NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 317643

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target

Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%

https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
KĂ„re GrĂžnn
25.09.2024 kl 09:17 4860

SvĂŠrt positivt som det har vĂŠrt hele veien. Nas har full kontroll!!
Strategi
25.09.2024 kl 11:21 4705

Ransen har skiftet "ham" til Kamelon.
Egentlig litt trist at en som har vÊrt en god skribent her inne basert pÄ god kunnskap rundt Norwegian Group nÄ skriver om aksjen pÄ "egen interesse" "egen posisjonering" i stedet for Ä skrive om selskapet og fremtidsutsiktene.
Hvor har det blitt av de godt "fakta" fundamenterte innleggene.
Ellers sÄ sitter i alle fall jeg lastet til ripa og er bombesikker pÄ det fundamentale i Norwegian Group og hvilke store fordeler de har om dagen sett i forhold til
oljepris /valutaene USD og EUR.
astonv
25.09.2024 kl 11:43 4698

Ja synd han holder pÄ slikt. Mister jo helt tyngde nÄr han igjen skal prate om alt det positive etter han har kjÞpt. Selv er jeg skrÄsikker pÄ min NAS investering- og lar meg pÄ ingen mÄte pÄvirke av det som blir skrevet. Jeg reiser selv mye med NAS privat og i jobb. Har mange bekjente som nÄ har byttet over fra SAS til NAS. Den trenden vil merkes pÄ NAS tallene mot slutten av Äret og spesielt i 2025.
astonv
25.09.2024 kl 11:50 4800

Jeg stoler pÄ at Karlsen har kontroll pÄ kostnadene. Han er en gave for selskapet og oss aksjonÊrer. Ledelsen er utrolig viktig for langsiktige investorer. Er vi heldige inn i 2025 sÄ holder olja seg under 80$ samtidig som krona styrkes. Da snakker vi 20 tallet :)
NASLover
25.09.2024 kl 12:00 4771

Dette er meget positivt Ä ha med seg nÄr oljeprisen svekker seg betydelig fremover. En hint/signal for de som forstÄr

ABG Sundal Collier nedjusterer sitt oljeprisestimat for fjerde kvartal 2024 til fjerde kvartal 2025 til 75 dollar pr fat, ned fra 90 dollar pr fat tidligere. Gassprisestimatet for 2025 oppjusteres til 10,4 dollar pr mmbtu fra tidligere 9,5 dollar pr mmbtu.

For 2025 nedjusterer meglerhuset sine driftsresultatestimater for selskaper i sektoren under meglerhusets dekning med 10-30 prosent.

"PÄ grunn av en kombinasjon av svak vekst i etterspÞrselen fra Kina og relativt hÞy vekst i produksjonen utenfor Opec, har bÄde konsensus og vÄrt anslag for call-on-Opec for 2025 blitt negativ. Gitt marginalt negativ vekst i etterspÞrselen etter Opec-olje forventer vi at oljeprisen vil holde seg relativt flat pÄ dagens nivÄ i 2025", skriver meglerhuset.
Redigert 25.09.2024 kl 12:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
Strategi
25.09.2024 kl 12:35 4720

Gode nyheter for oss som sitter i Norwegian Group og andre flyselskaper.
Ikke sÄ bra for de som sitter i oljerelatert.
NASLover
25.09.2024 kl 14:45 4741

Da har vi en sterk anbefaling og bekreftelse fra en av de flinkeste i aksjemarkedet, ikke noe annen enn Aksjeguru Roger Berntsens.

Langsiktig verdiskapning

Selv foretrekker Berntsen Ä se forbi sykliske svingninger og heller legge vekt pÄ selskapers langsiktige fundamentale styrke.
- Forretningsmodellen mÄ vÊre bÊrekraftig, sier han.
- Jeg har elerinteresser i flere selskaper som i et globalt perspektiv er Ä anse som smÄ og mellomstore.
Tre av aksjene Berntsen har mest tro pÄ-Mowi, SalMar og LerÞy Seafood Group-befinner seg i oppdrettssektoren.
Dessuten har han lenge vÊrt positiv til Tomra Systems. OgsÄ norske markedsledere som Orkla og Telenor er i portefÞljen, og i tillegg kommer Borregaard, Nordic Semiconductor og Norwegian Air Shuttle.

