NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 235325

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Dan
20.09.2024 kl 19:35 6614

Haha, jeg kjører samme taktikk – det slår nesten aldri feil!

Kåre Grønn
20.09.2024 kl 23:08 6533

Når ser vi kurs 20?
Singa
21.09.2024 kl 00:35 6479

Om du spør "Ransen" og "Strategi" så et det snakk om timer/dager. Spør du markedet så er det veldig usikkert om NAS kan ta seg dit på egen hjelp uten att forutsettningene endrer seg totalt.
Slettet bruker
21.09.2024 kl 13:20 6251

Om det skjer, så skjer det neppe før opptakten til første utbytte, og da kun hvis Nas står ved lovnadene sine i den forstand og etterbetaler for flere år. Enn så lenge er dette primært et tradingobjekt og der er det tre ting som taler mot, at folk kommer til å drive den så høyt:

1) Flyaksjer er volatile i utgangspunktet, med høy risk.
2) Folkeaksjer øker volatilitet fordi folk er så lettmanipulerte.
3) Storaksjonærene i Nas er altfor ivrige etter å utnytte fornevnte punkt og driver rovdrift på kursen hvilket svekker tilliten enormt.

Jeg tror denne skal et sted mellom fjorten og sytten, og at ting vil være mer stabilt neste år enn det vi så sist, altså at den vil holde seg mellom 12 og 14 på sitt laveste. Om driften er sunn, altså, resultatene peker rett vei, og da klatrer den kanskje høyere i 2026.

Men personlig kunne jeg ikke rådet noen å kjøpe høyere enn i 13-15 sjiktet og selv da være forsiktige. Nedsiden er altfor stor og aksjen har dessuten vist seg sårbar for plutselig, overdreven kollaps, derfor jeg valgte en liten post selv her på tolvtallet.

Klok av skade 😂
Strategi
22.09.2024 kl 11:06 5923

MC Axel skrev 👍
Avinor melder at det var 40.000 flere passasjerer på de 10 største flyplassene i Norge i uke 37 enn i 2023. Widerøe melder om 15 % flere passasjerer i uke 37 enn i 2023.
Tallene underbygger at det er en særdeles positiv trend i høst månedene sett i forhold til 2023.
Gikk igjennom en del av rutene til Norwegian i går og så over billett prisene.
Mitt syn er at dette så oppløftende ut for Norwegian Group, må samtidig påpeke at søkene var noe tilfeldige.
HT2
23.09.2024 kl 09:24 5521

Da oppfører aksjen seg mer som vanlig igjen.. Absorberer alt av negativitet i markedet og trekker sørover. Blir spennende og se hvor lang sør vi skal denne gangen. Pleier vel som regel og foraterke en sånn dipp med en eller annen negativ omtale i FA i form av nedgradering eller annet... Kommer nok ila uka..
MC Axel
23.09.2024 kl 09:33 5519

Yes, unfortunately 😞

I did hope it would be the last time below 12 NOK

In time it will reach +14

Redigert 23.09.2024 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
NASLover
23.09.2024 kl 09:35 5541

Ingenting negative men ny short var satt på fredag av Qube som preger kursen i dag.

Storpress på aksjen, viktig å holde aksjen, startpris på short var 11.95

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Redigert 23.09.2024 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
HT2
23.09.2024 kl 10:20 5453

Trenger vel ikke akkurat være finansgeni for å skjønne at denne skal ned igjen etter en kjapp tur opp på 12 +. Spørsmålet er vel egentlig bare hvor langt ned den skal. Tippet 11.5 forrige uke men ser ut som det skal gå veldig greit. Serr vi kanskje 11 blank også?
HT2
23.09.2024 kl 10:21 5446

Eneste garantien man har i denne aksjen er store kursutslag. Får bare håpe at neste bånn settes over forrige på 10.5...
NASLover
23.09.2024 kl 10:29 5423

Tror denne er veldig viktig å ta med fra investtech som er skrevet av Singa

Singa

18.09.2024 kl 09:251876

KanonBra5 skrev Dette er meget godt nytt for Norwegian. Nå blir Kastrup en global hub for SAS. Noe som gjør at de fl.. 

