Strategisk globalt samarbeid
Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
rockpus
04.01.2025 kl 10:49
1511
Du har noen motstridende påstander her.
Først skriver du:
"Et selskap som forventes å få markedstilgang for et livreddende og fertilitetsfremmende legemiddel rett rundt hjørnet eller i januar 2025 , ville hatt betydelig høyere etterspørsel av aksjer i market, og ikke den kursutviklingen vi ser nå."
Så i et senere innlegg skriver du dette svaret til Donrostock:
"Fullstendig riktig forklaring på en i utgangspunktet uforståelig oppgang på 15 kr på kort tid."
På den ene siden mener du at om det var hold i forventningene, så burde kursen steget mye mer enn det den har gjort. I neste innlegg skriver du at den oppgangen vi har sett var i utgangspunktet uforståelig?
Først skriver du:
"Et selskap som forventes å få markedstilgang for et livreddende og fertilitetsfremmende legemiddel rett rundt hjørnet eller i januar 2025 , ville hatt betydelig høyere etterspørsel av aksjer i market, og ikke den kursutviklingen vi ser nå."
Så i et senere innlegg skriver du dette svaret til Donrostock:
"Fullstendig riktig forklaring på en i utgangspunktet uforståelig oppgang på 15 kr på kort tid."
På den ene siden mener du at om det var hold i forventningene, så burde kursen steget mye mer enn det den har gjort. I neste innlegg skriver du at den oppgangen vi har sett var i utgangspunktet uforståelig?
peaf
04.01.2025 kl 05:06
1654
Sen er det vel ganske naturligt at de som ventet i mange år, på avkastning og lønnsomhet har rettmessig rett at klage når utvikklingen og kursen går åt feil hold. Vi vet hvorfor og irreterer oss maksimalt når de fortsetter i samme spår, nå har det skjedd noe de har byttet styre som kjøper egne aksjer og viser tru på selskapet. De har ansatt en strategidirektør og sparket Europasjefen, men alt skjer med minimal innformasjon som tyder på innterne stridigheter. De gidder heller ikke ha fokus på godkjenningsmilepæler eller royalty om og når Cevira blir godkjent.
Og noen bruker mangeln på innformasjon til at så tvivel om nye styrets ambisjoner at kutta kostnader og skape lønnsomhet. Det samme når det gjeller Cevira godkjenning, der kommer ingen innformasjon fra PHO og det gir rom før de her som hele tiden prøver påstå at det tar lang tid. Det som fremkommer i Asieris meldinger og beskrivelser om godkjenningsprosessen, tyder på at godkjenningen kommer vilken dag som helst. Og jeg står fortsatt vid at det er mye bedre at innvestere føre godkjenningen kommer.
Og hvor er Blockbuster forventninger hos PHO, det tok 3 år innen det kom frem at muligheterne var ivaretatt i avtalen. Og det var så diskret som muligt, ikke et ord i noen presentasjoner. Det står i skarp kontrast til Asieris som direkte sa at det er deres blockbuster produkt, og det var med grunnlag fra markedsundersøkelser og de hadde hatt 3 ulike møten med den øverste gynnekolog eksperttisen i Kina som og var meget positive.
Det er litt samme med aksjonærerne i Asieris de virker ikke tru det som det de blir innformert om, med undentag av store flertallet som frivilligt låser sine aksjer til 6 juli. Da tydlingen Asieris skal ha klart forverklige satsningerne til forventet verdi. Det betyr at de skal ha reelle salgstall og med i verdisettningen. Sen kan man ha en mening om hvorfor selskapen ikke blir priset for antatt blockbuster salg, fra begynnelsen har de vart skeptisk til Asieris som et litet selskap med dårlig økonomi og kompetanse og det er nok grunnen.
Men nå er vi der at Asieris har fått priser som beste innovative selskap og CEO Kevin Pan har og fått pris som de beste i Kina nå, og det i en marked som er større en USA og Europa tilsammen. De har og samarbeidsavtale med to kreftorginissasjoner og en kjempelevrantør av medisiner i Kina og bekreftelser fra markedet er at de venter på medisinen.
Hvem faen bryr seg da om hva noen teite innvestorer mener, som ikke kan lese og førstå helheten av hva Asieris driver på med. Er resultaten fra studien reelle så blir Cevira godkjent, og muligheterne for at de ikke er det er mikroskopiske.
Det er over 2 mil potensielle pasienter i Kina og med et pris på ca 12.000 stk skulle det bli ca 24 milliarder om alle får behandlingen, og resten av verden er betydligt større så potensialet er enormt. Og kursen er 58.50 nå og noen mener vi skall vare glad om vi kommer over 72 kr i år, og påstår kursen faller tilbake igjen etter godkjenning. De har i vart fall ikke vart Kina og suttet med i møter med øverste eksperttise og diskutert nytten med en medisin som riskfritt kan kurrere HSIL.
