Strategisk globalt samarbeid

sokaratest
PHO 15.07.2024 kl 18:08 176534

Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
SomSa
19.02.2025 kl 09:24 5208

Jeg diskuterer 4Q tall og ikke Cevira. Om Cevira blir suksess eller like stor fiasko som Cysview eller Alumera er en annen diskusjon.Uten Cevira var aksjen ikke verdt mer enn 15-20 kroner. Dette er alt for dårlig.

i dag kl. 08:15 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Photocure forventer en ebitda-bedring på årsbasis i 2025.
Det fremgår av selskapets kvartalsrapport onsdag.
Videre venter selskapet en vekst i produktomsetningen i området 7-11 prosent for 2025.
peaf
19.02.2025 kl 12:28 5011

Det var noen som har skrivit før at kostnader er på vei ned, men det stemmer nok ikke de økte med 19 mil både fra Q4 - 24 og nå sist Q3. Det er mer en omsettningen i hex/cys økte, er det noen som fortsatt mener Schneider er rett man at lede selskapet. De har jo anners en liten minimal notis om at de venter milepæler og royaly og noen salgsmilepæler i presentasjonen, man kan undre om det rette måten at beskrive de verkligt store mulige inntekterne som venter vid en Cevira godkjenning.
Men så lenge Asieris mener det er en blockbuster produkt så får vi sette vår lit til dem.
Almirante
19.02.2025 kl 13:33 4928

Peaf…er vel kanskje ikke bare Schneider som bør gå??? Kitchen og Hallenberg har gjort nada nix. Tupp dem alle ut av selskapet. Søppel-ledelse hele bunchen.
peaf
19.02.2025 kl 13:45 4983

Ja nå vet vi jo ikke hva de har pågang eller arbeider med, da Kitchen ikke eksisterer i Schneiders presentasjoner av selskapet. Og eg under hvorfor ikke Susanne Strauss øde blir beskevet da hun var i toppledelsen, det er uten tvivel noe som Schneider ikke vil ha noen oppmerksomhet på. Men det kommer snart og kommer vise seg at de holder på at skape grep mot lønnsomhet.
HrDuck
19.02.2025 kl 14:42 4930

Synes dette var bra. Kunne ønsket mer på nye scope, men de sier på presentasjonen at det er overheng til inneværende kvartal. Får vente og se hvordan dette spiller seg ut.

Nesten 300 mill i cash, 120 mill til ved en evt cevira godkjenning (milepæl). Driften er der nå at den også bidrar til positiv cashflow.

På grunn av punktene om cash nevnt over så tipper jeg det kommer flere tilbakekjøp av aksjer.
Almirante
19.02.2025 kl 15:54 4911

Nå må du vel innse at Messiasene du hadde 100% tro til har failet begge to. Så nå kan vel vi slutte med heksejakten mot Dan Schneider og heller kaste hele ledelsen.
Har hørt konstant om Schneiders avgang i over 2år, men han sitter tryggere enn noensinne. Feter opp sine bonuser og lønninger. Jeg håper nå på oppkjøp av selskapet. Alt over 80kr godtar jeg.
peaf
19.02.2025 kl 17:00 4838

Nå har vel Schneider mistet mange opsjoner takk vare Hallerberg, vilket jeg ser på som et meget godt tegn. Og at man ser noe langt føre det skjer, er vel bare en bekrefelse på at andre burde sett det og. Det har i alle fall ikke vart noen suksess at beholde han, og raset i dag er vel standard etter var gang han presenterer sina prestasjoner. Og oppkjøp etter Cevira godkjenning rør seg om helt andre tall en du kommer med.
EnklestErBest
19.02.2025 kl 20:32 4657

