Strategisk globalt samarbeid

sokaratest
PHO 15.07.2024 kl 18:08 121521

Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
HrDuck
02.01.2025 kl 07:05 2991

Diskusjonen var 2018 til 2024 og du vet det, alle som leser her vet det. Uærlighet er tydeligvis noe du ikke kan la være.

Ang siste år og vekst så medførte discontinued flex ca 10 prosentpoeng reduksjon. Kun ment som en faktainformasjon og ikke som en invitasjon til videre meningsløs debatt basert på uærlighet fra din side.
peaf
02.01.2025 kl 07:06 3025

Jeg regne med at du skulle fortsette underholde oss fra gjøkboet, og det var rett gjettet.
Donrostock
02.01.2025 kl 07:28 3016

Gjetting har du aldri vært god på, verken når det kommer til schneiders avskjed, eller når cevira kan/vil bli godkjent, og du tåler tydeligvis svært dårlig å bli arrestert på dette. Narsissisme er også en diagnose, kanskje det fins et scope for det?

Dere må gjerne for min del tro at det er fantastisk vekst "rett rundt hjørnet i BLC segmentet, og at salget hvert øyeblikk skal eksplodere og ketchup effekt etc. Men jeg er 100% sikker på at dere blir like skuffet for hvert kvartal som tikker og går med meldingen "venter fortsatt positivt justertbart ebitda".
HrDuck
02.01.2025 kl 08:51 2929

Å hei hvor det går. Fra svak vekst på 6% og når du blir korrigert så får du det til at 12% er like dårlig for deg. Når du blir korrigert for faktafeil så får du det til å bety at "dere" forventer fantastisk vekst. Fikk du stråmannen til jul?

Peaf og jeg er uenige om mye, men poenget om at bunnlinjen blir sterk når de prioriterer bunnlinje står seg godt hos begge. Vi snakker tross alt en halv milliard omsetning og 93% bruttomargin.

Og fortsatt ikke svart på hvor mye du solgte før aksjen stakk opp. Men som sagt, det er jo også et svar.
Donrostock
02.01.2025 kl 09:16 2889

Ikke verst å spise opp 93% bruttomargin, og attpåtil gå i minus, samtidig som salgsveksten i snitt siste 6 år er 12%, YoY siste q stagnert til 6%.
peaf
02.01.2025 kl 09:17 2888

Nå er Susanne Strauss fjernet fra ledergruppen uten melding, og en viktig innformasjon om Europasjefen forsvant i støy fra gjøkboet. Det betyr at det skjer noe internt nå, hon vart ansatt av Schneider og viste seg vare en skikkelig flopp. Det er bare begynnelsen, snart er alle flopperne på vei ut. Og Hallerberg sitter med 260.000 opsjoner igjen fra siste utdelning, kan største parten gå til Kitchen når han begynner vise resultater. Jeg håper og trur det, de sparte 50.000 på Strauss, og kan spare mye på at sparke resten.
HrDuck
02.01.2025 kl 09:28 2873

Du må ha lesevansker. Beklager at jeg har svart deg. Jeg ser i ettertid at jeg burde forstått dine utfordringer. Lykke til videre i livet, jeg håper du får hjelp og støtte.
Storebetong
02.01.2025 kl 22:49 2572

Happy new year HrDuck. Jeg tror 2025 kan bli et fint aksjeår for deg og meg :)
Redigert 03.01.2025 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
HrDuck
02.01.2025 kl 23:12 2531

Vi satser på det, lykke til alle 🙂
skadi
02.01.2025 kl 23:55 2475

Hvor høyt i kurs må Photocure før du HrDukk spanderer en kurs mot lesevansker til Donrostock? 😁🤔
Redigert 02.01.2025 kl 23:56 Du må logge inn for å svare
peaf
03.01.2025 kl 05:05 2387

