Kan vi stole pÄ Styret og ledelsen?

Vegvisir
IDEX 15.08.2024 kl 13:36 3931

Kan aksjonÊrene i IDEX stole pÄ at Styret og ledelsen jobber for alle aksjonÊrers beste?

Denne eposten ble sendt til Vince og ledelsen nÄ i dag. Vi fÄr se hva som skjer, men det blir evt fulgt opp med anmeldelser til Økokrim og Oslo BÞrs.

"Hello Vince,
Thank you for your presentation today, it was great as always. Further to it, I congratulate you with a share price down 24% from All Time Low yesterday. That's quite an achievement. Well done.

Shareholders have understood that the information from the company is not always reliable, and on behalf of a numerous shareholders, I am asking:

Are the Board and Management totally incompetent or have all this been done deliberately? That you have mislead the market and shareholders.

1) in Q4 of last year the company stated that it was fully funded through 2024. Then, only few months later, there was a need to do a share issue in May, and now, again, the cash has run out...

2) In today's report we can read that the company has ran out of cash and that a new short term loan is being negotiated. Why do you wait till last minute in order to secure financing? You must have known the situation long time ago, and you see now what is happening to the share price.

Don't the Board and Management have any kind of control, or again, is this all done deliberately?

If the Board and Management were working on behalf of all shareholders, you could easily have funded the company at let's say 3 NOK per share at an earlier stage, and have had enough money throughout this year and well into next.

In stead the Board has done a very poor job, and at the same time RNK's "robots" have pushed the share price down, putting the company in a very difficult situation.

But I guess this was the wish all along :) As I honestly do not believe you guys are that incompetent.

As we speak the share price is 0.91 NOK.. No more words needed, just the question: When is enough enough? Don't you have any respect for your shareholders' hard earned money?



PS! If you had hired us to be your IR last year as proposed, we would not have been in this situation. But who would want to make money for all their shareholders, except a few?

And I never got any answers from you on my questions below. But I guess you all have been very busy.

And sorry for this harsh email, but I am very mad and disappointed, as I know many people have believed that you were serious, and trusted you with their money. And please, no excuses."

    «
  • 1
  • 2
  • »
YNWA250505
I dag kl 08:40 152

Neida , den er helst for de som har aksjer og som er int i Idex og ikke bare ute etter Ä lage kvalme. Og for de som ikke har penger Ä bruke i aksjemarkedet sÄ du er velkommen. Selv om du krysser av for begge deler.
YNWA250505
I gÄr kl 23:57 375

Men du som er sÄ suksessfull, hva gjÞr du inne pÄ Idex trÄder? Er d kun for Ä vÊre et r-hull eller liker du Ä se andre tape penger?
Cartr
I gÄr kl 22:53 433

Jeg har lenge nevnt at det virker som om noen sitter med inside info ikke vi andre fÄr, og pÄ tross av at jeg er litt forbanna pÄ ledelsen nÄ, sÄ har jeg enda litt troa, bare at ting tar mye lengre tid en man ofte forutser, eller tenker. Se uroen i verden siden pandemien, nedstengning, energikriser og krig og det ene bÞrskrakket etter det andre, mm. Men jeg savner litt Êrlighet og ydmykhet fra ledelsen som heller velger Ä fÞlge i gamle spor. Jeg er langsiktig og spent pÄ om det er sannhet i forventede Þkning i inntekter i andre halvÄr og jeg er spent pÄ 2025.

Her kan man finne ut bevegelsene til toppaksjonĂŠrene fra 2018 til og med 2023, men ingen info for 20024. https://web.archive.org/web/20210101000000*/https://www.idexbiometrics.com/investors/share-information/shareholders-2/
Husk aksjespleisen i januar om man sammenligner. Jeg er ikke i form til det nÄ, men grunnen til at jeg fant frem dette er nysgjerrighet pÄ bevegelsene til Robert Keith. Jeg klarte ikke finne datoen for nÄr kursen var oppe i ca 3,80 og dalte til 30-40 Þre...

