Anlegget er nå klar til drift

Womby123
AKOBO 23.07.2024 kl 16:20 4972

Anlegget er nå klar til drift.

De har kapasitet til 4000 ounces gull pr mnd. 
Med gullpris på 2 400 dollar, tilsvarer det inntekter på drøyt 100 millioner NOK pr mnd, dvs ca 1,2 mrd NOK pr år.
Akobo børsverdi: ca 266 mill NOK.

Det finnes også gode muligheter for å åpne en gruve til som evt kan ligge så nærme at man kan bruke det samme annlegget for å utvinne gullet som for gruve nr. 1.
De kan evt også åpne enda flere gruver i samme område hvis positive bore-resultater.
De har også lisens til å lete etter mer gull utenfor området de har gruvetillatelser for.
Enorm oppside her.
10-bagger kandidat minst. 
Oppkjøpskandidat også.
Med langsiktige briller kan dette være potensiell 100-bagger etter min mening.
Og gullprisen er høy. Tipper den stiger enda mer de neste 12 mnd.

https://newsweb.oslobors.no/message/623973
Redigert 23.07.2024 kl 16:22 Du må logge inn for å svare
Purdey
14.08.2024 kl 21:38 812

Dette var utrolig kult å lese. Tenk at vi jobber i arven etter Thams. En venn har faktisk jaktvåpnet til Thams.

Og dette styrker jo bare historien til hvorfor jeg begynte å innvistere her. Rett og slett for å være med på et afrika eventyr.
thypoon
I går kl 08:22 694

🍾🍾🍾 aksjen skal betydelig opp i dag og fremover!

Billyjojimbob
I går kl 08:27 690

Motstand v/ 5,80🌞
Sydney
I går kl 10:01 626

spørsmål. De kan prosessere 4000 unser i mnd. men funn på 68000 unser. Det er vel knappt 2 års produksjon eller tar jeg feil her?
Cruelly
I går kl 15:03 557

Det er klart gull i Afrika er kult og artig, men om nå maskineriet skulle stoppe opp grunnet at det oppstår skade på det i form av en defekt del, noe som både er reelt sannsynlig og reelt vanlig, så kan jeg love at aksjekursen vil stupe både stygt og brått på sekundet, da reparasjoner alltid tar lang tid, ikke minst fordi det å få tak i deler omtrent er som å få tak i heis-deler og heis-reparatører: det tar måneder, og det bør alle som setter sparepengene sine i Akobo Mining ha klart for seg, hvor sårbart og risikabelt dette er.
Plastermannen
I går kl 16:23 531

Tusen takk for at du er så bekymret for oss
flaksnes
I går kl 17:09 493

Tror ikke han er interessert i slippe til baissere på en tråd han har lagt så mye flid i.
Purdey
I går kl 19:53 438

Der er nok glasset ganske halvtomt....
Vi har ikke hatt annet enn kludder i ett års tid så vi er vant til litt klabbogbabb.
Dagens melding var egentlig litt kjedelig. Men viktig. Og viser at de tenker lengre frem enn desperat jakt etter å få opp gull.
Grantchester
I går kl 20:06 421

Du trenger ikke å fortelle oss at 'mining' er høyrisiko, uansett hvilket land man opererer i; se på norske Nordic Mining. Jeg har bodd i flere år i Kinshasa og har fortsatt regelmessig kontakt med forretningspersoner som har vært aktive der i over 35 år. Hvor det er en vilje (og penger og kontakter) finnes det alltid en vei. Vi vet også at det finnes en flystripe i nærheten, så i prinsippet skal ikke det ta mer enn 1-2 dager å få en del til anlegget. En ekte historie fra Kinshasa; Mobutu Sese Seko, i forbindelse med pavens besøk i 1980 trengte to stk pavebiler. Min bekjent (og venn av Mobutu) bestilte to stk modifiserte Land Rovere fra UK to uker før pavens besøk. Et fraktfly ble sendt i ens ærend fra Kinshasa og pavebilene ble punktlig hentet og levert, fakturert og betalt for. Hva er din agenda egentlig ? Hva vet du om gruvedrift og Afrika ?
Redigert i går kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Plastermannen
I går kl 20:34 397

