NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 166196

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
25.09.2024 kl 09:17 3828

Svært positivt som det har vært hele veien. Nas har full kontroll!!
Strategi
25.09.2024 kl 11:21 3669

Ransen har skiftet "ham" til Kamelon.
Egentlig litt trist at en som har vært en god skribent her inne basert på god kunnskap rundt Norwegian Group nå skriver om aksjen på "egen interesse" "egen posisjonering" i stedet for å skrive om selskapet og fremtidsutsiktene.
Hvor har det blitt av de godt "fakta" fundamenterte innleggene.
Ellers så sitter i alle fall jeg lastet til ripa og er bombesikker på det fundamentale i Norwegian Group og hvilke store fordeler de har om dagen sett i forhold til
oljepris /valutaene USD og EUR.
astonv
25.09.2024 kl 11:43 3663

Ja synd han holder på slikt. Mister jo helt tyngde når han igjen skal prate om alt det positive etter han har kjøpt. Selv er jeg skråsikker på min NAS investering- og lar meg på ingen måte påvirke av det som blir skrevet. Jeg reiser selv mye med NAS privat og i jobb. Har mange bekjente som nå har byttet over fra SAS til NAS. Den trenden vil merkes på NAS tallene mot slutten av året og spesielt i 2025.
astonv
25.09.2024 kl 11:50 3766

Jeg stoler på at Karlsen har kontroll på kostnadene. Han er en gave for selskapet og oss aksjonærer. Ledelsen er utrolig viktig for langsiktige investorer. Er vi heldige inn i 2025 så holder olja seg under 80$ samtidig som krona styrkes. Da snakker vi 20 tallet :)
NASLover
25.09.2024 kl 12:00 3735

Dette er meget positivt å ha med seg når oljeprisen svekker seg betydelig fremover. En hint/signal for de som forstår

ABG Sundal Collier nedjusterer sitt oljeprisestimat for fjerde kvartal 2024 til fjerde kvartal 2025 til 75 dollar pr fat, ned fra 90 dollar pr fat tidligere. Gassprisestimatet for 2025 oppjusteres til 10,4 dollar pr mmbtu fra tidligere 9,5 dollar pr mmbtu.

For 2025 nedjusterer meglerhuset sine driftsresultatestimater for selskaper i sektoren under meglerhusets dekning med 10-30 prosent.

"På grunn av en kombinasjon av svak vekst i etterspørselen fra Kina og relativt høy vekst i produksjonen utenfor Opec, har både konsensus og vårt anslag for call-on-Opec for 2025 blitt negativ. Gitt marginalt negativ vekst i etterspørselen etter Opec-olje forventer vi at oljeprisen vil holde seg relativt flat på dagens nivå i 2025", skriver meglerhuset.
Redigert 25.09.2024 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
Strategi
25.09.2024 kl 12:35 3681

Gode nyheter for oss som sitter i Norwegian Group og andre flyselskaper.
Ikke så bra for de som sitter i oljerelatert.
NASLover
25.09.2024 kl 14:45 3704

Da har vi en sterk anbefaling og bekreftelse fra en av de flinkeste i aksjemarkedet, ikke noe annen enn Aksjeguru Roger Berntsens.

Langsiktig verdiskapning

Selv foretrekker Berntsen å se forbi sykliske svingninger og heller legge vekt på selskapers langsiktige fundamentale styrke.
- Forretningsmodellen må være bærekraftig, sier han.
- Jeg har elerinteresser i flere selskaper som i et globalt perspektiv er å anse som små og mellomstore.
Tre av aksjene Berntsen har mest tro på-Mowi, SalMar og Lerøy Seafood Group-befinner seg i oppdrettssektoren.
Dessuten har han lenge vært positiv til Tomra Systems. Også norske markedsledere som Orkla og Telenor er i porteføljen, og i tillegg kommer Borregaard, Nordic Semiconductor og Norwegian Air Shuttle.

