Strategisk globalt samarbeid

sokaratest
PHO 15.07.2024 kl 18:08 109846

Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
peaf
I dag kl 04:14 9

Klart han har oppgaver men hvorfor er det ingen som presenterer han skikkeligt som ny strategisjef, og forklarer hva hans oppgaver er. Vet de ikke eller vil de ikke, vi vet at Hallerberg sender ikke ut egne meldinger alt skal gÄ gjenom selskapet. SÄ ansvaret ligger pÄ Schneider som da antagligen mener at Kitchen er sÄ obetydelig at det ikke er noe at melde eller er i aksjonÊrernas interesse.

Hallerbergs syn pÄ Kitchen vet vi ikke, men vi vet han har tildelt han 150.000 opsjoner. Alle strategier bÞr jo utgÄ fra at gjÞre selskapet sÄ lÞnnsomt som muligt, og om Hallerberg fann ut at Schneider ikke er rette mannen for det som han og har bevist. SÄ mÄ han finne noen som ser pÄ ulike lÞsninger at gjÞre det mest muligt lÞnnsomt, og Schneider ser ikke pÄ det med blide Þyner. Det er ren misstillit nÄr de ansetter noen at gjÞre hans jobb, og Hallerberg og Kitchen er rene Þkonomer og ser pÄ lÞnnsomheten. Kitchen skal ikke drive med noen lobbyvirksomhet eller lÊre de selge scope eller overtale noen myndigheter hva fantastisk BLC behandling er. Det har han ikke kompetanse til.

Men kan jeg bryte ned tallen til hva den enkelte presterer i snitt i USA, sÄ er jo Hallerberg og Kitchen enda mer kompetente til det og ser vilke kostnader som er direkte olÞnnsomme. NÄr en selger leverer 27 uniter i mÄnaden og selger 0,6 scope i Äret, sÄ er det riv ruskende galet om ingen gjÞr noe med det. Og nÄr man ser bort fra de 8 overbetalte i ledelsen, sÄ har de resterende 96 en snittlÞnn pÄ 2,5 mil med pensjonskostnader. Klart det er en enorm potensiale i at omstrukturere hele selskapet og kutte ut hele scopesalget, Jeg vil anslÄ uten at jeg vet at ca 300 mil av 500 mil i kostnader, er helt og holdet knyttet til salg av scope og nye kunder.

Det mÄ jo finnes langt rimmeligere mÄter at levere Hex/cys pÄ en det de bruker i dag, sÄ ja jeg er stor optimist for Hex/cys delen om Hallerberg og Kitchen gjÞr det jeg trur er deres oppgave. Og det behÞvs ikke noen Schneider fÞr at levere Hex/cys til eksisterende kunder.
Og fremfor alt skal ikke en sÄ udugelig ledelse bli rik pÄ Cevira, bare tanken at de blir det gjÞr meg kvalm.
peaf
I gÄr kl 16:14 367

Det rimmer dÄrlig han er ikke med i ledelsegruppen, og han vart ikke presentert med beskrivelse av erfarenheter som normalt er. Han fikk mest opsjoner av alle vid fÞrre utdelningen, nÄ eksisterer han ikke lengre og ingen offisiell tildelning av opsjoner denne gangen. Hadde det ikke vart for at det var minimal innformasjon om han fra begynnelsen, sÄ hadde jeg trudd han var ute nÄ. Det virker som han arbeider for seg selv, og bare rapporterer til Hallerberg som ansatt han. Hadde det vart Schneider som ansatt han, sÄ hadde han aldri fÄtt sÄ mange opsjoner fÞrste gang.

Og nedklassefisering av sterliseringsprosedyren i USA er det scopeprodusenterne som tar seg, PHO har verken kompetanse eller noe med saken at gjÞre. Scopeprodusenterne har 10 ganger stÞrre resurser en PHO at bruke pÄ den prosessen.
Merlin
I gÄr kl 15:31 445

Kitchens viktigste jobb, slik jeg har forstÄtt, gÄr pÄ lobby og forretningsstrategi. Hvem er det som har fÄtt Olympus til Ä produsere et komboskop? Er det Schneider? Og hvem sÞrger for Ä fÄ til nedklassifisering i USA?

