Strategisk globalt samarbeid
Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
Fevang
05.03.2025 kl 11:21
3593
Ikke helt sikker, men jeg tror det er 25%. Siden de øker så mye anser de i alle fall aksjen som billig. De regner nok med at gjennombruddet i Kina ikke er så langt unna - og da kjøper de før det. Akkurat som meg.
nesiva
05.03.2025 kl 09:22
3665
Når er neste flaggegrense for Briarwood? Hva er intensjonen tror dere?
Vaksine20
03.03.2025 kl 12:52
4053
Da har jeg fått lastet opp igjen i denne skjulte juvelen. Hvem i all verden selger på disse nivåene??!
EnklestErBest
03.03.2025 kl 12:42
3989
2% er helt normale svingninger på Asiabørsene som vanllgvis svinger mer enn den norske.
Jeg lurer på hva som kommer først.. :
Brudd på 71,5 eller godkjenning og markedstilgang for Cevira I Kina, og Europa 3-6 måneder etter...
Jeg lurer på hva som kommer først.. :
Brudd på 71,5 eller godkjenning og markedstilgang for Cevira I Kina, og Europa 3-6 måneder etter...
Redigert 03.03.2025 kl 12:42
Du må logge inn for å svare
peaf
03.03.2025 kl 03:21
4203
Nå var det to flaggmeldinger på fredag og bare Lannebo har over 1 mil aksjer og over 5 % med et Sebkonto, så de måtte flagge når de solgte seg ned. Men normalt bruker de skrive inn Lannebo AB på flaggingen, men muligt det var SEB som leverte flaggingen og navnet mangler av den grunn. Men det vil vise seg.
Det viktige er at største aksjonær som sitter med styret i hånda laster videre opp.
Og bytte av ledelse er inget som berørs av innsideinnformasjon og når det gjeller Cevira så har ingen i PHO noen innsideinformasjon, så her kan mye skje meget snart.
Det viktige er at største aksjonær som sitter med styret i hånda laster videre opp.
Og bytte av ledelse er inget som berørs av innsideinnformasjon og når det gjeller Cevira så har ingen i PHO noen innsideinformasjon, så her kan mye skje meget snart.
skadi
02.03.2025 kl 23:07
4272
Bare tull, ingen har peiling på når nøyaktig en godkjenning kommer. Ikke innsidere heller, kommer det i neste uke, så har de hatt flaks /spekulert riktig.
klaesp
02.03.2025 kl 23:01
4258
Det betyr også en eventuell godkjenning lar vente på seg, pga innsidekjøp !
EnklestErBest
02.03.2025 kl 22:18
4319
Lannebo har sine aksjer inntakt, mens SEB investment Management har solgt drøye 877k aksjer, omtrent det samme antallet som Briarwood har kjøpt i det siste. Briarwood har styreformannen plassert i selskapet, er dermed innsider og underlagt Taushetsplikt.
SEB IM har ingen innenfor hverken i styret eller management, og har derfor ingen informasjon utover det resterende aksjonærer utenom Briarwood innehar.
Etter solid innsidekjøp (150k aksjer) av styreformann ved inntreden I august 2023, Asieris tilbakekjøp av aksjer for omtrent 70 mill NOK, innsidekjøp av styremedlem (drøyt 20k aksjer), samt tilbakekjøp av 300k aksjer av Photocure selskap, har det ihvertfall gått opp et lys for meg.
Briarwood ser ut til å ha trukket vinnerloddet her.
SEB IM har ingen innenfor hverken i styret eller management, og har derfor ingen informasjon utover det resterende aksjonærer utenom Briarwood innehar.
Etter solid innsidekjøp (150k aksjer) av styreformann ved inntreden I august 2023, Asieris tilbakekjøp av aksjer for omtrent 70 mill NOK, innsidekjøp av styremedlem (drøyt 20k aksjer), samt tilbakekjøp av 300k aksjer av Photocure selskap, har det ihvertfall gått opp et lys for meg.
