Strategisk globalt samarbeid

sokaratest
PHO 15.07.2024 kl 18:08 175566

Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
Almirante
08.03.2025 kl 07:32 3533

Nå kan det vel spekuleres at DNB har fått en storkunde på kroken som vil inn til lavest kurs.
At DNB shorter, er vel et strategiskspill for å presse kursen enda lenger ned, slik at "storkunden" kan hamstre en stor blokk med aksjer til en fin pris.
Er vel mye vi "vanlige" aksjonærer ikke vet om som skjer bak lukkede dører...
EnklestErBest
08.03.2025 kl 10:59 3387

For meg står det helt klart at DNB ikke vet at det administrative rundt godkjenning av Cevira var ferdig den 20. februar. Melding om godkjenning kan jo komme hvilken som helst dag innen fredag den 4. april.
Dette kommer til å sive ut blant eksisterende aksjonærer, og det mest sannsynlige vil være at kursen fortsetter å stige fra førstkommende mandag.
Redigert 08.03.2025 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
bj111
08.03.2025 kl 16:34 3202

Er det DNB Markets som shorter eller er det en kunde av de som shorter? Jeg tipper det siste ettersom DNB har kursmål på kr 90 om jeg ikke husker feil. Så lenger selskapet leverer det de skal så er ikke en short av betydning for andre enn de som er veldig korte i sine handler. Er man en dyktig daytrader så utnytter de dette men spørs vel om dette er aksjen som er av interesse for noen daytrader. Så mange andre med større volatilitet og bedre omsetning som de heller kan trade.
EnklestErBest
08.03.2025 kl 16:44 3179

Nei, kan ikke ai annet enn at denne aksjen ikke er en god short-kandidat, uansett tidsperspektiv.
Jeg tenker at hverken DNB eller evt. kunden har satt seg inn i at det kun er dager til godkjenning av Cevira.
Redigert 08.03.2025 kl 18:35 Du må logge inn for å svare
Fevang
08.03.2025 kl 17:14 3156

DNB ASSET MANAGEMENT står det - så det er vel et fond i regi av Dnb.
Fevang
09.03.2025 kl 00:22 2970

Du skriver: "Som COMP skrev kan noe bero på Trump og hans idiotiske påfunn, han vil jo kutte i bidragen og den frie tilgangen til sykehusbehandling for veteranerne. Han har vel reden kuttet i admistrasjonen til VA og vil kutte i medicain som er for de fattige i USA. Det er klart det merkes om han får det til, da VA er ganske store forbrukere av BLC."

Jeg tror du påpeker hva som er årsaken til at DNB går short - for et eller annet har de jo sett. For meg dukket denne shorten opp som lyn i fra klar himmel. Å ja - jeg må innrømme at jeg solgte noe straks jeg så det. Men det er lenge til jeg skal helt ut av aksjen.

Trump har jo ødelagt for mange aksjer allerede så man skal vel ikke bli så forundret om han tar med seg denne også.... Herregud for et sirkus børsene er blitt med ham og Musk ved roret - og det kommer til å fortsette i årevis.
EnklestErBest
09.03.2025 kl 01:05 2950

Noen kjøper, mens andre selger.
Vi kommer ikke utenom at den største aksjonnæren, Briarwood har kjøpt store poster nylig, og de kan regnes som innsidere med styreformannen plassert I selskapet. Styrefornnannen har også kjøpt 150 000 aksjer i PHO over børs.
Hvis man skulle begynne å nøle i et lovende case som Photcure, da kan man like godt gå ut av all aksjespekulasjon.
La oss se på mandag hva som betyr mest, innsidekjøpet eller shorten.

Redigert 09.03.2025 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Merlin
09.03.2025 kl 02:15 2912

Iflg TE kommer godkjennelse vanligvis innen 14 dager, og normalt på en fredag dvs innen 14. mars. Dette iflg kinesiske forståsegpåere.
peaf
09.03.2025 kl 02:26 2905

Ja Trump er den komplette idioten, VA sykehusen er statlige og gir veteranerne og deres familj gratis behandling. Det rør seg om ca 12 mil innvånere som kommer under den kategorin, men det er mange tullinger blant dem og som er republikaner. Om ikke annet så klarer han ene dem om at Trump og gjengen er en katastrofe som tar en av få fordeler de har hatt for at tjene sitt land. Det er vel valg til kongressen om to år, der kommer det skje mye om han fortsetter i samme stil. Tror noen kommer at gi han besked om ikke alt forlenge om de vil vare kvar i kongressen.

