Strategisk globalt samarbeid
Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
EnklestErBest
I dag kl 11:23
247
Ifølge DVH var den tekniske godkjennelsen for Cevira ferdig den 20.02, og den administrative skal Ifølge godkjenningsmyndighetene komme innen senest 6 uker i etterkant, eller 30 børsdager/arbeidager.
Briarwood har kjøpt mange av sine 877k aksjet den siste tiden etter at den tekniske delen av godkjenningen var ferdig.
Om man ikke kan ta dette for 100% god fisk, så er det flere, bl.a Merlin som har skrevet at det bare er et kort tidsspørsmål før vi har en avklaring.
Personlig er jeg 99,7 % sikker på at det blir godkjenning, men ikke riktig fullt så sikker på at godkjenningen kommer senest 04..04. Når det er sagt føler jeg meg mer enn 50% sikker på at den foreligger før den 04.04.
At jeg er så å si 100 % sikker på at Cevira blir godkjent er at selskapet hevdet at de forventer betydelige milepæler I 2025.
Briarwood har kjøpt mange av sine 877k aksjet den siste tiden etter at den tekniske delen av godkjenningen var ferdig.
Om man ikke kan ta dette for 100% god fisk, så er det flere, bl.a Merlin som har skrevet at det bare er et kort tidsspørsmål før vi har en avklaring.
Personlig er jeg 99,7 % sikker på at det blir godkjenning, men ikke riktig fullt så sikker på at godkjenningen kommer senest 04..04. Når det er sagt føler jeg meg mer enn 50% sikker på at den foreligger før den 04.04.
At jeg er så å si 100 % sikker på at Cevira blir godkjent er at selskapet hevdet at de forventer betydelige milepæler I 2025.
Redigert i dag kl 11:51
Du må logge inn for å svare
Fevang
I dag kl 01:43
479
Som jeg skrev her tidligere forsvant det noen PHO-aksjer ut når shorten fra DNB dukket opp. Siden kursen ikke ville ned har jeg kjøpt de tilbake ca en krone dyrere enn jeg solgte for. Akkurat nå ser det lurt ut å ha kjøpt de, men man vet jo aldri.
Skulle likt å visst hva som gjorde at Dnb satte den shorten, men kanskje de har fått litt kalde føtter siden de har dekt inn litt. Det at storeier kjøper for store beløp får veie tyngre. Jeg er også blant dem som tror vi får gode nyheter fra Kina om ikke så lenge.
Hittil i år er aksjen ned over 13%; så sånn sett burde det være noe å gå på i det korte bildet uansett.
Skulle likt å visst hva som gjorde at Dnb satte den shorten, men kanskje de har fått litt kalde føtter siden de har dekt inn litt. Det at storeier kjøper for store beløp får veie tyngre. Jeg er også blant dem som tror vi får gode nyheter fra Kina om ikke så lenge.
Hittil i år er aksjen ned over 13%; så sånn sett burde det være noe å gå på i det korte bildet uansett.
Storebetong
I går kl 23:29
562
De som kjøpte på 2500 vil aldri glemme hvor hjernevasket de var igjen. Men etter min oppfatning følte de seg helt enkelt skvist. De var sta lenge, men sprakk som en ballong. Bedre kanskje å kjøpe noen mindre poster på vei oppover å forvente å være litt dum, men ha bedre mental kontroll, men alt er lett i ettertid.
Det å la være å kjøpe for en som sammenlignes med indekser, er nok en mindre kunst enn det å klare å være inne i underprisete aksjer når det virkelig er billig og det faktisk blir en stor suksess etterhvert.😊
Det å la være å kjøpe for en som sammenlignes med indekser, er nok en mindre kunst enn det å klare å være inne i underprisete aksjer når det virkelig er billig og det faktisk blir en stor suksess etterhvert.😊
HrDuck
I går kl 22:57
597
Tidligere på tråden diskuterte rockpus og jeg det å "time" eierskap i pho. Min tanke er at man må eie når man mener en aksje er kraftig underpriset ellers blir det "mindfuck" hver gang kursen stiger. Forvalterne i fondet som kjøpte opc på 2500 kan nok gi en god forklaring på hva "mindfuck" er 😅😅
Storebetong
I går kl 22:19
635
Det er for øvrig flere måter å være short på. Den gang Opticom sto i 2500 følte et stort aksjefond seg "skvist" til å kjøpe en bunke aksjer. De ble solgt ut igjen med jevne mellomrom på veg ned igjen mot null.
