Anlegget er nÄ klar til drift

Womby123
AKOBO 23.07.2024 kl 16:20 13522

Anlegget er nÄ klar til drift.

De har kapasitet til 4000 ounces gull pr mnd. 
Med gullpris pÄ 2 400 dollar, tilsvarer det inntekter pÄ drÞyt 100 millioner NOK pr mnd, dvs ca 1,2 mrd NOK pr Är.
Akobo bĂžrsverdi: ca 266 mill NOK.

Det finnes ogsÄ gode muligheter for Ä Äpne en gruve til som evt kan ligge sÄ nÊrme at man kan bruke det samme annlegget for Ä utvinne gullet som for gruve nr. 1.
De kan evt ogsÄ Äpne enda flere gruver i samme omrÄde hvis positive bore-resultater.
De har ogsÄ lisens til Ä lete etter mer gull utenfor omrÄdet de har gruvetillatelser for.
Enorm oppside her.
10-bagger kandidat minst. 
OppkjÞpskandidat ogsÄ.
Med langsiktige briller kan dette vĂŠre potensiell 100-bagger etter min mening.
Og gullprisen er hĂžy. Tipper den stiger enda mer de neste 12 mnd.

https://newsweb.oslobors.no/message/623973
Redigert 23.07.2024 kl 16:22 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »
Caddy2010
I dag kl 15:18 59

70000 uncer gull er pÄ ingen mÄte liten forekomst samt meir finnes ellers i lisens/leite omrÄdet. Ein ser jo ved ditt tidligere innlegg kva du er ute etter. Spre saklig informasjon, sÄ kanskje du kan fÄ litt respons pÄ dine innlegg.
Cruelly
I dag kl 14:27 84

Problemet er vel heller det at det ikke er gull i forekomsten til sÄ veldig mange barrer; den er sterkt begrenset.
Purdey
I dag kl 06:39 154

@grant la oss nÄ si at ledelsem har lÊrt av sine feil/fÄr inn kompetanse el. AltsÄ vi ser bort fra admin issuet. Hva tenker du om kursen gitt at vi nÄ har en gullpris som er 800$ hÞyere en det som ble prosjekterr for en stund siden. Med rentereduksjon skal jo normalt gull Þke. SÄ 3000$ er jo ikke sÄ langt unna.
NÄr vi nÄ forhÄpentligvis begynner Ä prodsere mÄ ddt jo sprute penger inn pÄ konto.
Det er jo Äpenbart at markedet ikke tror pÄ at det er gull her fÞr barrene glinser.
Grantchester
16.09.2024 kl 12:40 317

Aksjekursen korrelerer mest med det generelle aksjemarked, spesielt sÄ lenge det ikke er produksjon. Akobo har ikke bevist kontinuerlig/Þkende produksjon enda. Som jeg har skrevet tidligere; gullprisen kan gÄ til USD 3000 uten at Akobos aksjekurs reagerer noe nevneverdig. Essensen ligger i ledelsen (og styret) som ikke er kvalifiserte til oppgaven.
Redigert 16.09.2024 kl 12:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
weed
16.09.2024 kl 08:07 379

Gull har brutt opp og handles for 2590. Nesten hundre dollar opp de siste dagene, men virker ikke som om gullprisen har noen effekt pÄ kursutviklingen. Uansett, negativt kan det vel ikke vÊre for Akobo.
Purdey
30.08.2024 kl 23:26 954

Glemte Ä legge inn at, nÄr vi har passert milepÊl nr en og i hvertfall nr 2 sÄ kommer vi vel ogsÄ til Ä i stÞrre grad enn nÄ bli pÄvirket av gullprisen.

Purdey
30.08.2024 kl 07:27 1076

Jeg tror ikke det skjer sÄ mye i denne aksjen mellom nyheter og gjevn produksjon. Men jeg tror at store hopp kommer nÄ v fÞlgende milepÊler.
Produksjon som viser at det er mye gull i bakken og at segeleforekomsten er reel.
Store mengder gull tas ut. (Dette tror jeg er den stĂžrste triggeren)
Regnskapet viser grĂžnne tall
Det pÄvises /bekreftes ytterligere driveverdige forekomster i de andre aktuelle omrÄdene som Gingibil, Joru segele west/south ect
Produksjon fra disse.
Gullfunn av nye forekomster i helt nye omrÄder innenfor lisensomrÄdet.
OgsÄ kan vi jo drÞmme om funn av andre ting enn gull da til slutt.
weed
27.08.2024 kl 20:53 1236

