NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 167293

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
JohnK
25.09.2024 kl 17:49 3793

Man trenger ikke mye fantasi for å se hvor kursen er på vei hen, med penger på bok og trafikktall som smeller i bordet neste uke. Den negative trenden (som i stor grad var et resultat av baissing og ikke reelle faktorer) er brutt og vi skal fortsette oppover det neste halvåret.
Strategi
25.09.2024 kl 17:03 3852

Det er vel noe av dette vi ser i hele Europa og også i USA .
Det meldes om flere passasjerer og høyere fyllingsgrad enn på samme tid 2023.
For Norwegian Group sin del som bygde seg opp en solid egenkapital gjennom 2023 betyr dette at utgangspunktet for året 2024 ikke kan sammenlignes med tidligere, jeg mener kursmålene i år bør og blir satt vesentlig høyere enn i 2023/starten på 2024.
En viktig grunn til dette er at Widerøe kjøpet har hatt full effekt det meste av 2024.
Med en oljepris på 74.14 USD "as we speak" må dette etter min mening gå mer enn bra.
Det neste ut nå er lanseringen av "SPENN" som Geir Karlsen og Stordalen har euforiske forventninger til.
Så, enig med , Roger Berntsen.
Trafikktall for September er kun noen dager unna og basert på tilgjengelig informasjon fra markedet må vi med rette kunne anta et dette blir bra og "bedre enn September 2023.
Hvis man tenker tilbake på året 2023 er det i mitt hode slett ikke unaturlig at kursen er på et helt annet nivå enn i 2023, det samme vil gjelde videre stigning.
Selskapet er solid og godt lastet med egenkapital med et Widerøe kjøpt kontant, bedre kan det ikke bli etter mening.
Kjør gjerne debatt.
Det kan nok hende at Roger Berntsen og ikke minst jeg har oversett noe negativt.
Støtter meg litt på husk og historikk : Kan ikke huske at Roger Berntsen i slutten av September 2023 hadde Norwegian som nå er Norwegian Group på topp 8 lista si når det gjaldt investeringer.

Så mye har skjedd, det er det som er poenget her.
Norwegian Group er et helt annet selskap i 2024 enn det Norwegian var i 2023 på samme tid.

Redigert 25.09.2024 kl 17:49 Du må logge inn for å svare
Sognoksen1
25.09.2024 kl 16:08 3819

Dette går veien måtte short tape enda mer før de kaster kortene 💰😀
Strategi
25.09.2024 kl 15:58 3777

Blir ikke forundret om den bikker 13 kr allerede i morgen dersom den åpner sterkt som i dag.
Strategi
25.09.2024 kl 15:35 3695

Roger Berntsen er en solid Aksje guru med bena godt plantet på bakken.
Særdeles hyggelig å se at Norwegian Group er en av de 8 aksjene han har mest tro på.
NASLover
25.09.2024 kl 15:30 3681

Og enda en god nyhet, flygigant fikk dobbel oppgradering. Flybransjen på vei sterk opp etter falsk propaganda i det siste få måneder

https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/09/25/8184165/dobbel-oppgradering
NASLover
25.09.2024 kl 14:45 3710

Da har vi en sterk anbefaling og bekreftelse fra en av de flinkeste i aksjemarkedet, ikke noe annen enn Aksjeguru Roger Berntsens.

Langsiktig verdiskapning

Selv foretrekker Berntsen å se forbi sykliske svingninger og heller legge vekt på selskapers langsiktige fundamentale styrke.
- Forretningsmodellen må være bærekraftig, sier han.
- Jeg har elerinteresser i flere selskaper som i et globalt perspektiv er å anse som små og mellomstore.
Tre av aksjene Berntsen har mest tro på-Mowi, SalMar og Lerøy Seafood Group-befinner seg i oppdrettssektoren.
Dessuten har han lenge vært positiv til Tomra Systems. Også norske markedsledere som Orkla og Telenor er i porteføljen, og i tillegg kommer Borregaard, Nordic Semiconductor og Norwegian Air Shuttle.

Anbefalinger

Mowi
Salmar
Lerøy Seafood
Tomra Systems
Borregaard
Orkla
Telenor
Nordic Semiconductor
Norwegian Air Shuttle

https://www.finansavisen.no/finans/2024/09/25/8184127/roger-berntsen-borsutviklingen-avhenger-av-sentralbankene
Redigert 25.09.2024 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
Strategi
25.09.2024 kl 12:35 3688

Gode nyheter for oss som sitter i Norwegian Group og andre flyselskaper.
Ikke så bra for de som sitter i oljerelatert.
NASLover
25.09.2024 kl 12:00 3741

Dette er meget positivt å ha med seg når oljeprisen svekker seg betydelig fremover. En hint/signal for de som forstår

ABG Sundal Collier nedjusterer sitt oljeprisestimat for fjerde kvartal 2024 til fjerde kvartal 2025 til 75 dollar pr fat, ned fra 90 dollar pr fat tidligere. Gassprisestimatet for 2025 oppjusteres til 10,4 dollar pr mmbtu fra tidligere 9,5 dollar pr mmbtu.

