NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 235696

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Ransen
17.10.2024 kl 17:41 2275

Karlsen sier det rett ut, det er utfordrende tider .

https://tv.finansavisen.no/m/4GyJ6qRq/m-spleise-p-avinor-tap-karlsen-taus-om-summen?r=

Tar administrerende direktør feil og de som er søkklastet på fallende kurs har rett…

Fjellbris
17.10.2024 kl 17:26 2302

Helt enig👍 Spørs om admin får med seg alt av løgner og usannheter Ransen legger ut, kan nesten ikke tro det siden han fortsatt får holde på slik…..
Redigert 17.10.2024 kl 17:27 Du må logge inn for å svare
SenorLopez
17.10.2024 kl 16:52 2362

Synes kursen har vist seg robust siste dagene,. Vi får se i morgen så klart, men jeg hadde forventet et større fall ned mot 11, og så massiv opptur igjen fra mandag frem mot rapporten.

Har ikke tid til å mikrostyre hver post dessverre, eventuelt "heldigvis" for inntrykket er at enkelte blir voldsomt frynsete av å følge med på hver eneste bevegelse, jeg ser bare bunnlinjer og topplinjer over tid jeg, sett i forhold til intervaller og volum.

Fokus kun på viktige oppdateringer, fundament samt store handler.

Sitter trygt i denne utfra det jeg har sett hittil fra September til nå, i henhold til mine erfaringer og tilgjengelig informasjon så langt ihvertfall. Har allerede tjent svært godt selv med en og annen bom, gikk glipp av det ene bykset fordi det føltes tryggere å styrke en annen post, og regner med en del tusinger på trettentallet også samt desto flere når jeg takker for meg i denne omgang, idéelt sett på 14,5.

Sistenevnte er spekulativt, men jeg tror denne går ihvertfall til 15-17 frem mot våren, dersom rapporten neste uke leverer gode tall (og alt peker jo dit) for da blir nok årsrapporten også svært god.

Og ja, at storfolka hamstrer millionvis av aksjer på 12-tallet, eller at shortere gir seg såpass høyt og kaster inn håndkleet der, uansett hva det tolker jeg som positivt sånt maner til optimisme.

Men denne aksjen er veldig soggy biscuit, fra neste år blir dessuten kostnadsnivået annerledes, så klok og klissen av skade, jeg spiller trygt 😂
Redigert 17.10.2024 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
Strategi
17.10.2024 kl 16:39 2389

Må bare si at jeg blir kvalm av din oppførsel her inne, du har ingen sperrer på hva du legger ut og har sannsynligvis godt betalt for å pumpe forumet med løgn og usannheter.

Skjønner ikke en "administrators" rolle siden du ikke er utestengt fra fora.
laser
17.10.2024 kl 16:20 2428

Der kom SAS og Scandic med Friends with benefits.
Happy nå Scandic eiere??
MC Axel
17.10.2024 kl 16:05 2459

Funny how the "hedge" argument fell to the ground!

now they are trying to fool us with other lies


Airlines typically hedge 60%-80% of their fuel requirements; for example, Ryanair hedges around 85% of its expected fuel costs

Redigert 17.10.2024 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
golf`ern
17.10.2024 kl 15:32 2512

Har du ikke bedre oversikt over handler bør du kanskje vurdere Ludo, i stedet for å drite deg ut her inne...
Ref DNB er det omsatt 6,9 mill aksjer så langt i dag.
Redigert 17.10.2024 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
Vorge
17.10.2024 kl 15:30 2514

Hvis man er amatør og feks bare har tilgang til Nordnet vil man se at det er omsatt cirka 1,4m aksjer i dag. Det er aksjer som er kjøpt over børs. Har man tilgang til litt proffere verktøy, som feks Infront ser man også handlene som er gjort megler-megler. Det er selvsagt at større poster ikke handles til vanlig kurtasje over de vanlige plattformene.

Jeg tenker også at det er veldig positivt at sluke store poster skifter eiere nå - og håper at det er Sundt som er selger.

Det kan også ha sammenheng med shorting.
NASLover
17.10.2024 kl 15:09 1749

Følg linken og ser på total omsatt aksjer så langt, 6.81 millioner

https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010196140-XOSL
Fjellbris
17.10.2024 kl 15:09 1750

NAS lover har selvfølgelig helt rett.
Utrolig hvor lite du ser eller hvor mye du bevist lyver…
Her er omsetning til nå:
Kursinformasjon

Kjøper
12,200
Selger
12,210
Omsetning
84,2M
Volum
6,9M
VWAP
12,1994
Ransen
17.10.2024 kl 15:08 1754

Det er sundt som vifter med potten sin og vil ut før det katastrofale Q3.
12,20
-0,04

0,29%
12,20
12,21
17,28 mill.
15:07

auto1
17.10.2024 kl 15:05 1760

som vanlig er du på bærtur...
Ransen
17.10.2024 kl 15:00 1768

Legg ut bevis da.