Anbefalinger

Mowi
Salmar
Lerøy Seafood
Tomra Systems
Borregaard
Orkla
Telenor
Nordic Semiconductor
Norwegian Air Shuttle

https://www.finansavisen.no/finans/2024/09/25/8184127/roger-berntsen-borsutviklingen-avhenger-av-sentralbankene
Redigert 25.09.2024 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
NASLover
25.09.2024 kl 15:30 3675

Og enda en god nyhet, flygigant fikk dobbel oppgradering. Flybransjen på vei sterk opp etter falsk propaganda i det siste få måneder

https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/09/25/8184165/dobbel-oppgradering
Strategi
25.09.2024 kl 15:35 3689

Roger Berntsen er en solid Aksje guru med bena godt plantet på bakken.
Særdeles hyggelig å se at Norwegian Group er en av de 8 aksjene han har mest tro på.
Strategi
25.09.2024 kl 15:58 3771

Blir ikke forundret om den bikker 13 kr allerede i morgen dersom den åpner sterkt som i dag.
Sognoksen1
25.09.2024 kl 16:08 3813

Dette går veien måtte short tape enda mer før de kaster kortene 💰😀
Strategi
25.09.2024 kl 17:03 3845

Det er vel noe av dette vi ser i hele Europa og også i USA .
Det meldes om flere passasjerer og høyere fyllingsgrad enn på samme tid 2023.
For Norwegian Group sin del som bygde seg opp en solid egenkapital gjennom 2023 betyr dette at utgangspunktet for året 2024 ikke kan sammenlignes med tidligere, jeg mener kursmålene i år bør og blir satt vesentlig høyere enn i 2023/starten på 2024.
En viktig grunn til dette er at Widerøe kjøpet har hatt full effekt det meste av 2024.
Med en oljepris på 74.14 USD "as we speak" må dette etter min mening gå mer enn bra.
Det neste ut nå er lanseringen av "SPENN" som Geir Karlsen og Stordalen har euforiske forventninger til.
Så, enig med , Roger Berntsen.
Trafikktall for September er kun noen dager unna og basert på tilgjengelig informasjon fra markedet må vi med rette kunne anta et dette blir bra og "bedre enn September 2023.
Hvis man tenker tilbake på året 2023 er det i mitt hode slett ikke unaturlig at kursen er på et helt annet nivå enn i 2023, det samme vil gjelde videre stigning.
Selskapet er solid og godt lastet med egenkapital med et Widerøe kjøpt kontant, bedre kan det ikke bli etter mening.
Kjør gjerne debatt.
Det kan nok hende at Roger Berntsen og ikke minst jeg har oversett noe negativt.
Støtter meg litt på husk og historikk : Kan ikke huske at Roger Berntsen i slutten av September 2023 hadde Norwegian som nå er Norwegian Group på topp 8 lista si når det gjaldt investeringer.

Så mye har skjedd, det er det som er poenget her.
Norwegian Group er et helt annet selskap i 2024 enn det Norwegian var i 2023 på samme tid.

Redigert 25.09.2024 kl 17:49 Du må logge inn for å svare
JohnK
25.09.2024 kl 17:49 3786

Man trenger ikke mye fantasi for å se hvor kursen er på vei hen, med penger på bok og trafikktall som smeller i bordet neste uke. Den negative trenden (som i stor grad var et resultat av baissing og ikke reelle faktorer) er brutt og vi skal fortsette oppover det neste halvåret.
Ransen
25.09.2024 kl 20:07 3837

Norskekronen er altså en katastrofe selv med doble rentekutt i USA og rentekutt i eurosonen mot at Norges bank holder renten uendret. Hadde virkelig håpet at en styrking av kronen kunne roe ned kostnadsøkningen, men nå blir det bare "galt værre"
Bolster
25.09.2024 kl 20:16 3864

Er du ikke fornøyd med billigere jet fuel? Er vel en relativt stor utgift? Hva skjedde med dine store spådommer om snarlig oppkjøp?
Strategi
25.09.2024 kl 20:55 3816

Du gjør deg tydeligvis dummere enn du sannsynligvis er og det er faktisk litt trist og se at du bruker så mye krefter på å feil informere.
Mistenker at du har flere nick og at et av de er rischioso.
Normale mennesker kjenner sterkt på å skrive usannheter og direkte løgn.
Mangelen på denne sperren er tydeligvis helt fraværene.
For å svare på innlegget ditt når det gjelder valuta, så er det fremdeles slik at fallet i oljepris som akkurat nå er: USD 73,46 altså 10 USD under hegdet pris.
Fallet i oljepris mot svekket NOK mot USD er en stooor fordel favør Norwegian Group, videre er det forventninger/frykt for at oljen kan falle videre ned i intervallet mellom 60 og 70 USD.
En annen ting jeg har hørt fra god kilde er at sannsynligheten for at hegdet pris på84 USD er reforhandlet, denne informasjonen har jeg ikke fått verifisert.
Mulig andre her inne har noe verifisert info rundt dette.