Jeg mener ogsÄ det har vÊrt snakk om Breake Even i flere Är. Google IDEX og Breake Even...

Og jeg er enig i at om det er snusk Ä finne sÄ er kanskje dette posten Ä samle inn info, men er det ikke Þkokrim og ikke Finanstilsynet som gjelder?

HER ER LITT HISTORIE OM SAMMENHENG I IDEX, THINFILM OG ENSURGE MICROPOWER JEG POSTET SOM SVAR TIL EN I EN ANNEN TRÅD.

Google "togrÞverne" Thomas Fussell og Robert Keith. Jeg vet i hvert fall at Robert Keith mange gange har gÄtt inn med store summer og fÄtt aksjer fra 10 Þre og oppover. Tror du ikke han selger en masse nÄr kursen bikker 2, 3, 3,80 kr... og sÄ falller og faller kursn.(Fra 3,80 til 30 Þre...) Det virker hele tiden som om noen sitter med info om selskapet ikke vanlige aksjonÊrer fÄr. Vi skal nok opp igjen en del, men ikke fÞr "noen" har fÄtt enda mer billige aksjer. Og hvor mange ganger kan man ha holdt pÄ slik de siste Ärene?

De samme aktÞrene har operert i Opticom som ble til Thin Film i 2006, og det selskapet har holdt pÄ pÄ akkurat samme mÄte, i mange, mange Är og selskapene endrer seg hele tiden, endrer produkter etc,. https://no.wikipedia.org/wiki/Opticom

Her kan du lese om IDEX som ble startet i 1996. https://no.wikipedia.org/wiki/IDEX_Biometrics

Det er ufattelige milliardbelÞp disse to selskapene har sugd ut av nordmenn i over 20 Är, og med omtrent de samme bakmennene og styreleder Morten Opstad begynte i som styreleder i ThinFilm i 2006 og er styreleder i IDEX i dag. Thin film skiftet nylig navn til Ensurge Micropower hvor Opstad ogsÄ, er eller var, styreleder. https://www.finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/08/27/7726074/tapte-mer-i-rute-med-batteriproduksjon

Og for en optimisme som hele tiden er skapt...

ABC NYHETER i 2018 - 18 Ă„r etter bĂžrsboblen er Thin Film klar for Ă„ bli et industrieventyr, ...men det var en vits. https://www.abcnyheter.no/penger/privatokonomi/2018/02/17/195371759/18-ar-etter-borsboblen-er-thin-film-klar-for-a-bli-et-industrieventyr?nr=1
Lederen sluttet, solgte aksjene og Thin Film begynte med et nytt produkt, et batteri og endret navn og pÄ nytt kunne de hente inn enorme summer. Og Robert Keith er alltid inne med store summer. https://www.finansavisen.no/forum/thread/161580/view/5596506

Siden 2008 har selskapet, som tidligere gikk under navnet Thin Film Electronics, hentet inn over 3 milliarder kroner fra investorene. skrev Finansavisen i fjor. Fra de skiftet navn til Ensurge Micropower har de hatt mange emisjoner.

NÄr det gjelder shorten som har stÄtt i flere Är synes jeg det er merkelig at ikke en gang en sum som tilsvarer 14-15 Þre skaper reaksjoner. Hvor langt mÄ aksjen ned fÞr de dekker inn, og hvem er dette merkelige selskapet Gsa Capital Partners Llp?

MĂžyfrid svarte med denne:

Denne er jo fin....:

https://www.finansavisen.no/nyheter/teknologi/2020/07/28/7550359/thin-film-electronics-holdes-i-live-av-ketil-skorstad-edvin-austbo-robert-keith-og-kristian-gjertsen-lundkvist

Men som nevnt har jeg litt troa enda. Det ser jo ut til at de har et godt produkt med tanke pÄ alle avtalene og samarbeidspartnerne. Jeg kunne tenkt meg et slikt kort, men bankene tilbyr det ikke. I stede fÄr vi kontaktlÞse sikkerhetsrisiko kort som kan loppes for tusener pÄ under en time pÄ et kjÞpesenter... Purr banken din!