Totalt volum til nå: 1,41 mill
Redigert 17.10.2024 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
NASLover
17.10.2024 kl 14:58 1761

Slutt å lyve hele tida som jeg nevnt tidligere. Om du ikke vet fakta bedre å hold munn.
En post på 4.47 millioner gikk ut 13.57 og 46 sek på kurs 12.225 idag.
Ransen
17.10.2024 kl 14:46 1787

Tull, det er kun småsalg til nå i dag.
Men på dette tidspunkt i fjor var kursen nedadgående mens volumet lå mellom 9 og 12 mill aksjer. Så hvis ikke det blir mer interesse så smeller den i bakken nokså kjapt. Er fortsatt litt støtte på 10,50 og 9,90 i følge finansavisen
Redigert 17.10.2024 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
17.10.2024 kl 14:41 1773

Tipper sundt er over 5% igjen :).

Det var omsatt for 13 mill til da og plutselig gikk den blokka, og vi er oppi 83 mill omsetning

Men uansett hvem kjøpte er det positivt.
Redigert 17.10.2024 kl 14:41 Du må logge inn for å svare
NASLover
17.10.2024 kl 14:21 1799

Hvem som solgte og hvem som kjøpte 4.47millioner aksjer rundt 13.57 tida? Noen kan gjette?
Tilbakelevering av short aksjer?
Redigert 17.10.2024 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
MC Axel
17.10.2024 kl 13:26 1850

Totally agree, I don't see any logic in the Sundt family being willing to give away its shares cheaply

and as you say, there are other major players in the share. I'm sure many of them have planned to be in the share when the dividend comes in 2026

In any case, I would be very nervous if I had a short in NAS
SenorLopez
17.10.2024 kl 13:13 1861

"Norwegian fortsetter å levere bra på drift, og nylige trafikktall har vært sterkere enn forventet. Det europeiske luftfartsmarkedet fortsetter å vokse, og gitt sannsynligheten for færre leveranser av nye fly i 2025 på grunn av utfordringer hos Boeing, forventer vi en strammere markedsbalanse. Selv om handelsmiljøet virker sunt, vil Norwegians kostnader trolig øke noe neste år", heter det i oppdateringen.

Tja virker vel helt fair det, intet nytt, positive resultater som overgår forventningene men utfordringer med tanke på fremtidige kostnader neste år, pluss situasjonen i Boeing.

Foreløpig er det vel bare 777-9 flyene som er utsatt, og Lufthansa som rammes, så sistenevnte er enn så lenge spekulativt med tanke på Nas. Det er også tatt grep om kostnader både i Nas og Widerøe, men 14 er uansett innafor synes jeg, et forsiktig kursmål er helt greit.
Redigert 17.10.2024 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
Ransen
17.10.2024 kl 12:05 1929

Oslo (Infront TDN Direkt): Nordea Markets nedjusterer sitt kursmål på Norwegian Air Shuttle til 14 kroner, fra tidligere 15 kroner, og gjentar kjøpsanbefaling, ifølge en oppdatering torsdag.
Strategi
17.10.2024 kl 09:51 2072

Sundt sin megler styrer dette som han vil, i mitt hode betyr dette at short dvs; Pdt Partners, Llc og Qube Research & Technologies Limited sitter fanget i egen short.
Dette styres og kursen holdes høy av Frediksen & co. samt Folketrygd fondet.
Vi må anta at også Sundt meglere sørger for å holde kursen høy av egeninteresse og trader aksjen i skifte med å selge og kjøpe noe lavere.
Så dette styres ikke av short siden etter min oppfatning men av de store investorene.
Dette skaper en sterk trygghet mot nevneverdig fall i kursen.
Ransen
17.10.2024 kl 08:09 2158

Tror nok at vi får en dipp ned mot Q3. Det er psykologisk. Fortsetter Sundt salget så vil det hjelpe på. Det er ingen ting som er garantert ved dette kvartalet. Det har vært god fyllingsgrad, men flate priser. Det har vært høye valutaeffekter grunnet lav kronekurs. Det har vært skyhøye lønninger, det har vært releasing og innleie av fly grunnet manglende leveranse fra Boeing. Det har vært noe lavere drivstoffpriser på sensommeren, men forholdsvis høy andel sikring.
Redigert 17.10.2024 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Vorge
17.10.2024 kl 07:24 2101

At Sundt har solgt mer uten at kursen har falt nevneverdig og at John Fredriksen og Folketrygdfondet kjøper seg opp er vel heller godt nytt for dem som vil ha kursen i været.

