NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 1876

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »
MC Axel
I dag kl 14:22 3

👍 Well said!

Personally, I believe that the NAS share price has bottomed out and that it is currently priced too low. Especially when the NAS finances and income are pointing in the right direction and that there has been a lot of good news lately, which will materialize in the near future.

I'm keeping my NAS shares and I'm pretty sure I can sell the shares for a higher price than today's price


oivindl
I dag kl 13:14 72

Ser du har lest deg opp, men har fortsatt ikke skjĂžnt helt hvordan det fungerer.

"Dette henger sammen da billettpriser er kalkulert ut i fra en estimert fyllingsgrad + fuelkost og nĂ„r fyllingsgraden gĂ„r ned sĂ„ kommer man allerede i ubalanse og nĂ„r fuelkosten gĂ„r ned, men man har lĂ„st seg til en hĂžyere fuelkost sĂ„ Ăžker den ubalansen”
-rischioso

FÄr man fÊrre passasjerer er det negativt, gÄr oljeprisen ned er det positivt. Det gir ingen Þkte utgifter pÄ den hedgede delen, men reduserer kostnader pÄ resten, altsÄ er det positivt.
Redigert i dag kl 13:15 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ransen
I dag kl 11:57 151

Fuelhedging er omtrent som om du velger fast eller flytende strĂžmpris. Du vet ikke om det var lurt fĂžr Ă„ret er slutt. Men det du imidlertidig vet er at du har fast pris pĂ„ strĂžm ihht budsjettet og er sĂ„ledes robustgjort. Å pĂ„stĂ„ at man taper pĂ„ fuelhedging 2/3 ut i Ă„ret nĂ„r 60% er sikret ihht budsjett er kun synsing. Man taper ikke penger, men kunne ha tjent mere hvis oljeprisen holder seg lav, stikk i strid med hva som er normalt mhp midtĂžstenkonflikten.

Jeg kommer til Ä messe om kontantbeholdningen i det uendelige. Dette er selve kronjuvelen i selskapets ballanse og en uoppnÄelig drÞm for mange bedrifter. Selv i Q1 sÄ Þkte kontantbeholdningen med 100 millioner til tross for kontantkjÞp av WiderÞe til 1,25 milliarder. I det sÄkalt dÄrlige Q2, som var 80% bedre enn disse amatÞranalytikerne hadde beregnet, sÄ kom det ytterligere 1,1 milliarder pÄ bok. Etter Q3 anslÄr man at det er + - 13 milliarder pÄ bok. Det er 3 ganger mer enn det Lufthansa kjÞper ITA Airways for i disse dager.
Selskapet flommer over av penger, men best av alt er at trafikktallene er svĂŠrt gode og de ser ikke noe til endringer i billettpris i dette markedet.
Sammenhengen er markedet, kvaliteten og punkligheten til produktet.
Null
I dag kl 11:38 185

Da er det slik jeg skriver at hegdingen ikke spesielt har innvirkning pÄ pengestrÞmmen, men dersom man mÄ reduserer billettprisene pga konkurranse fra andre sÄ er det inntektene som gÄr ned:)
Utgiftene til jetfuel er de samme som de var budsjettert med ?

Det at man bokfÞrer tap er vel en ting men pengene har man pÄ "bok"
Stemmer ikke det ?

det man tjener eller taper pÄ er eventuelt det man kan legge pÄ prisen pÄ billettene eller det man mÄ senke prisen pÄ billettene med ?

rischioso
I dag kl 11:30 217

Hedging er som kjent en avtale om en forhÄndsbestemt pris for en vare i dette tilfellet jetfuel med en bestemt oppgjÞrs dato frem i tid.

(1) Øker spot prisen over den avtalte prisen sÄ har man tjent differansen pÄ hedgingen og den positive differansen blir bokfÞrt som gevinst.
(2) Synker spot prisen under den avtalte prisen sÄ har man tapt differansen pÄ hedgingen og den negative differansen blir bokfÞrt som tap.

I dette tilfellet sÄ vil det handle om bokfÞrt tap (2) da prisen pÄ JetFuel er sterkt synkende og sÄledes vil et bokfÞrt tap kunne bli betydelig da den avtalte prisen er hÞyt hedget hhv 60% (NAS) og 80% (WiderÞe):

