NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
SenorLopez
26.10.2024 kl 18:14
2640
Blir SPENNende, også å se hvordan nyorganisering av ruter affekterer trafikktallene utover vintersesongen og hvilke kostnadsgrep de lander på. Synes q3 var betryggende, den største risken med Nas nå, er rundt Nas. Eksterne og makroøkonomiske forhold, internt virker styringen god og hadde vi ikke hatt nedsalg i en uke før denne rapporten, så tror jeg vi ville falt fra tolv til elleve selv med overdreven reaksjon og ikke hele veien hit.
Når det er sagt, bekymringene rundt Boeing og kronekurs og renter eksempelvis, de bør tas på alvor for nå skal det posisjoneres mot neste år og blir det dårligere enn 2024, der man hittil ikke har nådd forventningene selv med et knallsterkt Widerøe involvert...
Da kan det fort skje at kursen stagnerer allerede mellom 13-15 og med tanke på risk så kan det gjøre aksjen uattraktiv.
Jeg er også ganske sikker på men dette er spekulativt, at de store pådriverne på salgssiden nå er short, og at mye av det vi ser er de som shortet på tolvtallet som nå dekker inn, på bekostning av de som shortet på ellevetallet som er avhengige av å få kursen ennå lavere.
Dessverre kan nok det pågå en stund før kursen normaliseres, jeg tror November blir døll for oss som ønsker oppgang, men jeg kjenner ingen som sitter med inngang på 11-12-tallet som ønsker å selge, de kjøper bare nå så jeg føler meg fortsatt trygg på oppgang frem mot våren.
En stor boost vil bli om kaoset i Boeing løses og leveransene tiltar.
Når det er sagt, bekymringene rundt Boeing og kronekurs og renter eksempelvis, de bør tas på alvor for nå skal det posisjoneres mot neste år og blir det dårligere enn 2024, der man hittil ikke har nådd forventningene selv med et knallsterkt Widerøe involvert...
Da kan det fort skje at kursen stagnerer allerede mellom 13-15 og med tanke på risk så kan det gjøre aksjen uattraktiv.
Jeg er også ganske sikker på men dette er spekulativt, at de store pådriverne på salgssiden nå er short, og at mye av det vi ser er de som shortet på tolvtallet som nå dekker inn, på bekostning av de som shortet på ellevetallet som er avhengige av å få kursen ennå lavere.
Dessverre kan nok det pågå en stund før kursen normaliseres, jeg tror November blir døll for oss som ønsker oppgang, men jeg kjenner ingen som sitter med inngang på 11-12-tallet som ønsker å selge, de kjøper bare nå så jeg føler meg fortsatt trygg på oppgang frem mot våren.
En stor boost vil bli om kaoset i Boeing løses og leveransene tiltar.
Redigert 26.10.2024 kl 18:27
Du må logge inn for å svare
KanonBra5
26.10.2024 kl 13:57
2844
Tror ikke Spenn lanseres før etter 19 november. Det er denne datoen som satt mht. forandring i vilkår for både Norwegian og Strawberry. Men dette blir meget bra. Bare husk hvor stor verdi Bank Norwegian ga Norwegian. Dette ble jo solgt for milliarder. Det samme blir det her (bare enda større) Alle som har Bank Norwegian kredittkort i dag vil skifte til Spenn når det kommer. Dette blir en pengemaskin!!!!
Tony83
26.10.2024 kl 09:47
3041
Do you think there'll be a separate RNS on the SPENN launch on 01.11.? Where do you take this particular date from?
Strategi
26.10.2024 kl 09:29
2997
MC Axel skrev Yes, it will be exciting! 👍🙂
Dersom man tenker tilbake på høsten i fjor var det mye vingling med kursmål fra analytikerne, det ble justert mye opp gjennom høst vinter og det samme vil skje i år og inn i 2025.
Det fundamentale vinner alltid.
Blir ikke overrasket om stigen oppover blir bratt som i fjor.
Er jo ironisk:Men sier noe om potensialet og markedet.
– Ironisk nok
Investeringsdirektør Robert Næss i Nordea Investment Management mener Norwegians suksess har blitt problemet.
– De har solgt for mye i forhold til flyene de har disponible, og det går for bra, ironisk nok, sier Næss til E24.
Boeings leveranseproblemer har blitt forverret av massive streiker blant flyprodusentens ansatte.
