NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 125470

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 16:21 192

Strawberry-eier Petter Stordalen vet å markere store begivenheter. Norwegian-sjef Geir Karlsen virker mer lavmælt, men sammen sto de på hotellet Amerikalinjen en junidag i fjor og lanserte et partnerskap som var et av de mest omfattende innen reiseliv i nyere tid. Et felles selskap skulle gjøre det mulig for kundene å kunne bruke lojalitetspoeng på tvers av de to reiselivsgigantene. Smilene var brede og ordene store, men de var fortsatt langt unna å komme i mål med det store prosjektet.

Mye mindre verdt

I april i år begynte flokene å løse seg, men med en annen konstruksjon enn det som ble presentert i august året før. Milliardverdsettelsen gikk i vasken. Avida kom ikke inn på eiersiden likevel.

– Vi ble enige om at alle lojalitetspoeng som allerede var opptjent i de to fordelsprogrammene, ikke skulle flyttes over til det nye selskapet. Flere sånne elementer ble vi enige om å endre på. Resultatet var at de finansielle verdiene forble i de to eierselskapene, forklarer Sundby, før han tar over journalistens jobb og stiller seg selv to spørsmål.

– Betyr dette at selskapet er mindre verdt? Ja, fra start. Betyr det at selskapet har mindre potensiale? Absolutt ikke. Vi skal fortsatt skape store verdier for våre partnere og aksjonærer.

Til sammen har Norwegian og Strawberry syv millioner lojalitetsmedlemmer.

Enklere og morsommere

Under Arendalsuka i august ble enigheten offentliggjort, navnet Spenn gjort kjent og lanseringen forespeilet til november i år. De to eierne har puttet inn et tresifret millionbeløp til utvikling av den nye fordelsvalutaen.

– Spenn skal koble kule merkevarer sammen, og gjøre ditt liv som kunde og medlem enklere og morsommere.

Sundbys ord svever rundt i rommet.

– Spenn kan brukes på opplevelser, reiser og underholdning. Du skal få tilgang til ting du ikke kan få, selv om du har mye penger.

– Vi skulle gjøre noe ingen hadde gjort før, så det handlet mye om å forstå konsekvensene av det vi skulle bygge, sier Christoffer Sundby, adm. direktør i Spenn.

Vi skal snakke om VM-gullet i seiling, firedoblingen av resultatet til Circle K-stasjonene og hvorfor han ble med Jacob Schram til Norwegian mens coronaviruset herjet. Men først skal det handle om den sentrale rollen han hadde i diskusjonene mellom Stordalen og Karlsen, som skulle vare i flere måneder. Underveis kom en ny stor nyhet, for i august trådte den svenske banken Avida inn på eiersiden med to prosent, som verdsatte det nye partnerskapet – den gangen kalt Loyaltyco – til to milliarder kroner. Smilene var om mulig enda bredere, men de neste månedene ble det helt stille. Bortsett fra da Stordalen gikk til angrep på Norwegians tredje største eier. Hotellkongen mente Sundt AS motarbeidet det nye samarbeidet.

– Det var ikke en krangel om penger eller store enkeltsaker, men vi måtte klargjøre poengflyten, regelsettet og dynamikken i samarbeidet, hevder Sundby.

Vi prøver å fange ordene. Gjøre reklameringen litt mer konkret. Sundby snakker om strategiske partnere som skal utvide tilbudet til å gjelde mer enn hotell og fly.

– Hvilke partnere har dere fått med?

– I vinter ble det ikke jobbet aktivt med dette, da vi først måtte få alt på plass med eierne. Men nå har vi likevel på plass en rekke med strategiske partnere som gjør at vi kan si at dette kommer til å lykkes.

– Kan du navngi noen?

– Nei, det er for tidlig. Nå jobber vi mot lanseringen, og deretter vil nye partnere fra et vidt spenn av ulike bransjer presenteres på løpende bånd.

