NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 2680

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 23:59 38

Så du mener at du har fasit - da hadde du vel ikke blitt med hele veien ned hit, hadde du vel...?..
Nei, det er nok noen andre som sitter med fasit - en fasit menigheten ikke har vært enig i siden 15nok...;)
Fjellbris
I går kl 21:19 182

Helt enig både med Ransen og deg MC Axel👍
Det meste er sagt og skrevet om NAS og alle får ta sine valg. Riscioso gidder jeg ikke bruke mer tid og energi på å kommentere, alt er skrevet og kommentert utallige ganger allerede.
rischioso
I går kl 19:59 253

Jeg har ingen planer om å flytte - hvorfor skulle jeg det. Jeg har vært åpen om viktigheten av å time riktig hele veien ned hit - du med flere har timet feil og derfor sitter med røde til blodrøde posisjoner og hausser på harde livet - til og med haussingen er galt timet. Mitt bet er fortsatt at det bunner ut på 1-sifret aksjekurs et eller annet sted mellom 8-ish til 9-ish - går for det første. Skal man ha med seg mest mulig av oppgangen så må man time riktig...;)

Ha en fortsatt fin søndag!
Redigert i går kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 17:57 348

Vi får se hvilken ticker du flytter til når aksjen passerer 12 kroner, og fremdeles er under kontantene i selskapet
Redigert i går kl 18:01 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 15:54 454

Som kjemt så er tekniske analyse løpende basert på den historiske kursutviklingen med forventninger om fremtiden basert på det og derfor raskt går ut på dato om det skjer betydelige endringer. Den analysen du viser til kom før dippen på 40% så den er gått ut på dato for lengst noe du ble fortalt for bare få dager siden, men allikevel fortsetter du og trekke frem den noe som bidrar til å øke feilinformasjonsraten fra din side som allerede er høy - skjerpings...;)
oivindl
I går kl 15:54 454

"altså nærmere 40% under der hvor man først trodde bunnen lå."

Eller mer korrekt 31%, siden intradag ikke har betydning, som du stadig påpeker når det tar seg best ut.
oivindl
I går kl 15:45 476

"Det er lov og håpe og om man fortsetter å flytte den tenkte bunnen videre nedover så vil man på et eller annet tidspunkt få rett, men baksiden av medaljen er en knallrød posisjon - så hver sine gleder...;)”
-rischioso

Og du har åpenbart dine gleder i ALT og CODE blandt annet.
Over 20% av porteføljen i ALT da den lå 100% høyere enn i dag. Snittet var enda høyere, og du fortsatte å kjøpe daglig på kurser laaangt over dagens. I en aksje med knapt noen omsetning.
Så du har da saktens dine gleder du også.
Redigert i går kl 15:46 Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 15:42 485

Jeg har ikke kursmål på 22, men det foreligger teknisk analyse på kr 22 i slutten av oktober.
Aksjen gikk 130% fra november 23 til februar 24, så ingenting overrasker meg. Juli i år var den beste siden 2019 osv...
Sentrale personer handler stort og sitter på posisjonene sine.
golf`ern
I går kl 15:21 512

Ransen hadde vel kursmål på 22kr i oktober...
Ikke mange uker dit...
rischioso
I går kl 15:03 535

Mange som trodde at bunnen var på 15, så 14, så 13, så 12, så 11 - men som vi kjenner til så ble det skivebom hele veien ned for kursen befinner seg nå på lav 10 og har intradag vært nede på 9-tallet - altså nærmere 40% under der hvor man først trodde bunnen lå. Det er lov og håpe og om man fortsetter å flytte den tenkte bunnen videre nedover så vil man på et eller annet tidspunkt få rett, men baksiden av medaljen er en knallrød posisjon - så hver sine gleder...;)
Redigert i går kl 15:08 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 14:58 548

Vel - vi må skille mellom budsjettert pengestrøm og den faktiske pengestrømmen. Den hedgede fuelen er verken bokført eller betalt forskuddsvis, men gjøres opp på avtalt oppgjørsdato hvor det da slik det ser ut for NAS også vil få en negativ differanse som skal bokføres - differansen mellom den avtalte jetfuelprisen og snittet av den faktiske for hele perioden.