PHO kommer neppe opp i markedsverdi som skaper en slik skvis, men vi får se...
Uansett moro at du fikk til å selge når noen virkelig ble skvist, så å følge med på slike ting er slett ikke dumt 😊
EDIT: for de som ikke kjenner historien om Opticom så er det norsk histories største IT-boble hvor noen ideer fra en professor i Norge og et par lure briter fikk luft til å bli nr 3 i markedsverdi på Oslo Børs. Hvem som tjente og tapte mest på dette tøvet har jeg ikke oversikt over.
PHO kommer neppe opp i markedsverdi som skaper en slik skvis, men vi får se...
Uansett moro at du fikk til å selge når noen virkelig ble skvist, så å følge med på slike ting er slett ikke dumt 😊
EDIT: for de som ikke kjenner historien om Opticom så er det norsk histories største IT-boble hvor noen ideer fra en professor i Norge og et par lure briter fikk luft til å bli nr 3 i markedsverdi på Oslo Børs. Hvem som tjente og tapte mest på dette tøvet har jeg ikke oversikt over.
Redigert i går kl 22:56
HrDuck
I går kl 22:11
651
Shortere er garanterte fremtidige kjøpere. Jeg har vært med lenge nok til å huske arrow-shorten i pho. Noen var bekymret den gang også, de kjøpte noen tusen aksjer av meg over 150.
God helg 🙂
God helg 🙂
Storebetong
I går kl 21:55
678
Fevang skrev https://ssr.finanstilsynet.no/
Bra at noen shorter aksjen for det skaper bedre likviditet. En shortpos på 200.000 aksjer i PHO er ingen stor posisjon med mindre man av en eller annen grunn får fullstendig panikk, noe neppe DNB gjør. Det kan dog bli dyrt for dem, men det har de naturligvis kalkulert med. Har de flaks får de dekket inn shorten etter plan med gevinst.
God helg, som kanskje er nytt her på PHO-tråden 😊
God helg, som kanskje er nytt her på PHO-tråden 😊
SomSa
I går kl 11:19
1076
Noen har ennå ikke klart å ta innover seg at Cysview er en død sak. De tjener ikke penger og hvis de kan tjene penger i fremtiden blir ikke så mye siden kostnadene (lønningene) er høyt. Stadig leser jeg eventyr forefallinger om Cevira, vi leste også om Cysview og Allumera (lagt ned) og amnge andre selskaper.
Slik jeg forstod fra 4Q presentasjonen kan nyheten om godkjenningen fra Kina komme på slutten av 3Q eller innen 4Q. Imellom tiden skal de presentere de elendige kvartalstalene og vi vet hva skjer etter hver presentasjon, og hvordan folk kan tjene penger.
Har dere tenkt på hva vil skje hvis kinesere ikke godkjenner Cevira eller de bruker lengre tid?
Slik jeg forstod fra 4Q presentasjonen kan nyheten om godkjenningen fra Kina komme på slutten av 3Q eller innen 4Q. Imellom tiden skal de presentere de elendige kvartalstalene og vi vet hva skjer etter hver presentasjon, og hvordan folk kan tjene penger.
Har dere tenkt på hva vil skje hvis kinesere ikke godkjenner Cevira eller de bruker lengre tid?
EnklestErBest
I går kl 10:50
1135
nesiva skrev Meget bra :)
DNB AM har ikke innløst noe av shorten sin siden de løste inn 5000 aksjer den 10.03 etter å ha satt short på 191k aksjer den 03.03. En interessant observasjon i påvente av avklaring av godkjent Cevira. Idag er de akkurat 3 uker igjen til siste frist for avklaring iflg kinesiske regler for godkjenning av legemidler.