Dårlig med ball

Sundby vet hvordan han skal selge seg inn til næringslivet. Det lærte han allerede som seiler. For selv med VM-gull og OL-deltagelse var det ikke en lukrativ tilværelse der pengene strømmet inn. Idrettsforbundet bidro litt, stipendet fra Olympiatoppen kom godt med, men resten av finansieringen måtte dekkes på egenhånd.

– Jeg lærte hvordan jeg skulle skape verdi for andre, slik at de ville bruke penger på meg.

Med presseomtale i lokalavisene ble markedsverdien gradvis bygget opp. Han tok med bedrifter på seileturer, holdt foredrag, ble brukt i lederutviklingskurs og var en del av bedrifters motivasjonseventer.

– Jeg fikk utviklet meg på flere områder enn bare rent sportslig.

Fødestedet er Arendal, og Sundby ble en del av flyttelasset under farens turnusår som lege. Etter å ha vært innom Bergen og Tvedestrand, etablerte familien seg i Son i Akershus.

– Der drev ungene med enten fotball eller seiling. Jeg var veldig dårlig i fotball, så da var det lett å velge seiling. Jeg var heldigvis bedre i båt enn med ball.

15 år gammel ble han juniornorgesmester i Optimistjolle i 1993. Fire år senere konkurrerte han med seniorene og ble verdensmester i San Fransisco. Seilende mellom Golden Gate og Alcatraz skjønte han at dette skulle bli hans karrierevei.

Det er helt tilfeldig at jeg ble økonom
Kullseilte fra medalje

I OL i Sydney i 2000 var han over i den nye båtklassen 49er, men mesterskapet ble en skuffelse. Sundby brakk ankelen i oppkjøringen, og kom aldri opp på sitt toppnivå. Frem mot neste OL fikk han Frode Bovim som ny makker i båten. Sammen tok de VM-sølv i 2003.

– Jeg setter det som min største prestasjon, selv om det selvfølgelig er fetere å si at en er verdensmester.

I seiling sendes kun én båt per nasjon i hver båtklasse. Sølvet sikret deltagelse i OL i Aten i 2004, der Bovim og Sundby ledet lenge, men til slutt endte på fjerdeplass.

– I ettertid tenker jeg at det var en god prestasjon, men der og da var det surt.

Seiling i mesterskap består av flere seilaser der alle resultatene blir lagt sammen til slutt. Seilerne er ikke vant med mye TV-tid, men i OL ble flere av seilasene direktesendt på NRK. Blant annet et av de siste, der den norske båten fortsatt kjempet om medalje.

– Vi kullseilte. Det er en scene jeg tror mange seere husker, og det er en følelse jeg aldri kommer til å glemme. Vi brukte mye tid på å finne ut hvorfor det skjedde.

Familien gikk likevel til topps i OL. Søsteren Siren Sundby vant gull i Europajolle.

– Det var to spinnville uker i Athen.

Det meste i familien handlet om seiling. Sundby tror han og søsteren trente mer enn alle andre, og sannsynligvis snakket mer om seiling enn alle andre.

– Seiling var temaet rundt middagsbordet i alle år. Jeg tror vi bygget opp en intuisjon som bare fungerte. Ferier og helger, det var alltid seiling. Fra jeg var liten gutt seilte jeg fem-seks ganger i uken.

Kometkarriere i McKinsey

Rett etter skuffelsen bestemte makkerne seg for å satse mot et nytt OL, men Sundby la opp før de kom så langt. Han ble forelsket i kvinnen som senere ble hans kone, og fikk seg jobb i McKinsey etter å ha tatt økonomistudier på siden av seilingen.

– Handelshøyskolen BI var flinkest av alle til å tilrettelegge for idrettsutøvere, så det er helt tilfeldig at jeg ble økonom. Hvis jeg gikk glipp av en eksamen kunne jeg ta den senere på foreleserens kontor.

Tiden med rekonstruksjon var heftig. Jeg er stolt av at vi klarte å beholde Reward
I McKinsey gikk karrieren fort fremover. Han fikk tidlig senioransvar.