Briarwood ser ut til å ha trukket vinnerloddet her.
Redigert 02.03.2025 kl 22:34
rockpus
02.03.2025 kl 21:05
4388
" Og Lannebo har jo ingen i styret som innformerer dem internt om planer utom det som innformeres i presentasjoner fra PHO, og det er jo ikke all verdens som alle kan se."
Nå ble det jo nettopp opplyst her at det ikke var Lannebo som solgte.
Nå ble det jo nettopp opplyst her at det ikke var Lannebo som solgte.
EnklestErBest
02.03.2025 kl 10:48
4655
Hvis man ut fra foreliggende opplysninger tror at det kommer godkjenning for markedstilgang av Cevira innen årets slutt, skulle det være mer enn nok grunn til å sikre seg aksjer hvis man sitter på gjerdet. Det er ikke spesielt morsomt å sitte å se på en aksje man har fulgt og ikke være inne når meldingen om godkjenning av markedstilgang kommer. Da står du plutselig i en veldig lang kø som vil ha aksjer på plutselig kraftig volumøkning og ditto kursøkning.
peaf
02.03.2025 kl 03:14
4777
Man kan godt spekulere i hvorfor noen av de større selger eller kjøper, men spørsmålet er jo hva man trur de har for innformasjon som gir grunnlag for beslutningen. Og Lannebo har jo ingen i styret som innformerer dem internt om planer utom det som innformeres i presentasjoner fra PHO, og det er jo ikke all verdens som alle kan se.
Mens Briarwood har Hallerberg som vet hva Kitchen driver på med, og han vet naturligvis og hva som er Susanne Strauss øde. Hon vart jo pressemeld når hon vart ansatt og tildelte opsjoner er meldepliktige, men nå er hon og opsjonerne bortblåste uten noen som helst innformasjon. De var jo i for seg verdiløse for henne når hon sluta da innløsningskursen var høyere en kursen.
Men tilbake til Kitchen som antaglingen er en av verdens mest anonymeste ansettelser av en direktør som blev tildelt mer opsjoner en sjefen selv, det var bare i en melding om opsjoner det fremgikk at han vart ansatt. Vet Lannebo hva han gjør eller at han overhode taget eksisterer, han finns ikke i noen lister om ledelse eller at hans opsjonner er registrert i regnskapet med navn. Jeg bare konstaterer at hadde han samarbeide med Schneider og de hadde gjemensomme planer om at forendre strategi
og for at kutte kostnader så hadde det vart innformert.
Så Hallerberg og Briarwood har oversikten og en velbetald strategisjef går ikke opp i røyk, og en vicepresident for Europadelen forsvinner ikke sporløst.
Og dermed utgår jeg fra at Briarwood vet mer en Lannebo og alle andre da ingen innformasjon gis noen plats i presentasjoner eller i pressemeldinger eller den minste lille artikel i media.
Så det er uten tvivel et skikkelig innsidekjøp basert på kjennskap om hva som skjer, og det er noe som ligger helt i deres egne hender om styret vil gjenomføre tiltaken. Bare GF kan forandre det og det er vel lite sannsynligt at det skjer.
Mens Briarwood har Hallerberg som vet hva Kitchen driver på med, og han vet naturligvis og hva som er Susanne Strauss øde. Hon vart jo pressemeld når hon vart ansatt og tildelte opsjoner er meldepliktige, men nå er hon og opsjonerne bortblåste uten noen som helst innformasjon. De var jo i for seg verdiløse for henne når hon sluta da innløsningskursen var høyere en kursen.
Men tilbake til Kitchen som antaglingen er en av verdens mest anonymeste ansettelser av en direktør som blev tildelt mer opsjoner en sjefen selv, det var bare i en melding om opsjoner det fremgikk at han vart ansatt. Vet Lannebo hva han gjør eller at han overhode taget eksisterer, han finns ikke i noen lister om ledelse eller at hans opsjonner er registrert i regnskapet med navn. Jeg bare konstaterer at hadde han samarbeide med Schneider og de hadde gjemensomme planer om at forendre strategi
og for at kutte kostnader så hadde det vart innformert.