Litt merkelig å observere at folk selger seg ut nå rett foran godkjenning og markedstilgang for Cevira i Kina.
Selskapet hadde ved utgangen av 2024 en kontantbeholdning på 300 000 000, en økning på 35 mill i Q4.
Bare godkjenningen gir milepælsutbetalinger på 110 mill
Da har selskapet en kontantbeholdning på 410 mill.
Asieris har ikke lagt skjul på at Cevira for tiden og står høyest på deres agenda med et forventet salg på 500 til 800 mill USD bare i Kina. Dette er anslått etter grundige markedsundersøkelser. Alt vedr distribusjon har vært klart en god stund ved samarbeid med en av Kinas største distributører av legemidler.Søkmaden for markedstilgang for Cevira i Europa har ligget klar for for utsendelse i flere måneder, og vil gå ut til mottakerne uten opphold når søknaden for Kina er godkjent.
Asieris har forlengst anslått Cevira som en blockbuster, og ved et slikt salg over 1 mrd USD vil utbetalinger på 20 % av salget komme Photocure til gode. Ved godkjenning og Markedstilgang for Cevira I Europa vil det høyst sannsynlig komme et bud på selskapet som alle aksjonærer er fornøyd med. Alt dette kan uten vanskelighet skje i inneværende år dersom Kina-søknaden blir godkjent innen 2-4 måneder. Største aksjonær har nylig tilegnet seg 500 000 aksjer, og vi har også hatt tilbakekjøp av 300 000 aksjer fra Photocure selv.
Jeg tror mange vil være med på en slik potensielt stor gevinst i aksjemarkedet og jeg tipper at økning av porteføljene starter ganske snart.

SomSa
19.02.2025 kl 21:33 4577

I følge CEO (i dag) kan godkjenningen komme på sutten av 3Q og eller 4Q. Vi vet at ting kan ta det og det kan bli 2026. I mellomtiden skal presentere de samme elendige resultatene for 1Q og 2Q og kanskje 3Q og 4Q resultatene.

"Styret i Photocure hadde nemlig avsatt 30 millioner kroner for å sikre seg 300.000 aksjer innen 31. mars.

Formålet med å kjøpe egne aksjer er ikke for å slette dem, men for bruk i selskapets insentivprogram og som godtgjørelse for personer i selskapet."

https://www.finansavisen.no/helse/2025/01/05/8225871/photocure-har-kjopt-halvparten-av-aksjene-han-jakter

CFO vil ikke betale utbyttet mens de bevilger for seg selv 30 mil kroner som tilsvarer ca. 1.10 per aksje i utbyttet.

Bare hør på hans 4Q presentasjonen. Stort sett snakker om blue ligt stoscopy og bla bla bla. Hvor mye penger og resurser har de brukt og skal de bruke for at andre skal utvikle sine scope?

----------------

Slik jeg frostår er de ferdig med kjøpet:
16 jan. 08:46 ∙ Oslo Børs
For the period from and including 19 December 2024, through 14 January 2025, the
Company purchased a total of 300,000 shares at an average price of NOK 60.41per
share, all purchased as ordinary market purchases on Euronext Oslo Børs. The
Company has now completed the share buyback program announced on 19 December
2024.

Redigert 19.02.2025 kl 21:38 Du må logge inn for å svare
HrDuck
19.02.2025 kl 22:11 4529

Det å påstå at tilbakekjøp som dekning av evt benyttede opsjoner er å bevilge 30 mill.... Det må vel være en av de største misforståelser jeg har sett presentert på HO og det sier jo ikke lite.

Vil du tenke ut selv hvorfor dette er dumt somsa eller vil du at jeg skal forklare det for deg?
EnklestErBest
19.02.2025 kl 22:19 4523

Svært lite av det Schneider sier har skjedd på mer enn 6,5 år.
Det som er interessert nå er godkjenning og markedstilgang for Cevira I Kina.
Det er betydelig mer tillitsfullt å høre hva Asieris har sagt i sakens anledning enn en CEO som har kastet overbord mellom 1/2 og 1 milliard uten å få til noenting. Det holder seg såvidt flytende med milepælene fra Asieris.
Kanskje godkjenning av Cevira I slutten av Q3, i Q4 eller kanskje i 2026. Sånt prat står ikke til troendes for en CEO som nå bør begynne å panikk fordi han ikke klarer jobben sin til tross for at han er overbetalt, har opsjoner og en overbetalte bøtteballet som hiver penger ut av vinduet hele tiden.
Ut fra det som har kommet fra Asieris, mener jeg det er grunn til å tro på godkjenngav Cevira Senest i Q2 2025, muligens i Q1.
Redigert 19.02.2025 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
peaf
20.02.2025 kl 06:57 4412

Jeg ser jeg er i stort sett alene at fokusere på en omleggning av strategin fra at bruke alle penger og lite til på vekst som gir minimalt tilbake. De klarer ikke at skape vekst uten at bruke mer penger en de tjener, det har vart gjenomgående helt sen Schneider begynte. Når er det nok det er bare at konstatere at PHO,s selgerteam klarer ikke at selge så det dekker deres egen lønn engang. Det er naturligvis hovedoppgave til nye styret at gjøre noe med, når var enkelt selger i USA selger 27 doser cysview i månaden til eksisterende kunder da er noe riv ruskende galet. Og de har leiebiler og leide kontorer og hotelrum på sine reiser.

