Strategisk globalt samarbeid

sokaratest
PHO 15.07.2024 kl 18:08 108072

Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
bravi
24.12.2024 kl 13:01 2485

Helt enig med peaf og skadi, det er beklagelig hvis Schneider og det kostbare salgskorpset fÄr fortsette helt til godkjenningen for Cevira kommer. Det vil i sÄ fall gi en lavere aksjekurs enn om aÄde hadde blitt pÊlmet ut i forkant. Liker heller ikke tanken pÄ at de skal berike seg pÄ aksjonÊrenes bekostning uten at de har bidratt noen ting. Ser frem til at HrDuck forklarer hva Schneider og salgskorpset har oppnÄdd og hvorfor de er sÄ nÞdvendige.
HrDuck
24.12.2024 kl 13:47 2448

NÄ har jeg skrevet flere innlegg som konkretiserer omsetningsvekst siste Ärene. NÄr du ser "frem til at jeg forklarer hva de har oppnÄdd " sÄ skyldes det enten manglende leseferdigheter eller du mener at den kommer uavhengig av innsats fra de ansatte. Det logiske da er at du forklarer hvordan du ser pÄ dette..
Donrostock
24.12.2024 kl 16:03 2341

Omsetningsveksten er hovedsaklig drevet av valuta og prisĂžkning, ikke i unit sales, der er Ăžkningen ikke noe Ă„ rope hurra for. Du mener at kontantstrĂžmmen er positiv, noe du har tilgode Ă„ bevise.
HrDuck
24.12.2024 kl 16:24 2308

Ang kontantstrÞm sÄ finner du innleggene om det rett i etterkant av q3 tallene. SÄ jo, det er dokumentert.

Ang omsetningsvekst, pÄstanden som startet diskusjon var nullsum i 6.5 Är. Vel, vi spoler 6 Är tilbake og havner i 2018. Vi har kun eksakte tall for us siden europa pÄ under ipsen. Omsetning us 2018 var ca 63 mill nok, i 2024 havner det nÊre 200 mill blank. Snitt usdnok i 2018 var ca 8.15, for 2024 fÞrste 3 kvartal ca 10.60. SÄ her er du milevis unna i din pÄstand. Hva med Ä gjÞre litt egen innsats fremfor bare Ä ukritisk komme med pÄstander du mener Ä ha hÞrt?
Donrostock
24.12.2024 kl 16:27 2302

Du vet at nullsum er nÄr selskapet ikke tjener penger utover det de har i kostnader. Og nei, du har ikke dokumentert positiv kontantstrÞm fordi det finnes ikke, eneste som gir pluss i kassen er cevira.
bravi
24.12.2024 kl 16:28 2301

Den marginale omsetningsveksten som har kommet siste 6 Är er for liten i forhold til utgiftene. NÄr de ikke tjener penger etter seks (6) Är med samme strategi er det kanskje pÄ tide Ä ta noen grep, da kan ikke Schneider ha oppnÄdd mye for Ä si det forsiktig.
HrDuck
24.12.2024 kl 16:32 2315

Jeg har Ärlige tall for omsetningsvekst. Siden du mener de er marginale sÄ bÞr vi sammenligne. Hva har du Ärlig siden 2018?
peaf
24.12.2024 kl 16:47 2307

Vad de kan og ikke kan er ovesentligt, men hva de gjÞr betyr alt. Og de har tapt penger vart Är i hex/cys sen Schneider tok over for 6 Är siden. Hadde innvestorer visst at han var sÄ oduglig sÄ hadde ingen kjÞpt aksjen for nÄ. Og da hadde selskapet vart bankrutt for lenge siden, det er en ekstremt dyr omsettningsvekst som han klart fÄtt til med alle sine lÞften om vekst. Det er vel ingen tvivel om at det har vart mye bedre innvesteringer man kunne gjort under Ärens lÞp,

NÄ er vi jo vid et skifte med royalty fra en antatt godkjent blockbuster medisin, og mulige store inntekter fra Hexvix i Kina uten de store kostnader som Schneider pÄfÞrer et salg der fÞr vekst. SÄ det er bare at konstatere at Schneiders mÄte at skape vekst pÄ er over og ut, det er bare lÞnnsomhet som gjeller og den kommer bare om de kutter kostnader. SÄ fÄr vi hÄpe Kitchen finner en akseptabel og billig mÄte at levere Hex/cys til kunderne pÄ.
bravi
24.12.2024 kl 16:50 2307

Det har jeg ikke anledning Ä grave frem nÄ. Poenget er at, skal vi si siste 3 Är, hadde samme omsetningsvekst kommet om salget av Cysview kit hadde foregÄtt fra en webshop med minimale utgifter i forhold til de store kostnadene med dagens regime. Da hadde Pho tjent kr med resultat hÞyere aksjekurs.
HrDuck
24.12.2024 kl 17:10 2270

Dette mÄ vÊre amatÞraften?