Videre så er det timingen av når man faktisk benytter seg av de frie 40%/20% (hhv for NAS/Widerøe) - timer man godt når man handler fuel i spotmarkedet så kan det redusere overall fuel cost, men timer man feil så vil det øke ekstrakostnaden så det er ikke bare billettpriser som påvirker den faktiske pengestrømmen begge veier - fuel gjør også det....;)

oivindl
I går kl 14:48 567

"Det at jeg poster ting du helst ikke vil høre betyr ikke at det jeg poster er feil - såpass skjønner jo de fleste."
-rischioso

Om du bare leser overskriften i kildene dine, som du åpenbart gjør, blir det fort mange tabber.
Innholdet er ofte stikk i strid med det inntrykket du prøver å skape.
MC Axel
I går kl 14:22 602

👍 Well said!

Personally, I believe that the NAS share price has bottomed out and that it is currently priced too low. Especially when the NAS finances and income are pointing in the right direction and that there has been a lot of good news lately, which will materialize in the near future.

I'm keeping my NAS shares and I'm pretty sure I can sell the shares for a higher price than today's price


oivindl
I går kl 13:14 671

Ser du har lest deg opp, men har fortsatt ikke skjønt helt hvordan det fungerer.

"Dette henger sammen da billettpriser er kalkulert ut i fra en estimert fyllingsgrad + fuelkost og når fyllingsgraden går ned så kommer man allerede i ubalanse og når fuelkosten går ned, men man har låst seg til en høyere fuelkost så øker den ubalansen”
-rischioso

Får man færre passasjerer er det negativt, går oljeprisen ned er det positivt. Det gir ingen økte utgifter på den hedgede delen, men reduserer kostnader på resten, altså er det positivt.
Redigert i går kl 13:15 Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 11:57 750

Fuelhedging er omtrent som om du velger fast eller flytende strømpris. Du vet ikke om det var lurt før året er slutt. Men det du imidlertidig vet er at du har fast pris på strøm ihht budsjettet og er således robustgjort. Å påstå at man taper på fuelhedging 2/3 ut i året når 60% er sikret ihht budsjett er kun synsing. Man taper ikke penger, men kunne ha tjent mere hvis oljeprisen holder seg lav, stikk i strid med hva som er normalt mhp midtøstenkonflikten.

Jeg kommer til å messe om kontantbeholdningen i det uendelige. Dette er selve kronjuvelen i selskapets ballanse og en uoppnåelig drøm for mange bedrifter. Selv i Q1 så økte kontantbeholdningen med 100 millioner til tross for kontantkjøp av Widerøe til 1,25 milliarder. I det såkalt dårlige Q2, som var 80% bedre enn disse amatøranalytikerne hadde beregnet, så kom det ytterligere 1,1 milliarder på bok. I tillegg er 1 milliard nedbetalt på rentebærende gjeld, samt økt et par hundre millioner på utbyttekontoen. Etter Q3 anslår man at det er + - 13 milliarder på bok. Det er 3 ganger mer enn det Lufthansa kjøper ITA Airways for i disse dager.
Selskapet flommer over av penger, men best av alt er at trafikktallene er svært gode og de ser ikke noe til endringer i billettpris i dette markedet.
Sammenhengen er markedet, kvaliteten og punkligheten til produktet.

Tenker at Mossige ikke får overlevere aksjer til kroner 9 denne gangen, men fondene må kjøpe til dagens pris...
Mossige er nok tilbake med kursmål kr 20 og kjøp innen medio februar 25.
Redigert i går kl 14:52 Du må logge inn for å svare
Null
I går kl 11:38 592

Da er det slik jeg skriver at hegdingen ikke spesielt har innvirkning på pengestrømmen, men dersom man må reduserer billettprisene pga konkurranse fra andre så er det inntektene som går ned:)
Utgiftene til jetfuel er de samme som de var budsjettert med ?

Det at man bokfører tap er vel en ting men pengene har man på "bok"
Stemmer ikke det ?

det man tjener eller taper på er eventuelt det man kan legge på prisen på billettene eller det man må senke prisen på billettene med ?

rischioso
I går kl 11:30 624

Hedging er som kjent en avtale om en forhåndsbestemt pris for en vare i dette tilfellet jetfuel med en bestemt oppgjørs dato frem i tid.

