NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 130888

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fjellbris
01.10.2024 kl 10:00 2468

NĂ„r legges trafikk tall september frem? Blir spennende, men ikke minst Q3 tallene som kommer litt senere.
Tror ikke vi, som mange hÄper pÄ, fÄr samme utvikling som i fjor hÞst. Dette da NAS med WiderÞe avtalen med pÄ laget i Är (som de ikke var i fjor da WiderÞe deelen gikk igjennom i des. i fjor), er et mye bedre og stÞrre selskap bÄde nÄr det gjelder stordriftsfordeler og lÞnnsomhet. Oljepris er ogsÄ i hÞst MYE lavere, samt SPEN lanseres 1. november og jeg er rimelig sikker pÄ at forhÄndsbookinger i vinter/neste Är er minst like god som i fjor pÄ samme tid. Neste Är vil Norges bank som den svenske sentralbank m fl. allerede har gjort flere ganger, sette ned renten. Den norske kronen er ogsÄ ventet Ä styrke seg fremover vs det siste Äret, og vi vet at styrker den seg 10% vs LY, sÄ utgjÞr det en miliard ekstra pÄ bunnlinja.
Strategi
01.10.2024 kl 10:04 2463

Ser den Ransen, men det som meldes fra markedet er Þkt aktivitet, dette underbygges ogsÄ fra Avinor.
NÄr det gjelder kvartal 3 sÄ legger overskudd gjennom Äret seg ovenpÄ en allerede meget sterk egenkapital i Norwegian Group sÄ alt ligger tilrette for en sterk oppgang fremover.
Et annet element i 2023 var at alle fryktet vintersesongen pga historikk.
Dette lÞste Norwegian pÄ en glitrende mÄte og snudde sesongens historikk fra kraftige underskudd til overskudd.
Denne bekymringen er nÄ fravÊrende.
SĂ„ veldig nyere er annerledes mot 2023.
Ransen
01.10.2024 kl 10:33 2403

Q4 med jul/nyttÄrstrafikken kommer som regel godt ut, men Q1 i Är var faktisk nesten en milliard i minus. Det er Q1 som er den fryktende lavsesongen hvor ogsÄ WiderÞe mÄ redusere kapasitet. NÄ ser vi at renta begrenser mye mer enn i fjor. FÄ kjÞper ny bil, fÊrre kjÞper planter og nÄ sist sÄ stuper glass/pynteartikkelhandelen.
Feriereiser er fortsatt hÞyt prioritert, men kronekursen har fÞrt til at denne ogsÄ er blitt svÊrt dyr. Selv med doble kutt i USA sÄ svekkes utrolig nok kronen. For NAS er dette smÄ marginer med 80% av kostnader i USD og EUR, kjempeÞkning i pilotlÞnninger og 10-12% Þkning i Þvrige kostnader - pÄ flat billettpris.
Til motsvar er det gode renteinntekter og lav fuelkostnad. Fra 2025 mÄ det gradvis innblandes biodrivstoff, som er 20 ganger dyrere enn Jet A1. Dessverre er ikke Norsk e-fuel fabrikken i MosjÞen oppe Ä gÄr fÞr i 2027, sÄ det er begrenset tilgang pÄ biodrivstoff som presser prisene opp.
Redigert 01.10.2024 kl 10:34 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fjellbris
01.10.2024 kl 10:33 2402

Vedr renten som igjen vil opprettholde stor reiseaktivitet 2025, 2026:

..
17 MINUTTER SIDEN | AV NTB
NHO anslÄr fire rentekutt i 2025 og ytterligere ett i 2026
NHO venter fire rentekutt fra Norges Bank i 2025 og ett i 2026 slik at renten ender pÄ 3,25 prosent i 2026.

