Strategisk globalt samarbeid

sokaratest
PHO 15.07.2024 kl 18:08 140685

Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
peaf
13.01.2025 kl 08:08 2839

Ja det er vel ingen direkte nyhet at de avvikler scope som er utdatert når de nye kommer, men vi regner med at Wolf og Schneider fikser et scope som overgår det meste.
Og Hallerberg og Kitchen later scopeprodusenter få ta seg av kvaliteten og salget av dem, og ved behov så får vi alle den informasjon vi etterlyser fra deg.
Det Schneider kommer med er ikke noe at feste seg ved, han får nok sparken på fredag da hans scope kunnskaper er minimale.
Donrostock
13.01.2025 kl 07:11 2885

"Due to previously disclosed component supply issues Karl Storz has decided to discontinue production of flexible BLC equipment. Upon reclassification, Karl Storz will explore the development of a high-quality next generation flexible blue light system."

"Karl Storz will explore the development of a next generation state-of-the-art flexible blue light system pending a positive reclassification decision by the U.S. Food & Drug Administration (FDA)."

peaf
13.01.2025 kl 04:20 2824

Asieris fortsetter med ansettelser for komersialisering, der er fokus der det skal vare. Og det er Cevira som gjeller utom tvivel.
Hun vil være fullt ansvarlig for kommersialiseringssakene til Asieris Pharmaceuticals og rapportere til Dr. Kevin Pan, grunnlegger, styreleder og administrerende direktør i selskapet.

https://asieris.com/asieris-pharmaceuticals-appoints-helen-xu-as-chief-commercial-officer/

Så får scope vare scope, men det er ikke der fokus skal vare om man vil innvestere.
peaf
13.01.2025 kl 04:01 2814

Det er problemet med deg du førstår ikke hva som meldes, Karl Storz flexi og alle andre flexi tål ikke klasse tre sterlisering. Men scopen fungerer utmerket i en en klasse 2 sterlisering, og brukes i Europa og er ikke trukket tilbaks der. Vid en nedklassifisering av sterliseringsprossedyren er de redo for bruk i turbt fra dag en i USA, mens alle andre må ha en studie som beviser effekten vid turbt. Så scopen er ikke på tur ut, de venter på at komme inn.

Og hovedtema er vel om hex/cys blir lønnsomt nå snart eller senere, at Merlin bruker scope som argument beror på at Schneider gjør det samme. Det gjeller både Olympus og Wolf og Karl Storz om du følgt med, og at du da dykker opp som en mestergjøk og forteller alle at du ikke har troen på det er din sak. Men prøver man føre over diskusjonen på de store muligheterne at gjøre hex/cys delen meget lønnsom, så er det helt tomt i gjøkboet da gjøken antingen ikke vil eller kan førstå at det finns gode argument for at det kan skje.

Hvem vet kanskje Schneider får sparken på fredag, da er det opp til Olympus om de vil selge sine scope. Mens vi andre jubler over meldingen om at kutte kostnader blir satt ut i livet, trots dine pessimisstiske spådommer som kommer fra din enorme erfarenhet.
rockpus
12.01.2025 kl 18:09 3043

Jeg deler din optimisme for 2025. Likevel har jo Donrostock et poeng når du for kort tid siden skrev dette:

"Olympus regner jeg med vil gi gode Hexvixsalg umiddelbart pga CE-godkjenningen."

Og i dag dette:

"Olympus tilrettelegger for rimelige teknisk tilkoblinger. Det er en stor nyhet. Så får vi se når de kommer på markedet."
Merlin
12.01.2025 kl 16:12 3082

Som aksjeinvestor er det lurt å forsøke å forstå hva som skjer fremover. Olympus tilrettelegger for rimelige teknisk tilkoblinger. Det er en stor nyhet. Så får vi se når de kommer på markedet.
Donrostock
12.01.2025 kl 13:19 3179