Det blir spekulasjoner. Det vi vet er at de gode resultatene for BLC nok har vĂŠrt utslagsgivende for Olympus.

Det blir litt vanskelig for oss aksjonÊrer Ä dele ut karakterer, nÄr det er nÊrmest hypotetisk Ä kunne begrunne hvem som har sÞrget for hva. I gode selskaper er det teamwork i stor grad som gjelder.
rockpus
I gÄr kl 14:15 545

Pilen peker oppover nÄ, enten lÞsningen ligner pÄ Merlin eller peaf sine tanker!
Briarwood vet nok utmerket godt hva de gjÞr nÄ med sine kjÞp!

Oppfordrer alle til Ă„ legge om til en mer hyggelig tone her!😊
Redigert i gÄr kl 14:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
peaf
I gÄr kl 13:00 628

Hva skal de med Kitchen til nÄr de har deg, du har jo lÞst alt hva strategi det kan vare behov fÞr. Det tyder pÄ at Briarwood og Hallerberg er ute og kjÞr, det er inget i dine lÞsninger der det er behov for Kitchens innblandning. NÄ er det fler scopeprodusenter en Olympus, Wolf og Karl Storz, og alle har noen fantastiske scope nÄr de fÄr seie det selv. Og Schneider har han ikke hÞrt om Olympus, nÄr han skal utvikkle et eget scope sammen med Wolf. NÄr det gjeller scope mÄ de nok fÞrst bevise at de selger og er bedre en andre. Under tiden til de finner superscopet som overgÄr alle andre fÄr PHO kutte ut salget og spare hundretals millioner, og begynne satse om de finner noe som er garantert lÞnnsomt at satse pÄ. Og det vet vi at nÄvarende ledelse ikke klart at finne ut selv.

Men for at ta noe mer positivt sÄ ser det ut som Briarwood har Þkt beholdingen med ytterilgen 100.000 aksjer, kan det bero pÄ deres satsning pÄ Hallerberg og Kitchen som ligger bak. Man vet aldri men det trekker sikkert ikke ned.
Merlin
I gÄr kl 11:55 717

Photocures situasjon, der de er helt avhengig av at det finnes scop som fungerer, har vÊrt i en helt lÄst situasjon. Alle Schneiders forsÞk pÄ Ä fÄ opp omsetningen har vÊrt dÞmt til Ä mislykkes. Ikke har man hatt noe HD skop, og flexiscopet var utdatert og for dÄrlig.

NĂ„ ser ting ut til Ă„ kunne lĂžsne virkelig fremover.

Olympus ny komboskop for BLC/NBI vil vel i realiteten selge seg selv i Europa. Hexvix vil ikke lenger konkurrere med NBI, men komme som et tillegg pÄ eksisterende skop. Det gir fenomenale muligheter i Europa fremover.

Nedklassifisering i USA kan gi samme fordeler der.

Det kan ikke vĂŠre vanskelig Ă„ legge opp en god strategi for Europa fremover. Samarbeid med Olympus. FĂ„ i gang igjen Danmark og Scandinavia.
Bruke lĂžsningen for alt det er verdt i resten av Europa.

Vi bĂžr se resultater allerede neste kvartal.

Storz faste HD-skop i US selger ogsÄ bra og har sÄ langt reddet Photocures omsetning.
Redigert i gÄr kl 12:00 Du mÄ logge inn for Ä svare
peaf
I gÄr kl 11:06 790

SpÞrsmÄlet er om det skjer noe pÄ europa siden nÄ, det er mer en merkelig om de glemt Susanne Strauss i opsjonstildelningen. Det luter vel mer mot at hon er pÄ vei ut og de mÄ ta noen drastiske grep for at rette opp de store tapen etter at Schneider innfÞrde samme strategi som i USA. Flere dyre selgere som ikke selger, 25 scope pÄ 4 Är er nesten ett oslagbart rekord. Men Schneider melder ikke sÄnt om noen han ansatt er pÄ vei ut pÄ grunn av dÄrlige resultater, man kan jo og gjemfÞre hva Asieris skriver om de nye stjernerne de ansetter og hva PHO skrev om Kitchen nÄr han begynte.

