NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 147419

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Vorge
I går kl 11:38 1895

Ransen, kan ikke du redegjøre for din påstand rundt salget på 300k aksjer fra et bestemt meglerhus en time ut i handelsdagen. Nå har du fått spørsmålet en rekke ganger fra flere av oss her inne. Hvis du ikke svarer tolker jeg det som at du løy - og da tror jeg vi er flere som rett og slett vil at du skal stikke av fra denne tråden. Håper du gjør en av delene.
Ransen
I går kl 11:42 1891

Det er vel ingen tvil om at Karlsen venter kraftige kostnadsøkninger som følge av den geopolitiske situasjonen og Boeingstreiken
Bullen
I går kl 11:44 1932

Klart at all daukjøtt må man kvitte seg med. Dessverre gjelder ikke de samme reglene i det offentlige.
Norge har vel verdensrekord i antall ansatte i det offentlige. Snart blir det overtids betalt for å jobbe etter lunch 🤣
Avinor bør nok se om det kan kuttes i arbeidsstokken og gjøre forandringer som kan skape mer inntekter.
Ransen
I går kl 11:50 1907

Snart kommer kostnadene med å redde avinor på toppen av det andre.
Fjellbris
I går kl 12:05 1860

Skribenter som Riscioso og Ransen lyver og skriver det som passer best inn i deres agenda, om det er sannhet i det spiller ingen rolle for dem, og når de blir tatt med buksene nede, svarer de aldri opp. Er akkurat som med Trumph, så disse må man bare blokkere og så investere/handle på egne beslutninger og info tilgjengelig via NAS mm.
Redigert i går kl 12:06 Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 12:13 1827

Du har vel ikke engang et abonnement, men velger investeringen ut fra de som sitter bom fast fra kr 18.40 og nedover. Du er virkelig flink...

https://tv.finansavisen.no/m/HoSa3jzY/norwegians-kommende-gigaregning-salmar-tall-og-kina-ekspert-om-brsuro?r=jFPQait6
nima
I går kl 12:15 1818

Ja slik er det å lede å ta ansvar for at bedriften skal videre utvikles. Karlsen ser at det kommer økte kostnader å da gjør han riktig med å planlegge for det, selv om en slik prosess medfører ubehagelig heter.
Winter is Here
I går kl 12:17 1803

Norwegian legger ned baser i Stavanger og Trondheim
Flyselskapet har varslet at det vil kutte kostnader.


https://e24.no/naeringsliv/i/QMjQLW/norwegian-legger-ned-baser-i-stavanger-og-trondheim
Redigert i går kl 12:17 Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 12:19 1794

Om du er i tvil så er det selgersiden som styrer kursen nå før den kollapser. Selgere presser opp kursen og får med seg småsparere med ørepropper og sorte briller for selv å komme seg ut med æren i behold.
Fjellbris
I går kl 12:33 1755

Dette er en kostnad om den går igjennom som vil ramme alle flyselskaper og de vil med det dekke den inn igjen via økte billettpriser, samt forslag redusert fly plass avgift.
Har du regnet på hvor mye det blir for NAS som har over 2,5 mill passasjerer hver måned? Eller hvor mye redusert fly skatt i Sverige neste år som er vedtatt vil utgjøre? Nei, tenkte meg det, men jeg kan love deg at JF har gjort det for deg, og han kjøpte nylig 500.000 aksjer til😉

07.10.2024 09:35:49
LUFTFART: REGJERINGEN ENDRER FLYPASSASJERAVGIFT

Oslo (Infront TDN Direkt): Regjeringen vil endre flypassasjeravgiften.


Flypassasjeravgiften er todelt, og det er den såkalte «lave satsen» som foreslås redusert i forslaget til statsbudsjettet for neste år.


Den lave satsen gjelder på alle reiser til steder i Norge eller Europa, og er i dag på 85 kroner pr passasjer. Neste år foreslår regjeringen å sette den ned til 60 kroner, ifølge NTB/E24.


Den høye satsen, som gjelder på alle reiser til resten av verden, foreslås økt i tråd med prisstigningen på 3 prosent. Dermed øker den fra 332 kroner til 342 kroner i budsjettforslaget
Fjellbris
I går kl 13:11 1659

Og der kom artikkel som bekrefter det jeg skrev, ref. at økt lufthavn avgift som rammer alle flyselskaper selvfølgelig fører til/skal dekkes inn av økte flybilletter.
……
Statsbudsjettet: – Det blir dyrere å fly
Lufthavnavgiftene går opp, mens passasjeravgiften skrus ned. Men flybillettene vil bli dyrere, tror både NHO Luftfart og NHH-professor Frode Steen.
https://e24.no/naeringsliv/i/qPkK0L/statsbudsjettet-det-blir-dyrere-aa-fly?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Redigert i går kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
I går kl 16:03 1413

...for å sikre gevinsten, har ingenting med "æren i behold" å gjøre det er bare sånn trading fungerer og derfor kursen alltid svinger.