Gullprisen viser styrke igjen og kun noen fÄ dollar under all time high. Ved brudd opp pÄ veg mot 2700-2800 dollar kan det kanskje igjen sette fokus pÄ Akobo. VÊrt noen hvileskjÊr etter den kraftige oppgangen fra krona, men har konsolidert nÄ og Rsi begynner Ä nÊrme seg 50. Neste steg i stigningen mot 4 kr. begynner Ä nÊrme seg kanskje?
Grantchester
17.08.2024 kl 14:46 1621

Bull, pengeskapingen i form av Þkt gjeld globalt, og det resulterende fallet i pengenes verdi, kommer til Ä fortsette sÄ langt Þyet kan se. Gull er fortsatt billig i historisk perspektiv og i forhold til andre assets som aksjer (ref. Dow/Gullpris) og er en 'hard asset' som de fÊrreste eier. I en diversifisert portefÞlje hÞrer gull (evt. gullgruve aksjer) absolutt hjemme.
Redigert 17.08.2024 kl 17:13 Du mÄ logge inn for Ä svare
Purdey
16.08.2024 kl 19:43 1731

Kaboom. Da har vi vĂŠrt over 2500$\unce.

Det er 800$ mer enn da gruven skulle vĂŠrt igang i 23.
Det er en merverdi pÄ de 69000uncene pÄ nesten 600mnok!

Hva tenker dere om gullprisen de neste 6-12 mndr? Bull&bear??

Vi har en Þkning pÄ 31% siste 12 mndr. Med klatringen siste 3 mndr sÄ er jo ikke nye 30% utenkelig. Da er vi pÄ 3275$\unce.
Redigert 16.08.2024 kl 20:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
Grantchester
16.08.2024 kl 13:05 1826

Det var nÄ voldsomt Cruelly, du skriver at jeg hausser opp aksjen. Medskribentene vil kunne bekrefte at jeg har vÊrt den som har vÊrt mest skeptisk til den uerfarne CEO og styreformannen. I dine skriverier utelater du essensen i suksessrikt gruvedrift, nemlig en kompetent ledelse og styre. Les deg litt tilbake pÄ trÄdene og hold deg til faktaene.

Edit: selskapet heter forresten Akobo Minerals
Redigert 16.08.2024 kl 13:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
Plastermannen
16.08.2024 kl 10:41 1876

Ja, de trenger Ä vise at de er i stand til Ä fÄ gullet ut i markedet. Dog, etter min mening, ligger alt til rette for det nÄ. Og hvis en velger Ä krisemaksimerer, vel tror nok at de er i stand til Ä fÄ til en fornuftig avtale.
rvmossi
16.08.2024 kl 10:31 1891

Problemet er at hvis de ikke fÄr en fulltreffer og finner gull i hÞst, sÄ trenger de Ä hente penger ett annet sted.
Plastermannen
16.08.2024 kl 10:07 1909

Er jo mye som skal til at virksomheten stenger ned i mÄneder. Malm er pÄ full vei. Og anlegget... som allerede er blitt nevnt, da mÄ en se bort fra at de har de flystripe, trolig et rikholdig delelager pÄ stedet allerede, at de er ikke i stand til en "bush fix" hvis det er umulig Ä fÄ tak i deler..og hvis alt gÄr galt, har da mini anlegget i en krisesituasjon.

Og hvis vi gĂ„r ut fra at alle negative muligheter slĂ„r til...javel đŸ€·đŸŒ da kommer gullet opp noen mĂ„neder senere. Litt kjipt, men hva sĂ„? Gullet er der.
Redigert 16.08.2024 kl 10:13 Du mÄ logge inn for Ä svare
thypoon
16.08.2024 kl 10:04 1914

«Noen» holder kursen nede. KjÞperne er der men som i gÄr kommer det aggressive salgsposter nedover med engang noen kjÞper pÄ best. Hmm why
Redigert 16.08.2024 kl 10:04 Du mÄ logge inn for Ä svare
Caddy2010
16.08.2024 kl 09:51 1937

Alle ser kva cruelly driver med. Spyr ut skremselspropaganda slik at ein skal fÄ kursfall og ny inngang pÄ lav kurs. Er jo kun synsing i sitt argument.
Purdey
16.08.2024 kl 09:38 1956

NÄ syntes jeg ikke man skal kaste for mye stein i glasshuset. Du predikerer enorm risiko for hickups i Afrika. Vi er vel ikke helt fri for kludder her i norge heller? Verdens rikeste sikreste land. Hvordan gikk d med Holmenkollen, stortingsgarasjen, stupetÄrnet pÄ Hamar, regjeringskvartalet, follobanen, nyfjÞset pÄ nmbu. Dette er bare noen fÄ eksempler. Da d prosjekter kan havarere slik i et land som norge, hvor skal man da innvistere?
Ja Akobo har hatt mye trÞbbel siste 1,5 Äret. Alt fra flom, importproblemer til noe sÄ teit som en feilborret gruvesjakt.
Alt har da blitt fikset? Ja det tar tid, og det er ikje bare Ä dra pÄ byggmaker for Ä skaffe deler. Men de har faktisk laget egen flyplass, ordnet fasttrack i tollen. Ordnet statlig avtale om diesel.

