NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 127489

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Strategi
23.08.2024 kl 10:30 1544

Ja og de kommer sikkert til å bli behandlet på et skikkelig vis.
Viktig å i denne sammenheng være klar over at forhandlingene i andre flyselskapet vil bli en viktig del av grunnlaget for Norwegian.
Ser man på arbeidsforholdene og betingelsene i Norwegian er disse vesentlig bedre enn i SAS.
Redigert 23.08.2024 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Bullen
23.08.2024 kl 10:28 1450

...... har du aksjer i NAS (tror ikke det) er du short ( tror heller ikke det )
Tror mest på at du liker å skrive negativt om selskaper generelt over hele forumet
rischioso
23.08.2024 kl 10:20 1463

Ja, da ble det som forventet streik for de kabinansatte i SAS og neste ut er kabinansatte i NAS...;)
Bullen
23.08.2024 kl 10:17 1475

SAS måtte også før streiken sloss mot Norwegian på pris. Regner jo med at kabinansatte kommer til å få høyere lønn etterhvert. Summen av alt dette vil svekke SAS enda mer i kampen mort Norwegian
Fjellbris
23.08.2024 kl 10:03 1515

Sp enig, så enig. En ny utdannet kabinansatt i SAS får kr 27.000 pr mnd, de best betalte med mest ansiennitet kr 36000,-, så skjønner veldig godt at de går til streik. Ikke minst også siden de ligger 15-30% under NAS m fl. mtp lønn. Kan ikke SAS betale konkurransedyktig lønn til sin viktigste ressurs, deres ansatte (mange har jobbet der også veldig lenge), har ikke selskapet livets rett.
Bullen
23.08.2024 kl 09:44 1576

Reisende til uka og fremover for både forretnings reisende og private velger Norwegian. Ikke så vanskelig å forstå det.. SAS har jo i mange år vært nr. 1 for business reisende. Tror nå at Norwegian vil spise mer av den kaken også nå i samarbeid med Stordalen.
MC Axel
23.08.2024 kl 09:37 1595

Rising at a soaring volume! 💪😁
Strategi
23.08.2024 kl 09:31 1620

Enig , uansett er det nok mange som nå av ren usikkerhet flytter sine fremtidige forretnings og ferie reiser over til Norwegian og andre flyselskaper.
Så for øyeblikket flyttes sannsynligvis store volumer bistillinger for og sikre seg uavhengig av om det blir en kortsiktig løsning eller ikke.
Det ser nå ut til at partene står langt fra hverandre.
Refererer her til media.
Ransen
23.08.2024 kl 09:21 1629

Ut fra salgsiveren så er det svært få som innser at SAS-streiken innebærer ekstra inntekter for Norwegian. Avhengig hvor lang streiken blir så kan dette dreie seg om flere hundre millioner. I værste fall går SAS konkurs da de nå er nødt til å tilbakebetale billettene som alle er forhåndsbetalt. Dette er et tilbakeskritt av dimensjoner da SAS ikke har en kontantbeholdning på 12 milliarder.
kokkohill
23.08.2024 kl 09:01 1678

Shorteskvis?
Strategi
23.08.2024 kl 08:42 1721

I tillegg til svært underbetalt i forhold til sine kolleger i andre selskap sitter de på "klapp" seter i pauser i et 3 m2 omrade som delvis er lager og et slags serverings område,
Hvor do køen går konstant igjennom.
Jeg er svært glad for at Geir Karlsen er en ydmyk mann som behandler sine ansatte med respekt.
suspekt
23.08.2024 kl 08:38 1699

Gode tider for nas fremover?
Egen suksess er å foretrekke, men andres ulykke er heller ikke å forakte.
Singa
23.08.2024 kl 08:26 1751

Den arbeidstiden og den lønnen SAS cabinansatte har om det stemmer er en skam for ett nordisk selskap. De cabinansatte er selskapet utad og det er en krevende jobb, det vet vi som har flydd interkontinentalt i mange år. Kan en ikke betale folk en normal lønn kan en stenge hele butikken. En kan ikke kjøpe mat, klær og møbler for fridager.
Sognoksen1
23.08.2024 kl 08:13 1800

Tror det er andre steder pengene renner ut i SAS 😇lønnen til de som streiker er så lav at det bedre på nav
Strategi
23.08.2024 kl 08:01 1826

Det er ganske utrolig at kabin ansatte i SAS som har gått på luselønn sett i forhold til andre flyselskaper, med utvidede arbeids oppgaver i kabinen og opptil 14 timers arbeidsdager nærmest blir anklaget for å ikke stå ved selskapets side.
Helt forkastelig.
Redigert 23.08.2024 kl 08:02 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
23.08.2024 kl 07:39 1858

Streik i SAS.

