NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Pølsebua
06.10.2024 kl 10:13
2924
Nå har det blitt helt natta her, Risch. Trafikktallene er enormt viktige, sammen med yielden. Altså hvor fulle flyene er og hva passasjerene betaler for billettene og øvrige tjenester. Økt fyllingsgrad og økte priser går rett til bunnlinjen.
Så kan du se på kursutviklingen siste 12 måneder, så ser du at den ikke samsvarer med sesongvariasjonene i det hele tatt.
Du farer rett og slett bare med svada om dagen. Trist.
Så kan du se på kursutviklingen siste 12 måneder, så ser du at den ikke samsvarer med sesongvariasjonene i det hele tatt.
Du farer rett og slett bare med svada om dagen. Trist.
Fjellbris
06.10.2024 kl 10:18
2945
Godt du er tilbake MC Axel, var smart også å selge etter Boeing nyheten og kjøpe tilbake rett før helgen.
Poenget med renta er at med høy rente som vi har hatt nå i år, så har ikke folk reist mindre av den grunn som trafikk tall i hele år har vist. Når renta settes ned 4-5 ganger i løpet av 2025/2026 så reiser folk da ivertfall ikke mindre fremover, trolig enda litt mer.
Poenget med renta er at med høy rente som vi har hatt nå i år, så har ikke folk reist mindre av den grunn som trafikk tall i hele år har vist. Når renta settes ned 4-5 ganger i løpet av 2025/2026 så reiser folk da ivertfall ikke mindre fremover, trolig enda litt mer.
golf`ern
06.10.2024 kl 12:36
2802
Du som er en av "ekspertene" her inne, hvordan kan NAS-kursen ha falt fra 18kr+ til dagens på de siste 5-6mnd...
Glova
06.10.2024 kl 13:39
2773
Nas fremstår mer og mer som en trading aksje,totalt ubruklig og eie over lenger tid.
niets
06.10.2024 kl 13:55
2772
INGEN vet hvilken veg kursen på NAS-aksjen går i morgen. Den kan gå opp eller ned. Mange her inne HÅPER at den skal gå opp. De som her inne fremmer argumentene som foreligger for at kursen går ned, blir mærmest fryst ut og mobbet. Det er jo ganske merkelig. Noen trenger kanskje et kurs i selv-erkjennelse, så de lettere kan forstå sine egne reaksjoner. Det er et FAKTUM at kursen gikk betydelig ned fredag. Og det foreligger en GRUNN til at den gjorde det. Et tips: Kanskje gjøre et forsøk på å forstå hvorfor?
Glova
06.10.2024 kl 14:09
2769
Valgte en strategi der jeg har trodd på oppkjøp av NAS,men kommer til å skrote denne planen,det er som du sier forstå hvorfor,og da velger jeg Bull og Bear Derivater fordi NAS er opp og ned hele tiden,og man kan da heller sette seg inn i hvorfor den går så mye opp og ned
oivindl
06.10.2024 kl 14:16
2738
"Vi kunne ha kalt det en bonus om hedgen var betalt på forskudd, men det er det jo ikke - det betales etterskuddsvis når hedgen skal gjøres opp og da blir differansen mellom en hedget fuelpris og den faktiske fuelpris (spot) som et tap å regne"
Det er to ting du virker å ha oversett.
Det spiller da ingen rolle om hedgen er betalt på forskudd eller ikke. Prisen på den hedgede delen blir den samme.
Eneste måtte være at man har en viss betalingsutsettelse, som er positivt.
Den delen som ikke er hedget, vil bli billigere, så totalt sett kommer man bedre ut en estimert, om prisen synker.
Det er to ting du virker å ha oversett.
Det spiller da ingen rolle om hedgen er betalt på forskudd eller ikke. Prisen på den hedgede delen blir den samme.
Eneste måtte være at man har en viss betalingsutsettelse, som er positivt.
Den delen som ikke er hedget, vil bli billigere, så totalt sett kommer man bedre ut en estimert, om prisen synker.
Pilteri
06.10.2024 kl 14:52
2681
Hvis man fremstår som totalt idiot og skriver mot bedre vitende er det vel ikke helt urimelig å få litt pepper? Når agendaen så til de grader er synlig så blir det mange latterlige innlegg som må angripes mm man blokkerer slik jeg har gjort. Gidder rett og slett ikke bruke tia på vrøvl.
Ransen
06.10.2024 kl 15:02
2658
Det er i utgangspuktet tre ting som påvirker kursen negativt nå.
