NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 92723

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 07:06 1880

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/4BLzyV/raser-mot-norwegian-helt-urimelig

Det går ikke lang tid mellom slike artikler som vil få potensielle nye investorer til å snu i døra.

Og dette kommer i en tid med nedjustering av kapasitet og tilpasning til lavsesongen hvor normalt aksjekursen faller som en stein…

Norwegian må skjerpe seg.


Bolster
I går kl 07:17 1855

Snu i døra? Hvis dette har noen betydning, så burde det ha ett positivt fortegn. Ledelsen er proaktive, og harde i klypa. Utgiftene på holdes i sjakk.
Ransen
I går kl 07:48 1802

Fagforeningene har strupetak på alle bedrifter, også i Norwegian. Det så vi under pilotoppgjøret.
Dette kan bli samme sak som Boeing i forrige uke. Investorer liker dårlig uro ved at inntekter bremser opp eller faller helt bort for perioder.
Jeg tror at årsaken til fallet fra 18,50 til 9,85 skyldes en serie artikler med negativt innhold. Alt fra streiketrusler, lavere billettsalg, lavere priser, økte kostnader, overkapasitet, nedjustering av guiding, problemer i luftrommet i EU.
De små lyspunkt som bedre resultat enn ventet og gode trafikktall har ikke påvirket positivt i særlig grad.

Nå trenger vi et halvår med KUN positive artikler om selskapet, men det begynner med trussel om å overlate morgenflyvningene fra Stavanger og Trondheim til SAS ved å legge ned basene…
Bare i oljebransjen reiser et 100-talls personer fra disse morgendestinasjonene hver dag. Det er fullstendig galskap å melde seg ut av dette og invitere til ekstraflighter med SAS.
Slike trusler har også umiddelbare effekter på bestillinger av jobbreiser i bransjen.


Redigert i går kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Strategi
I går kl 07:53 1787

Enig, det har vært mye uro rundt aksjen med et konstant press nedover i kurs mot en sifferet kurs.
Aksje markedet på generell basis er vinglete uten noen klar retning.
Nå må ledelsen i Norwegian Group sørge for enighet i eget hus til det beste for aksjonærene, de ansatte og ikke minst selskapet.
Mer usikkerhet er ikke det vi trenger nå.
Ace771
I går kl 10:38 1566

Man overlater ikke morgenflyene til SAS ved å legge ned basene... Det er helt normalt at crewet som flyr siste fly inn på kvelden, overnatter sammen med flyet og flyr tilbake på morningen, det skjer mange steder og har ingen ting med base å gjøre.
Redigert i går kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 10:49 1543

Når baser legges ned kommer morgenflyene inn fra andre baser. Derfor blir de ikke første fly fra de nevnte baser.
Norwegian bruker natten til vedlikehold og klargjøring for neste dags flyvning. Derfor nattparkeres det alltid på en base.
Fjellbris
I går kl 10:51 1538

Det er helt riktig. Er ikke snakk om å gi fra seg noen ruter til SAS nei, blir heller overnatting for crewet og mer pendling for de, dersom baser legges ned.

Ellers som jeg skrev på fredag tror jeg det å være i forkant her mtp kostnadskutt kommer til å løfte kursen. Omdømme messig var dette dog ikke positivt, men slike kostnadskutt / prosesser har markedet når det gjelder omdømme en tendens til å glemme. Det som teller er økte overskudd, godt rutetilbud og gode priser.
…..
Fjellbris
13.09.2024 kl 16:04
Enig i at dette var litt overraskende fra selskapets side.
Men, slik er det i store børsnoterte selskaper der aksjonærer og eiere krever utbytte og avkastning. Som jeg skrev tidligere i dag, har jobbet i slike selskapet og slike «kutte prosjekt» opplever man ofte årlig, ivertfall ofte, ref nå sist også DNB som kutter 500 ansatte etter rekordresultater år, etter år etter år.
Aksjemarkedet og eierne liker slike kutt, men enig i at dette kan føre til usikkerhet og missnøye blandt de ansatte. Kutte baser tror jeg også bare er trusler som de ikke nå klarer gjennomføre, her går de høyt ut i håp om bidrag fra foreningene på andre områder.
Her skal det ivertfall sikres at flere penger skal tjenes og utbyttene skal gå som planlagt/ økes videre (de beløp også avsatt for 2022/23)
Redigert i går kl 10:56 Du må logge inn for å svare
NASLover
I går kl 15:33 1282