Skal vi tru at Kitchen begynner der, da de ikke har noen avtale med at selge scope Ät noen scopeprodusent der. SÄ fÄr vi hÄpe at de kutter ut avtalen med Karl Storz i USA og sluter selge scope der og, da har vi kommt langt og kan kutte ut det meste av de spinndyre selgerne.
rockpus
I gÄr kl 10:58 809

Vi bĂžr kunne ha stor optimisme for 2025.
Selv med dagens ledelse. Tror nok alle i ledelsen Þnsker en bedre margin pÄ salg enn det de sÄ langt har oppnÄdd.

Olympus sine nye skop vil kunne gi langt bedre salg i Europa.

Nedklassifisering fra FDA for skop bĂžr gi en boost i USA.

Godkjente skop i Kina kan gi grunnlag for stort salg i Kina.

Cevira blir godkjent.

Ikke rart at det ble besluttet tilbakekjĂžp av egne aksjer..

Jensemand
I gÄr kl 10:21 878

Jer der er sÄ utilfredse med Schneider - hvad jeg selvfÞlgelig ogsÄ selv er - mÄ jo give styreformanden og Schneider meget rÞde Þrer, nÄr i dukker op pÄ generaforsamlingen og forholder disse ting overfor styreformanden.
Det er i grunnen styreformannen, der er den egentlike skurk, da det er der ansĂŠtter og avskediger CEO'en.
Merlin
I gÄr kl 10:14 897

Det er ikke lenger DS som bestemmer strategien. Kostnadene gÄr nÄ nedover. Hva DS har gjort til nÄ er uinteressant. Det er hva som gjÞres fremover. Og der kan DS nok fungere som leder og motivator.
peaf
I gÄr kl 04:08 1099

Tenkte ikke blande meg inn men mÄ det, det er hva Schneider har prestert i USA det hele handler om. Schneider begynte 1 november 2018 og 2019 var hans fÞrste hele Är. Men det var fortsatt Bellete Hestdal sin salgssjef som stod for salget i USA, han fikk sparken en gang August/september da COY tok over. SÄ godt som hele omsettningsveksten 2019 kom fra scope som Bellete solgt, han solgte 54 av totalt 66 det Äret. I 2019 solgte de ca 12.000 unit og i Är blir ca 15.000 uniter solgt. SÄ fÞrst 2020 stod enbart Schneider og COY for hele omsettningen, pÄ de 5 Ären til nÄ har unit salget Þkt med ca 25 %. Men omsettningen i kroner har Þkt med 100 % da de omsatte for 98,7 mil 2019 og nÄ ca 200 mil.

Og hva beror det pÄ jo dels har de Þkt prisen med 17 % og valutan usd er opp 2 kr sen dess. Det er ikke noe at hurre for, nÄr kostnaden alltid er betydligt stÞrre en inntekterne. Ser noen tar opp problemer som vart underveis som covid og flexiscope, er lÞsningen da at ansette flere og dyrere personell nÄr ingen vil kjÞpe produktet. Schneider mente det og gjorde det, jeg har hatt utalige diskusjoner her pÄ forumet om det. De fleste reduserer og anpasser salgsstyrken til etterspÞrselen, men mange mente det var klokt at ha alle kvar til markedet Äpne igjen. Og de er der fortsatt og fler til men de selger ikke, kanskje har de ikke fÄtt med seg at markedet har Äpne for mange Är siden.

Jeg skal bare sumere hvorfor jeg ser pÄ Schneider som totalt uduglig. De selger ca 15.000 unit i Är, mesteparten er direkte levering til eksisterende kunder ca 95 %.
Sen kommer den store kostnaden de har solgt 17 scope hitils i Är og blir vel 24 totalt, det fÄr de ikke fem Þre for. Men belÞnningen kommer i form av Þkt Unit salg med tiden. Dette bruker de 220 mil pÄ, for at tjene 200 mil i Är. Det er et ekstremt dyr mÄte de driver scope salg pÄ.

