NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Ransen
18.08.2024 kl 11:57
2934
Fuelhedging er omtrent som om du velger fast eller flytende strømpris. Du vet ikke om det var lurt før året er slutt. Men det du imidlertidig vet er at du har fast pris på strøm ihht budsjettet og er således robustgjort. Å påstå at man taper på fuelhedging 2/3 ut i året når 60% er sikret ihht budsjett er kun synsing. Man taper ikke penger, men kunne ha tjent mere hvis oljeprisen holder seg lav, stikk i strid med hva som er normalt mhp midtøstenkonflikten.
Jeg kommer til å messe om kontantbeholdningen i det uendelige. Dette er selve kronjuvelen i selskapets ballanse og en uoppnåelig drøm for mange bedrifter. Selv i Q1 så økte kontantbeholdningen med 100 millioner til tross for kontantkjøp av Widerøe til 1,25 milliarder. I det såkalt dårlige Q2, som var 80% bedre enn disse amatøranalytikerne hadde beregnet, så kom det ytterligere 1,1 milliarder på bok. I tillegg er 1 milliard nedbetalt på rentebærende gjeld, samt økt et par hundre millioner på utbyttekontoen. Etter Q3 anslår man at det er + - 13 milliarder på bok. Det er 3 ganger mer enn det Lufthansa kjøper ITA Airways for i disse dager.
Selskapet flommer over av penger, men best av alt er at trafikktallene er svært gode og de ser ikke noe til endringer i billettpris i dette markedet.
Sammenhengen er markedet, kvaliteten og punkligheten til produktet.
Tenker at Mossige ikke får overlevere aksjer til kroner 9 denne gangen, men fondene må kjøpe til dagens pris...
Mossige er nok tilbake med kursmål kr 20 og kjøp innen medio februar 25.
Jeg kommer til å messe om kontantbeholdningen i det uendelige. Dette er selve kronjuvelen i selskapets ballanse og en uoppnåelig drøm for mange bedrifter. Selv i Q1 så økte kontantbeholdningen med 100 millioner til tross for kontantkjøp av Widerøe til 1,25 milliarder. I det såkalt dårlige Q2, som var 80% bedre enn disse amatøranalytikerne hadde beregnet, så kom det ytterligere 1,1 milliarder på bok. I tillegg er 1 milliard nedbetalt på rentebærende gjeld, samt økt et par hundre millioner på utbyttekontoen. Etter Q3 anslår man at det er + - 13 milliarder på bok. Det er 3 ganger mer enn det Lufthansa kjøper ITA Airways for i disse dager.
Selskapet flommer over av penger, men best av alt er at trafikktallene er svært gode og de ser ikke noe til endringer i billettpris i dette markedet.
Sammenhengen er markedet, kvaliteten og punkligheten til produktet.
Tenker at Mossige ikke får overlevere aksjer til kroner 9 denne gangen, men fondene må kjøpe til dagens pris...
Mossige er nok tilbake med kursmål kr 20 og kjøp innen medio februar 25.
Redigert 18.08.2024 kl 14:52
Du må logge inn for å svare
oivindl
18.08.2024 kl 13:14
2862
Ser du har lest deg opp, men har fortsatt ikke skjønt helt hvordan det fungerer.
"Dette henger sammen da billettpriser er kalkulert ut i fra en estimert fyllingsgrad + fuelkost og når fyllingsgraden går ned så kommer man allerede i ubalanse og når fuelkosten går ned, men man har låst seg til en høyere fuelkost så øker den ubalansen”
-rischioso
Får man færre passasjerer er det negativt, går oljeprisen ned er det positivt. Det gir ingen økte utgifter på den hedgede delen, men reduserer kostnader på resten, altså er det positivt.
"Dette henger sammen da billettpriser er kalkulert ut i fra en estimert fyllingsgrad + fuelkost og når fyllingsgraden går ned så kommer man allerede i ubalanse og når fuelkosten går ned, men man har låst seg til en høyere fuelkost så øker den ubalansen”
-rischioso
Får man færre passasjerer er det negativt, går oljeprisen ned er det positivt. Det gir ingen økte utgifter på den hedgede delen, men reduserer kostnader på resten, altså er det positivt.
Redigert 18.08.2024 kl 13:15
Du må logge inn for å svare
MC Axel
18.08.2024 kl 14:22
2797
👍 Well said!
Personally, I believe that the NAS share price has bottomed out and that it is currently priced too low. Especially when the NAS finances and income are pointing in the right direction and that there has been a lot of good news lately, which will materialize in the near future.