Kan du rett og slett ikke lese? Karl Storz sine flexiscope er jo på tur ut, og de leverer ikke deler til dem. Jeg har aldri sagt at de ikke har hatt blc flexiscope. Men OLYMPUS har ikke BLC flexiscope, og det er olympus som har vært hovedtema i denne diskusjonen, men det fatter du vel ikke? Svenske tilstander på forumet.
Redigert 12.01.2025 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
peaf
12.01.2025 kl 11:56 3253

Ser Susanne Strauss er tilbake i ledergruppen på hjemmesiden, det var en besvikelse og det er tydligen den som fører tekst og meldinger som er innkopetent. Men det drøyer vel ikke lenge før de alle er borte.
peaf
12.01.2025 kl 11:31 3263

Du som er mestergjøk må få med deg at Karl Storz har flexiscope, det er derfor de venter på nedklassifisering. Og de har gått ut som vinnere i varje head til head studie, jeg begjer ikke at du skal vete det men det skader ikke om du spar deg for en del påstand. Og det bør du veta at det gjeller vare føre sin tid og spå hva som skjer, etterpå er det meningsløst at ha en mening om saken da vet alle endå.

Jeg er fornøyd om det jeg påstår og trur skjer til slut even med en forsinkelse, man byter ikke styre og ansetter strategidirektør og begynner seie opp forselgningssjefer uten at det ligger en plan bak. Og jeg velger at fokusere på det, sen om du velger et negativt utgangspunkt isteden for de positive muligheteterne så for du regne med at få kritiske tilbakemeldinger når dine påstand bare bygger på dine erfaringer. Og Hallerberg og Ghizlane har satset penger på PHO oppgang, så jeg er meget sikker på at de har mange ganger større sannsynlighet for at se hva som er på gang en hva du har.
Donrostock
12.01.2025 kl 09:38 3335

Karl Storz har hatt det ja, men når Merlin her påstår at Olympus har det, og at dette bl.a skal få salget til å eksplodere umiddelbart, så syns jeg det er greit å påpeke at det er feil. Som mye annet av det han presenterer er.

Så en diskusjon rundt fakta er meningsløst? Det er altså bare den store peaf som får messe utrettelig om det samme dag ut og dag inn her? "Schneider får sparken på fredag", "cevira blir godkjent i morgen, uten tvivel".
Kanskje på tide å innse at det er du som er gjøkboet? Ko-ko
peaf
12.01.2025 kl 03:58 3417

Hvorfor denne meningsløse diskusjonen, Karl Storz har lenge hatt et godkjent flexiscope som er det ende som er godkjent for turbt i USA. Det er og godkjent i Europa og brukes der visserligen i mindre utstrekkning, men det var en stor studie i Danmark som viste at BLC flexi var klart overlegen WLC flexi. Det samme viste studien i USA ,BLC flexi var overlegen WLC, men inga flexi tål USA,s klasse tre sterlisering da det er rørlige deler i scopet.

Flexi kommer nok bli betydligt mer brukt om de vil ha minst mulig med medisiner i oppfølgning, spesielt med BLC om de klarer finne og fjerne alle de små tumørerne og. Det er på gang derfor vil alle scopeprodusenter få flexi nedklassifisert i USA.
Men hvorfor til død og pine diskutere det, når alt egjentligen er opp til PHO om de vil bruke penger på at selge scope åt andre eller ikke. Veksten kommer automatiskt om de klarer bevise hva som er best og rimmligast i lengden.

Men både Hallerberg og Kitchen ser at det ikke er lønnsomt at selge scope, så at det skjer noe der er garantert. Så hex/cys blir snart en meget god inntektskilde som forsvarer en dobbling i kursen.
Og Cevira har Asieris reden sagt er deres blockbuster produkt, så det er en dobbel anleding at innvestere i PHO nå og vi vet det arbeides for fullt på begge fronter.
Man bør jo se at alt er kommt langt nå, og begge deler misslyckes aldri sen for man ta sitt beslut etter hva man trur skal skje.
Donrostock
11.01.2025 kl 18:38 3590

Ja platformen støtter både rigide og flex, men du må ha det nye kamerahodet for at den skal støtte blc, og de HAR IKKE flexible skop med BLC. Hvor tett i pappen går det ann å bli?
Merlin
11.01.2025 kl 18:02 3536

Kunststykke og kunststykke fru Blom.