Anbefalinger

Mowi
Salmar
LerĂžy Seafood
Tomra Systems
Borregaard
Orkla
Telenor
Nordic Semiconductor
Norwegian Air Shuttle

https://www.finansavisen.no/finans/2024/09/25/8184127/roger-berntsen-borsutviklingen-avhenger-av-sentralbankene
Redigert 25.09.2024 kl 18:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
NASLover
25.09.2024 kl 15:30 4715

Og enda en god nyhet, flygigant fikk dobbel oppgradering. Flybransjen pÄ vei sterk opp etter falsk propaganda i det siste fÄ mÄneder

https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/09/25/8184165/dobbel-oppgradering
Strategi
25.09.2024 kl 15:35 4725

Roger Berntsen er en solid Aksje guru med bena godt plantet pÄ bakken.
SÊrdeles hyggelig Ä se at Norwegian Group er en av de 8 aksjene han har mest tro pÄ.
Strategi
25.09.2024 kl 15:58 4807

Blir ikke forundret om den bikker 13 kr allerede i morgen dersom den Ă„pner sterkt som i dag.
Sognoksen1
25.09.2024 kl 16:08 4848

Dette gĂ„r veien mĂ„tte short tape enda mer fĂžr de kaster kortene 💰😀
Strategi
25.09.2024 kl 17:03 4876

Det er vel noe av dette vi ser i hele Europa og ogsÄ i USA .
Det meldes om flere passasjerer og hÞyere fyllingsgrad enn pÄ samme tid 2023.
For Norwegian Group sin del som bygde seg opp en solid egenkapital gjennom 2023 betyr dette at utgangspunktet for Äret 2024 ikke kan sammenlignes med tidligere, jeg mener kursmÄlene i Är bÞr og blir satt vesentlig hÞyere enn i 2023/starten pÄ 2024.
En viktig grunn til dette er at WiderĂže kjĂžpet har hatt full effekt det meste av 2024.
Med en oljepris pÄ 74.14 USD "as we speak" mÄ dette etter min mening gÄ mer enn bra.
Det neste ut nÄ er lanseringen av "SPENN" som Geir Karlsen og Stordalen har euforiske forventninger til.
SĂ„, enig med , Roger Berntsen.
Trafikktall for September er kun noen dager unna og basert pÄ tilgjengelig informasjon fra markedet mÄ vi med rette kunne anta et dette blir bra og "bedre enn September 2023.
Hvis man tenker tilbake pÄ Äret 2023 er det i mitt hode slett ikke unaturlig at kursen er pÄ et helt annet nivÄ enn i 2023, det samme vil gjelde videre stigning.
Selskapet er solid og godt lastet med egenkapital med et WiderĂže kjĂžpt kontant, bedre kan det ikke bli etter mening.
KjĂžr gjerne debatt.
Det kan nok hende at Roger Berntsen og ikke minst jeg har oversett noe negativt.
StÞtter meg litt pÄ husk og historikk : Kan ikke huske at Roger Berntsen i slutten av September 2023 hadde Norwegian som nÄ er Norwegian Group pÄ topp 8 lista si nÄr det gjaldt investeringer.

SĂ„ mye har skjedd, det er det som er poenget her.
Norwegian Group er et helt annet selskap i 2024 enn det Norwegian var i 2023 pÄ samme tid.

Redigert 25.09.2024 kl 17:49 Du mÄ logge inn for Ä svare
JohnK
25.09.2024 kl 17:49 4815

Man trenger ikke mye fantasi for Ä se hvor kursen er pÄ vei hen, med penger pÄ bok og trafikktall som smeller i bordet neste uke. Den negative trenden (som i stor grad var et resultat av baissing og ikke reelle faktorer) er brutt og vi skal fortsette oppover det neste halvÄret.
Ransen
25.09.2024 kl 20:07 4865