En sak er sikker man vet aldri hva som føregår i kulisserne, ser nå at Briarwood har solgt drygt 600.000 aksjer rett etter de har kjøpt en masse. Har de begynt trade, vet de har kjøpt og solgt tidligere og men dette var litt mer en vanligt. Men TOP 20 virker ha plukket opp halvdelen av dem, men det forklarer litt av nedgangen siste dager.
Men de vet ikke mer om Cevira en vi vet, så jeg trur ikke det er der det ligger. Som sagt det skjer og kommer at skje mye fremover, og jeg er fortsatt like positiv.
HrDuck
03.01.2025 kl 10:02 2111

Uten å ha sjekket listene så tror jeg vi skal ta sånne endringer med en klype salt. 600k aksjer har det ikke vært volum nok over børs som kan forklare. Kan det være flyttinger til og fra nominee kontoer som ligger bak?
rockpus
03.01.2025 kl 10:17 2065

Dette er kun intern flytting av aksjer!
Tillater meg å kopiere et innlegg fra Tekinvestor i dag for å fjerne unødig bekymring:

"Morgan Stanley & CO LLC står oppført med både kjøp +645 383 og salg - 645 383 den 2.1.25."
peaf
03.01.2025 kl 10:17 2063

Det er vel Kreinh som er ekspert på sånne transaksjoner, får se om han har noen kommentarer. Det bruker ha en naturlig forklaring, så det oroer ikke meg.
HrDuck
03.01.2025 kl 10:30 2034

Jeg legger heller ikke vekt på hvem som eier nøyaktig hvor mye 🙂 takk for innspill rockpus
EnklestErBest
03.01.2025 kl 12:10 1937

Det ble flyttet aksjer inn på en intern konto fra hovedkontoen, 3,14% av porteføljen deres tidlig vår 2024
Mange spekulerte i dette dengang,, men aksjene var tilbake på opprinnelig konto etter et par, tre uker.
Absolutt ingen ting å bry seg om.
Redigert 03.01.2025 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
bravi
03.01.2025 kl 15:24 1797

Det var noen som mente Pho ville bli en nyttårsrakett, ser ikke slik ut nei, kursen faller og faller. Kanskje ikke så merkelig når Cevira godkjenningen lar vente på seg. Hex/Cys som Schneider styrer med bidrar ihvertfall ikke til å få opp kursen, snarere tvert imot.
EnklestErBest
03.01.2025 kl 15:40 1761

Riktig kurs i påvente av nyheter har vært 48-49 til 55. Hvorfor den nettopp gikk fra 48 til nessten 65 er noe uvanlig, i hvertfall siden jeg kom inn i august 2023.
Det kom en oppgang fra 41 til 58 ved Cevira godkjent fase III i september 2023.
Det begynner å bli 18 måneder siden.
Donrostock
03.01.2025 kl 15:57 1729

Dagens adjektiv: kraftig

I kombinasjon med dagens sammenskrivingsord: kraftig kursfall.
HrDuck
03.01.2025 kl 16:01 1717

Du er en sutrekopp bravi, tipper du jublet for et par uker siden når kursen var 59 den gang 🙂

Vil man ha en investering sim aldri faller så er kanskje rentepapir et godt alternativ?🙂
HrDuck
03.01.2025 kl 16:20 1661

Hehe ja,

Begrepet anchoring lever i beste velgående. Da lærte man i hvert fall om et reelt fenomen under mange års studier 😀😀
bravi
03.01.2025 kl 16:32 1626

Ja da får du bare mene det, men en besserwisser er du, helt klart.
HrDuck
03.01.2025 kl 16:39 1607

At jeg vet bedre enn deg og at det kommer til uttrykk gjennom mine innlegg kan vi godt enes om. Jeg tror at vi også er enige om at du sutrer mye og lar deg styre av følelser basert på om kursen er litt opp eller ned. Når jeg sier det til deg så er det gjort i beste mening i håp om at du forstår viktigheten av å legge ned mer arbeid i å forstå selskap du er investert i, mer ydmyk for at du mangler info for mange av dine bastante konklusjoner og at bevegelser i aksjekursen ikke må prege ditt syn eller dine følelser.

Godt nytt år og lykke til 🙂
Storebetong
03.01.2025 kl 18:24 1485

Aksjer skal prises på forventninger om resultater/kontantstrømmer i tillegg til egenkapital.

