Strategisk globalt samarbeid
Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
heilo888
I går kl 10:43
882
Kopi av Snøffelens innlegg på TI:
"Det som virker å være annerledes i dette studiet, sammenlignet med tidligere studier (om jeg forstår det rett) er at her er pasientene fulgt over mye lenger tid enn før, og også over lengere tid har man en 38% reduksjon i reoccurrence, men også 29% reduksjon i progresjon for high risk NMBIC i BLC vs WLC
Så er det slik flere i BLC gruppen fikk etterfølgende BCG behandling.
Så man kunne jo sagt at hvis like mange i WLC gruppen fikk etterfølgende behandling med BCG som i BLC så ville WLC blitt like bra, som selvsagt ikke stemmer.
Fordi man neppe hadde plukket ut de riktige personene.
Det som imidlertid trolig er riktig er at om alle i WLC og BLC hadde fått etterfølgende BCG- behandling så hadde BLC og WLC kommet ut likt.
Men da snakker vi overbehandling*, og dessuten overforbruk av ressurser.
Akkurat nå er det underbehandling, fordi WLC misser folk som burde vært behandlet.
Studiet viser klart at diagnose verktøyet Cysview (BLC) sørger for at urologene får tatt korrekt beslutning i behandling av NMBIC, også i det lange løp."
"Det som virker å være annerledes i dette studiet, sammenlignet med tidligere studier (om jeg forstår det rett) er at her er pasientene fulgt over mye lenger tid enn før, og også over lengere tid har man en 38% reduksjon i reoccurrence, men også 29% reduksjon i progresjon for high risk NMBIC i BLC vs WLC
Så er det slik flere i BLC gruppen fikk etterfølgende BCG behandling.
Så man kunne jo sagt at hvis like mange i WLC gruppen fikk etterfølgende behandling med BCG som i BLC så ville WLC blitt like bra, som selvsagt ikke stemmer.
Fordi man neppe hadde plukket ut de riktige personene.
Det som imidlertid trolig er riktig er at om alle i WLC og BLC hadde fått etterfølgende BCG- behandling så hadde BLC og WLC kommet ut likt.
Men da snakker vi overbehandling*, og dessuten overforbruk av ressurser.
Akkurat nå er det underbehandling, fordi WLC misser folk som burde vært behandlet.
Studiet viser klart at diagnose verktøyet Cysview (BLC) sørger for at urologene får tatt korrekt beslutning i behandling av NMBIC, også i det lange løp."
EnklestErBest
I går kl 10:50
867
nesiva skrev Meget bra :)
DNB AM har ikke innløst noe av shorten sin siden de løste inn 5000 aksjer den 10.03 etter å ha satt short på 191k aksjer den 03.03. En interessant observasjon i påvente av avklaring av godkjent Cevira. Idag er de akkurat 3 uker igjen til siste frist for avklaring iflg kinesiske regler for godkjenning av legemidler.
Se link lagt ut litt lenger opp i tråden.
Se link lagt ut litt lenger opp i tråden.
Redigert i går kl 10:51
Du må logge inn for å svare
SomSa
I går kl 11:19
808
Noen har ennå ikke klart å ta innover seg at Cysview er en død sak. De tjener ikke penger og hvis de kan tjene penger i fremtiden blir ikke så mye siden kostnadene (lønningene) er høyt. Stadig leser jeg eventyr forefallinger om Cevira, vi leste også om Cysview og Allumera (lagt ned) og amnge andre selskaper.
Slik jeg forstod fra 4Q presentasjonen kan nyheten om godkjenningen fra Kina komme på slutten av 3Q eller innen 4Q. Imellom tiden skal de presentere de elendige kvartalstalene og vi vet hva skjer etter hver presentasjon, og hvordan folk kan tjene penger.
Har dere tenkt på hva vil skje hvis kinesere ikke godkjenner Cevira eller de bruker lengre tid?
Slik jeg forstod fra 4Q presentasjonen kan nyheten om godkjenningen fra Kina komme på slutten av 3Q eller innen 4Q. Imellom tiden skal de presentere de elendige kvartalstalene og vi vet hva skjer etter hver presentasjon, og hvordan folk kan tjene penger.
Har dere tenkt på hva vil skje hvis kinesere ikke godkjenner Cevira eller de bruker lengre tid?