Ja Afrika er Afrika. Det vet alle. Men det er den voldsome ropinga di som blei ganske tÞysete. Lage egen ny lÄst trÄd med store bokstaver er jo lite tillitsvekkende.

Du har nÄ klart og tydelig advart mot Ä innvistere. Men siden du har kjÞpt, siden solgt, mÄ du jo ha hatt tro pÄ selskapet.

Hva mÄ til for at du skal fÄ tiltro igjen?
Cruelly
15.08.2024 kl 23:08 2095

Mange takk, ikke all verden, men godt nok pÄ ytterst kort tid, og for ordens skyld unner jeg ogsÄ alle andre gevinst her enten de mÄtte vÊre enige eller uenige med meg!
Cruelly
15.08.2024 kl 22:42 2118

Grantchester skrev: "Du trenger ikke Ă„ fortelle oss at 'mining' er hĂžyrisiko".

Det er veldig hyggelig og nyttig for deg at du har stor innsikt og full kontroll over alle risiko-momenter innen hva du investerer i, Grantchester! Men du mÄ huske pÄ at dette er et Äpent forum som mange leser i og at ikke alle er like kunnskapsrik som deg selv eller har like klart for seg hvilken risiko investering i afrikanske virksomheter generelt er ensbetydende med og ei heller de spesielle direkte tilknyttet AKOBO Mining.

Skulle man forholde seg til ditt prinsipp skulle det heller ikke vÊre nÞdvendig Ä fortelle her inne at det kan bli penger av gull, for det er ogsÄ noe alle vet. Faktisk vet flere det enn hvilken risiko som her lÞpes med sparepengene sine!

Selvsagt burde det vÊre slik at ingen investerer i noe de ikke har satt seg nÞye inn i til de kjenner selskapet ut og inn og er innforstÄtt med alle faktorer og sider tilknyttet driften og finansene, men slik er det dessverre bare ikke, og jeg kan love deg at mange her inne pÄ Finansavisens forum har tapt enorme summer pÄ Ä lese og sÄ fÞlge andres ensidige fremstillinger av investeringer som hausses opp i skyene men pÄ ingen mÄte innfrir. Derfor ber jeg om at du klarer Ä legge til side egen navlebeskuelse og egotripp og unne andre en riktigere og mer sannferdig skildring av de faktiske forhold og bli opplyst om den enorme risiko investering i selskapet er forbundet med. Det skader ikke deg pÄ noe vis; jeg kan love deg at en velment advarsel og oppfordring til dem som fra fÞr ikke vet nok om Ä utvise forsiktighet og ikke blindt og pÄ falske premisser kaste seg selv og pengene sine inn i noe hÞyrisikabelt uten Ä vÊre klar over det, ikke vil pÄvirke aksjekursen pÄ noen mÄte for deg og din egen griskhet og i mine Þyne dumdristighet. Min mening er at ingen bÞr investere i dette selskapet (eller i noe annet) fÞr de kjenner bÄde til potensialet og til risikoen. Du Þnsker tydeligvis bare Ä lokke flest mulig til aksjen i hÄp om at kursen vil stige sÄ du kan selge deg ut til hÞyest mulig pris selv pÄ bekostning av at andre kan vÊre uopplyst om hvor risikabelt det er Ä begi seg inn i dette selskapet.

SÄ selv om du ikke har behov for Ä hÞre hva jeg og mange andre her med rette pÄpeker av risiko innimellom, sÄ unn nÄ alle andre som har behov for Ä hÞre det sÄpass av rettferdig sjanse til Ä gjÞre hva som er rett for dem alt tatt i betraktning og ikke bare din ensidige fremstillelse. Det fÄr vÊre mÄte pÄ egotripp pÄ et diskusjonsforum; "dette vet jeg sÄ det trenger du ikke fortelle meg" - tror du du er alene her og at hva jeg skriver er direkte til deg? Det er skammelig feil og den verste navlebeskuelsen som sagt som jeg har vÊrt vitne til Ä oppleve.
mekaniker1
15.08.2024 kl 22:01 2147

