NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Vorge
17.10.2024 kl 15:30
2471
SenorLopez skrev Fra DnB: 17.10.2024 - 13:57:46 - 12,225 - 4.476.208.
Hvis man er amatør og feks bare har tilgang til Nordnet vil man se at det er omsatt cirka 1,4m aksjer i dag. Det er aksjer som er kjøpt over børs. Har man tilgang til litt proffere verktøy, som feks Infront ser man også handlene som er gjort megler-megler. Det er selvsagt at større poster ikke handles til vanlig kurtasje over de vanlige plattformene.
Jeg tenker også at det er veldig positivt at sluke store poster skifter eiere nå - og håper at det er Sundt som er selger.
Det kan også ha sammenheng med shorting.
Jeg tenker også at det er veldig positivt at sluke store poster skifter eiere nå - og håper at det er Sundt som er selger.
Det kan også ha sammenheng med shorting.
golf`ern
17.10.2024 kl 15:32
2469
Ransen skrev Legg ut bevis da. Totalt volum til nå: 1,41 mill
Har du ikke bedre oversikt over handler bør du kanskje vurdere Ludo, i stedet for å drite deg ut her inne...
Ref DNB er det omsatt 6,9 mill aksjer så langt i dag.
Ref DNB er det omsatt 6,9 mill aksjer så langt i dag.
Redigert 17.10.2024 kl 15:34
MC Axel
17.10.2024 kl 16:05
2414
Funny how the "hedge" argument fell to the ground!
now they are trying to fool us with other lies
Airlines typically hedge 60%-80% of their fuel requirements; for example, Ryanair hedges around 85% of its expected fuel costs
now they are trying to fool us with other lies
Airlines typically hedge 60%-80% of their fuel requirements; for example, Ryanair hedges around 85% of its expected fuel costs
Redigert 17.10.2024 kl 17:00
laser
17.10.2024 kl 16:20
2383
Der kom SAS og Scandic med Friends with benefits.
Happy nå Scandic eiere??
Happy nå Scandic eiere??
Strategi
17.10.2024 kl 16:39
2345
Må bare si at jeg blir kvalm av din oppførsel her inne, du har ingen sperrer på hva du legger ut og har sannsynligvis godt betalt for å pumpe forumet med løgn og usannheter.
Skjønner ikke en "administrators" rolle siden du ikke er utestengt fra fora.
Skjønner ikke en "administrators" rolle siden du ikke er utestengt fra fora.
SenorLopez
17.10.2024 kl 16:52
2324
Synes kursen har vist seg robust siste dagene,. Vi får se i morgen så klart, men jeg hadde forventet et større fall ned mot 11, og så massiv opptur igjen fra mandag frem mot rapporten.
Har ikke tid til å mikrostyre hver post dessverre, eventuelt "heldigvis" for inntrykket er at enkelte blir voldsomt frynsete av å følge med på hver eneste bevegelse, jeg ser bare bunnlinjer og topplinjer over tid jeg, sett i forhold til intervaller og volum.
Fokus kun på viktige oppdateringer, fundament samt store handler.
Sitter trygt i denne utfra det jeg har sett hittil fra September til nå, i henhold til mine erfaringer og tilgjengelig informasjon så langt ihvertfall. Har allerede tjent svært godt selv med en og annen bom, gikk glipp av det ene bykset fordi det føltes tryggere å styrke en annen post, og regner med en del tusinger på trettentallet også samt desto flere når jeg takker for meg i denne omgang, idéelt sett på 14,5.
Sistenevnte er spekulativt, men jeg tror denne går ihvertfall til 15-17 frem mot våren, dersom rapporten neste uke leverer gode tall (og alt peker jo dit) for da blir nok årsrapporten også svært god.
Og ja, at storfolka hamstrer millionvis av aksjer på 12-tallet, eller at shortere gir seg såpass høyt og kaster inn håndkleet der, uansett hva det tolker jeg som positivt sånt maner til optimisme.
Men denne aksjen er veldig soggy biscuit, fra neste år blir dessuten kostnadsnivået annerledes, så klok og klissen av skade, jeg spiller trygt 😂
Har ikke tid til å mikrostyre hver post dessverre, eventuelt "heldigvis" for inntrykket er at enkelte blir voldsomt frynsete av å følge med på hver eneste bevegelse, jeg ser bare bunnlinjer og topplinjer over tid jeg, sett i forhold til intervaller og volum.