(1) Øker spot prisen over den avtalte prisen så har man tjent differansen på hedgingen og den positive differansen blir bokført som gevinst.
(2) Synker spot prisen under den avtalte prisen så har man tapt differansen på hedgingen og den negative differansen blir bokført som tap.

I dette tilfellet så vil det handle om bokført tap (2) da prisen på JetFuel er sterkt synkende og således vil et bokført tap kunne bli betydelig da den avtalte prisen er høyt hedget hhv 60% (NAS) og 80% (Widerøe):

https://www.iata.org/en/publications/economics/fuel-monitor/

Fastprisen man har avtalt er kalkulert frem av estimert inntjening hvor vi kjenner til at inntjeningen nå er nedjustert med hele 20% noe som vil skape en økt regnskapsmessig ubalanse altså forhøyet regnskapsmessig tap. Dette henger sammen da billettpriser er kalkulert ut i fra en estimert fyllingsgrad + fuelkost og når fyllingsgraden går ned så kommer man allerede i ubalanse og når fuelkosten går ned, men man har låst seg til en høyere fuelkost så øker den ubalansen og som et resultat av dette så er det mest sannsynlig at man må senke prisen på billettene for å prøve og øke fyllingsgraden uten noen garanti for at det vil skje og dermed risikerer å forsterke ubalansen ytterligere - så ja, kontantstrømmen blir endret fordi man budsjetterte med en for høy fyllingsgrad - altså for høy inntjening som nå er (foreløpig) redusert med 20% og da blir også den låste fuelprisen tilsvarende for høy for dette henger sammen.
Strategi
I går kl 11:15 643

RE:
1) Fuel hedgingen kommer man ikke vekk i fra - ved lav fuelpris altså lavere enn den man har inngått en bindende avtale om og som skal gjøres opp frem i tid betyr jo en extraregning - mao, det er å forvente en fuel hedge smell - hvor stor - ja, det gjenstår å se når fasit foreligger, men smellen kommer så lenge fuelpris spot er lavere enn den prisen man har bundet seg til med hele 60% (NAS) og 80% (Widerøe) - do the math...;)

(2) Kabinforeningen i Norwegian ble enige om en 2-årig tariffavtale 30.06.2022 og den må reforhandles i år - derav risk for en mulig kabinstreik ikke ulikt den som nå virker å komme i SAS.

1) Fuel hegding:

Her er du fullstendig ute å kjøre, og du forstår ikke mekanikken i hvordan dette virker:
Hegding er en sikring mot store tap ved høy oljepris i et usikkert marked.
For Norwegians del er det Hegdet en god del på oljepris 84 USD, dette har vært store fordeler ved oljepriser på opp mot og over 90 USD og har sikret selskapet for store svingninger, viktig å se i denne sammenhengen at billett prisene på flyreiser er justert opp sett i forhold til høy oljepris bla. på grunn av uro i midt - Østen.
Norwegian Group har hatt store fordeler med denne hegdingen.
Du predikerer at Hegdingen var feil noe som overhodet ikke stemmer, Norwegian tjener nå store penger på lav olje pris på volumet som ikke er hegdet. Oljeprisen er nå 79.59 USD for selskapet for det volumet som ikke er hegdet.
Sum samarium er det meget viktig å hegde olje som en sikring mot katastrofale høye oljepriser, så selskapet har gjort helt riktig beslutninger rundt dette.
Du snakker om store tap, jeg snakker om store fordeler med lav oljepris på ikke hegdet volum, hvor høye billettpriser er innkalkulert med forventning om høy oljepris.
Faller oljeprisen ytterligere vil selvfølgelig fordelen øke.
Hegding er en sikring mot det uforutsette på høye priser og en sikring.
Lavere oljepriser en hegdet pris vil alltid være en stor fordel uansett.
Hegding er en sikring mot potensielt store tap, dette har du tydeligvis ikke forstått noe av.

(2) Kabinforeningen i Norwegian ble enige om en 2-årig tariffavtale 30.06.2022 og den må reforhandles i år - derav risk for en mulig kabinstreik ikke ulikt den som nå virker å komme i SAS.
---
Kabinpersonalet i SAS ligger 23-30 % under kabinpersonalet i Norwegian, så skjønner godt at disse mener de har en sak og at streikeviljen er stor.
SAS ligger allerede nede med brukket rygg og det blir spennende å se hva dette ender ut i.