Se link lagt ut litt lenger opp i tråden.
Se link lagt ut litt lenger opp i tråden.
Redigert i går kl 10:51
heilo888
I går kl 10:43
1150
Kopi av Snøffelens innlegg på TI:
"Det som virker å være annerledes i dette studiet, sammenlignet med tidligere studier (om jeg forstår det rett) er at her er pasientene fulgt over mye lenger tid enn før, og også over lengere tid har man en 38% reduksjon i reoccurrence, men også 29% reduksjon i progresjon for high risk NMBIC i BLC vs WLC
Så er det slik flere i BLC gruppen fikk etterfølgende BCG behandling.
Så man kunne jo sagt at hvis like mange i WLC gruppen fikk etterfølgende behandling med BCG som i BLC så ville WLC blitt like bra, som selvsagt ikke stemmer.
Fordi man neppe hadde plukket ut de riktige personene.
Det som imidlertid trolig er riktig er at om alle i WLC og BLC hadde fått etterfølgende BCG- behandling så hadde BLC og WLC kommet ut likt.
Men da snakker vi overbehandling*, og dessuten overforbruk av ressurser.
Akkurat nå er det underbehandling, fordi WLC misser folk som burde vært behandlet.
Studiet viser klart at diagnose verktøyet Cysview (BLC) sørger for at urologene får tatt korrekt beslutning i behandling av NMBIC, også i det lange løp."
"Det som virker å være annerledes i dette studiet, sammenlignet med tidligere studier (om jeg forstår det rett) er at her er pasientene fulgt over mye lenger tid enn før, og også over lengere tid har man en 38% reduksjon i reoccurrence, men også 29% reduksjon i progresjon for high risk NMBIC i BLC vs WLC
Så er det slik flere i BLC gruppen fikk etterfølgende BCG behandling.
Så man kunne jo sagt at hvis like mange i WLC gruppen fikk etterfølgende behandling med BCG som i BLC så ville WLC blitt like bra, som selvsagt ikke stemmer.
Fordi man neppe hadde plukket ut de riktige personene.
Det som imidlertid trolig er riktig er at om alle i WLC og BLC hadde fått etterfølgende BCG- behandling så hadde BLC og WLC kommet ut likt.
Men da snakker vi overbehandling*, og dessuten overforbruk av ressurser.
Akkurat nå er det underbehandling, fordi WLC misser folk som burde vært behandlet.
Studiet viser klart at diagnose verktøyet Cysview (BLC) sørger for at urologene får tatt korrekt beslutning i behandling av NMBIC, også i det lange løp."
Fevang
I går kl 08:33
633
Photocure kunngjør publiseringen av studien "Oncologic Outcomes of Blue Light Cystoscopy in an Equal Access Setting: Results of the BRAVO study" i JU Open Plus denne uken, ifølge en melding fredag.
Resultatene fra studien viser at blålys-cystoskopi (BLC) var assosiert med en statistisk signifikant 38 prosent reduksjon i risiko for tilbakefall sammenlignet med bruk av hvitlys-cystoskopi (WLC) alene i en hovedsakelig høyrisiko NMIBC-pasientgruppe. Disse funnene samsvarer med tidligere resultater fra flere randomiserte kontrollerte kliniske studier, opplyses det.
Resultatene fra studien viser at blålys-cystoskopi (BLC) var assosiert med en statistisk signifikant 38 prosent reduksjon i risiko for tilbakefall sammenlignet med bruk av hvitlys-cystoskopi (WLC) alene i en hovedsakelig høyrisiko NMIBC-pasientgruppe. Disse funnene samsvarer med tidligere resultater fra flere randomiserte kontrollerte kliniske studier, opplyses det.
peaf
13.03.2025 kl 16:11
990
Ja nå er det vel ca 1.350.000 aksjer som de behøver før at nå 25 % og må flagge, men de må nok opp godt i pris før at få det til.
EnklestErBest
13.03.2025 kl 11:03
1223
Briarwood rekker sannsynligvis ikke å kjøpe 5 %
aksjer før avklaring av Cevira. For det første ser det ut til å være kort tid til avklaring, og for det andre er det svært tvilsomt om store aksjonærer er villig til å selge så mange aksjer på dagens nivå..
