NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
03.10.2024 kl 15:38
1990
Spot on😉
Redigert 03.10.2024 kl 15:59
Du må logge inn for å svare
auto1
03.10.2024 kl 15:33
2003
Gjør deg av og til litt dummere enn nødvendig... Ryan og Wizz sitt fall, sammen med NAS og andre var vel en reaksjon på Midtøsten konflikten og ikkje trafikktall!
Fjellbris
03.10.2024 kl 15:10
2035
Kursen er jo og har jo vært mye høyere vs 1 mnd siden da trafikk tall august ble lagt frem!?
Ransen
03.10.2024 kl 15:07
2000
Det er nå en måned siden de la frem tidenes trafikktall, men markedet svarte med å sende aksjen ned nesten 10%. Gudene må vite hvordan markedet takler morgendagen i disse geopolitiske uroligheter. Det handles godt inn på høy kurs nå, så det i seg selv kan forsterke resultatet den ene eller andre veien.
Både Ryanair og Wizzair la frem trafikktall i går og har bare falt siden.
Både Ryanair og Wizzair la frem trafikktall i går og har bare falt siden.
Stepping
03.10.2024 kl 10:35
2239
Skal mann gjette på gode tall i morgen og avslutte Fredagen ned ca 6% ??
Bullen
03.10.2024 kl 10:26
2256
NASLover skrev 🤣🤣🤣🤣 sånn seriøs Risotto?
Litt vanskelig å trade akkurat nå. Er redd for at Netanjahu går banas og angriper Iran for hardt
NASLover
03.10.2024 kl 10:05
2284
🤣🤣🤣🤣 sånn seriøs Risotto?
Redigert 03.10.2024 kl 16:51
Du må logge inn for å svare
Ransen
03.10.2024 kl 09:56
2280
Det er store sprik på hva som ventes. Det er vel kun finansdirektøren som har en anelse, derfor litt fokus på siste tids kuttforslag.
Det positive i det hele er at de mange småaksjonærene opprettholder ballansen med sine små kjøp på høy kurs mens proffene selger og vil inn til vinterpris. Ellers hadde det vært større prosentvis ras.
Beste indikator på dette er at shortandelen øker for hver dag
Det positive i det hele er at de mange småaksjonærene opprettholder ballansen med sine små kjøp på høy kurs mens proffene selger og vil inn til vinterpris. Ellers hadde det vært større prosentvis ras.
Beste indikator på dette er at shortandelen øker for hver dag
Redigert 03.10.2024 kl 09:59
Du må logge inn for å svare
Aramis
03.10.2024 kl 09:47
2303
Fra Nettavisen:
DNB Markets tar NAS inn i sin portefølje:
Norwegian Air Shuttle er eneste nye aksje i den siste oppdateringen.
«Etter en vanskelig periode i sommer hvor flere flyselskaper har rapportert svakere enn ventet (...), har de siste oppdateringene fra Norwegian vært litt bedre enn ventet», skriver meglerhuset. De legger til at «nedgangen i oljeprisen kan gi muligheter for ytterligere oppjusteringer i inntjeningsforventningene».
De opplyser også at selskapet rapporterer trafikktall denne uken, og at de forventer solide tredjekvartalstall 25. oktober.
DNB Markets tar NAS inn i sin portefølje:
Norwegian Air Shuttle er eneste nye aksje i den siste oppdateringen.
«Etter en vanskelig periode i sommer hvor flere flyselskaper har rapportert svakere enn ventet (...), har de siste oppdateringene fra Norwegian vært litt bedre enn ventet», skriver meglerhuset. De legger til at «nedgangen i oljeprisen kan gi muligheter for ytterligere oppjusteringer i inntjeningsforventningene».
De opplyser også at selskapet rapporterer trafikktall denne uken, og at de forventer solide tredjekvartalstall 25. oktober.