Kabin foreningen i Norwegian har ikke så gode kort på hånden i forhold til forhandlingene om lønn da det her blir en diskusjon om sammenligninger i SAS som har vesentlig lavere lønn og også vesentlig dårligere arbeids vilkår.
Men noe får de nok fremforhandlet.
Trusselen fra kabinforeningen i Norwegian om streik er nok noe svekket av situasjonen på grunn av vesentlig høyere lønn og bedre arbeidsvilkår en kabinforeningen i SAS.
Lekkasjer i kabinansatte fra SAS som søker seg over til bedre vilkår i Norwegian vil også være et "tankekors i disse forhandlingene.
Geir Karlsen vil ikke gå for streik, men et rettferdig oppgjør, om SAS er i samme situasjon gjenstår å se.


Null
I går kl 11:00 674

rischioso

for å dekke andre betydelige kostnader som feks hedgesmell

Jeg håper du også kan forklare meg om den hegdesmellen du skriver om
Det jeg trodde hegdingen var, man avtaler kjøp av en vare til en på forhånd fast pris.
Når man gjør det så legger vel man den prisen tilgrunn i regnskapet, og betaler den prisen.
Ja man kunne ha betalt mindre og tjent mer, men man betaler det man har avtalt og dermed det som ligger i budsjettet? stemmer ikke det?
Det kan bli at man må bokføre differansen som tap, ikke vet jeg. men kontaktstrømmen blir vel ikke endret i forhold til det som er "Planen" eller?

Ser frem til å lære litt mer..

Null
rischioso
I går kl 10:51 692

Cashbeholdning er ikke å anbefale en estimert aksjekurs ut i fra da som tidligere nevnt kan cash forsvinne svimlende raskt noe vi har sett flere ganger tidligere relatert til bl.a hedging hvor selskapet tapte 1,2 milliarder i løpet av bare 30 dager:

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/bjorn-kjos/drivstoff/norwegian-tapte-12-milliarder-pa-hedging-pa-en-maned/2-1-493879

Av samme grunn er det forventet inntjening man legger til grunn når man estimerer aksjekurs - og som vi kjenner til så er inntjeningen allerede nedjustert med hele 20% og ytterligere nedjustering kan skje nå som vi kjenner til at renta forblir høy og folk må nedprioritere feriereiser for å få endene til å møtes.

Viktig er det også og ikke legge for høye forventninger til sommer/høysesongen da den allerede er priset inn hvor det er lavsesongen nå som prises inn av markedet sammen med den nedjusterte guidingen derav den negative kursutviklingen. Mao, gjør som markedet og se over høysesongen og inn i lavsesongen og gjennom det gjør trenden til din venn så slipper man ubehagelige overraskelser og får den beste inngangen når høysesongen for neste år skal prises inn.

Også viktig å ikke vektlegge et eventuelt utbytte da selskapet har meldt at det ikke kommer noe utbytte før tidligst i 2026 - eventuelt fordi de 800m som er avsatt til utbytte like raskt kan trekkes for å dekke andre betydelige kostnader som feks hedgesmell - mao, et eventuelt utbytte bør derfor ansees som hva det er - en kanskje bonus langt frem i tid og tidligst en eller annen gang ute i 2026.

Ei heller bør man vektlegge insidernes små støttekjøp på høyere kurser da de har et lavt snitt i fra før...;)
Ransen
I går kl 10:31 727

Havner resultatet i nedre delen av guidingen etter Q4 så tilsvarer det ca 2 kroner per aksje og en aksjekurs på 15 kroner (PE 7,5)
Nå ser det ut til at selskapet i følge Karlsen overgår øvre del av guidingen etter foreløpige trafikktall, økt fokus på kostnader og effekt fra Widerøe og storavtalene. Da kan de fleste legge to og to sammen og finne aksjekurs selv.
Bare utbyttet og kontantbeholdning tilsvarer mer enn 12 kroner aksjen, da er verdier som forskudd på fly trukket fra gjelden.
Bare renteinntektene på dette tilsvarer 0,65 kroner per aksje.
Styreleder handlet på 14,30 per aksje og sitter med 1,925 millioner aksjer i selskapet.


rischioso
I går kl 10:09 772

Det at jeg poster ting du helst ikke vil høre betyr ikke at det jeg poster er feil - såpass skjønner jo de fleste. Når jeg i tillegg legger ved linker som bekrefter det jeg poster så blir det jo bare komisk at du virrer rundt på tråden og sier det er ikke sant, det er rot osv....

