NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 310502

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Glova
06.10.2024 kl 14:09 3287

Valgte en strategi der jeg har trodd på oppkjøp av NAS,men kommer til å skrote denne planen,det er som du sier forstå hvorfor,og da velger jeg Bull og Bear Derivater fordi NAS er opp og ned hele tiden,og man kan da heller sette seg inn i hvorfor den går så mye opp og ned
niets
06.10.2024 kl 13:55 3300

INGEN vet hvilken veg kursen på NAS-aksjen går i morgen. Den kan gå opp eller ned. Mange her inne HÅPER at den skal gå opp. De som her inne fremmer argumentene som foreligger for at kursen går ned, blir mærmest fryst ut og mobbet. Det er jo ganske merkelig. Noen trenger kanskje et kurs i selv-erkjennelse, så de lettere kan forstå sine egne reaksjoner. Det er et FAKTUM at kursen gikk betydelig ned fredag. Og det foreligger en GRUNN til at den gjorde det. Et tips: Kanskje gjøre et forsøk på å forstå hvorfor?
Glova
06.10.2024 kl 13:39 3307

Nas fremstår mer og mer som en trading aksje,totalt ubruklig og eie over lenger tid.
golf`ern
06.10.2024 kl 12:36 3338

Du som er en av "ekspertene" her inne, hvordan kan NAS-kursen ha falt fra 18kr+ til dagens på de siste 5-6mnd...
Fjellbris
06.10.2024 kl 10:18 3483

Godt du er tilbake MC Axel, var smart også å selge etter Boeing nyheten og kjøpe tilbake rett før helgen.
Poenget med renta er at med høy rente som vi har hatt nå i år, så har ikke folk reist mindre av den grunn som trafikk tall i hele år har vist. Når renta settes ned 4-5 ganger i løpet av 2025/2026 så reiser folk da ivertfall ikke mindre fremover, trolig enda litt mer.
Pølsebua
06.10.2024 kl 10:13 3466

Nå har det blitt helt natta her, Risch. Trafikktallene er enormt viktige, sammen med yielden. Altså hvor fulle flyene er og hva passasjerene betaler for billettene og øvrige tjenester. Økt fyllingsgrad og økte priser går rett til bunnlinjen.
Så kan du se på kursutviklingen siste 12 måneder, så ser du at den ikke samsvarer med sesongvariasjonene i det hele tatt.
Du farer rett og slett bare med svada om dagen. Trist.
Stepping
06.10.2024 kl 09:15 2217

Kan jo se ting fra forskjellige vinkler! Jeg oppfatter NAS som ett typisk selskap som skal betale lønn og bonuser og betale sine regninger. Ved behov går de til eigerne for å hente mer penger. Tror utover det at det blir flotte tall 25. Okt.
KanonBra5
06.10.2024 kl 09:07 2250

Dette er tull. Det er vel ingen land i verden som har mer penger i snitt pr hode enn de skandinaviske og hvor reiselysten er veldig stor!!

En annen ting man ikke glemme oppi dette er at Norwegian har nærmere 13 milliarder på bok som de får renter på hver måned. Det blir det selvfølgelig store penger av!!!!
Redigert 06.10.2024 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
R1234
06.10.2024 kl 08:16 2290

Vel vel, om en ikke er rigget for svingninger i markedet, bør en heller ikke være i aksje markedet.
I min tid på børs har langsiktighet lønt seg, selvfølgelig har jeg en del av portis i cash slik at jeg kan ta overreaksjoner på kort sikt.