Nei bravi, det er ikke opplagt at salget hadde vÊrt det samme med kun webshop. Du har tidligere sagt at "du ikke har satt deg sÄ godt inn i selskap eller tall, men du fÞlger aksjekursen nÞye" . Faktum er at det gir deg null kunnskap om selskapet.

Peaf: det er en meningslÞs pÄstand at selskapet hadde vÊrt "bankrutt" om markedet visst hvor "oduglig DS er"
Faktum er at du pÄstÄr det, andre henger seg.pÄ. Jeg aner ikke, men er smart nok til Ä ikke automatisk adoptere synet til en tilfeldig skribent som beviselig har store kunnskapshull.

Og sĂ„ donrostock.... som pĂ„stĂ„r han er objektiv. I hans verden betyr det tydeligvis at ham er positiv nĂ„r han eier aksjen og negativ nĂ„r han ikke eier den. Self-serving er vel uttrykket for sĂ„nt. Men nĂ„r det blir sĂ„ opplagt kan man nesten akseptere det. Men bare nesten, for det er drĂžyt Ă„ holde pĂ„ sĂ„nn etter at han gikk rabiat pĂ„ en annen skribent som gjorde det samme. Norgesrekord i innlegg etter Ă„ ha forlatt dette sitat "ekkokammeret" har han i hvert fall 😂

Skjerp dere nĂ„, dette er direkte pinlig. Og god jul 🙂

bravi
24.12.2024 kl 17:36 2260

HrDuck, det er mange slike som deg her pÄ forumet som hevder Ä sette seg godt inn i selskapene og mener de kan det selskapet (kanskje ogsÄ forelsker seg i selskapene). NÄr selskapet ofte ikke leverer pÄ resultater og kursutvikling rykker de ut og forsvarer selskapet og ledelsen med innlegg pÄ forumet.
Akjekursen er nÄ en gang facit pÄ selskapets prestasjoner.
God jul
Redigert 24.12.2024 kl 17:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
Donrostock
24.12.2024 kl 18:39 2222

Jeg har ikke vÊrt negativ til Cevira, bare sagt at det Ä hÄpe pÄ godkjenning i 2024 er som Ä tro pÄ julenissen. Cevira kan bli bra, BLC har vÊrt som Ä selge sand i Sahara. Jeg har aldri pÄstÄtt at Cevira skulle bli godkjent fÞr nyttÄr, og har derfor aldri endret noen standpunkt, det er du som har dreiet diskusjonen dit den har havnet.
HrDuck
24.12.2024 kl 21:32 2140

Jeg forsvarer ikke ledelsen, jeg korrigerer deg nÄr du kommer med feil info (feks ang omsetningsvekst). Du er kategorisk negativ til ledelsen, jeg sier at jeg vet for lite til Ä dÞmme. At jeg vet mer om selskapet enn deg tenker jeg er temmelig Äpenbart all den tid du selv har fortalt at du bruker mest tid pÄ Ä studere kursen.

peaf
25.12.2024 kl 08:47 1958

Feilet med deg er at du kan ikke regne og sakner logikk, vi kan ta din kontantstrÞm i gjen som jeg mÄtte sjekke opp etter dine pÄstand. De godskrev seg 24,1 mil i Þkt cashbeholdning, av det var det 23,9 mil i Þkt arbeidskapital som bestod av non-cash payment og reduserte kostnader i opsjonsprogrammet takk vare Hallerberg. Inga reelle verdier som du kan bruke eller selge, bare en post i regnskapet til cashbeholdningen. Og reaksjonen pÄ Q3 var ned, en Þkt cashbeholdning som ikke gÄr at realisere er null verdt.

