NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 314760

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Vorge
14.10.2024 kl 23:03 3757

Da kan du stryke oljeanlegg fra listen din Ransen. Og over 4% dropp i oljeprisen gir en del millioner ekstra i kassen for q4 for nas.
JohnK
15.10.2024 kl 09:21 3475

Ransen - hjelp meg å tolke signalene - nå som kursen stiger, er det et tegn på at den skal ned? :D
Ransen
15.10.2024 kl 09:38 3465

Lykke til. Det ca 50 ganger større salgsside enn kjøpsside, men småaksjonærene taper alltid.
Jeg kjøper mellom kr 8-10 og ikke til 13 kroner midtvinters når de parkerer fly hver dag
Redigert 15.10.2024 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Bolster
15.10.2024 kl 09:44 3439

Ikke lett å være deg. Du var jo med ned, og solgte på bunnen. Føler med deg.
NASLover
15.10.2024 kl 09:47 3493

Uten tvil han er " WRONG NUMBER".
Når han roper salg er det kraftig kjøpssignal og motsatt. Ropet kraftig kjøp når aksjen var på vei ned i år
Har du fulgt andre selskaper i bransjen, sikkert vil ikke snakke om det?
Redigert 15.10.2024 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
Ransen
15.10.2024 kl 09:57 3484

12% ned på gode tall i august, med med kostnader som løper løpsk.
12,5% ned på gode tall i september, men med en ekstra kostnad ble lagt inn, forsinkelser av nye fly.
Småsparerne ignorerer dette og kjøper vilt nå rett før reelle tall presenteres og hvor ledelsen flere ganger har poengtert at de er presset på kostnader og flate billettpriser. Fortsatt høy rente som svir både privat og i næring. Jobbmøtereiser er omtrent borte.
Kursmål 9 kroner
Bolster
15.10.2024 kl 10:00 3479

Jeg registrerer at markedet er noe uenig med deg. Aksjen er inne i en stigende trend. Når du er negativ, går aksjen over i positiv trend. Når du er positiv snur trenden ned.
Ransen
15.10.2024 kl 10:09 3449

Valutaeffektene har også vært ufordelaktige ift budsjett. Ser mellom 800 og 1000 millioner her
Bolster
15.10.2024 kl 10:11 3467

😂 tror du trenger hjelp med kalkulatoren din 😂
SenorLopez
15.10.2024 kl 10:23 3424

Renta har vært høy lenge likevel leveres rekordtall, kostnadene er fremtidige dessuten usikre og de grepene som tas, tas jo for å imøtegå denne usikkerheten hadde de ikke gjort noe som helst da ville du gnålt om dette også at "de tar det ikke seriøst".

Det er jo bare halmstrå, ensidige tolkninger og ren skjær spekulasjon du kommer med, pluss litt løgn her og der du påstår til og med å vite hva som skjer i buksene på Karlsen, at han skjelver, ingen kommer noensinne til å ta deg seriøst igjen.

Regner med du kjøpte deg inn kjempehøyt, derfor du hausset som en gærning frem til September, også når du ble usikker så tok du en shortposisjon kjempelavt og derfor baisser du som besatt nå.

Eventuelt så er du bare en kjeltring men uansett, amatørtime eller skurk, utover å gå motsatt fra dit du peker så bør absolutt ingen lytte til deg.
Ransen
15.10.2024 kl 11:07 3349

Se på Q2 presentasjonen da han ble stilt til veggen ang kostnadskontrollen. Uken etter var han ute å sa st de MÅTTE finne mitigetende tiltak for kostnadsøkningen. Det er en investorgjeng i toppen her som kun er ute etter avkastning, ikke som småaksjonærene som spiller lotto.
Alt er hentet ut av reportasjer, intervjuer og presentasjoner.
Kostnadene er også i dag. Vi har f.eks lønn, økte avgifter, øvrig støttepersonell, dekk og vedlikehold. Fremover så er det usikkert hva kostnadene blir ved å forlenge dagens leasing og- eller innleie av fly og valuta.
I 2025 skal det innblandes biodrivstoff i fuelen. Dette er flere ganger dyrere enn jet A1. Norsk e-fuel fabrikken hvor norwegian er hovedaksjonær er ikke bygget en gang, og blir kanskje ikke bygget heller da det ikke er strømkapasitet i vefsen. Ref nyheter i går.
Redigert 15.10.2024 kl 11:09 Du må logge inn for å svare
Strategi
15.10.2024 kl 11:52 3308