De har nok en kanin til eller to i hatten enda og kanskje kommer det en Þkonomisk lÞsning allerede i morgen. Det er vanskelig Ä tro at de gÄr konk nÄ. Er de ikke rimelig gjeldsfri?
Redigert i gÄr kl 22:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
Syden
I gÄr kl 22:16 479

Ja han og Dukat er veldig mye inn og ut i disse type selskaper
Dukat gikk inn med en post pÄ litt 450K
rischioso
I gÄr kl 22:12 449

Listen jeg viste til er T+2 dager, altsÄ opptil 3 dagers forsinkelse - viste kun til listen som blir presentert pÄ DNB sin plattform og som sier fÞlgende:

BØRS: OVERSIKT OVER AKSJONÆRENDRINGER BLANT UTVALGTE INVESTORER
Oslo (Infront TDN Direkt): AksjonÊrendringer blant utvalgte investorer pÄ Oslo BÞrs.

Endringene i aksjonÊrlistene med data hentet fra Infront og Euronext VPS vises i hovedsak tre dager etter at hendelsen har oppstÄtt, sÄkalt T+2 dager. Endringene kan stamme fra ordinÊrt kjÞp eller salg, men ogsÄ fra andre typer transaksjoner eller hendelser.

Mulig han er inne igjen for ingen vet hvor haren spretter og om sÄ ville jeg ikke blitt overrasket for han som resten av oss Þnsker jo og fÄ med seg oppgangen som stÄr pÄ trappene - han av alle er jo veldig kjent med denne type aksjer og om han har Þkt etter duppen sÄ virker jo det Ä vÊre logisk...;)
Redigert i gÄr kl 22:13 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
I gÄr kl 22:07 460

Flott at du har funnet hva som passer deg, men det betyr ikke at det passer alle. Tigerstaden har tjent rÄtt over Är hvor han er inn og ut av alle de du ikke en gang vil se pÄ med aksjeverdier som overstiger deg og meg 20 ganger'n sÄ det finnes noe for alle ...;)
Syden
I gÄr kl 22:06 460

Men Tigerstaden AS
StÄr forsatt med 2mil
27. TIGERSTADEN AS

-
Aksjebeholdning
2 000 000
Eierandel
0,64%
oto1
I gÄr kl 22:03 469

Alle tap svir selvsagt.

Jeg er bare mest interessert i Ä diskutere strategier i aksjemarkedet, og etter over 20 Är som aktiv sÄ har jeg gjort mine tanker:

- Jeg investerer kun i selskap som gÄr med overskudd.
- Jeg investerer nesten utelukkende i selskap som betaler utbytter.

Selvsagt kommer det perioder der selskap snur til underskudd eller midlertidig kutter utbytter.
Men slike perioder er mer mulighet for Ă„ Ăžke enn redusere.
Finanskrisen i 2008 og covid som de 2 stĂžrste skrellene de siste 20 Ă„rene.

Selvsagt gÄr formuebygging langsommere enn om man gÄr all in i et selskap som gÄr 1000%, men det er ikke mange selskap som gjÞr nettopp det.
De fleste av disse drÞmmeaksjene gÄr konk.

Etter Ă„ ha prĂžvd det meste er jeg ikke i tvil.
Min strategi funker best.