Og det blir patetisk når noen mener deres erfarenhet som innvestor gjør at de vet hva utvikklingen av Cevira kommer at føre til for kursutvikkling. Det finns inga gjemførbare selskaper eller medisin de kan vise til. Så jeg låter Asieris og Hestdal stå for spådommerne som har betydligt større kompetanse til det, Hestdal trudde på blockbuster i USA og Europa alene. Så for de her 70 til 100 kr tipsen fra investoreksperterne på forumet stå fra dem med seg selv som kilde. I mine øyner har de null verdi.
Og noen bruker mangeln på innformasjon til at så tvivel om nye styrets ambisjoner at kutta kostnader og skape lønnsomhet. Det samme når det gjeller Cevira godkjenning, der kommer ingen innformasjon fra PHO og det gir rom før de her som hele tiden prøver påstå at det tar lang tid. Det som fremkommer i Asieris meldinger og beskrivelser om godkjenningsprosessen, tyder på at godkjenningen kommer vilken dag som helst. Og jeg står fortsatt vid at det er mye bedre at innvestere føre godkjenningen kommer.
Og hvor er Blockbuster forventninger hos PHO, det tok 3 år innen det kom frem at muligheterne var ivaretatt i avtalen. Og det var så diskret som muligt, ikke et ord i noen presentasjoner. Det står i skarp kontrast til Asieris som direkte sa at det er deres blockbuster produkt, og det var med grunnlag fra markedsundersøkelser og de hadde hatt 3 ulike møten med den øverste gynnekolog eksperttisen i Kina som og var meget positive.
Det er litt samme med aksjonærerne i Asieris de virker ikke tru det som det de blir innformert om, med undentag av store flertallet som frivilligt låser sine aksjer til 6 juli. Da tydlingen Asieris skal ha klart forverklige satsningerne til forventet verdi. Det betyr at de skal ha reelle salgstall og med i verdisettningen. Sen kan man ha en mening om hvorfor selskapen ikke blir priset for antatt blockbuster salg, fra begynnelsen har de vart skeptisk til Asieris som et litet selskap med dårlig økonomi og kompetanse og det er nok grunnen.
Men nå er vi der at Asieris har fått priser som beste innovative selskap og CEO Kevin Pan har og fått pris som de beste i Kina nå, og det i en marked som er større en USA og Europa tilsammen. De har og samarbeidsavtale med to kreftorginissasjoner og en kjempelevrantør av medisiner i Kina og bekreftelser fra markedet er at de venter på medisinen.
Hvem faen bryr seg da om hva noen teite innvestorer mener, som ikke kan lese og førstå helheten av hva Asieris driver på med. Er resultaten fra studien reelle så blir Cevira godkjent, og muligheterne for at de ikke er det er mikroskopiske.
Det er over 2 mil potensielle pasienter i Kina og med et pris på ca 12.000 stk skulle det bli ca 24 milliarder om alle får behandlingen, og resten av verden er betydligt større så potensialet er enormt. Og kursen er 58.50 nå og noen mener vi skall vare glad om vi kommer over 72 kr i år, og påstår kursen faller tilbake igjen etter godkjenning. De har i vart fall ikke vart Kina og suttet med i møter med øverste eksperttise og diskutert nytten med en medisin som riskfritt kan kurrere HSIL.
Og det blir patetisk når noen mener deres erfarenhet som innvestor gjør at de vet hva utvikklingen av Cevira kommer at føre til for kursutvikkling. Det finns inga gjemførbare selskaper eller medisin de kan vise til. Så jeg låter Asieris og Hestdal stå for spådommerne som har betydligt større kompetanse til det, Hestdal trudde på blockbuster i USA og Europa alene. Så for de her 70 til 100 kr tipsen fra investoreksperterne på forumet stå fra dem med seg selv som kilde. I mine øyner har de null verdi.
Merlin
04.01.2025 kl 04:53
1645
Det kan foreligge flere motivasjoner for slike nullsum-endringer. Skattemessig motivering, årsoppgjørsdisposisjoner, raske shortutlån eller rett og slett kontoflytting.
Eller kanske kortsiktig trading basert på infoforskjeller? Terminhandler, derivatbruk mv.
Eller kanske kortsiktig trading basert på infoforskjeller? Terminhandler, derivatbruk mv.
Redigert 04.01.2025 kl 04:54
Du må logge inn for å svare
peaf
04.01.2025 kl 02:08
1655
Det er jo litt spesiellt at Morgan Stanley & CO LLC står oppført med både kjøp +645 383 og salg - 645 383 den 2.1.25." Men bare salget blir registrert i aksjonærregistret til PHO, det er jo alltid et motiv for en sånn transaksjon trur ikke det er for nøyes skull. Men det behøver ikke bety noe for oss, så kan man spekulere i hvorfor men vi får vel aldri svaret.
Merlin
04.01.2025 kl 00:48
1708
En sak er sikker man vet aldri hva som føregår i kulisserne, ser nå at Briarwood har solgt drygt 600.000 aksjer rett etter de har kjøpt en masse.
Helt feil. Kun mindre flyttinger av aksjer.
Helt feil. Kun mindre flyttinger av aksjer.