Investorer som ikke forstår dette bør fokusere på rentepapirer.

EnklestErBest
03.01.2025 kl 18:56 1450

Med andre ord: Forventningene er dårligere enn på lenge med en nedgang på 4,5 kr på 2 dager uten noen som helst nyheter.
Det sier mye om risikoen i denne aksjen.
Selv om de fleste på fa forum er ihuga optimister, er de aller fleste i markedet usikker på tidsrommet for Cevira Godkjenning, og om resultatene er gode nok for godkjenning.
Selv er jeg blitt betinget optimist, men etter alt det positive som ha kommet fra Asieris vedr godkjenning, så kommer den nok, men ingen kan spekulere seg fram til når. Ei heller kommer evt godkjenning raskere om det spekulers i det på denne tråden.
Et selskap som forventes å få markedstilgang for et livreddende og fertilitetsfremmende legemiddel rett rundt hjørnet eller i januar 2025 , ville hatt betydelig høyere etterspørsel av aksjer i market, og ikke den kursutviklingen vi ser nå.
Redigert 03.01.2025 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
HrDuck
03.01.2025 kl 19:36 1413

"Dårligere enn på lenge"... altså l dette tilfeller ca 14 dager...

Skjerpings nå, det har vært nok amatøraften her i det siste
EnklestErBest
03.01.2025 kl 20:13 1379

Du må være en egen sort mennesketype som ikke engang leser det andre skriver før du uttaler deg negativt om skribenten.
Jeg skrev: Ned 4,5 kr på 2 dager (børsdager).
Ellers er resten som står i mitt innlegg over her kun fakta som man ikke kan komme unna.
Siden 2. mai 2002 har jeg levd utelukkende av handel med verdibaserte papirer og forsørget meg selv og hele familien med slik handel. Jeg har råd til både tape og vinne. Filosofien for å klare seg i dette markedet er å ta flere gevinster enn tap, og at gevinstene i snitt er større enn tapene. La oss nå vente på kursdrivende meldinger eller vise versa fra Photocure og Asieris.
Ingen av oss kan allikevel gjøre noe vesentlig for kursutviklingen med mindre vi kjøper noen 100k aksjer i selskapet.
Redigert 03.01.2025 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
HrDuck
03.01.2025 kl 20:43 1339

Fra linje fire har null relevans for mitt innlegg så antar det er greit jeg lar din biografi og CV stå ubesvart.

Du hevder at ned 4.5 på to dager er poenget. Mitt poeng var og er 15 opp de 14 foregående dagene. Om du ikke forstår det nå heller så foreslår jeg at du bare lar det passere og går videre med dine ting.
Donrostock
03.01.2025 kl 21:33 1306

Oppgangen ble i hovedsak drevet av en liten porteføljejustering fra Briarwood, så forsterket litt av melding om tilbakekjøp, helt til ledelsen ikke klarte å holde igjen mer og pøste på med dobbelt så mange opsjoner som aksjer skulle tilbakekjøpes.
Lite nyheter som skulle endret sentimentet blandt aksjonærer ellers.
EnklestErBest
03.01.2025 kl 21:36 1301

Heretter bør nyheter fra Photocure og Asieris stå i fokus, ikke egoet til enkelte skribenter her som ikke ser ut til å ha annet å bestille enn å rakke ned på andre g bruke timer på diskusjoner med mann og ikke om ball. Sånt blir det ikke penger av, og de fleste av oss har hyggeligere ting å foreta oss..
EnklestErBest
03.01.2025 kl 21:39 1296

Fullstendig riktig forklaring på en i utgangspunktet uforståelig oppgang på 15 kr på kort tid.
HrDuck
03.01.2025 kl 22:08 1260

Å heisann, friskt å karakterisere meg som en spesiell mennesketype i innlegg en for så å beskylde meg for å ta mann og ikke ball i det neste.

Men fint å se at forholdet er varmt igjen mellom enklest og Rostock etter klinsjen for kort tid siden. Ser ut som de nå er enige om at oppgangen på 15kr kom av spesielle og feil grunner og nedgangen var på 4,5 var tegn på "dårligere forventninger enn på lenge" .