Så Hallerberg og Briarwood har oversikten og en velbetald strategisjef går ikke opp i røyk, og en vicepresident for Europadelen forsvinner ikke sporløst.
Og dermed utgår jeg fra at Briarwood vet mer en Lannebo og alle andre da ingen innformasjon gis noen plats i presentasjoner eller i pressemeldinger eller den minste lille artikel i media.
Så det er uten tvivel et skikkelig innsidekjøp basert på kjennskap om hva som skjer, og det er noe som ligger helt i deres egne hender om styret vil gjenomføre tiltaken. Bare GF kan forandre det og det er vel lite sannsynligt at det skjer.
Redigert 02.03.2025 kl 03:15
Merlin
01.03.2025 kl 21:58
4881
Joda det er ofte svært lønnsomt å følge med på store insidekjøp. Det dokumenteres av insidelistene i FA.
I dette tilfellet er det Briarwood som kjøper seg kraftig opp, mens noen fikk angst for en stor post utenom børs. Temmelig grunnløst, da det ikke bare er en selger men også en kjøper av en slik post. Når kjøperen er insider er det udelt positivt. Det tyder på at kursen i Pho er alt for lav og at det finnes positiv informasjon markedet ikke kjenner godt nok.
Og hva er det Briarwood vet som markedet ikke vet?
Som insidere vet Briarwood mest om selve Pho-virksomheten og nok mindre om Ceviragodkjennelsesprosessen. Hexvix/Cysview er noe Briarwood har kontrollen på, og de investerer antatt i første rekke ut fra det.
Når det gjelder Cevira vet de neppe mer enn oss andre. Men mye tyder på at vi som følger med på bla applikasjonslisten i Kina, faktisk vet svært mye, og forhåpentligvis mer enn Schneider, som mener vi må vente i månedsvis på markedsgodkjennelse, mens det ser ut til at godkjennelse kan komme allerede i kommende uke.
Hva er riktig her?
For egen del tar jeg beten med Briarwood og har kjøpt meg kraftig opp i Photocure i det siste på en nærmest latterlig lav kurs, om Ceviragodkjennelsen nå kommer.
Det interessante er at Briarwood nok vet noe om produktivitets- og lønsomhetsbedringer i Hexvix/Cysview i tillegg, som markedet ikke har fått med seg.
I dette tilfellet er det Briarwood som kjøper seg kraftig opp, mens noen fikk angst for en stor post utenom børs. Temmelig grunnløst, da det ikke bare er en selger men også en kjøper av en slik post. Når kjøperen er insider er det udelt positivt. Det tyder på at kursen i Pho er alt for lav og at det finnes positiv informasjon markedet ikke kjenner godt nok.
Og hva er det Briarwood vet som markedet ikke vet?
Som insidere vet Briarwood mest om selve Pho-virksomheten og nok mindre om Ceviragodkjennelsesprosessen. Hexvix/Cysview er noe Briarwood har kontrollen på, og de investerer antatt i første rekke ut fra det.
Når det gjelder Cevira vet de neppe mer enn oss andre. Men mye tyder på at vi som følger med på bla applikasjonslisten i Kina, faktisk vet svært mye, og forhåpentligvis mer enn Schneider, som mener vi må vente i månedsvis på markedsgodkjennelse, mens det ser ut til at godkjennelse kan komme allerede i kommende uke.
Hva er riktig her?
For egen del tar jeg beten med Briarwood og har kjøpt meg kraftig opp i Photocure i det siste på en nærmest latterlig lav kurs, om Ceviragodkjennelsen nå kommer.
Det interessante er at Briarwood nok vet noe om produktivitets- og lønsomhetsbedringer i Hexvix/Cysview i tillegg, som markedet ikke har fått med seg.
lordrick
01.03.2025 kl 16:56
5032
Det er umulig å si, da det er en kapitalforsikrings konto.