Personlig ville jeg ikke solgt mine aksjer for 100 da avklaringen kan komme hvilken dag som helst.
aksjer før avklaring av Cevira. For det første ser det ut til å være kort tid til avklaring, og for det andre er det svært tvilsomt om store aksjonærer er villig til å selge så mange aksjer på dagens nivå..
Personlig ville jeg ikke solgt mine aksjer for 100 da avklaringen kan komme hvilken dag som helst.
Redigert 13.03.2025 kl 18:19
nesiva
13.03.2025 kl 10:29
1290
Folk kommer nok løpende etter skal du se :) Det er markedet i et nøtteskall det.
peaf
13.03.2025 kl 09:58
1357
En liten påminnelse hva Asieris skriver og er vel en meget god beskrivelse om Ceviras muligheter.
" Asieris har lansert det innovative produktet APL-1702, "verdens første og Kinas premiere" ikke-invasive behandling for precancerøse cervikale lesjoner. Den er klar til å revolusjonere det tradisjonelle kirurgiske behandlingslandskapet, fremskynde utryddelsen av livmorhalskreft samtidig som den bevarer kvinnelig fruktbarhet. Denne innovasjonen hjelper Kina med å være banebrytende for en fruktbarhetsvennlig tilnærming til forebygging og kontroll av livmorhalskreft. "
" Asieris har lansert det innovative produktet APL-1702, "verdens første og Kinas premiere" ikke-invasive behandling for precancerøse cervikale lesjoner. Den er klar til å revolusjonere det tradisjonelle kirurgiske behandlingslandskapet, fremskynde utryddelsen av livmorhalskreft samtidig som den bevarer kvinnelig fruktbarhet. Denne innovasjonen hjelper Kina med å være banebrytende for en fruktbarhetsvennlig tilnærming til forebygging og kontroll av livmorhalskreft. "
klaesp
13.03.2025 kl 09:24
1408
Ikke mye interesse for selskapet, noe som gjenspeiles I omsetning. Det vil endres hvis cevira blir godkjent..
peaf
13.03.2025 kl 02:52
1661
Nå har Asieris gjort markedsundersøkelser i Kina og med det som grunn meld at Cevira er deres blockbuster produkt. De har og inngått en samarbeidsavtale med et kjempe grossist selskap i Kina som tar seg av distrubsjonen i alle hjørner av Kina, da de mener det blir før stort at ta seg av alene som var planen fra begynnelsen. Der begge parter har uttalt at de vil starte levering så raskt som muligt. Med andre ord Asieris vet nok så nøyaktikt hvor stor etterspørsel det ligger an til at bli i Kina. De mener og trur at Cevira kommer at bli et førstevalg i behandling av høygradige celleforandringer, og det gjeller resten av verden og da det ikke finnes en alternativ medisin.
Og det er klart blir Cevira den suksessen de trur i kina så er det sannsynligt det blir det i resten av verden og, en guiding i Kina basert på ettespørsel av Cevira blir automatiskt overført som mulig potensiale i Verden forøvrigt. Asieris søker og partner for det globale salget da det kan bli en enorm etterspørsel overalt. Trur det blir en enkel sak når medisinen blir godkjent og de førstår potensialet før noe som selger seg selv. Man må huske selve Cevira behandlingen tar 15 min og etter 3 til 6 mnd ser de resultatet, og kan uteslute videre tidskrevende undersøkelser og behandlinger. Reden der har de spart inn enorme kostnader og lidelser for pasienter. Klart man er optimist og Asieris deler det helt klart.
Det har merkeligt nok vart nesten ingen omtale av Cevira i media fast de har presentert resultater i kongresser, ingen skriver om det i Norge i finans aviser fast det er en enorm mulighet som når sin klimaks vilken dag som helst.
Jeg trur uten at vite at Cevira kommer få betinget godkjennelse de fleste platser i verden, altså en direkte markedsføringstillatelse mens søknaden blir behandlet da sikkerheten er meget god for bivirkninger.
