NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 4256

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »
Ransen
I gÄr kl 11:57 1984

Fuelhedging er omtrent som om du velger fast eller flytende strĂžmpris. Du vet ikke om det var lurt fĂžr Ă„ret er slutt. Men det du imidlertidig vet er at du har fast pris pĂ„ strĂžm ihht budsjettet og er sĂ„ledes robustgjort. Å pĂ„stĂ„ at man taper pĂ„ fuelhedging 2/3 ut i Ă„ret nĂ„r 60% er sikret ihht budsjett er kun synsing. Man taper ikke penger, men kunne ha tjent mere hvis oljeprisen holder seg lav, stikk i strid med hva som er normalt mhp midtĂžstenkonflikten.

Jeg kommer til Ä messe om kontantbeholdningen i det uendelige. Dette er selve kronjuvelen i selskapets ballanse og en uoppnÄelig drÞm for mange bedrifter. Selv i Q1 sÄ Þkte kontantbeholdningen med 100 millioner til tross for kontantkjÞp av WiderÞe til 1,25 milliarder. I det sÄkalt dÄrlige Q2, som var 80% bedre enn disse amatÞranalytikerne hadde beregnet, sÄ kom det ytterligere 1,1 milliarder pÄ bok. I tillegg er 1 milliard nedbetalt pÄ rentebÊrende gjeld, samt Þkt et par hundre millioner pÄ utbyttekontoen. Etter Q3 anslÄr man at det er + - 13 milliarder pÄ bok. Det er 3 ganger mer enn det Lufthansa kjÞper ITA Airways for i disse dager.
Selskapet flommer over av penger, men best av alt er at trafikktallene er svĂŠrt gode og de ser ikke noe til endringer i billettpris i dette markedet.
Sammenhengen er markedet, kvaliteten og punkligheten til produktet.

Tenker at Mossige ikke fÄr overlevere aksjer til kroner 9 denne gangen, men fondene mÄ kjÞpe til dagens pris...
Mossige er nok tilbake med kursmÄl kr 20 og kjÞp innen medio februar 25.
Redigert i gÄr kl 14:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
oivindl
I gÄr kl 13:14 1904

Ser du har lest deg opp, men har fortsatt ikke skjĂžnt helt hvordan det fungerer.

"Dette henger sammen da billettpriser er kalkulert ut i fra en estimert fyllingsgrad + fuelkost og nĂ„r fyllingsgraden gĂ„r ned sĂ„ kommer man allerede i ubalanse og nĂ„r fuelkosten gĂ„r ned, men man har lĂ„st seg til en hĂžyere fuelkost sĂ„ Ăžker den ubalansen”
-rischioso

FÄr man fÊrre passasjerer er det negativt, gÄr oljeprisen ned er det positivt. Det gir ingen Þkte utgifter pÄ den hedgede delen, men reduserer kostnader pÄ resten, altsÄ er det positivt.
Redigert i gÄr kl 13:15 Du mÄ logge inn for Ä svare
MC Axel
I gÄr kl 14:22 1835

👍 Well said!

Personally, I believe that the NAS share price has bottomed out and that it is currently priced too low. Especially when the NAS finances and income are pointing in the right direction and that there has been a lot of good news lately, which will materialize in the near future.

I'm keeping my NAS shares and I'm pretty sure I can sell the shares for a higher price than today's price


oivindl
I gÄr kl 14:48 1801

"Det at jeg poster ting du helst ikke vil hÞre betyr ikke at det jeg poster er feil - sÄpass skjÞnner jo de fleste."
-rischioso

Om du bare leser overskriften i kildene dine, som du Ă„penbart gjĂžr, blir det fort mange tabber.
Innholdet er ofte stikk i strid med det inntrykket du prĂžver Ă„ skape.
rischioso
I gÄr kl 14:58 1781

Vel - vi mÄ skille mellom budsjettert pengestrÞm og den faktiske pengestrÞmmen. Den hedgede fuelen er verken bokfÞrt eller betalt forskuddsvis, men gjÞres opp pÄ avtalt oppgjÞrsdato hvor det da slik det ser ut for NAS ogsÄ vil fÄ en negativ differanse som skal bokfÞres - differansen mellom den avtalte jetfuelprisen og snittet av den faktiske for hele perioden.