Nas tjener penger, kommer til å bli det flyselskapet i Norge som klarer seg, den dagen de casher tilbake statens rentefrie lån, vil det skumme utbytter som er solide her. Det er mitt mål. 2026= 7-800 i utbytte for min del. No brainer for meg
minsin
05.10.2024 kl 21:53 2497

Cash er King er ett relativt begrep
ENSU er jo ett selskap som virkelig burde forstå begrepet...en som feiler gang på gang
Redigert 05.10.2024 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.10.2024 kl 20:59 2567

Ikke til å komme i fra at Cash er King i disse tider og har vært det en god stund allerede. Langsiktighet - NEI, kortsiktige trades når mulighetene byr seg - JA - så blir man heller aldri helt låst om og når det smeller...;)
Redigert 05.10.2024 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
auto1
05.10.2024 kl 20:42 2576

Dette kommer fra mannen som hevder det er negativt for NAS når fuelpris går nedover...... resten av denne leksa ovenfor har veldig lite med NAS å gjøre og mye med et pessimistisk verdensyn, ikke mange aksjer du vil sitte i med dine spådommer, kun kjøp av våpenaksjer og shorting av resten.....
rischioso
05.10.2024 kl 20:38 2513

RE - Having difficulty seeing what interest rates have to do with NAS

* NAS er avhengig av passasjerer. Passasjerer må ha penger til overs for å reise - Uten passasjerer ingen NAS...;)
MC Axel
05.10.2024 kl 20:35 2504

I became skeptical about the Boeing strike and sold. However, chose to buy the share again. Most other airlines are in the same boat and the premises are the same for them. Have always thought that NAS is cheap


Having difficulty seeing what interest rates have to do with NAS

rischioso
05.10.2024 kl 20:35 2500

Problemet ditt og til en del andre virker å være at du/dere forskutterer inn det meste av mulige positive hendelser og da er det heller ikke å bli overrasket over at det går galt. Verden er i stadig endring, det er langt større globale utfordringer i dag enn det var for bare kort tid siden. Geopolitisk uro som ikke forsvinner over natta, svak makro forårsaket av årelang kamp mot inflasjonen, den ene krigen etter den andre bryter ut som ingen ende har i uoverskuelig framtid. Høye renter over tid har gjort folk til gjeldsslaver som kjøpte med begge henda både hytter og båter under coronaen. I utlandet er det ikke noe bedre. Næringslivet sliter jevnt over med høy gjeld og dårlige refinansieringsalternativer. Banker har vært ute og kjøre - noen har allerede falt mens andre ble reddet av myndighetene, i Norge bygges det for lite for det er for dyrt å bygge mens i andre land bygges det alt for mye boliger de ikke får solgt. Kinesiske entreprenører er godt på vei til å velte hvor myndighetene er gått inn med kunstig åndedrett, i Thailand står det leiligheter til en verdi av over 1,6 trilliarder tomme, men likevel bygges det for fullt - mao, mange banker worldwide sitter med dusinvis av råtne lån så at det går mot en ny finanskrise er udiskutabelt - det er kun tidspunktet og styrken som er ukjent - mao, å satse på at folk flest kommer til å reise mer fremover virker ikke bare å ha dårlige odds, men svært dårlige....;)
auto1
05.10.2024 kl 20:17 2514

Foreslår at du tar løpeturen til banken og får huslån til fastrente på 4%. Dette får du på basis av forventninger om rentefall det nærmeste året fra de aller fleste som har peiling på slikt. Selvfølgelig kan de ta feil, men av en eller annen grunn tror jeg at de har mere peiling en deg. Selv om du er allvitende....
Fjellbris
05.10.2024 kl 20:16 2521

Nå sporer du som vanlig helt av når argumentene ikke går din vei😂
rischioso
05.10.2024 kl 20:11 2522

Å ta en struts - altså å stikke hodet i sanden fordi noen deler realiteter får ikke realitetene til å forsvinne - men du hører nok noe mindre etter med all sanda i ørene...;)
rischioso
05.10.2024 kl 20:06 2526

Renta i Norge er ikke på vei nedover - det er snakk om kanskje en gang langt ute i 2025 - kanskje, for det er med forbehold om at krona ikke svekker seg ytterligere. Også er det slik at folk ikke får bedre råd i dag om de kanskje får det til neste år....