Alt jeg vet er at Lannebo fortsatt står med sine aksjer mens SEB Investment Management har solgt 877k.
Alt jeg vet er at Lannebo fortsatt står med sine aksjer mens SEB Investment Management har solgt 877k.
HrDuck
01.03.2025 kl 16:22
2083
Jeg har ikke sett på det, bare responderte på påstanden om at det var lannebo. Men siden det er blitt et tema, kan du ikke bare si hvem som har solgt? Det er jo tross alt mye mer interessant enn hvem som ikke har solgt 😀😀
lordrick
01.03.2025 kl 15:59
2111
Hvis du ser på aksjonærlister fra Holdings så er det ikke Lannebo som har solgt...
HrDuck
01.03.2025 kl 15:32
2141
Jeg tenker det er lite produktivt å gjette motiv for både kjøpere og selgere. Men siden det er tatt opp... De har vært aksjonær lenge, men kjøpte seg opp for ca halvannet år siden (vil jeg tippe). Mener å huske at de krysset en flaggegrense og da er det bare å søke tilbake på børsmeldinger.
Det kan være flere grunner til at fond selger, endret syn som du gjetter på er et. Men kan også være innløsninger som gjør at de får redusert AUM. Lannebo har nylig fusjonert med et annet forvaltningsselskap så det kan naturligvis spekuleres i grunnet tilknyttet dette også.
Det kan være flere grunner til at fond selger, endret syn som du gjetter på er et. Men kan også være innløsninger som gjør at de får redusert AUM. Lannebo har nylig fusjonert med et annet forvaltningsselskap så det kan naturligvis spekuleres i grunnet tilknyttet dette også.
Fevang
01.03.2025 kl 15:01
2123
peaf skrev Ja det er et svenkt fond.
De ble vel skuffet over Q4 som mange andre ble - og ga opp. Har de vært med lenge? Noen som vet?
Kursmessig har det vel ikke skjedd mye siden raset ned fra over 100. Noen gir opp.
Kursmessig har det vel ikke skjedd mye siden raset ned fra over 100. Noen gir opp.
Redigert 01.03.2025 kl 15:09
peaf
01.03.2025 kl 13:14
2225
Fevang skrev Lannebo - er det et svensk fond??
Ja det er et svenkt fond.
peaf
01.03.2025 kl 12:10
2272
Ja det speiler vel litt om det eg sa, de har ingen represetant i styret og har vel meget lite kunnskaper om hva Kitchen driver på med om ikke Hallerberg har innformert dem. Vilket jeg tvivler på det er noe eget som ikke skal komme ut før det er en realitet, og når Cevira kommer og potensialet til det er vel så underkommunisert som muligt fra PHO,s sin side. Som gjeller alt som ikke Schneider kan styre eller ta åt seg æren for, om han får sparken er det en fantastisk trigger.
Jeg lever på håpet.
Jeg lever på håpet.
skadi
01.03.2025 kl 11:44
2306
Det er Lannebo som har solgt seg ned fra 2 millioner til nå 1,1 millioner aksjer og under 5 prosent eierandel skrives det på tekinvestor.
EnklestErBest
01.03.2025 kl 09:13
2423
kommer det et bud på 150 når kursen nærmer seg 100, så er nok de fleste fornøyde.
På den annen side har Briarwood en inngang på over 100 selv etter gårsdagen kjøp, et sted rundt 105 vil jeg anslå
De er kanskje ikke fornøyd med et bud under 200.?
Uansett blir sannsynligvis 2025 det mest spennende året for selskapet i moderne tid.
På den annen side har Briarwood en inngang på over 100 selv etter gårsdagen kjøp, et sted rundt 105 vil jeg anslå
De er kanskje ikke fornøyd med et bud under 200.?
Uansett blir sannsynligvis 2025 det mest spennende året for selskapet i moderne tid.