1. Boeingstreiken fører til ytterligere utsettelser av nye fly og kortsiktig høyere kostnader i form av at de vil mangle fly til sommerprogrammet, reforhandling av leasingavtaler og høyere driftkostnader med de gamle flyene.
2. Krigen i midtøsten og usikkerhet for eskalering og derav voldsom stigende oljepris.
3. Lavkonjuktur og flåtebegrensning for bedre tilpasning til lavsesongen.
Kursmål: 9 kroner SB1M v/ Mossige
1. Boeingstreiken fører til ytterligere utsettelser av nye fly og kortsiktig høyere kostnader i form av at de vil mangle fly til sommerprogrammet, reforhandling av leasingavtaler og høyere driftkostnader med de gamle flyene.
2. Krigen i midtøsten og usikkerhet for eskalering og derav voldsom stigende oljepris.
3. Lavkonjuktur og flåtebegrensning for bedre tilpasning til lavsesongen.
Kursmål: 9 kroner SB1M v/ Mossige
minsin
06.10.2024 kl 15:14
2658
Joda jeg vet hvor kursen går i morgen og påfølgende dager ...
Oljeprisen vil være turbulent kommende dager , Israel og Iran kommer til å prege nyhets bildet de kommende mnd.
Det er stor fare for at oljeprisen stiger markant
Boeings streike sitasjon - vil gjøre ting dyrere og vanskeligere for NAS
lønnskrav på over 10 pst de kommende årene - vil gjøre absolutt alt dyrere .
Boeing, pilotene i NAS &Havnearbeiderne i USA setter en ny standard på mht lønnskrav - som vil legge enormt press på NAS i fremtiden.
Kortsiktig target fra meg 8,6
Oljeprisen vil være turbulent kommende dager , Israel og Iran kommer til å prege nyhets bildet de kommende mnd.
Det er stor fare for at oljeprisen stiger markant
Boeings streike sitasjon - vil gjøre ting dyrere og vanskeligere for NAS
lønnskrav på over 10 pst de kommende årene - vil gjøre absolutt alt dyrere .
Boeing, pilotene i NAS &Havnearbeiderne i USA setter en ny standard på mht lønnskrav - som vil legge enormt press på NAS i fremtiden.
Kortsiktig target fra meg 8,6
Redigert 06.10.2024 kl 15:16
Du må logge inn for å svare
rischioso
06.10.2024 kl 15:22
2668
Velkommen etter Ransen - godt å se at noen har innsett det jeg har prøvd å formidle de siste måneder og det er nettopp det forumet handler om - det å kunne gi adekvat input slik at flere får et bedre investeringsgrunnlag. At det finnes noen som lenker seg til masta og ser på alt annet enn det de selv håper på som sprøyt, løgn og baissing - ja, da ender man opp i fornektelsen som sin egen verste fiende og det er jo ikke de vi prøver å hjelpe for de kan ikke hjelpes, men alle de andre som tar investeringen sin seriøst og derfor ønsker mest mulig sparring og gjennom det får en langt mer edruelig tilnærming til fakta for det er fakta slik markedet ser det som driver kurs i riktig retning over tid - ikke den enkeltes håp ...;)
Fortsatt god helg!
Fortsatt god helg!
Pølsebua
06.10.2024 kl 16:18
2584
Det er et mysterium. Kursen svinger mye mer enn fundamentalene. NAS har tjent penger i hele perioden. Hvorfor gikk kursen fra 8 til 18 og tilbake til 10? Jeg har ikke svaret. Kursmålene til analytikerne har hele tiden ligget godt over kursen. Som i seg selv ikke er uvanlig. Flyindustrien er en paria for mange investorer, da kapitalintensiteten er høy og usikkerhetene mange. Uansett: Jeg tror NAS er billig, har god ledelse og vil overta dominansen fra SAS i det norske markedet. Om to år får vi utbetalt akkumulert utbytte, om ikke før. I det korte bildet er krig i midtøsten og høy oljepris en trussel mot inntjeningen. Samtidig melder de om økt kapasitet, fulle fly og høye priser. Kvartalspresentasjonen som kommer om et par uker gir noen svar.
minsin
06.10.2024 kl 16:39
2561
tja Risotto da ...
NAS er 100 ganger investerings case enn ENSU...
Nas faller i stor grad på externe forhold ref Boeing streik , Midt Østen mm
Ensu på sin side handler kun om interne forhold...
NAS er ett greit investerings bet , dog må timingen være ideell
NAS er 100 ganger investerings case enn ENSU...