Men nok om det jeg regner med at Briarwood og Hallerberg vidtar nødvendige åtgjerder i kostnader i vilket fall som helst, da alle satsninger på vekst har gitt minimal avkastning om man ser på innvesteringen. Det skjer noe når som helst nå da forutsettningerne er oførutsigbare om fremtiden. Og en maksimal kostnadsreduksjon i hex/cys delen er under alle omstendigheter nok til at dobble dagens kurs, og den kommer.

Men i det store hele er hex/cys småpenger for at regne når Cevira blir godkjent, det er en medisin som ikke ens Trump kan nekta amerikas damer om han ikke vil grave sin egen grav.
Trur Briarwood vet bedre en DNB hva som føregår i PHO de har jo kjøpt seg opp gjenom åren og tatt over makten i styret, og begynt rydde i ledelsens opsjoner og ansettelser ( Strauss ). Og Asieris virker ha stålkontroll på Cevira gjenom alle forberedelser og samarbeidsavtaler de inngått med blant annet med et kjempegrossist selskap innom medisin i Kina. Og med over to millioner pasienter bare i Kina så er vel suksessen så sikker den kan bli.
Redigert 09.03.2025 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
EnklestErBest
09.03.2025 kl 09:14 2768

Det er mellom 2,5 og 3% av den amerikanske befolkning som er omfattet av VA ordningen.
Det er virkelig ille for dem det gjelder, men har svært lite å si for Photocure. Når vi får scope som støtter BLC på en god og anvendelig måte, så blir Hex/ Cys-delen mangedoblet, og det trengs ikke lenger noe stort salgskorps for å få de ut i klinikkene.
Storebetong
09.03.2025 kl 10:57 2675

Storklovnen og hans meget usympatiske vice president, har kanskje gjort såpass mye dumt nå at det er fornuftig å selge KOG på 1600.
Om det er fornuftig å dekke inn short i Tesla på 250 er enda mere uklart. Sorry for tema litt utenfor pho her.
EnklestErBest
09.03.2025 kl 12:39 2568

Høres fornuftig ut.
KOG har gått så mye nå at det skal produseres mye med brukbar margin en god stund framover for å forsvare en kurs på 1600..
Kan være flere faktorer som gjør at salget har falt så kraftig i Tesla i januar og februar. Lurt å følge godt med på shorten nå.
bj111
09.03.2025 kl 19:25 2342

DNB Asset management står for fondene i DNB men de tilbyr også kundetilpassede investeringsporteføljer så ikke helt sikkert hvis det er et fond så trolig er det Hedgefondet som shorter. Leser markedssyn rapporten deres og å sette en short her rimer ikke med det de skriver der så er ikke så sikker på at det er fondet som er short her. Spiller egentlig ikke så stor rolle. Så mange skandaler som det har vert i Norsk bio/farma siste årene så er det ikke overraskende at noen vil spekulere i PHO også selv om jeg tror de bommer. Skandalene har vert i selskaper som ikke har noe som helst å vise til annet enn luftig forskning med masse tro/håp og emisjon på emisjon.
EnklestErBest
09.03.2025 kl 20:40 2258

Tenker mange vil følge Briarwood fremover. Tror neppe Bw ville støvet markedet for nærmere 900k aksjer på kort tid hvis det ikke var for at det har kommet gode signaler fra Photocure gjennom styreformannen som Bv har plassert i selskapet.
Uansett, det blir spennende tider fremover nå.
Kommer Cevira-godkjenningen senest den 3. eller 4. april, så blir det garantert liv i investorleiren. Det blir i såfall noe man har ventet på i spenning i mange år.
Redigert 09.03.2025 kl 20:41 Du må logge inn for å svare
klaesp
10.03.2025 kl 08:07 2022

Blir posjonering og stigende kurser fram mot avklaring, spennende periode vi går inn I !
nesiva
10.03.2025 kl 13:53 1793

Spennende tider :)
EnklestErBest
10.03.2025 kl 15:22 1683

Hadde faktisk trodd at interessen hadde vært større idag, men går det smått og pent oppover til godkjenningen kommer, er det kanskje det sunneste.?
SørenE
10.03.2025 kl 15:59 1637

Enklest skrev:
"men går det smått og pent oppover til godkjenningen kommer"

Du mener vel afgørelsen !!