Bevist med at jeg nÄ har aksjer for over 20 mill, og fÄr utbytter i Är pÄ 1,6-1,7 mill

Idex er ikke i nĂŠrheten av Ă„ bli vurdert engang.
rischioso
I gÄr kl 21:54 499

Tigerstaden hopper inn og ut som den haren han er:

Aksje Navn Endring Ny beholdning Prosent

02.07 IDEX TIGERSTADEN INVEST AS Ny 1.024.833 0,3
11.07 IDEX TIGERSTADEN INVEST AS Ut av listen
25.07 IDEX TIGERSTADEN INVEST AS Ny 1.024.833 0,3
29.07 IDEX TIGERSTADEN INVEST AS GĂ„tt ut av listen
06.08 IDEX TIGERSTADEN INVEST AS NY 1.000.000 0,3
08.08 IDEX TIGERSTADEN INVEST AS GĂ„tt ut av listen

Kilde - TDN Direkt finans@tdn.no

* Mao, han skal nok ha 1 mill aksjer snart - kanskje flere nÄ etter duppen...;)
Redigert i gÄr kl 21:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
Syden
I gÄr kl 21:35 534

Kan dere komme med en liste der han har solgt seg ut.
For pr 16 aug stÄr han foresatt med 2 mil aksjer
Flere som kjĂžper inn Dukat AS kjĂžpt over 400k
Redigert i gÄr kl 21:44 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
I gÄr kl 21:12 581

Han skal helt sikkert inn igjen det fÞr shortinndekking sÄ han begynner Ä fÄ dÄrlig tid for meldingen om innvilget lÄn kan tikke inn hvilken dag som helst...;)
FunHouseComp
17.08.2024 kl 01:16 1289

Jeg synnes det er tungt Ä se hvordan pengene forvitrer, mine tanker gÄr spesielt til denne rosgun som etter eget utsagn var all inn, satset alt han eide og hadde, pensjonen, svigermoren og familien med, det mÄ vÊre uendelig vanskelig og trist.
Redigert 17.08.2024 kl 02:46 Du mÄ logge inn for Ä svare
SjonkelRolf
17.08.2024 kl 01:07 1300

Ofte kan det vĂŠre redelig Ă„ evnt redegjĂžre for tap i aksjer man diskuterer.
Kan informere om at jeg tok et tap pÄ ca 10k nok i idex i gÄr.
Ikke store summen, men svir litt
oto1
16.08.2024 kl 21:24 1515

Selvsagt kan du gjĂžre som du vil.

Men du virker ikke Ä vÊre sÊrlig Äpen for andre mÄter Ä gjÞre dette pÄ.

Jeg for min del har en oppgang i Är pÄ 24,4%, eller ca 3,5 mill.

Det er jo en grei lottogevinst det, uten Ă„ tippe lotto.

Og den portefĂžljen er kjemisk fri for lottoaksjer.

Uten at jeg synes det er kjedelig av den grunn.
ibyx
16.08.2024 kl 21:01 1567

Oppgangen fra 70 til 78 mot slutt idag skyldes kanskje at "Key shareholders" pumper litt med midler fra "PR-budsjettet"?
Det er gjerne slikt smÄaksjonÊrer med begrensede muligheter bÞr utnytte til gevinstsikring dersom de absolutt vil "vÊre med" noen timer (pennystockmodus)?
Det sies at Idex ikke kan shortes?
Ingen som vil ha aksjer i retur etter endt lÄn?
Det er rett og slett for risikabelt for utlÄner?
I lys av en slik tankegang skjĂžnner man godt at shorten som sitter der ikke ser noe behov for inndekning fĂžr...?
YNWA250505
16.08.2024 kl 19:50 1656

Nei mest sannsynligvis ikke. Jeg gambler hardt og orker ikke 10-20% gevinstaksjer. Heldigvis har jeg sÄ jeg klarer meg. Og innimellom er d jo lov ogsÄ for meg Ä kjÞpe pÄ 85 Þre og selge pÄ 3 kroner og sÄnn gÄr nu dagan. Leverer inn lotto i morgen
oto1
16.08.2024 kl 19:17 1712

Jeg tipper ikke lotto fordi det er for dÄrlig odds.

Men du burde gjÞre det istedenfor Ä kjÞpe Idex, da du fÄr bedre odds.