Du kjenner mitt standpunkt noe jeg utfyllende har redegjort for. Om det er noen du bør overbevise så er det markedet for det er markedet som har sendt kursen ned og ikke jeg eller noen andre på denne tråden...;)
Redigert 05.10.2024 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Hardly
05.10.2024 kl 19:55 2542

Er renta på vei nedover? Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Mulig den vil det i resten i verden, men ikke sikkert den vil det her på berget. Dersom krona fortsetter å svekke seg vil vi få en rente økning.
Pilteri
05.10.2024 kl 19:45 2523

He he, lusa på gangen. Nettrollene popper opp når det går ned og geniforklarer seg selv. Blokker...
auto1
05.10.2024 kl 19:05 2573

Renta er på vei nedover, Diskusjonene går vel rundt hvor mye og når renta skal ned. Lønnsoppgjør på 6 % i snitt i norge i år gjør at reallønninger stiger kraftig i år. Antatt inflasjon på ca 3%. Fallet på 10% på en dag på basis av forsinket leveranse av nye fly virker noe overdrevet. Dersom man sitter LONG i NAS har jeg tro på at det på sikt er en god investering. Har brent meg på mange luftslott (vekstselskaper) som predikerer inntjening i det fjerne. NAS tjener penger, har penger i banken. Widerøe er en gullgruve kjøpt på billigsalg. Var ikke mye lyd i enkelte når NAS gikk fra 10-13 kr på et par mnd. Med en gang vi fikk en dipp nå så popper de frem igjen.
rischioso
05.10.2024 kl 18:23 2621

Det er derfor jeg mener at man ikke bør vektlegge trafikktallene for mye for det kan svinge fra gang til gang - har feks SAS problemer og kansellerer mange flighter noe de har hatt så får NAS midlertidig noe flere passasjerer, MEN det betyr jo ikke at folk ikke har fått dårligere råd pga langvarig høy rente og i realiteten reiser mindre totalt sett - du ser den...?...;)
Redigert 05.10.2024 kl 18:24 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
05.10.2024 kl 17:59 2646

Det var ikke trafikk tall jeg siktet til, men det at du i mange måneder har dratt «rentekortet», og samtidig har trafikk tall som jeg skriver juni tom sept. økt 10-13% vs LY hver mnd.
….
«Og på toppen så har rentekuttene latt vente på seg hvor folk flest har dårligere råd noe som igjen bremser etterspørselen etter billetter.»
Redigert 05.10.2024 kl 18:00 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.10.2024 kl 17:49 2670

Trafikktall har jeg aldri messet om fordi det er svært kortsiktig og betyr således nada i det store bildet. Renteutviklingen har jeg nevnt fordi det ikke bare påvirker finanskostnadene men også folks forbruk herunder reising.

For å gjøre det enkelt så prises flyselskaper rundt regnet 3 mdr i forkant - mao, når det er sommer så får man ikke noen effekt av høytiden nettopp fordi den ble priset inn på våren. Kan ikke skjønne at det er så vanskelig å forstå. Nå er det høst og da skal vinteren (lavsesongen) prises inn og når vi har bikket nyåret og våren nærmer seg så skal høysesongen prises inn. Forstår man den dynamikken så skjønner man også lettere kursutviklingen.

God helg til deg oxo.
Ransen
05.10.2024 kl 17:29 2691

Det er vel kun Biden som kan sette et punktum i midtøsten, men det skjer ikke før oljeprisen er ute av kontroll. Det er snart valg, og høy oljepris kan bli et farvel til demokratene.
NAS er nok sterkere og bedre enn noen gang, men det fritar ikke selskapet fra den uro vi er inne i. De beste finner alltid bunner og topper i selskaper, men det er ingen fasit på dette. Ser man på analysene til Mossige og Westgaard så skjønner man kompleksiteten. Nå kan det tyde på at Mossige får rett ved hjelp av geopolitisk uro.
rischioso
05.10.2024 kl 17:23 2695

Kjært barn har mange navn - sies det også i overført betydning...;)

RE - Når oljeprisen faller under hegdet pris bør det selvfølgelig kalles "ekstra Inntekt" eller "ekstra margin".

