Strategisk globalt samarbeid

sokaratest
PHO 15.07.2024 kl 18:08 180961

Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
Fevang
20.02.2025 kl 22:49 4178

Driftsresultatet utgjorde 1,2 millioner kroner (22,5).
Hvorfor denne enorme nedgangen?
Nesten rart aksjen ikke fikk mer juling.
HrDuck
20.02.2025 kl 22:34 4167

Fevang: helt konkret, hva mener du var så dårlig? Jeg kommenterte nye scope, men det gjorde også selskapet på presentasjon. Som sagt så avventer jeg q1 etter det de sa. Men ellers så skjønner jeg ikke helt hva du tenker på.
Fevang
20.02.2025 kl 21:14 4115

Aksjonærene i PHO er neppe mer sidrumpa enn andre. Det må være lov å bli skuffa når Q4 er såpass dårlig. Hadde det ikke vært for Kina kunne man kanskje glemt hele aksjen.
EnklestErBest
20.02.2025 kl 18:46 4247

Ser bra ut nå.
Påsken kommer seint iår, så det er et godt mål å håpe på mellom nå og Påske. Lurer på hva som skjer med de sidrumpa aksjonærene i Photocure da.. ?
Merlin
20.02.2025 kl 18:29 4249

Det er fullkomment utrolig at Photocure bruker så mange selgere for å selge nesten ingenting. Likevel var salget ca. 500 mill kr i 2024, så noe arbeid gjøres nok. Det er ikke bensin de selger.

Ellers rykker Cevira oppover på Acceptancelistene i Kina og ser ut til å være et halvt steg unna godkjennelse da den nå står oppført både på varieties-listen, som anses å være den endelige godkjennelseslisten, samtidig som den fortsatt også står på varieties for review-listen.

Det kan mao. være en måte å følge prosessen: Når den fjernes fra “varieties for review” vil det indikere at behandlingen er ferdig. (Fra TI)

Kursen på Asieris er ellers opp ca 20% siste mnd.
Redigert 20.02.2025 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
peaf
20.02.2025 kl 06:57 4519

Jeg ser jeg er i stort sett alene at fokusere på en omleggning av strategin fra at bruke alle penger og lite til på vekst som gir minimalt tilbake. De klarer ikke at skape vekst uten at bruke mer penger en de tjener, det har vart gjenomgående helt sen Schneider begynte. Når er det nok det er bare at konstatere at PHO,s selgerteam klarer ikke at selge så det dekker deres egen lønn engang. Det er naturligvis hovedoppgave til nye styret at gjøre noe med, når var enkelt selger i USA selger 27 doser cysview i månaden til eksisterende kunder da er noe riv ruskende galet. Og de har leiebiler og leide kontorer og hotelrum på sine reiser.

Løsningen er enkel det er bare at låte Karl Storz selge sine scope selv, det meste av kostnaden til PHO går ut på at selge scope. Og vart scope i USA genererer en omsettning på ca 500.000 det tar en evighet innen det blir lønnsomt, og når det blir det brukes pengerne til at prøve selge flere scope. Og hva som skjer i Europa med lønnsomheten per scope vites ikke da det ikke er kjent hvor mange det er i bruk, men Karl Storz oppgraderer sine gamle scope til Saphira i stort antall uten det gir noe større utslag på bruket.

Dette er jo fakta som økonomer som Hallerberg og Kitchen ser er ikke lønnsomt og blir det kke heller når kostnadsøkningen overgår innteksøkningen. Klart Hallerberg og Ghizlane ser dette og ser at med et enkelt grep kan de kutte kostnader med over 200 mil, og sitte igjen med et overskudd på hex/cys delen med samme beløp. Jeg er helt sikker på at Ryan Kitchen ser på hvordan de enklest skal kunne levere hex/cys til eksisterende kunder uten at blande inn enkeltselgere. Her kommer det snart en melding om ny strategi og oppsigelser av alle olønnsomme selgere, det er garantert derfor det bare er økonomer i nye styret og en ny strategidirektør med mer makt en Schneider.