Sen even om du ikke fÞrstÄr det sÄ er det ingen som innvesterer i et selskap, fÞr at se verdierne minker Är etter Är. Det er helt opplagt at man vil gÄ inn nÄr et selskap er eller begynner bli lÞnnsomt, og forventes bli lÞnnsommere ikke om 5 - 10 Är men nÄ.
Vi kan ta Ipsen emisjonerne pÄ samlet 330 mil, der Schneider lovte en vekst i Ipsen pÄ 30 til 60 % i Äret og innvestorerne kasta seg over emisjonen. Hva har avkastningen vart pÄ de 4 Ären, jo litt minus pÄ fÞrste delen og enda mer minus pÄ andre delen. Trur du innvestorerne hadde satset en enda krone om de visste hvordan Schneider skulle forvalte innvesteringen. Den enda veksten han skapa i Ipsen var Þkte kostnader. Og med dem fem millioner nye aksjer.

Det er Cevira og emisjonen som holdt PHO flytende med de enorme kostnader som Schneiders satsninger har pÄfÞrt selskapet, og jeg sier det igjen lÞsningen er at sparke alle olÞnnsomme med Schneider i spissen. SÄ kan nye aksjonÊrer vare med pÄ oppgangen, og de gamle kan redusere tapen. NÄ er det bare spesifikt Hex/cys delen jeg kommenterer, da det er der Schneider styrer.

Sen at Ducken mener han er smartere og mere kunskapsfull en oss andre er vel ingen overraskelse. Han satser pÄ olÞnnsom omsettningsvekst som en overbetalt ledelse aldri kan gjÞre lÞnnsom da de mÄ ta igjen alt de har tapt fÞrst. Med tiden kanskje han fÞrstÄr at man mÄ kvitte seg med den overbetalte ledelsen om man skal fÄ til noen stÞrre lÞnnsomhet.

Sen i det store hele er det vel Cevira som gjĂžr at vi fortsatt sitter i aksjen med den enorma potensialet det har til at bli en knallsuksess.
Det er jo litt merkeligt at bare Asieris ser potensialet og satser for fullt med ansettelser og samarbeidsavtaler, mens deres aksjonÊrer og PHO avvakter med detagelse i noe som helt sikkert blir meget stort. Men sÄ lenge den skikkelige eksperttisen i Kina er full av lovord og gir dem priser og utmerkelser, sÄ er det vel sÄ godt som sikkert at Asieris har skutt gullfugelen.

Og jeg trur innsidekjÞpen fra styret, er og basert pÄ at de vet hva Ryan Kitchen driver pÄ med. Det kommer garantert noe fra det holdet og med tiden.
peaf
25.12.2024 kl 09:45 1906

Og her er vad EDISON skrev i en betald analyse av PHO etter kontrakten i 2019. Der de garantert bruker innformasjon fra Schneider til vurderingen.

" Verdivurdering

Vi har Þkt vÄr verdsettelse til NOK 1.529m eller NOK 70 per basisaksje, fra NOK 1.256m eller NOK 58m per basisaksje. Økningen skyldes vÄr inkludering av Cevira i vÄr verdsettelsesmodell etter denne lisensavtalen, som vi nylig hadde fjernet siden produktet hadde vÊrt pÄ vent i over fem Är.

For USA/EU anslĂ„r vi en lansering i 2025 og 6 % topp markedsandel til en pris pĂ„ ca. NOK 9 400 per pasient ved lansering. Vi bruker for Ăžyeblikket 20 % sjanse for suksess for markedene i USA og EU, en betydelig rabatt pĂ„ vĂ„r typiske 60–70 % sannsynlighet for suksess for en fase III-eiendel pĂ„ grunn av de betydelige ukjente knyttet til timing og Asieris evne til Ă„ finansiere og gjennomfĂžre en klinisk utviklingsplan. For Kina anslĂ„r vi en lansering i 2023 med 3 % topp markedsandel og en pris pĂ„ 4300 NOK per pasient ved lansering. Vi bruker en 40 % sannsynlighet for suksess i den regionen, som fortsetter Ă„ vĂŠre en rabatt pĂ„ vĂ„r typiske sannsynlighet for suksess pĂ„ grunn av usikkerheten knyttet til Asieris. Det er imidlertid stĂžrre enn sannsynligheten for suksess for USA og EU ettersom utviklingen starter i Kina, og derfor er det fĂŠrre ukjente. Vi ser pĂ„ vĂ„re Cevira-estimater som konservative, med oppsidepotensiale nĂ„r programmet skrider frem gjennom utviklingen. "