Og når man gir beskjed om hvor amatør dette fremstår så betyr det at man tar mann og ikke ball?????
HrDuck
03.01.2025 kl 22:11 1253

Kyniske sjeler ville kanskje tenkt at ny forbrødring betyr at begge reduserte (eller solgte kanskje alt?) på litt for lave kurser, men jeg skal ikke være en talsmann for en sånn påstand.
Merlin
I går kl 00:48 1136

En sak er sikker man vet aldri hva som føregår i kulisserne, ser nå at Briarwood har solgt drygt 600.000 aksjer rett etter de har kjøpt en masse.

Helt feil. Kun mindre flyttinger av aksjer.
peaf
I går kl 02:08 1080

Det er jo litt spesiellt at Morgan Stanley & CO LLC står oppført med både kjøp +645 383 og salg - 645 383 den 2.1.25." Men bare salget blir registrert i aksjonærregistret til PHO, det er jo alltid et motiv for en sånn transaksjon trur ikke det er for nøyes skull. Men det behøver ikke bety noe for oss, så kan man spekulere i hvorfor men vi får vel aldri svaret.
Merlin
I går kl 04:53 1015

Det kan foreligge flere motivasjoner for slike nullsum-endringer. Skattemessig motivering, årsoppgjørsdisposisjoner, raske shortutlån eller rett og slett kontoflytting.

Eller kanske kortsiktig trading basert på infoforskjeller? Terminhandler, derivatbruk mv.
Redigert i går kl 04:54 Du må logge inn for å svare
peaf
I går kl 05:06 1008

Sen er det vel ganske naturligt at de som ventet i mange år, på avkastning og lønnsomhet har rettmessig rett at klage når utvikklingen og kursen går åt feil hold. Vi vet hvorfor og irreterer oss maksimalt når de fortsetter i samme spår, nå har det skjedd noe de har byttet styre som kjøper egne aksjer og viser tru på selskapet. De har ansatt en strategidirektør og sparket Europasjefen, men alt skjer med minimal innformasjon som tyder på innterne stridigheter. De gidder heller ikke ha fokus på godkjenningsmilepæler eller royalty om og når Cevira blir godkjent.

Og noen bruker mangeln på innformasjon til at så tvivel om nye styrets ambisjoner at kutta kostnader og skape lønnsomhet. Det samme når det gjeller Cevira godkjenning, der kommer ingen innformasjon fra PHO og det gir rom før de her som hele tiden prøver påstå at det tar lang tid. Det som fremkommer i Asieris meldinger og beskrivelser om godkjenningsprosessen, tyder på at godkjenningen kommer vilken dag som helst. Og jeg står fortsatt vid at det er mye bedre at innvestere føre godkjenningen kommer.

Og hvor er Blockbuster forventninger hos PHO, det tok 3 år innen det kom frem at muligheterne var ivaretatt i avtalen. Og det var så diskret som muligt, ikke et ord i noen presentasjoner. Det står i skarp kontrast til Asieris som direkte sa at det er deres blockbuster produkt, og det var med grunnlag fra markedsundersøkelser og de hadde hatt 3 ulike møten med den øverste gynnekolog eksperttisen i Kina som og var meget positive.

Det er litt samme med aksjonærerne i Asieris de virker ikke tru det som det de blir innformert om, med undentag av store flertallet som frivilligt låser sine aksjer til 6 juli. Da tydlingen Asieris skal ha klart forverklige satsningerne til forventet verdi. Det betyr at de skal ha reelle salgstall og med i verdisettningen. Sen kan man ha en mening om hvorfor selskapen ikke blir priset for antatt blockbuster salg, fra begynnelsen har de vart skeptisk til Asieris som et litet selskap med dårlig økonomi og kompetanse og det er nok grunnen.

Men nå er vi der at Asieris har fått priser som beste innovative selskap og CEO Kevin Pan har og fått pris som de beste i Kina nå, og det i en marked som er større en USA og Europa tilsammen. De har og samarbeidsavtale med to kreftorginissasjoner og en kjempelevrantør av medisiner i Kina og bekreftelser fra markedet er at de venter på medisinen.