I'm keeping my NAS shares and I'm pretty sure I can sell the shares for a higher price than today's price
Personally, I believe that the NAS share price has bottomed out and that it is currently priced too low. Especially when the NAS finances and income are pointing in the right direction and that there has been a lot of good news lately, which will materialize in the near future.
I'm keeping my NAS shares and I'm pretty sure I can sell the shares for a higher price than today's price
oivindl
18.08.2024 kl 14:48
2777
"Det at jeg poster ting du helst ikke vil høre betyr ikke at det jeg poster er feil - såpass skjønner jo de fleste."
-rischioso
Om du bare leser overskriften i kildene dine, som du åpenbart gjør, blir det fort mange tabber.
Innholdet er ofte stikk i strid med det inntrykket du prøver å skape.
-rischioso
Om du bare leser overskriften i kildene dine, som du åpenbart gjør, blir det fort mange tabber.
Innholdet er ofte stikk i strid med det inntrykket du prøver å skape.
rischioso
18.08.2024 kl 14:58
2764
Vel - vi må skille mellom budsjettert pengestrøm og den faktiske pengestrømmen. Den hedgede fuelen er verken bokført eller betalt forskuddsvis, men gjøres opp på avtalt oppgjørsdato hvor det da slik det ser ut for NAS også vil få en negativ differanse som skal bokføres - differansen mellom den avtalte jetfuelprisen og snittet av den faktiske for hele perioden.
Videre så er det timingen av når man faktisk benytter seg av de frie 40%/20% (hhv for NAS/Widerøe) - timer man godt når man handler fuel i spotmarkedet så kan det redusere overall fuel cost, men timer man feil så vil det øke ekstrakostnaden så det er ikke bare billettpriser som påvirker den faktiske pengestrømmen begge veier - fuel gjør også det....;)
Videre så er det timingen av når man faktisk benytter seg av de frie 40%/20% (hhv for NAS/Widerøe) - timer man godt når man handler fuel i spotmarkedet så kan det redusere overall fuel cost, men timer man feil så vil det øke ekstrakostnaden så det er ikke bare billettpriser som påvirker den faktiske pengestrømmen begge veier - fuel gjør også det....;)
rischioso
18.08.2024 kl 15:03
2770
Mange som trodde at bunnen var på 15, så 14, så 13, så 12, så 11 - men som vi kjenner til så ble det skivebom hele veien ned for kursen befinner seg nå på lav 10 og har intradag vært nede på 9-tallet - altså nærmere 40% under der hvor man først trodde bunnen lå. Det er lov og håpe og om man fortsetter å flytte den tenkte bunnen videre nedover så vil man på et eller annet tidspunkt få rett, men baksiden av medaljen er en knallrød posisjon - så hver sine gleder...;)
Redigert 18.08.2024 kl 15:08
Du må logge inn for å svare
golf`ern
18.08.2024 kl 15:21
2745
Ransen hadde vel kursmål på 22kr i oktober...
Ikke mange uker dit...
Ikke mange uker dit...
Ransen
18.08.2024 kl 15:42
2734
Jeg har ikke kursmål på 22, men det foreligger teknisk analyse på kr 22 i slutten av oktober.
Aksjen gikk 130% fra november 23 til februar 24, så ingenting overrasker meg. Juli i år var den beste siden 2019 osv...
Sentrale personer handler stort og sitter på posisjonene sine.
Aksjen gikk 130% fra november 23 til februar 24, så ingenting overrasker meg. Juli i år var den beste siden 2019 osv...
Sentrale personer handler stort og sitter på posisjonene sine.
oivindl
18.08.2024 kl 15:45
2783
"Det er lov og håpe og om man fortsetter å flytte den tenkte bunnen videre nedover så vil man på et eller annet tidspunkt få rett, men baksiden av medaljen er en knallrød posisjon - så hver sine gleder...;)”
-rischioso
Og du har åpenbart dine gleder i ALT og CODE blandt annet.
Over 20% av porteføljen i ALT da den lå 100% høyere enn i dag. Snittet var enda høyere, og du fortsatte å kjøpe daglig på kurser laaangt over dagens. I en aksje med knapt noen omsetning.
Så du har da saktens dine gleder du også.
-rischioso
Og du har åpenbart dine gleder i ALT og CODE blandt annet.
Over 20% av porteføljen i ALT da den lå 100% høyere enn i dag. Snittet var enda høyere, og du fortsatte å kjøpe daglig på kurser laaangt over dagens. I en aksje med knapt noen omsetning.
Så du har da saktens dine gleder du også.
Redigert 18.08.2024 kl 15:46
Du må logge inn for å svare
oivindl
18.08.2024 kl 15:54
2768
"altså nærmere 40% under der hvor man først trodde bunnen lå."