HrDuck
03.01.2025 kl 22:11
1824
Kyniske sjeler ville kanskje tenkt at ny forbrødring betyr at begge reduserte (eller solgte kanskje alt?) på litt for lave kurser, men jeg skal ikke være en talsmann for en sånn påstand.
HrDuck
03.01.2025 kl 22:08
1823
Å heisann, friskt å karakterisere meg som en spesiell mennesketype i innlegg en for så å beskylde meg for å ta mann og ikke ball i det neste.
Men fint å se at forholdet er varmt igjen mellom enklest og Rostock etter klinsjen for kort tid siden. Ser ut som de nå er enige om at oppgangen på 15kr kom av spesielle og feil grunner og nedgangen var på 4,5 var tegn på "dårligere forventninger enn på lenge" .
Og når man gir beskjed om hvor amatør dette fremstår så betyr det at man tar mann og ikke ball?????
Men fint å se at forholdet er varmt igjen mellom enklest og Rostock etter klinsjen for kort tid siden. Ser ut som de nå er enige om at oppgangen på 15kr kom av spesielle og feil grunner og nedgangen var på 4,5 var tegn på "dårligere forventninger enn på lenge" .
Og når man gir beskjed om hvor amatør dette fremstår så betyr det at man tar mann og ikke ball?????
EnklestErBest
03.01.2025 kl 21:39
1810
Fullstendig riktig forklaring på en i utgangspunktet uforståelig oppgang på 15 kr på kort tid.
EnklestErBest
03.01.2025 kl 21:36
1808
Heretter bør nyheter fra Photocure og Asieris stå i fokus, ikke egoet til enkelte skribenter her som ikke ser ut til å ha annet å bestille enn å rakke ned på andre g bruke timer på diskusjoner med mann og ikke om ball. Sånt blir det ikke penger av, og de fleste av oss har hyggeligere ting å foreta oss..
Donrostock
03.01.2025 kl 21:33
1813
Oppgangen ble i hovedsak drevet av en liten porteføljejustering fra Briarwood, så forsterket litt av melding om tilbakekjøp, helt til ledelsen ikke klarte å holde igjen mer og pøste på med dobbelt så mange opsjoner som aksjer skulle tilbakekjøpes.
Lite nyheter som skulle endret sentimentet blandt aksjonærer ellers.
Lite nyheter som skulle endret sentimentet blandt aksjonærer ellers.
HrDuck
03.01.2025 kl 20:43
1825
Fra linje fire har null relevans for mitt innlegg så antar det er greit jeg lar din biografi og CV stå ubesvart.
Du hevder at ned 4.5 på to dager er poenget. Mitt poeng var og er 15 opp de 14 foregående dagene. Om du ikke forstår det nå heller så foreslår jeg at du bare lar det passere og går videre med dine ting.
Du hevder at ned 4.5 på to dager er poenget. Mitt poeng var og er 15 opp de 14 foregående dagene. Om du ikke forstår det nå heller så foreslår jeg at du bare lar det passere og går videre med dine ting.
EnklestErBest
03.01.2025 kl 20:13
1844
Du må være en egen sort mennesketype som ikke engang leser det andre skriver før du uttaler deg negativt om skribenten.
Jeg skrev: Ned 4,5 kr på 2 dager (børsdager).
Ellers er resten som står i mitt innlegg over her kun fakta som man ikke kan komme unna.
Siden 2. mai 2002 har jeg levd utelukkende av handel med verdibaserte papirer og forsørget meg selv og hele familien med slik handel. Jeg har råd til både tape og vinne. Filosofien for å klare seg i dette markedet er å ta flere gevinster enn tap, og at gevinstene i snitt er større enn tapene. La oss nå vente på kursdrivende meldinger eller vise versa fra Photocure og Asieris.
Ingen av oss kan allikevel gjøre noe vesentlig for kursutviklingen med mindre vi kjøper noen 100k aksjer i selskapet.
Jeg skrev: Ned 4,5 kr på 2 dager (børsdager).
Ellers er resten som står i mitt innlegg over her kun fakta som man ikke kan komme unna.
Siden 2. mai 2002 har jeg levd utelukkende av handel med verdibaserte papirer og forsørget meg selv og hele familien med slik handel. Jeg har råd til både tape og vinne. Filosofien for å klare seg i dette markedet er å ta flere gevinster enn tap, og at gevinstene i snitt er større enn tapene. La oss nå vente på kursdrivende meldinger eller vise versa fra Photocure og Asieris.
Ingen av oss kan allikevel gjøre noe vesentlig for kursutviklingen med mindre vi kjøper noen 100k aksjer i selskapet.
Redigert 03.01.2025 kl 20:16
HrDuck
03.01.2025 kl 19:36
1857
"Dårligere enn på lenge"... altså l dette tilfeller ca 14 dager...
Skjerpings nå, det har vært nok amatøraften her i det siste
Skjerpings nå, det har vært nok amatøraften her i det siste
EnklestErBest
03.01.2025 kl 18:56
1873
Med andre ord: Forventningene er dårligere enn på lenge med en nedgang på 4,5 kr på 2 dager uten noen som helst nyheter.