Hvem faen bryr seg da om hva noen teite innvestorer mener, som ikke kan lese og førstå helheten av hva Asieris driver på med. Er resultaten fra studien reelle så blir Cevira godkjent, og muligheterne for at de ikke er det er mikroskopiske.
Det er over 2 mil potensielle pasienter i Kina og med et pris på ca 12.000 stk skulle det bli ca 24 milliarder om alle får behandlingen, og resten av verden er betydligt større så potensialet er enormt. Og kursen er 58.50 nå og noen mener vi skall vare glad om vi kommer over 72 kr i år, og påstår kursen faller tilbake igjen etter godkjenning. De har i vart fall ikke vart Kina og suttet med i møter med øverste eksperttise og diskutert nytten med en medisin som riskfritt kan kurrere HSIL.

Og det blir patetisk når noen mener deres erfarenhet som innvestor gjør at de vet hva utvikklingen av Cevira kommer at føre til for kursutvikkling. Det finns inga gjemførbare selskaper eller medisin de kan vise til. Så jeg låter Asieris og Hestdal stå for spådommerne som har betydligt større kompetanse til det, Hestdal trudde på blockbuster i USA og Europa alene. Så for de her 70 til 100 kr tipsen fra investoreksperterne på forumet stå fra dem med seg selv som kilde. I mine øyner har de null verdi.
rockpus
I går kl 10:49 839

Du har noen motstridende påstander her.
Først skriver du:
"Et selskap som forventes å få markedstilgang for et livreddende og fertilitetsfremmende legemiddel rett rundt hjørnet eller i januar 2025 , ville hatt betydelig høyere etterspørsel av aksjer i market, og ikke den kursutviklingen vi ser nå."

Så i et senere innlegg skriver du dette svaret til Donrostock:
"Fullstendig riktig forklaring på en i utgangspunktet uforståelig oppgang på 15 kr på kort tid."

På den ene siden mener du at om det var hold i forventningene, så burde kursen steget mye mer enn det den har gjort. I neste innlegg skriver du at den oppgangen vi har sett var i utgangspunktet uforståelig?
rockpus
I går kl 10:56 829

Kan det ikke tenkes at både Briarwood sine kjøp og selskapets tilbakekjøp i denne perioden skyldes en forventning om at kursen om kort tid sannsynligvis vil stige?
Er det ikke da samtidig naturlig at man også foretar nye opsjonstildelinger før en slik forventet kursstigning? Man ønsker jo å tildele opsjoner med lavest mulig kurs?

Samlet gir alle disse disposisjoner et signal om at ledelsen forventer snarlig kursstigning.

Og da mener jeg at din konklusjon her blir direkte feil:
"Lite nyheter som skulle endret sentimentet blandt aksjonærer ellers."
Normalone
I går kl 14:28 696

Det å lese innlegg fra skribenter som forteller om hvor flink en er, som har levd av aksjeinvesteringer siden begynnelsen av 2000 tallet og brødfødt både familie og liten landsby - men som samtidig ikke forstår hvorfor kursen i PHO kan gå kr 15 (og som tydeligvis har solgt en del aksjer før oppgangen) når den største aksjonæren kjøper seg opp, flere innsidekjøp, for hver dag som går nærmer vi oss godkjenning av Cevira (og kursen lå lavere enn i 2019 når Cevira avtalen med Aseris ble inngått). Jeg stiller spørsmålstegn ved hvor mye denne skribenten og hens familie har hatt å leve for siden begynnelsen av 2000 tallet...Men på et anonymt forum er det ikke vanskelig å fortelle eventyr - og jeg har aldri skjønt behovet for å fortelle om alle sine solskinnshistorier på et anonymt forum.

Jeg synes videre det er direkte usmakelig når vi ser hvordan skribenter snur i sitt syn avhengig av hvor mye en er posisjonert i et selskap - der en fra en dag til neste kan gå fra å være veldig positiv til å bli negativ (uten at de materielle forholdene har endret seg) - disse skribentene har null troverdighet.