Som sagt shortere kommer til å utnytte enhver uro i markedet og ethvert fall i volum for å dumpe prisen. Gode tall i dag, indikerer at bransjen gjør det bra, og går oljeprisen opp så følger krona, som jeg ble hudflettet for å påpeke, etter, så Nas er ikke like påvirket av dette som andre flyselskap.
Lavt volum betyr også at kursen går kjapt opp igjen, når kortbuksene merker kulda og må dekke seg til. Jeg tror få ønsker å selge og at kjøpsviljen er grei nok selv på 12-tallet, til at denne går tilbake opp mot tretten straks hysteriet gir seg.
Håper bare jeg får kræsjet ut et annet sted før den tid, så kan jeg gjøre et ekstra innhopp her, men de fleste prosjektene mine sto i rødt i går så så heldig er man neppe 🍻
Lavt volum betyr også at kursen går kjapt opp igjen, når kortbuksene merker kulda og må dekke seg til. Jeg tror få ønsker å selge og at kjøpsviljen er grei nok selv på 12-tallet, til at denne går tilbake opp mot tretten straks hysteriet gir seg.
Håper bare jeg får kræsjet ut et annet sted før den tid, så kan jeg gjøre et ekstra innhopp her, men de fleste prosjektene mine sto i rødt i går så så heldig er man neppe 🍻
Redigert 02.10.2024 kl 15:01
Du må logge inn for å svare
Strategi
02.10.2024 kl 12:54
2857
Ikke rart at short har økt posisjonen i dag, det er vel bare en grunn til dette.
De har rett og slett ikke kraft nok til å styre aksjen dit de vil, mao. et svakhetstegn så langt.
Synlig short så langt 9582822 aksjer - 0.99 %.
Regner med at det er NORDNET som låner villig ut.
De har rett og slett ikke kraft nok til å styre aksjen dit de vil, mao. et svakhetstegn så langt.
Synlig short så langt 9582822 aksjer - 0.99 %.
Regner med at det er NORDNET som låner villig ut.
Redigert 02.10.2024 kl 13:00
Du må logge inn for å svare
Ransen
02.10.2024 kl 12:18
2913
Selv med gode trafikktall både fra Wizzair og Ryanair så dundrer de ned på børsen. Dette illustrerer bare alvoret av hvilke aksjer man absolutt kan gå på en stor smell med i dagens situasjon. Heldigvis er NAS-aksjen støttekjøpt av drømmere ift Wizzair, noe som har holdt den godt så langt i dag. Shorterne kommer sterkt tilbake og har økt posisjonene i dag.
nad.oslo
02.10.2024 kl 10:42
3041
Er nok sikker på at Nas har sikret seg mer olje på lavere kurser, de følger med på utviklingen antar jeg som alle andre. Siden de er mer følsomme overfor oljepris så har de nok sikret seg det. Bare å slappe helt av til q3
Bullen
02.10.2024 kl 10:40
3045
Det vi vet med sikkerhet vedr. oljeprisen er at ingen vet hvilken vei den går.
Nervøsiteten i markedet ser ut til å løfte prisen litt. Den nervøsiteten utnytter selvfølgelig shorterne
Nervøsiteten i markedet ser ut til å løfte prisen litt. Den nervøsiteten utnytter selvfølgelig shorterne
Strategi
02.10.2024 kl 10:28
3068
Ja, det ser ut til at det er du short siden og MC-Axel som har forstått dette.
Det er 10 USD opp til hegdet pris på 84 USD, og det er forventning om at Oljepris raskt faller tilbake når dette roer seg.
Bakgrunnen for dette er at det rett og slett er for mye olje i markedet sett i forhold til forbruket på verdensbasis "mye basert på Kina".
USA ønsker ikke å nedskalere produksjonen og kjører på med full produksjon.
Slik jeg ser det kan dette ende opp i en short "Squeeze", det koster å presse ned kursen til 11.90 og kjøpe tilbake på 12.20 og oppover.
Det er omsatt aksjer for 52 mill på1 time og 40 minutter.
I mens går flyene normalt over Oslo i retning Gardermoen og vice versa.