Jeg er sikker pÄ at hadde Bellete og hans mobiltelefon selgere som Schneider mente de var vart kvar, sÄ hadde de solgt like mye om ikke mer til halve priset. De her superdyre selgerne til Schneider som skulle lÊre urologerne bruke BLC scope klarte ikke selge et var i Äret ens en gang. Og nÄr de gjeller flexiscopen sÄ er det vel snarere et bevis pÄ udugligheten, at bruke en masse tid og penger pÄ at selge noe som ikke fungerer som det skal. Det har de vetat hele tiden Det mÄ vel vare bedre at selge det som fungerer og vente med flexi tils de blev i orden fÞr skikkelig bruk.

Det er bare en lĂžsning spark den uduglige Schneider og hans like uduglige selgere, og Hallerberg som er Ăžkonom og kan regne har ansatt kitchen som og kan regne til at finne en lĂžnnsom strategi. SĂ„ det blir nok sparken even om mange tvivler.
Redigert i gÄr kl 04:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
HrDuck
26.12.2024 kl 23:50 1183

Du la ut et tall uten Ă„ presisere at det ikke var for omtalt periode (6 Ă„r) . Du hevdet Ă„ vite vekst enheter siste 6 Ă„r, men gjorde det ikke.

SÄ til ditt spÞrsmÄl, hvorfor gjÞre det nÄr vi kan avslÞre deg? Det er et godt spÞrsmÄl, men det kreves en psykologisk kompetanse for Ä besvare antar jeg. Inviter gjerne alle skribenter her til Ä spekulere om hvorfor, men jeg nÞyer med Ä konstatere at du faktisk blÞffet.

Var det ikke det andre trollet josefk som var ivrig med chatgpt ogsÄ?
Donrostock
26.12.2024 kl 23:40 1199

Hvorfor blÞffe om noe det er sÄ enkelt Ä finne informasjon om? Man kan jo bare spÞrre chatgpt pÄ riktig mÄte sÄ fÄr man svaret. Dobling er fremdeles totalt sett en marginal Þkning pÄ 6 Är. Spesielt tatt i betraktning de enorme utgiftene de har brukt pÄ Ä gjÞre det. Hvis en selger selger 1 baconpÞlse, man ansetter en til og selger 2 baconpÞlser, sÄ er man like langt.
HrDuck
26.12.2024 kl 23:34 1208

FĂžlger opp med nok en banens par for deg. Du fikk med deg at du ble tatt for blĂžffing?
Donrostock
26.12.2024 kl 23:28 1218

Kvaliteten kan heves mange hakk med et enkelt tastetrykk fra din side, bare finn knappen som det stÄr "logg ut" pÄ.
HrDuck
26.12.2024 kl 23:15 1238

Det kan vi nok anta er rett. Flex stort sett kun for 2024.

Beklager rockpus og dere andre, det blir mye stress. Men jeg er mÞkk lei folk som lyver og skrÄler med akrÄsikre pÄstander uten kunnskapen (eller integriteten)til Ä matche det. Jeg hÄper at kvaliteten heves mange hakk nÄr vi nÄ gÄr inn i 2025.

Beklageligvis kan vi som brukere gjÞre llte annet enn Ä ytre oss i opposisjon nÄr tilfeller som i dag dukker opp. Det er stress, kan vÊre repetetivt og lite underholdende. Men alternativet der lÞgn eller i beste fall subjektive pÄstander fÄr passere som fakta er betydelig verre. Da vil forumet ha null verdi.
Redigert 26.12.2024 kl 23:20 Du mÄ logge inn for Ä svare
rockpus
26.12.2024 kl 23:10 1248

BĂ„de pandemi og flex problemer bidro vel til en kraftig brems i vekstraten,?
HrDuck
26.12.2024 kl 23:00 1272

Og skjerp deg igjen. Det finnes ingen steder der Ä pÄtale lÞgn er hysteri.
HrDuck
26.12.2024 kl 22:59 1278

2024 er inkludert en kraftig reduksjon i flex.