Fokus kun på viktige oppdateringer, fundament samt store handler.
Sitter trygt i denne utfra det jeg har sett hittil fra September til nå, i henhold til mine erfaringer og tilgjengelig informasjon så langt ihvertfall. Har allerede tjent svært godt selv med en og annen bom, gikk glipp av det ene bykset fordi det føltes tryggere å styrke en annen post, og regner med en del tusinger på trettentallet også samt desto flere når jeg takker for meg i denne omgang, idéelt sett på 14,5.
Sistenevnte er spekulativt, men jeg tror denne går ihvertfall til 15-17 frem mot våren, dersom rapporten neste uke leverer gode tall (og alt peker jo dit) for da blir nok årsrapporten også svært god.
Og ja, at storfolka hamstrer millionvis av aksjer på 12-tallet, eller at shortere gir seg såpass høyt og kaster inn håndkleet der, uansett hva det tolker jeg som positivt sånt maner til optimisme.
Men denne aksjen er veldig soggy biscuit, fra neste år blir dessuten kostnadsnivået annerledes, så klok og klissen av skade, jeg spiller trygt 😂
Redigert 17.10.2024 kl 17:16
Fjellbris
17.10.2024 kl 17:26
2264
Helt enig👍 Spørs om admin får med seg alt av løgner og usannheter Ransen legger ut, kan nesten ikke tro det siden han fortsatt får holde på slik…..
Redigert 17.10.2024 kl 17:27
Ransen
17.10.2024 kl 17:41
2237
Karlsen sier det rett ut, det er utfordrende tider .
https://tv.finansavisen.no/m/4GyJ6qRq/m-spleise-p-avinor-tap-karlsen-taus-om-summen?r=
Tar administrerende direktør feil og de som er søkklastet på fallende kurs har rett…
https://tv.finansavisen.no/m/4GyJ6qRq/m-spleise-p-avinor-tap-karlsen-taus-om-summen?r=
Tar administrerende direktør feil og de som er søkklastet på fallende kurs har rett…
Ransen
17.10.2024 kl 17:46
2239
Prøv å fokusere på sak og ikke person. Slik sutring viser jo bare at det foreligger enorme papirtap. Du har valgt å investere i et flyselskap. Den sikreste måten å bli millionær på da er å gå inn med en milliard.
SenorLopez
17.10.2024 kl 18:16
2186
Kursen er ikke fallende, den har hevet seg fra lavt og utrygt titall mot et relativt stabilt tolvtall med følere opp mot tretten, siden September, og ingen har nektet for utfordringene de vektlegges bare annerledes hos andre enn de hysteriske, krisemaksimerte, énspora negative tolkningene du lirer av deg.
Jeg har rapportert deg nå fordi én ting er vi enige på, det er altfor mye støy her og da er det langt bedre å fjerne kilden enn å hele tiden la seg trolle av den.
"laser" har helt rett, dette er ukonstruktivt men samtidig er det jo uansvarlig å la deg stå ubesvart du prøver jo bevisst å misvise folk.
Jeg har rapportert deg nå fordi én ting er vi enige på, det er altfor mye støy her og da er det langt bedre å fjerne kilden enn å hele tiden la seg trolle av den.
"laser" har helt rett, dette er ukonstruktivt men samtidig er det jo uansvarlig å la deg stå ubesvart du prøver jo bevisst å misvise folk.
Ransen
17.10.2024 kl 19:08
2118
Sannheten er vond å svelge. Hva sier Karlsen i intervjuet i dag? Tar han feil? Det blir støy av uenighet.
At aksjen havner på 10-tallet, hva så? Det er konjukturer. Flyselskaper skal ikke stige i lavsesong med vinterparkering og et ventende første kvartal med milliardunderskudd
At aksjen havner på 10-tallet, hva så? Det er konjukturer. Flyselskaper skal ikke stige i lavsesong med vinterparkering og et ventende første kvartal med milliardunderskudd
SenorLopez
17.10.2024 kl 19:43
2071
"Sannheten" ja, der fikk jeg meg en god latter takk skal du ha 😂
Din dramatisering av denne såkalte "sannheten" kanskje, en kreativ og filtrert gjenfortelling "inspirert av virkeligheten" og ofte dessuten, har det vist seg, fri diktning eller det øvrigheten refererer til som "reinspikka løgn".