Fredag 4 October
Monthly traffic data September.
Tror det blir en greit hyggelig melding.
🧑✈️😊
Det er 10 USD opp til hegdet pris på 84 USD, og det er forventning om at Oljepris raskt faller tilbake når dette roer seg.
Bakgrunnen for dette er at det rett og slett er for mye olje i markedet sett i forhold til forbruket på verdensbasis "mye basert på Kina".
USA ønsker ikke å nedskalere produksjonen og kjører på med full produksjon.
Slik jeg ser det kan dette ende opp i en short "Squeeze", det koster å presse ned kursen til 11.90 og kjøpe tilbake på 12.20 og oppover.
Det er omsatt aksjer for 52 mill på1 time og 40 minutter.
I mens går flyene normalt over Oslo i retning Gardermoen og vice versa.
Fredag 4 October
Monthly traffic data September.
Tror det blir en greit hyggelig melding.
🧑✈️😊
Redigert 02.10.2024 kl 10:45
Du må logge inn for å svare
Ransen
02.10.2024 kl 10:19
3088
Nå er det vel kun småaksjonærene i NAS som tror at dette er en liten konflikt og at oljeprisen vil gå ned med en krig rundt verdens største oljeprodusenter. Hvis en ikke evner å se helheten i dette så kan en bli flådd på høylys dag.
Situasjonen er meget alvorlig, det rammer NAS som alt annet og små justeringer fra store aksjonærer fra fly til olje i de nærmeste ukene vil ramme titusener av småaksjonærer som prøver å motvirke tyngdekraften. Er det bare MC-Axel som har forstått dette?
Situasjonen er meget alvorlig, det rammer NAS som alt annet og små justeringer fra store aksjonærer fra fly til olje i de nærmeste ukene vil ramme titusener av småaksjonærer som prøver å motvirke tyngdekraften. Er det bare MC-Axel som har forstått dette?
Strategi
02.10.2024 kl 10:09
3111
RE:
RE: Ransen
I dag kl 06:55
431
Nå har det som man fryktet som verst inntrått. I dag får vi se hvilke aksjer som er lurt å eie ved en storkrig.
----
Nå har "hyene""kakkerlakkene" tatt plass ser jeg, det er vel litt tidlig å kalle dette en storkrig.
Når det er sagt er oddsen for dette lite sannsynlig av flere grunner.
At det regnet droner og minndre missiler over Israel i går og delvis i dag har mye med ære å gjøre og Iran var nødt til å svare på angrepene i Libanon.
Israel er rett og slett for sterke og har USA som en maktfaktor med seg som garantert vil hindre en Storkrig.
Flyene til Norwegian Group går som vanlig og folk drar på ferie omtrent som normalt med forhåndsbetalte billetter.
Kursen på Norwegian Group handles nå på fullstendig gruset kurs og oppsiden mot kurser i intervallet +18 - 22 kr er stor.
Dagens fall henger ikke på greip og jeg tror vi kan få sterk stigning tilbake til 13 kr veldig raskt.
RE: Ransen
I dag kl 06:55
431
Nå har det som man fryktet som verst inntrått. I dag får vi se hvilke aksjer som er lurt å eie ved en storkrig.
----
Nå har "hyene""kakkerlakkene" tatt plass ser jeg, det er vel litt tidlig å kalle dette en storkrig.
Når det er sagt er oddsen for dette lite sannsynlig av flere grunner.
At det regnet droner og minndre missiler over Israel i går og delvis i dag har mye med ære å gjøre og Iran var nødt til å svare på angrepene i Libanon.
Israel er rett og slett for sterke og har USA som en maktfaktor med seg som garantert vil hindre en Storkrig.
Flyene til Norwegian Group går som vanlig og folk drar på ferie omtrent som normalt med forhåndsbetalte billetter.
Kursen på Norwegian Group handles nå på fullstendig gruset kurs og oppsiden mot kurser i intervallet +18 - 22 kr er stor.
Dagens fall henger ikke på greip og jeg tror vi kan få sterk stigning tilbake til 13 kr veldig raskt.