Løsningen er enkel det er bare at låte Karl Storz selge sine scope selv, det meste av kostnaden til PHO går ut på at selge scope. Og vart scope i USA genererer en omsettning på ca 500.000 det tar en evighet innen det blir lønnsomt, og når det blir det brukes pengerne til at prøve selge flere scope. Og hva som skjer i Europa med lønnsomheten per scope vites ikke da det ikke er kjent hvor mange det er i bruk, men Karl Storz oppgraderer sine gamle scope til Saphira i stort antall uten det gir noe større utslag på bruket.

Dette er jo fakta som økonomer som Hallerberg og Kitchen ser er ikke lønnsomt og blir det kke heller når kostnadsøkningen overgår innteksøkningen. Klart Hallerberg og Ghizlane ser dette og ser at med et enkelt grep kan de kutte kostnader med over 200 mil, og sitte igjen med et overskudd på hex/cys delen med samme beløp. Jeg er helt sikker på at Ryan Kitchen ser på hvordan de enklest skal kunne levere hex/cys til eksisterende kunder uten at blande inn enkeltselgere. Her kommer det snart en melding om ny strategi og oppsigelser av alle olønnsomme selgere, det er garantert derfor det bare er økonomer i nye styret og en ny strategidirektør med mer makt en Schneider.

Og Cashbeholdningen økte med 2,8 mil i Q4 fra Q3 fast nettotapet var på minus 5,8 mil, vi får som vanligt takke Asieris som er som en reddende engel var gang .
Og presis som før det som gjellde hexvix godkjenningen er det nok ikke Schneider som skal fortelle oss når Cevira godkjenningen kommer.
Merlin
20.02.2025 kl 18:29 4142

Det er fullkomment utrolig at Photocure bruker så mange selgere for å selge nesten ingenting. Likevel var salget ca. 500 mill kr i 2024, så noe arbeid gjøres nok. Det er ikke bensin de selger.

Ellers rykker Cevira oppover på Acceptancelistene i Kina og ser ut til å være et halvt steg unna godkjennelse da den nå står oppført både på varieties-listen, som anses å være den endelige godkjennelseslisten, samtidig som den fortsatt også står på varieties for review-listen.

Det kan mao. være en måte å følge prosessen: Når den fjernes fra “varieties for review” vil det indikere at behandlingen er ferdig. (Fra TI)

Kursen på Asieris er ellers opp ca 20% siste mnd.
Redigert 20.02.2025 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
EnklestErBest
20.02.2025 kl 18:46 4143

Ser bra ut nå.
Påsken kommer seint iår, så det er et godt mål å håpe på mellom nå og Påske. Lurer på hva som skjer med de sidrumpa aksjonærene i Photocure da.. ?
Fevang
20.02.2025 kl 21:14 4011

Aksjonærene i PHO er neppe mer sidrumpa enn andre. Det må være lov å bli skuffa når Q4 er såpass dårlig. Hadde det ikke vært for Kina kunne man kanskje glemt hele aksjen.
HrDuck
20.02.2025 kl 22:34 4063

Fevang: helt konkret, hva mener du var så dårlig? Jeg kommenterte nye scope, men det gjorde også selskapet på presentasjon. Som sagt så avventer jeg q1 etter det de sa. Men ellers så skjønner jeg ikke helt hva du tenker på.
Fevang
20.02.2025 kl 22:49 4071

Driftsresultatet utgjorde 1,2 millioner kroner (22,5).
Hvorfor denne enorme nedgangen?
Nesten rart aksjen ikke fikk mer juling.
Storebetong
20.02.2025 kl 23:21 4072

Hei HrDuck:)

Uten å ha satt meg så godt inn i caset PHO som du har, har tenkt å kjøpe meg en liten post mest fordi du har tro på caset, men også fordi jeg har sett litt på tall og gjort meg opp en liten mening om forventninger framover.

Jeg har fulgt med på denne tråden en stund, og selv uten å skjønne alt folk skriver om, virker det som det er mye vas og repetisjon som blir skrevet her.

Lykke til med oppdragelsen, så lenge du kun synes det gir deg noe bra å gjøre det:)

Hilsen Storebetong
HrDuck
20.02.2025 kl 23:30 4060

Hehe, lykke til du også storebetong 🙂
HrDuck
20.02.2025 kl 23:34 4073

Jeg tenker du må grave mye dypere fevang (sagt i beste mening).