Dette er en del av Ärsaken til at jeg ikke kan fordra Schneider og det han kommer med, det har ikke blitt stort bedre nÄ verken fra Schneider eller fra nye analytiker. Det er bare at konstatere at han er komplett uduglig at fremfÞre budskapet om Ceviras betydelse for oss og selskapet.
HrDuck
25.12.2024 kl 11:29 1805

Vil du virkelig gÄ 12 nye runder pÄ dette med kontantstrÞm?

Du har allerede bevist at du ikke forstĂ„r hva dette gĂ„r i. For din egen del, la dette ligger 😀
Donrostock
25.12.2024 kl 11:49 1774

Dette begynner Ă„ bli flaut for deg, kvakk kvakk.
peaf
25.12.2024 kl 11:49 1773

Jeg bryr meg fint lite om kontantstrÞm, kan de ikke vise til fra Hvem pengerne kommer fra sÄ er det inga nye inntekter. At bokfÞre verdier som kontanter uten at de er reelle vid et salg, betyr inget i det store hele.
HrDuck
25.12.2024 kl 11:59 1750

Til Ä "bry deg fint lite" sÄ skriver du mye om det. Og stort sett alt du skriver er direkte feil. Du kan kikke tilbake pÄ forrige gang jeg forklarte dette til deg om du vil rette opp feilene.
peaf
25.12.2024 kl 12:11 1755

Slapp av du fÄr vare kongen av kontantstrÞm og olÞnnsom omsettningsvekst som helt sikkert fyller opp cashbeholdningen til den renner over.
Vi andre venter pÄ lÞnnsomhet og Cevira, som medfÞrer minimale kostnader. SÄ fÄr du og trollkaren Schneider fylle opp cashbeholdingen med nettotap i regnskapet.
HrDuck
25.12.2024 kl 12:25 1718

Vennligst ikke tillegg meg synspunkt eller meninger jeg aldri har uttrykt. Og for din egen del som investor vil jeg anbefale at du leser deg opp pÄ temaet kontantstrÞm. Det er bekymringsverdig nÄr du snakker ned betydningen av kontantstrÞm og opp betydningen av regnskapsmessig resultat. Da mangler en grunnleggende forstÄelse som enhver investor bÞr ha.
peaf
25.12.2024 kl 12:41 1696

Ja du mener jo at jeg er kunnskapslÞs og ikke i nÊrleiken sÄ smart som du. Men noe ser og kan jeg, nÄr selskap presenter tap sÄ gÄr som regel kursen ned, Og PHO har vart et meget godt eksempel pÄ det de siste to Är, og det er bare Hex/cys delen som gÄr med tap. Det hjelper varken med olÞnnsom omsettningsvekst, eller Þkt kontantstrÞm. Da er det bevisligen mer som skal til, kansje lÞnnsomhet er det som mangler.
HrDuck
25.12.2024 kl 12:52 1677

Det stemmer at jeg mener du er kunnskapslÞs nÄr det gjelder forstÄelse av kontantstrÞm. Det var de andre pÄstandene jeg ba deg vennligst ikke tillegge meg som meninger.
peaf
25.12.2024 kl 13:26 1627

Jeg har jo sagt at du er kongen av kontantstrÞm og fÄr ta deg av at vurdere hvor viktig den er. Som regel Þker den nÄr de tjener penger, og minker nÄr de taper penger. Alt over det fÄr bli din oppgave at innformere om.
HrDuck
25.12.2024 kl 13:29 1618

Den er utrolig viktig
rockpus
25.12.2024 kl 14:24 1555

Kan vi ikke alle bare bli enig om at den viktigste verdien i et regnskap er det overskuddet som skapes fra driften som fÞlge av at man tjener mer pÄ sitt produkt enn det det koster Ä administrere og drive butikken? Kreativ regnskapsfÞring og engangsinntekter kan man jo ikke leve av i lengden.
HrDuck
25.12.2024 kl 14:43 1533

Det tror jeg alle kan vÊre enige om. SkjÞnner ikke helt hvorfor peaf ville starte en omkamp pÄ diskusjonen om cf.