Norskekronen er altsÄ en katastrofe selv med doble rentekutt i USA og rentekutt i eurosonen mot at Norges bank holder renten uendret. Hadde virkelig hÄpet at en styrking av kronen kunne roe ned kostnadsÞkningen, men nÄ blir det bare "galt vÊrre"
Bolster
25.09.2024 kl 20:16 4893

Er du ikke fornÞyd med billigere jet fuel? Er vel en relativt stor utgift? Hva skjedde med dine store spÄdommer om snarlig oppkjÞp?
Strategi
25.09.2024 kl 20:55 4843

Du gjÞr deg tydeligvis dummere enn du sannsynligvis er og det er faktisk litt trist og se at du bruker sÄ mye krefter pÄ Ä feil informere.
Mistenker at du har flere nick og at et av de er rischioso.
Normale mennesker kjenner sterkt pÄ Ä skrive usannheter og direkte lÞgn.
Mangelen pÄ denne sperren er tydeligvis helt fravÊrene.
For Ä svare pÄ innlegget ditt nÄr det gjelder valuta, sÄ er det fremdeles slik at fallet i oljepris som akkurat nÄ er: USD 73,46 altsÄ 10 USD under hegdet pris.
Fallet i oljepris mot svekket NOK mot USD er en stooor fordel favĂžr Norwegian Group, videre er det forventninger/frykt for at oljen kan falle videre ned i intervallet mellom 60 og 70 USD.
En annen ting jeg har hÞrt fra god kilde er at sannsynligheten for at hegdet pris pÄ84 USD er reforhandlet, denne informasjonen har jeg ikke fÄtt verifisert.
Mulig andre her inne har noe verifisert info rundt dette.

Ha ellers en fin kveld.

Pilteri
25.09.2024 kl 21:02 4849

Da var denne "Ransen" ogsĂ„ blokkert av selveste Pilteri😉Gidder ikke Ă„ lese vrĂžvlet han kommer med. Er faktisk elendig Ă„ baisse ogsĂ„...
Fjellbris
25.09.2024 kl 21:59 4769

Surt Ä ha solgt for tidlig Ransen, og sÄ stiger bare NAS mens du baiser for harde livet for billigere inngang? Ikke sÄ lenge siden du hauset vilt mens aksjen var 4-5 kroner over dagens kurs, sÄ ikke for sent Ä ta plass igjen. Ja NAS har startet oppturen og du misset en del, men langt igjen opp til bÄde 15 og 20, og opp mot de nivÄene skal vi igjen som du vet i lÞpet av vinter/vÄr 25.
Strategi
25.09.2024 kl 22:27 4718

At "guru" Roger Berntsen har Norwegian pÄ dette tidspunkt som en av sine 9 favoritter pÄ Oslo BÞrs mÄ jeg si var en sterk bekreftelse pÄ atvi sitter godt plaasert i Norwegian Group.
Har aldri vĂŠrt tvil om dette i mitt hode, men en fin bekreftelse var det.

Re:
9. apr. 2024 · Hvor mange selskaper pĂ„ Oslo BĂžrs? I april 2023 var det over 340 selskaper listet pĂ„ Oslo BĂžrs. Dette antallet inkluderer selskaper notert pĂ„ Oslo BĂžrs’ hovedmarked, Euronext Growth
----
Med andre ord sÄ er det mange selskaper pÄ bÞrsen, og det er flott at Norwegian Group fÄr oppmerksomhet og tillit helt i toppskiktet av Roger Berntsen
nad.oslo
26.09.2024 kl 10:11 4360

Nas i farta 😊
Singa
26.09.2024 kl 10:21 4343

"guru" Berntsen hadde ogsÄ NOD pÄ sin liste, ned i dag -24+%. Men om en titter pÄ NAS sÄ er det bevist, mÞrbanka hÞns kan ogsÄ fly om enn ikke sÄ hÞyt sÄ er den oppe og hÞyere skal den fly ser det ut som. Det tekniske bildet stemmer med virkeligheten sÄ har du tÞrt krutt sÄ kan det lÞnne seg Ä investere det her. Men igjen, dette er bÞrs og alt kan hende sÄ go easy.
Redigert 26.09.2024 kl 15:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
Gordon Ekko
26.09.2024 kl 10:46 4324