Det kan bli mye større en noen aner da mye av kostnaden for behandlingen blir spart inn på eksisterende behandlinger idag, helsemyndigheter må jo se helheten og førdelerne for dem som blir kurret flere år tidligare og så godt som uten bivirkninger. 500 kr er meget konservativt om man ser på samfunnsgevinsten av den første medisinske behandling av HSIL.
For min del er det helt utroligt at det har godt nesten helt uten den minste kommentar om potensialen fra analytiker som følger PHO. Det er ikke hos PHO de skal søke opplysninger men hos Asieris som gir en helt annen bilde av potensialet. ( blockbuster ).
Og det er klart blir Cevira den suksessen de trur i kina så er det sannsynligt det blir det i resten av verden og, en guiding i Kina basert på ettespørsel av Cevira blir automatiskt overført som mulig potensiale i Verden forøvrigt. Asieris søker og partner for det globale salget da det kan bli en enorm etterspørsel overalt. Trur det blir en enkel sak når medisinen blir godkjent og de førstår potensialet før noe som selger seg selv. Man må huske selve Cevira behandlingen tar 15 min og etter 3 til 6 mnd ser de resultatet, og kan uteslute videre tidskrevende undersøkelser og behandlinger. Reden der har de spart inn enorme kostnader og lidelser for pasienter. Klart man er optimist og Asieris deler det helt klart.
Det har merkeligt nok vart nesten ingen omtale av Cevira i media fast de har presentert resultater i kongresser, ingen skriver om det i Norge i finans aviser fast det er en enorm mulighet som når sin klimaks vilken dag som helst.
Jeg trur uten at vite at Cevira kommer få betinget godkjennelse de fleste platser i verden, altså en direkte markedsføringstillatelse mens søknaden blir behandlet da sikkerheten er meget god for bivirkninger.
Det kan bli mye større en noen aner da mye av kostnaden for behandlingen blir spart inn på eksisterende behandlinger idag, helsemyndigheter må jo se helheten og førdelerne for dem som blir kurret flere år tidligare og så godt som uten bivirkninger. 500 kr er meget konservativt om man ser på samfunnsgevinsten av den første medisinske behandling av HSIL.
For min del er det helt utroligt at det har godt nesten helt uten den minste kommentar om potensialen fra analytiker som følger PHO. Det er ikke hos PHO de skal søke opplysninger men hos Asieris som gir en helt annen bilde av potensialet. ( blockbuster ).
Redigert 13.03.2025 kl 02:58
DVH
13.03.2025 kl 00:26
1708
500kr i år er meget optimistisk. Da trenger vi fast track af EMA & FDA, blockbuster salg i Kina og mye mer, hvis det skal blive en realitet.
Tror det bliver et sted mellem 150 og 200 i år.
Tror det bliver et sted mellem 150 og 200 i år.
DVH
13.03.2025 kl 00:11
1717
Her er lidt af det vi se frem til de næste 6 mdr.
1. Godkjennelse af Cevira (kommer senest 4 april)
2. Ansøgning sendes til EMA & FDA
3. FDA’s nedgradering af flex scope. (ventes i Q2)
4. Godkjennelse af Wolff scope i Kina (brukt i forbindelse med hexvix fase 3)
5. Milepæls betalinger.
6. Ny aksje kurs fra bank/meglerhus
7. Asieris Q2 i juli. (Første indikation på salg af Cevira)
1. Godkjennelse af Cevira (kommer senest 4 april)
2. Ansøgning sendes til EMA & FDA
3. FDA’s nedgradering af flex scope. (ventes i Q2)
4. Godkjennelse af Wolff scope i Kina (brukt i forbindelse med hexvix fase 3)
5. Milepæls betalinger.
6. Ny aksje kurs fra bank/meglerhus
7. Asieris Q2 i juli. (Første indikation på salg af Cevira)
EnklestErBest
12.03.2025 kl 20:11
1924
Selv om DNB AM ser ut til å ha lett spill med PHO-aksjonærene og får dekket seg inn billig, så har vi en større sjanse til at kursen blir holdt oppe, eller øker inntil vi får avklaring.
