NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 2601

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 11:57 694

Fuelhedging er omtrent som om du velger fast eller flytende strømpris. Du vet ikke om det var lurt før året er slutt. Men det du imidlertidig vet er at du har fast pris på strøm ihht budsjettet og er således robustgjort. Å påstå at man taper på fuelhedging 2/3 ut i året når 60% er sikret ihht budsjett er kun synsing. Man taper ikke penger, men kunne ha tjent mere hvis oljeprisen holder seg lav, stikk i strid med hva som er normalt mhp midtøstenkonflikten.

Jeg kommer til å messe om kontantbeholdningen i det uendelige. Dette er selve kronjuvelen i selskapets ballanse og en uoppnåelig drøm for mange bedrifter. Selv i Q1 så økte kontantbeholdningen med 100 millioner til tross for kontantkjøp av Widerøe til 1,25 milliarder. I det såkalt dårlige Q2, som var 80% bedre enn disse amatøranalytikerne hadde beregnet, så kom det ytterligere 1,1 milliarder på bok. I tillegg er 1 milliard nedbetalt på rentebærende gjeld, samt økt et par hundre millioner på utbyttekontoen. Etter Q3 anslår man at det er + - 13 milliarder på bok. Det er 3 ganger mer enn det Lufthansa kjøper ITA Airways for i disse dager.
Selskapet flommer over av penger, men best av alt er at trafikktallene er svært gode og de ser ikke noe til endringer i billettpris i dette markedet.
Sammenhengen er markedet, kvaliteten og punkligheten til produktet.

Tenker at Mossige ikke får overlevere aksjer til kroner 9 denne gangen, men fondene må kjøpe til dagens pris...
Mossige er nok tilbake med kursmål kr 20 og kjøp innen medio februar 25.
Redigert i dag kl 14:52 Du må logge inn for å svare
oivindl
I dag kl 13:14 615

Ser du har lest deg opp, men har fortsatt ikke skjønt helt hvordan det fungerer.

"Dette henger sammen da billettpriser er kalkulert ut i fra en estimert fyllingsgrad + fuelkost og når fyllingsgraden går ned så kommer man allerede i ubalanse og når fuelkosten går ned, men man har låst seg til en høyere fuelkost så øker den ubalansen”
-rischioso

Får man færre passasjerer er det negativt, går oljeprisen ned er det positivt. Det gir ingen økte utgifter på den hedgede delen, men reduserer kostnader på resten, altså er det positivt.
Redigert i dag kl 13:15 Du må logge inn for å svare
MC Axel
I dag kl 14:22 546

👍 Well said!

Personally, I believe that the NAS share price has bottomed out and that it is currently priced too low. Especially when the NAS finances and income are pointing in the right direction and that there has been a lot of good news lately, which will materialize in the near future.

I'm keeping my NAS shares and I'm pretty sure I can sell the shares for a higher price than today's price


oivindl
I dag kl 14:48 511

"Det at jeg poster ting du helst ikke vil høre betyr ikke at det jeg poster er feil - såpass skjønner jo de fleste."
-rischioso

Om du bare leser overskriften i kildene dine, som du åpenbart gjør, blir det fort mange tabber.
Innholdet er ofte stikk i strid med det inntrykket du prøver å skape.
rischioso
I dag kl 14:58 492

Vel - vi må skille mellom budsjettert pengestrøm og den faktiske pengestrømmen. Den hedgede fuelen er verken bokført eller betalt forskuddsvis, men gjøres opp på avtalt oppgjørsdato hvor det da slik det ser ut for NAS også vil få en negativ differanse som skal bokføres - differansen mellom den avtalte jetfuelprisen og snittet av den faktiske for hele perioden.