Videre sÄ er det timingen av nÄr man faktisk benytter seg av de frie 40%/20% (hhv for NAS/WiderÞe) - timer man godt nÄr man handler fuel i spotmarkedet sÄ kan det redusere overall fuel cost, men timer man feil sÄ vil det Þke ekstrakostnaden sÄ det er ikke bare billettpriser som pÄvirker den faktiske pengestrÞmmen begge veier - fuel gjÞr ogsÄ det....;)

rischioso
I gÄr kl 15:03 1769

Mange som trodde at bunnen var pÄ 15, sÄ 14, sÄ 13, sÄ 12, sÄ 11 - men som vi kjenner til sÄ ble det skivebom hele veien ned for kursen befinner seg nÄ pÄ lav 10 og har intradag vÊrt nede pÄ 9-tallet - altsÄ nÊrmere 40% under der hvor man fÞrst trodde bunnen lÄ. Det er lov og hÄpe og om man fortsetter Ä flytte den tenkte bunnen videre nedover sÄ vil man pÄ et eller annet tidspunkt fÄ rett, men baksiden av medaljen er en knallrÞd posisjon - sÄ hver sine gleder...;)
Redigert i gÄr kl 15:08 Du mÄ logge inn for Ä svare
golf`ern
I gÄr kl 15:21 1744

Ransen hadde vel kursmÄl pÄ 22kr i oktober...
Ikke mange uker dit...
Ransen
I gÄr kl 15:42 1715

Jeg har ikke kursmÄl pÄ 22, men det foreligger teknisk analyse pÄ kr 22 i slutten av oktober.
Aksjen gikk 130% fra november 23 til februar 24, sÄ ingenting overrasker meg. Juli i Är var den beste siden 2019 osv...
Sentrale personer handler stort og sitter pÄ posisjonene sine.
oivindl
I gÄr kl 15:45 1707

"Det er lov og hĂ„pe og om man fortsetter Ă„ flytte den tenkte bunnen videre nedover sĂ„ vil man pĂ„ et eller annet tidspunkt fĂ„ rett, men baksiden av medaljen er en knallrĂžd posisjon - sĂ„ hver sine gleder...;)”
-rischioso

Og du har Ă„penbart dine gleder i ALT og CODE blandt annet.
Over 20% av portefÞljen i ALT da den lÄ 100% hÞyere enn i dag. Snittet var enda hÞyere, og du fortsatte Ä kjÞpe daglig pÄ kurser laaangt over dagens. I en aksje med knapt noen omsetning.
SÄ du har da saktens dine gleder du ogsÄ.
Redigert i gÄr kl 15:46 Du mÄ logge inn for Ä svare
oivindl
I gÄr kl 15:54 1685

"altsÄ nÊrmere 40% under der hvor man fÞrst trodde bunnen lÄ."

Eller mer korrekt 31%, siden intradag ikke har betydning, som du stadig pÄpeker nÄr det tar seg best ut.
rischioso
I gÄr kl 15:54 1685

Som kjemt sÄ er tekniske analyse lÞpende basert pÄ den historiske kursutviklingen med forventninger om fremtiden basert pÄ det og derfor raskt gÄr ut pÄ dato om det skjer betydelige endringer. Den analysen du viser til kom fÞr dippen pÄ 40% sÄ den er gÄtt ut pÄ dato for lengst noe du ble fortalt for bare fÄ dager siden, men allikevel fortsetter du og trekke frem den noe som bidrar til Ä Þke feilinformasjonsraten fra din side som allerede er hÞy - skjerpings...;)
Ransen
I gÄr kl 17:57 1580

Vi fÄr se hvilken ticker du flytter til nÄr aksjen passerer 12 kroner, og fremdeles er under kontantene i selskapet
Redigert i gÄr kl 18:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
I gÄr kl 19:59 1486

Jeg har ingen planer om Ä flytte - hvorfor skulle jeg det. Jeg har vÊrt Äpen om viktigheten av Ä time riktig hele veien ned hit - du med flere har timet feil og derfor sitter med rÞde til blodrÞde posisjoner og hausser pÄ harde livet - til og med haussingen er galt timet. Mitt bet er fortsatt at det bunner ut pÄ 1-sifret aksjekurs et eller annet sted mellom 8-ish til 9-ish - gÄr for det fÞrste. Skal man ha med seg mest mulig av oppgangen sÄ mÄ man time riktig...;)