(1) Fuel hedgingen kommer man ikke vekk i fra - ved lav fuelpris altså lavere enn den man har inngått en bindende avtale om og som skal gjøres opp frem i tid betyr jo en extraregning - mao, det er å forvente en fuel hedge smell - hvor stor - ja, det gjenstår å se når fasit foreligger, men smellen kommer så lenge fuelpris spot er lavere enn den prisen man har bundet seg til med hele 60% (NAS) og 80% (Widerøe) - do the math...;)

(2) Kabinforeningen i Norwegian ble enige om en 2-årig tariffavtale 30.06.2022 og den må reforhandles i år - derav risk for en mulig kabinstreik ikke ulikt den som nå virker å komme i SAS.

(3) Når det kommer til ytterligere nedjustering av guiding så kan jo det skje og spesielt nå som vi sitter med fasiten på renta hvor renta blir værende høy på ubestemt tid fremover noe som betyr at folk generelt vil fortsette å ha en stram økonomi og da er det naturlig at man kutter ned på bl.a reiser for å få endene til å møtes. Færre som reiser betyr lavere inntjening for flyselskapene NAS inkludert og lavere inntjening betyr at man igjen må nedjustere guidingen som allerede nå har vist seg å ha vært nærmere 20% for høy og kan derfor igjen vise seg å fortsatt være for høy nettopp fordi NAS som mannen i gata har kalkulert inn en lavere rente etter gjentagende gjetninger om flere nedsettelser i år - rentenedsettelser som vi nå kjenner til at dessverre ikke vil komme allikevel og som naturligvis vil få konsekvenser over hele linja når det kommer til forbruk - egentlig ikke mer komplisert enn som så.

Mao, det er viktig å forholde seg til det som faktisk skjer og ikke minst ta høyde for det som naturlig henger sammen og vil kunne skje fremover som et resultat av dette. Velger man å ignorere slike viktige variabler og hendelser så må man jo også ta konsekvensen - det blir som regel dyrt å plassere seg selv i en fornektelsesboble hvor man ignorer fakta og mulig risk og sitter og tviholder på håpet - veldig dyrt, men dessverre så virker det å være noen som aldri lærer og det er jo også et valg, men ikke å anbefale...

Uansett - en fortsatt fin søndag ønskes alle!
Fjellbris
17.08.2024 kl 23:42 1101

Helt enig, man kan jo virkelig begynne å lure…..utrolig at han får holde på slik som han gjør.
I Code har han hauset som en gal siden mars og kurs 1,5 og sikkert lurt inn mange der, i dag står Code i 0,32 og han gir seg ikke. I NAS skal han skremme folk til å selge seg ut på bunn i år rundt kr 10…
Han må vel det så mye han har tapt i Code skal han få råd til å kjøpe noen NAS aksjer😉
Redigert 17.08.2024 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
17.08.2024 kl 23:37 1105

OMG - er d mulig å poste så mye feil og rote så mye/skrive så mye om et case du ikke har peiling på….

Sitat i ditt innlegg:«hvor risken er høy for fuel hedging smell, mulig kabinstreik og ytterlige nedjustert guiding»

1) Fuel hedging er diskutert og svart ut på den andre NAS tråd i går, orker ikke en gang til.
2) Mulig kabinstreik gjelder SAS fom fredag 23. august (går SAS i streik, ja er jo en kjempefordel for NAS det da….).
3) Ytterligere nedjustering guiding? Se masse innlegg på denne og den andre tråd + hør intervju postet med Geir Karlsen fra fredag / Arendalsuka der han sier det stikk motsatte, NAS Q3 ser bedre ut nå i dag vs da NAS starten av juli sendte ut info om lavere resultat på «bare» 2,1-2,6 miliarder i år. Han sa samtidig at NAS ikke merker noe til nedgangstider mtp bestillinger pt.
………
Det kan bli SAS-streik fra fredag 23. august
Kabinansatte i SAS gjør seg klare for å streike for lønns- og arbeidsforhold. Meklingen starter onsdag.
https://www.dn.no/luftfart/fare-for-sas-streik-til-uken/2-1-1693950
Redigert 17.08.2024 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Placeyourbet
17.08.2024 kl 23:14 1139