* Extra inntekt kan det jo aldri bli. Det er 2 ting du virker å overse her:

(1) Vi kunne ha kalt det en bonus om hedgen var betalt på forskudd, men det er det jo ikke - det betales etterskuddsvis når hedgen skal gjøres opp og da blir differansen mellom en hedget fuelpris og den faktiske fuelpris (spot) som et tap å regne - fordi man har bundet seg til en høy fuelpris for majoriteten av det estimerte fuel konsumet - for NAS (60%) og Widerøe (80%)

(2) Høy hedging (60 og 80%) gjør for å bruke din term bonusen fra spot tilsvarende mindre (40 og 20%)

RE - Vær så snill og ikke komplisere dette med valuta da fordelen med lav oljepris overgår valutasvingningene "Big time", selv forholder jeg meg til valta daglig i min jobb og følger denne svært tett.

* Nei, jeg skal ikke komplisere bildet mer enn nødvendig, men når du først nevner det så bør vi anta at selskapet har med valuta som med fuel sikret seg mot svingninger og som vi kjenner til med ref til utviklingen NOK så vil det heller ikke her ligge noen bonus....

Mao, viktig å forholde seg til realitetene og det klarer man best om man lar håpet vike...;)

Fortsatt god helg!
Redigert 05.10.2024 kl 17:27 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
05.10.2024 kl 17:12 2707

Denne svarte du aldri på i går?😉
……
Fjellbris
I går kl 18:54
Dette med renter har du messet om i flere måneder nå, og trafikk tall igjennom hele sommer / høst har vist økt trafikk med 10-13% hver måned vs LY. Oktober melder NAS nå også om god aktivitet, jeg tror det vedvarer ut året vs LY. I 2024 og 2025 får vi 4-5 rentekutt til styringsrenta er nede på 3.25, så mtp reiseaktivitet nå med høy rente, ja da blir det ikke mindre de neste årene. God helg til deg også :-)
Ps Widerøe leverte trafikk tall for september som var den høyeste i selskapets historie, og det selv med den høye renten du nevner.
Kan også nevnt at hotellnæringen melder om rekord tall både september og så langt i år. Folk reiser og koser seg selv med høy rente, og mer blir det de neste årene når renta går ned.
Redigert i går kl 18:59
Pilteri
05.10.2024 kl 17:04 2706

Nok en gang. Blokker kverulantene på tråden så slipper vi unødvendig støy, jalla og tøvprat...
Strategi
05.10.2024 kl 16:44 2599

Dette vet du like godt som meg Riskoker.
Du kan ikke kalle det en ekstraregning når oljeprisen faller under Hegdet pris som vi kaller en sikring mot økt oljepris.
Når oljeprisen faller under hegdet pris bør det selvfølgelig kalles "ekstra Inntekt" eller "ekstra margin".
I denne sammenhengen er det viktig å ta med at billett priser og andre kostnader beregnet ut i fra høy oljepris , margin for uforutsette kostnader osv.
Vær så snill og ikke komplisere dette med valuta da fordelen med lav oljepris overgår valutasvingningene "Big time", selv forholder jeg meg til valta daglig i min jobb og følger denne svært tett.
Vær så snill og ikke vær så bastant på Midt Østen konflikten den kan bli løst over natten og også bli langsiktig.
Men "oddsen" for at det blir tvunget frem en fredelig løsning om forholdsvis kort tid er større nå enn at dette drar seg ut i en storkrig over tid.
Det er sterke krefter i sving for å motvirke en eskalering.
rischioso
05.10.2024 kl 16:12 2626

Hei Pølsebua, ja vi satt vel en del sammen i bl.a REC for en del år tilbake. Nei, jeg er ikke ensidig negativ noe jeg aldri har vært for det blir jo aldri noen profitt av det over tid, men det er jo ingen mening i å være positiv når caset med kommende prising av lavsesong, den svake makroen, ytterligere forsinkelser fra Boeing og en del annet butter i mot noe jeg også har poengtert flere ganger.

Flyaksjer er vel noe av det mest sykliske som finnes og ikke minst og i motsetning til andre sykliske aksjer som feks tank så kan man nærmest stille klokka etter akkurat det og da ser jeg ingen hensikt i å gå i mot. Har notert meg at det er flere som går i mot og gjør det hvert eneste år og blir like overrasket hver gang - vel, da har man ikke skjønt det og må betale prisen.