Hvis jeg får tippe...så skriver vedkommende at han/hun kjøpte på 1,8 og solgte på ca 2,2. Dvs da var vedkommende inne i aksjen i en dag eller to. Og som et et hell uten like, gikk ikke aksjen over ende i det tidsrommet. Nå desverre er det ingen vei utenom 80-90 øre og vi kan prise oss lykkelig at vi er blitt advart på forhånd. Heldigvis tror jeg nok vedkommende kommer til å fortsette å advare oss, til tross for ingen egeninteresse i aksjen. Vi får håpe gullprisen detter kraftig samtidig, for det er jo kanskje positivt for oss.
Redigert i går kl 20:35 Du må logge inn for å svare
mekaniker1
I går kl 22:01 350

Diesel å deler er vel lagret så slippes det å vente i uker på . Selv jobbet i knuseverk i mange år., i Norge hvor selvklart tilgjengelighet på deler er annerledes en Afrika.
Å forutsi hvor de lykkes skal jeg ikke spå da jeg er en kun menigmann i aksjer generelt.
Redigert i går kl 23:05 Du må logge inn for å svare
Cruelly
I går kl 22:42 322

Grantchester skrev: "Du trenger ikke å fortelle oss at 'mining' er høyrisiko".

Det er veldig hyggelig og nyttig for deg at du har stor innsikt og full kontroll over alle risiko-momenter innen hva du investerer i, Grantchester! Men du må huske på at dette er et åpent forum som mange leser i og at ikke alle er like kunnskapsrik som deg selv eller har like klart for seg hvilken risiko investering i afrikanske virksomheter generelt er ensbetydende med og ei heller de spesielle direkte tilknyttet AKOBO Mining.

Skulle man forholde seg til ditt prinsipp skulle det heller ikke være nødvendig å fortelle her inne at det kan bli penger av gull, for det er også noe alle vet. Faktisk vet flere det enn hvilken risiko som her løpes med sparepengene sine!

Selvsagt burde det være slik at ingen investerer i noe de ikke har satt seg nøye inn i til de kjenner selskapet ut og inn og er innforstått med alle faktorer og sider tilknyttet driften og finansene, men slik er det dessverre bare ikke, og jeg kan love deg at mange her inne på Finansavisens forum har tapt enorme summer på å lese og så følge andres ensidige fremstillinger av investeringer som hausses opp i skyene men på ingen måte innfrir. Derfor ber jeg om at du klarer å legge til side egen navlebeskuelse og egotripp og unne andre en riktigere og mer sannferdig skildring av de faktiske forhold og bli opplyst om den enorme risiko investering i selskapet er forbundet med. Det skader ikke deg på noe vis; jeg kan love deg at en velment advarsel og oppfordring til dem som fra før ikke vet nok om å utvise forsiktighet og ikke blindt og på falske premisser kaste seg selv og pengene sine inn i noe høyrisikabelt uten å være klar over det, ikke vil påvirke aksjekursen på noen måte for deg og din egen griskhet og i mine øyne dumdristighet. Min mening er at ingen bør investere i dette selskapet (eller i noe annet) før de kjenner både til potensialet og til risikoen. Du ønsker tydeligvis bare å lokke flest mulig til aksjen i håp om at kursen vil stige så du kan selge deg ut til høyest mulig pris selv på bekostning av at andre kan være uopplyst om hvor risikabelt det er å begi seg inn i dette selskapet.