Bullen
02.10.2024 kl 10:00
3113
Konflikten er så langt veldig begrenset til et spesifikt område. Ikke så lett å se at det påvirker reiselysten andre steder. Nervøsiteten er jo der vedrørende en sterk økning i olje prisen hvis Israel går til angrep på olje installasjonene i Iran. Presteskapet ser jo veldig klart at Israel kan ødelegge deres makt posisjon og vil derfor forsøke å begrense eskaleringen... ikke sikkert at Netanjahu ser det slik
Noe annet: fra ca. 30 oktober til 9 april gikk aksjen fra 8.15 til 18.15
Olje prisen på 86 og 89 de samme datoene.
Topp og bunn i perioden va ca. 73 og 91
Noe annet: fra ca. 30 oktober til 9 april gikk aksjen fra 8.15 til 18.15
Olje prisen på 86 og 89 de samme datoene.
Topp og bunn i perioden va ca. 73 og 91
Redigert 02.10.2024 kl 10:22
Du må logge inn for å svare
Ransen
02.10.2024 kl 09:33
3215
Reiselysten er nok til stede, men reiseselskapene vil bli påvirket negativt av dette. Dessuten går vi mot lavsesong og fond/proffene vil naturlig nok utnytte denne situasjonen til egen fordel ved å se på lavere inngang.
De fleste har forhåndsbetalt billettene sine fram til november-desember, men etter den tid vet man ikke hvordan utviklingen blir. Har må en se 360 grader rundt da alle mulige scenarier kan opptre.
De fleste har forhåndsbetalt billettene sine fram til november-desember, men etter den tid vet man ikke hvordan utviklingen blir. Har må en se 360 grader rundt da alle mulige scenarier kan opptre.
auto1
02.10.2024 kl 09:18
3257
God kjøpsmulighet! Tragisk konflikt, begrenset effekt på reiselyst og oljepris. Iran har nå sent et svar som egentlig ikkje var verre enn frykta.
auto1
02.10.2024 kl 09:17
3256
God kjøpsmulighet! Tragisk konflikt, begrenset effekt på reiselyst og oljepris. Iran har nå sent et svar som egentlig ikkje var verre enn frykta.
MC Axel
02.10.2024 kl 09:14
3266
I have sold my NAS shares, not because I don't believe in NAS, but because of the tense situation in the Middle East
Ransen
02.10.2024 kl 09:09
3283
Det er fryktindeksen som slår inn og den gjelder alle børser og selskaper. Det eneste sikre nå er oljeprodusentene. Det er vel og bra at det kjøpes hele veien nedover, det demper fallet noe i tempo. Krig, flyselskap og oktober er sessverre ikke oppskrifen på suksess....
ziik
02.10.2024 kl 09:05
3278
Hva pokker skjer med kursen. Snart tapt seg ei krone fra slutten i går til nå 😳
Ny short som er satt?
Ny short som er satt?
Redigert 02.10.2024 kl 09:06
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
02.10.2024 kl 08:49
3265
Konflikten i Midtøsten er tragisk, men vil ikke påvirke NAS mer en midlertidig økning i oljepris, som selv på 75 er meget gunstig for NAS.
Her trafikk tall for Rayanair for september, NAS kommer også til å levere rekord trafikk tall for september.
…..
02.10.2024 08:02:16
RYANAIR: FLØY 19,1M PASSASJERER I SEPT, KABINFAKTOR 94%
Oslo (Infront TDN Direkt): Ryanair Group fraktet 19,1 millioner passasjerer i september 2024, mot 17,4 millioner samme periode året før, melder selskapet onsdag.
Kabinfaktoren var 94 prosent i september (94).
Her trafikk tall for Rayanair for september, NAS kommer også til å levere rekord trafikk tall for september.
…..
02.10.2024 08:02:16
RYANAIR: FLØY 19,1M PASSASJERER I SEPT, KABINFAKTOR 94%
Oslo (Infront TDN Direkt): Ryanair Group fraktet 19,1 millioner passasjerer i september 2024, mot 17,4 millioner samme periode året før, melder selskapet onsdag.