https://www.iata.org/en/publications/economics/fuel-monitor/

Fastprisen man har avtalt er kalkulert frem av estimert inntjening hvor vi kjenner til at inntjeningen nÄ er nedjustert med hele 20% noe som vil skape en Þkt regnskapsmessig ubalanse altsÄ forhÞyet regnskapsmessig tap. Dette henger sammen da billettpriser er kalkulert ut i fra en estimert fyllingsgrad + fuelkost og nÄr fyllingsgraden gÄr ned sÄ kommer man allerede i ubalanse og nÄr fuelkosten gÄr ned, men man har lÄst seg til en hÞyere fuelkost sÄ Þker den ubalansen og som et resultat av dette sÄ er det mest sannsynlig at man mÄ senke prisen pÄ billettene for Ä prÞve og Þke fyllingsgraden uten noen garanti for at det vil skje og dermed risikerer Ä forsterke ubalansen ytterligere - sÄ ja, kontantstrÞmmen blir endret fordi man budsjetterte med en for hÞy fyllingsgrad - altsÄ for hÞy inntjening som nÄ er (forelÞpig) redusert med 20% og da blir ogsÄ den lÄste fuelprisen tilsvarende for hÞy for dette henger sammen.
Strategi
I dag kl 11:15 236

RE:
1) Fuel hedgingen kommer man ikke vekk i fra - ved lav fuelpris altsÄ lavere enn den man har inngÄtt en bindende avtale om og som skal gjÞres opp frem i tid betyr jo en extraregning - mao, det er Ä forvente en fuel hedge smell - hvor stor - ja, det gjenstÄr Ä se nÄr fasit foreligger, men smellen kommer sÄ lenge fuelpris spot er lavere enn den prisen man har bundet seg til med hele 60% (NAS) og 80% (WiderÞe) - do the math...;)

(2) Kabinforeningen i Norwegian ble enige om en 2-Ärig tariffavtale 30.06.2022 og den mÄ reforhandles i Är - derav risk for en mulig kabinstreik ikke ulikt den som nÄ virker Ä komme i SAS.

1) Fuel hegding:

Her er du fullstendig ute Ä kjÞre, og du forstÄr ikke mekanikken i hvordan dette virker:
Hegding er en sikring mot store tap ved hĂžy oljepris i et usikkert marked.
For Norwegians del er det Hegdet en god del pÄ oljepris 84 USD, dette har vÊrt store fordeler ved oljepriser pÄ opp mot og over 90 USD og har sikret selskapet for store svingninger, viktig Ä se i denne sammenhengen at billett prisene pÄ flyreiser er justert opp sett i forhold til hÞy oljepris bla. pÄ grunn av uro i midt - Østen.
Norwegian Group har hatt store fordeler med denne hegdingen.
Du predikerer at Hegdingen var feil noe som overhodet ikke stemmer, Norwegian tjener nÄ store penger pÄ lav olje pris pÄ volumet som ikke er hegdet. Oljeprisen er nÄ 79.59 USD for selskapet for det volumet som ikke er hegdet.
Sum samarium er det meget viktig Ä hegde olje som en sikring mot katastrofale hÞye oljepriser, sÄ selskapet har gjort helt riktig beslutninger rundt dette.
Du snakker om store tap, jeg snakker om store fordeler med lav oljepris pÄ ikke hegdet volum, hvor hÞye billettpriser er innkalkulert med forventning om hÞy oljepris.
Faller oljeprisen ytterligere vil selvfĂžlgelig fordelen Ăžke.
Hegding er en sikring mot det uforutsette pÄ hÞye priser og en sikring.
Lavere oljepriser en hegdet pris vil alltid vĂŠre en stor fordel uansett.
Hegding er en sikring mot potensielt store tap, dette har du tydeligvis ikke forstÄtt noe av.

(2) Kabinforeningen i Norwegian ble enige om en 2-Ärig tariffavtale 30.06.2022 og den mÄ reforhandles i Är - derav risk for en mulig kabinstreik ikke ulikt den som nÄ virker Ä komme i SAS.
---
Kabinpersonalet i SAS ligger 23-30 % under kabinpersonalet i Norwegian, sÄ skjÞnner godt at disse mener de har en sak og at streikeviljen er stor.
SAS ligger allerede nede med brukket rygg og det blir spennende Ă„ se hva dette ender ut i.

Kabin foreningen i Norwegian har ikke sÄ gode kort pÄ hÄnden i forhold til forhandlingene om lÞnn da det her blir en diskusjon om sammenligninger i SAS som har vesentlig lavere lÞnn og ogsÄ vesentlig dÄrligere arbeids vilkÄr.
Men noe fÄr de nok fremforhandlet.
Trusselen fra kabinforeningen i Norwegian om streik er nok noe svekket av situasjonen pÄ grunn av vesentlig hÞyere lÞnn og bedre arbeidsvilkÄr en kabinforeningen i SAS.
Lekkasjer i kabinansatte fra SAS som sÞker seg over til bedre vilkÄr i Norwegian vil ogsÄ vÊre et "tankekors i disse forhandlingene.
Geir Karlsen vil ikke gÄ for streik, men et rettferdig oppgjÞr, om SAS er i samme situasjon gjenstÄr Ä se.