Jeg har kun limt inn fra Olympus egen link:

"Benefit from compatibility with rigid and​ flexible scopes, camera heads and ENDOEYE​ series of the latest generation1 to efficiently​ reduce investment costs."

Det ser altså klart ut at Olympus satser på både faste og flexible scop med BLC/NBi kombo.

Det gir nye tider for Pho! Skopsalget tar Olympus seg av!
Donrostock
11.01.2025 kl 13:38 3640

Det er uovertreffelig bra, men skopene har vært for dårlige. I tillegg så er det jo ikke til å stikke under en stol at det er en mer krevende prosedyre da cysview må på plass før undersøkelsen. Noe de kanskje sparer inn tidsmessig på å slippe å lete med lys og lykt etter kreftceller. I tillegg er det mye større sjangs for å diagnostisere og fjerne ALL kreft på et tidlig tidspunkt.
Men det tar lang tid å rulle dette ut, og per dags dato finnes det ikke noen leverandør av BLC flex.
bravi
11.01.2025 kl 13:08 3593

Ser ikke ut som det er helt klart blandt urologer at BLC er den overlegent beste metoden til å behandle blærekreft. I så fall hadde bruksfrekvens og salg vært mye høyere etter så mange år på markedet. Hvis det er så bra som du påstår ville det vært ventelister på å få levert skop.
Redigert 11.01.2025 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
Donrostock
11.01.2025 kl 12:10 3626

BLC er helt klart den beste metoden for å detektere og behandle kreft i blæren. Men at salget skal eksplodere over natten pga en ny "linse" som Merlin hevder passer alle mulige skop, som egentlig er et nytt kamerahode som tilsynelatende kun passer visera elite 3 platformen, og som koster betydelig mer enn bare en linse. I tillegg står det at det for øyeblikket kun er tilgjengelig i Japan. Merlin klarer også kunststykket å hevde at dette kan brukes til flex blc også, til tross for at olympus ikke har noen BLC flex skope.

Jeg tror de neste triggerne blir nedklassifisering (ca 110 dager fra nå når petition er closed for comments? Eller var det 40 dager?) og godkjenning av Cevira, noe vi neppe ser før nærmere sommeren.
bravi
11.01.2025 kl 11:39 3638

Dette er ønsketenkning men hvis utgiftskongen Schneider og salgsbøtteballetten får fyken vil det helt klart være en trigger for kursen. For å maksimere kursutviklingen bør det skje snarest, dvs. før Cevira får markedsføringstillatelse. Det er nå bare 2 uker til Kinesisk nyttår, mange ting i Kina bruker å falle på plass i forkant av den begivenheten.
peaf
11.01.2025 kl 04:11 3791

Man kan jo spekulere i hva BLC kan og ikke kan, men produsenterne satser på det og utvikkler det videre så de har sikkert truen på det. Asieris satser jo og på det og vi håper de vet hva de gjør. Det finns heller inga oberoende studier som viser bedre resultater med andre systemer, og hex/cys har og en terapuetisk effekt som førdrøjer lengden til tilbakefall. Der andre må ha kompletterende medisiner for at nå samme mål.

Men at bare prøve snakke ned hex/cys og bare ha fokus på det negative burde vel ikke vare en utgangspunkt. Når løsningen er så enkel som at kutte ut kostnaden med at selge scope, så kan du over natten gjøre PHO klar for at levere et overskudd på over 200 mil i hex/cys delen. Det er vel der spørsmålet bør stelles, planerer PHO noe sådant. Det er odiskutabelt noe på gang når de skifter styre og ansetter en strategidirektør, og nå har sparket Europasjefen. Skjer det så er hex/cys delen en god grunn at innvestere i aksjen innen meldingen om Schneiders avgang kommer.