– Jeg hadde med meg mye erfaring som en typisk ikke har når en kommer rett fra skolebenken. I tillegg er jeg ganske god på kreativ problemløsning. Det kommer godt med som konsulent.

Etter drøye to år ville han videre. Som konsulent takket han som regel for seg når prosjektet ble presentert på en PowerPoint. Sundby ville være med lenger og se at ideene faktisk fungerte. Han begynte i bensinstasjon-delen av Statoil, som like etterpå ble kjøpt opp av kanadiske Circle K.

– Jeg satt på markedssiden i Circle K Norge, og gjorde rebrandingen av alle stasjonene.

Han var innom analyse og strategi, og bygde opp lojalitetsprogrammet Circle K Extra. Etter at kanadierne kom inn på eiersiden ble det lagt en strategi om å gå fra franchise til egendrift. Sundby ble salgssjef for alle de egeneide stasjonene.

– Vi skapte utrolig bra resultater. Vår gren av selskapet ble den alle så til. Vi scoret høyest på alle parametre, både finansielt og på kundeopplevelse.

Da han begynte var det 20 stasjoner, som hadde vokst til rett under 100 da han var ferdig.

– Vi firedoblet resultatet på sammenlignbare stasjoner, men vokste mye mer enn det fordi vi ble flere stasjoner, sier Sundby.

– Det handlet om å jobbe smartere og mer effektivt, ikke hardere. Vi fikk butikken, innkjøringen og hele resten av kundeområdet til å se bedre ut, noe som hever kundeopplevelsen og bygger topplinje.

Sundby ble senere adm. direktør i Circle K Norge.

Cashpoints på konto

I diskusjonene om hvordan Spenn skulle se ut, satt Sundby med to hatter. Han var prosjektleder i det nye samarbeidet, men også konserndirektør for marked og kunde i Norwegian. Han omtaler fortsatt Norwegian som «vi», men siden 1. september er det kun Spenn-hatten som er igjen.

– Nå er det hundre prosent Spenn.

I Circle K jobbet han tett med Jacob Schram, som gikk over til å bli konsernsjef i Norwegian. En dag i februar 2020 ringte han Sundby og lurte på om han ville jobbe på markedssiden i flyselskapet.

– Jeg spurte om han hadde fått med seg Kina-viruset, som vi kalte det da. «Ikke noe problem for oss», sa Jacob. Det er verre for SAS som flyr til Kina. To uker senere sto alt på bakken.
Sundby sa først nei, men sto i det valget i bare noen måneder. I september startet han som markedssjef i flyselskapet.

– Det første året satt jeg på hjemmekontor uten å kjenne hverken folk eller bransjen.

I en ny runde rekonstruksjon for å redde Norwegian ble lojalitetsprogrammet Reward ført videre.

– All kreditorgjeld ble i praksis slettet, men cashpoints klarte vi å beholde, rett og slett fordi vi var enige om at det var en verdi. Da vi kom ut av uføret i juni 2021 var lojalitetsprogrammet viktig for å få folk til å fly med Norwegian igjen. Mange hadde cashpoints på konto, sier Sundby.

– Tiden med rekonstruksjon var heftig. Jeg er stolt av at vi klarte å behold
Må treffe hoppkanten

Nå nærmer det seg lansering av Spenn i november. Sundby forteller at 30 prosent av alle lojalitetspoeng som blir utstedt, aldri blir brukt.
Strategi
I dag kl 16:03 224

– Spenn kan brukes på opplevelser, reiser og underholdning. Du skal få tilgang til ting du ikke kan få, selv om du har mye penger.
– Spenn skal koble kule merkevarer sammen, og gjøre ditt liv som kunde og medlem enklere og morsommere.
Vi prøver å fange ordene. Gjøre reklameringen litt mer konkret. Sundby snakker om strategiske partnere som skal utvide tilbudet til å gjelde mer enn hotell og fly.

– Hvilke partnere har dere fått med?