Det sier mye om risikoen i denne aksjen.
Selv om de fleste på fa forum er ihuga optimister, er de aller fleste i markedet usikker på tidsrommet for Cevira Godkjenning, og om resultatene er gode nok for godkjenning.
Selv er jeg blitt betinget optimist, men etter alt det positive som ha kommet fra Asieris vedr godkjenning, så kommer den nok, men ingen kan spekulere seg fram til når. Ei heller kommer evt godkjenning raskere om det spekulers i det på denne tråden.
Et selskap som forventes å få markedstilgang for et livreddende og fertilitetsfremmende legemiddel rett rundt hjørnet eller i januar 2025 , ville hatt betydelig høyere etterspørsel av aksjer i market, og ikke den kursutviklingen vi ser nå.
Det sier mye om risikoen i denne aksjen.
Selv om de fleste på fa forum er ihuga optimister, er de aller fleste i markedet usikker på tidsrommet for Cevira Godkjenning, og om resultatene er gode nok for godkjenning.
Selv er jeg blitt betinget optimist, men etter alt det positive som ha kommet fra Asieris vedr godkjenning, så kommer den nok, men ingen kan spekulere seg fram til når. Ei heller kommer evt godkjenning raskere om det spekulers i det på denne tråden.
Et selskap som forventes å få markedstilgang for et livreddende og fertilitetsfremmende legemiddel rett rundt hjørnet eller i januar 2025 , ville hatt betydelig høyere etterspørsel av aksjer i market, og ikke den kursutviklingen vi ser nå.
Redigert 03.01.2025 kl 19:05
Storebetong
03.01.2025 kl 18:24
1894
Aksjer skal prises på forventninger om resultater/kontantstrømmer i tillegg til egenkapital.
Investorer som ikke forstår dette bør fokusere på rentepapirer.
Investorer som ikke forstår dette bør fokusere på rentepapirer.
HrDuck
03.01.2025 kl 16:39
1982
At jeg vet bedre enn deg og at det kommer til uttrykk gjennom mine innlegg kan vi godt enes om. Jeg tror at vi også er enige om at du sutrer mye og lar deg styre av følelser basert på om kursen er litt opp eller ned. Når jeg sier det til deg så er det gjort i beste mening i håp om at du forstår viktigheten av å legge ned mer arbeid i å forstå selskap du er investert i, mer ydmyk for at du mangler info for mange av dine bastante konklusjoner og at bevegelser i aksjekursen ikke må prege ditt syn eller dine følelser.
Godt nytt år og lykke til 🙂
Godt nytt år og lykke til 🙂
HrDuck
03.01.2025 kl 16:20
2026
rockpus skrev Må være deilig å vite hva "riktig kurs" er.. ;-)
Hehe ja,
Begrepet anchoring lever i beste velgående. Da lærte man i hvert fall om et reelt fenomen under mange års studier 😀😀
Begrepet anchoring lever i beste velgående. Da lærte man i hvert fall om et reelt fenomen under mange års studier 😀😀
HrDuck
03.01.2025 kl 16:01
2075
Du er en sutrekopp bravi, tipper du jublet for et par uker siden når kursen var 59 den gang 🙂
Vil man ha en investering sim aldri faller så er kanskje rentepapir et godt alternativ?🙂
Vil man ha en investering sim aldri faller så er kanskje rentepapir et godt alternativ?🙂
Donrostock
03.01.2025 kl 15:57
2040
Donrostock skrev Dagens leksjon i sammenskriving: kursfall.
Dagens adjektiv: kraftig
I kombinasjon med dagens sammenskrivingsord: kraftig kursfall.
I kombinasjon med dagens sammenskrivingsord: kraftig kursfall.
EnklestErBest
03.01.2025 kl 15:40
2068
Riktig kurs i påvente av nyheter har vært 48-49 til 55. Hvorfor den nettopp gikk fra 48 til nessten 65 er noe uvanlig, i hvertfall siden jeg kom inn i august 2023.
Det kom en oppgang fra 41 til 58 ved Cevira godkjent fase III i september 2023.
Det begynner å bli 18 måneder siden.
Det kom en oppgang fra 41 til 58 ved Cevira godkjent fase III i september 2023.
Det begynner å bli 18 måneder siden.
bravi
03.01.2025 kl 15:24
2100
Det var noen som mente Pho ville bli en nyttårsrakett, ser ikke slik ut nei, kursen faller og faller. Kanskje ikke så merkelig når Cevira godkjenningen lar vente på seg. Hex/Cys som Schneider styrer med bidrar ihvertfall ikke til å få opp kursen, snarere tvert imot.
EnklestErBest
03.01.2025 kl 12:10
2232
Det ble flyttet aksjer inn på en intern konto fra hovedkontoen, 3,14% av porteføljen deres tidlig vår 2024
Mange spekulerte i dette dengang,, men aksjene var tilbake på opprinnelig konto etter et par, tre uker.
