NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 207740

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
07.10.2024 kl 10:27 2475

👍👏
……..
I forslaget til statsbudsjett for 2025 er det klart at flypassasjeravgiften senkes fra 85 til 60 kroner for reiser til Norge og Europa fra 85 til 60 kroner.
Omsetningen i Norwegian-aksjen tok seg kraftig opp etter nyheten, og aksjen er etter tre kvarters handel kun slått av Equinor og Aker BP.
Fjellbris
07.10.2024 kl 10:18 2480

Bare tull fra Ransen, han som hauset NAS daglig på kurser 3-4 over dagens nylig, for en type.
Han mfl. som håper på 3 sifret oljepris høyt opp på 100 tallet som skal knekke NAS tror jeg også blir skuffa…
a) NAS vet å sikre seg via hedging
B) USA og verdens samfunnet forøvrig kan og vil (heldigvis!) ikke sitte stille og se på / støtte en eskalerende storkonflikt i Midtøsten som tar oljepris opp langt opp på 3 sifret kurs, noen snakket om oljepris150-200… Det skjer heldigvis ikke, og en oljepris rundt 100 om det skulle skje har NAS taklet fint også tidligere om «worst case» skulle inntreffe.
Fjellbris
07.10.2024 kl 10:10 2507

En fin start på uka for NAS og oppgangen frem mot tidenes beste Q3 resultat tror jeg bare vil vedvare. «Cash is King» skrev baiserne om her inne i løpet av helgen, vel, NAS har trolig rundt 13 miliarder i banken etter 2024 resultat er ferdig, så helt enig i det 😉
laser
07.10.2024 kl 10:08 2492

Vrøvl vrøvl vrøvl
Og svar gjerne på hvordan du ser at Barclay har solgt 300.000 aksjer i dag - din troverdighet henger på dette
Ransen
07.10.2024 kl 09:39 2544

Dette er regjeringens stunt for å prøve å opprettholde reisevirksomheten. Bil, forbruk og detaljhandel er kritisk lave for tiden og bedrifter avvikler eller går konkurs. Nå er de redd for at statseide Avinor skal få ytterligere problemer hvis også flyreisene minker nå i dyrtiden.
Vi vet et ferie/fritidsreiserer høyt prioritert blant mye annet, men med mindre i lommeboka og alt blir dyrere kan også dette segmentet begynne en fallende trend.
Det kan være siste uka med 2 sifret oljepris, og på ett eller annet tidspunkt må enten billettprisene økes eller at aksjonærene gir avkall på utbyttet.
Redigert 07.10.2024 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
Vorge
07.10.2024 kl 09:28 2453

Ransen, hvis du har et superverktøy som lar deg se hvem som kjøper og selger (etter at ose stengte den muligheten) vil jeg svært gjerne ha tilgang til det. Hvis du IKKE har det må du være så snill å slutte å spre løgner på forumet. Noen kan tro på deg og ta gale avgjørelser basert på innleggene dine.

Ville jo vært dumt om noen tapte penger på at du tilfeldigvis har tatt et shortlodd nå (og sklidd på bananskallet).
Redigert 07.10.2024 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Ransen
07.10.2024 kl 09:27 2422

https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/09/06/8176238/ber-flyinvestorer-folge-to-regler-gir-norwegian-en-kald-skulder
Dette er før angrepet fra Iran og da man trodde oljeprisen skulle forbli på 70 dollar.
Ransen
07.10.2024 kl 09:12 2341

Beste analysen jeg har sett på lenge:

Oslo (Infront TDN Direkt): Barclays oppjusterer sitt kursmål på Norwegian Air Shuttle til 16 kroner pr aksje fra 15,25 kroner, ifølge Reuters mandag.