– I vinter ble det ikke jobbet aktivt med dette, da vi først måtte få alt på plass med eierne. Men nå har vi likevel på plass en rekke med strategiske partnere som gjør at vi kan si at dette kommer til å lykkes.
– Kan du navngi noen?
– Nei, det er for tidlig. Nå jobber vi mot lanseringen, og deretter vil nye partnere fra et vidt spenn av ulike bransjer presenteres på løpende bånd.
--------
Mulig dette blir børsnotert.
Det ligger også i kortene at spenn vil gi medlemmene en eksklusiv til gang til viktige evententer hvor volumet både for Norwegian og Strawbery har store interesser på volumet inn til disse allerede i dag.
En del av disse events antar jeg å du må være SPENN medlem for å få adgang/tilgang.


JohnK
I dag kl 08:42 508

Noen som kan legge ut teksten i FA-saken om Spenn?
laser
I går kl 23:41 655

Det tar tid å børsnotere. Først lønnsomhet, så børsnotering.

Verdibygging må skje ut fra solide partnere. Her er en rekke kandidater og spennende å se i 2025 hvem som finner sin plass. Blir REMA 1000 partner? REMA 1000 mangler «sitt kort» og sine tjenester. Norgesgruppen har Trumf og Coop sitt kort, men REMA ennå ikke har det og satser på cash på labben, når man kjøper. Æ var ingen stor suksess og er ganske anonymt. Dette behersker ikke REMA. De trenger et bredere program - samtidig som de har en lojalitet blandt 25-30 % av Norges kjøpende befolkning. Slik er det med flere handelsbedrifter, forsikringsselskaper osv.

Men det som hurtig kan gi verdi er om de sammen skaper en bank med kredittkort tilknyttet produktene under Spenn. Vi så hvilke verdier det lå i å bygge opp Bank Norwegian, og den loyaliteten dette skapte.

Virker som en god plattform de er kommet frem til og forstår det slik at verdiene blir der de skapes ( med en liten avgift til Spenn). Dette skaper større interesse - samtidig som de kan lage et fordelsprogram med et utrolig stort nedslagsfelt. Mulighet for store krysseffekter. Lykke til.
Redigert i går kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
I går kl 15:08 930

Fjellbris skrev 👌
Gullgruve!!
Strategi
I går kl 10:59 1140

Av: Knut-Erik Mikalsen 26. september 2024

Høstferien betyr stor utfart på landets flyplasser. Nå kan Avinor peke ut de travleste reisedagene.
https://flysmart24.no/2024/09/26/klart-for-hostferieutfart-dette-blir-de-travleste-dagene/
Strategi
27.09.2024 kl 15:18 1566

Vi får se, kursen går sterkt, men i et forholdvis rolig tempo, flere og flere skjønner på bakgrunn av kursoppgang, analytikere, oljepris og sist men ikke minst at Avinor og markedet generelt kommuniserer at reiseaktiviteten er høy.
Mitt tips er at flere som sitter på gjerdet vil øke beholdning og at flere basert på underliggende verdier og historikk skjønner at aksjen kommer til å gå sterkt videre opp.

Vi er fremdeles i start gropa.
Redigert 27.09.2024 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
MisterLupus
27.09.2024 kl 15:11 1586

Løgner, du kommenterer jo, det jeg svarer på nå er jo definitivt en kommentar, men å utdype det gidder du ikke.

Hva er tullete og hvorfor?

Simpelt og useriøst, nok en gang, det er helt greit å mane til forsiktighet men kutt ut våset. Å bli ømrumpa bare fordi noen påpeker en og annen svakhet i analysen ens, det sier i grunn sitt da kan man likesågodt kaste inn håndkleet.

Tiden vil vise hvem av oss som tolker RSIen rett, du hevder "overkjøpt" jeg ser "optimisme", og at det å telle kroner heller enn prosenter blir fjollete, er man uenig der da anbefaler jeg heller høyrentekonto for akkurat det, det er temmelig grunnleggende.
NASLover
27.09.2024 kl 14:36 1657

Tror vi som mennesker blir overrasket veldig fort om noe skjer utenfor våres forventninger og det er absolutt normal.