Null
I dag kl 11:00 267

rischioso

for Ă„ dekke andre betydelige kostnader som feks hedgesmell

Jeg hÄper du ogsÄ kan forklare meg om den hegdesmellen du skriver om
Det jeg trodde hegdingen var, man avtaler kjÞp av en vare til en pÄ forhÄnd fast pris.
NÄr man gjÞr det sÄ legger vel man den prisen tilgrunn i regnskapet, og betaler den prisen.
Ja man kunne ha betalt mindre og tjent mer, men man betaler det man har avtalt og dermed det som ligger i budsjettet? stemmer ikke det?
Det kan bli at man mÄ bokfÞre differansen som tap, ikke vet jeg. men kontaktstrÞmmen blir vel ikke endret i forhold til det som er "Planen" eller?

Ser frem til Ă„ lĂŠre litt mer..

Null
rischioso
I dag kl 10:51 285

Cashbeholdning er ikke Ă„ anbefale en estimert aksjekurs ut i fra da som tidligere nevnt kan cash forsvinne svimlende raskt noe vi har sett flere ganger tidligere relatert til bl.a hedging hvor selskapet tapte 1,2 milliarder i lĂžpet av bare 30 dager:

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/bjorn-kjos/drivstoff/norwegian-tapte-12-milliarder-pa-hedging-pa-en-maned/2-1-493879

Av samme grunn er det forventet inntjening man legger til grunn nÄr man estimerer aksjekurs - og som vi kjenner til sÄ er inntjeningen allerede nedjustert med hele 20% og ytterligere nedjustering kan skje nÄ som vi kjenner til at renta forblir hÞy og folk mÄ nedprioritere feriereiser for Ä fÄ endene til Ä mÞtes.

Viktig er det ogsÄ og ikke legge for hÞye forventninger til sommer/hÞysesongen da den allerede er priset inn hvor det er lavsesongen nÄ som prises inn av markedet sammen med den nedjusterte guidingen derav den negative kursutviklingen. Mao, gjÞr som markedet og se over hÞysesongen og inn i lavsesongen og gjennom det gjÞr trenden til din venn sÄ slipper man ubehagelige overraskelser og fÄr den beste inngangen nÄr hÞysesongen for neste Är skal prises inn.

OgsÄ viktig Ä ikke vektlegge et eventuelt utbytte da selskapet har meldt at det ikke kommer noe utbytte fÞr tidligst i 2026 - eventuelt fordi de 800m som er avsatt til utbytte like raskt kan trekkes for Ä dekke andre betydelige kostnader som feks hedgesmell - mao, et eventuelt utbytte bÞr derfor ansees som hva det er - en kanskje bonus langt frem i tid og tidligst en eller annen gang ute i 2026.

Ei heller bÞr man vektlegge insidernes smÄ stÞttekjÞp pÄ hÞyere kurser da de har et lavt snitt i fra fÞr...;)
Ransen
I dag kl 10:31 320

Havner resultatet i nedre delen av guidingen etter Q4 sÄ tilsvarer det ca 2 kroner per aksje og en aksjekurs pÄ 15 kroner (PE 7,5)
NÄ ser det ut til at selskapet i fÞlge Karlsen overgÄr Þvre del av guidingen etter forelÞpige trafikktall, Þkt fokus pÄ kostnader og effekt fra WiderÞe og storavtalene. Da kan de fleste legge to og to sammen og finne aksjekurs selv.
Bare utbyttet og kontantbeholdning tilsvarer mer enn 12 kroner aksjen, da er verdier som forskudd pÄ fly trukket fra gjelden.
Bare renteinntektene pÄ dette tilsvarer 0,65 kroner per aksje.
Styreleder handlet pÄ 14,30 per aksje og sitter med 1,925 millioner aksjer i selskapet.


rischioso
I dag kl 10:09 365

Det at jeg poster ting du helst ikke vil hÞre betyr ikke at det jeg poster er feil - sÄpass skjÞnner jo de fleste. NÄr jeg i tillegg legger ved linker som bekrefter det jeg poster sÄ blir det jo bare komisk at du virrer rundt pÄ trÄden og sier det er ikke sant, det er rot osv....

(1) Fuel hedgingen kommer man ikke vekk i fra - ved lav fuelpris altsÄ lavere enn den man har inngÄtt en bindende avtale om og som skal gjÞres opp frem i tid betyr jo en extraregning - mao, det er Ä forvente en fuel hedge smell - hvor stor - ja, det gjenstÄr Ä se nÄr fasit foreligger, men smellen kommer sÄ lenge fuelpris spot er lavere enn den prisen man har bundet seg til med hele 60% (NAS) og 80% (WiderÞe) - do the math...;)

(2) Kabinforeningen i Norwegian ble enige om en 2-Ärig tariffavtale 30.06.2022 og den mÄ reforhandles i Är - derav risk for en mulig kabinstreik ikke ulikt den som nÄ virker Ä komme i SAS.

