Strategisk globalt samarbeid

sokaratest
PHO 15.07.2024 kl 18:08 124882

Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
peaf
05.01.2025 kl 05:37 2389

Nå var det 24 juni søknaden vart levert og med prioritert behandling på 6 mnd skulle godkjenningen komme senest julaften 24 december. Det skjedde ikke og de er nå 12 dager på overtid idag. Man kan gjøre et nummer av det om man vil, som du og EnklestErBest gjør og det gleder er sikkert enormt at påpeke overskridelsen. Jeg tar det som det kommer, det kan fort bli noen uforesatte detaljer som må løses når det er i helsesektorn. Men den kommer og EMA søknaden blir og levert da.

Og gjemføre cysview godkjenningen i USA med Cevira henger ikke på greip, det er korrekt at Karl Storz scopen vart godkjent først 2012 etter de gjort noen forbedringer som FDA krevde. Rigide scope som dette gjelde gjør en operasjon i blæren med de krav som følger av det. Mens lykkten ikke gjør noe annet en lyser en enda gang innen de kastes, at Kina FDA skall kreve en annen form eller bedre lys er vel bare du som mener kan skje.

Som det virker har Asieris reden tilverket nærmere millionen med lykkter og Cevira salve som er redo for levering. Det er deres Blockbuster produkt vi snakker om, og 2 mil pasienter venter på den i KIna.
Donrostock
05.01.2025 kl 10:19 2312

12 mai ble søknaden akseptert av NMPA.

Hvor har du det i fra at det allerede er produsert 1 million lykter?
Redigert 05.01.2025 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
Donrostock
05.01.2025 kl 11:34 2246

Da kan det vel konstateres at briarwood og pho selv var drivkraften i senere tids kursutvikling. Briarwood sitt kjøp anser jeg som en mindre porteføljejustering på tampen av året, mest sannsynlig skattemessig motivert. Photocure sitt kjøp, som tilsvarer under halvparten av opsjonene som ble delt ut litt senere, var vel motivert av at kursen ikke skulle torpederes av den nye opsjonsfesten til den udugelige ledelsen.
rockpus
05.01.2025 kl 12:43 2161

Du er utrolig flink til å finne en negativ vinkling på det meste..
peaf
05.01.2025 kl 12:50 2147

Du har rett det var APL 1202 som jeg leste i farten, men legger vi inn en ferie på en måned på de 130 virkedagerne så blir det 12 desember. Sen at de har medisin for omiddelbar levering fremgår av meldinger, men om det er 1 mil er det vel ingen som vet men det virker som de har det.
Donrostock
05.01.2025 kl 12:52 2138

Eller en realistisk vinkling? Noe det har manglet her lenge, noe Merlin bekrefter med sitt siste "salget skal eksplodere", "urologene skal stå i kø" innlegg. Vi som har vært med i x antall år vet at dette ikke skjer. Det var vel 6 nye sapphira utplasseringer forrige kvartal, så er det vel 40+ selgere, så rundt regnet 0,15 skop utplassert per selger. Ikke mye å rope hurra for. Urologene har heller aldri stilt seg i kø for å benytte BLC, det er heller mer som at selgerne må ut og minne dem på at det fins.
Hvis Cevira blir godkjent så er det det som kommer til å berge aksjonærene i PHO, ikke BLC. Cevira royalties alene burde kunne forsvare en tresifret kurs, med mindre PHO skal bruke inntektene på enda mere "vekst".
Donrostock
05.01.2025 kl 12:59 2128

Så 1 million er bare ditt anslag tatt helt ut fra luften? Basert på hva? Så vidt jeg husker hadde de en produksjon skalert for rundt 800 000 enheter+- per år. Så da har de altså igangsatt masseproduksjon av en behandling som enda ikke er godkjent?
peaf
05.01.2025 kl 13:00 2124