Nas faller i stor grad på externe forhold ref Boeing streik , Midt Østen mm
Ensu på sin side handler kun om interne forhold...
NAS er ett greit investerings bet , dog må timingen være ideell
KanonBra5
06.10.2024 kl 16:45
2592
Til info. Dominansen til SAS i Skandinavia ble overtatt av Norwegian tidligere i år. Norwegian group har nå flere passasjerer enn SAS. Og flere blir det fremover når rutetabellene (Norwegian/Widerøe) blir samkjørte👍👍👍👍📈
MC Axel
06.10.2024 kl 23:02
2271
👍
I agree that the interest rate cut will help, but the most important thing is that NAS maintains its competitiveness
I agree that the interest rate cut will help, but the most important thing is that NAS maintains its competitiveness
NASLover
07.10.2024 kl 08:56
2080
07.10.2024 07:45:39
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS : BARCLAYS RAISES TARGET PRICE TO NOK 16 FROM NOK 15.25
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS : BARCLAYS RAISES TARGET PRICE TO NOK 16 FROM NOK 15.25
07.10.2024 08:09:48
NAS: BARCLAYS OPPJUSTERER KURSMÅL TIL 16 (15,25)
Oslo (Infront TDN Direkt): Barclays oppjusterer sitt kursmål på Norwegian Air Shuttle til 16 kroner pr aksje fra 15,25 kroner, ifølge Reuters mandag.
TDN Direkt finans@tdn.no
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS : BARCLAYS RAISES TARGET PRICE TO NOK 16 FROM NOK 15.25
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS : BARCLAYS RAISES TARGET PRICE TO NOK 16 FROM NOK 15.25
07.10.2024 08:09:48
NAS: BARCLAYS OPPJUSTERER KURSMÅL TIL 16 (15,25)
Oslo (Infront TDN Direkt): Barclays oppjusterer sitt kursmål på Norwegian Air Shuttle til 16 kroner pr aksje fra 15,25 kroner, ifølge Reuters mandag.
TDN Direkt finans@tdn.no
Redigert 07.10.2024 kl 09:00
Du må logge inn for å svare
Ransen
07.10.2024 kl 09:02
2114
Selvfølgelig vil de ha opp kursen, de er jo godt eksponert med kjempestort papirtap. Vær obs på hvilken tid vi er i nå. Dette kursmålet inntreffer først i februar 2025 når nye estimat for året foreligger.
NASLover
07.10.2024 kl 09:07
2350
Kunne du slutte med falsk propaganda/info og dårlig råd?
Redigert 07.10.2024 kl 09:09
Du må logge inn for å svare
Ransen
07.10.2024 kl 09:12
2367
Beste analysen jeg har sett på lenge:
Oslo (Infront TDN Direkt): Barclays oppjusterer sitt kursmål på Norwegian Air Shuttle til 16 kroner pr aksje fra 15,25 kroner, ifølge Reuters mandag.
Fullstendig uten substans, men de har allerede kvittet seg med 300k aksjer i dag.
Oslo (Infront TDN Direkt): Barclays oppjusterer sitt kursmål på Norwegian Air Shuttle til 16 kroner pr aksje fra 15,25 kroner, ifølge Reuters mandag.
Fullstendig uten substans, men de har allerede kvittet seg med 300k aksjer i dag.
Ransen
07.10.2024 kl 09:27
2448
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/09/06/8176238/ber-flyinvestorer-folge-to-regler-gir-norwegian-en-kald-skulder
Dette er før angrepet fra Iran og da man trodde oljeprisen skulle forbli på 70 dollar.
Dette er før angrepet fra Iran og da man trodde oljeprisen skulle forbli på 70 dollar.
Vorge
07.10.2024 kl 09:28
2479
Ransen, hvis du har et superverktøy som lar deg se hvem som kjøper og selger (etter at ose stengte den muligheten) vil jeg svært gjerne ha tilgang til det. Hvis du IKKE har det må du være så snill å slutte å spre løgner på forumet. Noen kan tro på deg og ta gale avgjørelser basert på innleggene dine.
Ville jo vært dumt om noen tapte penger på at du tilfeldigvis har tatt et shortlodd nå (og sklidd på bananskallet).
Ville jo vært dumt om noen tapte penger på at du tilfeldigvis har tatt et shortlodd nå (og sklidd på bananskallet).