Jeg skjÞnte jo at du ville sl at vekst var elendig uansett, men det var gÞy Ä se alle krumspring for Ä late som at du visste. HÄper du skjerper deg nÄ og slutter med blÞffinga. Dette er et aksjeforum og i sin ytterste konsekvens er lyving straffbart.
Donrostock
26.12.2024 kl 22:55 1289

Og en dobbling fra 2018 til 2024 er elendig i forhold til hvor mye de har satset pÄ vekst. Veksten fra 2023 til 2024 var 6% yoy, og det er fakta lett tilgjengelig i siste rapport.

"Hexvix/Cysview product revenue increased 12% YoY, driven by unit sales increase of 6% in U.S. and 9% in Europe. Higher average pricing in the U.S. further contributed to the revenue growth"

Merk at vi har her snakket om veksten i USA hvis du ikke fikk med deg det midt oppi alt hysteriet ditt.
Redigert 26.12.2024 kl 22:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
HrDuck
26.12.2024 kl 22:24 1327

Ikke legg den pÄ meg da. Vi er vel alle tjent med Êrlig informasjon og ikke blÞffing?
skadi
26.12.2024 kl 22:22 1331

Kunne ikke dere to har startet en egen trÄd? Tittel forslag: PHO's barnehage.
HrDuck
26.12.2024 kl 21:50 1370

Du har jo feil og kan ikke innrĂžmme det. Men det er jo denne banens par tydeligvis....

I mitt fÞrste svar til deg sÄ skrev jeg at du bare slenger ut pÄstander og hÄper at "something will stick to the wall". Det bÞr vel vÊre bevist ettertrykkelig nÄ. Hvorfor du vil slenge ut en pÄstand om at enhetssalg knapt har Þkt (det kan jo lett motbevises) og sÄ kjÞre karusell resten av dagen? "Du vet tallet" (nei, Äpenbart ikke), "duck skal si tallet", "offentlig info sÄ alle kan finne det" (vel, Äpenbart at en ikke kan finne det), "6% yoy" (feil igjen). Alt dette av en som sa farvel til "ekkolammeret" for et par dager siden. Du bidrar med negativ verdi til forumet nÄr du lyver og nekter Ä innrÞmme det selv etter at alle forstÄr.

Enhetssalg us hadde en dobling fra 2018 til 2024 (e). Fortsetter du Ä lyve sÄ vil jeg pÄpeke det offentlig pÄ forumet igjen.
Redigert 26.12.2024 kl 21:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
HrDuck
26.12.2024 kl 20:03 1474

Du trodde du hadde svaret etter ti timer og en masse innlegg? Vel, det er feil. Du kan jo bare Ă„ legge ut antall enheter i 2018 og antall i 2024 (e)

At du mener Ä ansvarliggjÞre deg for Ä lyve er trist, vitner om overbeskyttet oppvekst. Er det slutt pÄ Ä skamme seg over Ä bli tatt for lÞgn eller er det bare for de skamlÞse?
Donrostock
26.12.2024 kl 19:51 1488

Stakkars mann. Disse innleggene dine er nesten pĂ„ grensen til like flaut som en yoy vekst pĂ„ 6% for et selskap som ifĂžlge deg satser pĂ„ vekst. 📈
HrDuck
26.12.2024 kl 19:11 1528

Du ble tydeligvis ubehagelig overrasket over Ä bli ansvarliggjort for pÄstanden. NÄ mange timer og innlegg senere tror jeg alle forstÄr at du bare blÞffer. Du prÞver Ä late som at det ikke betyr noe, men for et normalt menneske sÄ svir det jo Ä bli tatt for lÞgn. Svir det for deg?
Donrostock
26.12.2024 kl 19:03 1541

Ja sliter noe helt enormt med Ă„ finne tallene, bare du Ă„ poste de 😉
HrDuck
26.12.2024 kl 18:30 1577

Det tristeste er at du ikke klarte Ä finne tallene selv nÄr du forsÞkte.