Sen når det gjeller Cevira så er vi på overtid nå, om vi tyder de signaler som Asieris trots alt har sent ut. Sterke fremskritt kan bare tydes på en måte, og at noen da kommer med andre meninger for deres erfarenhet sier det er et fullstendigt verdiløst argument. Og om man tenker logiskt så må Cevira bli et første valg for pasienter og gynekologer da det er enkelt og i stort sett en riskfri behandling. Det mener i alle fall den medisinske eksperttisen i Kina og det er et meget godt argument for at tru på en skikkelig suksess.
Donrostock
10.01.2025 kl 18:53 3953

Merlin skrev God helg!!
"er et mutitilpasset system, som også vil dekke BLC både for faste og fleksible skop. Klart dette blir en kjempefordel for salget av Hexvix og Cysview og Olympus regner med å komme i gang tidlig i 2025"

Hvor står det at det vil dekke BLC med Flex? Olympus har ingen flex skop som støtter BLC engang… god helg.
Merlin
10.01.2025 kl 18:38 3952

God helg!!
Donrostock
10.01.2025 kl 18:29 3942

Richard wolf har forøvrig bedre forklaring på forskjellen mellom fluorescence cystoskopi, og pdd.

System green: https://www.richard-wolf.com/en/disciplines/surgery/system-green

System blue: https://www.richard-wolf.com/en/disciplines/urology/system-blue
Donrostock
10.01.2025 kl 17:02 4019

Du må lære deg å gå litt mer i dybden Merlin, og ikke bare lese overfladisk. Vesira Elite III er en kjempeplatform, poenget er at du må også ha denne plattformen for å bruke den nye BLC linsen (som ennå ikke er godkjent i Europa), ergo er den ikke kompatibel med hvilket som helst gammelt skop.
Tilsynelatende er heller ikke dette nye kamerahodet med BLC kompatibelt med Flex enda: https://www.olympus-global.com/news/2024/contents/nr02746/nr02746_00001.png
Flexskopene til olympus støtter foreløpig kun NBI: https://mdc.olympus.eu/asset/084438885177/ef2641298dc22a971bb0a969efa1a2d1

Fluorescence guided surgery som de her nevner, har lite med BLC å gjøre, men med IR funksjonen på skopet.
Den nye YE funksjonen kan i verste fall gjøre at man drøyer enda lengre med å bruke BLC.

"Introducing Yellow Enhancement (YE), a powerful new feature in VISERA ELITE III. Designed to support structure identification, YE emphasizes yellow, enhancing contrast and making orange-yellow tissue appear clearly yellow. Perfect for hospitals with multiple specialties, VISERA ELITE III offers immediate decision support without the need for dye administration."

"IR fluorescence observation can be performed in three modes: white overlay IR, IR + magenta, and IR alone. In addition, gain control can be performed in three steps, allowing IR fluorescence observation while controlling the display according to the purpose."

Man kan lese mer om dette her: https://www.olympus-europa.com/medical/en/Products-and-Solutions/Products/Product/VISERA-ELITE-III.html

Skal man utføre BLC med dette skopet er man avhengig av ekstrautstyret, som tilsynelatende kun er godkjent i japan foreløpig.

Fint om du heretter kommer med faktisk verifiserbar info Merlin, og ikke bare dine antagelser basert på skumlesning.

Redigert 10.01.2025 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
Merlin
10.01.2025 kl 16:07 4071

VISERA ELITE III

er et mutitilpasset system, som også vil dekke BLC både for faste og fleksible skop. Klart dette blir en kjempefordel for salget av Hexvix og Cysview og Olympus regner med å komme i gang tidlig i 2025,

The ENDOSCOPIC Visualization PlatformOne System for All

Designed to meet the needs of multiple​ specialties like general surgery, UROLOGY,​ gynecology, ENT and more, ​VISERA ELITE III offers 3D and 4K imaging, ​impressive fluorescence*-guided surgery, wellproven​ Narrow Band Imaging (NBI), the​ new Yellow Enhancement (YE) mode and​ more to come in the future, all in one system.​

Benefit from compatibility with rigid and​ flexible scopes, camera heads and ENDOEYE​ series of the latest generation1 to efficiently​ reduce investment costs.