Hvis den er overkjøpt og du bekymre deg nå at det blir en nedgang/korreksjon, det kan hend, kan ikke ser bort i fra det. Men samtidig tenk på når den falt sist og vi ropte at den er oversolgt, oversolgt hele tida og forventer korreksjon opp men det skjedde aldri. Heller den fortsatte med fall så vær tålmodig og optimistisk. Den skal tilbake til gamle nivå når alt er mye bedre enn 6 måneder side.
Nå er det tida å erstatte oversolgt med overkjøpt. Ha en fin helg
Redigert 27.09.2024 kl 14:40 Du må logge inn for å svare
Singa
27.09.2024 kl 14:32 1664

Jeg kommenterer ikke tullete inlegg, dette var ett av dem.
MisterLupus
27.09.2024 kl 10:58 1909

RSI måler momentum, å konkludere dit at det bør tolkes som "overkjøpt" det blir for simpelt, alt må ses i kontekst.

I kontekst NAS tror jeg nok de fleste enes, at den oppadgående trenden neppe brytes med mindre rapporten for q3 er nedslående, og at høy RSI nok heller bør tolkes som optimisme.

Ting går så klart ned nå og da, folk sikrer gevinst underveis, shortere vil nok utnytte perioder med svakt volum også for å dumpe prisen, men jeg føler meg trygg på denne ihvertfall frem mot q3 og videre derfra om selskapet leverer gode tall. Tror en tipp opp mot tretten før onsdag, og at den etablerer seg der i Oktober med peak i dagene før rapporten.

"Bare to kroner" forresten. Man må da vurdere prosentvis ellers blir det useriøst 😂
Redigert 27.09.2024 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
Singa
27.09.2024 kl 09:59 2010

Håper du har rett men vil bli veldig oversket on den slutter på 13 tallet, den er kraftig overkjøpt (RSI 87 i går) tror det kommer en liten korreksjon før trafikktall. om ikke shorterne rømmer buskene.
Strategi
27.09.2024 kl 09:42 2067

Det vi kan håpe på nå er vel egentlig at den øker.
Tror på en sterk ukeslutt og blir ikke overrasket om den avslutter over 13.
Qube sitter med 0.71 % i short.
NASLover
27.09.2024 kl 09:42 1169

Det har jeg forklart tidligere

NASLover

23.09.2024 kl 20:472649

Dan skrev Jeg tror at NAS vil se en økning i synlige shortposisjoner i løpet av denne uken. Kan tenke meg at d.. 

Det tviler jeg på at ikke skal skje, når Q3 rapporten nærmer seg ila en måned. kan være livsfarlig. Grunne at Qube øker fordi dem sliter med inndekkning og kjøper mer og mer å få ned snitt. Qube short minner meg samme som ifjor når dem øker og øker hver uke for å komme seg ut men det ble alt for dyrt for Qube til slutt. Kan få samme smell i år, har ikke lært seg

Akkurat nå sylig short ligger på 0.71% av Qube

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Singa
27.09.2024 kl 09:18 1231

Noen som har styr på om shorten minsker?
Redigert 27.09.2024 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
Strategi
27.09.2024 kl 09:06 1257

Vi kan vel egentlig bare konstatere at Norwegian Group knapt er ute av startblokka og er et svært godt utgangspunkt for inngang.
Om få dager kommer trafikktall for september med påfølgende kvartal 3 tall, sannsynligvis vil kursen gå sterkt fremover.
Aksjen har knapt begynt å røre på seg.
Strategi
27.09.2024 kl 08:09 1388