Er oppriktig litt bekymret for deg Ransen, er du i ferd med å gå på en kraftig psykisk smell.?
Du virrer hit og dit og virker svært opprørt og ute av balanse, du kommer også med svert ulogiske betraktninger og blir gang på gang tatt med buksa nede og korrigert.
RE ditt innlegg ;Jeg kjøper mellom kr 8-10 og ikke til 13 kroner midtvinters når de parkerer fly hver dag.
Dette er som du vet ikke riktig, denne "koden" når det gjelder vinter sesongen ble knekket i fjor av Geir Karlsen og dette vet du godt.
Fasit er at mest mulig vedlikehold flyttes til vinter sesongen, ekstra prioritet er store vedlikehold.
Det er då også ekstra fokus på ferie avvikling i samme periode, regner med at dette var på bordet også under lønnsforhandlingene.
Ser vi tilbake på vinteren 2023/2024 klarte Karlsen å snu historikk fullstendig, vinteren gikk på solid overskudd for første gang i vintermånedene.
I år og over i 2025 av vinter månedene er Widerøe og Widerøe Ground Handling en del av Norwegian Group.
Dette vil bety solide inntekter vedrørende "deising" (fjerning av snø og is på flykroppen), her er det også ofte lange køer og jeg regner med at Norwegian har en prioritet i køen (poengterer antar).Oljeprisen suser nedover igjen og er nå på svake USD 73,78, altså en stor fordel for Norwegian og også Norse for de som følger Norse.
Mitt råd til deg er ; litt mindre på "fora" og mye mer ærlighet, du har vel også en viss stolthet som de fleste andre.
Redigert 15.10.2024 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
bassebasse
15.10.2024 kl 14:15 3190

Heia nas.... Snart 3 kvartal og blir bedre enn i 23 og utbytte...
Redigert 15.10.2024 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
SenorLopez
15.10.2024 kl 14:24 3197

Det er dine overdramatiske, krisemaksimerte, ensidige og ekstremt spekulative tolkninger av helt normale driftsopplysninger, akkompagnerte med gode driftsresultater som hittil peker dit at Nas lavsesong eller ei, ender i øverste del av guidingen, samt din feilrepresentasjon av ordinær trading som du demonstrerer liten til null forståelse for.

Det heter forøvrig Vefsn, og de nyhetene er ikke relevante for dagens kurs dessuten usanne. De gikk senest ut i slutten av August, og lovet bygging, det er bekymringer rundt krafttilførsel men akkurat som at Karlsen visstnok skjelver, så taler du langt utover tilgjengelig informasjon her også og som alltid,ber agendaen opplagt selvfølgelig tolker du alt i verst tenkelige forstand akkurat som du før oppturen startet, var ditto positiv til absolutt alt.

Stoler nok mer på seriøse analytikere og min egen vurderingsevne som begge har tjent meg svært godt i denne "lottoen", enn noen såpass ekstreme i enten ene eller andre retninga at de fremstår som enten kunnskapsløse, dumme også helt blottet for analytiske evner, eventuelt en kjeltring som bevisst prøver å mislede folk.

Et tips hvis du ønsker å spre panikk: Begynn å hausse igjen.