Ikke sikkert du noensinne kommer til Ä skjÞnne det som stÄr ovenfor.
OPC1000
16.08.2024 kl 18:36 1778

Tigerstaden solgte seg helt ut fĂžrt nedturen.
Mammon
16.08.2024 kl 15:26 1954

sikkert et jalla regnskapsfirma med 1 ansatt som fĂžrer regnskapet til idex?
fÄr sikkert en brun konvolutt for Ä ikke nedskrive varelageret til NULL

ala mÞkkaselskapet som drev pÄ krypto som senere ble kastet ut av bÞrsen hehe
MĂžyfrid
16.08.2024 kl 15:21 1966

Tja, varelageret var omtrent likt forrige som forrige Ă„r.

PĂ„ tide Ă„ ta noen saftige nedskrivninger?
ibyx
16.08.2024 kl 14:48 2043

Store varelager bĂžr vel selges med rabatt fĂžr produktene blir utdatert?
Mammon
16.08.2024 kl 14:43 2060

🚂 RĂžverne ler hele veien til banken har tjent milliarder pĂ„ 🐑🐗🐖 som frivillig blir med til slakterhuset idex, ensu, bcs, lifecare etc đŸ€Ł
murpy
16.08.2024 kl 14:29 2106

Bare en ting Ă„ si, det gĂ„r til helvete 😂
MĂžyfrid
16.08.2024 kl 13:58 2200

Kontroll? Varelager pÄ 70 mill...? Uten ordrer?

Kjempebra.
heiltfint
16.08.2024 kl 13:08 2311

Vince sa Idex var full finansiert ut 2024,.. ' Hva er CEO`s oppgave ? - Jo, vite hva som skjer i firmaet og hvor mye penger de bruker
Jobben til Vince er Ă„ vite hva Idex bruker av penger, det er hva vi aksjonĂŠrer betaler han for...

Vince / Idex burde vist at idex ville gÄ tom for penger, sÄ pass styring mÄ han ha pÄ Þkonomien....
Hvis Vince og ledelsen ikke viste dette er de uduglig og burde sparkes alle sammen

Slik jeg ser det, er det 2 muligheter :
- Vince og regnskapsansvarlig har null kontroll pÄ Þkonomien (da burde han sparkes)
- Vince fĂžrte aksjonĂŠrene bak lyset i Q1, for Ă„ sĂžrge for at aksjekursen ikke skulle kolapse (da burde han sparkes)

Som ansvarlig for firmaet sÄ vet Vince hvor mye penger idex bruker, og nÄr de kan redusere utgiftene med Ä si opp folk og avtaler.
Idex viste under Q1 rapporten at idex gÄr tom for penger til Q3, men unnlot Ä informere aksjonÊrene.

Jeg var fulstendig klar over Idex trengte mer penger til neste kvartal, da burde ogsÄ Vince vite det !
Men selfĂžgelig, hvis Idex hadde fortalt dette offentlig ville alle solgt seg ut for Ă„ senere kjĂžpe seg inn senere, noe som hadde fĂžrt til aksjekursen hadde kolapset.

Fra ordre til kortene er ferdig produsert tar ca, 3 mÄneder, idex hadde ingen ordrer og viste derfor under Q1 raporten at de ville gÄ tomme for penger til Q3 men unnlot Ä informere aksjonÊrene.

Jobben til Vince er Ä holde kursen sÄ hÞy som mulig for aksjonÊrene, sÄ derfor ventet Idex til siste liten fÞr de fortalte om de Þkonomiske problemene.