Ha ellers en fin kveld.


Pilteri
25.09.2024 kl 21:02 3817

Da var denne "Ransen" også blokkert av selveste Pilteri😉Gidder ikke å lese vrøvlet han kommer med. Er faktisk elendig å baisse også...
Fjellbris
25.09.2024 kl 21:59 3738

Surt å ha solgt for tidlig Ransen, og så stiger bare NAS mens du baiser for harde livet for billigere inngang? Ikke så lenge siden du hauset vilt mens aksjen var 4-5 kroner over dagens kurs, så ikke for sent å ta plass igjen. Ja NAS har startet oppturen og du misset en del, men langt igjen opp til både 15 og 20, og opp mot de nivåene skal vi igjen som du vet i løpet av vinter/vår 25.
Strategi
25.09.2024 kl 22:27 3690

At "guru" Roger Berntsen har Norwegian på dette tidspunkt som en av sine 9 favoritter på Oslo Børs må jeg si var en sterk bekreftelse på atvi sitter godt plaasert i Norwegian Group.
Har aldri vært tvil om dette i mitt hode, men en fin bekreftelse var det.

Re:
9. apr. 2024 · Hvor mange selskaper på Oslo Børs? I april 2023 var det over 340 selskaper listet på Oslo Børs. Dette antallet inkluderer selskaper notert på Oslo Børs’ hovedmarked, Euronext Growth
----
Med andre ord så er det mange selskaper på børsen, og det er flott at Norwegian Group får oppmerksomhet og tillit helt i toppskiktet av Roger Berntsen
nad.oslo
26.09.2024 kl 10:11 3331

Nas i farta 😊
Singa
26.09.2024 kl 10:21 3311

"guru" Berntsen hadde også NOD på sin liste, ned i dag -24+%. Men om en titter på NAS så er det bevist, mørbanka høns kan også fly om enn ikke så høyt så er den oppe og høyere skal den fly ser det ut som. Det tekniske bildet stemmer med virkeligheten så har du tørt krutt så kan det lønne seg å investere det her. Men igjen, dette er børs og alt kan hende så go easy.
Redigert 26.09.2024 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
Gordon Ekko
26.09.2024 kl 10:46 3288

Guruer tar også feil. Akkurat som alle oss andre.
Tør du ikke ta feil, så tør du egentlig ikke gjøre noe. Fokuser heller på å bygge noe istedenfor alltid å rakke ned på flinke folk.
Bullen
26.09.2024 kl 10:59 3258

Fokus på lav olje pris fremover gjør at NAS er et bra sted å være nå. Det er det mange som ser. Sannsynligvis vil aksjen stige en del fremover mot Q3.som blir veldig bra
Fjellbris
26.09.2024 kl 11:39 3192

Helt enig👍
Hvor ble det av Richioso mfl. som skrek om 1 sifret?😉

Ransen, tok du mitt råd og kom deg inn igjen? Du får finne frem igjen hause argumentene dine du brukte da NAS var 4-5 kroner dyrere vs i dag og bli med opp igjen dit frem mot og etter Q3 presentasjon/Q4 pres.
Redigert 26.09.2024 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
Bullen
26.09.2024 kl 11:48 3171

Ca.6,8 mill synlige aksjer som ligger short- sikkert mange fler. Hva gjør den gjengen nå? Hvis Saudi gjør alvor, forblir oljeprisen lav en god stund fremover.
Tør shorterne å gamble mot det? Sikkert noen av dem gjør det, mens de fleste kaster nok kortene etter hvert.
NASLover
26.09.2024 kl 12:24 3095

Da har vi dagens nyhet fra en andre aksjeguru i aksjemarkedet
Hvem som kan tjene penger når oljeprisen faller og hvilke aksjer man bør satse på, svarer aksjestrateg Paul Harper

Oljeprisfallet: Her er AKSJENE du BØR satse på

Den enes død kan være den andres brød. Disse selskapene mener aksjestrateg Paul Harper vil tjene på oljeprisfallet.

