NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 157803

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Ransen
14.10.2024 kl 16:33 2848

Håper flere av dere tok hintet og handlet deretter. Her er det store som skal ut…hverken krig eller kostnader er avklart.
Bolster
14.10.2024 kl 16:50 2785

😂
astonv
14.10.2024 kl 16:59 2768

Kanskje Ransen bør prøve seg i Britain's Got Talent. De liker klovner der borte
Pilteri
14.10.2024 kl 17:07 2743

Vi må ikke fornærme klovnene😉
Fjellbris
14.10.2024 kl 17:41 2662

Tok hintet? Etter at du 12.58 postet innlegg om at kjøper/selger siden «så ut som en atomkrig» (???), gikk kursen rett opp😂
SenorLopez
14.10.2024 kl 18:23 2567

Skjer denne storexiten før eller etter oppkjøpet?

Du lover jo så mye...
Ransen
14.10.2024 kl 18:39 2529

Kursen i dag var nok styrt av selger som kom seg ut til god pris.
Det følger alltid med forvirrede kjøpere i en slik prosess. Det gikk ut store salgsposter, så vi får se hva som skjer fremover. Snart får vi rede på hvor mye ugunstig valuta, drivstoff og lønn har spist av bunnlinja. Det er derfor Karlsen skjelver og febrilsk prøver å kutte på det ene og det andre. Meldingen om basekuttene førte til en del kanselleringer da personalet ikke var i stand til å fly.
Fjellbris
14.10.2024 kl 19:59 2391

Det et så dumt alt du skriver at man bare får lyst til å kjøpe enda mer😂
astonv
14.10.2024 kl 20:12 2363

🤣
Vorge
14.10.2024 kl 23:03 2147

Da kan du stryke oljeanlegg fra listen din Ransen. Og over 4% dropp i oljeprisen gir en del millioner ekstra i kassen for q4 for nas.
JohnK
I går kl 09:21 1833

Ransen - hjelp meg å tolke signalene - nå som kursen stiger, er det et tegn på at den skal ned? :D
Ransen
I går kl 09:38 1775

Lykke til. Det ca 50 ganger større salgsside enn kjøpsside, men småaksjonærene taper alltid.
Jeg kjøper mellom kr 8-10 og ikke til 13 kroner midtvinters når de parkerer fly hver dag
Redigert i går kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Bolster
I går kl 09:44 1747

Ikke lett å være deg. Du var jo med ned, og solgte på bunnen. Føler med deg.
NASLover
I går kl 09:47 1739

Uten tvil han er " WRONG NUMBER".
Når han roper salg er det kraftig kjøpssignal og motsatt. Ropet kraftig kjøp når aksjen var på vei ned i år
Har du fulgt andre selskaper i bransjen, sikkert vil ikke snakke om det?
Redigert i går kl 09:49 Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 09:57 1699

12% ned på gode tall i august, med med kostnader som løper løpsk.
12,5% ned på gode tall i september, men med en ekstra kostnad ble lagt inn, forsinkelser av nye fly.
Småsparerne ignorerer dette og kjøper vilt nå rett før reelle tall presenteres og hvor ledelsen flere ganger har poengtert at de er presset på kostnader og flate billettpriser. Fortsatt høy rente som svir både privat og i næring. Jobbmøtereiser er omtrent borte.
Kursmål 9 kroner
Bolster
I går kl 10:00 1680

Jeg registrerer at markedet er noe uenig med deg. Aksjen er inne i en stigende trend. Når du er negativ, går aksjen over i positiv trend. Når du er positiv snur trenden ned.
Ransen
I går kl 10:09 1640

Valutaeffektene har også vært ufordelaktige ift budsjett. Ser mellom 800 og 1000 millioner her
Bolster
I går kl 10:11 1632

😂 tror du trenger hjelp med kalkulatoren din 😂
SenorLopez
I går kl 10:23 1585

Renta har vært høy lenge likevel leveres rekordtall, kostnadene er fremtidige dessuten usikre og de grepene som tas, tas jo for å imøtegå denne usikkerheten hadde de ikke gjort noe som helst da ville du gnålt om dette også at "de tar det ikke seriøst".

Det er jo bare halmstrå, ensidige tolkninger og ren skjær spekulasjon du kommer med, pluss litt løgn her og der du påstår til og med å vite hva som skjer i buksene på Karlsen, at han skjelver, ingen kommer noensinne til å ta deg seriøst igjen.

Regner med du kjøpte deg inn kjempehøyt, derfor du hausset som en gærning frem til September, også når du ble usikker så tok du en shortposisjon kjempelavt og derfor baisser du som besatt nå.

