NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du mÄ logge inn for Ä svare
suspekt
10.10.2024 kl 22:34
4949
Dette var ikke noe bra nyhet fra nas
. LÞnsoppgjÞret ble for dyrt for nas, nÄr ledelseni tillegg bevilger seg gigabonuser i , og i tillegg en hÞy oljepris, da fÄr nas det vanskelig fremover. DÄrlig mix.
De kan jo Þke bilettprisene for Ä kompensere, men da gÄr det ut over fyllingsgraden.
HĂ„per likevel GK tar de riktige grepene. De ansatte, inkl. ledelse burde vise noe mer moderasjon i lĂžnnskrav og bpnuser.
. LÞnsoppgjÞret ble for dyrt for nas, nÄr ledelseni tillegg bevilger seg gigabonuser i , og i tillegg en hÞy oljepris, da fÄr nas det vanskelig fremover. DÄrlig mix.
De kan jo Þke bilettprisene for Ä kompensere, men da gÄr det ut over fyllingsgraden.
HĂ„per likevel GK tar de riktige grepene. De ansatte, inkl. ledelse burde vise noe mer moderasjon i lĂžnnskrav og bpnuser.
Redigert 10.10.2024 kl 22:45
SenorLopez
10.10.2024 kl 22:45
4979
Huff, Ransen, sÄ du holder pÄ...
Sundt foretok et kontrollert nedsalg, intet nytt der de fikk vel aksjene pÄ sekstallet og har gjort dette fÞr? Kursen tÄlte det fint, det tror jeg neppe ville vÊrt tilfellet for halvannen mÄned siden den har definitivt styrket seg.
à ikle andre mennesker motiver en egentlig vet null om, sÄnt lukter det skikkelig halmstrÄ av jeg tar det fra Sundt selv og Sundt alene, hva Sundt tenker, dersom Sundts tanker overhodet er interessante.
Og nÄr man snakker om hobbypsykologi, en som sÄ manisk baisser, sikkert hundre poster bare siste mÄneden helt siden oppturen begynte og mange av dem preget av regelrett lÞgn, synsing, ensidighet samt halmstrÄ langt verre enn fornevnte, bÞr kanskje ikke snakke sÄ hÞyt om hvem som er koko det finnes mer til livet vet du, enn Nas og aksjeforum, dersom man lever sÄnn nogenlunde sunt ihvertfall.
Og nÄr man holder pÄ sÄnn da blir det dessuten veldig opplagt at mÄlet ikke er Ä informere, Ä vÊre til nytte for noen, men Ä pÄvirke og villede.
Kursen svinger, sÄnn er det alltid, overalt, man mÄ vÊre tÄlmodige av og til man treffer ikke helt rett hver gang. Jeg har tjent gode penger siden September selv med en og annen hÞy inngang, denne aksjen virker veldig trygg nÄ.
Trenden er oppover, og jeg ser ingen grunn til forsiktighet fÞr tidligst midten av fjortentallet, da begynner nok jeg Ä se meg andre steder personlig, selv om jeg tror den skal hÞyere utover vÄren. à satse pÄ énsifret nÄ, da gambler man stort og det er dessuten liten vits enn sÄ lenge oppgangen selv da, om det skulle skje, vil vÊre kjapp.
Men sÄ hausset jo du som gal under hele nedturen ogsÄ, herrefaen heller ti poster dagen sikkert da ogsÄ tilsvarende desperate og fulle av luftslott om oppkjÞp og whatnot, sÄ ingenting utover Ä rapportere deg for brudd pÄ omtrent samtlige av forumets regler vil vel stoppe deg fra Ä spÊmme vÄs og sÄnn egentlig, er det greit Ä ha deg her.
Du mente man satt trygt fÞr og under fallet, manet hardest av alle til positivitet da, og nÄ prÞver du ditto hardt Ä spre panikk.
SĂ„ da skal vi opp da, dit det dessuten peker, jo takk som byr blir gjerne med đ
Sundt foretok et kontrollert nedsalg, intet nytt der de fikk vel aksjene pÄ sekstallet og har gjort dette fÞr? Kursen tÄlte det fint, det tror jeg neppe ville vÊrt tilfellet for halvannen mÄned siden den har definitivt styrket seg.