- Hvem tjener mest på lav oljepris?

Fly og konsum

- Norwegian får også en fordel av dette fallet fordi selskapet er storforbruker av oljeprodukter, sier Harper.

Det seneste året har oljeprisen falt fra godt over 90 dollar fatet til nærmere 70 dollar. I samme periode har Norwegian-aksjen steget nesten 50 prosent. Torsdag løfter Norwegian-aksjen seg nye 2 prosent.

https://www.finansavisen.no/finans/2024/09/26/8184604/oljeprisfallet-her-er-aksjene-du-bor-satse-pa
Redigert 26.09.2024 kl 12:47 Du må logge inn for å svare
Strategi
26.09.2024 kl 15:52 2863

Norwegian Group er som forventet i sterkt driv når vi går inn i 2 uker med sterk Høstferie , først ut er Østlandet, så kommer vel resten av landet i del 2.
Ellers er Norwegian Group sin største utgift olje i sterkt fall, minus 4,41% 70,46 USD
Har medfølelse for de som sitter i olje men glad på Norwegian Group sine vegne.
Har sterk tro på at vi kun er i starten av en sterkt utvikling videre opp.
Redigert 26.09.2024 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
Bullen
26.09.2024 kl 15:52 2873

Lenge siden vi har sett Norwegian i så god form 💰
Begynte sånn omtrent å ta av når USA våknet - short inndekning ?
Redigert 26.09.2024 kl 16:01 Du må logge inn for å svare
NASLover
26.09.2024 kl 16:08 2851

Uten tvil, vi er nesten tilbake på det nivået når siste gang guiding var nedjustert og aksjen var raset som en stein nedover.

Nå når oljeprisen faller som stein og blir liggende der i 2025 så NAS går opp som en 🚀. Har sagt det et par uka side at ikke rart om kursen står i 14 i om en måned og vi er godt i gang på det.

Ellers de som er fortsatt skeptisk er ikke så sent å komme inn i Norwegian group. Ransen det kler deg ikke å komme med biassing når det er klart tegn at aksjen skal oppover. Tror du bare later å ikke godta virkeligheten.

Både Berntsens og Harper kom med sterk anbefaling i går og i dag så det er bare å satse på for en kjempe avkastning
Redigert 26.09.2024 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
Strategi
26.09.2024 kl 16:46 2756


Solid dag og solid avslutning i sluttauksjonen selv om "day traderne" som vanlig går ut på slutten av dagen
Så, her er det bare å klappe i hendene, alt ligger nå til rette for en solid oppgang mot kvartal 3.
Strategi
26.09.2024 kl 20:05 2527

NORSK BULLS

STAY LONG
Close
12.65
Prev.Close
12.32

Signal Update
Our system’s recommendation today is to STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 25.09.2024, 1 day ago, when the stock price was 12.32. Since then NAS.OL has risen by +2.72%.
Market Outlook
You may relax since our STAY LONG position is secure. The share price is above the confirmation level, and we still have the scope to let the profits run. The market action does not cast a serious doubt on the wisdom of going long.

Pilteri
26.09.2024 kl 20:11 2543

Noen som ønsker å si noe om de grassate kostnadene nå eller, hæ???🤑
Slettet bruker
26.09.2024 kl 20:48 2481

Nå tør til og med jeg friskmelde denne aksjen. Et ganske rævva innhopp egentlig, umiddelbart fall rett etter, men likevel profitt akkurat det jeg forutså og ja den shortinga ble bare en fartsdump akkurat som trenden tilsa. Denne gangen dyppet jeg tåa, men fremover skal jeg våge å vasse litt.

Lurer på hva SB1s kunder, de som var godtroende nok til å la seg lure av Mossige og som solgte kanskje med tap dessuten, tenker om mekleren sin nå? Alle unntatt dem tjente nok godt, på det kursfall han såkalte analytikere der var med å fremprovosere.

Såpass skivebom og når man dessuten leser hvor løst baserte hans to nedgraderinger faktisk var, det var jo bare unyansert, krisemaksimert, spekulativ synsing hele det røret hans han kunne likesågodt skrevet "æsjabæsja flyaksjer asså går sikkert helt skeis"...