Kabinfaktoren var 94 prosent i september (94).
Ransen
02.10.2024 kl 06:55
3369
Nå har det som man fryktet som verst inntrått. I dag får vi se hvilke aksjer som er lurt å eie ved en storkrig.
Fjellbris
01.10.2024 kl 10:33
3794
Vedr renten som igjen vil opprettholde stor reiseaktivitet 2025, 2026:
…..
17 MINUTTER SIDEN | AV NTB
NHO anslår fire rentekutt i 2025 og ytterligere ett i 2026
NHO venter fire rentekutt fra Norges Bank i 2025 og ett i 2026 slik at renten ender på 3,25 prosent i 2026.
NHO la tirsdag fram sitt økonomiske overblikk.
…..
17 MINUTTER SIDEN | AV NTB
NHO anslår fire rentekutt i 2025 og ytterligere ett i 2026
NHO venter fire rentekutt fra Norges Bank i 2025 og ett i 2026 slik at renten ender på 3,25 prosent i 2026.
NHO la tirsdag fram sitt økonomiske overblikk.
Redigert 01.10.2024 kl 10:33
Du må logge inn for å svare
Ransen
01.10.2024 kl 10:33
3779
Q4 med jul/nyttårstrafikken kommer som regel godt ut, men Q1 i år var faktisk nesten en milliard i minus. Det er Q1 som er den fryktende lavsesongen hvor også Widerøe må redusere kapasitet. Nå ser vi at renta begrenser mye mer enn i fjor. Få kjøper ny bil, færre kjøper planter og nå sist så stuper glass/pynteartikkelhandelen.
Feriereiser er fortsatt høyt prioritert, men kronekursen har ført til at denne også er blitt svært dyr. Selv med doble kutt i USA så svekkes utrolig nok kronen. For NAS er dette små marginer med 80% av kostnader i USD og EUR, kjempeøkning i pilotlønninger og 10-12% økning i øvrige kostnader - på flat billettpris.
Til motsvar er det gode renteinntekter og lav fuelkostnad. Fra 2025 må det gradvis innblandes biodrivstoff, som er 20 ganger dyrere enn Jet A1. Dessverre er ikke Norsk e-fuel fabrikken i Mosjøen oppe å går før i 2027, så det er begrenset tilgang på biodrivstoff som presser prisene opp.
Feriereiser er fortsatt høyt prioritert, men kronekursen har ført til at denne også er blitt svært dyr. Selv med doble kutt i USA så svekkes utrolig nok kronen. For NAS er dette små marginer med 80% av kostnader i USD og EUR, kjempeøkning i pilotlønninger og 10-12% økning i øvrige kostnader - på flat billettpris.
Til motsvar er det gode renteinntekter og lav fuelkostnad. Fra 2025 må det gradvis innblandes biodrivstoff, som er 20 ganger dyrere enn Jet A1. Dessverre er ikke Norsk e-fuel fabrikken i Mosjøen oppe å går før i 2027, så det er begrenset tilgang på biodrivstoff som presser prisene opp.
Redigert 01.10.2024 kl 10:34
Du må logge inn for å svare
Strategi
01.10.2024 kl 10:04
3806
Ser den Ransen, men det som meldes fra markedet er økt aktivitet, dette underbygges også fra Avinor.
Når det gjelder kvartal 3 så legger overskudd gjennom året seg ovenpå en allerede meget sterk egenkapital i Norwegian Group så alt ligger tilrette for en sterk oppgang fremover.
Et annet element i 2023 var at alle fryktet vintersesongen pga historikk.
Dette løste Norwegian på en glitrende måte og snudde sesongens historikk fra kraftige underskudd til overskudd.
Denne bekymringen er nå fraværende.
Så veldig nyere er annerledes mot 2023.