(3) NÄr det kommer til ytterligere nedjustering av guiding sÄ kan jo det skje og spesielt nÄ som vi sitter med fasiten pÄ renta hvor renta blir vÊrende hÞy pÄ ubestemt tid fremover noe som betyr at folk generelt vil fortsette Ä ha en stram Þkonomi og da er det naturlig at man kutter ned pÄ bl.a reiser for Ä fÄ endene til Ä mÞtes. FÊrre som reiser betyr lavere inntjening for flyselskapene NAS inkludert og lavere inntjening betyr at man igjen mÄ nedjustere guidingen som allerede nÄ har vist seg Ä ha vÊrt nÊrmere 20% for hÞy og kan derfor igjen vise seg Ä fortsatt vÊre for hÞy nettopp fordi NAS som mannen i gata har kalkulert inn en lavere rente etter gjentagende gjetninger om flere nedsettelser i Är - rentenedsettelser som vi nÄ kjenner til at dessverre ikke vil komme allikevel og som naturligvis vil fÄ konsekvenser over hele linja nÄr det kommer til forbruk - egentlig ikke mer komplisert enn som sÄ.

Mao, det er viktig Ä forholde seg til det som faktisk skjer og ikke minst ta hÞyde for det som naturlig henger sammen og vil kunne skje fremover som et resultat av dette. Velger man Ä ignorere slike viktige variabler og hendelser sÄ mÄ man jo ogsÄ ta konsekvensen - det blir som regel dyrt Ä plassere seg selv i en fornektelsesboble hvor man ignorer fakta og mulig risk og sitter og tviholder pÄ hÄpet - veldig dyrt, men dessverre sÄ virker det Ä vÊre noen som aldri lÊrer og det er jo ogsÄ et valg, men ikke Ä anbefale...

Uansett - en fortsatt fin sĂžndag Ăžnskes alle!
Fjellbris
I gÄr kl 23:42 694

Helt enig, man kan jo virkelig begynne Ä lure
..utrolig at han fÄr holde pÄ slik som han gjÞr.
I Code har han hauset som en gal siden mars og kurs 1,5 og sikkert lurt inn mange der, i dag stÄr Code i 0,32 og han gir seg ikke. I NAS skal han skremme folk til Ä selge seg ut pÄ bunn i Är rundt kr 10

Han mĂ„ vel det sĂ„ mye han har tapt i Code skal han fĂ„ rĂ„d til Ă„ kjĂžpe noen NAS aksjer😉
Redigert i gÄr kl 23:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fjellbris
I gÄr kl 23:37 698

OMG - er d mulig Ă„ poste sĂ„ mye feil og rote sĂ„ mye/skrive sĂ„ mye om et case du ikke har peiling pÄ .

Sitat i ditt innlegg:«hvor risken er hÞy for fuel hedging smell, mulig kabinstreik og ytterlige nedjustert guiding»

1) Fuel hedging er diskutert og svart ut pÄ den andre NAS trÄd i gÄr, orker ikke en gang til.
2) Mulig kabinstreik gjelder SAS fom fredag 23. august (gÄr SAS i streik, ja er jo en kjempefordel for NAS det da
.).
3) Ytterligere nedjustering guiding? Se masse innlegg pÄ denne og den andre trÄd + hÞr intervju postet med Geir Karlsen fra fredag / Arendalsuka der han sier det stikk motsatte, NAS Q3 ser bedre ut nÄ i dag vs da NAS starten av juli sendte ut info om lavere resultat pÄ «bare» 2,1-2,6 miliarder i Är. Han sa samtidig at NAS ikke merker noe til nedgangstider mtp bestillinger pt.




Det kan bli SAS-streik fra fredag 23. august
Kabinansatte i SAS gjĂžr seg klare for Ă„ streike for lĂžnns- og arbeidsforhold. Meklingen starter onsdag.
https://www.dn.no/luftfart/fare-for-sas-streik-til-uken/2-1-1693950
Redigert i gÄr kl 23:55 Du mÄ logge inn for Ä svare
Placeyourbet
I gÄr kl 23:14 732

Ikke glem 1,9 mrd i «deffered tax asset»  NAS kommer ikke til Ă„ betale skatt pĂ„ de neste 9 mrd de tjener

Redigert i gÄr kl 23:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
Placeyourbet
I gÄr kl 22:29 785

2. kvartal ble svakere enn forventet av flere Ärsaker og aksjekursen har fÄtt gjennomgÄ (stor overreaksjon). Det som er interessant nÄ er at vi ser konturene av at 3. kvartal vil bli meget sterkt og langt overgÄ forventningene i markedet. Det er da sannsynlig at aksjekursen kan slÄ tilbake nÄ i hÞst.
Ransen
I gÄr kl 22:22 799

https://tv.finansavisen.no/m/upSwFNZU/norwegian-stordalen-spenn?r=e9khv1kq

Karlsen: Juli = 2,8 millioner passasjerer. August,september, oktober blir marginalt bedre enn det vi sÄ for oss da vi la frem Q2 resultatene. Det ser ut til at det har bunnet ut og at hÞsten blir marginalt bedre enn forventet. De ser ikke noe tegn til skifte fra publikum.

