Strategisk globalt samarbeid

sokaratest
PHO 15.07.2024 kl 18:08 152474

Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
skadi
25.01.2025 kl 10:29 5899

Absolutt. Men det er ganske så tragisk egentlig at kinesiske myndigheter også er så sendrektig på sin avgjørelse når det gjelder en så viktig medisin som tross alt dekker et behov som det ikke finnes alternative medisiner til. Jeg trodde at i Kina gikk alt veldig fort, men den gang ei.
Merlin
26.01.2025 kl 09:42 5592

Så vidt jeg forstår er Asieris ferdig med 3 av 4 områder for godkjennelse, uten at jeg kjenner til omfanget av det siste trinnet.
At de dermed så langt har inne 3/4 av godkjenningsarbeidet virker betryggende.

Noen som har satt seg inn i hva som gjenstår innen det 4de trinnet og hva det innebærer av omfang og risiko?
Merlin
29.01.2025 kl 06:42 5070

Lucrum har en sterk gjennomgang på TI. Cevira kan ligge så høyt oppe som 9. plass for godkjennelse i Kina, med stadige opprykk. Februar kan ferdigstillelse foreligge.

Briarwood kjøper stadig mer i Pho. Det er insidekjøp deluxe.
Fevang
30.01.2025 kl 19:35 4744

Hvor ser du at Briarwood kjøper mer? Og hvor mye har de kjøpt i det siste?
Redigert 30.01.2025 kl 19:35 Du må logge inn for å svare
Merlin
31.01.2025 kl 01:17 4563

TI

Briarwood øker videre med ~90k per nyeste liste, ~17,3 % eierskap - opp fra ~15,4 % tidlig desember.
Redigert 31.01.2025 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Merlin
31.01.2025 kl 04:17 4531

Det kan virke som om det faktisk er Briarwood som forsøker å holde kursen nede. I så fall med suksess. Med så mange nervøse småinvestorer, som selger på dipper og ikke tenker fundamentalt, har Briarwood fritt frem for billig akkumulering. I likhet med de av oss som kjøper på dippene. Vi får nå kastende aksjer etter oss som direkte er verdt minst 5 ganger mer, og det før beregning av royalties! Det går nå mot Asieris godkjennelse, slik Cevira rykker oppover på ekspektanselisten i Kina for tiden. 5 plasser opp i løpet av kort tid!

Ikke bare Briarwoods kjøp, men også Photocures 300 000 aksjer tilbakekjøpet bør kunne ses som insidekjøp. Kjøpsanledningen er der i fullt monn fortsatt.

Selvfølgelig kan vi ikke spå om fremtiden, men det vil ikke forundre meg om ikke Pho-kursen passerer 150 ila noen mndr.
Redigert 31.01.2025 kl 04:24 Du må logge inn for å svare
Donrostock
31.01.2025 kl 09:50 4368

Husk at det bare er et par drøye uker til DS nok en gang skal repetere: "forventer fortsatt positivt justert ebitda i 2024 *hrmmmh* 2025".
peaf
31.01.2025 kl 11:33 4251

Ja nå har jo Asieris vunnit så mange priser og utmerkelser på sitt lnnovative kjerneprodukt Cevira, og utdelere er den medisinske eksperttisen i Kina. Vi får håpe de har den kompetanse som kreves, men konkuranssen er enorm i en sånn kjempemarked. Så får vi håpe Kinas FDA ser det samme som eksperttisen og godkjenner Cevira en av dagerne når de kommer på jobb igjen, så de og får levere EMA søknaden innom snar fremtid.

Sen håper jeg nye styret kommer på banen med ny strategi i Hex/cys delen, vi vet det er noe på gang der. Når Kitchen er best betald med opsjoner så forventer de og resultater med lønnsomheten, og Europa sjefen Susanne Strauss lyser med sin fravære i ledergruppen presis som Kitchen. Og mangeln på innformasjon er total, så det er inget som Schneider kan slå seg på brøstet med og skryte over sin fortrefflighet. Og det er et meget godt og lovende tegn når han ikke inngår i planerne.
sokaratest
31.01.2025 kl 14:44 4111

Jeg tror godkjenningen av Cevira i Kina kommer rett etter nyttårsfeiringen
skadi
31.01.2025 kl 16:38 3997

Den kommer nå i alle fall ikke mens den pågår. Kina er vel så og si stengt ned hva gjelder den slags aktivitet de neste 14 dager.
Fevang
31.01.2025 kl 22:50 3822

Hvis Briarwood skal holde kursen nede så må de vel selge - ikke kjøpe?
Storebetong
31.01.2025 kl 23:26 3782

Jeg tenker å kjøpe meg en liten post i dette selskapet snart fordi det ser ut som det er en lav prising og utvikling i god retning. Dog har jeg ikke satt meg godt nok inn i caset fundamentalt.