Almirante
01.03.2025 kl 06:32
2545
Kommer vel et skambud på selskapet, ergo innsidekjøp og tilbakekjøp av aksjer.
peaf
01.03.2025 kl 02:53
2613
Ja om man ser på PHO,s egen aksjonærliste så står Briarwood med 4,7 mil aksjer nå og 17,33 %, men nå har de 5.469.775 mil og 20,17 % og betyr de måtte flagge. Det er 769,000 nye aksjer, det tyder på at de trur på noe som kommer snart. Men hva vet de som ikke andre vet, jo Hallerberg er jo deres man og han styr Kitchen. Det er noe som Briarwood har kontroll over, og de innvesterer naturligtvis etter hva de mener skal skje.
Når det gjeller Cevira er det utenfor deres kontroll og de har samme innformasjon som alle andre, men naturligtvis kan de ha en meget positiv innstillning til en godkjenning og en dermed given suksess. Men vet de at det blir en omstruktering i hex/cys delen når det gjeller salg og distrupsjon av produktet, så er bare det en garanti for en betydligt større lønnsomhet. Og om Asieris får rett i at Cevira er en blockbuster produkt, så har de skutt gullfågelen
Når det gjeller Cevira er det utenfor deres kontroll og de har samme innformasjon som alle andre, men naturligtvis kan de ha en meget positiv innstillning til en godkjenning og en dermed given suksess. Men vet de at det blir en omstruktering i hex/cys delen når det gjeller salg og distrupsjon av produktet, så er bare det en garanti for en betydligt større lønnsomhet. Og om Asieris får rett i at Cevira er en blockbuster produkt, så har de skutt gullfågelen
EnklestErBest
01.03.2025 kl 01:35
2643
Briarwood har vel økt med ca. 400k + ca. 100k aksjer før dagens kjøp. tilsammen nærmere 900k aksjer på kort tid. Det er alltid selgere i en aksje, liksom det er kjøpere. Jeg for min del tror at Briarwood trekker det lengste strået her.
Spetalen gikk glipp av milliardgevinst ved å selge Nel på 2,20 for en del år siden.
Spetalen gikk glipp av milliardgevinst ved å selge Nel på 2,20 for en del år siden.
Fevang
01.03.2025 kl 00:26
2669
Nei - vi vet ikke hvem som har solgt. Vi vet heller ikke hvem som viser seg å være smartest. Det vi derimot vet er at de som kjenner Pho svært godt har kjøpt mye. Om det er nok til å gi kursen fart oppover bør vi kunne se noen tendenser til om ikke altfor lang tid.
skadi
01.03.2025 kl 00:10
2666
Og ikke de som solgte til Briarwood....
En av dem er smart, de andre er det ikke.
En av dem er smart, de andre er det ikke.
Fevang
28.02.2025 kl 23:24
2693
Da vet vi jo hvem som har kjøpt i det siste fallet. Synes dette var positivt - så jeg økte litt i dag. Men med en nedgang på 15% hittil i år så har det ikke vært så skrekkelig moro i det siste..... Vi får håpe og tro at gjengen i Briarwood Chase Management LLC ser noe markedet ikke ser.
EnklestErBest
28.02.2025 kl 17:03
2887
Ha øynene festet på Asieris og Newsweb OB de neste børsdagenene. Godkjenning for markedstilgang I Kina kan være bare dager eller få uker unna.
Og med den også store milepælsutbetalinger og innsending av søknad for samme til Europa.
Salgsapparatet til Asieris er klare til å levere varen samme dag der de rekker frem, og så kan eventyret i PHO begynne
Og med den også store milepælsutbetalinger og innsending av søknad for samme til Europa.
Salgsapparatet til Asieris er klare til å levere varen samme dag der de rekker frem, og så kan eventyret i PHO begynne
Tricky77
28.02.2025 kl 16:35
2929
Ja mye er mulig, men han er ansatt som strategisjef og i mine öyne betyr det at strategien til Pho er at bane vei for soc og inte pröve og spare in kroner så lenge det virkelig ikke er aktuellt og livsnödvendig for et sellskap at bestå. Nej Pho tenker mye större en det.