à ikle andre mennesker motiver en egentlig vet null om, sÄnt lukter det skikkelig halmstrÄ av jeg tar det fra Sundt selv og Sundt alene, hva Sundt tenker, dersom Sundts tanker overhodet er interessante.
Og nÄr man snakker om hobbypsykologi, en som sÄ manisk baisser, sikkert hundre poster bare siste mÄneden helt siden oppturen begynte og mange av dem preget av regelrett lÞgn, synsing, ensidighet samt halmstrÄ langt verre enn fornevnte, bÞr kanskje ikke snakke sÄ hÞyt om hvem som er koko det finnes mer til livet vet du, enn Nas og aksjeforum, dersom man lever sÄnn nogenlunde sunt ihvertfall.
Og nÄr man holder pÄ sÄnn da blir det dessuten veldig opplagt at mÄlet ikke er Ä informere, Ä vÊre til nytte for noen, men Ä pÄvirke og villede.
Kursen svinger, sÄnn er det alltid, overalt, man mÄ vÊre tÄlmodige av og til man treffer ikke helt rett hver gang. Jeg har tjent gode penger siden September selv med en og annen hÞy inngang, denne aksjen virker veldig trygg nÄ.
Trenden er oppover, og jeg ser ingen grunn til forsiktighet fÞr tidligst midten av fjortentallet, da begynner nok jeg Ä se meg andre steder personlig, selv om jeg tror den skal hÞyere utover vÄren. à satse pÄ énsifret nÄ, da gambler man stort og det er dessuten liten vits enn sÄ lenge oppgangen selv da, om det skulle skje, vil vÊre kjapp.
Men sÄ hausset jo du som gal under hele nedturen ogsÄ, herrefaen heller ti poster dagen sikkert da ogsÄ tilsvarende desperate og fulle av luftslott om oppkjÞp og whatnot, sÄ ingenting utover Ä rapportere deg for brudd pÄ omtrent samtlige av forumets regler vil vel stoppe deg fra Ä spÊmme vÄs og sÄnn egentlig, er det greit Ä ha deg her.
Du mente man satt trygt fÞr og under fallet, manet hardest av alle til positivitet da, og nÄ prÞver du ditto hardt Ä spre panikk.
SĂ„ da skal vi opp da, dit det dessuten peker, jo takk som byr blir gjerne med đ
Redigert 10.10.2024 kl 22:51
Fjellbris
10.10.2024 kl 22:47
4995
SenorLopez skrevInnlegget er slettet
SĂ„ enig, sĂ„ enig - TAKK!đđ
SenorLopez
10.10.2024 kl 22:56
4990
Ble dobbelpostet, tror mobilen min er litt koko den ogsĂ„, men velbekomme đ€đ
Fjellbris
10.10.2024 kl 22:58
5022
nad.oslo skrevInnlegget er slettet
SĂ„ enig, sĂ„ enig - TAKK!đđ
SenorLopez
10.10.2024 kl 23:13
5055
De fleste tolker det som et positivt signal, at Nas sÞker Ä effektivisere driften, det var jo dels derfor vi fikk nytt kursmÄl og gjentatt kjÞpsanbefaling. De samme folka som fremmer det som svakhetstegn at Nas nÄ tar grep, ville fremmet det som grov neglekt dersom de lot vÊre og ropt om dommedag da ogsÄ.
De har en agenda, Ä lure folk troll rundt ved Ä peke opp nÄr det gÄr ned og ned nÄr det gÄr opp, fordi de selv tjener pÄ det. Aksjer som Nas har mange smÄsparere med mye Ä tape, da lÞnner det seg Ä riste hÞnseburet men jeg tror de sliter pÄ dette nivÄet akkurat nÄ, det virker temmelig stabilt de fleste sitter bare stille nÄr kursen faller sÄ da er det lite Ä hente og da blir de ekstra desperate.
NÄr det gjelder rettssak sÄ tror jeg Nas stiller sterkt, de har en historie Ä vise til som demonstrerer bortenfor enhver tvil, hvor sÄrbar bransjen er og hvor viktig det er Ä komme kostnadene i forkjÞp.