Redigert 07.10.2024 kl 09:36
Du må logge inn for å svare
NASLover
07.10.2024 kl 09:28
2588
Hva betyr dette for Flybransjen kun for de som forstår
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/ny4Pea/det-siste-om-statsbudsjettet-2025?pinnedEntry=298216
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/10/07/8188418/kutter-flypassasjeravgift-fra-85-til-60-kroner
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/ny4Pea/det-siste-om-statsbudsjettet-2025?pinnedEntry=298216
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/10/07/8188418/kutter-flypassasjeravgift-fra-85-til-60-kroner
Redigert 07.10.2024 kl 09:31
Du må logge inn for å svare
Ransen
07.10.2024 kl 09:39
2570
Dette er regjeringens stunt for å prøve å opprettholde reisevirksomheten. Bil, forbruk og detaljhandel er kritisk lave for tiden og bedrifter avvikler eller går konkurs. Nå er de redd for at statseide Avinor skal få ytterligere problemer hvis også flyreisene minker nå i dyrtiden.
Vi vet et ferie/fritidsreiserer høyt prioritert blant mye annet, men med mindre i lommeboka og alt blir dyrere kan også dette segmentet begynne en fallende trend.
Det kan være siste uka med 2 sifret oljepris, og på ett eller annet tidspunkt må enten billettprisene økes eller at aksjonærene gir avkall på utbyttet.
Vi vet et ferie/fritidsreiserer høyt prioritert blant mye annet, men med mindre i lommeboka og alt blir dyrere kan også dette segmentet begynne en fallende trend.
Det kan være siste uka med 2 sifret oljepris, og på ett eller annet tidspunkt må enten billettprisene økes eller at aksjonærene gir avkall på utbyttet.
Redigert 07.10.2024 kl 09:45
Du må logge inn for å svare
laser
07.10.2024 kl 10:08
2518
Vrøvl vrøvl vrøvl
Og svar gjerne på hvordan du ser at Barclay har solgt 300.000 aksjer i dag - din troverdighet henger på dette
Og svar gjerne på hvordan du ser at Barclay har solgt 300.000 aksjer i dag - din troverdighet henger på dette
Fjellbris
07.10.2024 kl 10:10
2533
En fin start på uka for NAS og oppgangen frem mot tidenes beste Q3 resultat tror jeg bare vil vedvare. «Cash is King» skrev baiserne om her inne i løpet av helgen, vel, NAS har trolig rundt 13 miliarder i banken etter 2024 resultat er ferdig, så helt enig i det 😉
Fjellbris
07.10.2024 kl 10:18
2506
Bare tull fra Ransen, han som hauset NAS daglig på kurser 3-4 over dagens nylig, for en type.
Han mfl. som håper på 3 sifret oljepris høyt opp på 100 tallet som skal knekke NAS tror jeg også blir skuffa…
a) NAS vet å sikre seg via hedging
B) USA og verdens samfunnet forøvrig kan og vil (heldigvis!) ikke sitte stille og se på / støtte en eskalerende storkonflikt i Midtøsten som tar oljepris opp langt opp på 3 sifret kurs, noen snakket om oljepris150-200… Det skjer heldigvis ikke, og en oljepris rundt 100 om det skulle skje har NAS taklet fint også tidligere om «worst case» skulle inntreffe.
Han mfl. som håper på 3 sifret oljepris høyt opp på 100 tallet som skal knekke NAS tror jeg også blir skuffa…
a) NAS vet å sikre seg via hedging
B) USA og verdens samfunnet forøvrig kan og vil (heldigvis!) ikke sitte stille og se på / støtte en eskalerende storkonflikt i Midtøsten som tar oljepris opp langt opp på 3 sifret kurs, noen snakket om oljepris150-200… Det skjer heldigvis ikke, og en oljepris rundt 100 om det skulle skje har NAS taklet fint også tidligere om «worst case» skulle inntreffe.
Fjellbris
07.10.2024 kl 10:27
2501
👍👏
……..
I forslaget til statsbudsjett for 2025 er det klart at flypassasjeravgiften senkes fra 85 til 60 kroner for reiser til Norge og Europa fra 85 til 60 kroner.
Omsetningen i Norwegian-aksjen tok seg kraftig opp etter nyheten, og aksjen er etter tre kvarters handel kun slått av Equinor og Aker BP.
……..
I forslaget til statsbudsjett for 2025 er det klart at flypassasjeravgiften senkes fra 85 til 60 kroner for reiser til Norge og Europa fra 85 til 60 kroner.
Omsetningen i Norwegian-aksjen tok seg kraftig opp etter nyheten, og aksjen er etter tre kvarters handel kun slått av Equinor og Aker BP.