Dessverre så må SAS gjennom flere drastiske og dramatiske endringer for å få lønnsomheten i selskapet. De private som eier selskapet kommer ikke til tåle dette. Noe må fjernes/reduseres, SAS kan ikke fortsatte slik. SAS MÅ få lønnsomheten på plass. SAS hadde mange år på å få dette til, men de klarer ikke dette. Noe må endres snarest.

"Analysesjef: – Tror de ansatte har skutt seg selv i foten
Analysesjef i Sydbank, Jacob Pedersen, sier streiken blant de kabinansatte i SAS ville drept selskapet for to år siden."

https://e24.no/naeringsliv/i/63Pw6r/analysesjef-tror-de-ansatte-har-skutt-seg-selv-i-foten
Redigert 23.08.2024 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Ransen
23.08.2024 kl 06:45 1980

Det er helt riktig. Aksjonærene liker ikke resultater som kommer under forventningene. Derfor må man lese Karlsen nøye i intervjuene hvor han ikke fremhever selskapet voldsomt, så får markedet heller en positiv overraskelse ved q3 og q4. Han legger trykk på at det er kostnadsutfordringer både i bransjen og Norwegian, samtidig så fikk vi presentert et Q2 med lavere kostnader enn forventningene.
Nå kan NAS på tragisk vis tilegne seg en ekstra "høstferie" hvis SAS streiken varer noen dager. Jeg antar at det er full fart på alt mannskap og maskiner fra i dag
Kåre Grønn
22.08.2024 kl 23:14 2212

Nå er det virkelig grunn til "ta plass"!!
MisterLupus
22.08.2024 kl 22:35 2275

Når folk har overdrevne forventninger, økes også sjansen for overdreven reaksjon, straks forventningene ikke møtes.

Det er ingen bud i omløp, og den P/Een er spekulativ, fortsatt ingen fullbyrdet realitet, og dessuten ingen garanti for videre oppgang ihvertfall ikke enn så lenge kursen er så lettmanipulert som nå.

Jeg setter pris på folk som deler relevant info, men å innbille andre at dette er en bli-rik-,kjapt aksje og å tale langt over det en har belegg for, vel som sagt det er ikke bedre enn det han baisseren der oppe serverer selv om jeg innrømmer at resonnementet står mer i tråd med fundamentet.

Overdrevne forventninger skaper overdrevne reaksjoner, og en lettmanipulert aksje med dalende tillit, som stuper kjapt men ihvertfall over tid etterhvert som nevnte mistillit gjør seg gjeldende, sliter oppover.

Man bør forholde seg til det en vet, dele informasjon som er relevant for gjeldende situasjon, og gi folk realistiske forventninger.
Fjellbris
22.08.2024 kl 22:27 2298

Spot on, Riscioso drar nok en gang kortet om å sammenligne tall vs høst 2021, 2022 og 2023 og «glemmer» hver gang å nevne nye NAS som i desember 23 kjøpte Widerøe for 1,25 miliarder, inngikk ny avtale med forsvaret fom Jan 2024, har bedre innbooking høst i år vs i fjor (da selskapet hadde tidenes beste Q3 res), og at oljepris i år/høst er langt lavere enn i fjor.
Redigert 22.08.2024 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
Ransen
22.08.2024 kl 22:07 2274

Kr 10,40 for 2024. Det er et annet selskap nå. Widerøe har lite sesongvariasjon og Norwegian tjente penger i Q4 i fjor.
Det er 28% økning i salget til høstferien.
rischioso
22.08.2024 kl 21:55 2301

Det er bare et tidsspørsmål før 10 tallet ryker og 1-sifret aksjekurs blir morgendagens virkelighet - må innrømme at den har vært seig frem til nå, MEN lavsesongen har bare så smått begynt å prises inn så tyngdekraften vinner nok til slutt - denne gangen også - verdt å huske på at det snudde på 6,7 i 2022, 7,88 i 2023 og mitt bet er 8-ish for dette året...;)
Ransen
22.08.2024 kl 21:53 2308

La oss anta ut fra trafikktallene og bestillingene vi kjenner så langt at selskapet havner i toppen av guidingen for 2024. Det gir ved 18 kroner aksjen en P/E på 6,92, som er svært billig og blant laveste priset i verden.
Ransen
22.08.2024 kl 21:43 2311

Jo det finnes grunnlag for oppkjøp. IAG har prøvd flere ganger. Både Mossige i Sb1m og Jakobsen i Nordea har tidligere i år skrevet om at NAS kan bli solgt. Dette er grunnet konsolideringen som pågår i luftfarten hvor det på sikt vil handle om å bli oppkjøpt eller oppspist. SAS ble oppspist og aksjonærene inkl den nosrke stat tapte alt. Igjen sitter nye eiere med gjelden og en mulig streik som kan få chapter11 advokatene til å sette en strek.
Det andre aspektet er hullet etter Star Alliance i norden fra 1 sept.
Redigert 22.08.2024 kl 21:44 Du må logge inn for å svare
MisterLupus
22.08.2024 kl 21:28 2338

Tror ikke de affekteres av kursen, føler nok verken skam eller stress i den forstand det er bare småfolk med sparepengene på spill som beveges av sånt.

