QEC oppgang

Stratego
QEC 23.07.2024 kl 21:46 32906

Opp i Canada i kveld. $0,290 +13,73% på brukbar omsetning (for TSX).
Ca. 80 k på 0,29 før noen solgte 1k til 0,255 i sluttauksjonen.

Noen som har info som ikke har kommet ut til markedet?
Redigert 23.07.2024 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I går kl 20:12 2054

Snakker du om deg selv og investeringen din i Code? En aksje du har hauset vilt siden mars og da den sto i kurs 1,5, og som i dag står i 0,32? Med slike investeringer blir det nok ikke råd til hverken reise eller kjøp av aksjer i QEC. På seg selv tror man at man kjenner andre, just saying ;-)
Redigert i går kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Jacobo
I går kl 20:14 2048

Det var vel inden september, at Jason forventede at høre fra Regeringen i Qubec?
Fjellbris
I går kl 20:15 2043

Helt riktig. Tikk/takk, det nærmer seg avklaring pilot eller erstatningskrav. M.Binnion sa i vinter vi måtte være tolmodig, og jeg tror han/vi blir godt belønnet til slutt.
Redigert i går kl 20:17 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 20:22 2027

Som sagt så har de hatt hele 14 år på seg til å trekke forbudet de selv etablerte, men i løpet av de 14 åra så har de heller gått lengre og lengre vekk i fra fossilt og kommet opp med flere grønne alternativer.

Med Binnion i bresjen som forståelig nok velger dialogen fremfor retten så han kan fortsette å heve fet lønn i 14 nye år bare basert på håpet så betyr et bet i dette caset som investor at man gambler på at myndighetene i Quebec skal bråsnu noe som ikke er helt umulig, men da må det også bli en energikrise hvor Quebec ikke får importert nok til å dekke behovet noe som ikke virker å bli tilfellet med det første hvor de nå satser tungt på det grønne så får tiden vise hvor raskt denne grønne satsningen går.

I mellomtiden så kjenner vi til at de heller velger å importere slik at forurensningen skjer utenfor landets grenser hvor siste planer og lovendringer heller mer og mer mot det grønne så det er et svært risky bet hvor markedet virker å ha det samme synet og har så smått begynt å prise inn den lille produksjonen de har og er lite villige til å prise inn forventninger om at Quebec snur - thats a fact noe kursutviklingen bekrefter...;)
Redigert i går kl 20:24 Du må logge inn for å svare
Sunrise
I går kl 20:32 1988

Qec og Binnon har vel ikke valgt dialog istedet for retten, men følger et parallelt løp med begge deler. De vant jo den midlertidige avgjørelsen som kom i vinter, mens selve hovedkravet (erstatningskravet) forfølges på vanlig måte i rettssystemet og slikt tar tid; ikke mye Binnon kan gjøre med det. Skulle Qec imidlertid lykkes med et godt forlik i rettsaken eller på annen måte få en avtale med myndighetene, kan det bli veldig spennende. Binnon har vel bare sagt de har en dialog, så det er ikke lett å bli klok på hvor hyppig det er kontakt og hva som kan komme ut av det.
Redigert i går kl 20:34 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I går kl 20:53 1942

Helt riktig👍 Rischioso kommer som vanlig bare meg sin frie diktning, han skriver /baiser som hanntror på det selv, selvfølgelig helt til han får kjøpt seg inn igjen. Da snur kappen medvinden/argumentene snur 100% , slik går no dagan til en trader i alle aksjer/tråder på HO han er inne i/skriver på.
Redigert i går kl 20:54 Du må logge inn for å svare
googleearth11
I går kl 21:47 1835

Hvordan kan du skrive sånn fri diktning som du gjør? Hvor har du alt tøvet fra? Kan du komme med dokumentasjon på dette? Fakta er jo at QEC satser på både dialog og rettsak! Dette kan veldokumenteres!
Fjellbris
I går kl 22:53 1696

Riscioso slipper desverre som mange andre konstant unna med alle sine løgner på forumet (blir som med Trumph) desverre kan folk skrive det de vil her inne uten at det får konsekvenser :-( Håper en dag dette forumet blir med innlogg bank ID, få bort at mange har flere Nick mm.
Forumet er mer eller mindre ødelagt av en del skribenter, og lite seriøsitet og nytte man har av å lese «alt tull og alle løgner» som produseres her inne 24/7/365.
Redigert i går kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Dåsemannen
I går kl 23:15 1663

Man bør tåle å lese argumenter som taler mot sitt eget ståsted.