For å snakke litt om PHO - jeg har vært mer positiv enn mange av dere andre på at PHO har brukt kostnader for å oppnå vekst. I et lengre perspektiv er potensialet for å skape overskudd (i kroner) større når en har omsetning på over kr 500 mill enn 200 mil. En må også huske på at i perioden hvor omsetningen har doblet seg, så har det skjedd mens flexi har blitt trukket tilbake (dvs. at omsetningsvekst til TURBT var vært enda sterkere). Dere som også har vært kritisk til tilbakekjøpet fra Ipsen, en må i den sammenheng ikke glemme at det å sitte på disse rettighetene i Europa i seg selv også har en verdi. PHO vil ved et ev. oppkjøp være mer attraktiv når en sitter på rettighetene - og snart slipper vi også å betale "royalty" til Ipsen.

Vi har de siste kvartalene sett en utvikling der kostnadene er på vei nedover, mens vi fortsatt opplever en vekst i omsetningen - dvs. at det fokuseres i større grad på overskudd (ikke bare vekst). Cevira anser jeg derimot for å være rosinen i pølsa - der jeg er imponert over det Aseris har fått til siden 2019, og de er klare til å ta medisinen ut i markedet med en gang godkjenningen foreligger. Dette er en behandling som ikke har noen konkurrenter.

Til orientering vil jeg bare nevne at sist gang Briarwood økte sin eierandel gikk kursen fra 50 tallet til over kr 150... Jeg skjønner at det er flere aksjonærer som begynner å bli utålmodig, og at fra 2019 til i dag har langsiktige aksjonærer ikke hatt mye å juble for. Men har det noen gang vært mer attraktivt å være aksjonær i PHO? Alle får selv gjøre sine egne vurderinger.
Redigert i går kl 14:31 Du må logge inn for å svare
JosefK
I går kl 15:20 639

“Det som fremkommer i Asieris meldinger og beskrivelser om godkjenningsprosessen, tyder på at godkjenningen kommer vilken dag som helst”

Nei, det gjør ikke det. Det som kommer fram er at framdriften er god relativt til forventningene. En vesensforskjell fra om det er i forhold til fast track. Fast track som har vært karamellen som har blitt luftet sent og tidlig i flere år. Men som er en illusjon for å skape fomo.

Det finnes en rekke studier som gir en indikasjon på når et regulatorisk forløp kan forventes ferdig. Men det gagner tydeligvis ikke å forholde seg til virkelighet framfor psykosen fast track.

Og hvordan et kombinasjonsprodukt vil skli igjennom blir nesten mer gjetning enn noe. Erfaringen sier at man kan se på år i tillegg. Så spørsmålet blir egentlig om erfaringen fra blærekreft er overførbart.
🤷🏻‍♂️
Redigert i går kl 15:24 Du må logge inn for å svare
Tricky77
I går kl 16:01 575

Takk! Äntligen et inlegg som tar tillbake alt svammel. Helt enig med at satsningen som hittils generar 500mil er riktig, dock inte risikofri, men organisk växt skulle ta allt för lång tid. Det har til nå icke genererat aksjonärsverdier men det har heller icke kostat mer en det smakar, Pho har ingen gjeld? Og penger på bok! Höstning kommer.
Redigert i går kl 16:27 Du må logge inn for å svare
peaf
I går kl 16:21 558

Det er liv i deg ennu Josef, men at tilskrive meg noe fast track påstand blir helt feil. Jeg har sagt de må få prioritert prosess, etter de krav som som en medisin som Cevira helt klart oppfyller. Og jeg trur fortsatt de har den prosessen fast de er 2 mnd på overtid nå, men det er en komplex medisin som tydligen må granskes litt ekstra da den og har den effekten som stopper den negative utvikklingen i innfeksjonen. Det har vel krevt lengre oppfølgning før at få det bekreftet, men er et meget viktig supplement til effekten som gjør dem frisk.
De hadde og tilleggsstudie på de som ikke hadde respons på første behandlingen, som jeg trur forsinka godkjenningen.