Fullstendig uten substans, men de har allerede kvittet seg med 300k aksjer i dag.
NASLover
07.10.2024 kl 09:07 2324

Kunne du slutte med falsk propaganda/info og dårlig råd?
Redigert 07.10.2024 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
Ransen
07.10.2024 kl 09:02 2088

Selvfølgelig vil de ha opp kursen, de er jo godt eksponert med kjempestort papirtap. Vær obs på hvilken tid vi er i nå. Dette kursmålet inntreffer først i februar 2025 når nye estimat for året foreligger.
NASLover
07.10.2024 kl 08:56 2054

07.10.2024 07:45:39
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS : BARCLAYS RAISES TARGET PRICE TO NOK 16 FROM NOK 15.25
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS : BARCLAYS RAISES TARGET PRICE TO NOK 16 FROM NOK 15.25

07.10.2024 08:09:48

NAS: BARCLAYS OPPJUSTERER KURSMÅL TIL 16 (15,25)

Oslo (Infront TDN Direkt): Barclays oppjusterer sitt kursmål på Norwegian Air Shuttle til 16 kroner pr aksje fra 15,25 kroner, ifølge Reuters mandag.

TDN Direkt finans@tdn.no

Redigert 07.10.2024 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
MC Axel
06.10.2024 kl 23:02 2245

👍
I agree that the interest rate cut will help, but the most important thing is that NAS maintains its competitiveness
KanonBra5
06.10.2024 kl 16:45 2566

Til info. Dominansen til SAS i Skandinavia ble overtatt av Norwegian tidligere i år. Norwegian group har nå flere passasjerer enn SAS. Og flere blir det fremover når rutetabellene (Norwegian/Widerøe) blir samkjørte👍👍👍👍📈
minsin
06.10.2024 kl 16:39 2535

tja Risotto da ...


NAS er 100 ganger investerings case enn ENSU...
Nas faller i stor grad på externe forhold ref Boeing streik , Midt Østen mm
Ensu på sin side handler kun om interne forhold...

NAS er ett greit investerings bet , dog må timingen være ideell
Pølsebua
06.10.2024 kl 16:18 2558

Det er et mysterium. Kursen svinger mye mer enn fundamentalene. NAS har tjent penger i hele perioden. Hvorfor gikk kursen fra 8 til 18 og tilbake til 10? Jeg har ikke svaret. Kursmålene til analytikerne har hele tiden ligget godt over kursen. Som i seg selv ikke er uvanlig. Flyindustrien er en paria for mange investorer, da kapitalintensiteten er høy og usikkerhetene mange. Uansett: Jeg tror NAS er billig, har god ledelse og vil overta dominansen fra SAS i det norske markedet. Om to år får vi utbetalt akkumulert utbytte, om ikke før. I det korte bildet er krig i midtøsten og høy oljepris en trussel mot inntjeningen. Samtidig melder de om økt kapasitet, fulle fly og høye priser. Kvartalspresentasjonen som kommer om et par uker gir noen svar.
rischioso
06.10.2024 kl 15:22 2642

Velkommen etter Ransen - godt å se at noen har innsett det jeg har prøvd å formidle de siste måneder og det er nettopp det forumet handler om - det å kunne gi adekvat input slik at flere får et bedre investeringsgrunnlag. At det finnes noen som lenker seg til masta og ser på alt annet enn det de selv håper på som sprøyt, løgn og baissing - ja, da ender man opp i fornektelsen som sin egen verste fiende og det er jo ikke de vi prøver å hjelpe for de kan ikke hjelpes, men alle de andre som tar investeringen sin seriøst og derfor ønsker mest mulig sparring og gjennom det får en langt mer edruelig tilnærming til fakta for det er fakta slik markedet ser det som driver kurs i riktig retning over tid - ikke den enkeltes håp ...;)

Fortsatt god helg!
minsin
06.10.2024 kl 15:14 2632

Joda jeg vet hvor kursen går i morgen og påfølgende dager ...
Oljeprisen vil være turbulent kommende dager , Israel og Iran kommer til å prege nyhets bildet de kommende mnd.
Det er stor fare for at oljeprisen stiger markant

Boeings streike sitasjon - vil gjøre ting dyrere og vanskeligere for NAS
lønnskrav på over 10 pst de kommende årene - vil gjøre absolutt alt dyrere .
Boeing, pilotene i NAS &Havnearbeiderne i USA setter en ny standard på mht lønnskrav - som vil legge enormt press på NAS i fremtiden.


Kortsiktig target fra meg 8,6

Redigert 06.10.2024 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
Ransen
06.10.2024 kl 15:02 2632

Det er i utgangspuktet tre ting som påvirker kursen negativt nå.

