NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 162791

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
SenorLopez
I dag kl 15:11 255

Mossige som "alltid har rett" men som måtte justere kursmålet sitt fra 20 eller deromkring (bomma på den gitt) hele veien til 9 (bomma der også). Ransen digger ham for Ransen bomma like hardt, han hausset som gal hele veien ned til 10 og så begynte han som dette å baisse som besatt straks det trendet oppover igjen.

Jeg tror de bommer med vilje jeg, både Ransen og ledestjernen hans, og med tanke på hvor mange tusen poster han har der agendaen er opplagt, så synes jeg det er rart at vedkommende fortsatt få holde på.

Har vi en admin på dette forumet? Hvis dette ikke er spam og bevisst feilinformasjon, det han driver med, da er det ingenting som kvalifiserer han avsporet jo gang på gang hele tråden alt som er nyttig, drukner i støyet hans.
Redigert i dag kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Strategi
I dag kl 15:22 237

Det er hegdet 50 % i Norwegian, mener det er riktig.
Widerøe derimot har 60 % hegding.

Påpeker en mulig feil igjen, som vanlig.
Ransen
I dag kl 15:29 222

Tror admin setter mer pris på relevant selskapsspesifikk info enn drittkasting på skribenter som lager gode og relevante observasjoner som ikke passer inn for aksjonærer som sitter med enorme papirtap.
Husk at det er like mange som ønsker inngang på 9 kroner som utgang på 18 kroner. Akkurat nå tror jeg at det første inntreffer, men selv jeg kan ta feil.
SenorLopez
I dag kl 15:34 210

Det er ikke drittkasting å påpeke at det du spammer, er dritt.

Selvfølgelig ønsker vi alle inngang på 9 kroner, men når du tilpasser narrativet ditt behov og ditt behov alene og dessuten feilrepresenterer fakta og regelrett lyver for å påvirke kursen dit ...

Da kan du ikke pårope deg relevans, du informerer ikke du prøver å manipulere.
Fjellbris
I dag kl 15:42 181

Helt enig, stå på SL, støtter din kamp mot Ransens spam og usannheter 100%👏👍
Redigert i dag kl 15:43 Du må logge inn for å svare
Strategi
I dag kl 15:44 177

Stemningsrapport Oslo -Tromsø nå i ettermiddag samt Oslo Arlanda.
Må bare påpeke at dette er tilfeldige søk.
finnes sikkert og slappere ruter.

17:10
19:05
Direkte
Utsolgt
Utsolgt
Utsolgt
Oslo-Gardermoen
Tromsø
Reisetid: 1t 55m

Flytype: Boeing 737-800
WiFi tilgjengelig22% mindre CO2-utslipp enn bransjegjennomsnittFlys av Norwegian Air Sweden AOC
19:45
21:40
Direkte

2 799

2 979

4 299
Oslo-Gardermoen
Tromsø
Reisetid: 1t 55m

Flytype: Boeing 737-800
WiFi tilgjengelig22% mindre CO2-utslipp enn bransjegjennomsnittFlys av Norwegian Air Sweden AOC
21:30
23:25
Direkte

2 799

2 979

4 299
Oslo-Gardermoen
Tromsø
Reisetid: 1t 55m

16:30
17:30
Direkte

2 549

2 749

3 249
Oslo-Gardermoen
Stockholm-Arlanda
Reisetid: 1t 0m

Flytype: Boeing 737 MAX 8
51% mindre CO2-utslipp enn bransjegjennomsnittFlys av Norwegian Air Sweden AOC
18:00
19:00
Direkte

1 849

2 049

2 599
Oslo-Gardermoen
Stockholm-Arlanda
Reisetid: 1t 0m

Ransen
I dag kl 15:53 149

Relevante linker er vedlagt. At Mossige har sin analyse for SB1M som er min bank er tilfeldig. Jeg respekterer andre banker og analytikere også.
Nas -aksjen er utrolig sensitiv på børsmeldinger, følelser og øvrig flymarked(segment)
Når aksjen stuper 12% på trafikktallene for august og september sier jo litt. Normalt stiger bedrifter på slike gode tall.
Er det en ting som kan straffe NAS nå så er det hvis de leverer under revidert resultatanslag i Q3.
SenorLopez
I dag kl 16:20 106

Stupte ikke på trafikktallene men på SB1s medsabling av kursmål og kjøpsanbefaling, også har vel short spilt en viss rolle på volatilitet også, har det ikke? Etter et såpass langt og stort fall er det vel helt normalt at folk blir litt forsiktige av seg? Sommeren er heller ikke høytid for aksjehandel?