For 2025 nedjusterer meglerhuset sine driftsresultatestimater for selskaper i sektoren under meglerhusets dekning med 10-30 prosent.

"På grunn av en kombinasjon av svak vekst i etterspørselen fra Kina og relativt høy vekst i produksjonen utenfor Opec, har både konsensus og vårt anslag for call-on-Opec for 2025 blitt negativ. Gitt marginalt negativ vekst i etterspørselen etter Opec-olje forventer vi at oljeprisen vil holde seg relativt flat på dagens nivå i 2025", skriver meglerhuset.
Redigert 25.09.2024 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
astonv
25.09.2024 kl 11:50 3772

Jeg stoler på at Karlsen har kontroll på kostnadene. Han er en gave for selskapet og oss aksjonærer. Ledelsen er utrolig viktig for langsiktige investorer. Er vi heldige inn i 2025 så holder olja seg under 80$ samtidig som krona styrkes. Da snakker vi 20 tallet :)
astonv
25.09.2024 kl 11:43 3669

Ja synd han holder på slikt. Mister jo helt tyngde når han igjen skal prate om alt det positive etter han har kjøpt. Selv er jeg skråsikker på min NAS investering- og lar meg på ingen måte påvirke av det som blir skrevet. Jeg reiser selv mye med NAS privat og i jobb. Har mange bekjente som nå har byttet over fra SAS til NAS. Den trenden vil merkes på NAS tallene mot slutten av året og spesielt i 2025.
Strategi
25.09.2024 kl 11:21 3675

Ransen har skiftet "ham" til Kamelon.
Egentlig litt trist at en som har vært en god skribent her inne basert på god kunnskap rundt Norwegian Group nå skriver om aksjen på "egen interesse" "egen posisjonering" i stedet for å skrive om selskapet og fremtidsutsiktene.
Hvor har det blitt av de godt "fakta" fundamenterte innleggene.
Ellers så sitter i alle fall jeg lastet til ripa og er bombesikker på det fundamentale i Norwegian Group og hvilke store fordeler de har om dagen sett i forhold til
oljepris /valutaene USD og EUR.
Kåre Grønn
25.09.2024 kl 09:17 3834

Svært positivt som det har vært hele veien. Nas har full kontroll!!
NASLover
25.09.2024 kl 08:29 2791

Ransen skrev Lykke til
Det var ikke svaret på spørsmålet mitt. Og ja trenger ikke noe lykke fra deg. Keep it for yourself, du trenger det mer enn meg
Redigert 25.09.2024 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
25.09.2024 kl 08:14 2808

Helt enig.
Ransen må forøvrig gjerne komme med eksempler så vi får ta del i oppgangen, ref.: «når børsen er full av andre super billige selskaper som kan fyke til himmels når som helst...»☺️
Redigert 25.09.2024 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
NASLover
25.09.2024 kl 08:06 2771

Takk for din nydelig spøk, made my day.

NAS er allerede langt innpriset for lav sesong pga ulike årsaker gjennom de siste 4.5 måneder. Nå er det tid å kjøre aksjen motsatt vei. Hvilke andre selskaper i bransjen går nedover? Både Ryanair og EasyJet har steget 11% og 16% ish henholdsvis i den siste tida? Hva snakker du om, hvor er lavseasong prising?. September, October er det perfekt inngang ellers blir det for sent. Kan du nevne andre selskaper som kan gå til himmel slik at andre kan investere?