De har en agenda, Ä lure folk troll rundt ved Ä peke opp nÄr det gÄr ned og ned nÄr det gÄr opp, fordi de selv tjener pÄ det. Aksjer som Nas har mange smÄsparere med mye Ä tape, da lÞnner det seg Ä riste hÞnseburet men jeg tror de sliter pÄ dette nivÄet akkurat nÄ, det virker temmelig stabilt de fleste sitter bare stille nÄr kursen faller sÄ da er det lite Ä hente og da blir de ekstra desperate.
NÄr det gjelder rettssak sÄ tror jeg Nas stiller sterkt, de har en historie Ä vise til som demonstrerer bortenfor enhver tvil, hvor sÄrbar bransjen er og hvor viktig det er Ä komme kostnadene i forkjÞp.
Fjellbris
10.10.2024 kl 23:29
5027
GK beskriver og forklarer en tĂžff avgjĂžrelse pĂ„ en god mĂ„te, samt beklagerđ Som han pĂ„peker ble det ogsĂ„ informert om fĂžr lĂžnnsoppgjĂžret at om det ble for dyrt, kunne det ogsĂ„ komme ytterligere tiltak.
âŠâŠ..
Norwegian-sjefen om nedlegginger: â Vi beklager
Toppsjef Geir Karlsen sier at selskapet ikke hadde noe annet valg enn Ă„ legge ned basene i Trondheim og Stavanger.
https://e24.no/boers-og-finans/i/zA65v5/norwegian-sjefen-om-nedlegginger-vi-beklager
âŠâŠ..
Norwegian-sjefen om nedlegginger: â Vi beklager
Toppsjef Geir Karlsen sier at selskapet ikke hadde noe annet valg enn Ă„ legge ned basene i Trondheim og Stavanger.
https://e24.no/boers-og-finans/i/zA65v5/norwegian-sjefen-om-nedlegginger-vi-beklager
Redigert 10.10.2024 kl 23:30
Gordon Ekko
11.10.2024 kl 07:57
4935
SenorLopez sitt innlegg kl. 22.45 i gÄr er fantastisk bra!
Endelig et innlegg som gir mening.
Endelig et innlegg som gir mening.
Strategi
11.10.2024 kl 08:37
5007
Bra innlegg, jeg har selv samme tanker rund dette, det presses fra begge leire og jeg tror pÄ en minnelig lÞsning, jeg tror heller ikke at "alle" basene flyttes.
Vi fÄr se hva det landes pÄ.
Vi fÄr se hva det landes pÄ.
MC Axel
11.10.2024 kl 14:09
4724
From Nordnet
Copy
"The pope:Hermansrud er ikke hvem som helst. Hvis han kĂžber, er der guld at finde"
https://www.finansavisen.no/bjellesauer?investors=Peter+Hermanrud
Copy
"The pope:Hermansrud er ikke hvem som helst. Hvis han kĂžber, er der guld at finde"
https://www.finansavisen.no/bjellesauer?investors=Peter+Hermanrud
laser
11.10.2024 kl 16:27
4580
11,845, men var opp i 12,25 under sluttauksjonen. Tydelig at det er pressâŠâŠoppover
God helg
God helg
Vorge
11.10.2024 kl 16:31
4578
Veldig gÞy Ä fÞlge sluttauksjonen i realtime fra 16.20 til 16.25 i dag. Her tror jeg man sÄ hvordan en kjÞper med litt baller (Fredriksen?) presset Qube til Ä tÞmme seg for masse aksjer ved Ä legge press. Med 1,5m aksjer pÄ kjÞp til 12,10 hadde ikke Qube noe annet valg enn Ä Þse ut hvis de ville holde kursen nede. 50% av akkumulert dagsomsetning gikk pÄ disse fem minuttene, noe som selvsagt ikke er naturlig handel.
Hvis jeg har rett vil vi se at Qube sin short Þker forholdsvis mye - sikkert motsatt av hva de hadde tenkt. Svaret fÄr vi jo 15.30 pÄ mandag - og jeg kan godt ha feil her, men har en magefÞlelse pÄ at det var dette som skjedde.