Guruer tar ogsÄ feil. Akkurat som alle oss andre.
TÞr du ikke ta feil, sÄ tÞr du egentlig ikke gjÞre noe. Fokuser heller pÄ Ä bygge noe istedenfor alltid Ä rakke ned pÄ flinke folk.
Bullen
26.09.2024 kl 10:59 4293

Fokus pÄ lav olje pris fremover gjÞr at NAS er et bra sted Ä vÊre nÄ. Det er det mange som ser. Sannsynligvis vil aksjen stige en del fremover mot Q3.som blir veldig bra
Fjellbris
26.09.2024 kl 11:39 4229

Helt enig👍
Hvor ble det av Richioso mfl. som skrek om 1 sifret?😉

Ransen, tok du mitt rÄd og kom deg inn igjen? Du fÄr finne frem igjen hause argumentene dine du brukte da NAS var 4-5 kroner dyrere vs i dag og bli med opp igjen dit frem mot og etter Q3 presentasjon/Q4 pres.
Redigert 26.09.2024 kl 11:42 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bullen
26.09.2024 kl 11:48 4215

Ca.6,8 mill synlige aksjer som ligger short- sikkert mange fler. Hva gjÞr den gjengen nÄ? Hvis Saudi gjÞr alvor, forblir oljeprisen lav en god stund fremover.
TĂžr shorterne Ă„ gamble mot det? Sikkert noen av dem gjĂžr det, mens de fleste kaster nok kortene etter hvert.
NASLover
26.09.2024 kl 12:24 4138

Da har vi dagens nyhet fra en andre aksjeguru i aksjemarkedet
Hvem som kan tjene penger nÄr oljeprisen faller og hvilke aksjer man bÞr satse pÄ, svarer aksjestrateg Paul Harper

Oljeprisfallet: Her er AKSJENE du BØR satse pÄ

Den enes dÞd kan vÊre den andres brÞd. Disse selskapene mener aksjestrateg Paul Harper vil tjene pÄ oljeprisfallet.

- Hvem tjener mest pÄ lav oljepris?

Fly og konsum

- Norwegian fÄr ogsÄ en fordel av dette fallet fordi selskapet er storforbruker av oljeprodukter, sier Harper.

Det seneste Ă„ret har oljeprisen falt fra godt over 90 dollar fatet til nĂŠrmere 70 dollar. I samme periode har Norwegian-aksjen steget nesten 50 prosent. Torsdag lĂžfter Norwegian-aksjen seg nye 2 prosent.

https://www.finansavisen.no/finans/2024/09/26/8184604/oljeprisfallet-her-er-aksjene-du-bor-satse-pa
Redigert 26.09.2024 kl 12:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
Strategi
26.09.2024 kl 15:52 3907

Norwegian Group er som forventet i sterkt driv nÄr vi gÄr inn i 2 uker med sterk HÞstferie , fÞrst ut er Østlandet, sÄ kommer vel resten av landet i del 2.
Ellers er Norwegian Group sin stĂžrste utgift olje i sterkt fall, minus 4,41% 70,46 USD
Har medfÞlelse for de som sitter i olje men glad pÄ Norwegian Group sine vegne.
Har sterk tro pÄ at vi kun er i starten av en sterkt utvikling videre opp.
Redigert 26.09.2024 kl 16:13 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bullen
26.09.2024 kl 15:52 3921

Lenge siden vi har sett Norwegian i sĂ„ god form 💰
Begynte sÄnn omtrent Ä ta av nÄr USA vÄknet - short inndekning ?
Redigert 26.09.2024 kl 16:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
NASLover
26.09.2024 kl 16:08 3904

Uten tvil, vi er nesten tilbake pÄ det nivÄet nÄr siste gang guiding var nedjustert og aksjen var raset som en stein nedover.

NĂ„ nĂ„r oljeprisen faller som stein og blir liggende der i 2025 sĂ„ NAS gĂ„r opp som en 🚀. Har sagt det et par uka side at ikke rart om kursen stĂ„r i 14 i om en mĂ„ned og vi er godt i gang pĂ„ det.