Du har ingen kvaler og en opplagt agenda når du spammer denne "sannheten" din, akkurat som da du hausset som en gærning før oppgangen. Du har null troverdighet du er jo kun ute etter å lure folk til å fatte dumme beslutninger.
Nok sagt, spar meg.
Gjør som foreslått og blokkerer deg, så får vi håpe admin tar ansvar og utestenger deg før denne evige strømmen av vås skader noen.
Når det gjelder Nas:
- De fleste meglerhusene mener denne aksjen er billig.
- Selv med dårlige nyheter denne uka både i henhold til Nas og økonomien generelt, samt et større nedsalg fra en av hovedaksjonærene, så har kursen holdt seg høyere enn jeg antok når jeg trodde den ville falle ned mot elleve på trading alene (som er helt normalt når noe spretter kjapt til værs).
- Selskapet tar grep mot kostnadene vi har bekymret oss for, de har oversikt og tar utfordringene på alvor hvilket de også kommuniserer bedre nå enn eksempelvis i vår.
- Det meste peker mot en god rapport neste fredag som igjen vil være positivt for året totalt, det varsles økning i bransjen generelt, pluss at short snart må innndekkes og vi har storkjøp over tolv...
Men jada Dommen er nær og full panikk AAAAAAAH! Selg alt dere har og ta det tapet så Ransen, Mossige og kumpaner kan kjøpe seg inn igjen til ni kroner fordi da blir de så glade altså.
Selv om det skulle lykkes å presse ned prisen på bekostning av de uerfarne småsparerne dere i såfall lurer trill rundt, så står det seriøse aktører i kø for å kjøpe seg inn så da blir det mildt sagt trangt inn døra og jeg spår i så tilfelle, umiddelbar rekyl.
Værsågod, svelg unna, lykke til videre og farvel 😘
Din dramatisering av denne såkalte "sannheten" kanskje, en kreativ og filtrert gjenfortelling "inspirert av virkeligheten" og ofte dessuten, har det vist seg, fri diktning eller det øvrigheten refererer til som "reinspikka løgn".
Du har ingen kvaler og en opplagt agenda når du spammer denne "sannheten" din, akkurat som da du hausset som en gærning før oppgangen. Du har null troverdighet du er jo kun ute etter å lure folk til å fatte dumme beslutninger.
Nok sagt, spar meg.
Gjør som foreslått og blokkerer deg, så får vi håpe admin tar ansvar og utestenger deg før denne evige strømmen av vås skader noen.
Når det gjelder Nas:
- De fleste meglerhusene mener denne aksjen er billig.
- Selv med dårlige nyheter denne uka både i henhold til Nas og økonomien generelt, samt et større nedsalg fra en av hovedaksjonærene, så har kursen holdt seg høyere enn jeg antok når jeg trodde den ville falle ned mot elleve på trading alene (som er helt normalt når noe spretter kjapt til værs).
- Selskapet tar grep mot kostnadene vi har bekymret oss for, de har oversikt og tar utfordringene på alvor hvilket de også kommuniserer bedre nå enn eksempelvis i vår.
- Det meste peker mot en god rapport neste fredag som igjen vil være positivt for året totalt, det varsles økning i bransjen generelt, pluss at short snart må innndekkes og vi har storkjøp over tolv...
Men jada Dommen er nær og full panikk AAAAAAAH! Selg alt dere har og ta det tapet så Ransen, Mossige og kumpaner kan kjøpe seg inn igjen til ni kroner fordi da blir de så glade altså.
Selv om det skulle lykkes å presse ned prisen på bekostning av de uerfarne småsparerne dere i såfall lurer trill rundt, så står det seriøse aktører i kø for å kjøpe seg inn så da blir det mildt sagt trangt inn døra og jeg spår i så tilfelle, umiddelbar rekyl.
Værsågod, svelg unna, lykke til videre og farvel 😘
Redigert 18.10.2024 kl 08:54
Strategi
17.10.2024 kl 21:16
2079
Igjen bare surr, vas og løgn fra deg.