Jeg skjønner hva du mener. Alle som driver bedrift eller er investert i bedrifter er selvfølgelig bekymret for kostnader og ikke minst lønn.
Dette brukes som som argument i alle forhandlinger, og skjer hvert år i alle bedrifter.
Enkelte bedrifter vokser og må utvide/ flytte for å få mer plass som er en stor investering samtidig som nye medarbeidere må ansettes.
Andre må nedskalere , si opp ansatte og redusere sine kvadrat metere.
Meget enkelt forklart selvfølgelig.
De fleste bedriftsledere vil alltid kommunisere frykt for høye kostnader og det er selvfølgelig en"ektefølt" følelse, det er viktig å holde kostnadene nede.
Poenget er at høye kostnader "alltid" vil være et argument mot et lønnsøppgjør som en bekymring. "Alltid".
Så må kostnader kuttes andre steder og dette har selvfølgelig også Norwegian Group fokus på som alle andre, samt fokus på å drifte selskapene så godt som mulig.
I år er det slik at for Norwegian sin del ser det ut til at det driftes godt og selskapet har så langt vist gode resultater kvartal for kvartal.
Siden i sommer har oljeprisen som er selskapets desidert høyeste kostnad falt kraftig og dette vil selvfølgelig være et uforutsett element med store fordeler.
Min mening er at Norwegian Group uten dette fallet i oljeprisen ville levert meget gode tall.
Nå kommer dette fallet som en bonus.
Det som kommuniseres fra Avinor og andre flyselskaper er at det er bra trøkk i markedet og at folk flytter på seg.
Jeg tror ikke vi skal være så bekymret, stol på en meget dyktig CEO Geir Karlsen, han kan sakene sine.
Kursmålene vil flyttes kraftig videre opp, det er en naturlig konsekvens av utviklingen.
Redigert 27.09.2024 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Singa
27.09.2024 kl 06:49 1526

Tror kansje vi skal roe ned litt, aksjen er ikke opp mer enn ca 2 kr siden den bunnet ut.
Det ser riktig nok lovende ut, men kansje en skal fundere over hva som er sagt. Ledelsen sier de har for høye kostnader, er det mulig og be ansatte jobbe mer samtidigt som bedriften tjener mer og mer? Ser ledelsen noe komme lenger frem.? Bare undrer på om året som helhet blir så bra som noen her inne tror. Ingen ting er bedre en om alt går til himmels, men jeg er skeptisk lenger frem.
Redigert 27.09.2024 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
MisterLupus
26.09.2024 kl 20:48 1823

Nå tør til og med jeg friskmelde denne aksjen. Et ganske rævva innhopp egentlig, umiddelbart fall rett etter, men likevel profitt akkurat det jeg forutså og ja den shortinga ble bare en fartsdump akkurat som trenden tilsa. Denne gangen dyppet jeg tåa, men fremover skal jeg våge å vasse litt.

Lurer på hva SB1s kunder, de som var godtroende nok til å la seg lure av Mossige og som solgte kanskje med tap dessuten, tenker om mekleren sin nå? Alle unntatt dem tjente nok godt, på det kursfall han såkalte analytikere der var med å fremprovosere.

Såpass skivebom og når man dessuten leser hvor løst baserte hans to nedgraderinger faktisk var, det var jo bare unyansert, krisemaksimert, spekulativ synsing hele det røret hans han kunne likesågodt skrevet "æsjabæsja flyaksjer asså går sikkert helt skeis"...

Det finnes ord men jeg vet ikke om forumet tillater sånt. Gleder meg til å tjene godt på Nas fremover mot våren, og hadde jeg vært småsparer hos SB1 da ville jeg flyttet pengene et annet sted de folka der, det virker for meg som om de ivaretar helt andre interesser enn kundenes.
Pilteri
26.09.2024 kl 20:11 1890

Noen som ønsker å si noe om de grassate kostnadene nå eller, hæ???🤑
Strategi
26.09.2024 kl 20:05 1912

NORSK BULLS

STAY LONG
Close
12.65
Prev.Close
12.32

Signal Update
Our system’s recommendation today is to STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 25.09.2024, 1 day ago, when the stock price was 12.32. Since then NAS.OL has risen by +2.72%.
Market Outlook
You may relax since our STAY LONG position is secure. The share price is above the confirmation level, and we still have the scope to let the profits run. The market action does not cast a serious doubt on the wisdom of going long.