Når det kommer til hedgingen så er det sjelden til aldri noen gevinst for selskapet - det er det i de fleste tilfeller kun motpart som gjør med unntak av en eventuell oljepris squeeze noe som ikke er å forvente med det første. Hedgingen går derfor hovedsakelig ut på å prøve og minske tapet og gjennom det gjøre fuelkostnaden mer forutsigbar. Det er et rent veddemål hvor som du er inne på timingen er her som ellers svært viktig hvor vi kjenner til at oljeprisen lå på 90 tallet når hedgingen ble inngått noe som betyr at med en oljepris på 70 tallet over tid vil gi et tap når regnskapet skal gjøres opp - hvor mye gjenstår og se, men en extraregning blir det og mest sannsynlig et betydelig en...

Et annet moment som er viktig å ta med er at billettprisene er styrt av estimert fuelcost og når det kommer en betydelig extraregning ved skivebom på hedgingen så vil det slå direkte og negativt ut på bunnlinjen noe som igjen bidrar til resultat under konsensus og dermed vil skuffe.

Det er summen av dette som gjør at jeg er avventende og midlertidig negativ eller kritisk til aksjekursutviklingen før fasiten ligger på bordet og høysesongen skal prises inn - og vi er ikke der ennå - tenker nå jeg, men for all del det er lov å være uenig...;)
Kåre Grønn
05.10.2024 kl 12:40 2673

Geir Karlsen kjører nøktern stil. Han vet at dersom han kjører for mye markedsføring og glede overfor den norske skattestat, så blir det mer pålegg.. full kontroll dette selskapet!! Hau hau
Ransen
05.10.2024 kl 12:15 2690

Som at 11 er for lavt i nå, var 8 kroner var for lavt i fjor. NAS har større verdi enn som så, men aksjen og bransjen er syklisk. Nå har selskapet flere ganger prøvd å kommunisere ut at det er presset på kostnader, vi har en svært spent geopolitisk situasjon og vi går mot nedtrapping og lavsesong. Karlsen prøver å finne mitigerende tiltak. Jeg har tro på både Karlsen og Øygaard i så måte, men de ansatte har svært stor makt og man skal helst ikke rasle så mye med sabelen før det blir uante konsekvenser av det. Lønnsoppgjøret burde vært slik at begge parter ble litt misfornøyd, men det gikk altså i pilotene favør denne gangen.
Det vil alltid være mye action i denne aksjen, det er tross alt en folkefavoritt.
Null
05.10.2024 kl 11:45 2722

Det er rett at NAS intradag var på 1 sifret, men den blir for "tynn" så pr nå vil jeg si at din spådom ikke har slått til.
PÅ samme måte som NAS har vært over 13 et par minutter, siste mnd.

Her vil jeg vel si at fra din spådom kom så har vi vært helt klart mer på to tallet enn på en sifret så der har du pr nå "tapt"
Så får vi se hva som kommer utover de to nærmeste uken, selv tror jeg ikke på ensifret, så der kan du vel sette meg på listen for de som tror på tosifret pr nå.

Det å trade på stigende og synkende kurser er en kunst som noen kan drive med ikke alle pga at man ikke sitter å følger med pr min eller for å si det daglig,. dermed må man ta inn på lengre horisont.
For min del så er det jeg pr nå eier og eventuelt det jeg kjøper, for tidligst salg til våren... eller at man faller på forhåndsbestemt SL.