Svar pÄ kostnadsnivÄ pÄ kort og lang sikt: Ingen tvil om at bransjen og Norwegian er under kostnadspress. VÄr oppgave er Ä finne mitigerende tiltak for Ä ta igjen de kostnadsÞkningene som vi vil fÄ.
Valutakostnadere 40% i USD og 20% i Euro har steget med 25% siden 2021. Det er en utfordring men ikke umulig Ä ta igjen disse kostnadene pÄ andre omrÄder.
Sitat slutt.

Hvis ikke salg av Norwegian group i hÞst, sÄ ser vi nok 25 kroner i april 2025.
Mest sannsynlig havner de under Lufthansaparaplyen for en god pris innen 2025 ettersom sentrale aksjonÊrer og storeiere hamstrer NAS-aksjer med begge hender. Sundt har frigjort ytterligere 0,8 milliarder fra Pandox og har endret side etter at Stordalen gikk i strupen pÄ dem da de trenerte Strawberryavtalen.


Redigert i gÄr kl 23:23 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
I gÄr kl 21:46 857

Det blir nok verre fĂžr det blir bedre enten vi liker det eller ei. Markedet bestemmer og har fortalt oss om retningen siden den nedjusterte guidingen hvor mange store og profilerte investorer allerede har tatt en exit.

Har ingen problemer med Ä forstÄ at mange er frustrerte da de sÄ for seg 20, men sÄ ble fasit altsÄ 10 med stor sannsynlighet for en ytterligere dipp ned pÄ 1-sifret under prisingen av lavsesongen hvor risken er hÞy for fuel hedging smell, mulig kabinstreik og ytterlige nedjustert guiding.

Uansett, de smarte har tatt konsekvensen av det og satt seg pÄ gjerdet, mens andre har gÄtt inn i fornektelsen og tror at daglig haussing pÄ forumet gjÞr noen forskjell - noe det selvfÞlgelig ikke gjÞr...;)
Redigert i gÄr kl 21:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fjellbris
I gÄr kl 20:16 959

Nedjustert guiding kom i starten av juli og er for lengst priset inn, NAS sin kurs lÄ da ogsÄ langt hÞyere enn i dag (12,5 fÞre PW kom).
Alikevel guider NAS et resultat i Ă„r 2,1-2,6 miliarder :-)

Geir Karlsen sa under Arendalsuka ogsÄ at hÞsten/ Q3 nÄ ser bedre ut mtp innbooking vs nÄr de sendte ut PW i starten av juli. Trolig ender Q3 derfor nÄ i Þvre guiding, altsÄ opp mot 2,6 miliarder.

Du skulle dekket inn shorten din nÄr du kunne fÞr helgen, nÄ virker du helt panisk, nyt helgen videre.




04.07.2024 08:09:00
NAS: SER NÅ DRIFTSRESULAT INKL. WIDERØE PÅ 2,1-2,6 MRD I 2024

Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle venter nÄ et driftsresultat for 2024, inkludert WiderÞe, pÄ 2,1-2,6 milliarder kroner.


Det fremgÄr av en oppdatering fra selskapet torsdag, i forbindelse med fremleggelsen av trafikktallene for juni.

I kvartalsrapporten for fÞrste kvartal ventet Norwegian et driftsresultat pÄ 2,5-3,2 milliarder kroner for 2024, ekskludert WiderÞe.
Redigert i gÄr kl 20:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
I gÄr kl 19:08 1034

Kursen gjenspeiles i forventninger pÄ inntjening og ikke cashbeholdning for som de fleste er kjent med sÄ kan en cashbeholdning bli betydelig redusert/borte pÄ kort tid om de rette scenarioer inntreffer noe vi har sett tidligere hvor NAS tapte 1,2 milliarder i lÞpet av knappe 30 dager pÄ fuel hedging

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/bjorn-kjos/drivstoff/norwegian-tapte-12-milliarder-pa-hedging-pa-en-maned/2-1-493879

Mao, glem cashbeholdning vs aksjekurs, men forkuser heller pÄ inntjening vs aksjekurs og der har selskapet selv for bare kort tid siden meldt fÞlgende:

(1) Nedjustert guidingen med hele 20% for 2024
(2) Null-0 vekst i 2025 grunnet forsinkelser pÄ nye fly i Boeing