Det finnes ord men jeg vet ikke om forumet tillater sånt. Gleder meg til å tjene godt på Nas fremover mot våren, og hadde jeg vært småsparer hos SB1 da ville jeg flyttet pengene et annet sted de folka der, det virker for meg som om de ivaretar helt andre interesser enn kundenes.
Singa
27.09.2024 kl 06:49 2187

Tror kansje vi skal roe ned litt, aksjen er ikke opp mer enn ca 2 kr siden den bunnet ut.
Det ser riktig nok lovende ut, men kansje en skal fundere over hva som er sagt. Ledelsen sier de har for høye kostnader, er det mulig og be ansatte jobbe mer samtidigt som bedriften tjener mer og mer? Ser ledelsen noe komme lenger frem.? Bare undrer på om året som helhet blir så bra som noen her inne tror. Ingen ting er bedre en om alt går til himmels, men jeg er skeptisk lenger frem.
Redigert 27.09.2024 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Strategi
27.09.2024 kl 08:09 2051

Jeg skjønner hva du mener. Alle som driver bedrift eller er investert i bedrifter er selvfølgelig bekymret for kostnader og ikke minst lønn.
Dette brukes som som argument i alle forhandlinger, og skjer hvert år i alle bedrifter.
Enkelte bedrifter vokser og må utvide/ flytte for å få mer plass som er en stor investering samtidig som nye medarbeidere må ansettes.
Andre må nedskalere , si opp ansatte og redusere sine kvadrat metere.
Meget enkelt forklart selvfølgelig.
De fleste bedriftsledere vil alltid kommunisere frykt for høye kostnader og det er selvfølgelig en"ektefølt" følelse, det er viktig å holde kostnadene nede.
Poenget er at høye kostnader "alltid" vil være et argument mot et lønnsøppgjør som en bekymring. "Alltid".
Så må kostnader kuttes andre steder og dette har selvfølgelig også Norwegian Group fokus på som alle andre, samt fokus på å drifte selskapene så godt som mulig.
I år er det slik at for Norwegian sin del ser det ut til at det driftes godt og selskapet har så langt vist gode resultater kvartal for kvartal.
Siden i sommer har oljeprisen som er selskapets desidert høyeste kostnad falt kraftig og dette vil selvfølgelig være et uforutsett element med store fordeler.
Min mening er at Norwegian Group uten dette fallet i oljeprisen ville levert meget gode tall.
Nå kommer dette fallet som en bonus.
Det som kommuniseres fra Avinor og andre flyselskaper er at det er bra trøkk i markedet og at folk flytter på seg.
Jeg tror ikke vi skal være så bekymret, stol på en meget dyktig CEO Geir Karlsen, han kan sakene sine.
Kursmålene vil flyttes kraftig videre opp, det er en naturlig konsekvens av utviklingen.
Redigert 27.09.2024 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Strategi
27.09.2024 kl 09:06 1926

Vi kan vel egentlig bare konstatere at Norwegian Group knapt er ute av startblokka og er et svært godt utgangspunkt for inngang.
Om få dager kommer trafikktall for september med påfølgende kvartal 3 tall, sannsynligvis vil kursen gå sterkt fremover.
Aksjen har knapt begynt å røre på seg.
Singa
27.09.2024 kl 09:18 2157

Noen som har styr på om shorten minsker?
Redigert 27.09.2024 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
NASLover
27.09.2024 kl 09:42 2105

Det har jeg forklart tidligere

NASLover

23.09.2024 kl 20:472649

Dan skrev Jeg tror at NAS vil se en økning i synlige shortposisjoner i løpet av denne uken. Kan tenke meg at d.. 

Det tviler jeg på at ikke skal skje, når Q3 rapporten nærmer seg ila en måned. kan være livsfarlig. Grunne at Qube øker fordi dem sliter med inndekkning og kjøper mer og mer å få ned snitt. Qube short minner meg samme som ifjor når dem øker og øker hver uke for å komme seg ut men det ble alt for dyrt for Qube til slutt. Kan få samme smell i år, har ikke lært seg

Akkurat nå sylig short ligger på 0.71% av Qube

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140