Storebetong
I går kl 21:55
410
Bra at noen shorter aksjen for det skaper bedre likviditet. En shortpos på 200.000 aksjer i PHO er ingen stor posisjon med mindre man av en eller annen grunn får fullstendig panikk, noe neppe DNB gjør. Det kan dog bli dyrt for dem, men det har de naturligvis kalkulert med. Har de flaks får de dekket inn shorten etter plan med gevinst.
God helg, som kanskje er nytt her på PHO-tråden 😊
God helg, som kanskje er nytt her på PHO-tråden 😊
HrDuck
I går kl 22:11
384
Shortere er garanterte fremtidige kjøpere. Jeg har vært med lenge nok til å huske arrow-shorten i pho. Noen var bekymret den gang også, de kjøpte noen tusen aksjer av meg over 150.
God helg 🙂
God helg 🙂
Storebetong
I går kl 22:19
368
Det er for øvrig flere måter å være short på. Den gang Opticom sto i 2500 følte et stort aksjefond seg "skvist" til å kjøpe en bunke aksjer. De ble solgt ut igjen med jevne mellomrom på veg ned igjen mot null.
PHO kommer neppe opp i markedsverdi som skaper en slik skvis, men vi får se...
Uansett moro at du fikk til å selge når noen virkelig ble skvist, så å følge med på slike ting er slett ikke dumt 😊
EDIT: for de som ikke kjenner historien om Opticom så er det norsk histories største IT-boble hvor noen ideer fra en professor i Norge og et par lure briter fikk luft til å bli nr 3 i markedsverdi på Oslo Børs. Hvem som tjente og tapte mest på dette tøvet har jeg ikke oversikt over.
PHO kommer neppe opp i markedsverdi som skaper en slik skvis, men vi får se...
Uansett moro at du fikk til å selge når noen virkelig ble skvist, så å følge med på slike ting er slett ikke dumt 😊
EDIT: for de som ikke kjenner historien om Opticom så er det norsk histories største IT-boble hvor noen ideer fra en professor i Norge og et par lure briter fikk luft til å bli nr 3 i markedsverdi på Oslo Børs. Hvem som tjente og tapte mest på dette tøvet har jeg ikke oversikt over.
Redigert i går kl 22:56
Du må logge inn for å svare
HrDuck
I går kl 22:57
330
Tidligere på tråden diskuterte rockpus og jeg det å "time" eierskap i pho. Min tanke er at man må eie når man mener en aksje er kraftig underpriset ellers blir det "mindfuck" hver gang kursen stiger. Forvalterne i fondet som kjøpte opc på 2500 kan nok gi en god forklaring på hva "mindfuck" er 😅😅
Storebetong
I går kl 23:29
295
De som kjøpte på 2500 vil aldri glemme hvor hjernevasket de var igjen. Men etter min oppfatning følte de seg helt enkelt skvist. De var sta lenge, men sprakk som en ballong. Bedre kanskje å kjøpe noen mindre poster på vei oppover å forvente å være litt dum, men ha bedre mental kontroll, men alt er lett i ettertid.
Det å la være å kjøpe for en som sammenlignes med indekser, er nok en mindre kunst enn det å klare å være inne i underprisete aksjer når det virkelig er billig og det faktisk blir en stor suksess etterhvert.😊
Det å la være å kjøpe for en som sammenlignes med indekser, er nok en mindre kunst enn det å klare å være inne i underprisete aksjer når det virkelig er billig og det faktisk blir en stor suksess etterhvert.😊
Fevang
I dag kl 01:43
212
Som jeg skrev her tidligere forsvant det noen PHO-aksjer ut når shorten fra DNB dukket opp. Siden kursen ikke ville ned har jeg kjøpt de tilbake ca en krone dyrere enn jeg solgte for. Akkurat nå ser det lurt ut å ha kjøpt de, men man vet jo aldri.
Skulle likt å visst hva som gjorde at Dnb satte den shorten, men kanskje de har fått litt kalde føtter siden de har dekt inn litt. Det at storeier kjøper for store beløp får veie tyngre. Jeg er også blant dem som tror vi får gode nyheter fra Kina om ikke så lenge.
Hittil i år er aksjen ned over 13%; så sånn sett burde det være noe å gå på i det korte bildet uansett.
Skulle likt å visst hva som gjorde at Dnb satte den shorten, men kanskje de har fått litt kalde føtter siden de har dekt inn litt. Det at storeier kjøper for store beløp får veie tyngre. Jeg er også blant dem som tror vi får gode nyheter fra Kina om ikke så lenge.
Hittil i år er aksjen ned over 13%; så sånn sett burde det være noe å gå på i det korte bildet uansett.