Ha en fortsatt fin sĂžndag!
Redigert i gÄr kl 20:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fjellbris
I gÄr kl 21:19 1414

Helt enig bĂ„de med Ransen og deg MC Axel👍
Det meste er sagt og skrevet om NAS og alle fÄr ta sine valg. Riscioso gidder jeg ikke bruke mer tid og energi pÄ Ä kommentere, alt er skrevet og kommentert utallige ganger allerede.
rischioso
I gÄr kl 23:59 1269

SĂ„ du mener at du har fasit - da hadde du vel ikke blitt med hele veien ned hit, hadde du vel...?..
Nei, det er nok noen andre som sitter med fasit - en fasit menigheten ikke har vĂŠrt enig i siden 15nok...;)
KĂ„re GrĂžnn
I dag kl 08:46 1079

hahaha, Riskokeren Ăžnsker verdien enda lavere? Ja, ja da bĂžr det nok investeres i et Kinesisk flyselskap. Dette skal reise over tid.
Strategi
I dag kl 09:34 978

Hvor er rischioso i dag, han var jo sÄ ivrig gjennom gÄrsdagen, med gode forklaringer om en sifferet kurs.
đŸ€”
Redigert i dag kl 09:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
I dag kl 09:46 942

Sitter i det stille og ser pÄ alle de som narres inn pÄ nok en minipeak fÞr tyngdekraften tar over og den siger videre ned - vi mÄ nok ikke vente lenge...;)
rischioso
I dag kl 09:51 924

Det og mer til er jeg blitt kalt siden kursen stod i 15 og nÄ stÄr den pÄ 10-tallet - sÄ hvem som er dust kan nok diskuteres...;)
rischioso
I dag kl 10:04 882

OgsÄ greit og fÄ med seg at Goldman Sachs er pÄ selgeren og er kommet under 5% grensen som i teorien betyr at de kan dumpe massivt med aksjer uten Ä mÄtte melde....

https://newsweb.oslobors.no/message/625411
oivindl
I dag kl 10:15 846

Hva kvalifiserer denne til i sÄ fall

Om ALT
"27.12.2023 kl 08:46
3302
---
Dette ligger an til Ă„ bli en reprising av dimensjoner - hold fast ...;)”
-Rischioso

Kurs da 8,90
Kurs nÄ 2,95
Eller ned 67% om du vil.
Redigert i dag kl 10:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Strategi
I dag kl 10:56 778

Veldig svak kjĂžperside.
Ser ut til at short lader kanonen.
Fjellbris
I dag kl 11:02 760

Eller hva kvalifiserer denne til Rischioso? CODE har du hauset vilt siden mars og kurs 1,5, Code stÄr pt i 0,32 og har vÊrt nede i 0,28.


.
rischioso
19.03.2024 kl 11:55
2219
Enig i at det mest sannsynlig kommer en massiv oppgang igjen og kanskje enda sterkere enn den vi hadde sist nÄr talla kommer pÄ bordet om ikke lenge - og da gjelder det Ä vÊre inne i forkant...;)
Redigert i dag kl 11:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fjellbris
I dag kl 11:05 752

I forige uke skrev du nÄr Goldman Sachs gikk over 5.% at det betydde ingen ting, da dette var en konto pÄ lik linje med Nordnet som gÄr opp/ned hele tiden. Hva har endret seg mtp det du skrev for en uke siden om det/denne konto?
MC Axel
I dag kl 12:08 645

The stock must rise by +41 % if we are to reach the average share price target of the seven analysts (14.61 NOK)
Redigert i dag kl 13:10 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bullen
I dag kl 12:13 629

Kortsiktig: Hvem bestiller tur med SAS fra fĂžrstkommende fredag og til uka... osv. Blir nok en god trading mulighet for Norwegian
Strategi
I dag kl 12:47 561

Regner med at mange allerede har flyttet pÄ sine bestillinger tilbake i tid pga. media og at de som nÄ bestiller innenfor nÊrmeste mÄned bruker Norwegian dersom det er ledig kapasitet.
Ransen
I dag kl 12:53 536