Ikke glem 1,9 mrd i «deffered tax asset»… NAS kommer ikke til å betale skatt på de neste 9 mrd de tjener…
Redigert 17.08.2024 kl 23:21 Du må logge inn for å svare
Placeyourbet
17.08.2024 kl 22:29 1192

2. kvartal ble svakere enn forventet av flere årsaker og aksjekursen har fått gjennomgå (stor overreaksjon). Det som er interessant nå er at vi ser konturene av at 3. kvartal vil bli meget sterkt og langt overgå forventningene i markedet. Det er da sannsynlig at aksjekursen kan slå tilbake nå i høst.
Ransen
17.08.2024 kl 22:22 1206

https://tv.finansavisen.no/m/upSwFNZU/norwegian-stordalen-spenn?r=e9khv1kq

Karlsen: Juli = 2,8 millioner passasjerer. August,september, oktober blir marginalt bedre enn det vi så for oss da vi la frem Q2 resultatene. Det ser ut til at det har bunnet ut og at høsten blir marginalt bedre enn forventet. De ser ikke noe tegn til skifte fra publikum.

Svar på kostnadsnivå på kort og lang sikt: Ingen tvil om at bransjen og Norwegian er under kostnadspress. Vår oppgave er å finne mitigerende tiltak for å ta igjen de kostnadsøkningene som vi vil få.
Valutakostnadere 40% i USD og 20% i Euro har steget med 25% siden 2021. Det er en utfordring men ikke umulig å ta igjen disse kostnadene på andre områder.
Sitat slutt.

Hvis ikke salg av Norwegian group i høst, så ser vi nok 25 kroner i april 2025.
Mest sannsynlig havner de under Lufthansaparaplyen for en god pris innen 2025 ettersom sentrale aksjonærer og storeiere hamstrer NAS-aksjer med begge hender. Sundt har frigjort ytterligere 0,8 milliarder fra Pandox og har endret side etter at Stordalen gikk i strupen på dem da de trenerte Strawberryavtalen.


Redigert 17.08.2024 kl 23:23 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.08.2024 kl 21:46 1265

Det blir nok verre før det blir bedre enten vi liker det eller ei. Markedet bestemmer og har fortalt oss om retningen siden den nedjusterte guidingen hvor mange store og profilerte investorer allerede har tatt en exit.

Har ingen problemer med å forstå at mange er frustrerte da de så for seg 20, men så ble fasit altså 10 med stor sannsynlighet for en ytterligere dipp ned på 1-sifret under prisingen av lavsesongen hvor risken er høy for fuel hedging smell, mulig kabinstreik og ytterlige nedjustert guiding.

Uansett, de smarte har tatt konsekvensen av det og satt seg på gjerdet, mens andre har gått inn i fornektelsen og tror at daglig haussing på forumet gjør noen forskjell - noe det selvfølgelig ikke gjør...;)
Redigert 17.08.2024 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
17.08.2024 kl 21:00 1317

Kursmål 30!
Fjellbris
17.08.2024 kl 20:16 1367

Nedjustert guiding kom i starten av juli og er for lengst priset inn, NAS sin kurs lå da også langt høyere enn i dag (12,5 føre PW kom).
Alikevel guider NAS et resultat i år 2,1-2,6 miliarder :-)

Geir Karlsen sa under Arendalsuka også at høsten/ Q3 nå ser bedre ut mtp innbooking vs når de sendte ut PW i starten av juli. Trolig ender Q3 derfor nå i øvre guiding, altså opp mot 2,6 miliarder.

Du skulle dekket inn shorten din når du kunne før helgen, nå virker du helt panisk, nyt helgen videre.
………
04.07.2024 08:09:00
NAS: SER NÅ DRIFTSRESULAT INKL. WIDERØE PÅ 2,1-2,6 MRD I 2024

Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle venter nå et driftsresultat for 2024, inkludert Widerøe, på 2,1-2,6 milliarder kroner.


Det fremgår av en oppdatering fra selskapet torsdag, i forbindelse med fremleggelsen av trafikktallene for juni.