Så selv om du ikke har behov for å høre hva jeg og mange andre her med rette påpeker av risiko innimellom, så unn nå alle andre som har behov for å høre det såpass av rettferdig sjanse til å gjøre hva som er rett for dem alt tatt i betraktning og ikke bare din ensidige fremstillelse. Det får være måte på egotripp på et diskusjonsforum; "dette vet jeg så det trenger du ikke fortelle meg" - tror du du er alene her og at hva jeg skriver er direkte til deg? Det er skammelig feil og den verste navlebeskuelsen som sagt som jeg har vært vitne til å oppleve.
Plastermannen
I går kl 23:02 307

Vel. Bra du kom seg ut i tide da 🙂 Og gratulerer med gevinsten.
Cruelly
I går kl 23:08 300

Mange takk, ikke all verden, men godt nok på ytterst kort tid, og for ordens skyld unner jeg også alle andre gevinst her enten de måtte være enige eller uenige med meg!
Purdey
I dag kl 09:38 161

Nå syntes jeg ikke man skal kaste for mye stein i glasshuset. Du predikerer enorm risiko for hickups i Afrika. Vi er vel ikke helt fri for kludder her i norge heller? Verdens rikeste sikreste land. Hvordan gikk d med Holmenkollen, stortingsgarasjen, stupetårnet på Hamar, regjeringskvartalet, follobanen, nyfjøset på nmbu. Dette er bare noen få eksempler. Da d prosjekter kan havarere slik i et land som norge, hvor skal man da innvistere?
Ja Akobo har hatt mye trøbbel siste 1,5 året. Alt fra flom, importproblemer til noe så teit som en feilborret gruvesjakt.
Alt har da blitt fikset? Ja det tar tid, og det er ikje bare å dra på byggmaker for å skaffe deler. Men de har faktisk laget egen flyplass, ordnet fasttrack i tollen. Ordnet statlig avtale om diesel.

Ja Afrika er Afrika. Det vet alle. Men det er den voldsome ropinga di som blei ganske tøysete. Lage egen ny låst tråd med store bokstaver er jo lite tillitsvekkende.

Du har nå klart og tydelig advart mot å innvistere. Men siden du har kjøpt, siden solgt, må du jo ha hatt tro på selskapet.

Hva må til for at du skal få tiltro igjen?
Caddy2010
I dag kl 09:51 142

Alle ser kva cruelly driver med. Spyr ut skremselspropaganda slik at ein skal få kursfall og ny inngang på lav kurs. Er jo kun synsing i sitt argument.
thypoon
I dag kl 10:04 119

«Noen» holder kursen nede. Kjøperne er der men som i går kommer det aggressive salgsposter nedover med engang noen kjøper på best. Hmm why
Redigert i dag kl 10:04 Du må logge inn for å svare
Plastermannen
I dag kl 10:07 114

Er jo mye som skal til at virksomheten stenger ned i måneder. Malm er på full vei. Og anlegget... som allerede er blitt nevnt, da må en se bort fra at de har de flystripe, trolig et rikholdig delelager på stedet allerede, at de er ikke i stand til en "bush fix" hvis det er umulig å få tak i deler..og hvis alt går galt, har da mini anlegget i en krisesituasjon.

Og hvis vi går ut fra at alle negative muligheter slår til...javel 🤷🏼 da kommer gullet opp noen måneder senere. Litt kjipt, men hva så? Gullet er der.
Redigert i dag kl 10:13 Du må logge inn for å svare
rvmossi
I dag kl 10:31 95

Problemet er at hvis de ikke får en fulltreffer og finner gull i høst, så trenger de å hente penger ett annet sted.
Plastermannen
I dag kl 10:41 80

Ja, de trenger å vise at de er i stand til å få gullet ut i markedet. Dog, etter min mening, ligger alt til rette for det nå. Og hvis en velger å krisemaksimerer, vel tror nok at de er i stand til å få til en fornuftig avtale.
Grantchester
I dag kl 13:05 30

Det var nå voldsomt Cruelly, du skriver at jeg hausser opp aksjen. Medskribentene vil kunne bekrefte at jeg har vært den som har vært mest skeptisk til den uerfarne CEO og styreformannen. I dine skriverier utelater du essensen i suksessrikt gruvedrift, nemlig en kompetent ledelse og styre. Les deg litt tilbake på trådene og hold deg til faktaene.

Edit: selskapet heter forresten Akobo Minerals
Redigert i dag kl 13:16 Du må logge inn for å svare