SAS sin siste manøver om hub på Kastrup øker presset på NAS til å komme seg inn i StarAlianse og det kommer definitivt til å øke presset på Lufthansa for sammarbeid med NAS. Måtte nå aktien holde seg over 11.74 helst stige noen 10ører så sitter støtten ved 11.74. Det er på gang iflg Investtech en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon som om kursen holder seg over 11.74 vill gi ytterligere oppgang. Tiden inne for i gjenn å handle NAS?. Virker som det. Kan se nå straks före kl 10 at det finns enda noen shortere i buskene, bare å ladde kanonen

Redigert 18.09.2024 kl 10:53
Redigert 23.09.2024 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
HT2
23.09.2024 kl 11:00 5387

Ikke mye hold i den støtta på 11.74:)
Strategi
23.09.2024 kl 12:30 5274

Personlig synes jeg den ser ok ut.
Vi får se.
Kanskje shorten er satt på en stor "ønsketenkning".
Slettet bruker
23.09.2024 kl 14:28 5172

Ser ut som både salgsviljen og kjøpergleden er borte akkurat nå, og da blir det fort kjedelig for short. Blir risikabelt å presse den lavere og om ikke salgsordrene er der så får de heller ikke dekket inn volumet uten å presse kursen opp.

Vanskelig å lese så klart men om folk fortsetter å sitte stille da kan det være kursen må opp igjen før de dumper på ny, og i såfall unngår vi det helt store fallet da blir dette mer som en fartsbomp.

Har Norwegian gått tom for lettskremte høns? Det er i såfall veldig godt nytt. I såfall.
Ransen
23.09.2024 kl 14:58 5123

Se bare på historikken til NAS gjennom årene og også de øvrige flyselskapene. Alle faller i september-oktober. Spenningen ligger i hvor bunnen er. Ingen teknisk analyse eller selskapenes styrke kan påvirke dette.
Kan hende at Mossige får rett i at aksjen skal til 9 kroner i høst, men den er ikke i 9 kroner i februar 25.
Akkurat nå er har bransjen noen geopolitiske utfordringer som smitter over på hverandre. I tillegg er det full stopp i Boeing Max produksjonen da 30000 arbeidere er i streik hvilket betyr ytterligere forsinkelser på å oppgradere flåten med siste teknologi.
NASLover
23.09.2024 kl 15:08 5117

Godt forklart med data som passer deg særlig å bruke Mossigje kjøpt og såkalt analyse, hva med de andre analytiker som har snitt kursen rundt 15? Tror de alle andre tar feil? Merkelig innsats
Redigert 23.09.2024 kl 15:13 Du må logge inn for å svare
Ransen
23.09.2024 kl 15:17 5102

Det er på sikt. Vi kommer visst ikke unna sesongvariasjonene i denne bransjen. Akkurat nå venter investorene på ny guiding for 2025 basert på det resultatet NAS ender opp med for 2024.
Karlsen sa allerede under Q2 at de måtte se på flytting av kapasitet da pilotoppgjøret ble aldeles for dyrt.
Den jobben er de i gang med.
Slettet bruker
23.09.2024 kl 15:33 5094

Hausser ved nedgang, baisser når det går opp. Noen spøkte og sa de kjøpte når ricoco frydet seg og solgte når strategi ble for ivrig, likeså kan man se hvilken vei det trender ved å lese Ransens poster.

Jeg gidder ikke spekulere rundt motiver enkelte er bare verdensmestre i skivebom, men jeg vet hvem som tjener på å få folk til å kjøpe i nedgang for så å lure dem til å selge ved oppgang.

Hva skjedde med oppkjøp, utbytte, vidunderet Karlsen og det strålende fundamentet, liksom? 😉
NASLover
23.09.2024 kl 16:40 5019

Visste du at Norwegian har steget over 10% i den svakeste måned av Sep som du hevder......forstår ikke hvor henter du informasjon fra?????
Kåre Grønn
23.09.2024 kl 18:31 5022

Norwegian Air Shuttle gjør det ganske bra i 2024, med økt kapasitet og passasjervekst. I andre kvartal 2024 økte inntektene til 9,35 milliarder kroner, men nettoresultatet falt litt til 477,1 millioner kroner sammenlignet med året før​(
Simply Wall St
). Flyselskapet fraktet 6,3 millioner passasjerer i dette kvartalet, i tillegg til 1 million passasjerer gjennom Widerøe, som Norwegian kjøpte tidligere i år​(
Aviation24.be
).

