 kroner.
3. Photocure forbedrer (endelig) egne resultater og kommer med positive fremtids utsikter. Alternativ...
4. Styret bestemmer seg endelig for å pælme ut både Schneider og Dahl.
5. Cevira godkjenning for Kina kommer når den kommer i 2025. Deretter godkjenning for både EU og USA.
Da har dere min juleønskeliste..... 😅
Redigert i dag kl 00:51
peaf
I dag kl 03:34
725
Man må jo vare påstålig om man mener noe, men man må og kunne erkjenne at man tatt feil i bland. Spesiellt når saker og ting skal skje, det skjer med selskapen og for de som følger med. Men de kan rette sin innformasjon etterhand, det kan ikke jeg. Søknaden til EMA er jo en sånn sak som skulle leveres i Q3, men venter fortsatt på kinagodkjenningen. Og fast track har jeg aldri påstått de har, det kommer fra han enklesterbest. Men prioritert behandling mener jeg fortsatt at de har fast de har overskridet maks behandlingstid med en måned. Men dykker det opp noe som myndigheter vil ha svar på, så kan det ta sin tid at finne det. Vi må huske det er og en forebyggande medisin som skal forhindre utvikklingen mot kreft, ikke bare kurrere de med høygradige celleforendringer. Og det avgjør hvem og hvor mange som skall få medisinen.
Og de siste samarbeidsavtalerne viser at Asieris forventer godkjenning vilken dag som helst, spesiellt den med SPH Keyuan Trade der de påengterer at de skal ha omiddelbar markedstilgang og levering overalt i kina direkte etter godkjenning. Så det henger ikke på Asieris de står klar og vet godkjenningen kommer, og om jeg bommer på en måned eller to er ikke jordens undergang.
Og for alt vi vet kan det vare PHO som handler aksjer nå, da de vet at de blir ikke billigare med tiden. Og det bør vare Hallerberg som har bestemt tilbakekjøpet, det er jo godkjent av GF så styret har den overordnade myndigheten når og om det skal skje. Kanskje Kitchen har noe lurt på gang og som de vet kommer ?????
Og de siste samarbeidsavtalerne viser at Asieris forventer godkjenning vilken dag som helst, spesiellt den med SPH Keyuan Trade der de påengterer at de skal ha omiddelbar markedstilgang og levering overalt i kina direkte etter godkjenning. Så det henger ikke på Asieris de står klar og vet godkjenningen kommer, og om jeg bommer på en måned eller to er ikke jordens undergang.
Og for alt vi vet kan det vare PHO som handler aksjer nå, da de vet at de blir ikke billigare med tiden. Og det bør vare Hallerberg som har bestemt tilbakekjøpet, det er jo godkjent av GF så styret har den overordnade myndigheten når og om det skal skje. Kanskje Kitchen har noe lurt på gang og som de vet kommer ?????
HrDuck
I dag kl 09:05
535
Ikke for å sparke inn dører som er vidåpne, men..... Ang punkt 2, målet når man kjøper bør alltid være å få aksjer så billig som mulig. Det kan virke som du ønsker at vi skal kjøpe så dyrt som mulig og det gir jo ingen mening.
Merlin
I dag kl 09:21
491
All grunn til å hamstre i Photocure nå.
Ikke minst Olympus inntreden på komboskopet NBI/BLC lover veldig godt for Hexvixsalget i Europa fremover.
At det trekker ut med godkjenningen av Cevira er litt mystisk. Kommer den vil vi se et kraftig hopp i aksjekursen til Pho.
Og reklassifisering av flexiskop i USA. Kan jo også komme, og vil også gi kraftig kurshopp.
Jeg har kjøpt meg kraftig opp i aksjen på til dels på eller under 50 kr. Opp 24% på kort tid.
Phos egne tilbakekjøp tyder på at de venter kursoppgang fremover.
Ikke minst Olympus inntreden på komboskopet NBI/BLC lover veldig godt for Hexvixsalget i Europa fremover.
At det trekker ut med godkjenningen av Cevira er litt mystisk. Kommer den vil vi se et kraftig hopp i aksjekursen til Pho.
Og reklassifisering av flexiskop i USA. Kan jo også komme, og vil også gi kraftig kurshopp.
Jeg har kjøpt meg kraftig opp i aksjen på til dels på eller under 50 kr. Opp 24% på kort tid.
Phos egne tilbakekjøp tyder på at de venter kursoppgang fremover.
Redigert i dag kl 09:22
peaf
I dag kl 10:09
426
Det er bare en drøy måned siden de tre siste samarbeidsavtalerne blev inngått med Cevira som grunnlag, det er vel et teign på at de er sikker på en godkjenning.
Sen at Hallerberg vakne og begynner kjøpe tilbake aksjer, er og før at han er sikker på at det er meget lønnsomt at kjøpe dem nå. At han begrense de til 300.000 for vi håpe beror på at han ikke ser behov for flere, da han muligens skal fjerne noen av de som har blitt tildelt opsjoner i siste runde. Jeg lever på håpet at det skjer snart.
Sen at Hallerberg vakne og begynner kjøpe tilbake aksjer, er og før at han er sikker på at det er meget lønnsomt at kjøpe dem nå. At han begrense de til 300.000 for vi håpe beror på at han ikke ser behov for flere, da han muligens skal fjerne noen av de som har blitt tildelt opsjoner i siste runde. Jeg lever på håpet at det skjer snart.
Redigert i dag kl 10:12
rockpus
I dag kl 11:19
337
Punkt 2 tar vel utgangspunkt i hva som er gunstig for oss som er ferdigkjøpt? Da ønsker vi jo alle midler som gir kursstigning velkommen!