*Cysview/Hexvix = Hexaminolevulinate (HAL) hydrochloride. BLC is also called fluorescence cystoscopy.
Redigert 10.01.2025 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
HrDuck
10.01.2025 kl 13:38 4164

I den grad Rostock har svart på om han solgte seg ut for tidlig så ble det vel halvveis bekreftet. Ellers har jeg og flere andre spurt han om det samme gjentatte ganger uten å få svar. På en måte er jo det også et svar.

Det vi i hvert fall kan slå fast er at han var stålbull med langsiktige argument for ca en måned siden. I tillegg så refset han glødende brukeren enklest som endret argumentasjon i etterkant av å ha redusert betydelig.

Vi kan vel si mye om slik oppførsel, men det er ikke alt som trenger å sies.
Donrostock
10.01.2025 kl 11:25 4231

Kanskje det er å spre realisme? Jeg syns ikke det er greit med disse ekstreme hausserne, som garantert gjør det for egen vinning. Merlin er kjent for å snu kappen etter eget forgodtbefinnende. Her har han jo også gått ut hardt og bredt om verktøy som UMIDDELBART skulle stå for enorm vekst i salget av Cysview, og så er det ikke godkjent for bruk i Europa engang. Han henviser til en låst artikkel som omtaler CE godkjenning av noe helt annet enn det verktøyet han har hausset opp. Da må passet påskrives.

Jeg har vært med så lenge i PHO at jeg tillater meg å være realistisk. Men jeg gleder meg til den dagen Cevira forhåpentligvis blir godkjent, da skal flagget til topps. Vi får bare håpe at inntektene ikke skal gå til å subsidiere enda mere "vekst" i BLC segmentet, eller noe annet tullete r&d prosjekt som kan sysselsette onkler og tanter fra øst og vest.

Jeg tror det vi skriver her har lite å si for kursutviklingen, den lever sitt eget liv, og som vi i senere tid har sett så må det en storfisk på kjøperen til for å få noe særlig kursoppgang.
Redigert 10.01.2025 kl 11:27 Du må logge inn for å svare
rockpus
10.01.2025 kl 11:14 4200

Du har enda ikke forklart hvorfor du ser deg tjent med å spre pessimisme og negativitet? Hva er hensikten?
Donrostock
10.01.2025 kl 11:06 4220

PHO snart ferdig med sine tilbakekjøp, og kursen vakler allerede. Ingen kursdrivende nyheter i nær framtid, whoop dee doo. 50 lappen neste?
Donrostock
08.01.2025 kl 23:24 4666

Dette er vel samme nyheten som dette: https://www.olympus-europa.com/company/en/news/press-releases/2024-10-14t10-30-02/olympus-announces-ce-approval-for-three-cloud-based-ai-medical-devices.html

Og der står det ingenting om verken vesira platformen eller denne BLC linsen. Derimot står det at tre cloudbaserte KI devicer er CE godkjent. Mens på nyhetene om denne BLC linsen står det spesifikt at den kun er godkjent i Japan.
Redigert 08.01.2025 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
Merlin
08.01.2025 kl 23:15 4673

>Litt vanskelig at den skal øke salget av Cysview momentant i europa når den kun er godkjent for bruk i Japan?

Du tar feil igjen.