Ryktene om snarlig avklaring vil tilta jo flere dager som går, og kanskje en og annen storfisk begynner å regne på caset og kjøper litt større poster.
I photocure virker det som at kursen liker seg på et lavest mulig nivå til enhver tid.
Men før eller siden blir det slutt på dette når/hvis vi får en godkjent-melding om Cevira.
Da vil volumet og kampen om aksjene sende omsetningen av aksjer opp i mange ti-talls mill. kr. om ikke 6 sifret millionbeløp den første dagen etter positiv melding.
Luer på om DNB tar pause i morgen for å fortsette inndekningen på fredag.
Idag så vi at så fort omsetningen stoppet opp, så begynte dumpingen av aksjer igjen . Jeg gjentar at DNB har alt for lett spill med en del PHO-aksjonærer. Man må lære seg spillet å holde igjen på salg når kursen stiger som idag uten nyheter.
De som solgte på 52 idag kunne lett får 55+ ved å holde igjen når aksjene var ettertraktet. (av DNB ASSET M.
Ryktene om snarlig avklaring vil tilta jo flere dager som går, og kanskje en og annen storfisk begynner å regne på caset og kjøper litt større poster.
I photocure virker det som at kursen liker seg på et lavest mulig nivå til enhver tid.
Men før eller siden blir det slutt på dette når/hvis vi får en godkjent-melding om Cevira.
Da vil volumet og kampen om aksjene sende omsetningen av aksjer opp i mange ti-talls mill. kr. om ikke 6 sifret millionbeløp den første dagen etter positiv melding.
Luer på om DNB tar pause i morgen for å fortsette inndekningen på fredag.
Idag så vi at så fort omsetningen stoppet opp, så begynte dumpingen av aksjer igjen . Jeg gjentar at DNB har alt for lett spill med en del PHO-aksjonærer. Man må lære seg spillet å holde igjen på salg når kursen stiger som idag uten nyheter.
De som solgte på 52 idag kunne lett får 55+ ved å holde igjen når aksjene var ettertraktet. (av DNB ASSET M.
Redigert 12.03.2025 kl 20:38
HrDuck
12.03.2025 kl 18:13
2041
Og da er verdi satt til 0 for hex/cys. Jeg mener at det er fair med ca 100 for den biten alene. De få meglerhusene som har analyse på pho er et sted der også (100 minus)
Merlin
12.03.2025 kl 18:01
2070
40 til 50 kroner aksjen pa og en beregnet P/E på 15 så har man en aksjekurs på 600-750 kr.
Redigert 12.03.2025 kl 18:01
HrDuck
12.03.2025 kl 17:04
2136
Til slutt vil det handle om etterspørsel og ikke prod kapasitet. Ønsker markedet mer så vil det over litt tid være mulig å øke produksjonen.
Men peaf har helt rett når han sier 500kr aksjen om det blir blockbuster. Til og med det er pessimistisk tenker jeg. Spådom om 100 til 150 kr aksjen ved blockbuster er total skivebom. Milepæler alene dekker kurshoppet dit og da skal royalties ha null verdi? Selvfølgelig altfor pessimistisk ved en evt omsetning cevira over 1mrd USD.
Regnestykket er ikke så vanskelig. 1mrd usd er ca 10 mrd nok. Pho har royalties i intervallet 10 til 20% . Høyere omsetning gir høyere prosentandel royalties. I en situasjon med 10mrd nok omsetning så er jeg sikker på at 1,5 til 2mrd havner hos pho som årlige royalties før skatt. Da er vi mellom 1 og 1,5 mrd årlig kontantstrøm etter skatt og det betyr ca 40 til 50 kroner aksjen årlig kontantstrøm. Og da har vi totalt sett bort fra milepæler.
Jeg sier ikke noe om det blir blockbuster eller ikke, hver enkelt får gjette selv. Men jeg føler at vi kategorisk kan slå fast at oppsiden er 10x minimum fra dagens nivå om det blir slik.