NHO la tirsdag fram sitt Ăžkonomiske overblikk.
Redigert 01.10.2024 kl 10:33 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ransen
01.10.2024 kl 10:35 2391

Alt avhenger av kronekursen
Ransen
I gÄr kl 06:55 1955

NÄ har det som man fryktet som verst inntrÄtt. I dag fÄr vi se hvilke aksjer som er lurt Ä eie ved en storkrig.
Fjellbris
I gÄr kl 08:49 1808

Konflikten i MidtÞsten er tragisk, men vil ikke pÄvirke NAS mer en midlertidig Þkning i oljepris, som selv pÄ 75 er meget gunstig for NAS.
Her trafikk tall for Rayanair for september, NAS kommer ogsÄ til Ä levere rekord trafikk tall for september.

..
02.10.2024 08:02:16
RYANAIR: FLØY 19,1M PASSASJERER I SEPT, KABINFAKTOR 94%

Oslo (Infront TDN Direkt): Ryanair Group fraktet 19,1 millioner passasjerer i september 2024, mot 17,4 millioner samme periode Ă„ret fĂžr, melder selskapet onsdag.

Kabinfaktoren var 94 prosent i september (94).
ziik
I gÄr kl 09:05 1764

Hva pokker skjer med kursen. Snart tapt seg ei krone fra slutten i gĂ„r til nĂ„ 😳
Ny short som er satt?
Redigert i gÄr kl 09:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ransen
I gÄr kl 09:09 1744

Det er fryktindeksen som slÄr inn og den gjelder alle bÞrser og selskaper. Det eneste sikre nÄ er oljeprodusentene. Det er vel og bra at det kjÞpes hele veien nedover, det demper fallet noe i tempo. Krig, flyselskap og oktober er sessverre ikke oppskrifen pÄ suksess....
MC Axel
I gÄr kl 09:14 1718

I have sold my NAS shares, not because I don't believe in NAS, but because of the tense situation in the Middle East

auto1
I gÄr kl 09:17 1699

God kjÞpsmulighet! Tragisk konflikt, begrenset effekt pÄ reiselyst og oljepris. Iran har nÄ sent et svar som egentlig ikkje var verre enn frykta.
auto1
I gÄr kl 09:18 1694

God kjÞpsmulighet! Tragisk konflikt, begrenset effekt pÄ reiselyst og oljepris. Iran har nÄ sent et svar som egentlig ikkje var verre enn frykta.
Ransen
I gÄr kl 09:33 1621

Reiselysten er nok til stede, men reiseselskapene vil bli pÄvirket negativt av dette. Dessuten gÄr vi mot lavsesong og fond/proffene vil naturlig nok utnytte denne situasjonen til egen fordel ved Ä se pÄ lavere inngang.
De fleste har forhÄndsbetalt billettene sine fram til november-desember, men etter den tid vet man ikke hvordan utviklingen blir. Har mÄ en se 360 grader rundt da alle mulige scenarier kan opptre.
Bullen
I gÄr kl 10:00 1508

Konflikten er sÄ langt veldig begrenset til et spesifikt omrÄde. Ikke sÄ lett Ä se at det pÄvirker reiselysten andre steder. NervÞsiteten er jo der vedrÞrende en sterk Þkning i olje prisen hvis Israel gÄr til angrep pÄ olje installasjonene i Iran. Presteskapet ser jo veldig klart at Israel kan Þdelegge deres makt posisjon og vil derfor forsÞke Ä begrense eskaleringen... ikke sikkert at Netanjahu ser det slik

Noe annet: fra ca. 30 oktober til 9 april gikk aksjen fra 8.15 til 18.15
Olje prisen pÄ 86 og 89 de samme datoene.
Topp og bunn i perioden va ca. 73 og 91
Redigert i gÄr kl 10:22 Du mÄ logge inn for Ä svare
Strategi
I gÄr kl 10:09 1486