Nå er det vel bare ca 370.000 opsjoner som er utdelt av 633.500, så de 300.000 dekker det meste av tildelte opsjoner. Og per idag går ikke en ende krone til ledelsen så beholdningen tilfaller PHO om de ikke får fingern ut og presterer.
rockpus
05.01.2025 kl 13:02 2115

Det er vel liten uenighet om at BLC egentlig er beste metode?
Kan det ikke da tenkes at mer hensiktsmessig og kvalitetsmessig verktøy kan få opp bruken, slik Merlin er inne på?
peaf
05.01.2025 kl 13:08 2104

Ja hva skal de med nyansettelser til om de ikke har noe at levere, og en partner som lover omiddelbar levering i hele Kina. Når de annoserte produksjon kappasiteten er lenge siden og etter det har de gjort markedsundersøkelser og skalert opp produksjonen. Er det et problem for deg eller er det bare du som får påstå saker og ting.
Redigert 05.01.2025 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
Donrostock
05.01.2025 kl 13:10 2097

Det tror jeg absolutt, noe det tilsynelatende ser ut til å ha gjort med sapphira skopet. Men noen eksplosjon og lange køer tror jeg vi skal se langt etter. NBI har jo også blitt veldig mye bedre med oppgraderte skop.

Donrostock
05.01.2025 kl 13:47 2034

Fascinerende reaksjon på deg når du blir tatt for feilinformasjon og antagelser.
peaf
05.01.2025 kl 14:52 1968

Det er jo litt typiskt når de vel er i media så eksisterer ikke Cevira som uten tvivel blir deres største innkomstkilde. Men en dag snart nå blir all fokus på Cevira, og blærekreften blir noe smått på siden av som noe de liksom bare har holdt på med fra gamle tider.
Redigert 05.01.2025 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
Normalone
05.01.2025 kl 15:09 1938

Donrsostock - PHO begynte å kjøpe 19. des - og har i snitt kjøpt på kurs over kr 62. De kjøpte også på fredag, når kursen falt til kr 58.50. Det er grunnen til at snittet deres ble noe lavere. Det blir derfor feil, som du hevder, at det kan konstanteres at PHO selv er drivkraften i den siste tids kursutvikling. Til å være en som ofte tar feil, er du veldig påståelig...

Det som er mer interessant er hvorfor velger PHO å kjøpe aksjer nå? De skal fortsatt kjøpe 150 000 aksjer til - og er Briarwood ferdig å kjøpe?
Redigert 05.01.2025 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
HrDuck
05.01.2025 kl 15:12 1934

Du bidrar med verdi til forumet normalome 👍
Donrostock
05.01.2025 kl 15:13 1924

Som du kan se hevder jeg at briarwood OG pho var drivkraften. Klart gir det aksjen et lite push når selskapet begynner med innsidekjøp, men så kom de selvfølgelig like etterpå med dobbelt så mange opsjoner. Og det er vel nå over 2 millioner utestående opsjoner i selskapet, grei utvanning det.
Normalone
05.01.2025 kl 15:18 1914

Ja - OG det du kommer med er en feilinformasjon. Etter at PHO begynte med tilbakekjøp (19. des) frem til 3. januar så har kursen falt.
Redigert 05.01.2025 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
Donrostock
05.01.2025 kl 15:24 1900

Kursen steg både 19, 23 og 27 så jo, pho har bidratt til å drive kursen.
HrDuck
05.01.2025 kl 15:33 1882

Nøkkelordene her er tar mye feil og veldig påståelig. Dunning kruger effekten lever og utfolder seg i beste velgående.
peaf
05.01.2025 kl 15:40 1870

Nå bommer du fullstendigt det er ca 1,3 mil opsjoner pluss de 150.000 til Ryan Kitchen. Som Aldri Schneider og Dahl klarer få med i selskapets ledelse.
Men her er han beskriven og snart gjør han slag i saken som han er der for at gjøre.
I tillegg til gjenutstedelsen av opsjoner, har Ryan Kitchen sluttet seg til selskapet som sjef for bedriftsstrategi og ble tildelt 150 000 nye opsjoner da han tok stillingen. Opsjonene er nå utstedt. Ryan Kitchen vil bli ansett som en person som utfører lederansvar i Photocure (primær insider).