Strategi
26.09.2024 kl 16:46 2151


Solid dag og solid avslutning i sluttauksjonen selv om "day traderne" som vanlig går ut på slutten av dagen
Så, her er det bare å klappe i hendene, alt ligger nå til rette for en solid oppgang mot kvartal 3.
NASLover
26.09.2024 kl 16:08 2247

Uten tvil, vi er nesten tilbake på det nivået når siste gang guiding var nedjustert og aksjen var raset som en stein nedover.

Nå når oljeprisen faller som stein og blir liggende der i 2025 så NAS går opp som en 🚀. Har sagt det et par uka side at ikke rart om kursen står i 14 i om en måned og vi er godt i gang på det.

Ellers de som er fortsatt skeptisk er ikke så sent å komme inn i Norwegian group. Ransen det kler deg ikke å komme med biassing når det er klart tegn at aksjen skal oppover. Tror du bare later å ikke godta virkeligheten.

Både Berntsens og Harper kom med sterk anbefaling i går og i dag så det er bare å satse på for en kjempe avkastning
Redigert 26.09.2024 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
Bullen
26.09.2024 kl 15:52 2291

Lenge siden vi har sett Norwegian i så god form 💰
Begynte sånn omtrent å ta av når USA våknet - short inndekning ?
Redigert 26.09.2024 kl 16:01 Du må logge inn for å svare
Strategi
26.09.2024 kl 15:52 2291

Norwegian Group er som forventet i sterkt driv når vi går inn i 2 uker med sterk Høstferie , først ut er Østlandet, så kommer vel resten av landet i del 2.
Ellers er Norwegian Group sin største utgift olje i sterkt fall, minus 4,41% 70,46 USD
Har medfølelse for de som sitter i olje men glad på Norwegian Group sine vegne.
Har sterk tro på at vi kun er i starten av en sterkt utvikling videre opp.
Redigert 26.09.2024 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
NASLover
26.09.2024 kl 12:24 2551

Da har vi dagens nyhet fra en andre aksjeguru i aksjemarkedet
Hvem som kan tjene penger når oljeprisen faller og hvilke aksjer man bør satse på, svarer aksjestrateg Paul Harper

Oljeprisfallet: Her er AKSJENE du BØR satse på

Den enes død kan være den andres brød. Disse selskapene mener aksjestrateg Paul Harper vil tjene på oljeprisfallet.

- Hvem tjener mest på lav oljepris?

Fly og konsum

- Norwegian får også en fordel av dette fallet fordi selskapet er storforbruker av oljeprodukter, sier Harper.

Det seneste året har oljeprisen falt fra godt over 90 dollar fatet til nærmere 70 dollar. I samme periode har Norwegian-aksjen steget nesten 50 prosent. Torsdag løfter Norwegian-aksjen seg nye 2 prosent.

https://www.finansavisen.no/finans/2024/09/26/8184604/oljeprisfallet-her-er-aksjene-du-bor-satse-pa
Redigert 26.09.2024 kl 12:47 Du må logge inn for å svare
Bullen
26.09.2024 kl 11:48 2640

Ca.6,8 mill synlige aksjer som ligger short- sikkert mange fler. Hva gjør den gjengen nå? Hvis Saudi gjør alvor, forblir oljeprisen lav en god stund fremover.
Tør shorterne å gamble mot det? Sikkert noen av dem gjør det, mens de fleste kaster nok kortene etter hvert.
Fjellbris
26.09.2024 kl 11:39 2669

Helt enig👍
Hvor ble det av Richioso mfl. som skrek om 1 sifret?😉

Ransen, tok du mitt råd og kom deg inn igjen? Du får finne frem igjen hause argumentene dine du brukte da NAS var 4-5 kroner dyrere vs i dag og bli med opp igjen dit frem mot og etter Q3 presentasjon/Q4 pres.
Redigert 26.09.2024 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
Bullen
26.09.2024 kl 10:59 2741

Fokus på lav olje pris fremover gjør at NAS er et bra sted å være nå. Det er det mange som ser. Sannsynligvis vil aksjen stige en del fremover mot Q3.som blir veldig bra
Gordon Ekko
26.09.2024 kl 10:46 2772