RE:
RE: Ransen
I dag kl 06:55
431
NÄ har det som man fryktet som verst inntrÄtt. I dag fÄr vi se hvilke aksjer som er lurt Ä eie ved en storkrig.
----
NĂ„ har "hyene""kakkerlakkene" tatt plass ser jeg, det er vel litt tidlig Ă„ kalle dette en storkrig.
NĂ„r det er sagt er oddsen for dette lite sannsynlig av flere grunner.
At det regnet droner og minndre missiler over Israel i gÄr og delvis i dag har mye med Êre Ä gjÞre og Iran var nÞdt til Ä svare pÄ angrepene i Libanon.
Israel er rett og slett for sterke og har USA som en maktfaktor med seg som garantert vil hindre en Storkrig.
Flyene til Norwegian Group gÄr som vanlig og folk drar pÄ ferie omtrent som normalt med forhÄndsbetalte billetter.
Kursen pÄ Norwegian Group handles nÄ pÄ fullstendig gruset kurs og oppsiden mot kurser i intervallet +18 - 22 kr er stor.
Dagens fall henger ikke pÄ greip og jeg tror vi kan fÄ sterk stigning tilbake til 13 kr veldig raskt.

Ransen
I gÄr kl 10:19 1453

NÄ er det vel kun smÄaksjonÊrene i NAS som tror at dette er en liten konflikt og at oljeprisen vil gÄ ned med en krig rundt verdens stÞrste oljeprodusenter. Hvis en ikke evner Ä se helheten i dette sÄ kan en bli flÄdd pÄ hÞylys dag.
Situasjonen er meget alvorlig, det rammer NAS som alt annet og smÄ justeringer fra store aksjonÊrer fra fly til olje i de nÊrmeste ukene vil ramme titusener av smÄaksjonÊrer som prÞver Ä motvirke tyngdekraften. Er det bare MC-Axel som har forstÄtt dette?
Strategi
I gÄr kl 10:28 1422

Ja, det ser ut til at det er du short siden og MC-Axel som har forstÄtt dette.
Det er 10 USD opp til hegdet pris pÄ 84 USD, og det er forventning om at Oljepris raskt faller tilbake nÄr dette roer seg.
Bakgrunnen for dette er at det rett og slett er for mye olje i markedet sett i forhold til forbruket pÄ verdensbasis "mye basert pÄ Kina".
USA Þnsker ikke Ä nedskalere produksjonen og kjÞrer pÄ med full produksjon.

Slik jeg ser det kan dette ende opp i en short "Squeeze", det koster Ä presse ned kursen til 11.90 og kjÞpe tilbake pÄ 12.20 og oppover.
Det er omsatt aksjer for 52 mill pÄ1 time og 40 minutter.

I mens gÄr flyene normalt over Oslo i retning Gardermoen og vice versa.

Fredag 4 October
Monthly traffic data September.

Tror det blir en greit hyggelig melding.
đŸ§‘â€âœˆïžđŸ˜Š
Redigert i gÄr kl 10:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bullen
I gÄr kl 10:40 1386

Det vi vet med sikkerhet vedr. oljeprisen er at ingen vet hvilken vei den gÄr.
NervĂžsiteten i markedet ser ut til Ă„ lĂžfte prisen litt. Den nervĂžsiteten utnytter selvfĂžlgelig shorterne
nad.oslo
I gÄr kl 10:42 1378

Er nok sikker pÄ at Nas har sikret seg mer olje pÄ lavere kurser, de fÞlger med pÄ utviklingen antar jeg som alle andre. Siden de er mer fÞlsomme overfor oljepris sÄ har de nok sikret seg det. Bare Ä slappe helt av til q3
Ransen
I gÄr kl 12:18 1232

Selv med gode trafikktall bÄde fra Wizzair og Ryanair sÄ dundrer de ned pÄ bÞrsen. Dette illustrerer bare alvoret av hvilke aksjer man absolutt kan gÄ pÄ en stor smell med i dagens situasjon. Heldigvis er NAS-aksjen stÞttekjÞpt av drÞmmere ift Wizzair, noe som har holdt den godt sÄ langt i dag. Shorterne kommer sterkt tilbake og har Þkt posisjonene i dag.

Strategi
I gÄr kl 12:54 1176

Ikke rart at short har Ăžkt posisjonen i dag, det er vel bare en grunn til dette.
De har rett og slett ikke kraft nok til Ä styre aksjen dit de vil, mao. et svakhetstegn sÄ langt.
Synlig short sÄ langt 9582822 aksjer - 0.99 %.
Regner med at det er NORDNET som lÄner villig ut.