Da blir ihvertfall jeg bekymra 😂
Fjellbris
15.10.2024 kl 14:55 3187

Trist for de som hørte på Richioso og Ransens mas om 1 sifret og solgte seg ut på 10 og 11 tallet……
Richioso innså jo «galskapen» og har holdt seg borte fra NAS tråden nå lenge, men Ransen fortsetter som om ikke noe har skjedd… Som jeg skrev i går, jo mer tull Ransen poster jo mer får man lyst å kjøpe😂
Redigert 15.10.2024 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Strategi
15.10.2024 kl 16:02 3091

Hvis det ikke er samme person Fjellbris, det forundrer så fall ikke meg.
golf`ern
15.10.2024 kl 16:06 3090

For noen uker siden, da Ransen tilhørte hausse-gjengen her inne, kom det nesten daglige meldinger fra fyren om kursmål på 22kr i oktober.
Værhanen solgte , og pipa fikk en annen lyd...
Angående de-icing Strategi, reglene som gjelder er "first come, first serve".
Hvordan tror du andre selskaper hadde reagert hvis NAS hadde blitt prioritert.....
MC Axel
15.10.2024 kl 16:11 3130

It is still many percentages up to the average 14.61 NOK that the thread starts with ;)
laser
15.10.2024 kl 17:06 3065

Ja dumt, men samtidig oppstår det da muligheter når forvirringen rår…….kjøpe eller selge???
Og det er det jeg savner på dette forumet…..facts.
Den eller den er dum, eller selskapets leder vet ikke hva kostkontroll er, og lignende begrunnelser har null verdi.
Da synes jeg synd på de som lar seg forvirre. MEN…det er fullt mulig å sette seg rolig ned å lese seg opp på selskapet og bransjen og analysere seg frem til et standpunkt.
Dette forumet har bare vært hyl og skrik.
Andre forum innen bla. Shipping har vært dønn seriøse med utveksling av relevant informasjon både om selskapet og bransjen, og selskapets performance vs peers. I tillegg til macro.
Interessant om flere graver frem info, gjør seg sine betraktninger om resultater osv, og deler. Molnes hadde nettop i Finansavisen noen gode betraktninger om streiken i Boeing, både presidentvalgets influering på streiken og det faktum at selskapet trenger penger og at amerikanske myndigheter ikke kan være uten en fly produsent. Både fordi det ikke er akseptabelt at Kineserne kommer inn med deres fly og fordi Boeing leverer store ordrer til det offentlige. Mao må streiken finne en løsning innen årsskiftet ellers blir konsekvensene for store. Personlig tror jeg at det vil bli en reversering av mange selskapsbeslutninger, som flytting av ledelsen tilbake til Seattle, og inn med teknokrater igjen fremfor finansfolk. Mao back to basic for å reetablere Boeing status og soliditet. Se på Elon Musk, har kontor på produksjonslinjen for å ha nærhet til problemstillingene. Mye å lære for Boeing her.
Informasjonsverdien av dette forumet er svak og underholdningsverdien er laber etterhvert.
Strategi
15.10.2024 kl 17:08 3071

Da hadde de sikkert blitt forbannet.
Mener jeg har lest et sted at de hadde noen slike fordeler, muligvis i en egen sone - vet ikke, er litt på usikker is her.
laser
16.10.2024 kl 00:55 2717

Norwegian øker vinterprogrammet til Spania med 10 ruter og kommer opp i 58 ruter. De planlegger for 240.000 seter mellom Skandinavia og Costa del Sol/Malaga. Totalt betyr ruteopplegget en kapasitetsøkning på 20% i forhold til fjordåret, melder Sür in English.
Stepping
16.10.2024 kl 07:23 2599

Det var bra og se ledelsen endelig korrigere etter lønnsoppgjøret men hva gjør regjeringen inn i ett valgår med nedleggelse av baser og ansatte? Hva sier de til Nas med tanke på strupetaket de har på selskapet med lån. Vil de velge en løsning med masse nye aksjer?
nima
16.10.2024 kl 08:10 2522

Håper for all del at regjeringen ikke blander seg inn, hvis det skjer kommer de til å ta knekken på selskapet. Udugelige politikere er det siste vi trenger i NAS.
Strategi
16.10.2024 kl 08:31 2468

Regjeringen kan ikke blande seg inn i enkelt selskaper, om de sitter på eierskap eller ikke har ingen betydning.
Det de evt. kan gjøre er å tilrettelegge.
R1234
16.10.2024 kl 08:35 2463