Strategi
07.10.2024 kl 10:30
2495
Jeg håper de som følger dette fora ser hvordan forumet forsøples og manipuleres av rischioso og Ransen, det er sterke krefter i sving og deres prat om en sifferet kurs i Norwegian Group er pissprat og uten fundament på noen som helst måte.
Om rischioso og Ransen er 1 eller to personer kan man spørre seg om.
Uansett bruker de alle midler og jeg tror de står i ledtog med de selskaper som shorter aksjen.
I likhet med Frodon som muligvis er et annet nick han eller de bruker.
At de ikke utestenges fra forum for grov misvisning og ren løgn er helt utrolig.
Har også en sterk mistanke om at disse er tilsluttet et av meglerhusene på en eller annen måte, mulig som ansatte på megler bord.
Bare en teori fra min side.
Det hele dreier seg om misvisende utsagn og Manipulasjon - Manipulasjon-Manipulasjon-Manipulasjon!!!!
Nedgangen og manipuleringen vi så fra høye12 kr på svært sterke trafikktall er i stor grad for å hjelpe Qube Research & Technologies Limited og andre som er Short på deres anbefaling å dekke seg inn.
Om rischioso og Ransen er 1 eller to personer kan man spørre seg om.
Uansett bruker de alle midler og jeg tror de står i ledtog med de selskaper som shorter aksjen.
I likhet med Frodon som muligvis er et annet nick han eller de bruker.
At de ikke utestenges fra forum for grov misvisning og ren løgn er helt utrolig.
Har også en sterk mistanke om at disse er tilsluttet et av meglerhusene på en eller annen måte, mulig som ansatte på megler bord.
Bare en teori fra min side.
Det hele dreier seg om misvisende utsagn og Manipulasjon - Manipulasjon-Manipulasjon-Manipulasjon!!!!
Nedgangen og manipuleringen vi så fra høye12 kr på svært sterke trafikktall er i stor grad for å hjelpe Qube Research & Technologies Limited og andre som er Short på deres anbefaling å dekke seg inn.
Redigert 07.10.2024 kl 10:38
Du må logge inn for å svare
auto1
07.10.2024 kl 10:33
2478
Bare å finne fram kalkulatoren, NAS og widerøe flyr vel ca 2,6 mill passasjerer hver mnd. 25 kr mindre pr passasjer.
Fjellbris
07.10.2024 kl 10:48
2433
Ja både trist og skremmende at folk kan og får lov til å holde på slik. Tror du har rett i mye her.
Blåmandag for disse typene som har brukt helga på å teppebombe NAS tråden med «skittpakkene» sine, og så går NAS rett opp igjen på høyt volum😀👌
Blåmandag for disse typene som har brukt helga på å teppebombe NAS tråden med «skittpakkene» sine, og så går NAS rett opp igjen på høyt volum😀👌
NASLover
07.10.2024 kl 12:11
2252
Sammendrag fra de siste 3-4 ukene om Norwegian
Positive.
Sterkere trafikktall med høy yield enn analytikker forventet
Q3 blir tidens beste
NOK-USD akesptable nivå
Oljepris har værlt lav i det siste
Oppjustering av kursmål DNB fra 14 til 15 kr
Oppjustering av kursmål Barclays fra 15,25 til 16 kr
DNB tar Norwegian i sin portefølje
Roger Berntsen og Paul harper Norwegian anbefaling I
Norge, flyavgift reduseres med 29%
Sverige, flyavgift fjernes i det hele tatt
Negative
Oljepris stiging pga Midøsten, opptil 90USD gir ikke noe vondt til
Norwegian Boeing levering av fly, alternativer blir vurdert å takle den
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/10/07/8188539/barclays-kjop-norwegian-gir-norwegian-luft-under-vingene
Positive.
Sterkere trafikktall med høy yield enn analytikker forventet
Q3 blir tidens beste
NOK-USD akesptable nivå
Oljepris har værlt lav i det siste
Oppjustering av kursmål DNB fra 14 til 15 kr
Oppjustering av kursmål Barclays fra 15,25 til 16 kr
DNB tar Norwegian i sin portefølje
Roger Berntsen og Paul harper Norwegian anbefaling I
Norge, flyavgift reduseres med 29%
Sverige, flyavgift fjernes i det hele tatt
Negative
Oljepris stiging pga Midøsten, opptil 90USD gir ikke noe vondt til
Norwegian Boeing levering av fly, alternativer blir vurdert å takle den
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/10/07/8188539/barclays-kjop-norwegian-gir-norwegian-luft-under-vingene
Redigert 07.10.2024 kl 12:16
Du må logge inn for å svare
Ransen
07.10.2024 kl 12:36
2198
Betryggende å vite at ojleprisen makser på 90usd uansett hva Israel foretar seg av motsvar mot Iran. Her er ekspertene uenige.