Absolutt ingen ting å bry seg om.
Mange spekulerte i dette dengang,, men aksjene var tilbake på opprinnelig konto etter et par, tre uker.
Absolutt ingen ting å bry seg om.
Redigert 03.01.2025 kl 12:23
HrDuck
03.01.2025 kl 10:30
2325
Jeg legger heller ikke vekt på hvem som eier nøyaktig hvor mye 🙂 takk for innspill rockpus
peaf
03.01.2025 kl 10:17
2351
Det er vel Kreinh som er ekspert på sånne transaksjoner, får se om han har noen kommentarer. Det bruker ha en naturlig forklaring, så det oroer ikke meg.
rockpus
03.01.2025 kl 10:17
2352
Dette er kun intern flytting av aksjer!
Tillater meg å kopiere et innlegg fra Tekinvestor i dag for å fjerne unødig bekymring:
"Morgan Stanley & CO LLC står oppført med både kjøp +645 383 og salg - 645 383 den 2.1.25."
Tillater meg å kopiere et innlegg fra Tekinvestor i dag for å fjerne unødig bekymring:
"Morgan Stanley & CO LLC står oppført med både kjøp +645 383 og salg - 645 383 den 2.1.25."
HrDuck
03.01.2025 kl 10:02
2396
Uten å ha sjekket listene så tror jeg vi skal ta sånne endringer med en klype salt. 600k aksjer har det ikke vært volum nok over børs som kan forklare. Kan det være flyttinger til og fra nominee kontoer som ligger bak?
peaf
03.01.2025 kl 05:05
2634
En sak er sikker man vet aldri hva som føregår i kulisserne, ser nå at Briarwood har solgt drygt 600.000 aksjer rett etter de har kjøpt en masse. Har de begynt trade, vet de har kjøpt og solgt tidligere og men dette var litt mer en vanligt. Men TOP 20 virker ha plukket opp halvdelen av dem, men det forklarer litt av nedgangen siste dager.
Men de vet ikke mer om Cevira en vi vet, så jeg trur ikke det er der det ligger. Som sagt det skjer og kommer at skje mye fremover, og jeg er fortsatt like positiv.
Men de vet ikke mer om Cevira en vi vet, så jeg trur ikke det er der det ligger. Som sagt det skjer og kommer at skje mye fremover, og jeg er fortsatt like positiv.
skadi
02.01.2025 kl 23:55
2719
HrDuck skrev Vi satser på det, lykke til alle 🙂
Hvor høyt i kurs må Photocure før du HrDukk spanderer en kurs mot lesevansker til Donrostock? 😁🤔
Redigert 02.01.2025 kl 23:56
Storebetong
02.01.2025 kl 22:49
2816
Happy new year HrDuck. Jeg tror 2025 kan bli et fint aksjeår for deg og meg :)
Redigert 03.01.2025 kl 10:45
HrDuck
02.01.2025 kl 09:28
3112
Du må ha lesevansker. Beklager at jeg har svart deg. Jeg ser i ettertid at jeg burde forstått dine utfordringer. Lykke til videre i livet, jeg håper du får hjelp og støtte.
peaf
02.01.2025 kl 09:17
3127
Nå er Susanne Strauss fjernet fra ledergruppen uten melding, og en viktig innformasjon om Europasjefen forsvant i støy fra gjøkboet. Det betyr at det skjer noe internt nå, hon vart ansatt av Schneider og viste seg vare en skikkelig flopp. Det er bare begynnelsen, snart er alle flopperne på vei ut. Og Hallerberg sitter med 260.000 opsjoner igjen fra siste utdelning, kan største parten gå til Kitchen når han begynner vise resultater. Jeg håper og trur det, de sparte 50.000 på Strauss, og kan spare mye på at sparke resten.
Donrostock
02.01.2025 kl 09:16
3127
Ikke verst å spise opp 93% bruttomargin, og attpåtil gå i minus, samtidig som salgsveksten i snitt siste 6 år er 12%, YoY siste q stagnert til 6%.
HrDuck
02.01.2025 kl 08:51
3141
Å hei hvor det går. Fra svak vekst på 6% og når du blir korrigert så får du det til at 12% er like dårlig for deg. Når du blir korrigert for faktafeil så får du det til å bety at "dere" forventer fantastisk vekst. Fikk du stråmannen til jul?
Peaf og jeg er uenige om mye, men poenget om at bunnlinjen blir sterk når de prioriterer bunnlinje står seg godt hos begge. Vi snakker tross alt en halv milliard omsetning og 93% bruttomargin.
Og fortsatt ikke svart på hvor mye du solgte før aksjen stakk opp. Men som sagt, det er jo også et svar.
Peaf og jeg er uenige om mye, men poenget om at bunnlinjen blir sterk når de prioriterer bunnlinje står seg godt hos begge. Vi snakker tross alt en halv milliard omsetning og 93% bruttomargin.
Og fortsatt ikke svart på hvor mye du solgte før aksjen stakk opp. Men som sagt, det er jo også et svar.