1. Boeingstreiken fører til ytterligere utsettelser av nye fly og kortsiktig høyere kostnader i form av at de vil mangle fly til sommerprogrammet, reforhandling av leasingavtaler og høyere driftkostnader med de gamle flyene.

2. Krigen i midtøsten og usikkerhet for eskalering og derav voldsom stigende oljepris.

3. Lavkonjuktur og flåtebegrensning for bedre tilpasning til lavsesongen.

Kursmål: 9 kroner SB1M v/ Mossige
Pilteri
06.10.2024 kl 14:52 2655

Hvis man fremstår som totalt idiot og skriver mot bedre vitende er det vel ikke helt urimelig å få litt pepper? Når agendaen så til de grader er synlig så blir det mange latterlige innlegg som må angripes mm man blokkerer slik jeg har gjort. Gidder rett og slett ikke bruke tia på vrøvl.
oivindl
06.10.2024 kl 14:16 2712

"Vi kunne ha kalt det en bonus om hedgen var betalt på forskudd, men det er det jo ikke - det betales etterskuddsvis når hedgen skal gjøres opp og da blir differansen mellom en hedget fuelpris og den faktiske fuelpris (spot) som et tap å regne"

Det er to ting du virker å ha oversett.

Det spiller da ingen rolle om hedgen er betalt på forskudd eller ikke. Prisen på den hedgede delen blir den samme.
Eneste måtte være at man har en viss betalingsutsettelse, som er positivt.

Den delen som ikke er hedget, vil bli billigere, så totalt sett kommer man bedre ut en estimert, om prisen synker.
Glova
06.10.2024 kl 14:09 2743

Valgte en strategi der jeg har trodd på oppkjøp av NAS,men kommer til å skrote denne planen,det er som du sier forstå hvorfor,og da velger jeg Bull og Bear Derivater fordi NAS er opp og ned hele tiden,og man kan da heller sette seg inn i hvorfor den går så mye opp og ned
niets
06.10.2024 kl 13:55 2746

INGEN vet hvilken veg kursen på NAS-aksjen går i morgen. Den kan gå opp eller ned. Mange her inne HÅPER at den skal gå opp. De som her inne fremmer argumentene som foreligger for at kursen går ned, blir mærmest fryst ut og mobbet. Det er jo ganske merkelig. Noen trenger kanskje et kurs i selv-erkjennelse, så de lettere kan forstå sine egne reaksjoner. Det er et FAKTUM at kursen gikk betydelig ned fredag. Og det foreligger en GRUNN til at den gjorde det. Et tips: Kanskje gjøre et forsøk på å forstå hvorfor?
Glova
06.10.2024 kl 13:39 2747

Nas fremstår mer og mer som en trading aksje,totalt ubruklig og eie over lenger tid.
golf`ern
06.10.2024 kl 12:36 2776

Du som er en av "ekspertene" her inne, hvordan kan NAS-kursen ha falt fra 18kr+ til dagens på de siste 5-6mnd...
Fjellbris
06.10.2024 kl 10:18 2919

Godt du er tilbake MC Axel, var smart også å selge etter Boeing nyheten og kjøpe tilbake rett før helgen.
Poenget med renta er at med høy rente som vi har hatt nå i år, så har ikke folk reist mindre av den grunn som trafikk tall i hele år har vist. Når renta settes ned 4-5 ganger i løpet av 2025/2026 så reiser folk da ivertfall ikke mindre fremover, trolig enda litt mer.
Pølsebua
06.10.2024 kl 10:13 2898

Nå har det blitt helt natta her, Risch. Trafikktallene er enormt viktige, sammen med yielden. Altså hvor fulle flyene er og hva passasjerene betaler for billettene og øvrige tjenester. Økt fyllingsgrad og økte priser går rett til bunnlinjen.
Så kan du se på kursutviklingen siste 12 måneder, så ser du at den ikke samsvarer med sesongvariasjonene i det hele tatt.
Du farer rett og slett bare med svada om dagen. Trist.
Stepping
06.10.2024 kl 09:15 1567

Kan jo se ting fra forskjellige vinkler! Jeg oppfatter NAS som ett typisk selskap som skal betale lønn og bonuser og betale sine regninger. Ved behov går de til eigerne for å hente mer penger. Tror utover det at det blir flotte tall 25. Okt.
KanonBra5
06.10.2024 kl 09:07 1581

Dette er tull. Det er vel ingen land i verden som har mer penger i snitt pr hode enn de skandinaviske og hvor reiselysten er veldig stor!!