SĂ„ tror jeg alle er tjent med Ă„ innrĂžmme at skrĂ„sikkerhet om hvem som gjĂžr en god eller dĂ„rlig jobb ikke er konstruktivt. Spesielt ikke siden det kommer fra skribenter som Ă„penbart mangler nĂždvendig informasjon for Ă„ uttale seg med sikkerhet. Fortsatt god jul da dere 🙂
Donrostock
25.12.2024 kl 15:18 1508

Fordi du omtaler triksing med regnskapet som cashflow.
bravi
25.12.2024 kl 16:12 1462

Helt enig med deg, dette er ogsÄ slik markedet tolker caset. Kreativ regnskapsfÞring hjelper ikke uansett hva HrDuck mÄtte mene.
HrDuck
25.12.2024 kl 16:30 1439

Kan noen av dere amatĂžrer vise til hvor jeg har hevdet triksing med tall? Evt hvor dere mener det trikses?

Det kan tolkes slik at dere mener at en kontantstrÞm er triksing med tall. Folk som hevder sÄnt klarer nÞrmalt ikke Ä Äpne en dÞr for egen maskin.
bravi
25.12.2024 kl 18:13 1340

Nei jeg har ikke anledning til det, men hva hjelper det, selv om inntektene som du sier Þker Är for Är vil vi aldri fÄ igjen de pengene som Schneider har svidd av de siste Ärene og som han fortsetter Ä gjÞre.
HrDuck
25.12.2024 kl 18:21 1336

Komisk 😅😅

Edit: komisk fordi du kan ikke fordi du ikke har peiling pĂ„ tallene. Du bare gjentar noe som andre har sagt. Jeg synes ikke det er irriterende at du er sĂ„ kunnskapslĂžs, men det er litt rart at du ikke ser det selv. Dunning Kruger effekten lever og bevises hver dag 😃😃
Redigert 25.12.2024 kl 18:25 Du mÄ logge inn for Ä svare
bravi
25.12.2024 kl 18:40 1310

Ja du fÄr bare mene det. Synes du opptrer merkelig pÄ forumet med nedlatende karakteristikker av andre skribenter i typisk besserwisser style.
rockpus
25.12.2024 kl 18:54 1281

Snakker dere ikke egentlig forbi hverandre her? En fokuserer pÄ regnskapsteknikk, andre pÄ hvilke typer inntekter i et regnskap man bÞr legge vekt pÄ.
For Ăžvrig bĂžr man ikke krangle pĂ„ en juledag!😊
HrDuck
25.12.2024 kl 19:00 1276

Bare fordi jeg synes det er merkelig hvordan du og et pat andre uttaler dere skrÄsikkert om en del forhold. Du pÄstod i gÄr at omsetning kun hadde Þkt marginalt, men du aner jo ikke om det stemmer (og du tar feil). Du hevder at.de ville hatt samme vekst med kun Ä selge gjennom en webshop. Ingen kan garantere at det er feil, men jeg tror bestemt du har feil (og siden du ikke engang vet hva veksten har vÊrt sÄ har du en dÄrlig sak)..

Du og andre uttaler dere skrÄsikkert og i flere tilfeller kommer dere med beviselige feil. Jeg har i det minste rett i tallene og jeg tar ingen.stilling til om ansatte gjÞr en god eller dÄrlig jobb. Jeg vet rett og slett ikke nok, og det skal du kanskje merke deg for jeg tror du skjÞnner at jeg vet betydelig mer enn deg. Forskjellen mellom deg og meg er at jeg forstÄr at jeg vet for lite til Ä vÊre sikker, det gjÞr ikke du.

Andre som leser pÄ forumet for Ä fÄ info trenger en motstemme til dere skrÄsikre som kun er sikre fordi dere ikke forstÄr at dere ikke vet.