Redigert i gÄr kl 13:00 Du mÄ logge inn for Ä svare
MisterLupus
I gÄr kl 14:55 1042

Som sagt shortere kommer til Ä utnytte enhver uro i markedet og ethvert fall i volum for Ä dumpe prisen. Gode tall i dag, indikerer at bransjen gjÞr det bra, og gÄr oljeprisen opp sÄ fÞlger krona, som jeg ble hudflettet for Ä pÄpeke, etter, sÄ Nas er ikke like pÄvirket av dette som andre flyselskap.

Lavt volum betyr ogsÄ at kursen gÄr kjapt opp igjen, nÄr kortbuksene merker kulda og mÄ dekke seg til. Jeg tror fÄ Þnsker Ä selge og at kjÞpsviljen er grei nok selv pÄ 12-tallet, til at denne gÄr tilbake opp mot tretten straks hysteriet gir seg.

HĂ„per bare jeg fĂ„r krĂŠsjet ut et annet sted fĂžr den tid, sĂ„ kan jeg gjĂžre et ekstra innhopp her, men de fleste prosjektene mine sto i rĂždt i gĂ„r sĂ„ sĂ„ heldig er man neppe đŸ»
Redigert i gÄr kl 15:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Aramis
I dag kl 09:47 579

Fra Nettavisen:
DNB Markets tar NAS inn i sin portefĂžlje:

Norwegian Air Shuttle er eneste nye aksje i den siste oppdateringen.

«Etter en vanskelig periode i sommer hvor flere flyselskaper har rapportert svakere enn ventet (...), har de siste oppdateringene fra Norwegian vÊrt litt bedre enn ventet», skriver meglerhuset. De legger til at «nedgangen i oljeprisen kan gi muligheter for ytterligere oppjusteringer i inntjeningsforventningene».

De opplyser ogsÄ at selskapet rapporterer trafikktall denne uken, og at de forventer solide tredjekvartalstall 25. oktober.
Ransen
I dag kl 09:56 554

Det er store sprik pÄ hva som ventes. Det er vel kun finansdirektÞren som har en anelse, derfor litt fokus pÄ siste tids kuttforslag.
Det positive i det hele er at de mange smÄaksjonÊrene opprettholder ballansen med sine smÄ kjÞp pÄ hÞy kurs mens proffene selger og vil inn til vinterpris. Ellers hadde det vÊrt stÞrre prosentvis ras.
Beste indikator pÄ dette er at shortandelen Þker for hver dag
Redigert i dag kl 09:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
NASLover
I dag kl 10:05 530

đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł sĂ„nn seriĂžs Risotto?
Redigert i dag kl 16:51 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bullen
I dag kl 10:26 487

Litt vanskelig Ä trade akkurat nÄ. Er redd for at Netanjahu gÄr banas og angriper Iran for hardt
Stepping
I dag kl 10:35 464

Skal mann gjette pÄ gode tall i morgen og avslutte Fredagen ned ca 6% ??
Ransen
I dag kl 15:07 196

Det er nÄ en mÄned siden de la frem tidenes trafikktall, men markedet svarte med Ä sende aksjen ned nesten 10%. Gudene mÄ vite hvordan markedet takler morgendagen i disse geopolitiske uroligheter. Det handles godt inn pÄ hÞy kurs nÄ, sÄ det i seg selv kan forsterke resultatet den ene eller andre veien.
BÄde Ryanair og Wizzair la frem trafikktall i gÄr og har bare falt siden.
Fjellbris
I dag kl 15:10 192

Kursen er jo og har jo vĂŠrt mye hĂžyere vs 1 mnd siden da trafikk tall august ble lagt frem!?
auto1
I dag kl 15:33 153

GjÞr deg av og til litt dummere enn nÞdvendig... Ryan og Wizz sitt fall, sammen med NAS og andre var vel en reaksjon pÄ MidtÞsten konflikten og ikkje trafikktall!
Fjellbris
I dag kl 15:38 142

Spot on😉
Redigert i dag kl 15:59 Du mÄ logge inn for Ä svare