Norwegian hadde 87 fly på vingene i sommer, inkludert innleide fly, og har planlagt for 90 fly neste sommer.
Det fundamentale vinner alltid.
Blir ikke overrasket om stigen oppover blir bratt som i fjor.
Er jo ironisk:Men sier noe om potensialet og markedet.
– Ironisk nok
Investeringsdirektør Robert Næss i Nordea Investment Management mener Norwegians suksess har blitt problemet.
– De har solgt for mye i forhold til flyene de har disponible, og det går for bra, ironisk nok, sier Næss til E24.
Boeings leveranseproblemer har blitt forverret av massive streiker blant flyprodusentens ansatte.
Norwegian hadde 87 fly på vingene i sommer, inkludert innleide fly, og har planlagt for 90 fly neste sommer.
Redigert 26.10.2024 kl 09:42
Du må logge inn for å svare
Stepping
26.10.2024 kl 09:17
3019
Må bare beklage denne! Igjen var jeg alt for optimistisk på selskapets vegne.
Fjellbris
25.10.2024 kl 23:37
3213
Takk og det samme til deg Strategi, nå med flere shortere og baisere som vi bare må ønske velkommen tilbake ombord på NAS ferden. Samt gratulere de med å få kjøpt igjen på 1 sifret. Jeg hadde ikke trodd det skulle skje, men benyttet også muligheten til å kjøpe mer på 9 tallet i dag og er happy med det!😀
Redigert 25.10.2024 kl 23:38
Du må logge inn for å svare
nad.oslo
25.10.2024 kl 23:07
3108
Spb1m hadde 9 fra før kan ikke se de hadde 15 tidligere.
Har du pareto rapporten?
Har du pareto rapporten?
Ransen
25.10.2024 kl 22:31
3159
DNB ser bedre utsikter enn Pareto: kr11(16) og SB1M: kr 9(15)
”NORWEGIAN AIR SHUTTLE
Weak Q3, bookings satisfactory
Norwegian Air Shuttle’s Q3 report disappointed on weak results and a narrowed guidance below our expectations and consensus. Nevertheless, with the stock trading at a 2024e P/E of 6.5x on our revised estimates, and bookings up 20% YOY, we believe the future is brighter than is discounted in the stock price. We reiterate our BUY, but have cut our target price to NOK14 (15) on lower forecasts.
DnB”
”NORWEGIAN AIR SHUTTLE
Weak Q3, bookings satisfactory
Norwegian Air Shuttle’s Q3 report disappointed on weak results and a narrowed guidance below our expectations and consensus. Nevertheless, with the stock trading at a 2024e P/E of 6.5x on our revised estimates, and bookings up 20% YOY, we believe the future is brighter than is discounted in the stock price. We reiterate our BUY, but have cut our target price to NOK14 (15) on lower forecasts.
DnB”
Strategi
25.10.2024 kl 20:13
3345
Ja, Ransen du fikk rett i at aksjen kom ned på 9 taller, alså "ensifferet".
Norwegian Group handles nå på en PE : 5,3, mao. utrolig lavt.
Verdien på selskapet ligger langt under egenkapitalen.
Jeg antar og håper at markedet tar dette inn over seg og at vi nå kan starte oppgang fremover mot nye høyder.
SPENN lanseres fredag i kommende uke ; 1 November , regner da med en ekstra dytt når folk skjønner/forstår hva dette er og hva det kan bety for Strawberry og Norwegian Group fremover.
En del synes Geir Karlsen virker mer defensiv enn tidligere, vær klar over at Norwegian Group ligger i forhandlinger rundt basene Sola - Trondheim.
I en slik forhandling tar man det litt med ro med superlativene.
Ellers, en god helg til alle aksjonærer.
Norwegian Group handles nå på en PE : 5,3, mao. utrolig lavt.
Verdien på selskapet ligger langt under egenkapitalen.
Jeg antar og håper at markedet tar dette inn over seg og at vi nå kan starte oppgang fremover mot nye høyder.
SPENN lanseres fredag i kommende uke ; 1 November , regner da med en ekstra dytt når folk skjønner/forstår hva dette er og hva det kan bety for Strawberry og Norwegian Group fremover.
En del synes Geir Karlsen virker mer defensiv enn tidligere, vær klar over at Norwegian Group ligger i forhandlinger rundt basene Sola - Trondheim.