Det ber ikke noe negativt i dette innlegget og <
Det ber ikke noe negativt i dette innlegget og <
Redigert 17.10.2024 kl 21:21
Strategi
17.10.2024 kl 21:23
2096
At Karlsen nevner at selskapet er under kostnadspress er helt naturlig da selskapet ligger i forhandlinger på basene sola Trondheim.
Vi kaller dette ansvarlig bedriftsledelse og kutte kostnader samt effektivisere driften er snarere "svært positivt " for aksjonærene.
I tillegg ser vi i intervjuet at Norwegian implementerer biodrivstoff på forsvarets flygninger innkjøpt av Forsvaret selv.
Avinor - dette blir ingen stor greie her kommer garantert Staten inn med avhjelpende midler, samt at kostnaden skal delvis dekkes av de ulike flyselskapene samlet og også andre drivere på Avinor sine arealer.
Regner med at dette ikke påvirker billett prisene for folk flest siden flypassasjeravgiften gikk ned, Nordmenn og utenlandske som flyr inn og ut av Norge samt innenlands har god råd og Norge som feriedestinasjon er billig for turistene pga. valuta.
I starten på 2023 lå Norwegian nærmest med brukket brukket rygg og hadde tidlig på året stor usikkerhet etter vanskelige år 2019- 2020-2021 og 2022 pga. Covid -Coronavirus.
Vi kaller dette ansvarlig bedriftsledelse og kutte kostnader samt effektivisere driften er snarere "svært positivt " for aksjonærene.
I tillegg ser vi i intervjuet at Norwegian implementerer biodrivstoff på forsvarets flygninger innkjøpt av Forsvaret selv.
Avinor - dette blir ingen stor greie her kommer garantert Staten inn med avhjelpende midler, samt at kostnaden skal delvis dekkes av de ulike flyselskapene samlet og også andre drivere på Avinor sine arealer.
Regner med at dette ikke påvirker billett prisene for folk flest siden flypassasjeravgiften gikk ned, Nordmenn og utenlandske som flyr inn og ut av Norge samt innenlands har god råd og Norge som feriedestinasjon er billig for turistene pga. valuta.
I starten på 2023 lå Norwegian nærmest med brukket brukket rygg og hadde tidlig på året stor usikkerhet etter vanskelige år 2019- 2020-2021 og 2022 pga. Covid -Coronavirus.
Redigert 17.10.2024 kl 21:42
Strategi
17.10.2024 kl 21:43
2087
Gjennom 2021-2022 og starten på 2023 lå kursen stort sett under 10 kr helt til Geir Karlsen gikk sterkt ut i media og ba analytikerne se på kursmålene på nytt.
Kursmålene kom og ble satt opp av analytikerne på høyre nivåer i området 13-15 i første omgang utover høsten og vinteren ble disse kursene flyttet videre opp og jeg mener høyeste kursmål var 21kr.det som er viktig å reflektere over er at selskapet gjennom store deler av 2023 hadde begrenset egenkapital som bygde seg opp gjennom året og inn i 2024.
Viktig også å huske på at Widerøe kom i spill i oktober - november 2023 uten at dette påvirket kursen i positiv retning i særlig grad på stor usikkerhet om dette var mulig å få igjennom. masse "støy" i media om monopol i det Norske markedet osv. Det var også stor usikkerhet rundt vinter sesongen som historisk har vært svært dårlig.
Vinter sesongen ble løst på en glitrende måte gjennom vinter 2023 /2024 og denne løsningen vil nå bli brukt fremover, fokus på å ta ned noe bemanning samt kjøre på med vedlikehold av fly i perioden.
Dette funket glimrende !!!
Widerøe kjøpet gikk igjennom tidlig i Januar 2024 og det er ingen tvil om at dette var nok et genialt grep av Geir Karlsen. Det viser seg nå at Widerøe er en meget solid pengemaskin og bidragsyter på resultatene, FOT rutene som blir subsidiert av staten skaper store inntekter og forutsigbarhet.
Kursmålene kom og ble satt opp av analytikerne på høyre nivåer i området 13-15 i første omgang utover høsten og vinteren ble disse kursene flyttet videre opp og jeg mener høyeste kursmål var 21kr.det som er viktig å reflektere over er at selskapet gjennom store deler av 2023 hadde begrenset egenkapital som bygde seg opp gjennom året og inn i 2024.