Strupetak?? NAS øsnker jo å betale tilbake dette lånet før opprinneleg innfrielse, da det pr nå legger lokk på utbytte politikk.Dette lånet på 2 milliarder( tror jeg) er rentefritt til NAS frem til 2025-26. Når staten åpner for tilbakebetaling tror jeg NAS blir solgt. Ikke før, da staten ikke godtar utenlands eigerer
MC Axel
16.10.2024 kl 09:20 2345

I hope people don't jump on this one, NAS is financially sound. Expect a good quarterly report. Was nervous with Boeing, but I think it will work out

Stepping
16.10.2024 kl 09:24 2328

Opp med neven de som tenker selge rundt Q rapport! Ser ut som stor eier hvert fall lemper ut .
Ransen
16.10.2024 kl 10:37 2187

Storeier har vel hintet utgang. Iqbal var tydelig misfornøyd under Q2 møtet i sommer. Spriket på salgspostene har vært mellom 12 og 17 kroner. De kom inn på kr 6,25, så gevinsten er uansett god. Misliker tidspunktet hvis dem fortsetter blokksalget, da substansen i NAS vil ta seg opp først etter Q4 og vi vet mer om sommerprogram, leasing og kostnadene generelt.
Ransen
16.10.2024 kl 11:23 3407

Tror man skal være glad for at ikke Sundt drar ut proppen, men lar småsparerne kjøpe seg sakte og rolig nedover.
La oss se litt på kostnadsbildet i selskapet.
Dollar nærmer seg 11 kroner og Euro snart 12.
Staten sender Avinorregningen til NAS Group. SAS har gjort den genistreken og flyttet til Kastrup og derfor kun låner tomt for korte stopp på norske flyplasser.De begrenser altså nattparkering.
Widerøe sier at de ikke får lønnsomhet hvis denne ekstraregningen kommer. Norwegian har ikke uttalt seg, men kanskje Karlsen sier noe om dette i Børsmorgen torsdag. Der skal han redegjøre for ekstrakostnaden som biodrivstoff medfører ved innføringen 1/1-25.
Nedleggelsene av de to basene TRD og SVG vil i sum forværre resultatet til Avinor, så i sosialistene gode ånd overføres den tapte avgiften til andre baser, som NAS må være med å spleise.. Staten er den største torpedoen vi har og pengene skal inn.
Singa
16.10.2024 kl 11:26 3401

Som en kuriositet, NEL faller over 4% på saftig underskudd, NAS falt mer på saftig overskudd. Er børsen endel av Norsk Tipping eller ?.
Bullen
16.10.2024 kl 12:41 3295

Kostnadene for Avinors udyktighet lempes over på flyselskapene. Tror ikke at det utgjør mye pr. passasjer .
Prisene fordeles. Tror heller ikke at det økes så mye at færre flyr.
NAS og Widerøe frakter ca. 10 mill. mennesker pr år. Hvis prisen øker med 50 kroner, bidrar selskapet med 500 mill. til Avinor sluket.
Kanskje nok?
Redigert 16.10.2024 kl 12:47 Du må logge inn for å svare
Ransen
16.10.2024 kl 13:02 3268

Teknisk er støtten på rundt 12 kroner ganske sterk, men neste støtte på nedsiden er kr 10,5 og 9,90. Det er mye i spill nå og når nest største eier driver å selger storposter så skal det mye til for at det holder. Nå har folk i perioden handlet for godt opp på 12-tallet i håp om at det skal ta av. Det tar ikke av før ting er mer avklart...

Avinor trenger nok mye mer enn en halv milliard. Hvis Vedum vil rasere den lille vi har igjen av flyindustri i landet før regjeringen må ta farvel, så er 2025 året det må gjøres. Ila 2025 får vi nok høre om alvorlige kostnadsoverskridelser ved utbyggingen av Bodø og Mo i Rana. Så avinor vil trenge mange milliarder i årene fremover.
Strategi
16.10.2024 kl 13:03 3283

USD er opp 0.25% - olja er ned 0.88 % Siste
73,74 USD,
Stor fordel for Norwegian Group, igjen kommer du med misvisende informasjon.
Hvor staten sender regningen er en forhandlings sak.
Veldig bra av ledelsen i Widerøe å gå sterkt ut i media i dag, bra jobbet.
Uansett utfall er det i verste fall mange som skal være med på denne regningen.
Reduksjonen sv passasjer avgift vil nok dekke opp dette og mer til.