Men peaf har helt rett når han sier 500kr aksjen om det blir blockbuster. Til og med det er pessimistisk tenker jeg. Spådom om 100 til 150 kr aksjen ved blockbuster er total skivebom. Milepæler alene dekker kurshoppet dit og da skal royalties ha null verdi? Selvfølgelig altfor pessimistisk ved en evt omsetning cevira over 1mrd USD.
Regnestykket er ikke så vanskelig. 1mrd usd er ca 10 mrd nok. Pho har royalties i intervallet 10 til 20% . Høyere omsetning gir høyere prosentandel royalties. I en situasjon med 10mrd nok omsetning så er jeg sikker på at 1,5 til 2mrd havner hos pho som årlige royalties før skatt. Da er vi mellom 1 og 1,5 mrd årlig kontantstrøm etter skatt og det betyr ca 40 til 50 kroner aksjen årlig kontantstrøm. Og da har vi totalt sett bort fra milepæler.
Jeg sier ikke noe om det blir blockbuster eller ikke, hver enkelt får gjette selv. Men jeg føler at vi kategorisk kan slå fast at oppsiden er 10x minimum fra dagens nivå om det blir slik.
såpe i øynene
12.03.2025 kl 13:13
2346
Håper skattepengene kommer før godkjenning slik at en får lastet opp et par tusen aksjer til før den går i taket. Oppkjøp under 300 anser jeg som en glemmesak.
peaf
12.03.2025 kl 12:57
2378
Mye avhenger av produksjonskappasiteten som de oppgir til 820.000 doser i året om de ikke har byggt ut det videre, men med et pris på ca 13.000 stk som det er antydd så er det litt over 1 mrd usd. Og 125 mil usd til PHO pluss en okjend milepæle. Blir det en realitet at de klarer selge det, og muligens mer husk det er mange fler land en Europa og USA. Og mye avhenger av hva Asieris guider det gir omiddelbart utslag på kursen, så 500 innen årets slut er i rekkevidde. Om man ser på Asieris sin påstand at Cevira er en blockbuster produkt. Det er fra det de har skrivet jeg trur muligheten er meget stor.
EnklestErBest
12.03.2025 kl 12:46
2409
Siden DNB har begynt inndekning allerede, tror jeg kursen er rundt 70 når godkjenningen kommer.
nesiva
12.03.2025 kl 12:28
2451
Short prøvde seg på et lite skremmeskudd og har begynt inndekningen allerede. PHO tror jeg blir en av de beste aksjene i år :)
EnklestErBest
12.03.2025 kl 12:11
2485
Jeg prøver også.:
Jeg tror godkjennelsen kommer innen utgangen av uke 13, og at kursen da ligger rundt 60.
Få dager etter godkjenning og markedstilgang for Cevira vil det dannes en solid støtte på 100 kr.
Kursen fortsetter å stige jevnt og pent til 150 innen 1 år etter godkjenning.
3 år etter godkjenning har vi sannsynligvis SOC på BLC i tillegg til økende salg av Cevira I Kina og EU. tipper kurs 4-500 hvis vi ikke mellomtiden er kjøpt opp for 300+.
Jeg tror godkjennelsen kommer innen utgangen av uke 13, og at kursen da ligger rundt 60.
Få dager etter godkjenning og markedstilgang for Cevira vil det dannes en solid støtte på 100 kr.
Kursen fortsetter å stige jevnt og pent til 150 innen 1 år etter godkjenning.
3 år etter godkjenning har vi sannsynligvis SOC på BLC i tillegg til økende salg av Cevira I Kina og EU. tipper kurs 4-500 hvis vi ikke mellomtiden er kjøpt opp for 300+.
Redigert 12.03.2025 kl 12:17
skadi
12.03.2025 kl 11:32
2547
Kan prøve. Ved Cevira Blockbuster salg, kurs 12 måneder mellom 100 og 150 kroner.
Kurs om 3 år, etter Cevira salg også i Europa kurs 350 til 500 kroner.
Men jeg tror nok at Photocure er historie innen da (oppkjøpt). Til kurs et eller annet mellom 100 og 200.
Kurs om 3 år, etter Cevira salg også i Europa kurs 350 til 500 kroner.