Hvor SAS nÄ stÄr ovenfor en mulig streik fra kabinansatte:

https://e24.no/naeringsliv/i/3M1Krd/i-neste-uke-kan-det-bli-flystreik

OG - kabinansatte for NAS stÄr for tur....
Redigert i gÄr kl 19:30 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fjellbris
I gÄr kl 18:22 1082

Spot on, men uansett hvor ofte du/vi poster fakta og sannheter om selskapet, sÄ gÄr det ikke inn hos shortere og useriÞse skribenter som Riscioso m.fl. Men, verst for de og vi kan jo minne de pÄ det etter Q3 presentasjon og ikke minst i 2026 nÄr utbetaling utbytter starter, da kan de bare sitte der og ergre seg over hvorfor de ikke lastet til ripa i cash maskinen og utbytte selskapet NAS nÄr
kurs var pĂ„ lavt 10 tallet😀👌👌
Redigert i gÄr kl 18:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
Zaih
I gÄr kl 18:12 1100

Mange kunnskapslĂžse her inne og hos analytikerene
NĂ„r selskapet sender ut korrigering i markedet som utgjĂžr 0,5 kr pr aksje da mener man aksjen er verdt 50% :):):)
Og dette til tross for de beste resultater i all tid for selskapet.
For Ă„ ikke glemme at for 2 kvartal var resultatet 50 % hĂžyere enn det den gjengen forventet og resulterte i nedgang fĂžr og etter.
Da er noe feil en plass noe enhver idiot burde se.
NÄ nÄr selskapet faktisk tjener penger sÄ verdsettes det mot konkurs og det et selskap som aldri tjente penger og var verdsatt 5 ganger hÞyere den gang.
BĂžrsen er verre enn lotto
Ransen
I gÄr kl 18:09 1105

Du glemte den linken med disse fantastiske nyhetene. Om du tar kontantbeholdningen og utbyttefondet og deler disse pengene ut til aksjonÊrene, sÄ er du pÄ 13 kroner aksjen. Lykke til.
70% av aksjene er pÄ de 50 stÞrste eierne, sÄ er det vel 30% som er fordelt pÄ 75000 smÄaksjonÊrer/4000 aksjer per stk i snitt pÄ de som du mener kjenner selskapet og rÞmmer.
NAS kommer til Ă„ bli slukt av en storgruppe. Det er ingen foran og ingen ved siden i det nordiske markedet
Fjellbris
I gÄr kl 17:40 1134

Det du skriver er sĂ„ feil som det kan bli, fĂžlger dere ikke med pĂ„ nyheter i selskapet dere omtaler?đŸ€”


..
De stÞrste eierne (inkl Fredriksen som igjennom hele juli kjÞpe mer) tidligere styreformann, nÄvÊrende styreformann, finansdirektÞren og Þvrige sentrale personer i ledelsen har nylig kjÞpt...
https://e24.no/bors/nyheter/a/296827

( Rischioso postet link over fra mars om at Sundt har solgt seg ned
.)
Redigert i gÄr kl 17:42 Du mÄ logge inn for Ä svare
klaesp
I gÄr kl 17:35 1138

Her er jeg faktisk enig med Ric , de som kjenner selskapet og har mest kunnskap om Nas og flybransjen selger seg ut av selskapet .
Stepping
I gÄr kl 17:30 1152

Du har en bekjent , kjÞp der altsÄ !! All inn . Eller kanskje litt i Norse ogsÄ de gÄr kjempegodt!
Fjellbris
I gÄr kl 16:23 1210

Bare synsing og tull som vanlig fra deg, kos deg videre med Code investeringen din, du burde brukt all din energi der vs Ä komme med enda mer lureri info pÄ NAS trÄden.
Men, du eier jo ikke skam og moral i livet, fullstendig useriĂžs og sleip og snur dine argumenter 100% avhengig av om du er ute eller inne i en aksje.
Redigert i gÄr kl 16:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
I gÄr kl 16:14 1223

Ikke vanskelig Ă„ skjĂžnne hvem som er desperat - og det med god grunn...;)

Fortsatt god helg!
rischioso
I gÄr kl 16:05 1234

Norwegian-rÄdgiver dumper aksjer

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/alexander-munch-thore/norwegian-radgiver-dumper-aksjer-rett-for-mulig-streik/2-1-1651686?url=%2Fluftfart%2Fnorwegian%2Falexander-munch-thore%2Fnorwegian-radgiver-dumper-aksjer-rett-for-mulig-streik%2F2-1-1651686&statusCode=404&statusMessage=%5Bnuxt%5D+instance+unavailable&message=%5Bnuxt%5D+instance+unavailable&stack=

https://www.finansavisen.no/finans/2024/08/09/8164356/aksjesjef-dumpet-to-aksjer-i-juli