Da er siste short som har skjult seg under 0.5% grense, 0% synlig short, regner med at det går bestandig short inndekning i kommende dager,

ikke rart om kursen står i 14 i om en måned

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Redigert i går kl 18:24 Du må logge inn for å svare
niets
I går kl 18:06 1102

Dette er høyst relevant mht en mulig kursstigning. Mer relevant enn det meste av det som blir uttalt og vektlagt her inne.... Følg med.
Fjellbris
I går kl 19:32 990

Takk for info, meget bra👍
At shorterne dekker seg inn nå før trafikk tall september og tidenes beste Q3 presentasjon er meget forståelig😉
Redigert i går kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 10:36 557

Bra fart på kjøperne for tiden. Håper de holder på aksjene selv om det svinger litt slik at det ikke blir et kollektivt ras utover høsten. September og oktober pleier ikke å vise til noen kurstopper i Nas.
Fjellbris
I dag kl 11:03 480

Tror ikke vi skal se mot september og oktober tidligere år mtp. «Nye NAS» etter kjøpet av Widerøe desember i fjor og alle synergier og stordriftsfordeler det medfører. I tillegg har vi avtale med forsvaret fom januar og SPEN som trer i kraft fom 1. november. Vi kommer til å slå rekord Q3 resultat messig fra i fjor, så NAS oppturen kursmessig som startet tidlig i år og endte opp på kr 18 i vår, tror jeg allerede nå har startet.
JohnK
I dag kl 14:20 259

Vi bryter igjennom teknisk motstand i dag, det kan jo få småsparerne til å våkne.
Ransen
I dag kl 14:23 253

Tror heller at den vil vake mellom 10,40 og 11,50 frem til Q3 og vi får status på kostnadene.
Bolster
I dag kl 14:36 227

Hva er det du snakker om? Hvilke kostnader er det du mener har skutt i taket siden Q2? Pilot lønningene var inne i Q2 resultatet, det var også tatt med tilbake betaling for måneden før forhandligene startet. Med en guidet flat yield, og en noe lavere oljepris - dette ser lysere ut nå, enn før kvartalet startet. I tillegg kom den nok et par hundre millioner ekstra inn mtp SAS streiken.
NASLover
I dag kl 14:39 218

Absolutt enig, i tillegg disse kommer nok enkelt eller dobbelt rentekutt i morgen fra FED som kan styrke kronekurs og igjen kan bidra til store besparelser for Norwegian.....
Det signaliserer at et par til rentekutt kan komme i år fra FED men ingen kutt her hjemme som er meget positivt mtp lave kostnader i lav sesongen. Lav oljeprisen kan komme på toppen som Bonus
Redigert i dag kl 14:56 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 14:51 191

Alt har steget. Alt fra flyplassavgifter, miljøavgifter, vaskemidler, vedlikehold, lønninger, dekk, valuta, leie av fly mm.. kostnadene for 2024 er estimert til 20 milliarder. Håpet er at en marginal økning i billettprisene kan ta inn noe av dette. Men når det er sagt så er det mange andre flyselskap som har store låneforpliktelser og må gjøre ekstreme tiltak i tiden fremover
Fjellbris
I dag kl 14:59 167

11,85 - herlig å se shorterne som dekker seg inn👌
Strategi
I dag kl 15:04 146

Du glemte shampo og skokrem Ransen, de må jo pusse sko og vaske håret når crew og flyvere er ute på baser i utlandet.

Er det noe mer vi kan ta med ???
🤔🤔🤔
Ransen
I dag kl 15:59 36

Tror alle er inneforstått med at det er økte kostnader og flate billettinntekter. Ellers har ikke de siste artiklene om fagforeninger som er sjokkert kommet.
Det må tas grep, dette er fagfeltet til både Karlsen og Øygard