NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 159129

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 11:23 1035

Tror man skal være glad for at ikke Sundt drar ut proppen, men lar småsparerne kjøpe seg sakte og rolig nedover.
La oss se litt på kostnadsbildet i selskapet.
Dollar nærmer seg 11 kroner og Euro snart 12.
Staten sender Avinorregningen til NAS Group. SAS har gjort den genistreken og flyttet til Kastrup og derfor kun låner tomt for korte stopp på norske flyplasser.De begrenser altså nattparkering.
Widerøe sier at de ikke får lønnsomhet hvis denne ekstraregningen kommer. Norwegian har ikke uttalt seg, men kanskje Karlsen sier noe om dette i Børsmorgen torsdag. Der skal han redegjøre for ekstrakostnaden som biodrivstoff medfører ved innføringen 1/1-25.
Nedleggelsene av de to basene TRD og SVG vil i sum forværre resultatet til Avinor, så i sosialistene gode ånd overføres den tapte avgiften til andre baser, som NAS må være med å spleise.. Staten er den største torpedoen vi har og pengene skal inn.
Singa
I dag kl 11:26 1025

Som en kuriositet, NEL faller over 4% på saftig underskudd, NAS falt mer på saftig overskudd. Er børsen endel av Norsk Tipping eller ?.
Bullen
I dag kl 12:41 900

Kostnadene for Avinors udyktighet lempes over på flyselskapene. Tror ikke at det utgjør mye pr. passasjer .
Prisene fordeles. Tror heller ikke at det økes så mye at færre flyr.
NAS og Widerøe frakter ca. 10 mill. mennesker pr år. Hvis prisen øker med 50 kroner, bidrar selskapet med 500 mill. til Avinor sluket.
Kanskje nok?
Redigert i dag kl 12:47 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 13:02 860

Teknisk er støtten på rundt 12 kroner ganske sterk, men neste støtte på nedsiden er kr 10,5 og 9,90. Det er mye i spill nå og når nest største eier driver å selger storposter så skal det mye til for at det holder. Nå har folk i perioden handlet for godt opp på 12-tallet i håp om at det skal ta av. Det tar ikke av før ting er mer avklart...

Avinor trenger nok mye mer enn en halv milliard. Hvis Vedum vil rasere den lille vi har igjen av flyindustri i landet før regjeringen må ta farvel, så er 2025 året det må gjøres. Ila 2025 får vi nok høre om alvorlige kostnadsoverskridelser ved utbyggingen av Bodø og Mo i Rana. Så avinor vil trenge mange milliarder i årene fremover.
Strategi
I dag kl 13:03 857

USD er opp 0.25% - olja er ned 0.88 % Siste
73,74 USD,
Stor fordel for Norwegian Group, igjen kommer du med misvisende informasjon.
Hvor staten sender regningen er en forhandlings sak.
Veldig bra av ledelsen i Widerøe å gå sterkt ut i media i dag, bra jobbet.
Uansett utfall er det i verste fall mange som skal være med på denne regningen.
Reduksjonen sv passasjer avgift vil nok dekke opp dette og mer til.



MC Axel
I dag kl 13:13 829

This is pretty good! 😁

Copied from Shareville

Her er de billigste virksomheder på Oslo Børs
Baseret på P/E, hvor vi har brugt Bloombergs data på analytikeres estimater for det næste år.

Side 3 af 10
Tabel med 3 kolonner og 195 rækker. Viser i øjeblikket række 41 til 60.
Navn Markedsværdi Forventet P/E
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS 11,4 mia. 7,0
TGS ASA 20,6 milliarder 7,2
DNO ASA 11,3 mia. 7,3
VAR ENERGI ASA 83,4 mia. 7,4
AKER SOLUTIONS ASA 21 mia. 7.4
PARETO BANK ASA 5 mia. 7,5
PARATUS ENERGY SERVICES LTD 8,3 mia. 7,5
BØRSBANK 652,8 mio. 7,6
DOF GROUP ASA 16,7 mia. 7,6
EQUINOR ASA 747,5 mia. 7,7
AKER BP ASA 147,6 mia. 7,8
BORR DRILLING LTD 15,6 mia. 7,9
VENTURA OFFSHORE HOLDING LTD 2,8 mia. 7,9
AVANCE GAS HOLDING LTD 8,1 mia. 8,1
GOLDEN OCEAN GROUP LTD 25,9 milliarder 8.2
AUSTEVOLL SEAFOOD ASA 19,7 mia. 8,2
AKASTOR ASA 3,8 mia. 8,4
ZAPTEC ASA 926 mio. 8.4
SPAREBANKEN VEST 13,7 mia. 8,4
SPAREBANK 1 SR BANK ASA 35,5 mia. 8,4


Strategi
I dag kl 13:35 781

Nedtelling mot et sterkt resultat.
25 October
Third Quarter results (Q3)
KanonBra5
I dag kl 14:06 736

Spurte ChatGPT om det var planer for Spenn om å lansere et nytt kredittkort for det samlede loyalitetsprogrammet. Fikk dette svaret:

“Ja, det er planer om å lansere et kredittkort som en del av lojalitetssamarbeidet mellom Norwegian og Strawberry. Dette kortet skal gi fordeler til kunder som bruker både Norwegian og Strawberry, og det vil sannsynligvis inkludere bonuspoeng og andre belønninger. Detaljene rundt lanseringen og spesifikasjonene er fortsatt under utvikling.”