Viktig også å huske på at Widerøe kom i spill i oktober - november 2023 uten at dette påvirket kursen i positiv retning i særlig grad på stor usikkerhet om dette var mulig å få igjennom. masse "støy" i media om monopol i det Norske markedet osv. Det var også stor usikkerhet rundt vinter sesongen som historisk har vært svært dårlig.
Vinter sesongen ble løst på en glitrende måte gjennom vinter 2023 /2024 og denne løsningen vil nå bli brukt fremover, fokus på å ta ned noe bemanning samt kjøre på med vedlikehold av fly i perioden.
Dette funket glimrende !!!
Widerøe kjøpet gikk igjennom tidlig i Januar 2024 og det er ingen tvil om at dette var nok et genialt grep av Geir Karlsen. Det viser seg nå at Widerøe er en meget solid pengemaskin og bidragsyter på resultatene, FOT rutene som blir subsidiert av staten skaper store inntekter og forutsigbarhet.
Strategi
17.10.2024 kl 21:44
2144
Det er verd å nevne at Widerøe Ground Handling også fulgte med på Widerøe kjøpet.
https://www.wgh.no/
Avtalen med forsvaret tikket også inn i starten på 2024 som er et godt bidrag til Norwegian Group.
Når vi nå ser hvor mye det satses på forsvaret i Norge samt Heimevernet og legger til at Sverige og Finland nå er med i Nato trenger man ikke kalkulator for å se effekten som kommer.
I februar 2024 var aksjen høy 18.38 mener jeg er riktig topp.
Vi kan forvente at årets topp ligger i samme tidsleieleie som i fjor mulig mye tidligere også.
I års skiftet 2024 og 2025 er det sannsynlig at kursene kan gå over toppen i februar 2024 med solid margin.
Norwegian Group er nå et HELT annet selskap enn i fjor 2023, har en solid egenkapital rundt 12-13 milliarder på bok.
At det tillates at enkelte personer her på forumet sprer direkte løgner og spammer ned et forum som først og fremst er laget for folk som interesserer seg for aksjer og deler konstruktiv informasjon - er en stor skam.
https://www.wgh.no/
Avtalen med forsvaret tikket også inn i starten på 2024 som er et godt bidrag til Norwegian Group.
Når vi nå ser hvor mye det satses på forsvaret i Norge samt Heimevernet og legger til at Sverige og Finland nå er med i Nato trenger man ikke kalkulator for å se effekten som kommer.
I februar 2024 var aksjen høy 18.38 mener jeg er riktig topp.
Vi kan forvente at årets topp ligger i samme tidsleieleie som i fjor mulig mye tidligere også.
I års skiftet 2024 og 2025 er det sannsynlig at kursene kan gå over toppen i februar 2024 med solid margin.
Norwegian Group er nå et HELT annet selskap enn i fjor 2023, har en solid egenkapital rundt 12-13 milliarder på bok.
At det tillates at enkelte personer her på forumet sprer direkte løgner og spammer ned et forum som først og fremst er laget for folk som interesserer seg for aksjer og deler konstruktiv informasjon - er en stor skam.
Strategi
17.10.2024 kl 21:45
2145
Ellers: Det skjer mye spennende i selskapet for tiden.Hentet fra Nordnet fora.
Ecco1601
Total omsetning i dag var på 97,5mill kroner. 2 store poster gikk Off Marked
---Underbygger at det handles store poster utenfor børs.
Spenn er på gang: https://spenngroup.com/
Biofuel
https://media.uk.norwegian.com/pressreleases/norwegian-armed-forces-creates-aviation-first-with-biofuels-3308314
Ecco1601
Total omsetning i dag var på 97,5mill kroner. 2 store poster gikk Off Marked
---Underbygger at det handles store poster utenfor børs.
Spenn er på gang: https://spenngroup.com/
Biofuel
https://media.uk.norwegian.com/pressreleases/norwegian-armed-forces-creates-aviation-first-with-biofuels-3308314
Strategi
17.10.2024 kl 21:50
2134
4 innlegg under bør leses i omvendt rekkefølge.
Ble litt kluss så innlegget måtte deles opp.