Deretter kjøper vi oss inn igjen minus gevinsten aller helst litt lavere men dersom aksjen er såpass oppadgående som Nas, omså på samme eller litt høyere nivå enn der man solgte det er bare bots som gidder å mikrostyre en sure deal.

Jeg solgte i dag, med god profitt, og kjøpte meg inn igjen, minus profitten, på omtrent samme nivå. Føler meg såpass trygg at det fremstår sikkert og innen tre dager har jeg nok kæsjet ut ny profitt.

Ekte motstand tror jeg ligger rundt 13,3-13,6, og ethvert fall (kan jo såklart skje det er fortsatt store aktører som ønsker å riste hønseburet og ta dem som faller ut), blir nok kortvarig det er ikke mange som vedder på nedgang så da blir det lite panikksalg å hente de fleste sitter nok stille, himler litt med øynene kanskje og tar fatt på hobbyen sin i noen dager mens kursen presses opp igjen (tildels av de samme nå superskuffa folka som havarerte den og dels av sånn som meg som roper "hurra mer penger!").

Kursen står sterkt, og styrkes nok inn mot q3, men det vet du godt sånn egentlig det er jo derfor du baisser så hardt er det ikke, desperado?
Winter is Here
I går kl 16:12 1392

Boeing nekter å gi seg, det virker som at streik i USA er annerledes

"Boeing leverte i forrige måned et fornyet og høyere tilbud, som de omtalte som «det beste og siste» tilbudet til de ansatte. Det ville gitt 30 prosent i lønnsøkning og gjeninnføre en bonus. Fagforeningen sier at en undersøkelse blant medlemmene viste at tilbudet ikke var godt nok."

"Boeing trekker tilbake lønnstilbud
Boeing trekker tilbake lønnstilbudet til rundt 33.000 streikende arbeidere etter at forhandlinger med fagforeningen mislyktes."

https://e24.no/naeringsliv/i/GywGVl/boeing-trekker-tilbake-loennstilbud
Redigert i går kl 16:13 Du må logge inn for å svare
Strategi
I går kl 17:17 1255

Ransen, siden du følger selskapet så tett og tar en profetisk posisjon på fora har du sikkert full oversikt over tilstanden før kvartalstall.
Hvor mye egenkapital tror du Norwegian Group sitter på når de nå gjør opp regnskapet for Kvartal 3?
Redigert i går kl 17:26 Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 17:26 1231

Boeingstreiken, lav krone og leasingkostnader i dollar er en uheldig kombinasjon. Hadde håpet på en løsning her samt styrking av krona etter usa’s doble rentekutt.
Nå tar selskapet ned kapasiteten for vinteren og behovet for ekstra fly kommer først til 2025 sommerprogrammet. Forstår at ny leasingavtale må gjøres allerede nå så det blir gambling på hva som er behov og hva som blir kapasitet ila 25.
Nå ligger aksjen midt mellom kursmålene til Mossige og Westgaard. De har begge ulike betraktninger på godt og vond
Strategi
I går kl 17:31 1216

Det er vel flere som har kursmål på Norwegian, hvorfor henviser du ikke til disse i samme slengen.
Kursmålene kommer sterkt nå utover høsten.
Ransen
I går kl 17:34 1205

Egenkapital er jeg usikker på hva de bokfører, men jeg tror at kontantbeholdningen er 12 mrd og ytterligere 200 mill til utbytte.
Ransen
I går kl 17:37 1197

Det er de to ytterpunktene vi har. Disse har tross alt tatt seg bryet med å presentere en begrunnelse..
Fjellbris
I går kl 18:56 1082

Det er allerede satt av 800 mill til utbytte fom. 2026.
Kontantbeholdning etter Q4 res. 24 forventes å være rundt 13 miliarder.
Redigert i går kl 18:56 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I går kl 18:59 1077

Innlegg 1 på denne tråd fra MC Axel og som tråden ble opprettet for:
….
Debatt
Teknisk analyse
Krypto
Makro
Transport, bil og fly

Opprett ny tråd
NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
MC Axel
NAS
16.08.2024 kl 19:55
145898
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%
Ransen
I går kl 19:30 1030

Tekniske analyser og megleranalyser kommer bak geopolitiske hendelser i markedet. Det eneste sikre å satse pengene sine på i disse dager er:
1. våpenprodusenter
2. olje og oljeservice
3. bank/finans
Kåre Grønn
I går kl 20:13 961

Tipper sjuk opptur i 2025!! Hau hau
JohnK
I dag kl 09:06 483

Ny analyse fra Pareto i forkant av Q3. Selv om den er positiv så tipper jeg de må revidere opp etter at tallene er sluppet:


Yield growth to carry on
Cost headwinds are real, and we lift all-in CASK for 2024-25e some 2-3% accordingly, expecting the ongoing cost measures to restrict further escalations. The recent return to both yield and double-digit ASK growth suggests that NAS has finally managed to align its route network with underlying demand, bolstering short-term estimates. At 7x NTM P/E, with consensus refusing to extrapolate the positive yield momentum, we continue to like the estimate backdrop, and the stock. Buy, TP NOK 16.