Ellers de som er fortsatt skeptisk er ikke sÄ sent Ä komme inn i Norwegian group. Ransen det kler deg ikke Ä komme med biassing nÄr det er klart tegn at aksjen skal oppover. Tror du bare later Ä ikke godta virkeligheten.

BÄde Berntsens og Harper kom med sterk anbefaling i gÄr og i dag sÄ det er bare Ä satse pÄ for en kjempe avkastning
Redigert 26.09.2024 kl 16:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
Strategi
26.09.2024 kl 16:46 3807

Solid dag og solid avslutning i sluttauksjonen selv om "day traderne" som vanlig gÄr ut pÄ slutten av dagen
SÄ, her er det bare Ä klappe i hendene, alt ligger nÄ til rette for en solid oppgang mot kvartal 3.
Strategi
26.09.2024 kl 20:05 3584

NORSK BULLS

STAY LONG
Close
12.65
Prev.Close
12.32

Signal Update
Our system’s recommendation today is to STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 25.09.2024, 1 day ago, when the stock price was 12.32. Since then NAS.OL has risen by +2.72%.
Market Outlook
You may relax since our STAY LONG position is secure. The share price is above the confirmation level, and we still have the scope to let the profits run. The market action does not cast a serious doubt on the wisdom of going long.

Pilteri
26.09.2024 kl 20:11 3604

Noen som Ăžnsker Ă„ si noe om de grassate kostnadene nĂ„ eller, hĂŠ???đŸ€‘
Slettet bruker
26.09.2024 kl 20:48 3555

NÄ tÞr til og med jeg friskmelde denne aksjen. Et ganske rÊvva innhopp egentlig, umiddelbart fall rett etter, men likevel profitt akkurat det jeg forutsÄ og ja den shortinga ble bare en fartsdump akkurat som trenden tilsa. Denne gangen dyppet jeg tÄa, men fremover skal jeg vÄge Ä vasse litt.

Lurer pÄ hva SB1s kunder, de som var godtroende nok til Ä la seg lure av Mossige og som solgte kanskje med tap dessuten, tenker om mekleren sin nÄ? Alle unntatt dem tjente nok godt, pÄ det kursfall han sÄkalte analytikere der var med Ä fremprovosere.

SÄpass skivebom og nÄr man dessuten leser hvor lÞst baserte hans to nedgraderinger faktisk var, det var jo bare unyansert, krisemaksimert, spekulativ synsing hele det rÞret hans han kunne likesÄgodt skrevet "ÊsjabÊsja flyaksjer assÄ gÄr sikkert helt skeis"...

Det finnes ord men jeg vet ikke om forumet tillater sÄnt. Gleder meg til Ä tjene godt pÄ Nas fremover mot vÄren, og hadde jeg vÊrt smÄsparer hos SB1 da ville jeg flyttet pengene et annet sted de folka der, det virker for meg som om de ivaretar helt andre interesser enn kundenes.
Singa
27.09.2024 kl 06:49 3266

Tror kansje vi skal roe ned litt, aksjen er ikke opp mer enn ca 2 kr siden den bunnet ut.
Det ser riktig nok lovende ut, men kansje en skal fundere over hva som er sagt. Ledelsen sier de har for hÞye kostnader, er det mulig og be ansatte jobbe mer samtidigt som bedriften tjener mer og mer? Ser ledelsen noe komme lenger frem.? Bare undrer pÄ om Äret som helhet blir sÄ bra som noen her inne tror. Ingen ting er bedre en om alt gÄr til himmels, men jeg er skeptisk lenger frem.
Redigert 27.09.2024 kl 08:25 Du mÄ logge inn for Ä svare
Strategi
27.09.2024 kl 08:09 3136