Dansken
EnklestErBest
10.03.2025 kl 16:07 1620

Kall det hva du vil, men Briarwood har nylig kjøpt ytterligere 3% av aksjene I Photocure, og Asieris er tilsynelatende ikke i tvil om godkjenning. De inngikk for mange måneder siden avtale med en av de største distributørene i Kina om levering av Cevira, og de vil levere bestillingene på løpende bånd med en gang tillatelsen foreligger.
Redigert 10.03.2025 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
EnklestErBest
10.03.2025 kl 16:24 1581

Jeg vet at mange ikke er sikre på godkjenning tross alle positive signaler som har kommet fra Asieris, og det er vel det DNB har gamblet på med shorten sin. Så det ble lagt ut 2 poster av 10000 aksjer til salgs for å holde kursen nede. Ser ut som shorten allerede begynner å koste.
HrDuck
10.03.2025 kl 16:26 1579

Det ser lovende ut siden vi er gjennom alle tre faser av studier og søknad er akseptert mottatt. Men det er likevel rett og fornuftig å snakke om en evt godkjennelse. Markedet priser det i hvert fall ikke inn ennå og det er jo en bra ting for da er det oppside ved en evt godkjennelse.
EnklestErBest
10.03.2025 kl 16:31 1566

Hvis jeg ikke husker feil, så var det en liten epistel om at Photocure forventer utbetalinger av store milepæler I 2025. Hvor kommer disse milepælene inn hvis det ikke er for Cevira- godkjenning og EU-søknad om det samme.
peaf
10.03.2025 kl 16:40 1549

Resultaten fra studien er jo kjende og tatt opp på kongresser, og det er vel ikke kommt noe om at det er grunn for tvivel. Det er bare om studien ikke er korrekt utført som de kan neke godkjennelse, og det er ikke sannsynligt så den kommer snart.
HrDuck
10.03.2025 kl 17:02 1511

Det er nok forventet for cevira ja. Men la oss feire når godkjenning evt er kommet. Ved en evt godkjenning så tror jeg asieris har investert over en halv mrd nok i produktet, før de har fått en eneste krone i inntekt. Så de må tro på betydelige inntekter fra et godkjent produkt.
EnklestErBest
10.03.2025 kl 17:26 1470

Ja, det blir fest med ordentlige bobler den dagen det kommer pressemelding til Newsweb, Oslo Børs om godkjent markedstilgang for Cevira.
Jeg kom inn i aksjen for annen gang på 5 år rett før godkjent fase III, og det var en nytelse å følge oppgangen på uvanlig høyt volum.
EnklestErBest
I går kl 10:57 968

Jeg kikket innom shortregisteret idag, og til min overraskelse Har DNB allerede begynt å dekke inn shorten. ikke mange, men ca 5000 registrert den 10.03.
Har sjelden hatt en så god magefølelse som jeg har i photocure nå. Blir 3 spennende uker nå.
Duotone
I går kl 11:19 934

Ved Cevira godkjenning og milepæl utbetalinger, er det noen spåmenn her som kan "gjette" litt på kursutvikling 1-3 år?
skadi
I går kl 11:32 914

Kan prøve. Ved Cevira Blockbuster salg, kurs 12 måneder mellom 100 og 150 kroner.
Kurs om 3 år, etter Cevira salg også i Europa kurs 350 til 500 kroner.
Men jeg tror nok at Photocure er historie innen da (oppkjøpt). Til kurs et eller annet mellom 100 og 200.
Duotone
I går kl 12:04 863

takker, blir spennende å se fasit.
EnklestErBest
I går kl 12:11 852

Jeg prøver også.:
Jeg tror godkjennelsen kommer innen utgangen av uke 13, og at kursen da ligger rundt 60.
Få dager etter godkjenning og markedstilgang for Cevira vil det dannes en solid støtte på 100 kr.
Kursen fortsetter å stige jevnt og pent til 150 innen 1 år etter godkjenning.
3 år etter godkjenning har vi sannsynligvis SOC på BLC i tillegg til økende salg av Cevira I Kina og EU. tipper kurs 4-500 hvis vi ikke mellomtiden er kjøpt opp for 300+.
Redigert i går kl 12:17 Du må logge inn for å svare
nesiva
I går kl 12:28 818