Olympus' datterselskap har fått CE-godkjenning for endoskopiutstyr med kunstig intelligens
Godkjenningene er en del av Olympus’ strategi for å lansere et intelligent økosystem for endoskopi, som forventes å bli kommersialisert tidlig i 2025.

https://medwatch.no/nyheter/medtek_lab/article17545047.ece

Redigert 08.01.2025 kl 23:22 Du må logge inn for å svare
EnklestErBest
08.01.2025 kl 22:16 4715

Jeg kjenner til dine utsagn på fa-forumet helt fra Algeta-tiden. Du har drevet med mye suspekt skriving, og blant annet brukt hundrevis av timer på å studere andres økonomi og legge ut resultatet her. Det er sikkert 10-12 år siden jeg påpekte din haussing som useriøs. BLA da jeg var med på å redde natto fra konkurs ved en rettet emisjon mot meg og noen andre, og fikk til gjengjeld 300.000 opsjoner der.
Jeg seilte under Noahs MEC noen år mens jeg var største aksjonær I Medicult som ble oppkjøpt i 2012.
Mitt spørsmål til deg etter ditt innlegg lenger opp i tråden her er når du tror at den momentante økningen i bruken av blålys kommer ?
Redigert 08.01.2025 kl 22:26 Du må logge inn for å svare
Donrostock
08.01.2025 kl 22:00 4743

Merlin, er det denne du tenker på?
Litt vanskelig at den skal øke salget av Cysview momentant i europa når den kun er godkjent for bruk i Japan? Kan ikke se at det har kommet meldinger om at dette er godkjent i Europa enda.
Så må jo urologene også allerede være i besittelse av det nye Visera elite III platformen for at dette utstyret skal fungere.
Men hva vet vel jeg, jeg mangler jo TOTAL forståelse for blærekreftsdiagnostisering.

https://www.olympus-global.com/news/2024/nr02746.html

" As of this release, this function is supported only in Japan. It has not yet been approved for use in Europe per the EU MDR."

BL(Blue Light) is an optical-digital technology that supports distinguish cancerous tissue that accumulate certain fluorophores from healthy tissue that has not. Fluorophores are then selectively deposited in a tumor and emit red fluorescence under blue excitation light. As of this release, this function is supported only in Japan. It has not yet been approved for use in Europe per the EU MDR.

Redigert 08.01.2025 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
Merlin
08.01.2025 kl 21:37 4716

Nivået på spørsmålet forteller litt om spørsmålsstilleren:

Litt grammatikk:

vil få økt. Tror du det er fortid, nåtid eller fremtid?

Jeg vil be deg lage en forklarende begrunnelse der du samtidig presiserer hvorfor du stiller spørsmålet ditt.
EnklestErBest
08.01.2025 kl 21:29 4727

Mener du at salget har økt momentant, eller vil det gjøre det en gang i fremtiden?
Redigert 08.01.2025 kl 21:34 Du må logge inn for å svare
Merlin
08.01.2025 kl 21:03 4746

Typisk at Donrostock ikke nevner Olympus komboskop i sitt siste innlegg. Er det mulig? Han beviser at han totalt mangler forståelse for blærekreftsdiagnostisering.

Et svært, markedsledende selskap som Olympus lager naturligvis ikke en slik komboløsning med BLC uten at de tror på den. At Donrostock ikke finner det verdt å nevne sier sitt om den kunnskapsløse baissingen han driver med.

Det helt unike med Olympus sin løsning er jo at BLC-linsen bare monteres rett på eksisterende skop. Det blir dermed en veldig lav terskel for urologklinikkene å anskaffe og benytte det utstyret, siden det brukes på samme og sammen med narrow banding skop, SAMTIDIG i en og samme undersøkelse. Det er revolusjonerende!.

Noe av grunnen til at Olympus gjør dette regner jeg med skyldes de oppsiktsvekkende gode HD-resultatene både Asieris og VA-studiet til Pho har gitt. Når det da kan brukes samtidig med NBI får urologene en konkurranseløs god løsning, der NBI og BLC brukes i et enestående samarbeid.

Etter min forståelse vil dette utstyret nærmest selge seg selv. Pho vil samtidig automatisk få økt salget sitt av i første omgang Hexvix nærmest momentant, siden BLC-utstyret alt er godkjent for salg i Europa. NBI blir ikke lenger en salgsbegrensende konkurrent til BLC.