Poenget med innleggene er å underbygge at det er helt i tråd med utviklingen i Norwegian Group at selskapet prises og handles på vesentlig høyere kurser i år sett i forhold til i fjor 2023.
Nye Norwegian Group har ingen som helst grunn til å bli handlet på kurser under dagens kurser og bør stige kraftig herfra basert på kursmål gitt i år og snittet på disse .
Vi snakker da på kurser på 14.60 i snitt før disse blir flyttet videre opp som i fjor.
Ble litt kluss så innlegget måtte deles opp.
Poenget med innleggene er å underbygge at det er helt i tråd med utviklingen i Norwegian Group at selskapet prises og handles på vesentlig høyere kurser i år sett i forhold til i fjor 2023.
Nye Norwegian Group har ingen som helst grunn til å bli handlet på kurser under dagens kurser og bør stige kraftig herfra basert på kursmål gitt i år og snittet på disse .
Vi snakker da på kurser på 14.60 i snitt før disse blir flyttet videre opp som i fjor.
Redigert 17.10.2024 kl 22:08
Fjellbris
17.10.2024 kl 22:41
2066
Strategi - stor takk for meget gode innlegg!🙏👌👍
At NAS er et helt annet selskap nå vs for et år siden med alt du nevner inkl. en svært lav oljepris, er det flere av oss som har sagt lenge og forhåpentligvis har folk her ikke hørt på feilaktig info og løgner fra Ransen og tidligere ogdå Richioso. Q3 kommer nå til å bli historisk og etter Q4 og da ca 13 miliarder i cach + da avsatt et sted mellom 800. mill til 1,2 miliarder for utbytte (pt 800 mill allerede avsatt) fom 2026, så kommer markedet allerede til å prise inn videre vekst og overskudd neste år. Et helt fullt år med effekt Widerøe feks har vi ikke før fom 2025, SPENN samarbeid likeså. NAS kursmessig neste sommer tror jeg igjen er et sted mellom kr 18-22.
At NAS er et helt annet selskap nå vs for et år siden med alt du nevner inkl. en svært lav oljepris, er det flere av oss som har sagt lenge og forhåpentligvis har folk her ikke hørt på feilaktig info og løgner fra Ransen og tidligere ogdå Richioso. Q3 kommer nå til å bli historisk og etter Q4 og da ca 13 miliarder i cach + da avsatt et sted mellom 800. mill til 1,2 miliarder for utbytte (pt 800 mill allerede avsatt) fom 2026, så kommer markedet allerede til å prise inn videre vekst og overskudd neste år. Et helt fullt år med effekt Widerøe feks har vi ikke før fom 2025, SPENN samarbeid likeså. NAS kursmessig neste sommer tror jeg igjen er et sted mellom kr 18-22.
Redigert 17.10.2024 kl 22:42
SenorLopez
18.10.2024 kl 08:40
1747
Der funket linken. Goldman Sachs er på banen med ny beholdning.
Redigert 18.10.2024 kl 09:22
NASLover
18.10.2024 kl 11:38
1562
Noen som har tilgang og dele?
https://e24.no/boers-og-finans/i/W0oPoK/ukens-investtech-kjoep-og-selg-disse-aksjene-foer-tallslipp
https://e24.no/boers-og-finans/i/W0oPoK/ukens-investtech-kjoep-og-selg-disse-aksjene-foer-tallslipp
Redigert 18.10.2024 kl 11:39
Ransen
18.10.2024 kl 11:51
1548
Litt om Mossige som har truffet på alle analyser så langt:
Noen tilbakemeldinger fra investorene i årets analytikerkåring
"Øyvind Mossige og Petter Kongslie har vært bunnsolide"
"Emilie Krutnes Engen fra DNB - Har virkelig overasket meg positivt det siste året. Godt analytisk arbeide og finansiell og faglig forståelse. Virkelig imponerende!"
"Øyvind Mossige som har truffet innertier på alt han har meldt de siste 12 månedene, da særlig long Schibsted og Kid. Men også short Autostore og forsiktig med NAS."
"Kristian Spetalen har kommet med de beste anbefalingene på Pexip, Link og Crayon"
"Helt suverent at analytikere og meglere får anerkjennelsen fra Kapital for jobben de gjør."