Merlin
28.02.2025 kl 16:35
2903
Stort insidekjøp i Photocure!
Photocure ASA – Major shareholding disclosure
On 28 February 2025, Briarwood Chase Management LLC, via a private investment fund under its management, bought 370,000 shares in Photocure ASA. Following this, Briarwood Chase Management LLC controls 5,469,775 shares in Photocure ASA, corresponding to approximately 20.17% of the company's outstanding share capital and voting rights. The shares in Photocure ASA are held through Briarwood Capital Partners LP, which is managed by Briarwood Chase Management LLC, whose Managing Member is Aalap Mahadevia.
Photocure ASA – Major shareholding disclosure
On 28 February 2025, Briarwood Chase Management LLC, via a private investment fund under its management, bought 370,000 shares in Photocure ASA. Following this, Briarwood Chase Management LLC controls 5,469,775 shares in Photocure ASA, corresponding to approximately 20.17% of the company's outstanding share capital and voting rights. The shares in Photocure ASA are held through Briarwood Capital Partners LP, which is managed by Briarwood Chase Management LLC, whose Managing Member is Aalap Mahadevia.
Redigert 28.02.2025 kl 16:39
peaf
28.02.2025 kl 15:57
2946
Det kan vel neppe vare en grunn til at ikke ha han med i ledelsegruppen, og Susanne Strauss stod fortsatt med i Q3 rapporten med 203.000 opsjoner. I Q4 rapporten finns verken Strauss eller Kitchen med i ledelsen med sine opsjoner fast PHO er pliktige at føre opp dem. Og Strauss har garantert fått sparken og kitchen jobber med noe som ikke Schneider vil vare bekjent med eller svare på spørsmål om. Og at ikke innformere om Kitchen jobber med Wolf avtalen er fullstendigt meningsløst.
Nei det skjer saker som Hallerberg og Kitchen samarbeider om, kitchen hadde aldri fått mer opsjoner en Schneider anners.
Nei det skjer saker som Hallerberg og Kitchen samarbeider om, kitchen hadde aldri fått mer opsjoner en Schneider anners.
EnklestErBest
28.02.2025 kl 15:28
2962
Vitsen med dette samarbeidet om.å lage nye scope må vel nettopp være at de skal være suverent anvendelige og billige nok til at de vil bli tatt i bruk I den grad at de vil gjøre bruk av BLC til SOC.
heilo888
28.02.2025 kl 13:29
3052
Spørsmålene er vel når et slikt scop vil være klart for markedet og hvor dyre de vil bli?
Redigert 28.02.2025 kl 16:16
EnklestErBest
28.02.2025 kl 13:22
3049
Jeg tror du har rett. SOC har vært nevnt flere ganger det siste halvannet året, og siden vi ikke hører noe fra Kitchen, er det sannsynlig at han jobber med scopene. Blir Blålys SOC med de nye Wolfscopene, blir Photocure større enn noen har kunnet håpe på.
Tricky77
28.02.2025 kl 12:52
2997
Jag trur at Kitchen jobber med Wolfscopen og ingenting annet, det er det som er hans job, og blei hemta in pga det.
Merlin
26.02.2025 kl 10:30
3310
Asieris opp nesten 30% på en mnds tid. Det går rykter om at Cevira markedsgodkjennelse kan komme ila 10 dagers tid. Dette skyldes at Cevira har ticket alle rubrikkene på acceptancelisten i Kina. Og da tar det vanligvis bare noen dager før godkjennelse fr NMPA foreligger.
At det slår positivt ut i Asierislkursen skyldes vel at kineserne forstår dette, mens Pho-aksjonærene ikke følger særlig godt med.
Kommer en slik godkjennelse gir det store positive utslag for Photocure.. ikke bare i direkte fees, men også at LOA vil gå til 100%.
At det slår positivt ut i Asierislkursen skyldes vel at kineserne forstår dette, mens Pho-aksjonærene ikke følger særlig godt med.