Nok en gang forsimpler du, villeder, fordummer etter behov, og utelater ett viktig faktum, at det siden September har trender oppover. Svingninger er normalt, spesielt når det bykser kjapt til værs da kommer det nesten alltid en motreaksjon, men bunn og topplinjer peker opp.

Og hvor ligger Mas an i forhold til samme tid, i fjor? Eller nyttår for den saks skyld, hittil i år?

Tror du virkelig de som sitter med inngang på elleve og tolv, vil gå på et verditap, eller tror du de i verste fall må være litt tålmodige og heller belage seg på å etterfylle dersom den dropper?

Hva er ditt konkrete råd her, sånn egentlig?

Du maner til panikk nedvurdere selskapet og driften så man skulle tro de var et konkursbo, men sier selv at du ønsker inngang på ni. Er jo ikke noe vits det heller, er det vel, med mindre den skal rett opp igjen?

Også spamminga, selv denne runddansen her har vi hatt tidligere...

Det er uredelig, det du driver med, tvers gjennom uredelig.
Redigert i dag kl 16:24 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 16:40 74

Jeg har ikke panikk. Sitter klar til å handle. Men ikke på 12, 11 eller 10 kroner.
Det kan godt være at de som handlet på 12-13 kroner må vente litt hvis målet er kortsiktig. Det sitter aksjonærer med 16-17 kroner i snitt, men disse er forhåpentligvis såpass langsiktig at de kommer i pluss en gang.
Jeg har tro på Karlsen og Øygaard, men mye tyder på at den gode kostnadskontrollen vi så i fjor er litt forsømt i år.
Håpet hadde vært at 70% av flåten besto av nye fly i 2025. Dette ville gitt 10-12% lavere kostnader grunnet lavere forbruk, mindre utslipp og mye mindre vedlikehold.
SenorLopez
I dag kl 16:57 46

De som sitter på 16-17 gjør det jo fordi de lyttet til blant andre deg, og Mossige, for du hausset jo like besatt som du er nå. Likeså vil jeg hevde, så tar de som selger på 11-12 tallet altså det du maner til nå, en stor risk.

Alt dette er allerede belyst, det holder i massevis å informere folk man bør unngå å trekke beslutninger for dem slik du prøver, og man bør ihvertfall ikke spæmme så heftig at man i essens kaprer hele tråden og ender opp med å avspore den hit vi er, som en diskusjon diskusjonen.

Det er helt bortkastet, totalt unyttig, kun støy.

Brudd på reglene også, tilsynelatende uten at noen bryr seg 😂

Personlig føler jeg meg trygg opp til 13,5, og 14,5 hvis rapporten leverer gode tall. I første omgang, deretter får vi se hvilke grep de tar i løpet av vinteren, men jeg tror det skal mye til før 2024 blir et dårligere år enn 2023.

Faller kursen så ja, takk som byr, etterfylling, men å påvirke folk til å selge på disse nivåene det er lureri det skulle man gjort som du selv sier, når kursen lå høyt.
laser
I dag kl 17:17 9

Merker meg at Ryanair har gått fra en aksjekurs på ca 14 euro i august til oppunder 18 euro nå.
Er de i lavprissegmentet? Kom de med bekymringsmelding i sommer og gjentok nødvendigheten av kostfokus nå nettop? Hedger de flydrivstoff på nær samme nivå som Norwegian? Har de flybestillinger hos Boeing som påvirker deres sommerprogram?
Bare spør jeg……for deres aksjonærmasse må jo fremstå som komplette idioter i deres handel med Ryanairaksjen dersom de hadde lest om livets sannhet på dette forumet.
God helg
Redigert i dag kl 17:18 Du må logge inn for å svare
laser
I dag kl 17:21 5

Nemmen fanken…..Lufthansa aksjonærene er jo like blåst i hode.
Må advare de også.