Nå er eierandelen til Sundt etterhvert så liten at den ikke utgjør noen fare lenger. Jeg tror selskapet går så det griner. Har selv hatt fire flighter utenlands med dem siste to måneder, alle smekkfulle.

Geir Karlsen sin jobb er å tjene mest mulig penger og en vesentlig oppgave mht det er å holde kostnadene nede og å få best mulig vilkår fra myndighetene og holde lønninger etc på et forsvarlig nivå. Da kan han ikke stå på talerstolen å rope hvor mye penger de tjener. Men han kan heller ikke lyve om det, derfor peker han på (mulige) fremtidige utfordringer. Men tallene kommer til å være solide - og det er det de langsiktige aksjonærer skal bry seg om. Alt annet blir bare humper i veien - eller kanskje vi skal si turbulens i denne sammenhengen.
Redigert 17.10.2024 kl 07:27 Du må logge inn for å svare
laser
17.10.2024 kl 00:39 2214

Merket meg opptreden på Q2 presentasjonen i sommer der representant for et av selskapets største aksjonærer, etterlyste profesjonalitet i ledelsen mht de kostnadsutfordringer selskapet stod overfor ifb med lønnsoppgjøret og usikkerhet rundt flyreiseaktiviteten i den nære fremtiden. Det var en opptreden som ble lagt merke til.
Nå har det vist seg at aktivitetstallene har blitt vesentlig bedre enn det som bekymret mange på fremleggelsestidspunktet for Q2.
Det har også vist seg at ledelsen har vært sitt ansvar bevisst for å sikre selskapets lønnsomhet, selv om resultatguidingen ble redusert, og har vist sin profesjonalitet, gjennom drøftelse og iverksetting av tiltak rundt bl.a basesituasjonen i Norge. Snart, ved fremleggelsen av Q3 tallene i neste uke, får vi også svar på lønnsomheten opp mot den reduserte guidingen, samt hvordan faktorer som dollarkurs og flydrivstoff spiller inn, og nok også kommentarer til hvordan situasjonen i Boeing påvirker selskapet.
Det som slår meg som påfallende, etter min oppfatning, er den mangel på profesjonalitet jeg oppfatter at selskapet som driver nedsalg har vist i nedsalgsprosessen. De ønsker å redusere sin eksponering i Norwegian. Fint, greit det. Men er det gjort på en profesjonell måte??
Jeg sitter igjen med det inntrykket at aksjonæren forlanger gjennomføringsevne og profesjonalitet av andre - mens eget håndtverk rundt nedsalget er jeg lite imponert over.
Det er mange måter å få til blokksalg på, her synes det valgt en metode som holder «utsalg» over tid, og som legger press på prisene over tid, til priser godt under megler konsensus. Og det kan da ikke være formålet, de skal da være profesjonelle og tjene penger.
Og snart kommer Spenn, med Norwegian og Strawberry.
Jeg har intet imot at Norwegian tjener penger sammen med Strawberry/Stordalen?
Danne bank sammen? Sist skapte Norwegian verdier på rundt 8 milliarder (mener jeg å huske) ved å etablere Bank Norwegian.
Kan det være noen som har andre tanker/bedre ideer????
Og bare avslutningsvis - vi snakker om en nedjustert guiding for driftsresultat til et driftsresultat på mellom Nok 2,1 milliard til 2,6 milliarder, et selskap med en steinsolid balanse og som har gjort en betinget avsetning på 800 mill til utbytte til aksjonærene som utbetales så snart lånevilkår åpner for dette - senest høsten 2026.

Og så driver man billigsalg og shorter over en lav sko.
Det er Oslo Børs
MC Axel
16.10.2024 kl 23:10 2289

Everyone knows that NAS is a healthy enterprise

Ransen and Finansavisen are doing everything they can to malign the company, possibly to help the shorters, but I am convinced they will fail. NAS is better and stronger than it was a year ago and the future looks good

Hold and if you can buy more!
NASLover
16.10.2024 kl 22:48 2314

Flyaksje suser til himmels

Rapporteringssesongen har startet sterkt i USA. Så langt har 50 selskaper i S&P 500 indeksen lagt frem tall for 3. kvartal. 79 prosent har slått forventningene, det skriver CNBC.