Når det gjelder kvartal 3 så legger overskudd gjennom året seg ovenpå en allerede meget sterk egenkapital i Norwegian Group så alt ligger tilrette for en sterk oppgang fremover.
Et annet element i 2023 var at alle fryktet vintersesongen pga historikk.
Dette løste Norwegian på en glitrende måte og snudde sesongens historikk fra kraftige underskudd til overskudd.
Denne bekymringen er nå fraværende.
Så veldig nyere er annerledes mot 2023.
Fjellbris
01.10.2024 kl 10:00
3810
Når legges trafikk tall september frem? Blir spennende, men ikke minst Q3 tallene som kommer litt senere.
Tror ikke vi, som mange håper på, får samme utvikling som i fjor høst. Dette da NAS med Widerøe avtalen med på laget i år (som de ikke var i fjor da Widerøe deelen gikk igjennom i des. i fjor), er et mye bedre og større selskap både når det gjelder stordriftsfordeler og lønnsomhet. Oljepris er også i høst MYE lavere, samt SPEN lanseres 1. november og jeg er rimelig sikker på at forhåndsbookinger i vinter/neste år er minst like god som i fjor på samme tid. Neste år vil Norges bank som den svenske sentralbank m fl. allerede har gjort flere ganger, sette ned renten. Den norske kronen er også ventet å styrke seg fremover vs det siste året, og vi vet at styrker den seg 10% vs LY, så utgjør det en miliard ekstra på bunnlinja.
Tror ikke vi, som mange håper på, får samme utvikling som i fjor høst. Dette da NAS med Widerøe avtalen med på laget i år (som de ikke var i fjor da Widerøe deelen gikk igjennom i des. i fjor), er et mye bedre og større selskap både når det gjelder stordriftsfordeler og lønnsomhet. Oljepris er også i høst MYE lavere, samt SPEN lanseres 1. november og jeg er rimelig sikker på at forhåndsbookinger i vinter/neste år er minst like god som i fjor på samme tid. Neste år vil Norges bank som den svenske sentralbank m fl. allerede har gjort flere ganger, sette ned renten. Den norske kronen er også ventet å styrke seg fremover vs det siste året, og vi vet at styrker den seg 10% vs LY, så utgjør det en miliard ekstra på bunnlinja.
Ransen
01.10.2024 kl 09:48
1892
Den var over 13 i dag tidlig. I fjor var det litt nedgang før trafikktallene for september. Tallene var da var svært gode og aksjen steg noen prosenter i dagene etter, men falt så 17% frem til Q3 til tross for allverdens anbefalinger og godord om inntjening fra meglerhusene.
Forøvrig gjaldt dette hele bransjen og er naturlig sesongvariasjon.
Sier ikke at det nødvendigvis skjer med NAS i år, men luftfart er luftfart.
Forøvrig gjaldt dette hele bransjen og er naturlig sesongvariasjon.
Sier ikke at det nødvendigvis skjer med NAS i år, men luftfart er luftfart.
Strategi
01.10.2024 kl 09:34
1882
Det tikker mot trafikktall og kvartal 3
Regner med at 13 kroner brytes i dag.
Regner med at 13 kroner brytes i dag.
Hvis han fortsetter helt til Mai, så får han nok rett til slutt, som når han hausset helt til September. Dette forumet har en del klokker som klapper seg stolte på brystet, fordi de viser rett to ganger i døgnet 😂
Okei? Vis meg denne utregninga di da, gi meg tall og vis meg hvor du har dem fra.
Jeg skrev bare at andre flyselskaper har mer nytte av nedgang i oljepris enn det Nas har, fordi det argumentet hausses mer enn det bør enn så lenge Nas et norsk og Norge, fortsatt en oljenasjon. Det er ikke kontroversielt overhodet det er bare fakta, det er dit tallene peker ar norsk økonomi preges av oljeprisen, og hvorfor du tar det så personlig, det fatter jeg ikke.
Utsagnet mitt var mer begrenset, enn reaksjonen din tilsier. "Du kan ingenting om selskapet!" og "Du skjønner ikke prosentregning!" og snart så anklager du meg for å være Ricoco, igjen...