Og Cashbeholdningen økte med 2,8 mil i Q4 fra Q3 fast nettotapet var på minus 5,8 mil, vi får som vanligt takke Asieris som er som en reddende engel var gang .
Og presis som før det som gjellde hexvix godkjenningen er det nok ikke Schneider som skal fortelle oss når Cevira godkjenningen kommer.
EnklestErBest
19.02.2025 kl 22:19 4630

Svært lite av det Schneider sier har skjedd på mer enn 6,5 år.
Det som er interessert nå er godkjenning og markedstilgang for Cevira I Kina.
Det er betydelig mer tillitsfullt å høre hva Asieris har sagt i sakens anledning enn en CEO som har kastet overbord mellom 1/2 og 1 milliard uten å få til noenting. Det holder seg såvidt flytende med milepælene fra Asieris.
Kanskje godkjenning av Cevira I slutten av Q3, i Q4 eller kanskje i 2026. Sånt prat står ikke til troendes for en CEO som nå bør begynne å panikk fordi han ikke klarer jobben sin til tross for at han er overbetalt, har opsjoner og en overbetalte bøtteballet som hiver penger ut av vinduet hele tiden.
Ut fra det som har kommet fra Asieris, mener jeg det er grunn til å tro på godkjenngav Cevira Senest i Q2 2025, muligens i Q1.
Redigert 19.02.2025 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
HrDuck
19.02.2025 kl 22:11 4636

Det å påstå at tilbakekjøp som dekning av evt benyttede opsjoner er å bevilge 30 mill.... Det må vel være en av de største misforståelser jeg har sett presentert på HO og det sier jo ikke lite.

Vil du tenke ut selv hvorfor dette er dumt somsa eller vil du at jeg skal forklare det for deg?
SomSa
19.02.2025 kl 21:33 4683

I følge CEO (i dag) kan godkjenningen komme på sutten av 3Q og eller 4Q. Vi vet at ting kan ta det og det kan bli 2026. I mellomtiden skal presentere de samme elendige resultatene for 1Q og 2Q og kanskje 3Q og 4Q resultatene.

"Styret i Photocure hadde nemlig avsatt 30 millioner kroner for å sikre seg 300.000 aksjer innen 31. mars.

Formålet med å kjøpe egne aksjer er ikke for å slette dem, men for bruk i selskapets insentivprogram og som godtgjørelse for personer i selskapet."

https://www.finansavisen.no/helse/2025/01/05/8225871/photocure-har-kjopt-halvparten-av-aksjene-han-jakter

CFO vil ikke betale utbyttet mens de bevilger for seg selv 30 mil kroner som tilsvarer ca. 1.10 per aksje i utbyttet.

Bare hør på hans 4Q presentasjonen. Stort sett snakker om blue ligt stoscopy og bla bla bla. Hvor mye penger og resurser har de brukt og skal de bruke for at andre skal utvikle sine scope?

----------------

Slik jeg frostår er de ferdig med kjøpet:
16 jan. 08:46 ∙ Oslo Børs
For the period from and including 19 December 2024, through 14 January 2025, the
Company purchased a total of 300,000 shares at an average price of NOK 60.41per
share, all purchased as ordinary market purchases on Euronext Oslo Børs. The
Company has now completed the share buyback program announced on 19 December
2024.

Redigert 19.02.2025 kl 21:38 Du må logge inn for å svare
EnklestErBest
19.02.2025 kl 20:32 4763

Litt merkelig å observere at folk selger seg ut nå rett foran godkjenning og markedstilgang for Cevira i Kina.
Selskapet hadde ved utgangen av 2024 en kontantbeholdning på 300 000 000, en økning på 35 mill i Q4.
Bare godkjenningen gir milepælsutbetalinger på 110 mill
Da har selskapet en kontantbeholdning på 410 mill.
Asieris har ikke lagt skjul på at Cevira for tiden og står høyest på deres agenda med et forventet salg på 500 til 800 mill USD bare i Kina. Dette er anslått etter grundige markedsundersøkelser. Alt vedr distribusjon har vært klart en god stund ved samarbeid med en av Kinas største distributører av legemidler.Søkmaden for markedstilgang for Cevira i Europa har ligget klar for for utsendelse i flere måneder, og vil gå ut til mottakerne uten opphold når søknaden for Kina er godkjent.
Asieris har forlengst anslått Cevira som en blockbuster, og ved et slikt salg over 1 mrd USD vil utbetalinger på 20 % av salget komme Photocure til gode. Ved godkjenning og Markedstilgang for Cevira I Europa vil det høyst sannsynlig komme et bud på selskapet som alle aksjonærer er fornøyd med. Alt dette kan uten vanskelighet skje i inneværende år dersom Kina-søknaden blir godkjent innen 2-4 måneder. Største aksjonær har nylig tilegnet seg 500 000 aksjer, og vi har også hatt tilbakekjøp av 300 000 aksjer fra Photocure selv.
Jeg tror mange vil være med på en slik potensielt stor gevinst i aksjemarkedet og jeg tipper at økning av porteføljene starter ganske snart.