En annen ting man ikke glemme oppi dette er at Norwegian har nærmere 13 milliarder på bok som de får renter på hver måned. Det blir det selvfølgelig store penger av!!!!
Redigert 06.10.2024 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
R1234
06.10.2024 kl 08:16 1623

Vel vel, om en ikke er rigget for svingninger i markedet, bør en heller ikke være i aksje markedet.
I min tid på børs har langsiktighet lønt seg, selvfølgelig har jeg en del av portis i cash slik at jeg kan ta overreaksjoner på kort sikt.

Nas tjener penger, kommer til å bli det flyselskapet i Norge som klarer seg, den dagen de casher tilbake statens rentefrie lån, vil det skumme utbytter som er solide her. Det er mitt mål. 2026= 7-800 i utbytte for min del. No brainer for meg
minsin
05.10.2024 kl 21:53 1825

Cash er King er ett relativt begrep
ENSU er jo ett selskap som virkelig burde forstå begrepet...en som feiler gang på gang
Redigert 05.10.2024 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.10.2024 kl 20:59 1883

Ikke til å komme i fra at Cash er King i disse tider og har vært det en god stund allerede. Langsiktighet - NEI, kortsiktige trades når mulighetene byr seg - JA - så blir man heller aldri helt låst om og når det smeller...;)
Redigert 05.10.2024 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
auto1
05.10.2024 kl 20:42 1895

Dette kommer fra mannen som hevder det er negativt for NAS når fuelpris går nedover...... resten av denne leksa ovenfor har veldig lite med NAS å gjøre og mye med et pessimistisk verdensyn, ikke mange aksjer du vil sitte i med dine spådommer, kun kjøp av våpenaksjer og shorting av resten.....
rischioso
05.10.2024 kl 20:38 1839

RE - Having difficulty seeing what interest rates have to do with NAS

* NAS er avhengig av passasjerer. Passasjerer må ha penger til overs for å reise - Uten passasjerer ingen NAS...;)
MC Axel
05.10.2024 kl 20:35 1823

I became skeptical about the Boeing strike and sold. However, chose to buy the share again. Most other airlines are in the same boat and the premises are the same for them. Have always thought that NAS is cheap


Having difficulty seeing what interest rates have to do with NAS

rischioso
05.10.2024 kl 20:35 1820

Problemet ditt og til en del andre virker å være at du/dere forskutterer inn det meste av mulige positive hendelser og da er det heller ikke å bli overrasket over at det går galt. Verden er i stadig endring, det er langt større globale utfordringer i dag enn det var for bare kort tid siden. Geopolitisk uro som ikke forsvinner over natta, svak makro forårsaket av årelang kamp mot inflasjonen, den ene krigen etter den andre bryter ut som ingen ende har i uoverskuelig framtid. Høye renter over tid har gjort folk til gjeldsslaver som kjøpte med begge henda både hytter og båter under coronaen. I utlandet er det ikke noe bedre. Næringslivet sliter jevnt over med høy gjeld og dårlige refinansieringsalternativer. Banker har vært ute og kjøre - noen har allerede falt mens andre ble reddet av myndighetene, i Norge bygges det for lite for det er for dyrt å bygge mens i andre land bygges det alt for mye boliger de ikke får solgt. Kinesiske entreprenører er godt på vei til å velte hvor myndighetene er gått inn med kunstig åndedrett, i Thailand står det leiligheter til en verdi av over 1,6 trilliarder tomme, men likevel bygges det for fullt - mao, mange banker worldwide sitter med dusinvis av råtne lån så at det går mot en ny finanskrise er udiskutabelt - det er kun tidspunktet og styrken som er ukjent - mao, å satse på at folk flest kommer til å reise mer fremover virker ikke bare å ha dårlige odds, men svært dårlige....;)