Og dessuten er ca 270.000 av dem ikke utstedt på noen, de blir vel aldri realisert antar jeg.
Redigert 05.01.2025 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
Normalone
05.01.2025 kl 15:47 1856

Du skrev (generelt) at PHO har bidratt til kursutviklingen. Når jeg leser det innlegget får i alle fall jeg den forståelsen for at det er en årsakssammenheng mellom den positive kursutviklingen vi har hatt og kjøpene til PHO, altså at det er PHO som har gjort at kursen har steget. Er du enig i at kursen totalt sett har falt i perioden PHO har kjøpt tilbake aksjer? Har ikke PHO også kjøpt dagene når kursen falt? Enten vet du ikke bedre, eller driver med bevist feilinformasjon - jeg vet ikke hva som er verst...Men vi er alle klar over agendaen din.
Redigert 05.01.2025 kl 16:02 Du må logge inn for å svare
Donrostock
05.01.2025 kl 19:02 1713

Går det ann å bli mer korka, det er IKKE feilinformasjon at pho bidro til å drive opp kursen. At kursen totalt sett har falt siden pho begynte å kjøpe kan nok neppe tilskrives PHO da de ikke er på selgern. Men siste kurspeak har pho bidratt til, uten tvil.

Din påstand at jeg kommer med feilinformasjon er feilinformasjon i seg selv.
Redigert 05.01.2025 kl 19:04 Du må logge inn for å svare
HrDuck
05.01.2025 kl 19:34 1683

Din opprinnelige påstand var at pho sine kjøp var drivkraft for siste tids kursutvikling, ikke at pho bidro til å drive opp kursen.

Siden pho startet tilbakekjøp har kursen falt ca tre kroner. Det er vanskelig å forstå hvorfor du uten unntak velger å ta kamper som du er dømt til å tape, men her er vi altså. I mangel av bedre ord så tenker jeg at det er du som er korka.
Donrostock
05.01.2025 kl 19:37 1673

Selvfølgelig har de vært med på å drive kursen opp når de har kjøpt. At STERKERE "krefter" sørger for at kursen så går ned, er vel noe som viser at sentimentet i aksjen egentlig ikke har endret seg så mye, og at det er mange som gladelig har tatt i mot muligheten til å lette seg på dette nivået.
HrDuck
05.01.2025 kl 19:46 1662

Beklager, du klarer ikke forstår at du selv sa kursutvikling. Jeg hadde glemt at du ikke klarer (eller vil?) å forstå hva andre skriver. Ei heller hva du selv skrev initielt.
rockpus
05.01.2025 kl 22:05 1520

At meldingen om at PHO ville starte tilbakekjøp av aksjer ble en medvirkende faktor for positiv kursutvikling, er vel rimelig klart? Det samme gjaldt vel også når det ble kjent at Briarwood var på kjøperen? At de på dette tidspunktet bestemte seg for dette, er like fullt et signal på at ledelsen mente kursen var gunstig og at de antagelig også mente at kursen snart ville stige. Med så mange spennende triggere i vente, trengte egentlig ikke resten av markedet disse innsidekjøpene for å forstå at aksjen nå var billig.
Det blir litt som høna og egget, og jeg ser liten hensikt i videre flisespikking om temaet.
Det jeg synes er mer interessant, er at noen aksjonærer her forsøker å vinkle alt så negativt som mulig..?
Merlin
05.01.2025 kl 22:44 1478

Donrostock. Du kommer stadig med feil, Ikke minst blunderen om at Cevira hadde halvparten så høy virkningsgrad i forhold til faktisk. Du forsøker å baisse. Og du beklager ikke en gang store og alvorlige feilinformasjoner. Du tar altså meget lettvint på sannheten (En løgner?).