Men for Ä oppsummere dine pÄstander:

- du vet tallene
- jeg vet tallene og bĂžr si dem til alle
- alle kan finne tallene selv
- bare jeg kan tallene

Dette mÄ vÊre sÄ pinlig for deg
HrDuck
26.12.2024 kl 16:25 744

Du aner ikke hvordan de tallene er 😀😀 kan du ikke bare innrĂžmme at du blĂžffer? Patetisk, men du graver jo bare dypere sĂ„nn du holder pĂ„ nĂ„ 😅😅
Donrostock
26.12.2024 kl 16:01 775

Tallene stĂ„r i q rapportene. De er ikke hemmelighetsstemplet 😉 (selv om schneider gjerne skulle Ăžnske det for Ă„ skjule sin udugelighet)
Redigert 26.12.2024 kl 16:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
HrDuck
26.12.2024 kl 14:36 880

Hehe dette er jo latterlig đŸ€ŁđŸ€Ł Du kommer med pĂ„standen, du hevder Ă„ ha tallene, men det er plutselig jeg som gjĂžr noe feil fordi jeg ikke vil poste tallene?

Men ok, jeg skal poste de. Gjþr det rett etter at du innrþmmer at du likevel ikke har tallene 🙂
Redigert 26.12.2024 kl 14:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
EnklestErBest
26.12.2024 kl 14:20 909

SÄ vidt jeg husker har Asieris selv anslÄtt salget av Cevira I Kina fullt utbygd til 500 - 800 mill. usd.
Erfaring fra bĂžrsnoterte selskaper er at laveste anslag i beste fall er sikrere Ă„ forholde seg til enn hĂžyeste anslag.
peaf
26.12.2024 kl 14:15 916

Asieris brukte 7.500 yuan i sitt estimat vid bĂžrsnotering eller ca 12.000 kr, det kommer nok ligge der i kring.
Donrostock
26.12.2024 kl 13:28 963

SĂ„ at en tidligere analyse har brukt en enhetspris pĂ„ 4300 nok, mens Hestdal mente at rundt 2500$ var fair for en behandling. Hva som blir fasit gjenstĂ„r Ă„ se. Om den blir 2500$ er det kinesiske markedet mer enn nok til Ă„ utgjĂžre blockbuster. Men det vil mest sannsynlig bli en gylden middelvei mellom de to prisantydningene, hvertfall i kina.🇹🇳
EnklestErBest
26.12.2024 kl 13:09 1000

hva skal til for at Cevira skal bli en blockbuster..?
FÞrst mÄ det bli godkjenning i Kina, EU og USA.
SÄ mÄ Cevira bli etablert med fullt salg i alle de 3 regionene.
Hvor lang tid mÄ vi regne med at det vil ta..?
Jeg tipper at de fleste langsiktige aksjonÊrer vil se seg tjent med et bud pÄ selskapet etter at Cevira blir godkjent i Kina, noe som vi vel kan gÄ utfra etter alle utgiftene og all tilretteleggingen fra Asieris side i sakens anledning.
Redigert 26.12.2024 kl 13:13 Du mÄ logge inn for Ä svare
Donrostock
26.12.2024 kl 12:40 1043

Du kan jo bare poste tallene, sÄ du fÄr bevist at de ikke er begredelige, siden du skal "hjelpe" pho investorene. Hadde det ikke vÊrt for cevira hadde jeg holdt meg langt unna.
HrDuck
26.12.2024 kl 11:36 1126

Kom.med tallene da, enhetssalg usa 2018 vs i dag. NÄr du bare pÄstÄr at det er begredelig uten Ä komme med tall sÄ blir det falskt. Jeg vet tallene og enten sÄ blÞffer du om at du vet eller sÄ blÞffer du om at tallene er begredelige.
Donrostock
26.12.2024 kl 10:56 1176