Hvis jeg har rett vil vi se at Qube sin short Þker forholdsvis mye - sikkert motsatt av hva de hadde tenkt. Svaret fÄr vi jo 15.30 pÄ mandag - og jeg kan godt ha feil her, men har en magefÞlelse pÄ at det var dette som skjedde.
Redigert 11.10.2024 kl 16:33
Pilteri
11.10.2024 kl 22:56
4318
Positivt for NAS at det er 777 X flyene som blir forsinket nÄr Boeing sier opp 17 000 ansatte. NAS har ingen slike i bestilling sÄ langt jeg vet...
minsin
12.10.2024 kl 01:15
4245
hmm oppsigelsene er intet godt nytt for NAS, nye leveringer blir garantert utsatt - NAS mÄ hive seg rundt Ä sikre fremtidige lease avtaler
1) 10 pst av arbeidstokken blir uansett Ä berÞre hele virksomheten, dette forplanter seg pÄ tvers av avdelingene
2) Disse oppsigelsene - vil trigge de streikende. De kommer neppe til forhandlingsbordet med det fĂžrste.
3) vil skape usikkerhet , hva som vil bli det neste trekket fra partene
1) 10 pst av arbeidstokken blir uansett Ä berÞre hele virksomheten, dette forplanter seg pÄ tvers av avdelingene
2) Disse oppsigelsene - vil trigge de streikende. De kommer neppe til forhandlingsbordet med det fĂžrste.
3) vil skape usikkerhet , hva som vil bli det neste trekket fra partene
Redigert 12.10.2024 kl 01:17
Bolster
12.10.2024 kl 03:00
4235
MĂ„ vel ogsĂ„ huske pĂ„ at det fremdeles er ca 87000 ansatte som mĂžter pĂ„ jobb. Helt svart er det ikke đ
KĂ„re GrĂžnn
12.10.2024 kl 08:33
4135
Ro ned a... kursen er pÄ lavmÄlnivÄ allerede.. det eneste vi vet er ar eventyret og reise ikke er stoppet pÄ noen mÄte. Heia Geir den store!! Hau hau
Redigert 12.10.2024 kl 08:35
NASLover
12.10.2024 kl 09:22
4184
Det er denne type fly utsatt produksjon
Boeing har allerede satt i gang en rekke kostnadsbesparelser og utsatt leveringen av sine 777X-fly til 2026.
https://e24.no/boers-og-finans/i/dRqLoz/boeing-skal-kutte-17000-jobber
Boeing har allerede satt i gang en rekke kostnadsbesparelser og utsatt leveringen av sine 777X-fly til 2026.
https://e24.no/boers-og-finans/i/dRqLoz/boeing-skal-kutte-17000-jobber
Ransen
12.10.2024 kl 10:24
4136
Streiken rammer i hovedsak fabrikken som ferdigstiller Max 8 og max 9 maskinene. NAS var lovet levering av 7 stk fÞr sesongen 25 hvorav 2 stk er klar for Ä utleveres. Det planlegges nÄ for releasing eller innleie som er dyrt og kjempedyrt.
Det er ogsÄ innbetalt 2,7 mrd i forskudd til boeing. Dette kunne vÊrt rentebÊrende penger i kassa som plaster pÄ sÄret, men belÞpet har ingen annen funksjon enn at det skulle sikre levering av ny flypark. Ryanair valgte Ä ikke betale inn forskudd men kontantbetaler hvert fly fortlÞpende ved utlevering. Ryanair har ogsÄ utsettelser. De har ogsÄ allerede solgt de gamle flyene og er tvunget Ä ta ned kapasiteten.
Flere er i samme situasjon og hÄpet er at det kan tvinge opp billettprisene noe i 2025.