----------------------------

Aksjesjef dumpet to aksjer i juli
Aksjesjef Leif EriksrĂžd har kvittet seg med Hydro- og Norwegian-aksjene Alfred Berg Gambak satt med.

https://www.finansavisen.no/finans/2024/08/09/8164356/aksjesjef-dumpet-to-aksjer-i-juli

---------------------------

Under Norwegians redningsoperasjon i mai stilte Folketrygdfondet opp i emisjonen som en av de viktigste investorene. NĂ„ selger de seg ned i flyselskapet.

https://www.nrk.no/nyheter/selger-seg-ned-i-norwegian-1.15562857

----------------------------

Storeier selger seg ned i Norwegian for 155 mill.

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/sundt-as/storeier-selger-seg-ned-i-norwegian-for-155-mill/2-1-1611770

----------------------------

og slik kan man fortsette og fortsette hvor lista over dumping er lang sÄ vi kan med fakta i hÄnda nulle ut de feilaktige pÄstandene fra menigheten om at det kun er smÄaksjonÊrer som selger og at det er short og manipulasjon som er skylden i nedgangen....

Videre sÄ kan det vÊre greit Ä vite at utbytte kan man glemme i 2025 for det blir kanskje aktuelt i 2026:

LES: PÄ tross av at pengene er Þremerket, vil aksjonÊrene fÞrst fÄ glede av utbytter fra 2026.

Videre sÄ kjenner vi til at i juli ble guidingen tatt ned med nÊrmere 20% for 2024 og for 2025 sÄ sier ledelsen fÞlgende:

LES - Norwegian skriver i sin kvartalsrapport at veksten forventes Ä stagnere for 2025 pÄ grunn av forsinkede leveringer av nye fly fra Boeing.

* Mao det er en vesentlig forskjell pÄ menigheten hÄp og eventyrfortellinger vs det som faktisk er tilfellet stÞttet opp av selskapet selv...;)

Fortsatt god helg!
Sognoksen1
I gÄr kl 16:02 1242

Hva er agenda din i Nas risotto 😇er du short eller for du lĂžnn for og prĂžve og fĂ„ folk til og selge aksjene sine pĂ„ bunn😅
Fjellbris
I gÄr kl 15:56 1249

Herregud sĂ„ mye rot og svada fra deg
Du klipper og limer og surrer rundt pĂ„ innlegg og hvem som sa hva og ikke minst NÅR, du virker helt desperat
Masse tidligere innlegg med substans og virkelighet pĂ„ den andre trĂ„den hopper du glatt over og gidder ikke svare pĂ„, bedre heller Ă„ spamme alle trĂ„der med svada??

Blir som du har holdt pĂ„ i Code trĂ„dene siden mars og kurs 1,5 da som nĂ„ stĂ„r i 0,32, masse hausing og har aldri sett noen skrive sĂ„ mye tull og «tro, hĂ„p og kjĂŠrlighet» mens aksjen samtidig stuper fra 1,5-0,32
 Men gir du deg og innrĂžmmer hvor feil du har tatt som alle kan lese og se, neida fortsetter som her i NAS som om ingenting har skjedd og som om du har rett i alt fu skriver
Har du noen som helst selvinnsikt og ĂŠre?
Obs obs til alle her inne som tror pÄ noe som helst du skriver!
Redigert i gÄr kl 15:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
I gÄr kl 15:46 1257

RE - Se her -
Karlsen: VI ser ingen tegn til nedgang i vÄrt market, og forventer at resultatet kommer marginalt over guiding.

* Norwegian nedjusterer ventet resultat - aksjen stuper pÄ bÞrsen
Norwegian justerer ned resultatforventninger for 2024. Flyselskapet begrunner det med mindre etterspĂžrsel, kronefall og lĂžnnsoppgjĂžr.

https://sol.no/nyheter/norwegian-nedjusterer-ventet-resultat-aksjen-stuper-pa-borsen/81636953

* Kanskje pÄ tide Ä ikke sove i timen for det kan bli dyrt - veldig dyrt...;)
Ransen
I gÄr kl 14:07 1329

Lavsesongen er priset inn fra 12 april i Är, men merkelig at det kun er smÄsparerne som har solgt.
De stÞrste eierne, tidligere styreformann, nÄvÊrende styreformann, finansdirektÞren og Þvrige sentrale personer i ledelsen har kjÞpt...
https://e24.no/bors/nyheter/a/296827
Redigert i gÄr kl 14:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ransen
I gÄr kl 14:05 1336