Jeg har tallene, og veksten i unit sales i usa er begredelig. Jeg er bull pÄ cevira, men ikke Photocure sin egen satsning. Kanskje du bÞr lÊre deg Ä skille mellom hva jeg har vÊrt positiv og negativ til
HrDuck
26.12.2024 kl 09:48 1266

Du prĂžver virkelig desperat nĂ„ 😅😅 her skal alt kastes mot veggen for Ă„ se om det er noe som blir hengende. Jeg har tallene, men siden det er du som pĂ„stĂ„r sĂ„ vil jeg nĂžye meg med Ă„ si at du nok en gang er pĂ„ bĂŠrtur. Bare kom dine tall om du vil protestere.

SĂ„ kan jeg ogsĂ„ spĂžrre om dette er tall du mener har endret seg siste par ukene siden du var stĂ„lbull da eller er det bare at du endrer perspektiv siden du ikke har aksjen lenger?😁😁 du ble jo ganske fornĂŠrmet nĂ„r enklest prĂžvde samme trikset..
Donrostock
26.12.2024 kl 09:11 1322

Kanskje du burde sett pÄ veksten i unit sales, og ikke NOK, da tror jeg du ville fÄtt deg en ubehagelig overraskelse.
peaf
26.12.2024 kl 08:02 1393

Det er narurligt at tru nÄr de store eierne hemter nytt styre i et selskap som gÄr med underskudd, sÄ er det for at snu skuten til overskudd. Sen nÄr de kjÞper aksjer for egne penger sÄ er det all grunn at tru de gjÞr hva de kan for at skape lÞnnsomhet.

Men nÄr vi er pÄ opsjoner som de har fortjent eller ikke, vi sÄg jo at europasjefen Susanne Strauss ikke blev tildelt opsjoner i meldingen. Normalt har hon fÄtt samme antall som Coy som fikk 50.000, er hon pÄ vei ut da salgstallen i europa er skremmende dÄrlig i forholande til kostnader. Norden selger vel som fÞr 48 mil i 2019 men da tallen i Europa presenteres under ett nÄ sÄ vet vi ikke helt, sÄ har vi da Ipsen som omsatte for ca 190 mil i 2019, Og 35 % gikk til PHO ca 66 mil , men totalt vart det omsatt for ca 240 mil i 2019.

NÄ ligger det an til at bli omsatt for ca 290 mil i Är, opp 50 mil men det er i stort sett bare valuta gevinst og prishÞyninger som stÄr for oppgangen. Men ser man pÄ kostnader sÄ ligger de an til at bli ca 190 mil i Är pluss de 35 mil som gÄr til Ipsen, altsÄ et overskudd pÄ 55 mil der det meste kommer fra Norden. Og kostnader i 2019 blir litt osikre da vi ikke har Ipsens kostnader, men alle kostnader for hexvix stÄr PHO for. Jeg vil tippe at kostnader lÄg totalt med Ipsen sine pÄ ca 90 mil i 2019 i europa.

Det gir en differanse pÄ 135 mil mer i Þkte kostnader i Äret nÄ en i 2019, men omsettningen har bare Þkt med 55 mil pÄ samme tid og da er ikke de 186 mil med som de betalte for Ipsen. Det er jo med tall man kan se hva de har prestert under Ären, og omsettningsveksten i Europa har vart ekstremt dyr. Og stÄr i skarp kontrast til det Schneider lovte nÄr de kjÞpte Ipsen, han skulle vekke liv i 800 scope som ikke var i bruk og skape en vekst pÄ 30 til 60 % i Ipsen omrÄdet i Äret.

Vi vet jo at de ikke melder scopesalg i Europa, men nÄr de spurte Schneider sÄ krÞp det frem at ca 25 stk pÄ 4 Är hadde de solgt.
Det er en bevislig katastrofe det PHO har fÄtt til i Europa etter Ipsen innvesteringen, og Schneider stÄr for strategin og bemanningen som har utlÞst katastrofen.
Vi fÄr hÄpe Strauss er pÄ vei ut og tar med seg sjefen som har det reelle ansvaret.