Eventuelt så er du bare en kjeltring men uansett, amatørtime eller skurk, utover å gå motsatt fra dit du peker så bør absolutt ingen lytte til deg.
Ransen
I går kl 11:07 1505

Se på Q2 presentasjonen da han ble stilt til veggen ang kostnadskontrollen. Uken etter var han ute å sa st de MÅTTE finne mitigetende tiltak for kostnadsøkningen. Det er en investorgjeng i toppen her som kun er ute etter avkastning, ikke som småaksjonærene som spiller lotto.
Alt er hentet ut av reportasjer, intervjuer og presentasjoner.
Kostnadene er også i dag. Vi har f.eks lønn, økte avgifter, øvrig støttepersonell, dekk og vedlikehold. Fremover så er det usikkert hva kostnadene blir ved å forlenge dagens leasing og- eller innleie av fly og valuta.
I 2025 skal det innblandes biodrivstoff i fuelen. Dette er flere ganger dyrere enn jet A1. Norsk e-fuel fabrikken hvor norwegian er hovedaksjonær er ikke bygget en gang, og blir kanskje ikke bygget heller da det ikke er strømkapasitet i vefsen. Ref nyheter i går.
Redigert i går kl 11:09 Du må logge inn for å svare
Strategi
I går kl 11:52 1433

Er oppriktig litt bekymret for deg Ransen, er du i ferd med å gå på en kraftig psykisk smell.?
Du virrer hit og dit og virker svært opprørt og ute av balanse, du kommer også med svert ulogiske betraktninger og blir gang på gang tatt med buksa nede og korrigert.
RE ditt innlegg ;Jeg kjøper mellom kr 8-10 og ikke til 13 kroner midtvinters når de parkerer fly hver dag.
Dette er som du vet ikke riktig, denne "koden" når det gjelder vinter sesongen ble knekket i fjor av Geir Karlsen og dette vet du godt.
Fasit er at mest mulig vedlikehold flyttes til vinter sesongen, ekstra prioritet er store vedlikehold.
Det er då også ekstra fokus på ferie avvikling i samme periode, regner med at dette var på bordet også under lønnsforhandlingene.
Ser vi tilbake på vinteren 2023/2024 klarte Karlsen å snu historikk fullstendig, vinteren gikk på solid overskudd for første gang i vintermånedene.
I år og over i 2025 av vinter månedene er Widerøe og Widerøe Ground Handling en del av Norwegian Group.
Dette vil bety solide inntekter vedrørende "deising" (fjerning av snø og is på flykroppen), her er det også ofte lange køer og jeg regner med at Norwegian har en prioritet i køen (poengterer antar).Oljeprisen suser nedover igjen og er nå på svake USD 73,78, altså en stor fordel for Norwegian og også Norse for de som følger Norse.
Mitt råd til deg er ; litt mindre på "fora" og mye mer ærlighet, du har vel også en viss stolthet som de fleste andre.
Redigert i går kl 11:55 Du må logge inn for å svare
bassebasse
I går kl 14:15 1266

Heia nas.... Snart 3 kvartal og blir bedre enn i 23 og utbytte...
Redigert i går kl 15:24 Du må logge inn for å svare
SenorLopez
I går kl 14:24 1243

Det er dine overdramatiske, krisemaksimerte, ensidige og ekstremt spekulative tolkninger av helt normale driftsopplysninger, akkompagnerte med gode driftsresultater som hittil peker dit at Nas lavsesong eller ei, ender i øverste del av guidingen, samt din feilrepresentasjon av ordinær trading som du demonstrerer liten til null forståelse for.

Det heter forøvrig Vefsn, og de nyhetene er ikke relevante for dagens kurs dessuten usanne. De gikk senest ut i slutten av August, og lovet bygging, det er bekymringer rundt krafttilførsel men akkurat som at Karlsen visstnok skjelver, så taler du langt utover tilgjengelig informasjon her også og som alltid,ber agendaen opplagt selvfølgelig tolker du alt i verst tenkelige forstand akkurat som du før oppturen startet, var ditto positiv til absolutt alt.

Stoler nok mer på seriøse analytikere og min egen vurderingsevne som begge har tjent meg svært godt i denne "lottoen", enn noen såpass ekstreme i enten ene eller andre retninga at de fremstår som enten kunnskapsløse, dumme også helt blottet for analytiske evner, eventuelt en kjeltring som bevisst prøver å mislede folk.

Et tips hvis du ønsker å spre panikk: Begynn å hausse igjen.