Eller mer korrekt 31%, siden intradag ikke har betydning, som du stadig påpeker når det tar seg best ut.
Eller mer korrekt 31%, siden intradag ikke har betydning, som du stadig påpeker når det tar seg best ut.
rischioso
18.08.2024 kl 15:54
2771
Som kjemt så er tekniske analyse løpende basert på den historiske kursutviklingen med forventninger om fremtiden basert på det og derfor raskt går ut på dato om det skjer betydelige endringer. Den analysen du viser til kom før dippen på 40% så den er gått ut på dato for lengst noe du ble fortalt for bare få dager siden, men allikevel fortsetter du og trekke frem den noe som bidrar til å øke feilinformasjonsraten fra din side som allerede er høy - skjerpings...;)
Ransen
18.08.2024 kl 17:57
2697
Vi får se hvilken ticker du flytter til når aksjen passerer 12 kroner, og fremdeles er under kontantene i selskapet
Redigert 18.08.2024 kl 18:01
Du må logge inn for å svare
rischioso
18.08.2024 kl 19:59
2606
Jeg har ingen planer om å flytte - hvorfor skulle jeg det. Jeg har vært åpen om viktigheten av å time riktig hele veien ned hit - du med flere har timet feil og derfor sitter med røde til blodrøde posisjoner og hausser på harde livet - til og med haussingen er galt timet. Mitt bet er fortsatt at det bunner ut på 1-sifret aksjekurs et eller annet sted mellom 8-ish til 9-ish - går for det første. Skal man ha med seg mest mulig av oppgangen så må man time riktig...;)
Ha en fortsatt fin søndag!
Ha en fortsatt fin søndag!
Redigert 18.08.2024 kl 20:01
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
18.08.2024 kl 21:19
2538
Helt enig både med Ransen og deg MC Axel👍
Det meste er sagt og skrevet om NAS og alle får ta sine valg. Riscioso gidder jeg ikke bruke mer tid og energi på å kommentere, alt er skrevet og kommentert utallige ganger allerede.
Det meste er sagt og skrevet om NAS og alle får ta sine valg. Riscioso gidder jeg ikke bruke mer tid og energi på å kommentere, alt er skrevet og kommentert utallige ganger allerede.
rischioso
18.08.2024 kl 23:59
2400
Så du mener at du har fasit - da hadde du vel ikke blitt med hele veien ned hit, hadde du vel...?..
Nei, det er nok noen andre som sitter med fasit - en fasit menigheten ikke har vært enig i siden 15nok...;)
Nei, det er nok noen andre som sitter med fasit - en fasit menigheten ikke har vært enig i siden 15nok...;)
Kåre Grønn
19.08.2024 kl 08:46
2214
hahaha, Riskokeren ønsker verdien enda lavere? Ja, ja da bør det nok investeres i et Kinesisk flyselskap. Dette skal reise over tid.
Strategi
19.08.2024 kl 09:34
2129
Hvor er rischioso i dag, han var jo så ivrig gjennom gårsdagen, med gode forklaringer om en sifferet kurs.
🤔
🤔
Redigert 19.08.2024 kl 09:37
Du må logge inn for å svare
rischioso
19.08.2024 kl 09:46
2159
Sitter i det stille og ser på alle de som narres inn på nok en minipeak før tyngdekraften tar over og den siger videre ned - vi må nok ikke vente lenge...;)
rischioso
19.08.2024 kl 09:51
2234
Det og mer til er jeg blitt kalt siden kursen stod i 15 og nå står den på 10-tallet - så hvem som er dust kan nok diskuteres...;)
rischioso
19.08.2024 kl 10:04
2208
Også greit og få med seg at Goldman Sachs er på selgeren og er kommet under 5% grensen som i teorien betyr at de kan dumpe massivt med aksjer uten å måtte melde....
https://newsweb.oslobors.no/message/625411
https://newsweb.oslobors.no/message/625411
oivindl
19.08.2024 kl 10:15
2187
Hva kvalifiserer denne til i så fall
Om ALT
"27.12.2023 kl 08:46
3302
---
Dette ligger an til å bli en reprising av dimensjoner - hold fast ...;)”
-Rischioso
Kurs da 8,90
Kurs nå 2,95
Eller ned 67% om du vil.
Om ALT
"27.12.2023 kl 08:46
3302
---
Dette ligger an til å bli en reprising av dimensjoner - hold fast ...;)”
-Rischioso
Kurs da 8,90
Kurs nå 2,95
Eller ned 67% om du vil.