Redigert 16.08.2024 kl 13:33 Du mÄ logge inn for Ä svare
Mammon
16.08.2024 kl 12:40 2372

đŸ·Emi pĂ„ 10Ăžre đŸ˜±
Tror du fĂ„r rett min venn đŸŒčdal 😆
Er folk stokk dumme? Betale et tomt skall med masse gjeld đŸ€”
Gullhaugen
16.08.2024 kl 12:36 2384

Mitt tips basert pÄ denne rÞver gjengen / Thinfilm er emi pÄ 0.1 fÞr Äpning pÄ mandag.
Vegvisir
16.08.2024 kl 11:28 2460

Ja, jeg er helt enig i at det beste er om jeg samler inn fullmakter fra aksjonÊrer og sÄ bruker vi det inn mot selskapet. Har et hÄp om Ä kunne fÄ en del pÄ topp 50 med ogsÄ. Hadde jo et hÄp om Ä fÄ med Sundt, men nÄ virker det jo som de er med pÄ leken, men skal nÄ forsÞke.

Det er ogsÄ en journalist fra Kapital som er interessert i saken, men vi mÄ klare Ä skaffe nok bevis og fÄ til en vinkling pÄ dette med tyngde. SÄ om det er noen som har noe Ä bidra med sÄ er det supert.

Jeg tenker Ă„ legge ut en epost adresse der aksjonĂŠrer kan ta kontakt.

Jeg har tidligere prÞvd meg i Ensurge/Thin, men da endte det med at Opstad (Styreformann i Idex mm) gikk i mot meg med den tyngden de har i Advokatfirmaet RÊder, sÄ da var det bare Ä kaste inn hÄndklet i den runden. Med Keith i bakgrunn, sÄ har de jo MYE penger Ä bruke pÄ Ä holde folk pÄ avstand. SÄ vi trenger tyngde her.

Hadde det vÊrt litt "baller" i Økokrim, sÄ hadde dette vÊrt ordnet for lenge siden. Det er jo en del folk som lusker etter Keith som ogsÄ kan navngis, men problemet for oss er jo Ä fremskaffe bevis, men dette burde vÊre mulig for Oslo BÞrs Marketwatch og Økokrim, Finanstilsynet..
Redigert 16.08.2024 kl 11:29 Du mÄ logge inn for Ä svare
Magalaus
16.08.2024 kl 10:11 2560

tviler pÄ du vil fÄ noe seriÞst fornuftig svar uten og samle inn fullmakter fra oss alle som har aksjer her og enig i at her mÄ ledelsen svare for seg.
Du kan fÄ fullmakt fra meg on mine 1,3 mill aksjer.
En aksje fullmakt rulling her som kan brukast opp i mot ledelsen for og fÄ svar evt inn mot finanstilsynet vil ha mer tyngde enn 1 brev fra 1 aksjonÊr.
oto1
15.08.2024 kl 23:13 2879

Idex har jo drevet pÄ sÄnn i 15 Är.

Bare Ä gÄ gjennom alt dere kan finne av Idex uttalelser om snarlige kontrakter, inntjening like rundt hjÞrnet etc.

Dere klarer sikkert Ă„ finne 10 i Ă„ret uten at det noensinne har materialisert seg til noe som helst.

Gi 100-150 fjase meldinger til Finanstilsynet sÄ kanskje de vÄkner.
FunHouseComp
15.08.2024 kl 22:32 2941

Denne Rosgun er vistnok inne og tjener 600 prosent i Äret pÄ aksjen i fÞlge seg selv. Om hen er en stor lÞgner er svÊrt sannsynlig.
Magalaus
15.08.2024 kl 18:01 3151

kjempebra noen endeligt tar tak i dette. Alle som er enige her skulle gitt deg fullmakt med antall aksjer slik at de tar de ennda mer pÄ alvor.De er groteskt hvordan di har vill ledet tiliten i markede med og prÞve og selge "fugler" pÄ taket med uendelige bÞrsmeldinger om muligens ,kansje samarbeidsplaner.Og gjenntatte ganger ha kvartals presentasjoner uten og ville ha live spÞrsmÄl fra aksjonÊrer.
4300dk
15.08.2024 kl 15:05 3367

Super 😁
    «
  • 1
  • 2
  • »