HÄper at de kommer til enighet uten streik, men med det etterslepet som SAS har sÄ blir det dyrt. Enda stÞrre fokus pÄ Ä finne lÞnnsomme ruter med hÞye billettpriser.
NAS har ikke kapasitet, da stort sett alt er fullbooket fremover. WiderÞe setter inn ekstra fly flere steder for Ä ta unna sine egne kunder. Med ferieslutt, skolestart og full fart pÄ jobbreiser sÄ vil det vÊre til det beste for passasjenenes skyld at det ordner seg.
Strategi
I dag kl 13:13 483

Ikke uenig i det resonnementet.
En annen ting det er vanskelig Ä forstÄ er hvordan de som er short i aksjen kan "over tid" selge pÄ lave kurser for deretter Ä komme pÄ bakpÄ "dag etter dag"og kjÞpe opp volumet pÄ hÞyere kurser.
dette virker ikke sĂŠrlig bĂŠrekraftig i mitt hode.
Alle vet at aksjen skal hĂžyt opp - Noen tror at aksjen skal "noe" ned.
Her er det stor ubalanse.
Redigert i dag kl 13:15 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ransen
I dag kl 13:34 436

Det er bare Ă„ gjĂžre som topp 20, sitte i ro og evt kjĂžpe mer.
Tiden vil vise om noe er pÄ gang her, med den handel som de store har gjort i det siste. Hvorfor selger Sundt nesten alt i Pandox f. Eks. De var imot Strawberry og kunne valgt side ved Ä selge NAS med kjempefortjeneste.
Hvis det er et flyselskap som er attraktivt for oppkjÞp sÄ er det NAS.
BÞrsverdi pÄ 10 mrd og kontanter/ utbytte pÄ 12,5 mrd.
Strategi
I dag kl 13:39 422

MC Axel skrev I agrer! 🙂
Gode tall fra Avinor, rundt 14000 flere passasjerer i uke 33 enn i uke 33 2023. NAS-passasjertallene for august kan bli meget gode.
Fjellbris
I dag kl 13:40 416

Helt klart. Jeg booket i gÄr tur til KanariÞyene tidlig neste uke (var en plass igjen
), flyr selvfÞlgelig NAS og SAS mtp streikefaren fom helgen var helt uaktuelt.
Redigert i dag kl 13:42 Du mÄ logge inn for Ä svare
rischioso
I dag kl 13:54 381

RE - En annen ting det er vanskelig Ä forstÄ er hvordan de som er short i aksjen kan "over tid" selge pÄ lave kurser

* Du og resten av menigheten vil nok forstÄ akkurat det etter hvert enten dere vil eller ei nÄr prisingen av lavsesongen kommer for fult - ikke ulikt at dere ikke skjÞnte noe som helst nÄr kursen gikk fra 15 - 10...;)

RE - Alle vet at aksjen skal hĂžyt opp - Noen tror at aksjen skal "noe" ned.

* Vel, menigheten er ikke alle og de fleste, altsÄ markedet vet ikke det og av samme grunn er kursen pÄ 10-tallet...;)
Redigert i dag kl 13:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
Strategi
I dag kl 14:07 347

SĂ„ lenge selskapet fortsetter Ă„ bygge sterk egenkapital og som en slags opsjon ligger et Bud /OppkjĂžp av selskapet er det en meget god grunn til Ă„ holde seg inn.
Den siste krona "som jeg ikke tror kommer" kan jeg avstÄ fra.
"Risk reward" skriker i fordel pÄ Ä laste med begge hender pÄ dette nivÄet.
Det kan medfĂžre store tap for de som ikke holder seg solid inne ved et Bud.

Viktig ogsÄ Ä tenke pÄ at lavsesong i Är er noe helt annet enn lav sesong i fjor med Forsvars avtalen og WiderÞe kjÞpet inn i Norwegian Group.
"Spenn" som det ogsÄ forventes mye av lanseres for fullt 1 November.
SÄ om det blir noe dramatisk fall i den forventede lav sesongen gjenstÄr Ä se, uansett sÄ blir den betydelig ; gjentar betydelig sterkere enn tidligere.
OvenstÄende underbygger at et fall slik i fjor ikke er sannsynlig og dette kan underbygges i det vide og det brede om nÞdvendig.
Redigert i dag kl 14:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
KĂ„re GrĂžnn
I dag kl 14:45 280

Kurs 20 snart og 30 vÄren 2025
Redigert i dag kl 14:46 Du mÄ logge inn for Ä svare
    «
  • 1
  • 2
  • »