peaf
19.02.2025 kl 17:00 4944

Nå har vel Schneider mistet mange opsjoner takk vare Hallerberg, vilket jeg ser på som et meget godt tegn. Og at man ser noe langt føre det skjer, er vel bare en bekrefelse på at andre burde sett det og. Det har i alle fall ikke vart noen suksess at beholde han, og raset i dag er vel standard etter var gang han presenterer sina prestasjoner. Og oppkjøp etter Cevira godkjenning rør seg om helt andre tall en du kommer med.
Almirante
19.02.2025 kl 15:54 5017

Nå må du vel innse at Messiasene du hadde 100% tro til har failet begge to. Så nå kan vel vi slutte med heksejakten mot Dan Schneider og heller kaste hele ledelsen.
Har hørt konstant om Schneiders avgang i over 2år, men han sitter tryggere enn noensinne. Feter opp sine bonuser og lønninger. Jeg håper nå på oppkjøp av selskapet. Alt over 80kr godtar jeg.
HrDuck
19.02.2025 kl 14:42 5036

Synes dette var bra. Kunne ønsket mer på nye scope, men de sier på presentasjonen at det er overheng til inneværende kvartal. Får vente og se hvordan dette spiller seg ut.

Nesten 300 mill i cash, 120 mill til ved en evt cevira godkjenning (milepæl). Driften er der nå at den også bidrar til positiv cashflow.

På grunn av punktene om cash nevnt over så tipper jeg det kommer flere tilbakekjøp av aksjer.
peaf
19.02.2025 kl 13:45 5088

Ja nå vet vi jo ikke hva de har pågang eller arbeider med, da Kitchen ikke eksisterer i Schneiders presentasjoner av selskapet. Og eg under hvorfor ikke Susanne Strauss øde blir beskevet da hun var i toppledelsen, det er uten tvivel noe som Schneider ikke vil ha noen oppmerksomhet på. Men det kommer snart og kommer vise seg at de holder på at skape grep mot lønnsomhet.
Almirante
19.02.2025 kl 13:33 5033

Peaf…er vel kanskje ikke bare Schneider som bør gå??? Kitchen og Hallenberg har gjort nada nix. Tupp dem alle ut av selskapet. Søppel-ledelse hele bunchen.
peaf
19.02.2025 kl 12:28 5116

Det var noen som har skrivit før at kostnader er på vei ned, men det stemmer nok ikke de økte med 19 mil både fra Q4 - 24 og nå sist Q3. Det er mer en omsettningen i hex/cys økte, er det noen som fortsatt mener Schneider er rett man at lede selskapet. De har jo anners en liten minimal notis om at de venter milepæler og royaly og noen salgsmilepæler i presentasjonen, man kan undre om det rette måten at beskrive de verkligt store mulige inntekterne som venter vid en Cevira godkjenning.
Men så lenge Asieris mener det er en blockbuster produkt så får vi sette vår lit til dem.
SomSa
19.02.2025 kl 09:24 5314

Jeg diskuterer 4Q tall og ikke Cevira. Om Cevira blir suksess eller like stor fiasko som Cysview eller Alumera er en annen diskusjon.Uten Cevira var aksjen ikke verdt mer enn 15-20 kroner. Dette er alt for dårlig.

i dag kl. 08:15 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Photocure forventer en ebitda-bedring på årsbasis i 2025.
Det fremgår av selskapets kvartalsrapport onsdag.
Videre venter selskapet en vekst i produktomsetningen i området 7-11 prosent for 2025.
peaf
19.02.2025 kl 09:17 2643

De solgte 3 nye scope i Q4 det er nytt rekord åt feil hold, eller 0,08 scope per man i USA. De gjør verkligen skjæl for million lønningerne, man kan undre om Kitchen og Hallerberg er imponert over Schneider. 46 man og 3 solgte scope kommer under stress, nå må det vel snart bli slut på den idiotiske satsningen når de fortsatt taper penger i USA.
De fikk jo som tur er 13 mil for Hexvixgodkjenningen i Kina, og det er bare takk vare Asieris som det ikke vart enda ett katastrofetap netto.
Som sagt det var fantasiskt at Hestdal fikk Asieris på kroken innen Radforsk sparke ut han, ingen har eller kan bli dyrere en Schneider og vareda tall bekrefter det.
Så får vi håpe Hallerberg griper inn denne gangen.
Vi må ha Asieris om det skal skje noe radikalt.
EnklestErBest
19.02.2025 kl 09:10 2659