Redigert 19.08.2024 kl 10:18
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
19.08.2024 kl 11:02
2148
Eller hva kvalifiserer denne til Rischioso? CODE har du hauset vilt siden mars og kurs 1,5, Code står pt i 0,32 og har vært nede i 0,28.
…….
rischioso
19.03.2024 kl 11:55
2219
Enig i at det mest sannsynlig kommer en massiv oppgang igjen og kanskje enda sterkere enn den vi hadde sist når talla kommer på bordet om ikke lenge - og da gjelder det å være inne i forkant...;)
…….
rischioso
19.03.2024 kl 11:55
2219
Enig i at det mest sannsynlig kommer en massiv oppgang igjen og kanskje enda sterkere enn den vi hadde sist når talla kommer på bordet om ikke lenge - og da gjelder det å være inne i forkant...;)
Redigert 19.08.2024 kl 11:02
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
19.08.2024 kl 11:05
2142
I forige uke skrev du når Goldman Sachs gikk over 5.% at det betydde ingen ting, da dette var en konto på lik linje med Nordnet som går opp/ned hele tiden. Hva har endret seg mtp det du skrev for en uke siden om det/denne konto?
MC Axel
19.08.2024 kl 12:08
2058
The stock must rise by +41 % if we are to reach the average share price target of the seven analysts (14.61 NOK)
Redigert 19.08.2024 kl 13:10
Du må logge inn for å svare
Bullen
19.08.2024 kl 12:13
2048
Kortsiktig: Hvem bestiller tur med SAS fra førstkommende fredag og til uka... osv. Blir nok en god trading mulighet for Norwegian
Strategi
19.08.2024 kl 12:47
1994
Regner med at mange allerede har flyttet på sine bestillinger tilbake i tid pga. media og at de som nå bestiller innenfor nærmeste måned bruker Norwegian dersom det er ledig kapasitet.
Ransen
19.08.2024 kl 12:53
1987
Håper at de kommer til enighet uten streik, men med det etterslepet som SAS har så blir det dyrt. Enda større fokus på å finne lønnsomme ruter med høye billettpriser.
NAS har ikke kapasitet, da stort sett alt er fullbooket fremover. Widerøe setter inn ekstra fly flere steder for å ta unna sine egne kunder. Med ferieslutt, skolestart og full fart på jobbreiser så vil det være til det beste for passasjenenes skyld at det ordner seg.
NAS har ikke kapasitet, da stort sett alt er fullbooket fremover. Widerøe setter inn ekstra fly flere steder for å ta unna sine egne kunder. Med ferieslutt, skolestart og full fart på jobbreiser så vil det være til det beste for passasjenenes skyld at det ordner seg.
Strategi
19.08.2024 kl 13:13
1958
Ikke uenig i det resonnementet.
En annen ting det er vanskelig å forstå er hvordan de som er short i aksjen kan "over tid" selge på lave kurser for deretter å komme på bakpå "dag etter dag"og kjøpe opp volumet på høyere kurser.
dette virker ikke særlig bærekraftig i mitt hode.
Alle vet at aksjen skal høyt opp - Noen tror at aksjen skal "noe" ned.
Her er det stor ubalanse.
En annen ting det er vanskelig å forstå er hvordan de som er short i aksjen kan "over tid" selge på lave kurser for deretter å komme på bakpå "dag etter dag"og kjøpe opp volumet på høyere kurser.
dette virker ikke særlig bærekraftig i mitt hode.
Alle vet at aksjen skal høyt opp - Noen tror at aksjen skal "noe" ned.
Her er det stor ubalanse.
Redigert 19.08.2024 kl 13:15
Du må logge inn for å svare
Ransen
19.08.2024 kl 13:34
1916
Det er bare å gjøre som topp 20, sitte i ro og evt kjøpe mer.
Tiden vil vise om noe er på gang her, med den handel som de store har gjort i det siste. Hvorfor selger Sundt nesten alt i Pandox f. Eks. De var imot Strawberry og kunne valgt side ved å selge NAS med kjempefortjeneste.
Hvis det er et flyselskap som er attraktivt for oppkjøp så er det NAS.
Børsverdi på 10 mrd og kontanter/ utbytte på 12,5 mrd.
Tiden vil vise om noe er på gang her, med den handel som de store har gjort i det siste. Hvorfor selger Sundt nesten alt i Pandox f. Eks. De var imot Strawberry og kunne valgt side ved å selge NAS med kjempefortjeneste.
Hvis det er et flyselskap som er attraktivt for oppkjøp så er det NAS.
Børsverdi på 10 mrd og kontanter/ utbytte på 12,5 mrd.