Personlig syns jeg QEC er spennende, og tror det kan løse seg til slutt. Men akkurat nå syns jeg det er gode argumenter for at aksjekursen skal videre ned:

- Produksjonen er ca 10% lavere enn for 7-8 måneder siden. Samtidig er aksjekursen +/- 20% høyere nå.
- De 3 brønnene som skal booste produksjonen er meldt fedigstilt. Men de er ikke i produksjon ennå. Her kan problemer og forsinkelser oppstå. Det er ingen selvfølge at de produserer som forventet.
- Folk venter i spenning på tillatelse til pilotprosjekt i CO2 fangst. Hva om tillatelsen ikke kommer?
- Og hva hvis tillatelsen faktisk kommer? Det blir sikkert et voldsomt rally umiddelbart etter børsmelding, men deretter faller det sannsynligvis brått tilbake. Så vidt jeg forstår vil ikke CO2 fangsten umiddelbart føre til noen økt produksjon. Snarere tvert imot vil det vel være et kapitalsluk å få stablet prosjektet på bena.
- Rettssaken og erstatningskravet alle snakker om og venter på, hører man vel i sannhetens navn mindre og mindre om fra selskapet. Her skjer det sannsynligvis ingenting. Og skulle det begynne å ulme litt i det bålet, så vil man sannsynligvis ha tid til å komme seg inn tidsnok.
- De politiske strømningene tilknyttet utvinning i Quebec virker fortsatt negative, selv om det virker litt mindre fastlåst enn tidligere. Heller ikke her tror jeg man skal forvente noen brå snuoperasjon. Politiske prosesser tar tid, og man vil sannsynligvis også her ha rikelig med tid til å komme seg inn tidsnok
- Det bør være et STORT tankekors at "ingen" i Canada bryr seg om QEC aksjen. Aksjen handles hovedsaklig på Oslo børs, og det ser ut til å være en blanding av robothandel og småsparere som sørger for bittelig handelsvolum hver dag.
unikum
I går kl 23:19 1654

Herre gud bruke så mange ord på absolutt ingenting.
OPC1000
I går kl 23:27 1639

Mange gode poenger, Dåsemannen.
Dåsemannen
I går kl 23:51 1596

Beklager at innlegget ble for langt til at enfoldige analfabeter evnet å lese det hele.
Redigert i dag kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Omo
I dag kl 09:35 1185

Fint driv idag.
mofi1
I dag kl 10:11 1064

Nesten alt du skriver, Dåsemannen, kan snus helt rundt, tolkningene er avhengig av hvilke briller du har på ( eller hvilken posisjon du har). Men slik er det med de fleste her på forumet, man tolker slik at det passer egen agenda eller egne forhåpninger:-)
Redigert i dag kl 10:12 Du må logge inn for å svare
tuja
I dag kl 10:27 1015

Herlig å få akkumulere ned mot 1,8 igjen. Var vel antydet at myndighetene i Quebec skulle annonsere hvilke selskap av de 150 som skulle få tildelt prosjekter innen energi i løpet av september. Er ikke QEC blant de, er det vel erstatning som blir veien videre.
minsin
I dag kl 10:37 982

Erstatningen går allikavel sin vante gang den - blir høring ila høsten

smoke
I dag kl 10:48 955

Ja er vi griseheldige så kan vi faktisk oppleve å få i pose og sekk:) ingen kan kreve at de bytter inn erstatning mot løyver, men blir vel mest sannsynlig en deal, hvis det åpnes opp. Angående startkapital, tror dere ikke f.eks. Repsol er interesert i en andel i det enorme gassfeltet som vi nå eier 100%( mot 25% tidligere) ?
rischioso
I dag kl 12:51 757

Spennende og se om støtten på 1,81 holder - hvis ikke så ligger neste nede på 1,7 hvor man ikke skal bli overrasket om vi snart og igjen er tilbake i tradingintervallet 1,7 - 1,81 i påvente av nytt av betydning for legger vi 14 år gamle drømmer og håp på hylla slik markedet virker å gjøre noe vi ser av siste tids kursutvikling så er det dagens beskjedne produksjon som forøvrig er synkende som skal prises inn - realiteter er ofte ikke populært spesielt om de krasjer med egne forhåpninger, men et must å forholde seg til - i alle fall om man er ute etter å tjene penger på børs...;)
Redigert i dag kl 12:55 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I dag kl 12:53 753

Helt enig, blir en meget spennende høst! Akkumulerte jeg også, måtte gi 1,84 så noen ører mer en deg det, men spiller null rolle det når de meldingene vi venter på tikker inn i løpet av høsten😉
Blir det ikke pilot og QEC er blandt de 150 selskaper som får prosjekt, blir det erstatnings krav/QEC spiller ut det kortet.
Redigert i dag kl 12:54 Du må logge inn for å svare
tuja
I dag kl 13:00 725

Undres på hvilken aksjonær som vil forære deg inngang på 1,7, når september er like om hjørnet, og mulig CC blir børsmeldt. Må i så fall være en som ikke ser skogen for bare trær. Mine får du ikke.
larsendk
I dag kl 13:02 716

Der drømmes stadig om 1,81 kan jeg læse mig til, selvom det er meget længe siden, at vi har set 1,81 eller lavere :-)..............sjovt at vi ikke hører fra tyndidioten længere, nogen som ved, om han har forladt dette forum? :-)
Redigert i dag kl 13:03 Du må logge inn for å svare
rischioso
I dag kl 13:09 691