Og du forstår ikke en gang hva som er i ferd med å skje når Olympus innfører et kombiskop for NBI og BLC. Du nedvurdere derimot at det skal gi resultater. Du bør snart få deg litt bedre bakkekontakt med virkeligheten, og slutte å oppføre deg som en bedreviter. Du vet jo ingenting. Jeg vil advare mot å bruke Donrostock som sannhetsvitne for noe som helst.

Og du fatter visst ikke at det går an å skrive en mulig positiv visualisering av det som kan komme til å skje fremover.
Merlin
I går kl 00:33 1400

Photocure har vært lynraske med halve tilbakekjøpet. Det viser at de har dårlig tid i påvente av positive nyheter. Regner derfor med at kursen går videre opp igjen i morgen. Meget tvilsomt at det nå lønner seg å selge.
peaf
I går kl 06:51 1300

Det beste vedtaket som blev gjort sist GF var at de tillat ingen nye kapitalforhøyelser, de kan ikke lage nye aksjer og selge i markedet med den negative effekten et sånt salg får. Med andre ord ingen utvanning og aksjonærerne slipper vare med at betale for økning i cashbeholdning, som det har vart gjort vart år før pluss den store emisjonen som fortsatt står for mye av cashbeholdningen. Det er ikke mye at skryte over om man kan regne, det er enkelt når man får andre at betale økningen og det tilsammen komt over 5 mil nye aksjer.

Det finns bare en grunn for at kjøpe tilbake aksjer nå og det er for de trur de skal bli mye dyrere snart og selskapet kasserer inn gevinsten som blir, det er styret med fullmakt fra GF som bestemmer når og om det blir tilbakekjøp ikke ledelsen. Det rimmer med styrets innsidekjøp de mener kursen skal betrakligt opp, og da er tilbakekjøp en meget god innvestering for selskapet.

Men meldingen igår virker merkelig hvorfor melde hvor mange aksjer de kjøpt og hvor mange fler de skal kjøpe, når alt var beskrevet i første melding. Det virker som et desperat forsøk at hausse kursen i media, men hvore det ikke bedre med en melding om at de ser på en ny strategi for at øke lønnsomheten. Eller at de har store forventninger til partner i Kina som nå er på målstrekket med den meget lovende medisinen Cevira som PHO har utlisensiert til dem. Men vi får håpe noen tar signalerne og undersøker om noe er på gang i PHO. Innside kjøpet til Ghizlane Tagmouti gav jo en kort oppgang, men det varer ikke når resultaten mangler.

Nå skjer jo opsjonstildelning en gang i året, så får vi se om Ryan Kitchen får sin del om et par mnd da det gått et år sen førre gangen. Og det hvore på sin plats om de innformerer om det blir en ny Europasjef, eller om de legger om hele salgs systemet der. Men all vesentlig innformasjon om hva som er på gang mangler, men vi vet hvor mange aksjer til de skal kjøpe. Og sparker de dem som blitt tildelt opsjonerne, så blir det et kjempelønnsomt tilbakekjøp. Men det er ikke opsjoner eller tilbakekjøp som betyr noe, det er først og fremst Cevira der Asieris styr hele utvikklingen og om samt hva en ny strategi kan medføre.
Donrostock
I går kl 08:01 1222

Kan du vennligst referere til hvor jeg har sagt noe om cevira sin virkningsgrad? Du er så desperat etter å hausse at du har ikke kontroll på noen ting. Jeg krever en umiddelbar og uforbeholden unnskyldning fra deg for dine løgnaktige påstander.

Du har nå siden JUNI hevdet dag ut og dag inn at NÅ er det liiiiike før melding om at Cevira blir godkjent kommer. Hvem er det som driver med løgn og feilinformasjon? Du formulerer deg som at det er den absolutte sannhet at BLC salget skal eksplodere hvert øyeblikk, og urologene skal stå i kø for å kjøpe det. Vi vet begge at det går rett og slett ikke så fort i denne businessen.