Jeg skjĂžnner hva du mener. Alle som driver bedrift eller er investert i bedrifter er selvfĂžlgelig bekymret for kostnader og ikke minst lĂžnn.
Dette brukes som som argument i alle forhandlinger, og skjer hvert Ă„r i alle bedrifter.
Enkelte bedrifter vokser og mÄ utvide/ flytte for Ä fÄ mer plass som er en stor investering samtidig som nye medarbeidere mÄ ansettes.
Andre mÄ nedskalere , si opp ansatte og redusere sine kvadrat metere.
Meget enkelt forklart selvfĂžlgelig.
De fleste bedriftsledere vil alltid kommunisere frykt for hĂžye kostnader og det er selvfĂžlgelig en"ektefĂžlt" fĂžlelse, det er viktig Ă„ holde kostnadene nede.
Poenget er at hĂžye kostnader "alltid" vil vĂŠre et argument mot et lĂžnnsĂžppgjĂžr som en bekymring. "Alltid".
SÄ mÄ kostnader kuttes andre steder og dette har selvfÞlgelig ogsÄ Norwegian Group fokus pÄ som alle andre, samt fokus pÄ Ä drifte selskapene sÄ godt som mulig.
I Är er det slik at for Norwegian sin del ser det ut til at det driftes godt og selskapet har sÄ langt vist gode resultater kvartal for kvartal.
Siden i sommer har oljeprisen som er selskapets desidert hĂžyeste kostnad falt kraftig og dette vil selvfĂžlgelig vĂŠre et uforutsett element med store fordeler.
Min mening er at Norwegian Group uten dette fallet i oljeprisen ville levert meget gode tall.
NĂ„ kommer dette fallet som en bonus.
Det som kommuniseres fra Avinor og andre flyselskaper er at det er bra trÞkk i markedet og at folk flytter pÄ seg.
Jeg tror ikke vi skal vÊre sÄ bekymret, stol pÄ en meget dyktig CEO Geir Karlsen, han kan sakene sine.
KursmÄlene vil flyttes kraftig videre opp, det er en naturlig konsekvens av utviklingen.
Redigert 27.09.2024 kl 08:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
Strategi
27.09.2024 kl 09:06 3014

Vi kan vel egentlig bare konstatere at Norwegian Group knapt er ute av startblokka og er et svĂŠrt godt utgangspunkt for inngang.
Om fÄ dager kommer trafikktall for september med pÄfÞlgende kvartal 3 tall, sannsynligvis vil kursen gÄ sterkt fremover.
Aksjen har knapt begynt Ä rÞre pÄ seg.
Singa
27.09.2024 kl 09:18 3237

Noen som har styr pÄ om shorten minsker?
Redigert 27.09.2024 kl 09:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
NASLover
27.09.2024 kl 09:42 3188

Det har jeg forklart tidligere

NASLover

23.09.2024 kl 20:472649

Dan skrev Jeg tror at NAS vil se en Ăžkning i synlige shortposisjoner i lĂžpet av denne uken. Kan tenke meg at d.. 

Det tviler jeg pÄ at ikke skal skje, nÄr Q3 rapporten nÊrmer seg ila en mÄned. kan vÊre livsfarlig. Grunne at Qube Þker fordi dem sliter med inndekkning og kjÞper mer og mer Ä fÄ ned snitt. Qube short minner meg samme som ifjor nÄr dem Þker og Þker hver uke for Ä komme seg ut men det ble alt for dyrt for Qube til slutt. Kan fÄ samme smell i Är, har ikke lÊrt seg

Akkurat nÄ sylig short ligger pÄ 0.71% av Qube

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Strategi
27.09.2024 kl 09:42 5220

Det vi kan hÄpe pÄ nÄ er vel egentlig at den Þker.
Tror pÄ en sterk ukeslutt og blir ikke overrasket om den avslutter over 13.
Qube sitter med 0.71 % i short.
Singa
27.09.2024 kl 09:59 5161

HÄper du har rett men vil bli veldig oversket on den slutter pÄ 13 tallet, den er kraftig overkjÞpt (RSI 87 i gÄr) tror det kommer en liten korreksjon fÞr trafikktall. om ikke shorterne rÞmmer buskene.
Slettet bruker
27.09.2024 kl 10:58 5080

RSI mÄler momentum, Ä konkludere dit at det bÞr tolkes som "overkjÞpt" det blir for simpelt, alt mÄ ses i kontekst.