RE - Der drømmes stadig om 1,81 kan jeg læse mig til

* Vel, 1,82 - altså knappe 1 øre unna (intradag) 1,81 og det på fallende kurs over tid forteller jo langt mer hvor den er på vei enn noe annet og et hav unna din og menighetens spådommer - men akkurat det begynner nok de fleste å bli vant til...;)
larsendk
I dag kl 13:16 670

1,82 er bare ikke 1,81 hvilket jo er klokkeklare fakta, selvom du ikke bryder dig om det :-)
Redigert i dag kl 13:18 Du må logge inn for å svare
rischioso
I dag kl 13:16 669

Hvorfor skulle jeg kjøpe på 1,7? Det kommer jo helt an på den faktiske statusen om og når vi er der hvor det heller ikke er er noen garanti for at den stopper der. Det er faktisk ikke lengre enn knappe 3mdr siden kursen var nede på 1,7 og bare 6,5mdr siden kursen var nede på 1,32 uten at det egentlig er skjedd så mye ser vi bort i fra Quebec forventninger som nå er på retur - mao, den potensielle nedsiden er derfor fortsatt betydelig...;)
Redigert i dag kl 13:17 Du må logge inn for å svare
larsendk
I dag kl 13:28 637

Alene det faktum at der kommer 3 nye brønde med øget produktion allerde her fra August vil fjerne den nedside helt og endegyldigt i et allerede gældfrit selskab.........hertil kommer massere af mulige kursdrivere som et pilot projekt i Quebec, Red Lead og i værste fald en erstatning i Quebec, så det er vist kun i dine drømme at "nedsiden er betydelig" :-)
Redigert i dag kl 13:43 Du må logge inn for å svare
tuja
I dag kl 13:32 626

Ingen nyheter av betydning?????

Hallo i luken:

"07. juni, 08:00|Børsmelding
Quebec Government tables Bill 69
Calgary, Alberta - Questerre Energy Corporation ("Questerre" or the "Company") (TSX,OSE: QEC) reported that the Quebec Ministry of Economy, Innovation and Energy (the "Ministry") tabled in the Quebec National Assembly Bill 69, An Act to ensure the responsible governance of energy resources and to amend various legislative provisions ("Bill 69")."
larsendk
I dag kl 13:36 612

tuja, desværre er agendaen for nogle at tale dårligt om QEC for at kunne købe billigere, men det har de fleste vel allerede regnet ud herinde :-)
Redigert i dag kl 13:42 Du må logge inn for å svare
M. Binnion
I dag kl 13:38 608

Hei, lenge siden sist jeg var i QEC, Startet å handle litt, nesten som en innside handel det ;-). Mye spennende fremover.
Peter Sellers
I dag kl 13:44 588

@M. Binnion, så flott!! Da skjønner du litt mer enn enkelte andre her inne hvilket potential som ligger foran oss denne høsten :))
Peter Sellers
I dag kl 13:48 573

@smoke, jeg skal ikke mene for mye om akkurat det men det har jo seg sånn at Qec overtok/kjøpte Repsol sin andel i sin tid og tror at dersom vi får tillatelse så vil inngangen koste enormt med penger, men at vi da kan bli et oppkjøpsobjekt skal en vel ikke se bort ifra :))
smoke
I dag kl 14:19 503

Man kan ikke tvinge frem et oppkjøp så lenge selskapet står på trygg grunn, hvilket vi gjør. Det de kan gjøre er å kjøpe tilbake andel eller by på selskapet. Men det er helt opptil QEC hva de aksepterer/tilbyr.
Fjellbris
I dag kl 14:24 486

Du har like lite peiling på QEC som du har i CODE. Der har du hauset konstant siden mars, da kjøpte du deg inn på kurs 1,5, og CODE står nå i 0,32. Bare tull og tøys du kommer med der som her, null hold i det du skriver og du bommer på det meste, mye fri fantasi og lite rot i virkeligheten.
Redigert i dag kl 14:32 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
I dag kl 15:12 381

@smoke, nei det er nok riktig at å tvinge noen til å selge er vel ikke innafor!! Men nå er det engang sånn at "money talks" bare summen er stor nok!! Men tror ikke det er aktuelt men ,man skal aldri si aldri :))
Peter Sellers
I dag kl 15:14 374

@Fjellbris, vær forsiktig nå så han ikke melder deg til admin slik han gjør støtt og stadig med meg, han liker ikke å bli motsagt :))
Fjellbris
I dag kl 15:16 366

Takk PS og er klar over det, han har gjort det også med meg, når sannheten om hvordan han opererer her inne på HO kommer frem.
Omo
I dag kl 15:22 353

Samme her. Melder meg så fort jeg klyver nebbet men selv kan han slenge all dritt som helst. Merkelig at adm. Lukker øya for dette om han ikke er en ansatt da.
Redigert i dag kl 15:22 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
I dag kl 17:39 182

@Fjellbris, sånn er narsissister Fb. Det er meg meg meg, jeg vet best og kan best og de går gjerne over lik, det spiller ingen rolle for her kommer jeg!!
Gammeljeger
I dag kl 18:42 58

Jeg rapporterer alt med personfokus