Short prøvde seg på et lite skremmeskudd og har begynt inndekningen allerede. PHO tror jeg blir en av de beste aksjene i år :)
EnklestErBest
I går kl 12:46 776

Siden DNB har begynt inndekning allerede, tror jeg kursen er rundt 70 når godkjenningen kommer.
peaf
I går kl 12:57 745

Mye avhenger av produksjonskappasiteten som de oppgir til 820.000 doser i året om de ikke har byggt ut det videre, men med et pris på ca 13.000 stk som det er antydd så er det litt over 1 mrd usd. Og 125 mil usd til PHO pluss en okjend milepæle. Blir det en realitet at de klarer selge det, og muligens mer husk det er mange fler land en Europa og USA. Og mye avhenger av hva Asieris guider det gir omiddelbart utslag på kursen, så 500 innen årets slut er i rekkevidde. Om man ser på Asieris sin påstand at Cevira er en blockbuster produkt. Det er fra det de har skrivet jeg trur muligheten er meget stor.
såpe i øynene
I går kl 13:13 713

Håper skattepengene kommer før godkjenning slik at en får lastet opp et par tusen aksjer til før den går i taket. Oppkjøp under 300 anser jeg som en glemmesak.
HrDuck
I går kl 17:04 504

Til slutt vil det handle om etterspørsel og ikke prod kapasitet. Ønsker markedet mer så vil det over litt tid være mulig å øke produksjonen.

Men peaf har helt rett når han sier 500kr aksjen om det blir blockbuster. Til og med det er pessimistisk tenker jeg. Spådom om 100 til 150 kr aksjen ved blockbuster er total skivebom. Milepæler alene dekker kurshoppet dit og da skal royalties ha null verdi? Selvfølgelig altfor pessimistisk ved en evt omsetning cevira over 1mrd USD.

Regnestykket er ikke så vanskelig. 1mrd usd er ca 10 mrd nok. Pho har royalties i intervallet 10 til 20% . Høyere omsetning gir høyere prosentandel royalties. I en situasjon med 10mrd nok omsetning så er jeg sikker på at 1,5 til 2mrd havner hos pho som årlige royalties før skatt. Da er vi mellom 1 og 1,5 mrd årlig kontantstrøm etter skatt og det betyr ca 40 til 50 kroner aksjen årlig kontantstrøm. Og da har vi totalt sett bort fra milepæler.

Jeg sier ikke noe om det blir blockbuster eller ikke, hver enkelt får gjette selv. Men jeg føler at vi kategorisk kan slå fast at oppsiden er 10x minimum fra dagens nivå om det blir slik.
Merlin
I går kl 18:01 438

40 til 50 kroner aksjen pa og en beregnet P/E på 15 så har man en aksjekurs på 600-750 kr.
Redigert i går kl 18:01 Du må logge inn for å svare
mekaniker1
I går kl 18:07 422

Har lenge fulgt Photocure, antar kjøp av aksjen.
HrDuck
I går kl 18:13 410

Og da er verdi satt til 0 for hex/cys. Jeg mener at det er fair med ca 100 for den biten alene. De få meglerhusene som har analyse på pho er et sted der også (100 minus)
EnklestErBest
I går kl 20:11 293