Driften er sunn, dette året hittil ihvertfall peker rett vei, uten rovdrift fra storaksjonærene hadde vi neppe fallt under 12 og da ville også tilliten vært høyere, og eventuell oppgang mot normalnivå kjappere.

Men altså å snakke kursmål over 20 per nå, eller forkynne oppkjøp, det er ønskedrøm og ikke stort bedre enn hva baisserne driver med.

Finnes ikke grunnlag dit, ennå, og er glad hvis den går dit analytikerne anslår, 14-18 akkurat som sist, samt forventer ikke annet enn at den trekkes ned igjen neste vår av de samme folka som i år og med samme konsekvens for alle som kun ser mot himmelen.
rischioso
22.08.2024 kl 20:54 2391

Det er jo bare tull - hadde ikke NAS eller Widerøe eksistert så hadde det vært Ryan air og Wizz air som hadde erstattet disse. Begge selskapene har vært i prosess med å etablere seg her, men pga politiske grep så forsvant de begge på første forsøk hvor Ryan air kom tilbake for andre gang sent i 2021:

https://www.vg.no/forbruker/reise/i/21VV1y/ryanair-etablerer-seg-paa-rygge

https://frequentflyer.no/2021/11/21/ryanair-etablerer-base-pa-gardermoen/

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/17893300/wizz-air-etablerer-seg-pa-innenriksmarkedet-i-norge?publisherId=17421123

* Mao, det ingen som er uerstattelige...;)
Redigert 22.08.2024 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
Strategi
22.08.2024 kl 19:49 2484

For en ufin måte å kommunisere på, både når det gjelder person og selskap.
Vi er forhåpentligvis voksne og siviliserte mennesker, selv om vi er uenige om veien videre går det an å føre en anstendig tone.
Det er ingen tvil om at Norwegian Group er flott selskap som har en stor samfunnsmessig oppgave, for oss som er innbyggere det ganske land er selskapet viktig for logistikken også ut i distriktene, Uten Norwegian Group med Widerøe på laget ville Norge faktisk vært nærmest lammet.
Redigert 22.08.2024 kl 20:27 Du må logge inn for å svare
Stepping
22.08.2024 kl 18:44 2563

Du er nå inne på stålet forstår jeg! Det er bare salg av restene av selskapet som er håpet nå? Dersom du hadde ett selskap og du våknet hver dag og håpte noen kjøpte dritten, tenker du da at det sikkert var ett kjempe bra selskap?
MisterLupus
22.08.2024 kl 18:12 2619

Nå var det jo faktisk opptur da, så den logikken hører ikke hjemme. Det er nok heller liten tillit til aksjen, og at mange som kjøpte seg inn lavt, som mener taket ihvertfall foreløpig ligger rundt 10,6 og er fornøyde med de 2-6 prosentene man tjener i det sjiktet, den komboen der som spiller inn.

Jeg tror også det er rart å shorte nå, og som sagt så er det jo faktisk oppgang denne uka så da heller jeg mer mot ordinær trading, som forklaring.

Tilliten er lav i Nas, til kursutviklingen altså ikke selskapet, og jeg tror bunnen er nådd derfor hoppet jeg inn igjen men veien opp blir nok turbulent enn så lenge såpass få tradere har langsiktig tillit til kursen.

Jeg går for toprosentere personlig, og forventer god profitt frem mot nyåret, men jeg ville aldri siktet verken middels eller langt i denne den er altfor lettmanipulert.

Når aksjonærene er skremte av tidligere erfaringer, blir de defensive, og da blir fremgangen ditto forsiktig fordi ingen vil sette seg i førersetet og alle høster den avkastningen de kan så kjapt den byr seg.
Redigert 22.08.2024 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
HT2
22.08.2024 kl 17:27 2705

Det blir så utrolig enkelt å skylde på shorting for hver eneste bevegelse som skjer i denne aksjen… Kanskje folk begynner å bli lei av å vente på oppturen som aldri kommer og heller vil sette pengene i noe som gir avkastning?
laser
22.08.2024 kl 17:13 2676

Ble lempet ut nær 800.000 aksjer siste 20 minuttene - shorting vil jeg tro. Avbrøt med det oppgangen. Spennende å se i morgen.
Ransen
22.08.2024 kl 17:12 1474

Fin oppgang i europeisk luftfart i dag.
Håper at Fredriksen og gjengen ser seg lei av hele oslo børs og selger selskapet for 25 milliarder inklusiv kontantbeholdningen og utbyttefondet til en luftfartsgruppe.
Det må være direkte flaut å være storeier i noe slikt som stuper akkurat som om det er akutt pengemangel. Begynner å minne om ASA i kursfallene siste halve året.