MC Axel
16.10.2024 kl 13:13 3270

This is pretty good! 😁

Copied from Shareville

Her er de billigste virksomheder på Oslo Børs
Baseret på P/E, hvor vi har brugt Bloombergs data på analytikeres estimater for det næste år.

Side 3 af 10
Tabel med 3 kolonner og 195 rækker. Viser i øjeblikket række 41 til 60.
Navn Markedsværdi Forventet P/E
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS 11,4 mia. 7,0
TGS ASA 20,6 milliarder 7,2
DNO ASA 11,3 mia. 7,3
VAR ENERGI ASA 83,4 mia. 7,4
AKER SOLUTIONS ASA 21 mia. 7.4
PARETO BANK ASA 5 mia. 7,5
PARATUS ENERGY SERVICES LTD 8,3 mia. 7,5
BØRSBANK 652,8 mio. 7,6
DOF GROUP ASA 16,7 mia. 7,6
EQUINOR ASA 747,5 mia. 7,7
AKER BP ASA 147,6 mia. 7,8
BORR DRILLING LTD 15,6 mia. 7,9
VENTURA OFFSHORE HOLDING LTD 2,8 mia. 7,9
AVANCE GAS HOLDING LTD 8,1 mia. 8,1
GOLDEN OCEAN GROUP LTD 25,9 milliarder 8.2
AUSTEVOLL SEAFOOD ASA 19,7 mia. 8,2
AKASTOR ASA 3,8 mia. 8,4
ZAPTEC ASA 926 mio. 8.4
SPAREBANKEN VEST 13,7 mia. 8,4
SPAREBANK 1 SR BANK ASA 35,5 mia. 8,4


Strategi
16.10.2024 kl 13:35 3243

Nedtelling mot et sterkt resultat.
25 October
Third Quarter results (Q3)
KanonBra5
16.10.2024 kl 14:06 3203

Spurte ChatGPT om det var planer for Spenn om å lansere et nytt kredittkort for det samlede loyalitetsprogrammet. Fikk dette svaret:

“Ja, det er planer om å lansere et kredittkort som en del av lojalitetssamarbeidet mellom Norwegian og Strawberry. Dette kortet skal gi fordeler til kunder som bruker både Norwegian og Strawberry, og det vil sannsynligvis inkludere bonuspoeng og andre belønninger. Detaljene rundt lanseringen og spesifikasjonene er fortsatt under utvikling.”

Dette blir det nye Bank Norwegian. Husk at Bank Norwegian hadde en verdi på 8 til 10 milliarder i markedet. Dette blir det selvfølgelig en reprise på når Spenn lanseres og børsnoteres!!!! Og til en enda høyere verdi!!! Wait and see!!!📈💵
Strategi
16.10.2024 kl 14:15 3195

Hentet fra Nordnet fora.


PriiceX

for 3 t siden
Vår viktigste kostnadsfaktor drivstoff ligger vesentlig lavere enn tidligere i år fra september. Hvis kjøpstidspunkter er godt fordelt, burde det være mulig å oppnå 10-12% lavere pris. Det sluker i tilfelle all annen prisoppgang med god margin. Snart får vi se hva status er👍🏻
---
Enkelt og greit oppsummert.
Sitter nå godt lastet i Norwegian Group og Norse Atlantic og har gjort det lenge men lastet "all inn" i dag.
Ingen svetteperler å spore på min panne.
Redigert 16.10.2024 kl 14:20 Du må logge inn for å svare
Ransen
16.10.2024 kl 14:40 3174

Har du ikke lest eller hørt infoen fra statsbudsjettet. Hoier og skriker hvor bra dette er mens den ene etter den andre lederen sier VI ER PRESSET PÅ KOSTNADER. Det legges ned baser og hver stein blir snudd.
Men stol på Netanyau du, han sier at han ikke vil angripe oljemål i Iran. Han sa seg enig i våpenhvile på Gaza slik at de fikk fram humanitær hjelp. Det holdt ikke.
Forøvrig er Norwegian hedget for 70% ut året fra forrige uke.