Det er ogsÄ innbetalt 2,7 mrd i forskudd til boeing. Dette kunne vÊrt rentebÊrende penger i kassa som plaster pÄ sÄret, men belÞpet har ingen annen funksjon enn at det skulle sikre levering av ny flypark. Ryanair valgte Ä ikke betale inn forskudd men kontantbetaler hvert fly fortlÞpende ved utlevering. Ryanair har ogsÄ utsettelser. De har ogsÄ allerede solgt de gamle flyene og er tvunget Ä ta ned kapasiteten.
Flere er i samme situasjon og hÄpet er at det kan tvinge opp billettprisene noe i 2025.
Fjellbris
12.10.2024 kl 11:51
4103
Helt riktig. NAS sine kostnads besparende tiltak om Ä kutte ut basene i TRD og SVG blir peanÞtter i forhold. Men, viser at slike tiltak er nÞdvendig fÞr man kommer i en situasjon som Boeing som fÞrer til masseoppsigelser. Mon tro om ikke fagforeningen i Boeing nÄ tenker det samme og kommer seg til forhandlingsbordet og fÄr avsluttet streiken fÞr enda flere ansatte blir oppsagt.
Redigert 12.10.2024 kl 11:52
Winter is Here
12.10.2024 kl 13:38
4060
Billettprisene mÄ opp uansett da Avinor mÄ reddes. De fÄr det ikke til Ä gÄ rundt. Ting har endret sett mye for Avinor, de mÄ finne ut hvordan og hva de skal leve avt. Staten mÄ ogsÄ vÊre med i diskusjonen.
"Frykter at flypassasjerene mÄ dekke milliardunderskudd
Avinor mangler 1,7 milliarder kroner for Ä drive flyplassene i balanse. Det kan gÄ utover passasjerene, frykter NHO Luftfart"
https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/frykter-at-flypassasjerene-ma-dekke-avinors-milliardunderskudd-1.17017095
https://flysmart24.no/2024/10/10/slar-alarm-sviktende-rutetilbud-pa-gardermoen/
"Frykter at flypassasjerene mÄ dekke milliardunderskudd
Avinor mangler 1,7 milliarder kroner for Ä drive flyplassene i balanse. Det kan gÄ utover passasjerene, frykter NHO Luftfart"
https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/frykter-at-flypassasjerene-ma-dekke-avinors-milliardunderskudd-1.17017095
https://flysmart24.no/2024/10/10/slar-alarm-sviktende-rutetilbud-pa-gardermoen/
Redigert 12.10.2024 kl 13:42
Winter is Here
12.10.2024 kl 15:32
3976
"SAS-sjef har fĂ„tt nok av skatter og avgifter: â Skadelig
Grensen er nÄdd. NÄ frykter den norske SAS-sjefen dÄrligere rutetilbud ved mindre «det totale skatte- og avgiftstrykket» reduseres."
https://e24.no/naeringsliv/i/1MRv9J/sas-sjef-har-faatt-nok-av-skatter-og-avgifter-skadelig
Grensen er nÄdd. NÄ frykter den norske SAS-sjefen dÄrligere rutetilbud ved mindre «det totale skatte- og avgiftstrykket» reduseres."
https://e24.no/naeringsliv/i/1MRv9J/sas-sjef-har-faatt-nok-av-skatter-og-avgifter-skadelig
Fjellbris
12.10.2024 kl 17:20
3901
Ja SAS som taper penger mÄ nok legge ned ruter, samt Þke alle priser for Ä overleve dette. NAS mÄ nok ikke legge ned ruter, men helt klart Þke priser, sÄ denne regningen blir til syvende og sist sendt videre til oss flypassasjerer + kan fÞre til redusert tilbud.
laser
12.10.2024 kl 22:27
3786
Generalforsamlingene for regnskapsÄrene 2022 og 2023 har med forbehold vedtatt Ä betale utbytte pÄ tilsammen 800 mill (240 mill for 22 og 560 mill for 2023). Vi er kommet sÄ langt i 2024 at man kan legge til grunn at 2024 resultatet vil gi utbytte, og si at man legger til grunn samme nivÄ eller litt til som 2023 - og lander pÄ 600 mill. Dette ogsÄ med forbehold. Og utvikler 2025 seg likedan resultatmessig og likviditeten ogsÄ, sÄ kan samme legges til grunn for 2025 - 600 mill. Fondet blir da pÄ 2 miliarder. Avkastningen legges til fondet, si konservativt 100mill. Totalt blir det da 2,1 milliarder til utdeling i 2026. Dette vil gi kr 2,18 per aksje.