Norwegian har også fått anerkjennelse for sin punktlighet og regularitet, og ble kåret til Europas mest punktlige flyselskap i mai 2024​(
Mynewsdesk
)​(
Aviation24.be
). Selskapet lanserte 27 nye ruter for vintersesongen, inkludert destinasjoner som Dubai, Agadir og Tromsø​(
Mynewsdesk
).

Til tross for veksten står Norwegian overfor noen utfordringer, som lavere billettpriser på grunn av dempet etterspørsel og forsinkelser i leveringen av fly fra Boeing. Dette kan påvirke veksten i 2025​(
Mynewsdesk
)​(
Aviation24.be
). Likevel forventes flåten å vokse til over 90 fly innen sommeren 2025, noe som vil støtte videre ekspansjon​(
Mynewsdesk
).
Ransen
23.09.2024 kl 18:43 5003

Alt dette er vel og bra, men vi kommer ikke utenom at kostnadene har økt betraktelig i 2024. Når ikke billettprisene kan økes uten at det går ut over fyllingsgraden så er alternativet å kutte kostnadene og lage upopulær stemning.
Selskapet er bra men med store eiere er det nærmest et krav til gode og økende resultater i alle år fremover.
Pilteri
23.09.2024 kl 18:58 5006

Tviler på at eierne krever gode og økende resultater i alle år fremover. Hvorfor skulle det?
Ransen
23.09.2024 kl 19:29 4965

Det må være det dummeste jeg har lest noen gang i børssammenheng. Er det Rødt eller SV som taler nå?

Hør hva eierne sier og mener:
https://video.qbrick.com/play2/embed/qbrick-player?accountId=287078&mediaId=25ea1e4c-57f0-4052-be1c-ddb2333b2d6c&configId=qbrick-player&pageStyling=adaptive&autoplay=false&repeat=false&sharing=false&download=false&volume
Redigert 23.09.2024 kl 19:31 Du må logge inn for å svare
Dan
23.09.2024 kl 20:30 4911

Jeg tror at NAS vil se en økning i synlige shortposisjoner i løpet av denne uken. Kan tenke meg at det totale antallet shortede aksjer vil ligge mellom 15 og 20 millioner mot slutten av uken, med bidrag fra Capital Found og Voleon Capital.

NASLover
23.09.2024 kl 20:47 4908

Det tviler jeg på at ikke skal skje, når Q3 rapporten nærmer seg ila en måned. kan være livsfarlig. Grunne at Qube øker fordi dem sliter med inndekkning og kjøper mer og mer å få ned snitt. Qube short minner meg samme som ifjor når dem øker og øker hver uke for å komme seg ut men det ble alt for dyrt for Qube til slutt. Kan få samme smell i år, har ikke lært seg

kan hende at 12 ryker i morgen tidlig
Redigert 23.09.2024 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Pilteri
23.09.2024 kl 20:53 4994

Ikke hør på eierne, de har sin egen agenda...er vel ingen som er på børs for å tjene penger eller?😉
Kåre Grønn
24.09.2024 kl 09:01 4610

Reiselivet tar fullstendig av nå. Klima i Norge er ikke til å leve med. Alt og alle reiser og reisekalenderen har blitt helt annerledes. NAS tjener penger som gress!! Norsk politikk tilrettelegger for selskaper som Norwegian og spesielt når Norwegian blir grønnere og grønnere. Norwegian skulle vært i 20 for lenge siden.Svarene kommer, så vis tålmodighet! Hau hau!!
Redigert 24.09.2024 kl 09:04 Du må logge inn for å svare
Singa
24.09.2024 kl 10:12 4504