Expect Q3 EBIT of NOK 2.27bn – report due on October 25th

Q3 traffic figures were solid, with NAS returning to yield growth in August and September. The swift change from the spring figures reflects healthier response to the new routes introduced in Q2, with visibility for the upcoming months allegedly improving. September data positively impacted our yield and load revisions for both companies, particularly with Widerøe’s 78% load factor – up 4% y/y. While lower jet fuel prices offer relief, they are offset by a weaker NOK and higher personnel costs, driving all-in CASK up 2% y/y. As such, we expect Q3 EBIT of NOK 2.27bn, in-line with consensus at NOK 2.24bn. Cost management is likely to take centre stage, accompanied by a narrower 2024 guidance range.

Healthier yield environment offset cost headwinds

Further delays from Boeing have intensified cost concerns following a challenging wage settlement, prompting us to raise CASK ex. fuel for H2'24e and 2025e some 1-3%. Lower jet fuel prices, coupled with increased hedges, reduce aviation fuel costs for 2025e 3%, while we note that estimates will become increasingly sensitive to CO2 prices due to a gradual reduction in allowances. We lift all-in CASK 2-3% for 2024-25e, expecting the ongoing cost-saving measures (e.g closure of bases) to restrict further escalations. With ASK growth is set to take the backseat in 2025, and assuming sustained air travel demand, we see a supportive environment for yield gains. We raise EBIT for 2024-26e 4-2% and find ourselves 10% ahead of consensus for 2024e, noting that the >NOK 300m in commercial synergies has yet to materialize and leaves upside to estimates.

Ride the estimate momentum – Buy TP NOK 16

NAS have largely followed the oil sentiment in recent months, shifting focus away from robust airline demand, as highlighted by both IATA and peers. This has also been mirrored in the latest traffic figures, and finally turned the estimate trend upwards again. While cost pressures may restrict significant uplifts, we expect the positive yield momentum for NAS, robust margins for Widerøe, and gradual introduction of commercial synergies to sustain this trend. The estimate backdrop, coupled with NAS trading at 7x NTM P/E (above historical discount to peers), leads us to remain positive about the stock and reiterate Buy. TP NOK 16.
NASLover
I dag kl 09:14 439

Noen som merket det som har skjedd i første minutt? Hva var det egentlig?
nad.oslo
I dag kl 09:18 421

Mulig noen tastet feil skulle kanskje legge inn 12.2 og la inn 11.2 ????
Mollen
I dag kl 09:20 410

Ja… Jeg fikk haleslepp og skjønte ingenting 😂😂
nad.oslo
I dag kl 09:37 342

Nas har sikret seg 50000 tonn fuel for 2025 kjøpt i september når prisen var lav. Fikk mail fra investor relation. 👍
Fjellbris
I dag kl 09:37 342

Utrolig heldig de som lå på kjøp 11,2 da, og motsatt forferdelig for de som tastet 1 kr feil mtp salg….
Fjellbris
I dag kl 09:38 335

👌……og Pareto med nytt kursmål og kjøp kr 16👍
Redigert i dag kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 10:01 263

Paretos kursmål gjelder nok litt frem i tid, mulig etter Q4 en gang. Hverken sesongmessig eller geopolitisk er ikke 16 kroner nå forsvarlig, da har pareto handlet alt som var tilgjengelig.Greit nok kjøpe nå å legge aksjene i skuffen i et halvår, men da går man glipp av mye annet spennende. Forøvrig er salgssiden betydelig større enn kjøpssiden, men noen kjøpere er villig til å betale sommersesongpris midt i tilpasningen for vintersesongen, og da legger man seg under dyna og håper på det beste.
nad.oslo
I dag kl 10:04 251

Du får begynne å konsert deg om "annet" spennende enn å bruke mye tid på Nas. Så tjener man penger også
Redigert i dag kl 10:04 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
I dag kl 10:10 243

I september sikret man en pris for 2025 på ca. 720 USD/mt, mens det man i august sikret volum for både 2024 og 2025 i intervallet 740-750 USD/mt.

Hei,



Vi er nå sikret ca. 70% for resten av 2024. Vi har også her hatt unntak fra styret for å sikre mer enn hva policy tilsier på 50%. I så måte vil jeg si at vi er veldig godt sikret for inneværende år.

nad.oslo
I dag kl 10:18 214

Ca 10% rimeligere enn tidligere hedge. Blir noen 100 mill i sparing.
Ransen
I dag kl 10:25 189

Det hjelper litt da både lønninger, valuta og generelle kostnader er betydelig høyere siden Q2.
Fjellbris
I dag kl 10:27 173

Takk for info👍 Bekrefter det vi har hevdet lenge, passet dårlig med slik info og nytt kursmål Pareto kr 16 inn i Ransens short verden, også at JF laster flere aksjer her nede😉
nad.oslo
I dag kl 10:33 150

Yielden er mye bedre iår enn 2023 etter å ha sammenlignet tallene måned for måned. Så får vi se på kostnader i q3? Ser forøvrig også billett prisene ligger høyt på mange destinasjoner selv i Oktober.