Vi er over halveis frem til denne utbetalingen.
Gjett om noen er begynt Ă„ posisjonere seg.
Fredriksen vet Ä skape utbyttemaskiner, og de som har fulgt ham en tid vet Ä fÞlge med i timen. RentenivÄet skal nedover, og aksjer som fremover leverer jevnt godt utbytte over tid, vil belÞnner med en premiumverdi.
Til den tid kommer meglerne til Ă„ overby hverandre med premium forklaringer.
Mind you
Ha en fin helg.
Vi er over halveis frem til denne utbetalingen.
Gjett om noen er begynt Ă„ posisjonere seg.
Fredriksen vet Ä skape utbyttemaskiner, og de som har fulgt ham en tid vet Ä fÞlge med i timen. RentenivÄet skal nedover, og aksjer som fremover leverer jevnt godt utbytte over tid, vil belÞnner med en premiumverdi.
Til den tid kommer meglerne til Ă„ overby hverandre med premium forklaringer.
Mind you
Ha en fin helg.
Fjellbris
12.10.2024 kl 22:49
3767
Godt skrevet Laserđ Har ogsĂ„ samme strategi, kjĂžpe sĂ„ mye som mulig og sitte pĂ„ alle aksjer frem tom 2026 nĂ„r utbytteutnetalingene starter og da hĂžste samnen med JF.
Ha en fin helg videre du ogsÄ.
Ha en fin helg videre du ogsÄ.
KĂ„re GrĂžnn
13.10.2024 kl 11:44
3698
Dette skal hÞyt og pengene renner inn. Utbytte kommer garantert! Regjeringen har justert og tilpasset slik at det blir lÞnnsomt Ä drive privat nÊring i Norge igjen.. Geir har spilt kortene helt rett alle veier, bÄde mot Parat, nasjonen og kundene! Hau hau!! Og heia Strawberry, forsvarsfrakt, og hele europasatsingen! Skal til himmels!
Ransen
13.10.2024 kl 12:31
3662
Er det slik du har forstĂ„tt av siste tids intervjuer med Karlsen og Ăygaard, at pengene renner inn? De sier ikke det vet du. De sier selskapet er presset pĂ„ kostnader og at det MĂ
gjĂžres grep mot dette. Alle vet hva generell prisstigningen har vĂŠrt siste halvĂ„r. Om formodning din teori ikke skulle slĂ„ til ved Q3 og de melder resultat under konsensus, da vet du hva markedet svarerâŠsĂ„pass lenge har du vĂŠrt i aksjen..
Ransen
14.10.2024 kl 12:06
2999
Merkelig at ikke noen sluker Sundt sine storposter fĂžr de virkelig drar ut proppen. Noen hevder jo at aksjen er verdt 16 kroner, andre mener 9 kroner.
Me
14.10.2024 kl 12:17
2993
SB1m prĂžvde Ă„ by ( 11,- ) Sundt, de sa njet. Ref TC Xtrainvestor fredag 11 oktober.
Fjellbris
14.10.2024 kl 12:46
2945
Ref: «Noen hevder jo at aksjen er verdt 16 kroner, andre mener 9 kroner.» Sannheten er at 7 analytikere har kursmÄl snitt rundt ca. 15 og 1 har kursmÄl kr 9.
Redigert 14.10.2024 kl 12:47
Ransen
14.10.2024 kl 12:58
2901
Ikke helt riktig, er vel 2 som har 15-16. Se pÄ ordrebildet. Det vitner om atomkrig.
Redigert 14.10.2024 kl 13:00
Fjellbris
14.10.2024 kl 13:00
2943
Syns det vitner om short skvis nÄ jeg.
Og jeg mente at snitt kurs 7 analytikere ligger pÄ ca kr 15, dvs ca 14,66 da MC Axel regnet over da gan startet denne trÄd. Riktig at et par ligger pÄ oppunder / pÄ 16, og den laveste som er ditt forbilde har kr 9.