Donrostock
02.01.2025 kl 07:28
3221
Gjetting har du aldri vært god på, verken når det kommer til schneiders avskjed, eller når cevira kan/vil bli godkjent, og du tåler tydeligvis svært dårlig å bli arrestert på dette. Narsissisme er også en diagnose, kanskje det fins et scope for det?
Dere må gjerne for min del tro at det er fantastisk vekst "rett rundt hjørnet i BLC segmentet, og at salget hvert øyeblikk skal eksplodere og ketchup effekt etc. Men jeg er 100% sikker på at dere blir like skuffet for hvert kvartal som tikker og går med meldingen "venter fortsatt positivt justertbart ebitda".
Dere må gjerne for min del tro at det er fantastisk vekst "rett rundt hjørnet i BLC segmentet, og at salget hvert øyeblikk skal eksplodere og ketchup effekt etc. Men jeg er 100% sikker på at dere blir like skuffet for hvert kvartal som tikker og går med meldingen "venter fortsatt positivt justertbart ebitda".
peaf
02.01.2025 kl 07:06
3232
Jeg regne med at du skulle fortsette underholde oss fra gjøkboet, og det var rett gjettet.
HrDuck
02.01.2025 kl 07:05
3197
Donrostock skrev Står svart på hvitt i siste kvartalsrapport at YoY veksten var 6%.
Diskusjonen var 2018 til 2024 og du vet det, alle som leser her vet det. Uærlighet er tydeligvis noe du ikke kan la være.
Ang siste år og vekst så medførte discontinued flex ca 10 prosentpoeng reduksjon. Kun ment som en faktainformasjon og ikke som en invitasjon til videre meningsløs debatt basert på uærlighet fra din side.
Ang siste år og vekst så medførte discontinued flex ca 10 prosentpoeng reduksjon. Kun ment som en faktainformasjon og ikke som en invitasjon til videre meningsløs debatt basert på uærlighet fra din side.
peaf
02.01.2025 kl 07:02
1402
Nå er Susanne Strauss fjernet fra ledergruppen uten melding, er det nå det begynner med forendringer i Europa til at begynne med. Er det Kitchen eller Schneider som står for forendringen, det luter mot Kitchen da ingen melding gis. Den burde vart med reden vid opsjonstildelningen da hun ikke fikk noen, det kan ha en naturlig forklaring men trur det er sparken da Europa utvikklingen har vart elendig. Så jeg regner med at det kommer mere meget snart.
Og vi kan vel konstatere at Schneider og Kitchen sammarbeider ikke, da all innformasjon mangler rundt Kitchen.
Og vi kan vel konstatere at Schneider og Kitchen sammarbeider ikke, da all innformasjon mangler rundt Kitchen.
Donrostock
02.01.2025 kl 06:54
1345
Så når andre sier at hex/blc ikke er lønnsomt så er de noen gjøker, mens når du sier det så er du en gud. Oppfattet. Selvfølgelig KAN det bli lønnsomt, men ikke med dagens strategi.
Det mest gjøkete her må vel være dere som har hevdet helt siden juni at nå var godkjenning av cevira like om hjørnet, og siden har dere sittet og sagt ko-ko, og flyttet på hjørnet. Siste er å gå fra før vestlig nyttår til før kinesisk nyttår.
Det mest gjøkete her må vel være dere som har hevdet helt siden juni at nå var godkjenning av cevira like om hjørnet, og siden har dere sittet og sagt ko-ko, og flyttet på hjørnet. Siste er å gå fra før vestlig nyttår til før kinesisk nyttår.
Donrostock
02.01.2025 kl 06:49
1321
Står svart på hvitt i siste kvartalsrapport at YoY veksten var 6%.
HrDuck
02.01.2025 kl 06:37
1340
Din påstand var 6%, fasit er rett over 12%. Og så hevder du at det er bekreftelse på hvor dårlig veksten er????
Det er to ting som bekreftes her. Du tok feil, men kan ikke innrømme det (alle ser det nå) og du må mene at alle som leser her er idioter om de skal tro på bløffene dine. Du håper vel at de har glemt om fem år...
Jeg registrerer at du nok en gang ikke svarer på hvor stor del av aksjene du solgte. På dette tidspunktet av diskusjonen er vel et ikke-svar også et svar.
Det er to ting som bekreftes her. Du tok feil, men kan ikke innrømme det (alle ser det nå) og du må mene at alle som leser her er idioter om de skal tro på bløffene dine. Du håper vel at de har glemt om fem år...