Din taktikk nytter ikke nå.
Snart kommer Godkjenning av Cevira, store milepælsutbetalinger og og dobling av kursen.
SomSa
19.02.2025 kl 09:04 2662

Du kan ikke forsvare en P/E på 114 basert på milepæler utbetalinger. Den danske giganten Novo Nordisk prises med en P/E rundt 26
EnklestErBest
19.02.2025 kl 08:59 2666

Donrostock skrev Eller 48-??
Selskapet forventer betydelig økning av utbetaling av milepæler I år.
Med betydelig menes vel milepæler for Cevira I år.
Godkjenning kan komme når som helst, og de som vet dette vil nok sikre seg å være inne før det skjer
For øvrig har størrelse aksjonær økt beholdningen med rundt 500 000 aksjer i det siste sammen med tilbakekjøp og innsidekjøp.
Dette løsner ganske snart.
Ikke mer enn tid og vei for å skaffe seg aksjer rundt dette nivået.
SomSa
19.02.2025 kl 08:54 2655

Hvor mye av veksten er basert på valutaeffekt og prisøkningen? Med en P/E på 114 må prestere mange ganger bedre enn dette.

Operating Expenses excl BD: 120.6 mil 4Q 2024 mot 107.1 mil 4Q 2023, en økning på 13%
Redigert 19.02.2025 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
SomSa
19.02.2025 kl 08:53 2671

Hvor mye av veksten er basert på valutaeffekt og prisøkningen? Med en PE på 114 må prestere mange ganger bedre enn dette.
Donrostock
19.02.2025 kl 08:51 2675

EnklestErBest skrev 58 +.
Eller 48-??
nesiva
19.02.2025 kl 08:27 2763

Cash balance øker med ca. 35 mnok - en forunderlig observasjon i disse dager, i hvert fall med tanke på de andre selskapene jeg følger. Jeg følger sikkert feil selskaper, hehe.
Fevang
19.02.2025 kl 08:26 2760

Q4 var vel ikke det helt store, men q4 året før var vel kunstig høyt pga av milepelsutbetalinger hvis jeg ikke husker feil.
De skriver at de venter betydelig vekst i milepæler i år. Det må vel nødvendigvis være fra Kina - la det være dagens godbit sammen med økt kontantbeholdning.
Donrostock
18.02.2025 kl 21:32 3020

Hvor billig blir den i morgen? 👹
SomSa
18.02.2025 kl 19:36 3099

28. april 2020

Nye mål
I forbindelse med den nye avtalen, hever Photocure ambisjonene. Inntektsmålet settes til én milliard kroner i 2023 for hele selskapet. Tidligere mål gjaldt kun for USA-inntektene, og lød på 70 millioner dollar (727 millioner kroner) i 2023.
https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i/3J06QP/photocure-henter-penger-oeker-inntektsmaal-til-1-milliard-kroner-i-2023
sokaratest
18.02.2025 kl 18:27 3175

Hvor stor kommersiell effekt vil den nye tekniske løsningen til Ricard Wolf ha ? Merkelig at Photocure sender to pressemeldinger om det samme helt uten kommentar på effekten
peaf
18.02.2025 kl 15:42 3310

Ja og CEO og styreleder Kevin Pan eier 25 % av Asieris, og virker vite hva han holder på med. Så det finns grunn at tru det blir et meget godt år.
EnklestErBest
18.02.2025 kl 14:33 3394

Ingen behøver å fortelle røverhistorier om et selskap hvor styreformannen har kjøpt 150 000 aksjer ved sin inntreden i styret, et styremedlem kjøpte så sent som I desember aksjer for godt over en mill, selskapet selv har nettopp tilbakekjøpt 300 000 egne akjet, samtidig som Asieris har hatt fullt distribusjonsnett for Cevira en god stund. Omtrent samtidig som godkjenningen I Kina kommer, begynner distribusjonen av Cevira, samtidig som søknaden for godkjenning og distribusjon i Europa blir sendt.
Her må man være forberedt på kursstigning gjennom resten av året og videre når godkjenningen kommer.
Tota
18.02.2025 kl 13:07 3466

Regner med at noen av dere som argumenterer med styrke i dette forum og har klare meninger stiller spørsmål til ledelsen imorgen
SomSa
18.02.2025 kl 11:39 3469

Jeg kommer til å gjøre popkornen klar når Schneider forteller eventyr om 4Q resultatet og fremtidige utsikter. Vi må håpe på at både CEO og CFO pensjonerer seg om kort tid når de ikke får sparken.