Da blir ihvertfall jeg bekymra 😂
Fjellbris
I går kl 14:55 1188

Trist for de som hørte på Richioso og Ransens mas om 1 sifret og solgte seg ut på 10 og 11 tallet……
Richioso innså jo «galskapen» og har holdt seg borte fra NAS tråden nå lenge, men Ransen fortsetter som om ikke noe har skjedd… Som jeg skrev i går, jo mer tull Ransen poster jo mer får man lyst å kjøpe😂
Redigert i går kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Strategi
I går kl 16:02 1087

Hvis det ikke er samme person Fjellbris, det forundrer så fall ikke meg.
golf`ern
I går kl 16:06 1076

For noen uker siden, da Ransen tilhørte hausse-gjengen her inne, kom det nesten daglige meldinger fra fyren om kursmål på 22kr i oktober.
Værhanen solgte , og pipa fikk en annen lyd...
Angående de-icing Strategi, reglene som gjelder er "first come, first serve".
Hvordan tror du andre selskaper hadde reagert hvis NAS hadde blitt prioritert.....
MC Axel
I går kl 16:11 1062

It is still many percentages up to the average 14.61 NOK that the thread starts with ;)
laser
I går kl 17:06 969

Ja dumt, men samtidig oppstår det da muligheter når forvirringen rår…….kjøpe eller selge???
Og det er det jeg savner på dette forumet…..facts.
Den eller den er dum, eller selskapets leder vet ikke hva kostkontroll er, og lignende begrunnelser har null verdi.
Da synes jeg synd på de som lar seg forvirre. MEN…det er fullt mulig å sette seg rolig ned å lese seg opp på selskapet og bransjen og analysere seg frem til et standpunkt.
Dette forumet har bare vært hyl og skrik.
Andre forum innen bla. Shipping har vært dønn seriøse med utveksling av relevant informasjon både om selskapet og bransjen, og selskapets performance vs peers. I tillegg til macro.
Interessant om flere graver frem info, gjør seg sine betraktninger om resultater osv, og deler. Molnes hadde nettop i Finansavisen noen gode betraktninger om streiken i Boeing, både presidentvalgets influering på streiken og det faktum at selskapet trenger penger og at amerikanske myndigheter ikke kan være uten en fly produsent. Både fordi det ikke er akseptabelt at Kineserne kommer inn med deres fly og fordi Boeing leverer store ordrer til det offentlige. Mao må streiken finne en løsning innen årsskiftet ellers blir konsekvensene for store. Personlig tror jeg at det vil bli en reversering av mange selskapsbeslutninger, som flytting av ledelsen tilbake til Seattle, og inn med teknokrater igjen fremfor finansfolk. Mao back to basic for å reetablere Boeing status og soliditet. Se på Elon Musk, har kontor på produksjonslinjen for å ha nærhet til problemstillingene. Mye å lære for Boeing her.
Informasjonsverdien av dette forumet er svak og underholdningsverdien er laber etterhvert.
Strategi
I går kl 17:08 962

Da hadde de sikkert blitt forbannet.
Mener jeg har lest et sted at de hadde noen slike fordeler, muligvis i en egen sone - vet ikke, er litt på usikker is her.
laser
I dag kl 00:55 599

Norwegian øker vinterprogrammet til Spania med 10 ruter og kommer opp i 58 ruter. De planlegger for 240.000 seter mellom Skandinavia og Costa del Sol/Malaga. Totalt betyr ruteopplegget en kapasitetsøkning på 20% i forhold til fjordåret, melder Sür in English.
Stepping
I dag kl 07:23 464

Det var bra og se ledelsen endelig korrigere etter lønnsoppgjøret men hva gjør regjeringen inn i ett valgår med nedleggelse av baser og ansatte? Hva sier de til Nas med tanke på strupetaket de har på selskapet med lån. Vil de velge en løsning med masse nye aksjer?
nima
I dag kl 08:10 381

Håper for all del at regjeringen ikke blander seg inn, hvis det skjer kommer de til å ta knekken på selskapet. Udugelige politikere er det siste vi trenger i NAS.
Strategi
I dag kl 08:31 332

Regjeringen kan ikke blande seg inn i enkelt selskaper, om de sitter på eierskap eller ikke har ingen betydning.
Det de evt. kan gjøre er å tilrettelegge.
R1234
I dag kl 08:35 319

Strupetak?? NAS øsnker jo å betale tilbake dette lånet før opprinneleg innfrielse, da det pr nå legger lokk på utbytte politikk.Dette lånet på 2 milliarder( tror jeg) er rentefritt til NAS frem til 2025-26. Når staten åpner for tilbakebetaling tror jeg NAS blir solgt. Ikke før, da staten ikke godtar utenlands eigerer
MC Axel
I dag kl 09:20 194

I hope people don't jump on this one, NAS is financially sound. Expect a good quarterly report. Was nervous with Boeing, but I think it will work out

Stepping
I dag kl 09:24 181

Opp med neven de som tenker selge rundt Q rapport! Ser ut som stor eier hvert fall lemper ut .
Ransen
I dag kl 10:37 32

Storeier har vel hintet utgang. Iqbal var tydelig misfornøyd under Q2 møtet i sommer. Spriket på salgspostene har vært mellom 12 og 17 kroner. De kom inn på kr 6,25, så gevinsten er uansett god. Misliker tidspunktet hvis dem fortsetter blokksalget, da substansen i NAS vil ta seg opp først etter Q4 og vi vet mer om sommerprogram, leasing og kostnadene generelt.