Se her -
Karlsen: VI ser ingen tegn til nedgang i vÄrt market, og forventer at resultatet kommer marginalt over guiding.
Nedgangen i Q2 skyldes at pÄsken var i mars, og mai og juni ble ikke som forventet. (mulig godt vÊr og streiketrussel er Ärsaken)
Det vil gjĂžres kompenserende tiltak mot eventuelle Ăžkte kostnader slik som i Q2. Da kunne vi med glede melde at kostnadene var lavere enn guidet.
https://tv.finansavisen.no/m/upSwFNZU/norwegian-stordalen-spenn?r=e9khv1kq
Redigert i gÄr kl 14:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
I gÄr kl 13:49 1348

Greit med en virkelighetssjekk som en motvekt til all denne paniske haussingen....;)

Uendret styringsrente - betyr fortsatt hĂžy rente og fortsatt stram Ăžkonomi for de fleste:

LES - Det var stressende Ä regne ut hvor mye ekstra utgifter jeg vil fÄ i mÄneden. Jeg skjÞnner ikke helt hvordan jeg skal fÄ det til Ä gÄ rundt, siden jeg har brukt opp all margin, sier Severinsen.

LES - Det er ikke vits i Ä reise til utlandet lenger. Hotell og fly er blitt mye dyrere, og da vi var i Spania i sommer, hadde vi ikke rÄd til noen ting, sier hun.

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/PpgEbR/uendret-styringsrente-det-er-lite-aa-klage-paa

* Mao, og som selskapet selv har meldt sÄ ser de en avtagende etterspÞrsel og av samme grunn nedjusterte de guidingen med nÊrmere 20%. Videre sÄ har de dessverre gamblet for hÞyt pÄ hÞy fuelpris og lÄst seg med hhv 60% (NAS) og 80% (WiderÞe) til en alt for hÞy estimert fuelpris hvor det da er kun knappe 40% og 20% de har anledning til Ä handle rimeligere fuel i spotmarkedet sÄ en massiv extra regning pÄ fuel er derfor Ä forvente.

Og om ikke det er nok sÄ gÄr det mot lavsesong hvor markedet nÄ sÄ smÄtt har begynt Ä prise inn den, men allikevel hausser den fastlÄste menigheten for full hals hver eneste dag pÄ basis av sine egne blodrÞde posisjoner de Þnsker Ä komme ut av - men akkurat det endrer jo ingen verdens ting og aller minst realitetene - men litt underholdningsverdi er det jo i pÄvente av en etablering pÄ 1-sifret aksjekurs...;)

Fortsatt god helg!

Redigert i gÄr kl 13:55 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ransen
I gÄr kl 12:43 1406

For de som husker noen mÄneder tilbake sÄ solgte Sundt noen aksjer i NAS da det ble kjent at samarbeidet med Strawberry var et faktum.
Sundt v/Iqbal var sterkt imot dette da de hadde store poster i Pandox som blant annet leier ut eiendom til konkurenten Scandic.
NĂ„ selger de seg ned i Pandox, men viser til netto kjĂžp i NAS for Ă„ret...
https://e24.no/bors/nyheter/a/297579?pinnedEntry=297579

Hva kan vĂŠre Ă„rsaken til at Sundt plutselig endrer side:
https://www.nettavisen.no/okonomi/petter-stordalen-raser-mot-norwegian-eier/s/5-95-1917671

Er det andre ting pÄ gang?

https://e24.no/energi-og-klima/i/mP61A1/frykter-at-norwegian-flagger-ut

FÄr Nordeas flyanalytiker rett i at NAS er attraktivt for oppkjÞp? Med den ekstremt gode balansen som selskapet besitter og gode marked sÄ burde det vÊre rom for ytterligere forbedring via europeiske storeiere (konsolidering)
Redigert i gÄr kl 12:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
Strategi
I gÄr kl 10:42 1492

Jeg har en bekjent dame i Tyrkia, (Norsk).
Hun har jobbet 30 Ă„r i SAS i en annen avdeling, i denne perioden har hun oppspart AFP "pensjons ordning".
For Ă„ beholde denne og spare videre som jeg forsto var viktig valgte hun Ă„ sĂžke seg over til flyvertinne og ta kurs.
360 000 var ny grunnlĂžnn betydelig lavere enn tidligere lĂžnn.
Dette er ikke en gammel historie, fra Mai 2024.
Poenget er at jeg skjĂžnner at streikeviljen er stor over hele linja i SAS.
Om det blir streik - har ingen formening, men skjÞnner at her blir det harde forhandlinger. og at fly billetter pÄ kort og lang sikt ikke blir sÊrlig billigere.
MC Axel
16.08.2024 kl 20:26 1737

Absolutely! 🙂

Luftfarten
Det kan bli SAS-streik fra fredag 23. august
Kabinansatte i SAS gjĂžr seg klare for Ă„ streike for lĂžnns- og arbeidsforhold. Meklingen starter onsdag.

16.08.2024

    «
  • 1
  • 2
  • »