Interessen for aktien har gått rett kraftig tilbake som jeg kan se, volumet daglig er betydelig lavere en for noen måneder siden og det kan skyldes bla klønete håndtering av NAS finnansielle meldinger. Mange ble tatt på senga og mange tapte rett mye penger, en investering som endte i "crash and burn" og de samme mindre aksjonerer ungår nå aktien. Shortere har også klart å rote det til for "vanlige" investorer. MEN det finns håp om en ser på teknisk analyse, støtten på ca 11.74 holder stand enn så lenge og øker interessen og volumet fram mot trafikk tal så er det ett såkalt "golden cross" på gang og fortsetter RSI 14 og stige slik at det hender da går den rett opp mot 14. "Golden cross" er i seg selv ett knallsikkert kjøpssignal men det har en viss treghet så en kan ikke vente til kryssningspunktet en må investere för det hender. Da krysser vi fingrene, og for meg er dette siste gang jeg investerer i NAS on den ikke nå går oppover.fra 11.74. Have a great day.
Fjellbris
24.09.2024 kl 10:18 4531

Om ikke lenge legger NAS frem trafikk tall for september som kommer til å være meget gode, og ikke minst påfølgende Q3 resultat som blir tidenes beste Q3 resultat. Tipper vi da får guiding om at NAS i år leverer helt i øvre del av guidet resultat i år (guiding 2.1-2,6), og kanskje litt over, og da starter reprising mot kr 14-15 i første omgang, neste vinter/vår går ferden videre opp mot 18-20 igjen.
IKKE noe som tyder på mindre reiseaktivitet, ikke så langt i år, ikke nå og neste år senest settes også renten ned, land rundt oss som feks Sverige har jo allerede gjort det. I Sverige blir også forøvrig fly skatten redusert neste år.
Singa
24.09.2024 kl 11:11 4547

Syns ikke en skal ta noe for gitt i denne aksjen, om det hender det du sier er det klart bra men hold hodet kalt og ikke finn på noe extraordinert
Slettet bruker
24.09.2024 kl 23:20 4089

Nå har Investtech oppdatert til kjøp på alle distanser og kursmål 13,6, og mange bruker dem som veileder så det skaper kanskje litt trygghet.
Ransen
25.09.2024 kl 01:16 4023

Investtech hadde samme analyse i sept-okt i fjor. Bransjen er for tiden ned i europa og NAS har osgå en tendens til å falle litt foran lavsesongen. Inntil det blir våpenhvile i midtøsten og Ukraina og vi får bekreftet at de har kontroll på kostnadene så vil aksjen aksjen være vinglete. Kanskje ting endrer seg til Q3 eller Q4, men mange investorer selger seg ut og putter pengene i annet spennende kortsiktig for så å komme tilbake både med mer cash og muligens på lavere inngang.
Nas er sterk og bra, men det er ingen grunn til å ligge sidelengs her gjennom lavsesong når børsen er full av andre super billige selskaper som kan fyke til himmels når som helst...
NASLover
25.09.2024 kl 08:06 4064

Takk for din nydelig spøk, made my day.

NAS er allerede langt innpriset for lav sesong pga ulike årsaker gjennom de siste 4.5 måneder. Nå er det tid å kjøre aksjen motsatt vei. Hvilke andre selskaper i bransjen går nedover? Både Ryanair og EasyJet har steget 11% og 16% ish henholdsvis i den siste tida? Hva snakker du om, hvor er lavseasong prising?. September, October er det perfekt inngang ellers blir det for sent. Kan du nevne andre selskaper som kan gå til himmel slik at andre kan investere?

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 24. sep 2024

Norwegian Air Shuttle har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 11.64 kroner. Videre oppgang til 13.64 kroner eller mer er signalisert. Aksjen har støtte ved cirka 10.00 kroner og motstand ved cirka 13.30 kroner. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 59)
Redigert 25.09.2024 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
25.09.2024 kl 08:14 4099

Helt enig.
Ransen må forøvrig gjerne komme med eksempler så vi får ta del i oppgangen, ref.: «når børsen er full av andre super billige selskaper som kan fyke til himmels når som helst...»☺️
Redigert 25.09.2024 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
NASLover
25.09.2024 kl 08:29 4082

Det var ikke svaret på spørsmålet mitt. Og ja trenger ikke noe lykke fra deg. Keep it for yourself, du trenger det mer enn meg
Redigert 25.09.2024 kl 08:38 Du må logge inn for å svare