Dette blir det nye Bank Norwegian. Husk at Bank Norwegian hadde en verdi på 8 til 10 milliarder i markedet. Dette blir det selvfølgelig en reprise på når Spenn lanseres og børsnoteres!!!! Og til en enda høyere verdi!!! Wait and see!!!📈💵
Strategi
I dag kl 14:15 720

Hentet fra Nordnet fora.


PriiceX

for 3 t siden
Vår viktigste kostnadsfaktor drivstoff ligger vesentlig lavere enn tidligere i år fra september. Hvis kjøpstidspunkter er godt fordelt, burde det være mulig å oppnå 10-12% lavere pris. Det sluker i tilfelle all annen prisoppgang med god margin. Snart får vi se hva status er👍🏻
---
Enkelt og greit oppsummert.
Sitter nå godt lastet i Norwegian Group og Norse Atlantic og har gjort det lenge men lastet "all inn" i dag.
Ingen svetteperler å spore på min panne.
Redigert i dag kl 14:20 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 14:40 672

Har du ikke lest eller hørt infoen fra statsbudsjettet. Hoier og skriker hvor bra dette er mens den ene etter den andre lederen sier VI ER PRESSET PÅ KOSTNADER. Det legges ned baser og hver stein blir snudd.
Men stol på Netanyau du, han sier at han ikke vil angripe oljemål i Iran. Han sa seg enig i våpenhvile på Gaza slik at de fikk fram humanitær hjelp. Det holdt ikke.
Forøvrig er Norwegian hedget for 70% ut året fra forrige uke.

SenorLopez
I dag kl 15:36 566

Kunne tjent godt i går men gadd ikke, selv om jeg antok et fall ned mot elleve i løpet av uka. Tar første gevinst på 13,2 uansett hva, sitter stille dit, og så rett inn igjen derfra til 14,5. Gikk glipp av første oppgang fra 10-tallet, gjør ikke den tabben igjen og alt peker dit at denne skal videre frem mot våren sikkert høyere enn mitt kursmål også.

Akkurat nå er det større risk for å gå glipp av neste opptur, enn å måtte vente noen dager ekstra ved nedtur, ihvertfall hvis man sitter trygt på 11-12-tallet da bør man vente til neste nivå.

Den nye avgifta er manøvrerbar Widerøe har allerede løsninger der, det er mest trist for de stedene som mister flydekning i grunn, likeså er situasjonen med Boeing noe som rammer bredt, andre mer så enn Nas, og noe man kan tilpasse driften.

Rusk er det alltid sånn er livet, sjeldent problemfritt, men ingen kriser på horisonten så både Nas og kursen vil nok humpe og gå fremover og kursen, med tanke på resultater hittil i år og det man har god grunn i henhold til trafikktallene, å forvente videre, den er fortsatt veldig billig.
MC Axel
I dag kl 17:06 457

I agree!

Passenger numbers are higher and fuel prices are down. People tend to forget that all other airlines are in the same boat. The difference is that the NAS is in a better position than most of them than most of them than most of them
Ransen
I dag kl 17:16 435

Det er visst vanskelig dette med fuelpriser og hedging.
NAS har sikret seg på langt høyere fuelpris enn snittet for året.
Det positive er at de fortsatt er 70% hedget ut året i tilfelle angrep på Iran og en ukontrollerbar oljepris.
I Q3 får vi vite om de få prosentene med fuel kjøpt i markedet kan kompensere for økte valuta og leasingkostnader.

Ser ut for at markedet enn så lenge fint absorberer salget fra Sundt. Tidspunktet for storsalg er feil og avtar kjøpene kan det bli mer agressivt på salgssiden.

Redigert i dag kl 18:13 Du må logge inn for å svare
bassebasse
I dag kl 20:05 282

Fly tall i USA bedre enn ventet.... Samme skal nas lever bedre enn ventet.... Sundt tror selger mye nå og håper dem er snart ute.... Andre kutter mere p G av mangle av fly.... Tror utbytte blir igjen i 3 kvartal
Ransen
I dag kl 21:13 189

Utbytte blir først i 2026
Strategi
I dag kl 21:33 164

Feil igjen Ransen, mener bestemt at hegdet % i Norwegian er 50 %.
Widerøe mener jeg er hegdet på 60 %.
Dette dersom tallene ikke er justert etter kvartal 2 2024
MC Axel
I dag kl 21:45 141

👍

As I have said before, NAS is in the same situation as the other airlines regarding fuel hedging

Look at Ryanair

Therefore it is directly uninteresting to discuss at the moment


From the internet:

Airlines typically hedge 60%-80% of their fuel requirements; for example, Ryanair hedges around 85% of its expected fuel costs. Additionally, airlines are investing in newer, more fuel-efficient aircraft to reduce fuel consumption and to lower carbon emissions, aligning with broader environmental commitments.Sep 24, 2024

NASLover
I dag kl 22:48 59

Flyaksje suser til himmels

Rapporteringssesongen har startet sterkt i USA. Så langt har 50 selskaper i S&P 500 indeksen lagt frem tall for 3. kvartal. 79 prosent har slått forventningene, det skriver CNBC.

Et av selskapene som har rapportert tall for 3. kvartal er flyselskapet United Airlines som leverte bedre tall en ventet. Aksjen steg 12,44 prosent til 72,02 dollar.

https://www.finansavisen.no/finans/2024/10/16/8193111/dow-jones-klatret-til-ny-all-time-high
MC Axel
I dag kl 23:10 29

Everyone knows that NAS is a healthy enterprise

Ransen and Finansavisen are doing everything they can to malign the company, possibly to help the shorters, but I am convinced they will fail. NAS is better and stronger than it was a year ago and the future looks good

Hold and if you can buy more!