Videre så er det timingen av når man faktisk benytter seg av de frie 40%/20% (hhv for NAS/Widerøe) - timer man godt når man handler fuel i spotmarkedet så kan det redusere overall fuel cost, men timer man feil så vil det øke ekstrakostnaden så det er ikke bare billettpriser som påvirker den faktiske pengestrømmen begge veier - fuel gjør også det....;)

rischioso
I dag kl 15:03 479

Mange som trodde at bunnen var på 15, så 14, så 13, så 12, så 11 - men som vi kjenner til så ble det skivebom hele veien ned for kursen befinner seg nå på lav 10 og har intradag vært nede på 9-tallet - altså nærmere 40% under der hvor man først trodde bunnen lå. Det er lov og håpe og om man fortsetter å flytte den tenkte bunnen videre nedover så vil man på et eller annet tidspunkt få rett, men baksiden av medaljen er en knallrød posisjon - så hver sine gleder...;)
Redigert i dag kl 15:08 Du må logge inn for å svare
golf`ern
I dag kl 15:21 456

Ransen hadde vel kursmål på 22kr i oktober...
Ikke mange uker dit...
Ransen
I dag kl 15:42 429

Jeg har ikke kursmål på 22, men det foreligger teknisk analyse på kr 22 i slutten av oktober.
Aksjen gikk 130% fra november 23 til februar 24, så ingenting overrasker meg. Juli i år var den beste siden 2019 osv...
Sentrale personer handler stort og sitter på posisjonene sine.
oivindl
I dag kl 15:45 420

"Det er lov og håpe og om man fortsetter å flytte den tenkte bunnen videre nedover så vil man på et eller annet tidspunkt få rett, men baksiden av medaljen er en knallrød posisjon - så hver sine gleder...;)”
-rischioso

Og du har åpenbart dine gleder i ALT og CODE blandt annet.
Over 20% av porteføljen i ALT da den lå 100% høyere enn i dag. Snittet var enda høyere, og du fortsatte å kjøpe daglig på kurser laaangt over dagens. I en aksje med knapt noen omsetning.
Så du har da saktens dine gleder du også.
Redigert i dag kl 15:46 Du må logge inn for å svare
oivindl
I dag kl 15:54 398

"altså nærmere 40% under der hvor man først trodde bunnen lå."

Eller mer korrekt 31%, siden intradag ikke har betydning, som du stadig påpeker når det tar seg best ut.
rischioso
I dag kl 15:54 398

Som kjemt så er tekniske analyse løpende basert på den historiske kursutviklingen med forventninger om fremtiden basert på det og derfor raskt går ut på dato om det skjer betydelige endringer. Den analysen du viser til kom før dippen på 40% så den er gått ut på dato for lengst noe du ble fortalt for bare få dager siden, men allikevel fortsetter du og trekke frem den noe som bidrar til å øke feilinformasjonsraten fra din side som allerede er høy - skjerpings...;)
Ransen
I dag kl 17:57 292

Vi får se hvilken ticker du flytter til når aksjen passerer 12 kroner, og fremdeles er under kontantene i selskapet
Redigert i dag kl 18:01 Du må logge inn for å svare
rischioso
I dag kl 19:59 197

Jeg har ingen planer om å flytte - hvorfor skulle jeg det. Jeg har vært åpen om viktigheten av å time riktig hele veien ned hit - du med flere har timet feil og derfor sitter med røde til blodrøde posisjoner og hausser på harde livet - til og med haussingen er galt timet. Mitt bet er fortsatt at det bunner ut på 1-sifret aksjekurs et eller annet sted mellom 8-ish til 9-ish - går for det første. Skal man ha med seg mest mulig av oppgangen så må man time riktig...;)

Ha en fortsatt fin søndag!
Redigert i dag kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I dag kl 21:19 126

Helt enig både med Ransen og deg MC Axel👍
Det meste er sagt og skrevet om NAS og alle får ta sine valg. Riscioso gidder jeg ikke bruke mer tid og energi på å kommentere, alt er skrevet og kommentert utallige ganger allerede.