Redigert 08.01.2025 kl 21:04 Du må logge inn for å svare
HrDuck
08.01.2025 kl 15:50 4912

Tror ikke jeg har sett påstander om at blc skal eksplodere. Men det var og er spesielt når Rostock hevdet at enhetsveksten var overraskende liten uten at han visste hva veksten var. Og det er spesielt å bli tatt både for den bløffen og når han prøver å bløffe seg ut av situasjonen han havnet i.
Donrostock
08.01.2025 kl 15:37 4926

Jeg skrev vel i utgangspunktet bare at denne haussingen om Ceviragodkjenningen var sterkt overdrevet. Så fortsetter haussingen med å dra fra at NÅ skal BLC eksplodere, selv om jeg er aksjonær, har jeg lov til å være misfornøyd og påpeke det.

Er bare å bla seg tilbake i forumet og se, det har vært tusenvis av innlegg om hvordan BLC skal ta av etc etc. jeg mener at veksten er for dårlig, og altfor tungrodd, det virker som selgerene nærmest må trygle urologene om å kjøpe skop, og så for å bruke dem til BLC. Nå har vi tilsynelatende sett at det brukes litt mer med de nye sapphiraskopene, men noen eksplosjon er det strengt tatt ikke.
Redigert 08.01.2025 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
rockpus
08.01.2025 kl 15:12 4943

Jeg undrer meg virkelig over hva som er din agenda på forumet? Du har skrevet 93 innlegg totalt, der 92 er om PHO. De aller fleste er negativt vinklet. Samtidig påstår du å være aksjonær..
Prøver du da å få flest mulig til å droppe å vurdere PHO som investering? Dine innlegg tolkes jo som en klar advarsel mot å kjøpe aksjer her. Kun Cevira innrømmer du kan være en trigger. Men i det tilfellet signaliserer du samtidig at man har svært god tid før man trenger å ta inngang. Hvordan kan du se deg tjent med å spre så mye pessimisme og negativitet rundt din egen investering?

Vi andre som bruker tid på tråden, gjør det fordi vi ønsker å formidle grunner for at vi har valgt nettopp dette selskapets aksjer. Hadde jeg derimot ment det samme som deg, hadde jeg selvsagt ikke giddet skrive her, men heller solgt meg ut for å finne et bedre case.
Jeg er dog enig i at man reagerer mot idiothaussing uten reelt grunnlag i fakta.
Fevang
08.01.2025 kl 08:42 4973

Siden selskapet allerede har kjøpt mange aksjer så mente de vel at det hastet? Hvis ikke så hadde de vel ventet?
Donrostock
08.01.2025 kl 07:30 5030

Hvorfor reagerer du ikke når noen uttaler at "det haster tydeligvis med å kjøpe aksjene tilbake, selskapet forventer nok kursoppgang snart". Nå er kursen ned 10% mens selskapet er under tilbakekjøp, virker ikke som de har spesielt hastverk. Asieris kursen, som godeste Merlin bruker som benchmark når det passer han, er ned 15% siste måneden, virker ikke som noen tror at Cevira godkjenningen er rett rundt hjørnet, men vi får håpe den kommer, kanskje til våren. Merlin sitat: "Asieris kursen HOPPER opp 1,25%!!"
Redigert 08.01.2025 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Fevang
07.01.2025 kl 21:13 5175

Snittkurs for de børsmeldte kjøpene er 62,43. Så da synes vel selskapet at det var gunstige kjøp - hvis ikke hadde de vel ventet?