Noen tilbakemeldinger fra investorene i årets analytikerkåring
"Øyvind Mossige og Petter Kongslie har vært bunnsolide"
"Emilie Krutnes Engen fra DNB - Har virkelig overasket meg positivt det siste året. Godt analytisk arbeide og finansiell og faglig forståelse. Virkelig imponerende!"
"Øyvind Mossige som har truffet innertier på alt han har meldt de siste 12 månedene, da særlig long Schibsted og Kid. Men også short Autostore og forsiktig med NAS."
"Kristian Spetalen har kommet med de beste anbefalingene på Pexip, Link og Crayon"
"Helt suverent at analytikere og meglere får anerkjennelsen fra Kapital for jobben de gjør."
Vorge
18.10.2024 kl 12:14
1516
Du må gjerne prøve å skryte av en analytiker som deler ditt syn. Men din treffsikkerhet korrelerer jo motsatt. Så akkurat på en annen tråd at du kjører tilsvarende løp mot recsi-aksjen som du vil ha ned. Og den er vel opp 30% siste måned. Mens aksjen du var mest ivrig på å prate andre veien falt som en stein.
Ransen
18.10.2024 kl 12:43
1480
Igjen, så er det sak og ikke person som skal diskuteres. Er det virkelig så farlig om jeg, på bakgrunn av mye arbeid har kommet frem til at det kan være utfordringer i NAS akkurat nå. En stor eier(nest største)er på vei ut, men de er ikke verre enn at de ønsker at kjøperne skal ha mulighet til å tjener noen kroner. samtidig vil Sundt ha mest mulig for aksjene. Q3 kan virke komplisert, men det er ikke verre enn at det må være samsvar mellom inntekter og kostnader. Når inntektsbasen yield er flat og selskapet rapporterer om økte kostnader kostnadspress, så er det plutselig mer komplisert.
Vi har jokeren drivstoff hvor en stor del har vært hedget høyere enn markedspris.
Vi har lønnsøkningen hvor pilotene dro av gårde med en stor pott
Vi har valuta, hvor selskapet har 50% av kostnadene sine i USD og 30% av kostnadene i EUR på lav krone. Budsjett er kr 10,50 på dollaren. den har knapt vært under budsjett i år.
Vi har utfordringer med Boeing og leveranser av nye fly med 14% lavere forbruk og utslipp.
Vi har generell kostnadsøkning og avgifter.
Så ja, det er en sunn skepsis til resultatet i Q3 og Q4 helt til vi får tydelige tegn på at passasjerene er villige til å betale mer for billetten uten at det går ut over fyllingsgraden.
Vi har jokeren drivstoff hvor en stor del har vært hedget høyere enn markedspris.
Vi har lønnsøkningen hvor pilotene dro av gårde med en stor pott
Vi har valuta, hvor selskapet har 50% av kostnadene sine i USD og 30% av kostnadene i EUR på lav krone. Budsjett er kr 10,50 på dollaren. den har knapt vært under budsjett i år.
Vi har utfordringer med Boeing og leveranser av nye fly med 14% lavere forbruk og utslipp.
Vi har generell kostnadsøkning og avgifter.
Så ja, det er en sunn skepsis til resultatet i Q3 og Q4 helt til vi får tydelige tegn på at passasjerene er villige til å betale mer for billetten uten at det går ut over fyllingsgraden.
auto1
18.10.2024 kl 13:07
1463
Drivstoff er en stor del av kostnaden til NAS, Det å klare å gjøre lavere olje/jetfuel pris til en negativ faktor på inntjening pga hedging er tullete og bevisst feilinfo. Lavere JET pris medfører lavere kostnader både nå og i fremtiden da en kan hedge fuel til lavere pris langt inn i 2025.
Ransen
18.10.2024 kl 13:41
1586
Når du flytter hjemmefra og til egen bolig, så velger du å binde strømmen på 50 øre fordi at prisene er høye akkurat da.
Så går spotprisen ned til 25 øre. Betaler du da 50 øre som er avtalen din eller får du strømmen til 25 øre?
Slik gikk det for 6 år siden:
https://www.dn.no/luftfart/norwegian/bjorn-kjos/drivstoff/norwegian-tapte-12-milliarder-pa-hedging-pa-en-maned/2-1-493879
Så går spotprisen ned til 25 øre. Betaler du da 50 øre som er avtalen din eller får du strømmen til 25 øre?