Å bare sammenligne to tall er first level thinking (i denne sammenheng er det ikke en bra ting). Er litt for sent på kveld nå, men kan godt diskutere tallene mer i dybden ved anledning.
Merlin
20.02.2025 kl 23:55 4116

Det er regnet med at Asieris i tilfelle kommer meget raskt i gang med salget av Cevira i Kina og vil kunne selge for 500 mill USD i året. Pho får 10% royalty av dette tilsvarende over 550 mill NOK pa . Si Asieris klarer 25% av dette første året. Noe som gir Pho ca 150 mill NOK i royalty.

Når Pho nå omtrent ikke tjener penger vil et slikt beløp slå rett ut på bunnlinjen. I tillegg vil det gi tro på sterk økt royalty de neste årene. Med en P/E på si 15 og gj.sn royalty de første årene på 250 mill kr. tilsier det alene for Kinasalget rundt 150 kr. pr Pho-aksje.
Storebetong
21.02.2025 kl 00:00 4112

Takker Hr Duck, jeg kommer nok til å fortsette å følge litt med her 😊
peaf
21.02.2025 kl 03:35 4067

Det er noen her som prøver trøste seg med tall som de mener viser at de gjør fremganger, så vi kan se på Europa der PHO kjøpte Ipsen rettigheterne for 186 mil. Innen hadde de ca 70 - 80 mil i overskudd tilsammen med norden. Nå i Q4 hadde de 11 mil i overskudd takk vare at de flytter royalty til Ipsen på 9,5 mil til det øvrige regnskapet, vilket da gir totalt feil bilde av lønnsomheten i Europa og det reelle overskuddet er 1,5 ml i Q4. En fantastisk innvestering der avkastningen har godt fra ca 70 - 80 mil til snart null Og PHO vurderer verdien av Ipsen rettigheterne med goodwill til 240 mil, men med dagens drift er vel 24 mil mer rellevant .

Da må man spørre seg hva er orsaken, jo inntekterne har godt litt opp men kostnaderne har steget kraftigt. Og hvorfor de økte kostnaderne som ikke resulterer i noe, jo Schneider har innført samme system som i USA der PHO,s hovedoppgave er at selge scope og skape vekst. Men hva skjer jo bruket og den lille veksten som skjer er i hovedsaklingen i Tyskland, der trur jeg Karl Storz står får oppgraderinger og salg av scope selv. Vilken type scope og hvor PHO selger fremgår ikke men det gir ikke resultater utenfor Tyskland. Nå har jo Europa sjef Susanne Strauss forduftet uten noe innformasjon, vilket tyder på at de ikke vil ha fokus på europaresultaten.
Verken hon eller Ryan Kitchen finns på PHO listen for ledende personell med opsjoner som er meldepliktigt.

Det er bare at konstatere at Europasatsningen har vart en skikkelig fiasko og spinndyrt frem til i dag, avkastningen forsvant og vi fikk 5 mil nye aksjer som og idag har gitt minusavkastning i snart 5 år. Og det er klart man kan prøve se USA som en lyspunkt da de bare tapte 21 mil der i fjor mot 29 mil året før, personligen har jeg problemer med at se lyst på at tape penger.

Jeg sier det igjen det finns bare en måte at gjøre Hex/cys delen raskt lønnsom, og det er at sparke ut alle selgere og bare beholde nødvendig personell til at levere hex/cys til kunderne. Det er garantert det Hallerberg og Kitchen arbeider med, og vi skal ikke glemme Ghizelda som har et enormt kontaktnett i oppkjøpsfonden Advent.
Jeg vegrer tru at hon blev innvalgd av en tilfellighet.
Det skjer noe snart uten tivel, det kan ikke fortsette lengre med løften som aldri blir innfridd. Det har reden startet i Europa da Sjefen forsvinner og det ikke kommer noen ny, jeg både trur og håper Schneider får sin belønning som han fortjener, presis som europasjefen nemnligen sparken.
Merlin
26.02.2025 kl 10:30 3203

Asieris opp nesten 30% på en mnds tid. Det går rykter om at Cevira markedsgodkjennelse kan komme ila 10 dagers tid. Dette skyldes at Cevira har ticket alle rubrikkene på acceptancelisten i Kina. Og da tar det vanligvis bare noen dager før godkjennelse fr NMPA foreligger.

At det slår positivt ut i Asierislkursen skyldes vel at kineserne forstår dette, mens Pho-aksjonærene ikke følger særlig godt med.