HrDuck
I dag kl 11:40
307
Vi bør ønske velkommen til bedre resultater (og det tror jeg vi får, trenden er der).
Hensikten med kjøp av egne aksjer er å redusere antallet aksjer som skal dele resultatet, ikke få opp kursen. Når resultat forbedres og deles på færre aksjer så vil oppgang i aksjekursen komme.
Hensikten med kjøp av egne aksjer er å redusere antallet aksjer som skal dele resultatet, ikke få opp kursen. Når resultat forbedres og deles på færre aksjer så vil oppgang i aksjekursen komme.
rockpus
I dag kl 11:46
291
Antallet aksjer som skal dele resultatet, er jo det samme uansett hvem som eier dem.
Hensikten med tilbakekjøp må være at selskapet innser at kursen nå er for lav i forhold til den status ledelsen selv opplever de har, og at det derfor er en god investering på sikt for selskapet å kjøpe egne aksjer. For oss andre er en normal kursreaksjon på dette at kursen beveger seg oppover.
Hensikten med tilbakekjøp må være at selskapet innser at kursen nå er for lav i forhold til den status ledelsen selv opplever de har, og at det derfor er en god investering på sikt for selskapet å kjøpe egne aksjer. For oss andre er en normal kursreaksjon på dette at kursen beveger seg oppover.
peaf
I dag kl 12:20
250
Nå er det vel for at ha egne aksjer når tiden kommer for at innløse opsjonerne, da må de antingen kjøpe aksjer i markedet eller lage nye og selge i markedet som de alltid gjort før. I siste GF vart de tatt i fra fullmakten at lage nye aksjer og dermed må kjøpe vilket de vil eller ikke når opsjoner skal løses inn. Og sitte med en kontantbeholding som gir minimal avkastning er idiotiskt når de kan spare store summer på at kjøpe aksjer billigt nå, isteden for at kjøpe dyrt på innløsningstidpunkt før opsjonerne. Men vi ser Hallerberg har tatt grep når det gjeller opsjoner og tilbakekjøp, og det kommer mer når det gjeller lønnsomhet og ganske snart.
HrDuck
I dag kl 12:25
237
La oss se bort fra tilbakekjøp som brukes i opsjonsordning.
Selskapet kjøper egne aksjer. Som aksjonær eier du aksjene som står på din vps, men gjennom de så eier også din relative andel av aksjene i selskapets eie. Selskap som gjør betydelige tilbakekjøp sletter av og til aksjer. Som aksjonær vil du få en større del av overskuddet uansett om aksjene står registrert under selskapet eller de sletter tilbakekjøpte aksjer.
edit: ellers helt enig i at det er logisk med stigende kurs (men det bør ikke være målet for tilbakekjøp) og jeg er også enig i at selskapet har vært og fortsatt er betydelig underpriset (som det fremgår av mange av mine tidligere innlegg).
Selskapet kjøper egne aksjer. Som aksjonær eier du aksjene som står på din vps, men gjennom de så eier også din relative andel av aksjene i selskapets eie. Selskap som gjør betydelige tilbakekjøp sletter av og til aksjer. Som aksjonær vil du få en større del av overskuddet uansett om aksjene står registrert under selskapet eller de sletter tilbakekjøpte aksjer.
edit: ellers helt enig i at det er logisk med stigende kurs (men det bør ikke være målet for tilbakekjøp) og jeg er også enig i at selskapet har vært og fortsatt er betydelig underpriset (som det fremgår av mange av mine tidligere innlegg).
Redigert i dag kl 12:26
rockpus
I dag kl 12:31
219
"Hensikten med kjøp av egne aksjer er å redusere antallet aksjer som skal dele resultatet, ikke få opp kursen."
Dette blir riktig dersom:
" Selskap som gjør betydelige tilbakekjøp sletter av og til aksjer."
Men uavhengig om hensikten er forberedelse til opsjoner eller annet, så kan vi vel være enig om at tilbakekjøp er et positivt signal!
Dette blir riktig dersom:
" Selskap som gjør betydelige tilbakekjøp sletter av og til aksjer."
Men uavhengig om hensikten er forberedelse til opsjoner eller annet, så kan vi vel være enig om at tilbakekjøp er et positivt signal!
HrDuck
I dag kl 12:36
204
Vi er nok enige om det meste :) Men uavhengig av sletting så får man som aksjonær en større del av selskapet ved tilbakekjøp (som aksjonær "eier" du også aksjene som selskapet har kjøpt tilbake")
peaf
I dag kl 12:58
155
Ja men bare om aksjerne øker i verdi, pengerne de kjøpte aksjerne før hadde de fra før og det speler ingen roll om verdien er i aksjer eller kontanter.
HrDuck
I dag kl 13:06
141
Det er riktig at man som aksjonær er eier av verdiene uavhengig om de er i cash eller egne aksjer. Som aksjonær får man en større andel av resultat (man eier en større del av selskapet) ved tilbakekjøp. En større andel har selvsagt større verdi om resultatene øker.
Spekulanter vil alltid tenke på verdien som dagens aksjekurs. Kortsiktige kursendringer er ofte et resultat av forhold som ikke under selskapet kontroll. Langsiktige aksjonærer tenker på verdien som sin del av fremtidige kontantstrømmer.
Spekulanter vil alltid tenke på verdien som dagens aksjekurs. Kortsiktige kursendringer er ofte et resultat av forhold som ikke under selskapet kontroll. Langsiktige aksjonærer tenker på verdien som sin del av fremtidige kontantstrømmer.