I kontekst NAS tror jeg nok de fleste enes, at den oppadgÄende trenden neppe brytes med mindre rapporten for q3 er nedslÄende, og at hÞy RSI nok heller bÞr tolkes som optimisme.

Ting gÄr sÄ klart ned nÄ og da, folk sikrer gevinst underveis, shortere vil nok utnytte perioder med svakt volum ogsÄ for Ä dumpe prisen, men jeg fÞler meg trygg pÄ denne ihvertfall frem mot q3 og videre derfra om selskapet leverer gode tall. Tror en tipp opp mot tretten fÞr onsdag, og at den etablerer seg der i Oktober med peak i dagene fÞr rapporten.

"Bare to kroner" forresten. Man mĂ„ da vurdere prosentvis ellers blir det useriĂžst 😂
Redigert 27.09.2024 kl 14:08 Du mÄ logge inn for Ä svare
Singa
27.09.2024 kl 14:32 4840

Jeg kommenterer ikke tullete inlegg, dette var ett av dem.
NASLover
27.09.2024 kl 14:36 4839

Tror vi som mennesker blir overrasket veldig fort om noe skjer utenfor vÄres forventninger og det er absolutt normal.

Hvis den er overkjÞpt og du bekymre deg nÄ at det blir en nedgang/korreksjon, det kan hend, kan ikke ser bort i fra det. Men samtidig tenk pÄ nÄr den falt sist og vi ropte at den er oversolgt, oversolgt hele tida og forventer korreksjon opp men det skjedde aldri. Heller den fortsatte med fall sÄ vÊr tÄlmodig og optimistisk. Den skal tilbake til gamle nivÄ nÄr alt er mye bedre enn 6 mÄneder side.
NĂ„ er det tida Ă„ erstatte oversolgt med overkjĂžpt. Ha en fin helg
Redigert 27.09.2024 kl 14:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
27.09.2024 kl 15:11 4974

LÞgner, du kommenterer jo, det jeg svarer pÄ nÄ er jo definitivt en kommentar, men Ä utdype det gidder du ikke.

Hva er tullete og hvorfor?

Simpelt og useriĂžst, nok en gang, det er helt greit Ă„ mane til forsiktighet men kutt ut vĂ„set. Å bli Ăžmrumpa bare fordi noen pĂ„peker en og annen svakhet i analysen ens, det sier i grunn sitt da kan man likesĂ„godt kaste inn hĂ„ndkleet.

Tiden vil vise hvem av oss som tolker RSIen rett, du hevder "overkjĂžpt" jeg ser "optimisme", og at det Ă„ telle kroner heller enn prosenter blir fjollete, er man uenig der da anbefaler jeg heller hĂžyrentekonto for akkurat det, det er temmelig grunnleggende.
Strategi
27.09.2024 kl 15:18 5028

Vi fÄr se, kursen gÄr sterkt, men i et forholdvis rolig tempo, flere og flere skjÞnner pÄ bakgrunn av kursoppgang, analytikere, oljepris og sist men ikke minst at Avinor og markedet generelt kommuniserer at reiseaktiviteten er hÞy.
Mitt tips er at flere som sitter pÄ gjerdet vil Þke beholdning og at flere basert pÄ underliggende verdier og historikk skjÞnner at aksjen kommer til Ä gÄ sterkt videre opp.

Vi er fremdeles i start gropa.
Redigert 27.09.2024 kl 15:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
Strategi
28.09.2024 kl 10:59 4618

Av: Knut-Erik Mikalsen 26. september 2024

HÞstferien betyr stor utfart pÄ landets flyplasser. NÄ kan Avinor peke ut de travleste reisedagene.
https://flysmart24.no/2024/09/26/klart-for-hostferieutfart-dette-blir-de-travleste-dagene/
NASLover
28.09.2024 kl 14:04 4486

NĂ„ snakker vi, SPENN, Norwegian og Strawberry lojalitetsvalutaen avtalen blr bĂžrsnotert. WOW

https://www.finansavisen.no/personlig-okonomi/2024/09/27/8183930/milliardverdsettelsen-forsvant-na-skal-christoffer-sundby-lansere-spenn
Fjellbris
28.09.2024 kl 14:59 4434

👌