Jeg registrerer at du nok en gang ikke svarer på hvor stor del av aksjene du solgte. På dette tidspunktet av diskusjonen er vel et ikke-svar også et svar.
peaf
02.01.2025 kl 05:11
1382
Problemet med Donrostock og EnklestErBest er at de fokuserer etter hva som er best utifra deres eget ståsted, nå leter de etter alt som er negativt og overdriver det maksimalt innom rimmelige grenser. Men Cevira kan de ikke forneka da resultaten er kjende, og godkjenningsprosessen pågår med sterke fremskritt enligt Asieris, som er i dialog med myndigheterne. Det er det ingen av dem som fokuserer på, de vet de er sjanseløse i en diskusjon når og om Cevira blir godkjent. Da vi har Asieris meldinger som kilde, men han som tror han vet best har seg selv som kilde. Det blir bare latterligt, men han gjentar seg gang på gang, han vet ikke ens en gang hva fast track er. Det er noe de søker føre en fase 3 studie, og blir den innvilget så går selskapet og myndigheterne i gjenom resultaten tilsammen. Så at påstå at jeg har mast om fast track viser bare at han sprer osanninger som det passer han.
Sen når det gjeller hex/cys delen så er resultaten til nå kjende, og hva noen syns om de er opp til var og en. Men vi bør kunne vare eninge om at de gitt null avkastning hittils, det finns en grunn til at de skifte styre og det er knappest for at de var fornøyd med utvikklingen. Skal man da ta signalerne positivt og tru det kommer en forendring, jeg gjør det da jeg vet hvor enkelt de kan gjøre hex/cys delen lønnsom. Men de her to gjøkerne ser de noe positivt i hex/cys delen knappest, før det er ikke målet deres.
Og en ny Strategidirektør som er best betalt av alle, han er der for at gjenomføre forendringerne som nye styret vil innføre. I mine øyner er det meget positivt og jeg velger at fokusere på det. Og er helt sikker på at løsningen blir at kutta kostnader ( Schneider )
Sen når det gjeller BLC scope skal man ikke se helt svart på det, alle scopeprodusenter tar frem nye BLC- HD scope. Jeg regner med at de tenkt selge dem selv, PHO kan knappest selge alle åt alle. Og lykkes de vilket de trur så har vi en vekst av hex/cys som ikke koster noe, kan det vare noe Hallerberg og Kitchen ser på, trur det.
Og når det gjeller nedklassefiseringer for scope i turbt i USA, så er enklast løsning engangsscope i poliklinisk behandling. Ingen innleggning eller narkose og ingen sterlisering, de spar enorme summer om engangsscopen er bra nok.
Så at dømme ut hex/cys delen som de to gjøkerne gjør, er for at de ikke førstår bedre hva som er på gang. PHO kan over natten bli kraftigt lønnsom i hex/cys delen, om de sparker alle det ikke blir behov for når scopesalget i PHO opphør. Det er ingen synsing alle tall bekrefter at det enkelt kan gjenomføres, og blir nok gjort når som helst nå.
Så får de to i gjøkboet mene på det de vil og vi tar det som en ren underholdning helt uten verdi.
Sen når det gjeller hex/cys delen så er resultaten til nå kjende, og hva noen syns om de er opp til var og en. Men vi bør kunne vare eninge om at de gitt null avkastning hittils, det finns en grunn til at de skifte styre og det er knappest for at de var fornøyd med utvikklingen. Skal man da ta signalerne positivt og tru det kommer en forendring, jeg gjør det da jeg vet hvor enkelt de kan gjøre hex/cys delen lønnsom. Men de her to gjøkerne ser de noe positivt i hex/cys delen knappest, før det er ikke målet deres.
Og en ny Strategidirektør som er best betalt av alle, han er der for at gjenomføre forendringerne som nye styret vil innføre. I mine øyner er det meget positivt og jeg velger at fokusere på det. Og er helt sikker på at løsningen blir at kutta kostnader ( Schneider )
Sen når det gjeller BLC scope skal man ikke se helt svart på det, alle scopeprodusenter tar frem nye BLC- HD scope. Jeg regner med at de tenkt selge dem selv, PHO kan knappest selge alle åt alle. Og lykkes de vilket de trur så har vi en vekst av hex/cys som ikke koster noe, kan det vare noe Hallerberg og Kitchen ser på, trur det.
Og når det gjeller nedklassefiseringer for scope i turbt i USA, så er enklast løsning engangsscope i poliklinisk behandling. Ingen innleggning eller narkose og ingen sterlisering, de spar enorme summer om engangsscopen er bra nok.
Så at dømme ut hex/cys delen som de to gjøkerne gjør, er for at de ikke førstår bedre hva som er på gang. PHO kan over natten bli kraftigt lønnsom i hex/cys delen, om de sparker alle det ikke blir behov for når scopesalget i PHO opphør. Det er ingen synsing alle tall bekrefter at det enkelt kan gjenomføres, og blir nok gjort når som helst nå.
Så får de to i gjøkboet mene på det de vil og vi tar det som en ren underholdning helt uten verdi.
Merlin
02.01.2025 kl 02:28
1431
Svar
EnklestErBest
som skrev flg. feilinformasjon "Cevira skal etter sigende ha 20% effekt" Han ender dermed på en totalt feil konklusjon. Dette er forsøk på datamanipulasjon og meldes til forumledelsen. Han har tydeligvis ikke fått med seg de store insidekjøpene som er gjort i aksjen i det siste.