TĂžffe ord bravi, ja jeg er enig. Men det er sagt i beste mening og tar du de til deg vil du ha stor nytte av de.
Almirante
25.12.2024 kl 23:17 1132

Helt Êrlig, sÄ er jeg lutelei av all synsing og gnÄling om Schneider og co. Personlig synes jeg at han gjÞr en elendig jobb, men han gjÞr da noe riktig da han fortsatt sitter som CEO og fÄr opsjoner etter opsjoner. Bruker ikke noen tid og energi pÄ spekulere om nÄr han fÄr fyken. Itillegg sÄ er det mange pÄ forumet som tror Kitchen og Hallerberg er frelserkonger og messias, som skal «redde» selskapet og snu skuta. De har sikkert fint track-record, men som de sier innen idretten, track-record og tidligere seire er «yesterdays» news og man kan ikke leve pÄ gamle-meritter. Jeg fokuserer pÄ nÄr de fÄr «final approval» og kan fÄ sine royalties, slik at jeg kan komme meg fort ut pÄ break-even eller kanskje litt i pluss. Har null tillitt til at Kitchen og Hallerberg vil gjÞre noen under, de er mest sannsynlig «yes-men» som meler sin kake.
peaf
I gÄr kl 08:02 947

Det er narurligt at tru nÄr de store eierne hemter nytt styre i et selskap som gÄr med underskudd, sÄ er det for at snu skuten til overskudd. Sen nÄr de kjÞper aksjer for egne penger sÄ er det all grunn at tru de gjÞr hva de kan for at skape lÞnnsomhet.

Men nÄr vi er pÄ opsjoner som de har fortjent eller ikke, vi sÄg jo at europasjefen Susanne Strauss ikke blev tildelt opsjoner i meldingen. Normalt har hon fÄtt samme antall som Coy som fikk 50.000, er hon pÄ vei ut da salgstallen i europa er skremmende dÄrlig i forholande til kostnader. Norden selger vel som fÞr 48 mil i 2019 men da tallen i Europa presenteres under ett nÄ sÄ vet vi ikke helt, sÄ har vi da Ipsen som omsatte for ca 190 mil i 2019, Og 35 % gikk til PHO ca 66 mil , men totalt vart det omsatt for ca 240 mil i 2019.

NÄ ligger det an til at bli omsatt for ca 290 mil i Är, opp 50 mil men det er i stort sett bare valuta gevinst og prishÞyninger som stÄr for oppgangen. Men ser man pÄ kostnader sÄ ligger de an til at bli ca 190 mil i Är pluss de 35 mil som gÄr til Ipsen, altsÄ et overskudd pÄ 55 mil der det meste kommer fra Norden. Og kostnader i 2019 blir litt osikre da vi ikke har Ipsens kostnader, men alle kostnader for hexvix stÄr PHO for. Jeg vil tippe at kostnader lÄg totalt med Ipsen sine pÄ ca 90 mil i 2019 i europa.

Det gir en differanse pÄ 135 mil mer i Þkte kostnader i Äret nÄ en i 2019, men omsettningen har bare Þkt med 55 mil pÄ samme tid og da er ikke de 186 mil med som de betalte for Ipsen. Det er jo med tall man kan se hva de har prestert under Ären, og omsettningsveksten i Europa har vart ekstremt dyr. Og stÄr i skarp kontrast til det Schneider lovte nÄr de kjÞpte Ipsen, han skulle vekke liv i 800 scope som ikke var i bruk og skape en vekst pÄ 30 til 60 % i Ipsen omrÄdet i Äret.

Vi vet jo at de ikke melder scopesalg i Europa, men nÄr de spurte Schneider sÄ krÞp det frem at ca 25 stk pÄ 4 Är hadde de solgt.
Det er en bevislig katastrofe det PHO har fÄtt til i Europa etter Ipsen innvesteringen, og Schneider stÄr for strategin og bemanningen som har utlÞst katastrofen.
Vi fÄr hÄpe Strauss er pÄ vei ut og tar med seg sjefen som har det reelle ansvaret.

Og for at vare Êrlig sÄ trur jeg Kevin Pan i Asieris er drittlei Schneider og, det er derfor komunikasjonen er sÄ dÄrlig. Og PHO virker ha minimale forventninger til hva Asieris kan prestere, men nÄr det kommer fra Schneider sÄ er det ikke noe annet at forvente.
Vi vet bedre !!!!!
Donrostock
I gÄr kl 09:11 876

Kanskje du burde sett pÄ veksten i unit sales, og ikke NOK, da tror jeg du ville fÄtt deg en ubehagelig overraskelse.
HrDuck
I gÄr kl 09:48 820

Du prĂžver virkelig desperat nĂ„ 😅😅 her skal alt kastes mot veggen for Ă„ se om det er noe som blir hengende. Jeg har tallene, men siden det er du som pĂ„stĂ„r sĂ„ vil jeg nĂžye meg med Ă„ si at du nok en gang er pĂ„ bĂŠrtur. Bare kom dine tall om du vil protestere.