I kvartalsrapporten for første kvartal ventet Norwegian et driftsresultat på 2,5-3,2 milliarder kroner for 2024, ekskludert Widerøe.
Redigert 17.08.2024 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.08.2024 kl 19:08 1442

Kursen gjenspeiles i forventninger på inntjening og ikke cashbeholdning for som de fleste er kjent med så kan en cashbeholdning bli betydelig redusert/borte på kort tid om de rette scenarioer inntreffer noe vi har sett tidligere hvor NAS tapte 1,2 milliarder i løpet av knappe 30 dager på fuel hedging

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/bjorn-kjos/drivstoff/norwegian-tapte-12-milliarder-pa-hedging-pa-en-maned/2-1-493879

Mao, glem cashbeholdning vs aksjekurs, men forkuser heller på inntjening vs aksjekurs og der har selskapet selv for bare kort tid siden meldt følgende:

(1) Nedjustert guidingen med hele 20% for 2024
(2) Null-0 vekst i 2025 grunnet forsinkelser på nye fly i Boeing

Hvor SAS nå står ovenfor en mulig streik fra kabinansatte:

https://e24.no/naeringsliv/i/3M1Krd/i-neste-uke-kan-det-bli-flystreik

OG - kabinansatte for NAS står for tur....
Redigert 17.08.2024 kl 19:30 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
17.08.2024 kl 18:22 1491

Spot on, men uansett hvor ofte du/vi poster fakta og sannheter om selskapet, så går det ikke inn hos shortere og useriøse skribenter som Riscioso m.fl. Men, verst for de og vi kan jo minne de på det etter Q3 presentasjon og ikke minst i 2026 når utbetaling utbytter starter, da kan de bare sitte der og ergre seg over hvorfor de ikke lastet til ripa i cash maskinen og utbytte selskapet NAS når
kurs var på lavt 10 tallet😀👌👌
Redigert 17.08.2024 kl 18:24 Du må logge inn for å svare
Zaih
17.08.2024 kl 18:12 1509

Mange kunnskapsløse her inne og hos analytikerene
Når selskapet sender ut korrigering i markedet som utgjør 0,5 kr pr aksje da mener man aksjen er verdt 50% :):):)
Og dette til tross for de beste resultater i all tid for selskapet.
For å ikke glemme at for 2 kvartal var resultatet 50 % høyere enn det den gjengen forventet og resulterte i nedgang før og etter.
Da er noe feil en plass noe enhver idiot burde se.
Nå når selskapet faktisk tjener penger så verdsettes det mot konkurs og det et selskap som aldri tjente penger og var verdsatt 5 ganger høyere den gang.
Børsen er verre enn lotto
Ransen
17.08.2024 kl 18:09 1513

Du glemte den linken med disse fantastiske nyhetene. Om du tar kontantbeholdningen og utbyttefondet og deler disse pengene ut til aksjonærene, så er du på 13 kroner aksjen. Lykke til.
70% av aksjene er på de 50 største eierne, så er det vel 30% som er fordelt på 75000 småaksjonærer/4000 aksjer per stk i snitt på de som du mener kjenner selskapet og rømmer.
NAS kommer til å bli slukt av en storgruppe. Det er ingen foran og ingen ved siden i det nordiske markedet
Fjellbris
17.08.2024 kl 17:40 1543

Det du skriver er så feil som det kan bli, følger dere ikke med på nyheter i selskapet dere omtaler?🤔
……..
De største eierne (inkl Fredriksen som igjennom hele juli kjøpe mer) tidligere styreformann, nåværende styreformann, finansdirektøren og øvrige sentrale personer i ledelsen har nylig kjøpt...
https://e24.no/bors/nyheter/a/296827

( Rischioso postet link over fra mars om at Sundt har solgt seg ned….)
Redigert 17.08.2024 kl 17:42 Du må logge inn for å svare
klaesp
17.08.2024 kl 17:35 1547

Her er jeg faktisk enig med Ric , de som kjenner selskapet og har mest kunnskap om Nas og flybransjen selger seg ut av selskapet .
Stepping
17.08.2024 kl 17:30 1561

Du har en bekjent , kjøp der altså !! All inn . Eller kanskje litt i Norse også de går kjempegodt!