Og for at vare Êrlig sÄ trur jeg Kevin Pan i Asieris er drittlei Schneider og, det er derfor komunikasjonen er sÄ dÄrlig. Og PHO virker ha minimale forventninger til hva Asieris kan prestere, men nÄr det kommer fra Schneider sÄ er det ikke noe annet at forvente.
Vi vet bedre !!!!!
Almirante
25.12.2024 kl 23:17 1578

Helt Êrlig, sÄ er jeg lutelei av all synsing og gnÄling om Schneider og co. Personlig synes jeg at han gjÞr en elendig jobb, men han gjÞr da noe riktig da han fortsatt sitter som CEO og fÄr opsjoner etter opsjoner. Bruker ikke noen tid og energi pÄ spekulere om nÄr han fÄr fyken. Itillegg sÄ er det mange pÄ forumet som tror Kitchen og Hallerberg er frelserkonger og messias, som skal «redde» selskapet og snu skuta. De har sikkert fint track-record, men som de sier innen idretten, track-record og tidligere seire er «yesterdays» news og man kan ikke leve pÄ gamle-meritter. Jeg fokuserer pÄ nÄr de fÄr «final approval» og kan fÄ sine royalties, slik at jeg kan komme meg fort ut pÄ break-even eller kanskje litt i pluss. Har null tillitt til at Kitchen og Hallerberg vil gjÞre noen under, de er mest sannsynlig «yes-men» som meler sin kake.
HrDuck
25.12.2024 kl 19:00 1722

Bare fordi jeg synes det er merkelig hvordan du og et pat andre uttaler dere skrÄsikkert om en del forhold. Du pÄstod i gÄr at omsetning kun hadde Þkt marginalt, men du aner jo ikke om det stemmer (og du tar feil). Du hevder at.de ville hatt samme vekst med kun Ä selge gjennom en webshop. Ingen kan garantere at det er feil, men jeg tror bestemt du har feil (og siden du ikke engang vet hva veksten har vÊrt sÄ har du en dÄrlig sak)..

Du og andre uttaler dere skrÄsikkert og i flere tilfeller kommer dere med beviselige feil. Jeg har i det minste rett i tallene og jeg tar ingen.stilling til om ansatte gjÞr en god eller dÄrlig jobb. Jeg vet rett og slett ikke nok, og det skal du kanskje merke deg for jeg tror du skjÞnner at jeg vet betydelig mer enn deg. Forskjellen mellom deg og meg er at jeg forstÄr at jeg vet for lite til Ä vÊre sikker, det gjÞr ikke du.

Andre som leser pÄ forumet for Ä fÄ info trenger en motstemme til dere skrÄsikre som kun er sikre fordi dere ikke forstÄr at dere ikke vet.

TĂžffe ord bravi, ja jeg er enig. Men det er sagt i beste mening og tar du de til deg vil du ha stor nytte av de.
rockpus
25.12.2024 kl 18:54 1727

Snakker dere ikke egentlig forbi hverandre her? En fokuserer pÄ regnskapsteknikk, andre pÄ hvilke typer inntekter i et regnskap man bÞr legge vekt pÄ.
For Ăžvrig bĂžr man ikke krangle pĂ„ en juledag!😊
bravi
25.12.2024 kl 18:40 1756

Ja du fÄr bare mene det. Synes du opptrer merkelig pÄ forumet med nedlatende karakteristikker av andre skribenter i typisk besserwisser style.
HrDuck
25.12.2024 kl 18:21 1782

Komisk 😅😅

Edit: komisk fordi du kan ikke fordi du ikke har peiling pĂ„ tallene. Du bare gjentar noe som andre har sagt. Jeg synes ikke det er irriterende at du er sĂ„ kunnskapslĂžs, men det er litt rart at du ikke ser det selv. Dunning Kruger effekten lever og bevises hver dag 😃😃
Redigert 25.12.2024 kl 18:25 Du mÄ logge inn for Ä svare