Slik gikk det for 6 år siden:
https://www.dn.no/luftfart/norwegian/bjorn-kjos/drivstoff/norwegian-tapte-12-milliarder-pa-hedging-pa-en-maned/2-1-493879
Redigert 18.10.2024 kl 13:45
Ransen
18.10.2024 kl 14:03
1594
Hvis ikke dette er forståelig, så kan vi jo supplere med at Norwegian nå har hedget 60% for året og oljeprisen har falt 23%. I 2018 var de kun hedget 30% med oljeprisfall på 29%
auto1
18.10.2024 kl 14:32
1555
Hvis du binder 50% så betaler du 50 øre for den delen og 25 øre av den delen som du kjøper på¨spotmarkedet.... snitt på 37,5 øre. Dette betyr at kostnadene dine har sunket 25% og du totalt sett har en romsligere økonomi. AKKURAT det samme som NAS vil ha med lavere jetpris.
MC Axel
18.10.2024 kl 14:37
1552
This means that NAS is better positioned than the giant Ryanair, which hedges 85%, whether energy prices continue to fall
Ransen
18.10.2024 kl 14:45
1643
Som du selv sier så er fuel en stor kostnad. Se hva som skjedde i 2018 da Kjos faktisk kunne handle 70% til spotpris.
Nas kan benytte 40% til spotpris i dag. Avtalen på 60% hedging ble gjort i november i fjor da oljeprisen var over 90 dollar for tønna.. Milliardene går fort i hver retning her.
Nas kan benytte 40% til spotpris i dag. Avtalen på 60% hedging ble gjort i november i fjor da oljeprisen var over 90 dollar for tønna.. Milliardene går fort i hver retning her.
golf`ern
18.10.2024 kl 15:01
1656
For noen uker siden, da Ransen var inne i aksjen, messet han nesten daglig om kursmål på 22 kr i oktober.
Han ble da forgudet og genierklært av menigheta her inne....
Nå, når han er ute, tyr menigheta oftere og oftere til bl a person-angrep....
Selv om man går tom for motargumenter er slike ting uhørt på et forum som dette...
Han ble da forgudet og genierklært av menigheta her inne....
Nå, når han er ute, tyr menigheta oftere og oftere til bl a person-angrep....
Selv om man går tom for motargumenter er slike ting uhørt på et forum som dette...
auto1
18.10.2024 kl 15:01
1656
Ransen skrev Hva er svada her?
Selv Din Mentor Mr Mossige nevner lavere drivstoffpriser som en faktor som veier positivt i sin analyse av NAS. Men selvfølgelig må jo man ha tilgang til en kalkulator og sunt bondevett for å se sammenhengen.
Redigert 18.10.2024 kl 15:03
SenorLopez
18.10.2024 kl 15:05
1649
Ransen skrev Hva er svada her?
Situasjonen du refererer til inntraff høsten 2019, når Norwegian var hedget langt høyere enn i 2018, og du fremstiller dessuten en reduksjon i besparelser som er det man opplever når prisen faller under hedget pris, som tap, som en utgift, og samtidig cherrypicker du perioder heller enn å se hedgingen helhetlig der man også inkluderer perioder hvor prisen var høyere for å gå det totale regnskapet.
Og du spammer, hver dag flere ganger dagen. Dette og alt annet du liter av deg, du gjentar deg og ignorerer bare relevante innsigelser, fortsetter å gjenta våset ditt som om ingenting har skjedd.
Seriøst folkens, vi må slutte å mate disse trolla og heller bare rapportere dem, så forsvinner de også kan denne tråden og andre som den bli et sted der man utveksler nyttig, relevant informasjon igjen, og deler informerte betraktninger.
Og du spammer, hver dag flere ganger dagen. Dette og alt annet du liter av deg, du gjentar deg og ignorerer bare relevante innsigelser, fortsetter å gjenta våset ditt som om ingenting har skjedd.
Seriøst folkens, vi må slutte å mate disse trolla og heller bare rapportere dem, så forsvinner de også kan denne tråden og andre som den bli et sted der man utveksler nyttig, relevant informasjon igjen, og deler informerte betraktninger.