Og at det skal vare noe problem med lykkten trur jeg ikke som har samme fasong som en tampong med bare den skillnaden at den lyser, vilket knappest er noe innfeksjonsproblem.
Det trur jeg ikke skaper noen godkjenningsproblem, jeg trur lykten er godkjend for lenge siden. Vi får snart fasit og mer til.
JosefK
I går kl 18:13 469

Bløff, bløff og mere bløff. 20.11.24, skrev du dette:

«Personligen trur jeg godkjenningen kommer denne månaden og begrunner det med informasjon som jeg samlet fra Asieris meldinger,»

Det var med andre ord bare inne i aksjonærenes hoder at det skulle komme en godkjenning bare et halvt år etter at studien var avsluttet.

Se ellers det jeg har observert med regulatorisk ang blærekreft. Cysview var godkjent da jeg kjøpte aksjer i 2010. Men skopet ble ikke godkjent før mye senere. Så å regne halvannet år før godkjenning blir kanskje å være for optimistisk. Jeg vet ikke. Men studiene på de kinesiske regulatoriske myndighetene sier det er omtrent så lang tid det tar. Med mulighet for at kombinasjonen er mer komplisert.

Merlin
I dag kl 01:12 249

Photocure kommer til å få et formidabelt år i 2025. Kursen har bare så vidt begynt å bevege seg oppover.

Olympus komboskop vil ta urologene i Europa med storm. Salget av Hexvix vil eksplodere. Samtidig trenger ikke Photocure bruke mye salgsinnsats/salgskostnader på salget. Hexvix vil selge seg selv! Urologene vil med basis i de svært gode HD-skop resultatene for Hexvix stå i kø for å benytte Hexvix.

Olympus bør også greit få godkjennelse for sitt kombofastskop USA, med sin markedsposisjon og kompetanse. Det samme kan derfor fort skje i USA - urologene vil henge på en BLC front på sine scop, og få mye bedre resultater for pasientene. Cysviewsalget vil eksplodere!

Så har vi Cevira, der jeg tror godkjennelse kommer i god tid før aksjonærene i Asieris bindingstid går ut.

Alle kursdipp i Photocure, slik som nå der kursen har falt fra 65,60 27/12/24 til 58,10 på det laveste på fredag 3/1/25. Det er hele 13% fall - kr. 7,50 i forskjell på bare 3 børsdager!

Og det etter å ha vært nede i 47,20 i slutten av november i fjor. Opp til 65,60 utgjør det en formidable oppgang på kr 18,40, dvs nesten 40%!

Her er det altså enorme muligheter til å trade. Variasjonen mellom tvilere og troende er enorm, og det gir tilsvarende kursutslag.

Vinnerne i senere tid er derfor tradere, som klare å kjøpe billig og lette seg på toppene, for deretter å ta nye innganger på lavere kurser.

Så hvor er vi nå i dette bildet? Den store uvissheten, kombinert med det enorme potensialet gjør det nødvendig å følge aksjen tett om man skal tjene penger. Og fortsatt gjelder hovedregelen for binære biotechaksjer: Infotørke gir nedgang, gode nyheter gir kurshopp.

Vi står foran en rekke voldsomt viktige nyheter. Men vi aner ikke når de kommer, og vi vet ikke om de vil være positive eller negative. (Gjelder særlig Cevira.)

Som aksjonærer må vi tippe sannsynligheter.

For egen del mener jeg Cevira vil bli godkjent innen sommeren 2025. Olympus regner jeg med vil gi gode Hexvixsalg umiddelbart pga CE-godkjenningen.

For USA er mye avhengig av nedklassifisering av flexiskop. Det tror jeg snart kommer, begrunnet i hovedaksjonær Briarwoods store insidekjøp.

Og salget av Safira går fortsatt meget bra, og gir økende Hexvix/Cysviewsalg.

Her gjelder det å følge med, og kjøpe Pho-aksjer på billigsalg! På noen mndrs. sikt skal kursen minst dobles. Derfor gjelder det å sitte med en grunnbeholdning, ved siden av tradingen.

Redigert i dag kl 01:23 Du må logge inn for å svare