Sannheten er derimot flg:
The Phase III trial, a substantial international study involving 402 patients from China, Germany, and the Netherlands, was conducted between November 2020 and July 2022. The trial was designed as a prospective, randomized, double-blind, placebo-controlled study with the primary goal of assessing the response rate at six months post-treatment.
The results were notably in favor of Cevira, with an 89.4% increased response rate compared to the placebo group (41.1% vs. 21.7%, with a p-value of 0.0001), marking a significant clinical benefit. Furthermore, Cevira showed an impressive 103.9% improvement in clearing high-risk HPV16 and/or HPV18 infections compared to the control group
Det er også bekreftet at Cevira har et dynamisk tilleggselement, den helbreder adskillig raskere enn placebo.
EnklestErBest skrev:
"Nå er det snart 16 måneder siden Cevira fase III ble meldt, og den skulle etter Peaf, Merlin med flere inneha alt som skulle til for å fa fasttrack I Kina. Vi sitter med en godkjent markedstilgang for Hexix i Kina som det enda kan ta år og dag før vi får de første dryppende av royalties fra. Jeg sitter igjen med en post for å se hva som skjer med godkjenningen av Cevira. Jeg håper på en midlertidig overreaksjon på oppsiden på huge volum når/ hvis den kommer. Når det er sagt, så har jeg tro på at den kommer innen sommeren. Cevira skal etter sigende ha 20% effekt, og vi vet at svært mange medisiner har betydelig høyere effekt."
Donrostock
01.01.2025 kl 22:31
1556
Her bekrefter du jo faktisk hvor dårlig veksten har vært, spesielt når man ser på hvor hardt det har vært satset på vekst. 💁♂️
Vi kan snakkes om 5 år, så kan vi gjøre opp hvor mye overskudd selskapet har generert på BLC satsningen kontra inntekter fra Cevira. Fasit nå er at cashbeholdningen ville vært betydelig redusert uten milepælsutbetalinger fra Asieris.
Vi kan snakkes om 5 år, så kan vi gjøre opp hvor mye overskudd selskapet har generert på BLC satsningen kontra inntekter fra Cevira. Fasit nå er at cashbeholdningen ville vært betydelig redusert uten milepælsutbetalinger fra Asieris.
HrDuck
01.01.2025 kl 22:16
1535
Nå er en dobling nøyaktig konkret siden din påstand var at vekst i salg units ville overraske negativt. En frisk spådom siden du tydeligvis ikke hadde anelse om fasit 😅 Og du hevdet jo selv å ha tallene så da bør du kunne bekrefte at en dobling er korrekt.
Du prøvde deg også med å påstå 6% årlig underveis i diskusjonen, uten å presisere at dette overhodet ikke var for perioden diskutert.
Faktum er at en dobling fra 2018 til 2024 representerer drøyt 12% årlig vekst. Ikke så langt unna de 15% du hevder er bra organisk vekst, langt unna de 6% du prøvde å bløffe med. Og ikke den sensasjonen du annonserte ville overraske så veldig.
For de som ser boksing så kan man lure på hvorfor en sjanglende bokser direkte etter en KO ber dommeren om å få fortsette. Det kan gjerne forklares med harde slag mot hodet som svekker dømmekraften. Hvorfor du DR ønsker å fortsette diskusjonen etter å ha mottatt slag etter slag uten forsvar er for meg enda mer uforståelig.
Men siden du fortsetter så kan du svare på hvor mange aksjer/ hvor stor del av beholdningen du har solgt ref rockpus sitt spørsmål.
Edit: jeg tenker ikke det er uhøflig å si fra når du sprer feilinfo, det er temmelig snowflake å hevde det. Å vise til en dobling av salg units er heller ikke subjektivt selv om du fortsatt ikke klarer å finne informasjonen du hele tiden har hevdet å besitte.
Du prøvde deg også med å påstå 6% årlig underveis i diskusjonen, uten å presisere at dette overhodet ikke var for perioden diskutert.
Faktum er at en dobling fra 2018 til 2024 representerer drøyt 12% årlig vekst. Ikke så langt unna de 15% du hevder er bra organisk vekst, langt unna de 6% du prøvde å bløffe med. Og ikke den sensasjonen du annonserte ville overraske så veldig.
For de som ser boksing så kan man lure på hvorfor en sjanglende bokser direkte etter en KO ber dommeren om å få fortsette. Det kan gjerne forklares med harde slag mot hodet som svekker dømmekraften. Hvorfor du DR ønsker å fortsette diskusjonen etter å ha mottatt slag etter slag uten forsvar er for meg enda mer uforståelig.
Men siden du fortsetter så kan du svare på hvor mange aksjer/ hvor stor del av beholdningen du har solgt ref rockpus sitt spørsmål.
Edit: jeg tenker ikke det er uhøflig å si fra når du sprer feilinfo, det er temmelig snowflake å hevde det. Å vise til en dobling av salg units er heller ikke subjektivt selv om du fortsatt ikke klarer å finne informasjonen du hele tiden har hevdet å besitte.
Redigert 01.01.2025 kl 22:19