SĂ„ kan jeg ogsĂ„ spĂžrre om dette er tall du mener har endret seg siste par ukene siden du var stĂ„lbull da eller er det bare at du endrer perspektiv siden du ikke har aksjen lenger?😁😁 du ble jo ganske fornĂŠrmet nĂ„r enklest prĂžvde samme trikset..
Donrostock
I gÄr kl 10:56 730

Jeg har tallene, og veksten i unit sales i usa er begredelig. Jeg er bull pÄ cevira, men ikke Photocure sin egen satsning. Kanskje du bÞr lÊre deg Ä skille mellom hva jeg har vÊrt positiv og negativ til
HrDuck
I gÄr kl 11:36 680

Kom.med tallene da, enhetssalg usa 2018 vs i dag. NÄr du bare pÄstÄr at det er begredelig uten Ä komme med tall sÄ blir det falskt. Jeg vet tallene og enten sÄ blÞffer du om at du vet eller sÄ blÞffer du om at tallene er begredelige.
Donrostock
I gÄr kl 12:40 596

Du kan jo bare poste tallene, sÄ du fÄr bevist at de ikke er begredelige, siden du skal "hjelpe" pho investorene. Hadde det ikke vÊrt for cevira hadde jeg holdt meg langt unna.
EnklestErBest
I gÄr kl 13:09 553

hva skal til for at Cevira skal bli en blockbuster..?
FÞrst mÄ det bli godkjenning i Kina, EU og USA.
SÄ mÄ Cevira bli etablert med fullt salg i alle de 3 regionene.
Hvor lang tid mÄ vi regne med at det vil ta..?
Jeg tipper at de fleste langsiktige aksjonÊrer vil se seg tjent med et bud pÄ selskapet etter at Cevira blir godkjent i Kina, noe som vi vel kan gÄ utfra etter alle utgiftene og all tilretteleggingen fra Asieris side i sakens anledning.
Redigert i gÄr kl 13:13 Du mÄ logge inn for Ä svare
Donrostock
I gÄr kl 13:28 514

SĂ„ at en tidligere analyse har brukt en enhetspris pĂ„ 4300 nok, mens Hestdal mente at rundt 2500$ var fair for en behandling. Hva som blir fasit gjenstĂ„r Ă„ se. Om den blir 2500$ er det kinesiske markedet mer enn nok til Ă„ utgjĂžre blockbuster. Men det vil mest sannsynlig bli en gylden middelvei mellom de to prisantydningene, hvertfall i kina.🇹🇳
peaf
I gÄr kl 14:15 468

Asieris brukte 7.500 yuan i sitt estimat vid bĂžrsnotering eller ca 12.000 kr, det kommer nok ligge der i kring.
EnklestErBest
I gÄr kl 14:20 461

SÄ vidt jeg husker har Asieris selv anslÄtt salget av Cevira I Kina fullt utbygd til 500 - 800 mill. usd.
Erfaring fra bĂžrsnoterte selskaper er at laveste anslag i beste fall er sikrere Ă„ forholde seg til enn hĂžyeste anslag.
HrDuck
I gÄr kl 14:36 432

Hehe dette er jo latterlig đŸ€ŁđŸ€Ł Du kommer med pĂ„standen, du hevder Ă„ ha tallene, men det er plutselig jeg som gjĂžr noe feil fordi jeg ikke vil poste tallene?

Men ok, jeg skal poste de. Gjþr det rett etter at du innrþmmer at du likevel ikke har tallene 🙂
Redigert i gÄr kl 14:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Donrostock
I gÄr kl 16:01 327

Tallene stĂ„r i q rapportene. De er ikke hemmelighetsstemplet 😉 (selv om schneider gjerne skulle Ăžnske det for Ă„ skjule sin udugelighet)
Redigert i gÄr kl 16:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
HrDuck
I gÄr kl 16:25 295

Du aner ikke hvordan de tallene er 😀😀 kan du ikke bare innrĂžmme at du blĂžffer? Patetisk, men du graver jo bare dypere sĂ„nn du holder pĂ„ nĂ„ 😅đŸ˜