Kommer en slik godkjennelse gir det store positive utslag for Photocure.. ikke bare i direkte fees, men også at LOA vil gå til 100%.
peaf
21.02.2025 kl 03:35
4174
Det er noen her som prøver trøste seg med tall som de mener viser at de gjør fremganger, så vi kan se på Europa der PHO kjøpte Ipsen rettigheterne for 186 mil. Innen hadde de ca 70 - 80 mil i overskudd tilsammen med norden. Nå i Q4 hadde de 11 mil i overskudd takk vare at de flytter royalty til Ipsen på 9,5 mil til det øvrige regnskapet, vilket da gir totalt feil bilde av lønnsomheten i Europa og det reelle overskuddet er 1,5 ml i Q4. En fantastisk innvestering der avkastningen har godt fra ca 70 - 80 mil til snart null Og PHO vurderer verdien av Ipsen rettigheterne med goodwill til 240 mil, men med dagens drift er vel 24 mil mer rellevant .
Da må man spørre seg hva er orsaken, jo inntekterne har godt litt opp men kostnaderne har steget kraftigt. Og hvorfor de økte kostnaderne som ikke resulterer i noe, jo Schneider har innført samme system som i USA der PHO,s hovedoppgave er at selge scope og skape vekst. Men hva skjer jo bruket og den lille veksten som skjer er i hovedsaklingen i Tyskland, der trur jeg Karl Storz står får oppgraderinger og salg av scope selv. Vilken type scope og hvor PHO selger fremgår ikke men det gir ikke resultater utenfor Tyskland. Nå har jo Europa sjef Susanne Strauss forduftet uten noe innformasjon, vilket tyder på at de ikke vil ha fokus på europaresultaten.
Verken hon eller Ryan Kitchen finns på PHO listen for ledende personell med opsjoner som er meldepliktigt.
Det er bare at konstatere at Europasatsningen har vart en skikkelig fiasko og spinndyrt frem til i dag, avkastningen forsvant og vi fikk 5 mil nye aksjer som og idag har gitt minusavkastning i snart 5 år. Og det er klart man kan prøve se USA som en lyspunkt da de bare tapte 21 mil der i fjor mot 29 mil året før, personligen har jeg problemer med at se lyst på at tape penger.
Jeg sier det igjen det finns bare en måte at gjøre Hex/cys delen raskt lønnsom, og det er at sparke ut alle selgere og bare beholde nødvendig personell til at levere hex/cys til kunderne. Det er garantert det Hallerberg og Kitchen arbeider med, og vi skal ikke glemme Ghizelda som har et enormt kontaktnett i oppkjøpsfonden Advent.
Jeg vegrer tru at hon blev innvalgd av en tilfellighet.
Det skjer noe snart uten tivel, det kan ikke fortsette lengre med løften som aldri blir innfridd. Det har reden startet i Europa da Sjefen forsvinner og det ikke kommer noen ny, jeg både trur og håper Schneider får sin belønning som han fortjener, presis som europasjefen nemnligen sparken.
Da må man spørre seg hva er orsaken, jo inntekterne har godt litt opp men kostnaderne har steget kraftigt. Og hvorfor de økte kostnaderne som ikke resulterer i noe, jo Schneider har innført samme system som i USA der PHO,s hovedoppgave er at selge scope og skape vekst. Men hva skjer jo bruket og den lille veksten som skjer er i hovedsaklingen i Tyskland, der trur jeg Karl Storz står får oppgraderinger og salg av scope selv. Vilken type scope og hvor PHO selger fremgår ikke men det gir ikke resultater utenfor Tyskland. Nå har jo Europa sjef Susanne Strauss forduftet uten noe innformasjon, vilket tyder på at de ikke vil ha fokus på europaresultaten.
Verken hon eller Ryan Kitchen finns på PHO listen for ledende personell med opsjoner som er meldepliktigt.