I forrige kvartal var det 6 nye utplasseringer av skop i USA. Husker ikke nøyaktig hvor mange selgere det var der borte, men tar utgangspunkt i 42 selgere og ca 57 arbeidsdager det kvartalet. Da er det totalt 2415 arbeidsdager som har resultert i utplassering av 6 nye skop… ingenting eksplosivt med det.
Redigert i går kl 08:28 Du må logge inn for å svare
Serboss
I går kl 08:58 1121

Eller at de har store forventninger til partner i Kina som nå er på målstrekket med den meget lovende medisinen Cevira som PHO har utlisensiert til dem....

Hvor lang tid skal vi vente paa dene, det tar evighet...
skadi
I går kl 08:58 1119

Uten å legge meg opp i deres diskusjon overhodet lurer jeg på en ting Dornrostock.
Har du eller har du ikke noen som helst positive forventninger til Photocure i løpet av 2025?
Hvis ja, hvilke og hvilken tidsramme ser du for deg?
Hvis nei, hvorfor nei.
Takk på forhånd
Donrostock
I går kl 09:07 1097

Som jeg har synliggjort tidligere har jeg en positiv forventning til en cevira godkjennelse i løpet av året. Det eneste jeg egentlig har vært negativ til er den ekstreme haussingen på når godkjenningen kommer. Det har vært jamret om det helt siden juni, og fortsatt venter vi. Men hvis Cevira blir godkjent, og da mener jeg Asieris har projisert 16 millioner pasienter frem mot 2030, så burde det bli enormt med royalties til PHO. Da er eneste bekymringen hvordan de kommer til å disponere de pengene.

At BLC derimot skal skape noe veldig positiv kursutvikling i løpet av 2025, det er jeg heller skeptisk til.
peaf
I går kl 10:36 974

Ja den som det visste, så hadde vi sagt det. Hexvix tog 11 mnd og 7 dag, de fleste mente 18 mnd da Asieris skrev senest juni 2025. Cevira bør gå fortere og vi venter som sagt var.
Almirante
I går kl 10:49 944

Jeg fatter ikke hvorfor noen selger på disse lave kurser. Er som å gi bort penger. Når man vet at selskapet har startet med tilbakekjøpsprogram, hvorfor trekker ikke alle småaksjonærer salgspostene sine på disse lave nivåer??
peaf
I går kl 10:49 942

Ja PHO bør bare kjøpe aksjer nå det er 11 kr opp til innløsningskurs, som går bare til PHO om kursen stiger til 69,35. Så det er en bit opp innen Schneider og co får noen glede av dem, og de bør ikke stoppe vid 300.000 heller med denne kursnivå som er nå. Men det er opp til Hallerberg og hva han ser for muligheter
Donrostock
I går kl 10:57 922

Flesteparten av opsjonene hadde en strike price på 59,57 med en 10% premium.
peaf
I går kl 13:34 769

Jeg trur at BLC og Ryan Kitchen kan skape en meget god kursutvikkling i løpet av 2025. Med enkle grep som at spare kostnader.
Men Donrostock er som vanligt skeptisk, men det er ikke noe nytt.
rockpus
I går kl 13:57 734

Merlin husker nok feil her ja.

Det var EnklestErBest som senest i et innlegg den 1/1 som prøvde seg med en bløff om lav virkningsgrad for Cevira.
Donrostock
I går kl 15:19 650

Aksjonærene står i hvert fall i kø for å kaste ut aksjene sine, så det er ikke noe problem for pho å kjøpe på disse nivåer.
peaf
I går kl 15:54 595

Det er nok riktigt men vet du hva Kitchen holder på med for strategi, og hvorfor Strauss er fjernet fra jobben som Europasjef. Det trur jeg ikke du vet, og det er det ikke mange som vet heller. Så da har de heller inga forventninger fra den den kanten, men jeg har og fikk det når Hallerberg reduserte ledelsens opsjoner. Det er og noe som PHO kan regulere selv, og det er Hallerbergs spesialitet at gjøre selskap lønnsomme. Og med egne 150.000 kjøpte aksjer, så ser han store muligheter. Gjør du det ????
Redigert i går kl 15:59 Du må logge inn for å svare
Donrostock
I går kl 19:18 461