Det valget har jeg tatt ;) enn du rischioso du er vel totalt ute både med tanke på opp og nedturer
Pølsebua
05.10.2024 kl 10:41 2782

Hei Risch. Mulig jeg husker feil, men var ikke du en positiv fyr for noen år siden? En gang i tiden var jeg ganske aktiv på dette forumet, og jeg husker ditt nick fra den gang. Vi snakket om mange aksjer, og jeg husker det som om du var ganske konstruktiv. Men når jeg leser dine innlegg her og på Rec, lurer jeg på om jeg husker feil. Nå er det kun ensidig informasjon fra din side. Som om du godter deg når kursene går nedover.
Så kan jeg si litt om NAS: Sikringskontrakter på flybensin har alle flyselskaper. Etter restruktureringen i NAS var det et problem for dem at de IKKE hadde sikring, pga tidligere dårlige finansposisjon som ikke tillot det. Spørsmålet er hvor stor % og til hvilken pris. Ikke om man skal ha det eller ei. Når bensinprisen går ned, så reduseres utgiftene til NAS, selv om de har sikret halvparten av drivstoffet. Du framstiller det som de taper penger! Sikringskontraktene tjener du på i perioder og taper på i andre perioder. Hensikten med dem er å skape sikkerhet (som ligger i navnet) mot for store svingninger i utgiftene.
Årets overskudd (bunnlinje) blir rundt to milliarder kroner, eller rundt to kr. pr. aksje. Da er 11 kr i aksjekurs lavt. Og blir overskuddet 1,5 kr pr aksje, er 11 kr. fortsatt lavt. Vi ser nå at kjøpet av Widerøe kaster av seg mer enn forventet. W gjør det bedre enn noen gang! I NAS er Yielden bedre enn noen gang. Så håper jeg at du også Risch, kan finne tilbake til din tidligere mer nyanserte profil.
Redigert 05.10.2024 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.10.2024 kl 00:55 3005

Vel, kursen duppet ned på 1 sifret (intradag) for nøyaktig 4 uker siden den 06.09 så slik sett fikk jeg treff, men det har ennå ikke blitt noen etablering på 1-sifret aksjekurs, men det kommer for nå skal lavsesongen prises inn toppet med en risk for en betydelig extra fuelhedge regning - mao, tungtveiende variabler tilsier at tyngdekraften vil slå inn fremover noe vi allerede nå har sett konturene av. Så har man valget, bli med videre ned eller lette seg nå helt eller delvis og få flere aksjer down the road for den samme summen før det snur for å ta med opp igjen når høysesongen skal prises inn - valget burde være enkelt, men det valget må den enkelte selv ta...;)
Redigert 05.10.2024 kl 00:59 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
04.10.2024 kl 21:32 3208

Sitti og tenkt i dag. Norwegian gjør det for rått, det kan ikke gå dårlig. Bare tull det reaksjonære i dag. Sitt rolig i dette selskapet uavhengig av Boeing responsen i dag. Nas driver med framtidens luftfart, ferdig!! God helg!!
Pilteri
04.10.2024 kl 20:37 3290

Vi refererer ikke ved kraftig nedgang. La det være klart😉
egilchr
04.10.2024 kl 20:17 3317

Flipper skrev NAS i USA ?????
Hei.
Nå har noen slengt ut 1000 aksjer der borte,og da er den ned 11,97%
https://finance.yahoo.com/quote/NWARF/
Null
04.10.2024 kl 20:07 3320

Du har vel meldt 1 sifret i nærmere 3 måneder nå rischioso, men det har ikke slått til ennå.,
Om du ser på dagen kraftige fall, for det er jeg helt enig med deg i at der var, så er NAS nede på nivå med hva det var for en uke siden.
Det er kanskje ikke den store katastrofen så langt, men om vi får samme fall ut neste uke så er det ikke bra.

MEN det er vel ennå et stykke ned til 1 sifret som du har spådd i de siste månedene....
håper du får en flott helg
NULL
Artige
04.10.2024 kl 20:06 3318

Flipper skrev NAS i USA ?????
Ja er det ikke fantastisk. Da blir det rett opp på mandag😂
egilchr
04.10.2024 kl 19:42 3324

Hei,
Nas handles på kr.12.500 i usa,men lite volum.
Ingen overreaksjon til nå der borte.
Vi så den store shortedagen i dag!!!!
Flipper
04.10.2024 kl 19:29 3304

Hedgen på drivstoff kan nok snarlig bli veldig bra.