Strategi
19.08.2024 kl 13:39
1907
MC Axel skrev I agrer! 🙂
Gode tall fra Avinor, rundt 14000 flere passasjerer i uke 33 enn i uke 33 2023. NAS-passasjertallene for august kan bli meget gode.
Fjellbris
19.08.2024 kl 13:40
1900
Helt klart. Jeg booket i går tur til Kanariøyene tidlig neste uke (var en plass igjen…), flyr selvfølgelig NAS og SAS mtp streikefaren fom helgen var helt uaktuelt.
Redigert 19.08.2024 kl 13:42
Du må logge inn for å svare
rischioso
19.08.2024 kl 13:54
1936
RE - En annen ting det er vanskelig å forstå er hvordan de som er short i aksjen kan "over tid" selge på lave kurser
* Du og resten av menigheten vil nok forstå akkurat det etter hvert enten dere vil eller ei når prisingen av lavsesongen kommer for fult - ikke ulikt at dere ikke skjønte noe som helst når kursen gikk fra 15 - 10...;)
RE - Alle vet at aksjen skal høyt opp - Noen tror at aksjen skal "noe" ned.
* Vel, menigheten er ikke alle og de fleste, altså markedet vet ikke det og av samme grunn er kursen på 10-tallet...;)
* Du og resten av menigheten vil nok forstå akkurat det etter hvert enten dere vil eller ei når prisingen av lavsesongen kommer for fult - ikke ulikt at dere ikke skjønte noe som helst når kursen gikk fra 15 - 10...;)
RE - Alle vet at aksjen skal høyt opp - Noen tror at aksjen skal "noe" ned.
* Vel, menigheten er ikke alle og de fleste, altså markedet vet ikke det og av samme grunn er kursen på 10-tallet...;)
Redigert 19.08.2024 kl 13:58
Du må logge inn for å svare
Strategi
19.08.2024 kl 14:07
1900
Så lenge selskapet fortsetter å bygge sterk egenkapital og som en slags opsjon ligger et Bud /Oppkjøp av selskapet er det en meget god grunn til å holde seg inn.
Den siste krona "som jeg ikke tror kommer" kan jeg avstå fra.
"Risk reward" skriker i fordel på å laste med begge hender på dette nivået.
Det kan medføre store tap for de som ikke holder seg solid inne ved et Bud.
Viktig også å tenke på at lavsesong i år er noe helt annet enn lav sesong i fjor med Forsvars avtalen og Widerøe kjøpet inn i Norwegian Group.
"Spenn" som det også forventes mye av lanseres for fullt 1 November.
Så om det blir noe dramatisk fall i den forventede lav sesongen gjenstår å se, uansett så blir den betydelig ; gjentar betydelig sterkere enn tidligere.
Ovenstående underbygger at et fall slik i fjor ikke er sannsynlig og dette kan underbygges i det vide og det brede om nødvendig.
Den siste krona "som jeg ikke tror kommer" kan jeg avstå fra.
"Risk reward" skriker i fordel på å laste med begge hender på dette nivået.
Det kan medføre store tap for de som ikke holder seg solid inne ved et Bud.
Viktig også å tenke på at lavsesong i år er noe helt annet enn lav sesong i fjor med Forsvars avtalen og Widerøe kjøpet inn i Norwegian Group.
"Spenn" som det også forventes mye av lanseres for fullt 1 November.
Så om det blir noe dramatisk fall i den forventede lav sesongen gjenstår å se, uansett så blir den betydelig ; gjentar betydelig sterkere enn tidligere.
Ovenstående underbygger at et fall slik i fjor ikke er sannsynlig og dette kan underbygges i det vide og det brede om nødvendig.
Redigert 19.08.2024 kl 14:24
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
19.08.2024 kl 14:45
1863
Kurs 20 snart og 30 våren 2025
Redigert 19.08.2024 kl 14:46
Du må logge inn for å svare
Ransen
19.08.2024 kl 18:51
1569
God fart i europeiske flyselskaper i dag. Easyjet opp over 5% og har vært stigende siste uker.
Børsverdi er forøvrig nesten 50 milliarder og P/E 9,52.
NAS er under 10 milliarder og P/E rundt 6
Børsverdi er forøvrig nesten 50 milliarder og P/E 9,52.
NAS er under 10 milliarder og P/E rundt 6
rischioso
19.08.2024 kl 19:31
1507
Karret seg med nød og neppe med ett øre i pluss og det på en grønn OSE - det forteller ikke bare litt om den videre retningen så snart OSE surner - knappe 3,5% unna 1-sifret aksjekurs ...;)