Helt riktig, men Merlin kommer nok bare til å unngå tråden lenge nok til at han slipper å stå til ansvar for sine beskyldninger kjenner jeg han rett.
HrDuck
I går kl 19:39 427

Siden vi snakker om å stå til ansvar så er det vel noen som skylder forumet en beklagelse? Den som prøvde å bløffe om enhetsveksten? Er vel egentlig mer alvorlig å lyve om tall og hvilke perioder tallene er for tenker jeg.
Donrostock
I går kl 20:22 384

Jeg har ikke løyet om noen ting, jeg sa den var elendig, og det er den. Den er under den rangen som kreves for å kalle seg et vekstselskap med organisk vekst, samtidig som de har ansatt en armada av selgere. Jeg nevnte hva veksten var siste YoY, sa aldri hvilken periode den var fra.
Nå er det nok kvakksalveri fra deg mrduck. Jeg kommer til å blokkere deg, så får du fritt leide til å fortelle hvem som helst om denne fantastiske veksten. Eneste du bidrar med her er feiltolkninger av regnskap og beskyldninger, så noe stort tap anser jeg det ikke å være.
Redigert i går kl 20:30 Du må logge inn for å svare
HrDuck
I går kl 20:45 349

Du løy, vi diskuterte vekst fra 2018 til 2024. Du hevdet i et innlegg 6% og faktum var 12% Du nevnte ikke at du selektivt valgte en annen periode enn omtalt før jeg presset deg til innrømmelse.
HrDuck
I går kl 20:52 337

Ellers er det subjektivt om veksten er fantastisk eller ikke. Utgangspunkt for diskusjon var at du mente det ville være en klar negativ overraskelse om vi kjente enhetsveksten. Så ble det jo litt komedie når det viste seg at du ikke visste tallene og deretter en slags tragedie når du løy. At du nå velger å tillegge meg synspunkt jeg aldri har sagt er vel typisk for en løgner på defensiven.

Når du hevder at du skal blokkere meg så er vi tilbake til komedie igjen. Du kommer ikke til å gjøre det, men komisk siden det minner om ditt gråtkvalte "farvel forumet" som du presterte for ca 100 innlegg siden 😂😂😂😂😂
Donrostock
I går kl 22:39 237

Jeg vet ikke det, men jeg lurer på hvor du har det fra, fordi hun er fortsatt listet som primary insider med samme gamle tittel hos Euronext.
Jeg mener å huske at de opsjonene som ble fjernet for det første allerede var i ferd med å gå ut på dato, og var helt ubrukelige grunnet en høy strike price. Så de ville gått ut av seg selv, i stedet fikk de tildelt nye ferske opsjoner til en lavere pris. Bedre med noen færre opsjoner som de faktisk kan bruke, enn noen som går ut på dato.
Hallerberg er vel allerede godt i pluss på sitt aksjekjøp, kanskje potensialet allerede er tatt ut? Det har nesten alltid hvert hallelujastemning her på forumet om hvor bra BLC skal bli, i hvert fall de siste 6-7 årene. Nå venter jeg på Cevira og har ingen forventninger til BLC.

Bare for et eksempel, la oss si at de 1,4 mill opsjonene som ble slettet hadde 120kr i strike price. Da tar jeg selvfølgelig heller 600 000 opsjoner med 60 kr i strike price. Hallerberg gjorde dem nok en solid tjeneste vil jeg tro.
Redigert i går kl 23:03 Du må logge inn for å svare
Merlin
I dag kl 00:30 139

Når skal du begynne kjøpe aksjer? For de fleste er vel du og EnklestErBest samme person. Stemmer vel det? Du har jo oversikt over hvor mange aksjer han har.

Det er vel en innrømmelse......
Redigert i dag kl 00:48 Du må logge inn for å svare