Snart får du vite hva det koster å release fly utenom de ordinære leasingavtalene for å kunne opprettholde flyprogrammet. Det er jo ikke slik at de gamle flyene skal skrotes, men det er gjort nye avtaler om salg til nye kunder. Dette må det betales ut av.
Kan de kan fly med bare EN motor, så kanskje de reduserer forbruk og utslipp tilsvarende de nye flyene.
Snart får du vite hva det koster å release fly utenom de ordinære leasingavtalene for å kunne opprettholde flyprogrammet. Det er jo ikke slik at de gamle flyene skal skrotes, men det er gjort nye avtaler om salg til nye kunder. Dette må det betales ut av.
Kan de kan fly med bare EN motor, så kanskje de reduserer forbruk og utslipp tilsvarende de nye flyene.
Vorge
07.10.2024 kl 12:41
2186
Ransen: Jeg gjentar oppfordringen fra i dag tidlig om at du forteller hvor du har informasjonen om dagens kjøp/salg fra. Hvis det du skrev om at et spesifikt meglerhus hadde solgt 300k aksjer var ren fantasi (løgn) bør du korrigere deg selv.
Redigert 07.10.2024 kl 12:42
Du må logge inn for å svare
rischioso
07.10.2024 kl 13:42
2044
Da gikk jeg ut på denne traden for nå er nok det som skulle dekkes inn av short dekket inn og nye shorter skal settes og det sammen med at markedet absorberer alt som stod i dagens melding fra Barclays med klare advarsler om ting vi har nevnt den siste tiden som:
(1) Boeing utsettelsen som nå resulterer i at nye og mer fuelgjerrige fly kan bli utsatt så langt frem i tid som hele 2 år.
(2) Utsettelsen går ikke bare på at man må belage seg på eldre fly som er langt dyrere i drift, men også at man blir short for fly når høysesongen sommeren 2025 kommer og ikke bare sommeren 2025, MEN også sommeren 2026 så da blir alternativet tapte flighter alternativt svindyr innleie...
(3) Videre advarte de mot høye lønnskostnader
(4) Om ikke det skulle være nok så advares det også mot eskaleringen i krigen i midt-østen...
* Mao, det er viktig å time disse små peakene for trenden er og blir ned fremover nå som lavsesongen står for døren og skal prises inn toppet med betydelig usikkerhet som nevnt ovenfor ....;)
(1) Boeing utsettelsen som nå resulterer i at nye og mer fuelgjerrige fly kan bli utsatt så langt frem i tid som hele 2 år.
(2) Utsettelsen går ikke bare på at man må belage seg på eldre fly som er langt dyrere i drift, men også at man blir short for fly når høysesongen sommeren 2025 kommer og ikke bare sommeren 2025, MEN også sommeren 2026 så da blir alternativet tapte flighter alternativt svindyr innleie...
(3) Videre advarte de mot høye lønnskostnader
(4) Om ikke det skulle være nok så advares det også mot eskaleringen i krigen i midt-østen...
* Mao, det er viktig å time disse små peakene for trenden er og blir ned fremover nå som lavsesongen står for døren og skal prises inn toppet med betydelig usikkerhet som nevnt ovenfor ....;)
Redigert 07.10.2024 kl 13:44
Du må logge inn for å svare
Har håndtert russiske spambots som er mindre opplagte enn deg. Du var en kjeltring dengang du hausset og manet folk til å kjøpe når aksjen opplagt toppet ut og var på vei nedover, og du er en kjeltring nå som maner til salg nær bunnen når den helt klart peker opp.
Lytter man til deg, da kjøpes det altså på 16-17 og selges på 10-11. Du heter ikke tilfeldigvis Mossige? Tror uansett jeg tar businessen min et annet sted fremstår jo særs ugunstig den modellen dere maner til 🍻
Lytter man til deg, da kjøpes det altså på 16-17 og selges på 10-11. Du heter ikke tilfeldigvis Mossige? Tror uansett jeg tar businessen min et annet sted fremstår jo særs ugunstig den modellen dere maner til 🍻
Redigert 07.10.2024 kl 14:36
Du må logge inn for å svare