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 24. sep 2024

Norwegian Air Shuttle har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 11.64 kroner. Videre oppgang til 13.64 kroner eller mer er signalisert. Aksjen har støtte ved cirka 10.00 kroner og motstand ved cirka 13.30 kroner. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 59)
Redigert 25.09.2024 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Ransen
25.09.2024 kl 01:16 2725

Investtech hadde samme analyse i sept-okt i fjor. Bransjen er for tiden ned i europa og NAS har osgå en tendens til å falle litt foran lavsesongen. Inntil det blir våpenhvile i midtøsten og Ukraina og vi får bekreftet at de har kontroll på kostnadene så vil aksjen aksjen være vinglete. Kanskje ting endrer seg til Q3 eller Q4, men mange investorer selger seg ut og putter pengene i annet spennende kortsiktig for så å komme tilbake både med mer cash og muligens på lavere inngang.
Nas er sterk og bra, men det er ingen grunn til å ligge sidelengs her gjennom lavsesong når børsen er full av andre super billige selskaper som kan fyke til himmels når som helst...
Slettet bruker
24.09.2024 kl 23:20 2798

Nå har Investtech oppdatert til kjøp på alle distanser og kursmål 13,6, og mange bruker dem som veileder så det skaper kanskje litt trygghet.
Singa
24.09.2024 kl 11:11 3260

Syns ikke en skal ta noe for gitt i denne aksjen, om det hender det du sier er det klart bra men hold hodet kalt og ikke finn på noe extraordinert
Fjellbris
24.09.2024 kl 10:18 3241

Om ikke lenge legger NAS frem trafikk tall for september som kommer til å være meget gode, og ikke minst påfølgende Q3 resultat som blir tidenes beste Q3 resultat. Tipper vi da får guiding om at NAS i år leverer helt i øvre del av guidet resultat i år (guiding 2.1-2,6), og kanskje litt over, og da starter reprising mot kr 14-15 i første omgang, neste vinter/vår går ferden videre opp mot 18-20 igjen.
IKKE noe som tyder på mindre reiseaktivitet, ikke så langt i år, ikke nå og neste år senest settes også renten ned, land rundt oss som feks Sverige har jo allerede gjort det. I Sverige blir også forøvrig fly skatten redusert neste år.
Singa
24.09.2024 kl 10:12 3218

Interessen for aktien har gått rett kraftig tilbake som jeg kan se, volumet daglig er betydelig lavere en for noen måneder siden og det kan skyldes bla klønete håndtering av NAS finnansielle meldinger. Mange ble tatt på senga og mange tapte rett mye penger, en investering som endte i "crash and burn" og de samme mindre aksjonerer ungår nå aktien. Shortere har også klart å rote det til for "vanlige" investorer. MEN det finns håp om en ser på teknisk analyse, støtten på ca 11.74 holder stand enn så lenge og øker interessen og volumet fram mot trafikk tal så er det ett såkalt "golden cross" på gang og fortsetter RSI 14 og stige slik at det hender da går den rett opp mot 14. "Golden cross" er i seg selv ett knallsikkert kjøpssignal men det har en viss treghet så en kan ikke vente til kryssningspunktet en må investere för det hender. Da krysser vi fingrene, og for meg er dette siste gang jeg investerer i NAS on den ikke nå går oppover.fra 11.74. Have a great day.
Kåre Grønn
24.09.2024 kl 09:01 3321

Reiselivet tar fullstendig av nå. Klima i Norge er ikke til å leve med. Alt og alle reiser og reisekalenderen har blitt helt annerledes. NAS tjener penger som gress!! Norsk politikk tilrettelegger for selskaper som Norwegian og spesielt når Norwegian blir grønnere og grønnere. Norwegian skulle vært i 20 for lenge siden.Svarene kommer, så vis tålmodighet! Hau hau!!
Redigert 24.09.2024 kl 09:04 Du må logge inn for å svare
Pilteri
23.09.2024 kl 20:53 3704

Ikke hør på eierne, de har sin egen agenda...er vel ingen som er på børs for å tjene penger eller?😉
NASLover
23.09.2024 kl 20:47 3616

Det tviler jeg på at ikke skal skje, når Q3 rapporten nærmer seg ila en måned. kan være livsfarlig. Grunne at Qube øker fordi dem sliter med inndekkning og kjøper mer og mer å få ned snitt. Qube short minner meg samme som ifjor når dem øker og øker hver uke for å komme seg ut men det ble alt for dyrt for Qube til slutt. Kan få samme smell i år, har ikke lært seg

kan hende at 12 ryker i morgen tidlig
Redigert 23.09.2024 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Dan
23.09.2024 kl 20:30 3614

Jeg tror at NAS vil se en økning i synlige shortposisjoner i løpet av denne uken. Kan tenke meg at det totale antallet shortede aksjer vil ligge mellom 15 og 20 millioner mot slutten av uken, med bidrag fra Capital Found og Voleon Capital.