Og nå - flere kroner lavere - så tror du at selskapet synes kursen er for høy? Hvor er logikken din?
Donrostock
07.01.2025 kl 16:18 5321

Nå vet vi ikke hvor mange aksjer pho har igjen å kjøpe, men det virker nesten som de syns at kursen er for høy.
Donrostock
07.01.2025 kl 05:59 5402

Du går virkelig langt for å slippe å innrømme at du tar feil.
Kanskje på tide å hamstre litt aluminiumsfolie?
peaf
07.01.2025 kl 00:40 5313

Som du vet er opsjoner til primær innsider meldepliktig, som innsidekjøp og er. Og hon og Kitchen fanns ikke med på siste tildelning av opsjoner, kitchen er naturligtvis ikke med da de bare får opsjoner en gang i året. Men Strauss har alltid vart med førr, nå er hon og fjernet fra ledelsegruppen på hjemmesiden og det kan bare bety at hon er ute. Og Kitchen som er den egentlige sjefen med Hallerberg i ryggen har aldri komt med på listen for ledelsegruppen, men primær innsider er han og får nok snart en klump opsjoner av de 260.000 Hallerberg fortsatt har til forfogende.

De opsjoner Hallerberg strøk var som du seier litt ulik utløsningskurs på, men de kunde bli gull verdt vid en Cevira godkjenning og dyre for aksjeeierne da de skulle innfris med at lage nye aksjer og selge i markedet. Per nå er vel inga opsjoner verdt noe før ledelsen, men før vår skull får vi håpe at de blir det og det riktigt mye og.
Men om de har fortjent dem er en annen sak.

Men Jeg trur ikke Hallerberg og Kitchen har noen fokus på opsjoner, det er bare hvordan de skal få selskapet så lønnsomt som muligt. Og Cevira har de ingen kontroll over, så det må bli Hex/cys delen.
Redigert 07.01.2025 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
Merlin
07.01.2025 kl 00:30 2112

Når skal du begynne kjøpe aksjer? For de fleste er vel du og EnklestErBest samme person. Stemmer vel det? Du har jo oversikt over hvor mange aksjer han har.

Det er vel en innrømmelse......
Redigert 07.01.2025 kl 00:48 Du må logge inn for å svare
Donrostock
06.01.2025 kl 22:39 2206

Jeg vet ikke det, men jeg lurer på hvor du har det fra, fordi hun er fortsatt listet som primary insider med samme gamle tittel hos Euronext.
Jeg mener å huske at de opsjonene som ble fjernet for det første allerede var i ferd med å gå ut på dato, og var helt ubrukelige grunnet en høy strike price. Så de ville gått ut av seg selv, i stedet fikk de tildelt nye ferske opsjoner til en lavere pris. Bedre med noen færre opsjoner som de faktisk kan bruke, enn noen som går ut på dato.
Hallerberg er vel allerede godt i pluss på sitt aksjekjøp, kanskje potensialet allerede er tatt ut? Det har nesten alltid hvert hallelujastemning her på forumet om hvor bra BLC skal bli, i hvert fall de siste 6-7 årene. Nå venter jeg på Cevira og har ingen forventninger til BLC.

Bare for et eksempel, la oss si at de 1,4 mill opsjonene som ble slettet hadde 120kr i strike price. Da tar jeg selvfølgelig heller 600 000 opsjoner med 60 kr i strike price. Hallerberg gjorde dem nok en solid tjeneste vil jeg tro.
Redigert 06.01.2025 kl 23:03 Du må logge inn for å svare
HrDuck
06.01.2025 kl 20:52 2306

Ellers er det subjektivt om veksten er fantastisk eller ikke. Utgangspunkt for diskusjon var at du mente det ville være en klar negativ overraskelse om vi kjente enhetsveksten. Så ble det jo litt komedie når det viste seg at du ikke visste tallene og deretter en slags tragedie når du løy. At du nå velger å tillegge meg synspunkt jeg aldri har sagt er vel typisk for en løgner på defensiven.

Når du hevder at du skal blokkere meg så er vi tilbake til komedie igjen. Du kommer ikke til å gjøre det, men komisk siden det minner om ditt gråtkvalte "farvel forumet" som du presterte for ca 100 innlegg siden 😂😂😂😂😂
HrDuck
06.01.2025 kl 20:45 2285

Du løy, vi diskuterte vekst fra 2018 til 2024. Du hevdet i et innlegg 6% og faktum var 12% Du nevnte ikke at du selektivt valgte en annen periode enn omtalt før jeg presset deg til innrømmelse.