Selv om DNB AM ser ut til å ha lett spill med PHO-aksjonærene og får dekket seg inn billig, så har vi en større sjanse til at kursen blir holdt oppe, eller øker inntil vi får avklaring.
Ryktene om snarlig avklaring vil tilta jo flere dager som går, og kanskje en og annen storfisk begynner å regne på caset og kjøper litt større poster.
I photocure virker det som at kursen liker seg på et lavest mulig nivå til enhver tid.
Men før eller siden blir det slutt på dette når/hvis vi får en godkjent-melding om Cevira.
Da vil volumet og kampen om aksjene sende omsetningen av aksjer opp i mange ti-talls mill. kr. om ikke 6 sifret millionbeløp den første dagen etter positiv melding.
Luer på om DNB tar pause i morgen for å fortsette inndekningen på fredag.
Idag så vi at så fort omsetningen stoppet opp, så begynte dumpingen av aksjer igjen . Jeg gjentar at DNB har alt for lett spill med en del PHO-aksjonærer. Man må lære seg spillet å holde igjen på salg når kursen stiger som idag uten nyheter.
De som solgte på 52 idag kunne lett får 55+ ved å holde igjen når aksjene var ettertraktet. (av DNB ASSET M.
Redigert i går kl 20:38 Du må logge inn for å svare
DVH
I dag kl 00:11 88

Her er lidt af det vi se frem til de næste 6 mdr.

1. Godkjennelse af Cevira (kommer senest 4 april)

2. Ansøgning sendes til EMA & FDA

3. FDA’s nedgradering af flex scope. (ventes i Q2)

4. Godkjennelse af Wolff scope i Kina (brukt i forbindelse med hexvix fase 3)

5. Milepæls betalinger.

6. Ny aksje kurs fra bank/meglerhus

7. Asieris Q2 i juli. (Første indikation på salg af Cevira)
DVH
I dag kl 00:26 79

500kr i år er meget optimistisk. Da trenger vi fast track af EMA & FDA, blockbuster salg i Kina og mye mer, hvis det skal blive en realitet.
Tror det bliver et sted mellem 150 og 200 i år.
peaf
I dag kl 02:52 32

Nå har Asieris gjort markedsundersøkelser i Kina og med det som grunn meld at Cevira er deres blockbuster produkt. De har og inngått en samarbeidsavtale med et kjempe grossist selskap i Kina som tar seg av distrubsjonen i alle hjørner av Kina, da de mener det blir før stort at ta seg av alene som var planen fra begynnelsen. Der begge parter har uttalt at de vil starte levering så raskt som muligt. Med andre ord Asieris vet nok så nøyaktikt hvor stor etterspørsel det ligger an til at bli i Kina. De mener og trur at Cevira kommer at bli et førstevalg i behandling av høygradige celleforandringer, og det gjeller resten av verden og da det ikke finnes en alternativ medisin.

Og det er klart blir Cevira den suksessen de trur i kina så er det sannsynligt det blir det i resten av verden og, en guiding i Kina basert på ettespørsel av Cevira blir automatiskt overført som mulig potensiale i Verden forøvrigt. Asieris søker og partner for det globale salget da det kan bli en enorm etterspørsel overalt. Trur det blir en enkel sak når medisinen blir godkjent og de førstår potensialet før noe som selger seg selv. Man må huske selve Cevira behandlingen tar 15 min og etter 3 til 6 mnd ser de resultatet, og kan uteslute videre tidskrevende undersøkelser og behandlinger. Reden der har de spart inn enorme kostnader og lidelser for pasienter. Klart man er optimist og Asieris deler det helt klart.

Det har merkeligt nok vart nesten ingen omtale av Cevira i media fast de har presentert resultater i kongresser, ingen skriver om det i Norge i finans aviser fast det er en enorm mulighet som når sin klimaks vilken dag som helst.

Jeg trur uten at vite at Cevira kommer få betinget godkjennelse de fleste platser i verden, altså en direkte markedsføringstillatelse mens søknaden blir behandlet da sikkerheten er meget god for bivirkninger.

Det kan bli mye større en noen aner da mye av kostnaden for behandlingen blir spart inn på eksisterende behandlinger idag, helsemyndigheter må jo se helheten og førdelerne for dem som blir kurret flere år tidligare og så godt som uten bivirkninger. 500 kr er meget konservativt om man ser på samfunnsgevinsten av den første medisinske behandling av HSIL.

For min del er det helt utroligt at det har godt nesten helt uten den minste kommentar om potensialen fra analytiker som følger PHO. Det er ikke hos PHO de skal søke opplysninger men hos Asieris som gir en helt annen bilde av potensialet. ( blockbuster ).
Redigert i dag kl 02:58 Du må logge inn for å svare