Og jeg mente at snitt kurs 7 analytikere ligger pÄ ca kr 15, dvs ca 14,66 da MC Axel regnet over da gan startet denne trÄd. Riktig at et par ligger pÄ oppunder / pÄ 16, og den laveste som er ditt forbilde har kr 9.
Redigert 14.10.2024 kl 13:27
Vorge
14.10.2024 kl 15:12
2788
Jeg tror det fÞrst og fremst er Qube som er i skvis (og kanskje Ransen), og at de nÄ ser at det som skjedde i februar da de tapte millioner er i ferd med Ä gjenta seg.
Momentumet i aksjen er ikke der de trodde det skulle vÊre etter massiv shorting - og nÄ begynner det Ä svi skikkelig for dem.
Som jeg skrev fredag ettermiddag tror jeg noen kjÞrte en finte pÄ dem i sluttauksjonen og presset dem til Ä selge en million aksjer de ikke ville. Tipper de hadde klart Ä kjÞpe tilbake litt tidligere pÄ dagen - slik at shorten deres totalt sett Þkte med 4-800 k pÄ fredag. Gleder meg til Ä se fasiten nÄ kl 15.30, for det kan jo hende jeg er helt pÄ villspor her - eller treffer spikeren pÄ hodet.
Momentumet i aksjen er ikke der de trodde det skulle vÊre etter massiv shorting - og nÄ begynner det Ä svi skikkelig for dem.
Som jeg skrev fredag ettermiddag tror jeg noen kjÞrte en finte pÄ dem i sluttauksjonen og presset dem til Ä selge en million aksjer de ikke ville. Tipper de hadde klart Ä kjÞpe tilbake litt tidligere pÄ dagen - slik at shorten deres totalt sett Þkte med 4-800 k pÄ fredag. Gleder meg til Ä se fasiten nÄ kl 15.30, for det kan jo hende jeg er helt pÄ villspor her - eller treffer spikeren pÄ hodet.
Ransen
14.10.2024 kl 16:33
4403
HĂ„per flere av dere tok hintet og handlet deretter. Her er det store som skal utâŠhverken krig eller kostnader er avklart.
astonv
14.10.2024 kl 16:59
4398
Kanskje Ransen bĂžr prĂžve seg i Britain's Got Talent. De liker klovner der borte
Fjellbris
14.10.2024 kl 17:41
4297
Tok hintet? Etter at du 12.58 postet innlegg om at kjĂžper/selger siden «sĂ„ ut som en atomkrig» (???), gikk kursen rett oppđ
SenorLopez
14.10.2024 kl 18:23
4231
Skjer denne storexiten fĂžr eller etter oppkjĂžpet?
Du lover jo sÄ mye...
Du lover jo sÄ mye...
Ransen
14.10.2024 kl 18:39
4221
Kursen i dag var nok styrt av selger som kom seg ut til god pris.
Det fÞlger alltid med forvirrede kjÞpere i en slik prosess. Det gikk ut store salgsposter, sÄ vi fÄr se hva som skjer fremover. Snart fÄr vi rede pÄ hvor mye ugunstig valuta, drivstoff og lÞnn har spist av bunnlinja. Det er derfor Karlsen skjelver og febrilsk prÞver Ä kutte pÄ det ene og det andre. Meldingen om basekuttene fÞrte til en del kanselleringer da personalet ikke var i stand til Ä fly.
Det fÞlger alltid med forvirrede kjÞpere i en slik prosess. Det gikk ut store salgsposter, sÄ vi fÄr se hva som skjer fremover. Snart fÄr vi rede pÄ hvor mye ugunstig valuta, drivstoff og lÞnn har spist av bunnlinja. Det er derfor Karlsen skjelver og febrilsk prÞver Ä kutte pÄ det ene og det andre. Meldingen om basekuttene fÞrte til en del kanselleringer da personalet ikke var i stand til Ä fly.
Fjellbris
14.10.2024 kl 19:59
4089
Det et sĂ„ dumt alt du skriver at man bare fĂ„r lyst til Ă„ kjĂžpe enda merđ