Det er bare at konstatere at Europasatsningen har vart en skikkelig fiasko og spinndyrt frem til i dag, avkastningen forsvant og vi fikk 5 mil nye aksjer som og idag har gitt minusavkastning i snart 5 år. Og det er klart man kan prøve se USA som en lyspunkt da de bare tapte 21 mil der i fjor mot 29 mil året før, personligen har jeg problemer med at se lyst på at tape penger.
Jeg sier det igjen det finns bare en måte at gjøre Hex/cys delen raskt lønnsom, og det er at sparke ut alle selgere og bare beholde nødvendig personell til at levere hex/cys til kunderne. Det er garantert det Hallerberg og Kitchen arbeider med, og vi skal ikke glemme Ghizelda som har et enormt kontaktnett i oppkjøpsfonden Advent.
Jeg vegrer tru at hon blev innvalgd av en tilfellighet.
Det skjer noe snart uten tivel, det kan ikke fortsette lengre med løften som aldri blir innfridd. Det har reden startet i Europa da Sjefen forsvinner og det ikke kommer noen ny, jeg både trur og håper Schneider får sin belønning som han fortjener, presis som europasjefen nemnligen sparken.
Storebetong
21.02.2025 kl 00:00
4219
HrDuck skrev Hehe, lykke til du også storebetong 🙂
Takker Hr Duck, jeg kommer nok til å fortsette å følge litt med her 😊
Merlin
20.02.2025 kl 23:55
4223
Det er regnet med at Asieris i tilfelle kommer meget raskt i gang med salget av Cevira i Kina og vil kunne selge for 500 mill USD i året. Pho får 10% royalty av dette tilsvarende over 550 mill NOK pa . Si Asieris klarer 25% av dette første året. Noe som gir Pho ca 150 mill NOK i royalty.
Når Pho nå omtrent ikke tjener penger vil et slikt beløp slå rett ut på bunnlinjen. I tillegg vil det gi tro på sterk økt royalty de neste årene. Med en P/E på si 15 og gj.sn royalty de første årene på 250 mill kr. tilsier det alene for Kinasalget rundt 150 kr. pr Pho-aksje.
Når Pho nå omtrent ikke tjener penger vil et slikt beløp slå rett ut på bunnlinjen. I tillegg vil det gi tro på sterk økt royalty de neste årene. Med en P/E på si 15 og gj.sn royalty de første årene på 250 mill kr. tilsier det alene for Kinasalget rundt 150 kr. pr Pho-aksje.
HrDuck
20.02.2025 kl 23:34
4180
Jeg tenker du må grave mye dypere fevang (sagt i beste mening).
Å bare sammenligne to tall er first level thinking (i denne sammenheng er det ikke en bra ting). Er litt for sent på kveld nå, men kan godt diskutere tallene mer i dybden ved anledning.
Å bare sammenligne to tall er first level thinking (i denne sammenheng er det ikke en bra ting). Er litt for sent på kveld nå, men kan godt diskutere tallene mer i dybden ved anledning.
Storebetong
20.02.2025 kl 23:21
4179
Hei HrDuck:)
Uten å ha satt meg så godt inn i caset PHO som du har, har tenkt å kjøpe meg en liten post mest fordi du har tro på caset, men også fordi jeg har sett litt på tall og gjort meg opp en liten mening om forventninger framover.
Jeg har fulgt med på denne tråden en stund, og selv uten å skjønne alt folk skriver om, virker det som det er mye vas og repetisjon som blir skrevet her.
Lykke til med oppdragelsen, så lenge du kun synes det gir deg noe bra å gjøre det:)
Hilsen Storebetong
Uten å ha satt meg så godt inn i caset PHO som du har, har tenkt å kjøpe meg en liten post mest fordi du har tro på caset, men også fordi jeg har sett litt på tall og gjort meg opp en liten mening om forventninger framover.
Jeg har fulgt med på denne tråden en stund, og selv uten å skjønne alt folk skriver om, virker det som det er mye vas og repetisjon som blir skrevet her.
Lykke til med oppdragelsen, så lenge du kun synes det gir deg noe bra å gjøre det:)
Hilsen Storebetong