Men jeg tror nok at Photocure er historie innen da (oppkjøpt). Til kurs et eller annet mellom 100 og 200.
Duotone
12.03.2025 kl 11:19
2566
Ved Cevira godkjenning og milepæl utbetalinger, er det noen spåmenn her som kan "gjette" litt på kursutvikling 1-3 år?
EnklestErBest
12.03.2025 kl 10:57
2600
Jeg kikket innom shortregisteret idag, og til min overraskelse Har DNB allerede begynt å dekke inn shorten. ikke mange, men ca 5000 registrert den 10.03.
Har sjelden hatt en så god magefølelse som jeg har i photocure nå. Blir 3 spennende uker nå.
Har sjelden hatt en så god magefølelse som jeg har i photocure nå. Blir 3 spennende uker nå.
EnklestErBest
10.03.2025 kl 17:26
3102
Ja, det blir fest med ordentlige bobler den dagen det kommer pressemelding til Newsweb, Oslo Børs om godkjent markedstilgang for Cevira.
Jeg kom inn i aksjen for annen gang på 5 år rett før godkjent fase III, og det var en nytelse å følge oppgangen på uvanlig høyt volum.
Jeg kom inn i aksjen for annen gang på 5 år rett før godkjent fase III, og det var en nytelse å følge oppgangen på uvanlig høyt volum.
HrDuck
10.03.2025 kl 17:02
3144
Det er nok forventet for cevira ja. Men la oss feire når godkjenning evt er kommet. Ved en evt godkjenning så tror jeg asieris har investert over en halv mrd nok i produktet, før de har fått en eneste krone i inntekt. Så de må tro på betydelige inntekter fra et godkjent produkt.
peaf
10.03.2025 kl 16:40
3182
Resultaten fra studien er jo kjende og tatt opp på kongresser, og det er vel ikke kommt noe om at det er grunn for tvivel. Det er bare om studien ikke er korrekt utført som de kan neke godkjennelse, og det er ikke sannsynligt så den kommer snart.
EnklestErBest
10.03.2025 kl 16:31
3200
Hvis jeg ikke husker feil, så var det en liten epistel om at Photocure forventer utbetalinger av store milepæler I 2025. Hvor kommer disse milepælene inn hvis det ikke er for Cevira- godkjenning og EU-søknad om det samme.
HrDuck
10.03.2025 kl 16:26
3213
Det ser lovende ut siden vi er gjennom alle tre faser av studier og søknad er akseptert mottatt. Men det er likevel rett og fornuftig å snakke om en evt godkjennelse. Markedet priser det i hvert fall ikke inn ennå og det er jo en bra ting for da er det oppside ved en evt godkjennelse.
EnklestErBest
10.03.2025 kl 16:24
3214
Jeg vet at mange ikke er sikre på godkjenning tross alle positive signaler som har kommet fra Asieris, og det er vel det DNB har gamblet på med shorten sin. Så det ble lagt ut 2 poster av 10000 aksjer til salgs for å holde kursen nede. Ser ut som shorten allerede begynner å koste.
EnklestErBest
10.03.2025 kl 16:07
3253
Kall det hva du vil, men Briarwood har nylig kjøpt ytterligere 3% av aksjene I Photocure, og Asieris er tilsynelatende ikke i tvil om godkjenning. De inngikk for mange måneder siden avtale med en av de største distributørene i Kina om levering av Cevira, og de vil levere bestillingene på løpende bånd med en gang tillatelsen foreligger.
Redigert 10.03.2025 kl 16:12
SørenE
10.03.2025 kl 15:59
3270
Enklest skrev:
"men går det smått og pent oppover til godkjenningen kommer"
Du mener vel afgørelsen !!
Dansken
"men går det smått og pent oppover til godkjenningen kommer"
Du mener vel afgørelsen !!
Dansken
EnklestErBest
10.03.2025 kl 15:22
3316
nesiva skrev Spennende tider :)
Hadde faktisk trodd at interessen hadde vært større idag, men går det smått og pent oppover til godkjenningen kommer, er det kanskje det sunneste.?