Forumet her er sikkert bra for en del av dere, men litt for mye støy for meg. Jeg anbefaler litt skjerpings slik HrDuck har skrevet her før.
Ser fram til et mulig interessant forum her på sikt.

God helg:)
HrDuck
01.02.2025 kl 00:22 3734

God helg 🙂
Merlin
01.02.2025 kl 05:16 3658

For lettskremte småsparere som selger på dipper er det nok å drifte kursen ned innimellom og så kjøpe seg opp billig. Det har til nå vært mye lettere å kjøre kursen ned enn opp i et delvis illikvid selskap som Photocure.
Merlin
01.02.2025 kl 18:48 3399

– Mange av de store, internasjonale farmaselskapene sitter på enorme mengder cash. Samtidig greier de ikke å levere den veksten som investorene forventer. Løsningen er å kjøpe seg vekst. De store er mer enn noen gang avhengige av de små biotechselskapene, sier Kilander Bakke.

– Vi forventer et stort oppsving i fusjoner og oppkjøp i året vi er inne i, sier hun.

https://www.finansavisen.no/politikk/2025/02/01/8236291/forventer-stort-oppsving-etter-kennedy-avklaring
Redigert 01.02.2025 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Donrostock
02.02.2025 kl 08:21 3204

Men hvorfor skulle noen kjøpe seg en underskuddsbedrift med et tungrodd produkt?
rockpus
02.02.2025 kl 09:01 3166

Kanskje av samme grunn som du selv har kjøpt aksjer i dette selskapet, samtidig som du bruker enhver mulighet til å spre budskapet om at dette ikke er verdt å satse på..?
peaf
02.02.2025 kl 11:02 3073

Asieris har i alle fall tatt høyde for at stoppe et muligt oppkjøp med sine låste aksjer, det er neppe noen annen anledning for at låse dem. Og et oppkjøp begrunnet på Cevira bør jo komme på Asieris først om de vil ha kontroll på prissettning av behandlingen, men Asieris har jo gitt signaler om at de ønsker en partner for den globale delen. Da de antyder at det kan bli for stort for dem alene at bygge ut en salgsorginissasjon som dekker resten av verden, det bør vare noen større BP som har ett verdenssalg fra før.
Merlin
02.02.2025 kl 20:23 2878

Med HD-scop med svært gode resultater som vil komme med utskiftbar front også for BLC og NBI i samme løsning bør ikke Hexvix være spesielt tungsolgt!!
heilo888
04.02.2025 kl 15:39 2280

Golden cross sma 50/200 i dag.
Teknisk et veldig positivt signal som indikerer et trendskifte og langsiktig oppgang!
Redigert 04.02.2025 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
Merlin
06.02.2025 kl 12:48 1784

Analytiker Rickard Anderkrans, rickard.anderkrans@handelsbanken.se har fulgt Pho over lang tid og kjenner caset desidert best. Analysen er publisert for 2 dager siden.

https://reonapi.researchonline.se/f/hero_vAqWl-5EPttgHu-Zs1KW7ly6V-88w5JN5dyRbwVe4U4 77We believe our organic growth estimates will be above 2025 guide
With 8% organic product sales growth, we estimate that Photocure will reach the upper end of
its 6–9% guidance for 2024. For 2025, we model a solid 11% growth, helped by ForTec’s US
momentum and Olympus’ recent European launch. That said, we expect conservative
guidance of ‘high single-digit’ organic growth. While there have been no updates on the US
FDA reclassification process, our research suggests Stryker may still be preparing for a US
market entry – potentially a key share price catalyst for 2025e. Additionally, Photocure could
receive a NOK ~120m milestone (~8% of market cap) upon Chinese Cevira's approval in H2
2025e. With multiple catalysts ahead, we reiterate our short-term Buy recommendation.
Major upside potential as investors await accelerating growth
We make minor NOK 1-2m earnings estimate changes in our forecast period owing to FX.
The shares are still trading at ~50-70% discounts to Nordic Medtech peers, and we believe
this 'show me story' is contingent upon accelerating, scalable, growth – a dynamic we expect
for 2025 and beyond. We leave our three-year NOK 120 target price unchanged, and reiterate
long-term Outperform.
peaf
06.02.2025 kl 15:31 1657