Jeg har sagt mange ganger og gjentar igjen, Cevira forventingene skal skuffe mange. Det vil ta mange år før vi vet om det blir suksess og imellom tiden må selskapet levere gode tall for Cysview og ikke økte lønninger til Ledelsen.

peaf
18.02.2025 kl 02:01 3682

Det blir vanskelig at klage på prisen til cysview så lenge de taper penger på salget, så de får neppe problemer. Og om du har følgt med lite så har Kennedy vist klart motstand mot vaksiner, bland annet er han mot HPV vaksinen da han mener friske mensker skal ikke vaksineres. Men verken han eller Trump kan vare imot den ende teraputiske medisinen mot høygradige celleforandringer, det er detsamme som at græve sin egen grav. Så muligens kan Kennedy vare en nyttig idiot og legge til rette for bruket til Cevira isteden for at alle skal vaksineres.

Og helsesektorn i USA er enormt mektig tvivler på at den der gjengen klarer gjøre så mye med den. Trump hadde det oppe førre gangen med, men det rann ut i sanden.
Nå er det vel rapporten i morgen som er innteressant om det kommer noen forklaring på Susanne Strauss forsvinning, og Ryan Kitchens strategiplaner eller om de fortsatt er hemlige og bare føres i kulisserne. Og spørsmålet er vel om Schneider har prestert noe annet en bortforklaringer og de samme planerne om vekst som hittils har vart minimal.

"PS" siste melding om wolf gikk ikke at åpne på hjemesiden om den er fjernet vites ikke, men var bare en brist på annet melding som de kunde spart seg.

Og Cevira godkjenning nærmer seg med stormskritt nå. Asieris ser ut at gjøre det godt på mange punkter men Cevira er det helt store og det påengterer de og.
Redigert 18.02.2025 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
skadi
17.02.2025 kl 18:21 3895

Og enda en melding etter børsslutt. Sjelden kost fra Photocure, to børsmeldinger på en dag.
skadi
17.02.2025 kl 16:19 4022

Bare bra det. Blir vanskelig for Schneider å holde på sitt oppblåste salgskorps i USA.
Det er Cevira som teller, ikke noe annet.
Redigert 17.02.2025 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
SomSa
17.02.2025 kl 15:49 4064

Hvor mange tror at pharma selskaper inkludert Photocure skal fortsette å plyndre USA? Er det game over nå med Trump, Musk og Kennedy?

Prescription Drug Prices in the U.S. Are 2.78 Times Those in Other Countries
The gap between prices in the United States and other countries is even larger for brand-named drugs, with U.S. prices averaging 4.22 times those in comparison nations.
https://www.rand.org/news/press/2024/02/01.htm
peaf
09.02.2025 kl 03:10 4839

Kan du og kloke hoder og Helio fortelle oss med sikkerhet når Ceviras søknad er ferdigbehandlet, Asieris kan eller vil det ikke og det er merkeligt når hele Kina har tilgang til listen. Hvorfor visste ingen eller ville fortelle i forvei når Hexvix søknaden var ferdigbehandlet, det burde klart fremgodt på din offisielle liste. Når selskapen begynner bruke den som faktagrunnlag kan den gi en mening.

Jeg gadd aldri sette meg inn i listen når eg såg den, men trur den bare registerer når søknaden blir levert. De kan umuligt vite behandlingstid i forveien, og det er klare regler hva som skal prioriteres av søknader. Der fremgår det tydligt og offisiellt at Cevira oppfyller alle krav for prioritering.
rockpus
08.02.2025 kl 17:57 5032

Det er jo ikke noen "kloke hoder" på TI som dikter opp dette, men en konkret offisiell liste! Hva er din forklaring på den listen?
peaf
08.02.2025 kl 12:16 5174

Det er jo litt spesielt at man får beskjed fra kloke hoder på TI og Heilo88888 hvor Cevira ligger i godkjenningskøen. Mens Asieris ikke virker ha den innformasjonen, de melder om sterke fremskritt i godkjenningsprosessen. Men nå er det flere kategorier med behandling av medisingodkjenning, der det finnes ulike tidskrav fra myndigheterne beroende på hvor viktig medisinen er for pasienterne. Det er ikke en kø der alle søknader behandles etter tur og ordning, men det finns sikkert en liste når medisiner får godkjent søknaden uten at noen vet behandlingstiden fra begynnelsen.