Kommer en slik godkjennelse gir det store positive utslag for Photocure.. ikke bare i direkte fees, men også at LOA vil gå til 100%.
Tricky77
28.02.2025 kl 12:52 2890

Jag trur at Kitchen jobber med Wolfscopen og ingenting annet, det er det som er hans job, og blei hemta in pga det.
EnklestErBest
28.02.2025 kl 13:22 2942

Jeg tror du har rett. SOC har vært nevnt flere ganger det siste halvannet året, og siden vi ikke hører noe fra Kitchen, er det sannsynlig at han jobber med scopene. Blir Blålys SOC med de nye Wolfscopene, blir Photocure større enn noen har kunnet håpe på.
heilo888
28.02.2025 kl 13:29 2945

Spørsmålene er vel når et slikt scop vil være klart for markedet og hvor dyre de vil bli?
Redigert 28.02.2025 kl 16:16 Du må logge inn for å svare
EnklestErBest
28.02.2025 kl 15:28 2855

Vitsen med dette samarbeidet om.å lage nye scope må vel nettopp være at de skal være suverent anvendelige og billige nok til at de vil bli tatt i bruk I den grad at de vil gjøre bruk av BLC til SOC.
peaf
28.02.2025 kl 15:57 2839

Det kan vel neppe vare en grunn til at ikke ha han med i ledelsegruppen, og Susanne Strauss stod fortsatt med i Q3 rapporten med 203.000 opsjoner. I Q4 rapporten finns verken Strauss eller Kitchen med i ledelsen med sine opsjoner fast PHO er pliktige at føre opp dem. Og Strauss har garantert fått sparken og kitchen jobber med noe som ikke Schneider vil vare bekjent med eller svare på spørsmål om. Og at ikke innformere om Kitchen jobber med Wolf avtalen er fullstendigt meningsløst.
Nei det skjer saker som Hallerberg og Kitchen samarbeider om, kitchen hadde aldri fått mer opsjoner en Schneider anners.
Merlin
28.02.2025 kl 16:35 2796

Stort insidekjøp i Photocure!

Photocure ASA – Major shareholding disclosure
On 28 February 2025, Briarwood Chase Management LLC, via a private investment fund under its management, bought 370,000 shares in Photocure ASA. Following this, Briarwood Chase Management LLC controls 5,469,775 shares in Photocure ASA, corresponding to approximately 20.17% of the company's outstanding share capital and voting rights. The shares in Photocure ASA are held through Briarwood Capital Partners LP, which is managed by Briarwood Chase Management LLC, whose Managing Member is Aalap Mahadevia.
Redigert 28.02.2025 kl 16:39 Du må logge inn for å svare
Tricky77
28.02.2025 kl 16:35 2822

Ja mye er mulig, men han er ansatt som strategisjef og i mine öyne betyr det at strategien til Pho er at bane vei for soc og inte pröve og spare in kroner så lenge det virkelig ikke er aktuellt og livsnödvendig for et sellskap at bestå. Nej Pho tenker mye större en det.
EnklestErBest
28.02.2025 kl 17:03 2780

Ha øynene festet på Asieris og Newsweb OB de neste børsdagenene. Godkjenning for markedstilgang I Kina kan være bare dager eller få uker unna.
Og med den også store milepælsutbetalinger og innsending av søknad for samme til Europa.
Salgsapparatet til Asieris er klare til å levere varen samme dag der de rekker frem, og så kan eventyret i PHO begynne
Fevang
28.02.2025 kl 23:24 2586

Da vet vi jo hvem som har kjøpt i det siste fallet. Synes dette var positivt - så jeg økte litt i dag. Men med en nedgang på 15% hittil i år så har det ikke vært så skrekkelig moro i det siste..... Vi får håpe og tro at gjengen i Briarwood Chase Management LLC ser noe markedet ikke ser.
skadi
01.03.2025 kl 00:10 2559

Og ikke de som solgte til Briarwood....
En av dem er smart, de andre er det ikke.
Fevang
01.03.2025 kl 00:26 2562

Nei - vi vet ikke hvem som har solgt. Vi vet heller ikke hvem som viser seg å være smartest. Det vi derimot vet er at de som kjenner Pho svært godt har kjøpt mye. Om det er nok til å gi kursen fart oppover bør vi kunne se noen tendenser til om ikke altfor lang tid.
EnklestErBest
01.03.2025 kl 01:35 2536