Israel/Iran: A potentially Israeli attack on Iranian oil installations is for discussion, confirms
US President Joe Biden. Bjarne Schieldrop talks about oil prices over $ 200. ( var forrige
dagen $ 74. )
Redigert 04.10.2024 kl 19:30 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
04.10.2024 kl 19:05 3343

For noe tøv, renta kuttes neste år, spørsmålet er kanskje bare om det blir 3 eller 4 ganger.
Ransen
04.10.2024 kl 19:01 4248

Om norges bank kutter renta i 2025 kommer helt an på USA og dollaren.Slik det ser ut nå er vi langt unna.


kapteinkjeks
04.10.2024 kl 18:59 4236

Selv om Norwegian med sine 86 fly fløy litt mer i september enn det analytikerne hadde ventet, overgikk også passasjertallet og fyllingsgraden forventningene.

Derfor mener Westgaard at det finansielt ser ørlite mer positivt ut for Norwegians 2024-regnskap, og han mener estimatene kan økes med rundt to prosent for driftsresultatet i år.
Fjellbris
04.10.2024 kl 18:54 4234

Dette med renter har du messet om i flere måneder nå, og trafikk tall igjennom hele sommer / høst har vist økt trafikk med 10-13% hver måned vs LY. Oktober melder NAS nå også om god aktivitet, jeg tror det vedvarer ut året vs LY. I 2024 og 2025 får vi 4-5 rentekutt til styringsrenta er nede på 3.25, så mtp reiseaktivitet nå med høy rente, ja da blir det ikke mindre de neste årene. God helg til deg også :-)
Ps Widerøe leverte trafikk tall for september som var den høyeste i selskapets historie, og det selv med den høye renten du nevner.
Kan også nevnt at hotellnæringen melder om rekord tall både september og så langt i år. Folk reiser og koser seg selv med høy rente, og mer blir det de neste årene når renta går ned.
Redigert 04.10.2024 kl 18:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2024 kl 18:29 4206

Jeg tror egentlig Netanjahu er storfornøyd med Demokratisk seier, for Israel er avhengige av et stabilt USA på verdensscenen og Trump søker å undergrave dette, ved å gå løs på amerikanernes fremste fortrinn nemlig Nato, som i essens dobler deres kapasitet, innflytelse og tilgang ikke bare militært og politisk, men også økonomisk.

Samtidig er Demokratene avhengige av proisraelske stemmer, så da spiller det liten rolle hvor voldsomt Israel turer frem og hva Kamela (pun intended) og kumpaner synes om det, den spagaten må de uansett ta Netanjahu kan i grunn slippe unna med så å si hva som helst.

Han ønsker nok det partiet som best ivaretar USAs dominante posisjon og samtidig er ganske maktesløse ovenfor hans politikk, fremfor en rampete unge som ikke skjønner bæret verken militært eller utenrikspolitisk, som selger både egen og andres skinker til høystbydende og som til enhver tid uansett forhold, vender kappa dit smisken blåser hardest.

Israel har startet konflikt på flere fronter, da trenger man stabile forhold, forutsigbarhet, blant sine partnere og si hva du vil ellers men det er ikke akkurat varemerket til Trump.

Og uansett, den konflikten der rammer langs hele linja, Nas er på ingen måte eksepsjonelt sårbare når det gjelder oljeprisen tvert om vi holder jo til i Norge, og det samme gjelder Boeing mange av konkurrentene hemmes også uten at de raser på børs og selv om de forsinkelsene der nok svir litt ekstra, så kompenseres jo Nas for dette.

Ingenting der, rettferdiggjør et fall på fjorten prosent denne uka, dette er bare rovdyra som så sitt snitt til å riste hønseburet litt og jeg vil anbefale folk som sitter med høy inngang å holde ut, og folk ellers å sitte klare til å kjøpe dersom den først faller lavere ned på titallet

Fordi denne skal opp igjen utover høsten og vinteren, den rapporten var både god og betryggende den sa i grunn "gode resultater og vi tar dessuten utfordringene på alvor", og de som veddet mot kursen nå både short og ellers ønsker nok å dekke seg inn igjen.

Så "ikke vær ei høne", det er mitt råd.
Redigert 04.10.2024 kl 18:35 Du må logge inn for å svare