Så når Asieris melder at de står klar får omiddelbar levering overalt i Kina når de får markedstilgang, så er det for at de forventer en godkjennelse vilken dag som helst. Og de vet hvor de står i godkjenningsprosessen, da de deltar i den og svarer på spørsmål underveis. Det er en helt norrmal prossedyre når det er en viktig medisin, og som sagt enda en gang den medisinske eksperttisen I Kina venter på den og har den som en av de store medisinske fremskritten i Kina.
Så jeg trur vi får meldingen med godkjenning meget snart og en påminnelse om blockbuster potensialen med den.
Redigert 08.02.2025 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
Merlin
06.02.2025 kl 17:39 5148

Ja det er jo tydelig hvem analytikeren har fått sin info fra. Noe kan vi da trekke ut, og det er hvordan det går med Cysviewsalget i US:

Above 2025 guide
With 8% organic product sales growth, we estimate that Photocure will reach the upper end of
its 6–9% guidance for 2024. For 2025, we model a solid 11% growth, helped by ForTec’s US
momentum and Olympus’ recent European launch.
heilo888
06.02.2025 kl 17:28 5146

Som normalt i all hovedsak svada fra skribenten "peaf" !

Cevira ligger nå som nr.16 i godkjenningskøen .
Redigert 06.02.2025 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
peaf
06.02.2025 kl 15:31 5259

En typisk konservativ analyse basert på innformasjon fra Schneider, For tec og olympus er noe som bidrar i rett riktning. Men er jo ikke det som er det store, og det maset om reklassifisering som de trur er noe bare gjeller BLC er og noe som ingen vet helt vad det gir for følger. Men det vesentlige som en ny strategi og kutt av kostnader er naturligtvis ikke signalisert av Schneider, da det er en klar misstillit til alt han gjort hittils. Men det er der lønnsomheten i Hex/cys delen ligger og den kommer. Det skjer jo reden saker i Europa antagligen med Ryan Kitchens help, og null innformasjon fra Schneider.

Sen at han trur at Cevira muligens blir godkjent i H2 er noe som han ikke har den minste peiling på, og nevne de 120 mil vid godkjenning og ikke et ord om potensiale eller royalty viser hva lite kunnskaper han har om Asieris uttalerser om muligheterne til blockbuster medisin. Vi får fortsatt trøste oss med at den kinesiske medisinske eksperttisen har sine superlativer om den innovative medisinen Cevira. Så kan PHO og Anderkrans komme med sin tørre innformasjon som er helt fjern fra verkligheten.
Cevira kommer meget snart bare så ni vet.
Merlin
06.02.2025 kl 12:48 5377

Analytiker Rickard Anderkrans, rickard.anderkrans@handelsbanken.se har fulgt Pho over lang tid og kjenner caset desidert best. Analysen er publisert for 2 dager siden.

https://reonapi.researchonline.se/f/hero_vAqWl-5EPttgHu-Zs1KW7ly6V-88w5JN5dyRbwVe4U4 77We believe our organic growth estimates will be above 2025 guide
With 8% organic product sales growth, we estimate that Photocure will reach the upper end of
its 6–9% guidance for 2024. For 2025, we model a solid 11% growth, helped by ForTec’s US
momentum and Olympus’ recent European launch. That said, we expect conservative
guidance of ‘high single-digit’ organic growth. While there have been no updates on the US
FDA reclassification process, our research suggests Stryker may still be preparing for a US
market entry – potentially a key share price catalyst for 2025e. Additionally, Photocure could
receive a NOK ~120m milestone (~8% of market cap) upon Chinese Cevira's approval in H2
2025e. With multiple catalysts ahead, we reiterate our short-term Buy recommendation.
Major upside potential as investors await accelerating growth
We make minor NOK 1-2m earnings estimate changes in our forecast period owing to FX.
The shares are still trading at ~50-70% discounts to Nordic Medtech peers, and we believe
this 'show me story' is contingent upon accelerating, scalable, growth – a dynamic we expect
for 2025 and beyond. We leave our three-year NOK 120 target price unchanged, and reiterate
long-term Outperform.
heilo888
04.02.2025 kl 15:39 5860

Golden cross sma 50/200 i dag.
Teknisk et veldig positivt signal som indikerer et trendskifte og langsiktig oppgang!
Redigert 04.02.2025 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
Merlin
02.02.2025 kl 20:23 6450

Med HD-scop med svært gode resultater som vil komme med utskiftbar front også for BLC og NBI i samme løsning bør ikke Hexvix være spesielt tungsolgt!!