Et av selskapene som har rapportert tall for 3. kvartal er flyselskapet United Airlines som leverte bedre tall en ventet. Aksjen steg 12,44 prosent til 72,02 dollar.

https://www.finansavisen.no/finans/2024/10/16/8193111/dow-jones-klatret-til-ny-all-time-high
MC Axel
16.10.2024 kl 21:45 2379

👍

As I have said before, NAS is in the same situation as the other airlines regarding fuel hedging

Look at Ryanair

Therefore it is directly uninteresting to discuss at the moment


From the internet:

Airlines typically hedge 60%-80% of their fuel requirements; for example, Ryanair hedges around 85% of its expected fuel costs. Additionally, airlines are investing in newer, more fuel-efficient aircraft to reduce fuel consumption and to lower carbon emissions, aligning with broader environmental commitments.Sep 24, 2024

Strategi
16.10.2024 kl 21:33 2404

Feil igjen Ransen, mener bestemt at hegdet % i Norwegian er 50 %.
Widerøe mener jeg er hegdet på 60 %.
Dette dersom tallene ikke er justert etter kvartal 2 2024
bassebasse
16.10.2024 kl 20:05 2526

Fly tall i USA bedre enn ventet.... Samme skal nas lever bedre enn ventet.... Sundt tror selger mye nå og håper dem er snart ute.... Andre kutter mere p G av mangle av fly.... Tror utbytte blir igjen i 3 kvartal
Ransen
16.10.2024 kl 17:16 2669

Det er visst vanskelig dette med fuelpriser og hedging.
NAS har sikret seg på langt høyere fuelpris enn snittet for året.
Det positive er at de fortsatt er 70% hedget ut året i tilfelle angrep på Iran og en ukontrollerbar oljepris.
I Q3 får vi vite om de få prosentene med fuel kjøpt i markedet kan kompensere for økte valuta og leasingkostnader.

Ser ut for at markedet enn så lenge fint absorberer salget fra Sundt. Tidspunktet for storsalg er feil og avtar kjøpene kan det bli mer agressivt på salgssiden.

Redigert 16.10.2024 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
MC Axel
16.10.2024 kl 17:06 2637

I agree!

Passenger numbers are higher and fuel prices are down. People tend to forget that all other airlines are in the same boat. The difference is that the NAS is in a better position than most of them than most of them than most of them
SenorLopez
16.10.2024 kl 15:36 2742

Kunne tjent godt i går men gadd ikke, selv om jeg antok et fall ned mot elleve i løpet av uka. Tar første gevinst på 13,2 uansett hva, sitter stille dit, og så rett inn igjen derfra til 14,5. Gikk glipp av første oppgang fra 10-tallet, gjør ikke den tabben igjen og alt peker dit at denne skal videre frem mot våren sikkert høyere enn mitt kursmål også.

Akkurat nå er det større risk for å gå glipp av neste opptur, enn å måtte vente noen dager ekstra ved nedtur, ihvertfall hvis man sitter trygt på 11-12-tallet da bør man vente til neste nivå.

Den nye avgifta er manøvrerbar Widerøe har allerede løsninger der, det er mest trist for de stedene som mister flydekning i grunn, likeså er situasjonen med Boeing noe som rammer bredt, andre mer så enn Nas, og noe man kan tilpasse driften.

Rusk er det alltid sånn er livet, sjeldent problemfritt, men ingen kriser på horisonten så både Nas og kursen vil nok humpe og gå fremover og kursen, med tanke på resultater hittil i år og det man har god grunn i henhold til trafikktallene, å forvente videre, den er fortsatt veldig billig.
Ransen
16.10.2024 kl 14:40 2785

Har du ikke lest eller hørt infoen fra statsbudsjettet. Hoier og skriker hvor bra dette er mens den ene etter den andre lederen sier VI ER PRESSET PÅ KOSTNADER. Det legges ned baser og hver stein blir snudd.
Men stol på Netanyau du, han sier at han ikke vil angripe oljemål i Iran. Han sa seg enig i våpenhvile på Gaza slik at de fikk fram humanitær hjelp. Det holdt ikke.
Forøvrig er Norwegian hedget for 70% ut året fra forrige uke.

Strategi
16.10.2024 kl 14:15 2806

Hentet fra Nordnet fora.


PriiceX

for 3 t siden
Vår viktigste kostnadsfaktor drivstoff ligger vesentlig lavere enn tidligere i år fra september. Hvis kjøpstidspunkter er godt fordelt, burde det være mulig å oppnå 10-12% lavere pris. Det sluker i tilfelle all annen prisoppgang med god margin. Snart får vi se hva status er👍🏻
---
Enkelt og greit oppsummert.
Sitter nå godt lastet i Norwegian Group og Norse Atlantic og har gjort det lenge men lastet "all inn" i dag.
Ingen svetteperler å spore på min panne.
Redigert 16.10.2024 kl 14:20 Du må logge inn for å svare