En typisk konservativ analyse basert på innformasjon fra Schneider, For tec og olympus er noe som bidrar i rett riktning. Men er jo ikke det som er det store, og det maset om reklassifisering som de trur er noe bare gjeller BLC er og noe som ingen vet helt vad det gir for følger. Men det vesentlige som en ny strategi og kutt av kostnader er naturligtvis ikke signalisert av Schneider, da det er en klar misstillit til alt han gjort hittils. Men det er der lønnsomheten i Hex/cys delen ligger og den kommer. Det skjer jo reden saker i Europa antagligen med Ryan Kitchens help, og null innformasjon fra Schneider.

Sen at han trur at Cevira muligens blir godkjent i H2 er noe som han ikke har den minste peiling på, og nevne de 120 mil vid godkjenning og ikke et ord om potensiale eller royalty viser hva lite kunnskaper han har om Asieris uttalerser om muligheterne til blockbuster medisin. Vi får fortsatt trøste oss med at den kinesiske medisinske eksperttisen har sine superlativer om den innovative medisinen Cevira. Så kan PHO og Anderkrans komme med sin tørre innformasjon som er helt fjern fra verkligheten.
Cevira kommer meget snart bare så ni vet.
heilo888
06.02.2025 kl 17:28 1543

Som normalt i all hovedsak svada fra skribenten "peaf" !

Cevira ligger nå som nr.16 i godkjenningskøen .
Redigert 06.02.2025 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
Merlin
06.02.2025 kl 17:39 1519

Ja det er jo tydelig hvem analytikeren har fått sin info fra. Noe kan vi da trekke ut, og det er hvordan det går med Cysviewsalget i US:

Above 2025 guide
With 8% organic product sales growth, we estimate that Photocure will reach the upper end of
its 6–9% guidance for 2024. For 2025, we model a solid 11% growth, helped by ForTec’s US
momentum and Olympus’ recent European launch.
peaf
08.02.2025 kl 12:16 1068

Det er jo litt spesielt at man får beskjed fra kloke hoder på TI og Heilo88888 hvor Cevira ligger i godkjenningskøen. Mens Asieris ikke virker ha den innformasjonen, de melder om sterke fremskritt i godkjenningsprosessen. Men nå er det flere kategorier med behandling av medisingodkjenning, der det finnes ulike tidskrav fra myndigheterne beroende på hvor viktig medisinen er for pasienterne. Det er ikke en kø der alle søknader behandles etter tur og ordning, men det finns sikkert en liste når medisiner får godkjent søknaden uten at noen vet behandlingstiden fra begynnelsen.

Så når Asieris melder at de står klar får omiddelbar levering overalt i Kina når de får markedstilgang, så er det for at de forventer en godkjennelse vilken dag som helst. Og de vet hvor de står i godkjenningsprosessen, da de deltar i den og svarer på spørsmål underveis. Det er en helt norrmal prossedyre når det er en viktig medisin, og som sagt enda en gang den medisinske eksperttisen I Kina venter på den og har den som en av de store medisinske fremskritten i Kina.
Så jeg trur vi får meldingen med godkjenning meget snart og en påminnelse om blockbuster potensialen med den.
Redigert 08.02.2025 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
rockpus
08.02.2025 kl 17:57 917

Det er jo ikke noen "kloke hoder" på TI som dikter opp dette, men en konkret offisiell liste! Hva er din forklaring på den listen?
peaf
09.02.2025 kl 03:10 720

Kan du og kloke hoder og Helio fortelle oss med sikkerhet når Ceviras søknad er ferdigbehandlet, Asieris kan eller vil det ikke og det er merkeligt når hele Kina har tilgang til listen. Hvorfor visste ingen eller ville fortelle i forvei når Hexvix søknaden var ferdigbehandlet, det burde klart fremgodt på din offisielle liste. Når selskapen begynner bruke den som faktagrunnlag kan den gi en mening.

Jeg gadd aldri sette meg inn i listen når eg såg den, men trur den bare registerer når søknaden blir levert. De kan umuligt vite behandlingstid i forveien, og det er klare regler hva som skal prioriteres av søknader. Der fremgår det tydligt og offisiellt at Cevira oppfyller alle krav for prioritering.