Guruer tar også feil. Akkurat som alle oss andre.
Tør du ikke ta feil, så tør du egentlig ikke gjøre noe. Fokuser heller på å bygge noe istedenfor alltid å rakke ned på flinke folk.
Singa
26.09.2024 kl 10:21 2837

"guru" Berntsen hadde også NOD på sin liste, ned i dag -24+%. Men om en titter på NAS så er det bevist, mørbanka høns kan også fly om enn ikke så høyt så er den oppe og høyere skal den fly ser det ut som. Det tekniske bildet stemmer med virkeligheten så har du tørt krutt så kan det lønne seg å investere det her. Men igjen, dette er børs og alt kan hende så go easy.
Redigert 26.09.2024 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
26.09.2024 kl 10:11 2865

Nas i farta 😊
Strategi
25.09.2024 kl 22:27 3228

At "guru" Roger Berntsen har Norwegian på dette tidspunkt som en av sine 9 favoritter på Oslo Børs må jeg si var en sterk bekreftelse på atvi sitter godt plaasert i Norwegian Group.
Har aldri vært tvil om dette i mitt hode, men en fin bekreftelse var det.

Re:
9. apr. 2024 · Hvor mange selskaper på Oslo Børs? I april 2023 var det over 340 selskaper listet på Oslo Børs. Dette antallet inkluderer selskaper notert på Oslo Børs’ hovedmarked, Euronext Growth
----
Med andre ord så er det mange selskaper på børsen, og det er flott at Norwegian Group får oppmerksomhet og tillit helt i toppskiktet av Roger Berntsen
Fjellbris
25.09.2024 kl 21:59 3279

Surt å ha solgt for tidlig Ransen, og så stiger bare NAS mens du baiser for harde livet for billigere inngang? Ikke så lenge siden du hauset vilt mens aksjen var 4-5 kroner over dagens kurs, så ikke for sent å ta plass igjen. Ja NAS har startet oppturen og du misset en del, men langt igjen opp til både 15 og 20, og opp mot de nivåene skal vi igjen som du vet i løpet av vinter/vår 25.
Pilteri
25.09.2024 kl 21:02 3369

Da var denne "Ransen" også blokkert av selveste Pilteri😉Gidder ikke å lese vrøvlet han kommer med. Er faktisk elendig å baisse også...
Strategi
25.09.2024 kl 20:55 3387

Du gjør deg tydeligvis dummere enn du sannsynligvis er og det er faktisk litt trist og se at du bruker så mye krefter på å feil informere.
Mistenker at du har flere nick og at et av de er rischioso.
Normale mennesker kjenner sterkt på å skrive usannheter og direkte løgn.
Mangelen på denne sperren er tydeligvis helt fraværene.
For å svare på innlegget ditt når det gjelder valuta, så er det fremdeles slik at fallet i oljepris som akkurat nå er: USD 73,46 altså 10 USD under hegdet pris.
Fallet i oljepris mot svekket NOK mot USD er en stooor fordel favør Norwegian Group, videre er det forventninger/frykt for at oljen kan falle videre ned i intervallet mellom 60 og 70 USD.
En annen ting jeg har hørt fra god kilde er at sannsynligheten for at hegdet pris på84 USD er reforhandlet, denne informasjonen har jeg ikke fått verifisert.
Mulig andre her inne har noe verifisert info rundt dette.

Ha ellers en fin kveld.


Bolster
25.09.2024 kl 20:16 3448

Er du ikke fornøyd med billigere jet fuel? Er vel en relativt stor utgift? Hva skjedde med dine store spådommer om snarlig oppkjøp?
Ransen
25.09.2024 kl 20:07 3466

Norskekronen er altså en katastrofe selv med doble rentekutt i USA og rentekutt i eurosonen mot at Norges bank holder renten uendret. Hadde virkelig håpet at en styrking av kronen kunne roe ned kostnadsøkningen, men nå blir det bare "galt værre"