Diesel Ä deler er vel lagret sÄ slippes det Ä vente i uker pÄ . Selv jobbet i knuseverk i mange Är., i Norge hvor selvklart tilgjengelighet pÄ deler er annerledes en Afrika.
Å forutsi hvor de lykkes skal jeg ikke spĂ„ da jeg er en kun menigmann i aksjer generelt.
Redigert 15.08.2024 kl 23:05 Du mÄ logge inn for Ä svare
Plastermannen
15.08.2024 kl 20:34 2194

Hvis jeg fÄr tippe...sÄ skriver vedkommende at han/hun kjÞpte pÄ 1,8 og solgte pÄ ca 2,2. Dvs da var vedkommende inne i aksjen i en dag eller to. Og som et et hell uten like, gikk ikke aksjen over ende i det tidsrommet. NÄ desverre er det ingen vei utenom 80-90 Þre og vi kan prise oss lykkelig at vi er blitt advart pÄ forhÄnd. Heldigvis tror jeg nok vedkommende kommer til Ä fortsette Ä advare oss, til tross for ingen egeninteresse i aksjen. Vi fÄr hÄpe gullprisen detter kraftig samtidig, for det er jo kanskje positivt for oss.
Redigert 15.08.2024 kl 20:35 Du mÄ logge inn for Ä svare
Grantchester
15.08.2024 kl 20:06 2218

Du trenger ikke Ä fortelle oss at 'mining' er hÞyrisiko, uansett hvilket land man opererer i; se pÄ norske Nordic Mining. Jeg har bodd i flere Är i Kinshasa og har fortsatt regelmessig kontakt med forretningspersoner som har vÊrt aktive der i over 35 Är. Hvor det er en vilje (og penger og kontakter) finnes det alltid en vei. Vi vet ogsÄ at det finnes en flystripe i nÊrheten, sÄ i prinsippet skal ikke det ta mer enn 1-2 dager Ä fÄ en del til anlegget. En ekte historie fra Kinshasa; Mobutu Sese Seko, i forbindelse med pavens besÞk i 1980 trengte to stk pavebiler. Min bekjent (og venn av Mobutu) bestilte to stk modifiserte Land Rovere fra UK to uker fÞr pavens besÞk. Et fraktfly ble sendt i ens Êrend fra Kinshasa og pavebilene ble punktlig hentet og levert, fakturert og betalt for. Hva er din agenda egentlig ? Hva vet du om gruvedrift og Afrika ?
Redigert 15.08.2024 kl 20:08 Du mÄ logge inn for Ä svare
Purdey
15.08.2024 kl 19:53 2235

Der er nok glasset ganske halvtomt....
Vi har ikke hatt annet enn kludder i ett Ärs tid sÄ vi er vant til litt klabbogbabb.
Dagens melding var egentlig litt kjedelig. Men viktig. Og viser at de tenker lengre frem enn desperat jakt etter Ä fÄ opp gull.
flaksnes
15.08.2024 kl 17:09 2290

Tror ikke han er interessert i slippe til baissere pÄ en trÄd han har lagt sÄ mye flid i.
Billyjojimbob
15.08.2024 kl 16:40 2316

Har ikke du en egen lĂ„st trĂ„d der du kan Ăžse av din visdom😁
Cruelly
15.08.2024 kl 15:03 2354

Det er klart gull i Afrika er kult og artig, men om nÄ maskineriet skulle stoppe opp grunnet at det oppstÄr skade pÄ det i form av en defekt del, noe som bÄde er reelt sannsynlig og reelt vanlig, sÄ kan jeg love at aksjekursen vil stupe bÄde stygt og brÄtt pÄ sekundet, da reparasjoner alltid tar lang tid, ikke minst fordi det Ä fÄ tak i deler omtrent er som Ä fÄ tak i heis-deler og heis-reparatÞrer: det tar mÄneder, og det bÞr alle som setter sparepengene sine i Akobo Mining ha klart for seg, hvor sÄrbart og risikabelt dette er.
Sydney
15.08.2024 kl 10:01 2423

spÞrsmÄl. De kan prosessere 4000 unser i mnd. men funn pÄ 68000 unser. Det er vel knappt 2 Ärs produksjon eller tar jeg feil her?
thypoon
15.08.2024 kl 08:22 2491

đŸŸđŸŸđŸŸ aksjen skal betydelig opp i dag og fremover!

Purdey
14.08.2024 kl 21:38 2610

Dette var utrolig kult Ä lese. Tenk at vi jobber i arven etter Thams. En venn har faktisk jaktvÄpnet til Thams.

Og dette styrker jo bare historien til hvorfor jeg begynte Ä innvistere her. Rett og slett for Ä vÊre med pÄ et afrika eventyr.
    «
  • 1
  • 2
  • »