Pilteri
23.09.2024 kl 18:58 3704

Tviler på at eierne krever gode og økende resultater i alle år fremover. Hvorfor skulle det?
Ransen
23.09.2024 kl 18:43 3696

Alt dette er vel og bra, men vi kommer ikke utenom at kostnadene har økt betraktelig i 2024. Når ikke billettprisene kan økes uten at det går ut over fyllingsgraden så er alternativet å kutte kostnadene og lage upopulær stemning.
Selskapet er bra men med store eiere er det nærmest et krav til gode og økende resultater i alle år fremover.
Kåre Grønn
23.09.2024 kl 18:31 3715

Norwegian Air Shuttle gjør det ganske bra i 2024, med økt kapasitet og passasjervekst. I andre kvartal 2024 økte inntektene til 9,35 milliarder kroner, men nettoresultatet falt litt til 477,1 millioner kroner sammenlignet med året før​(
Simply Wall St
). Flyselskapet fraktet 6,3 millioner passasjerer i dette kvartalet, i tillegg til 1 million passasjerer gjennom Widerøe, som Norwegian kjøpte tidligere i år​(
Aviation24.be
).

Norwegian har også fått anerkjennelse for sin punktlighet og regularitet, og ble kåret til Europas mest punktlige flyselskap i mai 2024​(
Mynewsdesk
)​(
Aviation24.be
). Selskapet lanserte 27 nye ruter for vintersesongen, inkludert destinasjoner som Dubai, Agadir og Tromsø​(
Mynewsdesk
).

Til tross for veksten står Norwegian overfor noen utfordringer, som lavere billettpriser på grunn av dempet etterspørsel og forsinkelser i leveringen av fly fra Boeing. Dette kan påvirke veksten i 2025​(
Mynewsdesk
)​(
Aviation24.be
). Likevel forventes flåten å vokse til over 90 fly innen sommeren 2025, noe som vil støtte videre ekspansjon​(
Mynewsdesk
).
NASLover
23.09.2024 kl 16:40 3703

Visste du at Norwegian har steget over 10% i den svakeste måned av Sep som du hevder......forstår ikke hvor henter du informasjon fra?????
Slettet bruker
23.09.2024 kl 15:33 3780

Hausser ved nedgang, baisser når det går opp. Noen spøkte og sa de kjøpte når ricoco frydet seg og solgte når strategi ble for ivrig, likeså kan man se hvilken vei det trender ved å lese Ransens poster.

Jeg gidder ikke spekulere rundt motiver enkelte er bare verdensmestre i skivebom, men jeg vet hvem som tjener på å få folk til å kjøpe i nedgang for så å lure dem til å selge ved oppgang.

Hva skjedde med oppkjøp, utbytte, vidunderet Karlsen og det strålende fundamentet, liksom? 😉
Ransen
23.09.2024 kl 15:17 3789

Det er på sikt. Vi kommer visst ikke unna sesongvariasjonene i denne bransjen. Akkurat nå venter investorene på ny guiding for 2025 basert på det resultatet NAS ender opp med for 2024.
Karlsen sa allerede under Q2 at de måtte se på flytting av kapasitet da pilotoppgjøret ble aldeles for dyrt.
Den jobben er de i gang med.
NASLover
23.09.2024 kl 15:08 3803

Godt forklart med data som passer deg særlig å bruke Mossigje kjøpt og såkalt analyse, hva med de andre analytiker som har snitt kursen rundt 15? Tror de alle andre tar feil? Merkelig innsats
Redigert 23.09.2024 kl 15:13 Du må logge inn for å svare
Ransen
23.09.2024 kl 14:58 3809

Se bare på historikken til NAS gjennom årene og også de øvrige flyselskapene. Alle faller i september-oktober. Spenningen ligger i hvor bunnen er. Ingen teknisk analyse eller selskapenes styrke kan påvirke dette.
Kan hende at Mossige får rett i at aksjen skal til 9 kroner i høst, men den er ikke i 9 kroner i februar 25.
Akkurat nå er har bransjen noen geopolitiske utfordringer som smitter over på hverandre. I tillegg er det full stopp i Boeing Max produksjonen da 30000 arbeidere er i streik hvilket betyr ytterligere forsinkelser på å oppgradere flåten med siste teknologi.
Slettet bruker
23.09.2024 kl 14:28 3857

Ser ut som både salgsviljen og kjøpergleden er borte akkurat nå, og da blir det fort kjedelig for short. Blir risikabelt å presse den lavere og om ikke salgsordrene er der så får de heller ikke dekket inn volumet uten å presse kursen opp.

Vanskelig å lese så klart men om folk fortsetter å sitte stille da kan det være kursen må opp igjen før de dumper på ny, og i såfall unngår vi det helt store fallet da blir dette mer som en fartsbomp.

Har Norwegian gått tom for lettskremte høns? Det er i såfall veldig godt nytt. I såfall.