Du er altfor følsom. Jeg var ikke engang uenig jeg ville bare nyansere litt fordi det er helt sant, at oljeprisen har mindre effekt både negativt og positivt for Nas, enn i andre flyselskap i land der økonomien er mer diversifisert.
Jeg sa det ikke som et negativ engang, kun at det var mindre positivt der enn andre steder, så før du håper å belære meg om noe som helst så bør du først lære deg både å lese, forstå og ikke minst, å besinne deg.
Lykke til med det, venter i spenning på de tallene dine, suss og klem 😘
Jeg skrev bare at andre flyselskaper har mer nytte av nedgang i oljepris enn det Nas har, fordi det argumentet hausses mer enn det bør enn så lenge Nas et norsk og Norge, fortsatt en oljenasjon. Det er ikke kontroversielt overhodet det er bare fakta, det er dit tallene peker ar norsk økonomi preges av oljeprisen, og hvorfor du tar det så personlig, det fatter jeg ikke.
Utsagnet mitt var mer begrenset, enn reaksjonen din tilsier. "Du kan ingenting om selskapet!" og "Du skjønner ikke prosentregning!" og snart så anklager du meg for å være Ricoco, igjen...
Du er altfor følsom. Jeg var ikke engang uenig jeg ville bare nyansere litt fordi det er helt sant, at oljeprisen har mindre effekt både negativt og positivt for Nas, enn i andre flyselskap i land der økonomien er mer diversifisert.
Jeg sa det ikke som et negativ engang, kun at det var mindre positivt der enn andre steder, så før du håper å belære meg om noe som helst så bør du først lære deg både å lese, forstå og ikke minst, å besinne deg.
Lykke til med det, venter i spenning på de tallene dine, suss og klem 😘
NASLover
30.09.2024 kl 16:06
2393
Hvor mange ganger skal du gjenta deg om denne? nå er det snart en måned, du har ikke velykket så langt, Du begynne å bli Risotto snart. Lykke til med tulle kommentarer
Er ganske sikker på at 13.3 motstand bryter før Sep trafikktall.....kanskje allerede i morgen hvis alt går greit
Er ganske sikker på at 13.3 motstand bryter før Sep trafikktall.....kanskje allerede i morgen hvis alt går greit
Redigert 30.09.2024 kl 17:23
Du må logge inn for å svare
Ransen
30.09.2024 kl 15:54
2391
Ser ut til at DNB kom seg greit ut av knipa i dag. I morgen blir det surt da alt av luftfart faller som en stein, som det pleier på denne årstiden
Strategi
30.09.2024 kl 15:46
2401
Så flott at fu har lest deg opp på dette, men % regning har du tydeligvis ikke greie på.
Det er massive fordeler for Norwegian Group på dette oljepris fallet sett i forhold til valuta.
Det er massive fordeler for Norwegian Group på dette oljepris fallet sett i forhold til valuta.
Tror du bør roe musa di litt, jeg er ikke akkurat alene om dette:
https://www.ssb.no/nasjonalregnskap-og-konjunkturer/konjunkturer/artikler/hva-pavirker-kronekursen
https://e24.no/boers-og-finans/i/8qE6Ew/kronen-svekkes-i-takt-med-oljeprisen-berg-og-dal-bane
Ja det er andre omstendigheter som OGSÅ påvirker krona selvfølgelig går de ikke HELT i takt, men lav oljepris har ALDRI vært godt nytt for krona.
https://www.ssb.no/nasjonalregnskap-og-konjunkturer/konjunkturer/artikler/hva-pavirker-kronekursen
https://e24.no/boers-og-finans/i/8qE6Ew/kronen-svekkes-i-takt-med-oljeprisen-berg-og-dal-bane
Ja det er andre omstendigheter som OGSÅ påvirker krona selvfølgelig går de ikke HELT i takt, men lav oljepris har ALDRI vært godt nytt for krona.