SenorLopez
16.10.2024 kl 15:36 3131

Kunne tjent godt i går men gadd ikke, selv om jeg antok et fall ned mot elleve i løpet av uka. Tar første gevinst på 13,2 uansett hva, sitter stille dit, og så rett inn igjen derfra til 14,5. Gikk glipp av første oppgang fra 10-tallet, gjør ikke den tabben igjen og alt peker dit at denne skal videre frem mot våren sikkert høyere enn mitt kursmål også.

Akkurat nå er det større risk for å gå glipp av neste opptur, enn å måtte vente noen dager ekstra ved nedtur, ihvertfall hvis man sitter trygt på 11-12-tallet da bør man vente til neste nivå.

Den nye avgifta er manøvrerbar Widerøe har allerede løsninger der, det er mest trist for de stedene som mister flydekning i grunn, likeså er situasjonen med Boeing noe som rammer bredt, andre mer så enn Nas, og noe man kan tilpasse driften.

Rusk er det alltid sånn er livet, sjeldent problemfritt, men ingen kriser på horisonten så både Nas og kursen vil nok humpe og gå fremover og kursen, med tanke på resultater hittil i år og det man har god grunn i henhold til trafikktallene, å forvente videre, den er fortsatt veldig billig.
MC Axel
16.10.2024 kl 17:06 3026

I agree!

Passenger numbers are higher and fuel prices are down. People tend to forget that all other airlines are in the same boat. The difference is that the NAS is in a better position than most of them than most of them than most of them
Ransen
16.10.2024 kl 17:16 3057

Det er visst vanskelig dette med fuelpriser og hedging.
NAS har sikret seg på langt høyere fuelpris enn snittet for året.
Det positive er at de fortsatt er 70% hedget ut året i tilfelle angrep på Iran og en ukontrollerbar oljepris.
I Q3 får vi vite om de få prosentene med fuel kjøpt i markedet kan kompensere for økte valuta og leasingkostnader.

Ser ut for at markedet enn så lenge fint absorberer salget fra Sundt. Tidspunktet for storsalg er feil og avtar kjøpene kan det bli mer agressivt på salgssiden.

Redigert 16.10.2024 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
bassebasse
16.10.2024 kl 20:05 2914

Fly tall i USA bedre enn ventet.... Samme skal nas lever bedre enn ventet.... Sundt tror selger mye nå og håper dem er snart ute.... Andre kutter mere p G av mangle av fly.... Tror utbytte blir igjen i 3 kvartal
Ransen
16.10.2024 kl 21:13 2823

Utbytte blir først i 2026
Strategi
16.10.2024 kl 21:33 2796

Feil igjen Ransen, mener bestemt at hegdet % i Norwegian er 50 %.
Widerøe mener jeg er hegdet på 60 %.
Dette dersom tallene ikke er justert etter kvartal 2 2024
MC Axel
16.10.2024 kl 21:45 2775

👍

As I have said before, NAS is in the same situation as the other airlines regarding fuel hedging

Look at Ryanair

Therefore it is directly uninteresting to discuss at the moment


From the internet:

Airlines typically hedge 60%-80% of their fuel requirements; for example, Ryanair hedges around 85% of its expected fuel costs. Additionally, airlines are investing in newer, more fuel-efficient aircraft to reduce fuel consumption and to lower carbon emissions, aligning with broader environmental commitments.Sep 24, 2024

NASLover
16.10.2024 kl 22:48 2710

Flyaksje suser til himmels

Rapporteringssesongen har startet sterkt i USA. Så langt har 50 selskaper i S&P 500 indeksen lagt frem tall for 3. kvartal. 79 prosent har slått forventningene, det skriver CNBC.

Et av selskapene som har rapportert tall for 3. kvartal er flyselskapet United Airlines som leverte bedre tall en ventet. Aksjen steg 12,44 prosent til 72,02 dollar.

https://www.finansavisen.no/finans/2024/10/16/8193111/dow-jones-klatret-til-ny-all-time-high