Briarwood har vel økt med ca. 400k + ca. 100k aksjer før dagens kjøp. tilsammen nærmere 900k aksjer på kort tid. Det er alltid selgere i en aksje, liksom det er kjøpere. Jeg for min del tror at Briarwood trekker det lengste strået her.
Spetalen gikk glipp av milliardgevinst ved å selge Nel på 2,20 for en del år siden.
peaf
01.03.2025 kl 02:53 2506

Ja om man ser på PHO,s egen aksjonærliste så står Briarwood med 4,7 mil aksjer nå og 17,33 %, men nå har de 5.469.775 mil og 20,17 % og betyr de måtte flagge. Det er 769,000 nye aksjer, det tyder på at de trur på noe som kommer snart. Men hva vet de som ikke andre vet, jo Hallerberg er jo deres man og han styr Kitchen. Det er noe som Briarwood har kontroll over, og de innvesterer naturligtvis etter hva de mener skal skje.

Når det gjeller Cevira er det utenfor deres kontroll og de har samme innformasjon som alle andre, men naturligtvis kan de ha en meget positiv innstillning til en godkjenning og en dermed given suksess. Men vet de at det blir en omstruktering i hex/cys delen når det gjeller salg og distrupsjon av produktet, så er bare det en garanti for en betydligt større lønnsomhet. Og om Asieris får rett i at Cevira er en blockbuster produkt, så har de skutt gullfågelen
Almirante
01.03.2025 kl 06:32 2438

Kommer vel et skambud på selskapet, ergo innsidekjøp og tilbakekjøp av aksjer.
EnklestErBest
01.03.2025 kl 09:13 2316

kommer det et bud på 150 når kursen nærmer seg 100, så er nok de fleste fornøyde.
På den annen side har Briarwood en inngang på over 100 selv etter gårsdagen kjøp, et sted rundt 105 vil jeg anslå
De er kanskje ikke fornøyd med et bud under 200.?
Uansett blir sannsynligvis 2025 det mest spennende året for selskapet i moderne tid.
skadi
01.03.2025 kl 11:44 2199

Det er Lannebo som har solgt seg ned fra 2 millioner til nå 1,1 millioner aksjer og under 5 prosent eierandel skrives det på tekinvestor.
peaf
01.03.2025 kl 12:10 2165

Ja det speiler vel litt om det eg sa, de har ingen represetant i styret og har vel meget lite kunnskaper om hva Kitchen driver på med om ikke Hallerberg har innformert dem. Vilket jeg tvivler på det er noe eget som ikke skal komme ut før det er en realitet, og når Cevira kommer og potensialet til det er vel så underkommunisert som muligt fra PHO,s sin side. Som gjeller alt som ikke Schneider kan styre eller ta åt seg æren for, om han får sparken er det en fantastisk trigger.
Jeg lever på håpet.
skadi
01.03.2025 kl 12:59 2109

Jeg vet ikke.
HrDuck
01.03.2025 kl 13:13 2121

Svensk fond ja
peaf
01.03.2025 kl 13:14 2118

Ja det er et svenkt fond.
Fevang
01.03.2025 kl 15:01 2016

De ble vel skuffet over Q4 som mange andre ble - og ga opp. Har de vært med lenge? Noen som vet?

Kursmessig har det vel ikke skjedd mye siden raset ned fra over 100. Noen gir opp.
Redigert 01.03.2025 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
HrDuck
01.03.2025 kl 15:32 2034

Jeg tenker det er lite produktivt å gjette motiv for både kjøpere og selgere. Men siden det er tatt opp... De har vært aksjonær lenge, men kjøpte seg opp for ca halvannet år siden (vil jeg tippe). Mener å huske at de krysset en flaggegrense og da er det bare å søke tilbake på børsmeldinger.

Det kan være flere grunner til at fond selger, endret syn som du gjetter på er et. Men kan også være innløsninger som gjør at de får redusert AUM. Lannebo har nylig fusjonert med et annet forvaltningsselskap så det kan naturligvis spekuleres i grunnet tilknyttet dette også.
lordrick
01.03.2025 kl 15:59 2004

Hvis du ser på aksjonærlister fra Holdings så er det ikke Lannebo som har solgt...
HrDuck
01.03.2025 kl 16:22 1974

Jeg har ikke sett på det, bare responderte på påstanden om at det var lannebo. Men siden det er blitt et tema, kan du ikke bare si hvem som har solgt? Det er jo tross alt mye mer interessant enn hvem som ikke har solgt 😀😀