I en slik forhandling tar man det litt med ro med superlativene.
Ellers, en god helg til alle aksjonærer.
NASLover
25.10.2024 kl 19:46
3321
Snart konkurs ...samme som før et par år bare
Redigert 25.10.2024 kl 19:46
Du må logge inn for å svare
Ransen
25.10.2024 kl 19:25
3297
I FA artikkelen i dag var han ikke så kvass som ved forrige artikkel da han satte kursmålet. Jeg har ingen på selg i min liste i kveld.
Synlig short har dekket inn litt i dag, så det kan jo være tegn på at jeg kanskje må opp en krone på kjøp.
Tar en ny vurdering på mandag. Satser på at noen da skal ut..
Synlig short har dekket inn litt i dag, så det kan jo være tegn på at jeg kanskje må opp en krone på kjøp.
Tar en ny vurdering på mandag. Satser på at noen da skal ut..
Ransen
25.10.2024 kl 18:25
3172
Det er jo typisk overreaksjon i kjent oslo børs-stil.
Det er 7% differanse fra konsensus til resultat,
men fallet ble over 11% i dag.
Flybransjen er kortsiktig og syklisk, men tviler på at jeg får aksjer til 9 kroner blank i denne omgang.
Det er tross alt beste Q3 ever, tar med Q3-23 også.
2 milliarder er ikke dårlig, tross at det ser ut som om at alle kostnader kom på dette kvartalet.
Q4 og Q1 skal det satses for fullt på vinterturisme hvor bookingen allerede er bra og så kommer spenn i november med nye partnere.
Spenn blir spennende.
Pareto har fortsatt TP16 fra morgenrapporten, så er det 4 kjøpsanbefalinger, 1 på overvekt, 3 på hold og ingen på salg per nå.
Det er 7% differanse fra konsensus til resultat,
men fallet ble over 11% i dag.
Flybransjen er kortsiktig og syklisk, men tviler på at jeg får aksjer til 9 kroner blank i denne omgang.
Det er tross alt beste Q3 ever, tar med Q3-23 også.
2 milliarder er ikke dårlig, tross at det ser ut som om at alle kostnader kom på dette kvartalet.
Q4 og Q1 skal det satses for fullt på vinterturisme hvor bookingen allerede er bra og så kommer spenn i november med nye partnere.
Spenn blir spennende.
Pareto har fortsatt TP16 fra morgenrapporten, så er det 4 kjøpsanbefalinger, 1 på overvekt, 3 på hold og ingen på salg per nå.
Redigert 25.10.2024 kl 18:34
Du må logge inn for å svare
Edgar A
25.10.2024 kl 18:11
3205
Dobler seg nok fra dagens nivå innen 1-2år
Er heldigvis ikke inne ennå
Er heldigvis ikke inne ennå
KanonBra5
25.10.2024 kl 17:16
3291
Norwegian blir helt klart snart bli kjøpt opp. Nå kan man få Skandinavias største og beste flyselskap gratis!!! Det vil de store ((Lufthansa, Ryanair, IAG eller Easyjet) benytte seg av!!!
Redigert 25.10.2024 kl 17:29
Du må logge inn for å svare
SenorLopez
25.10.2024 kl 17:10
3225
Hvordan er markedet nå, hvem er det som selger tror dere? De jeg kjenner er alle på kjøperen nå, så det svir, noen solgte seg ut i løpet av uka og andre etterfyller, så er dette short kanskje, som kannibaliserer hverandre?
Noen andre med følere på sånt her inne?
Noen andre med følere på sånt her inne?
YNWA250505
25.10.2024 kl 17:03
3220
Fy faen, tenk om dette kan skje. Da raser NAS til 2-4 kroner. I dagens verden så kan det faktisk skje at Boeing går konkurs
Strategi
25.10.2024 kl 16:44
3115
Omsatt for 340 mill kr i dag.
Tror Norwegian Group kommer til å snu raskt opp igjen.
Spenn lansering kommer om få dager, 1 november , så langt vet vi lite men om få dager vet vi mye mer om dette.
Tror Norwegian Group kommer til å snu raskt opp igjen.
Spenn lansering kommer om få dager, 1 november , så langt vet vi lite men om få dager vet vi mye mer om dette.
Fjellbris
25.10.2024 kl 16:41
3121
Hvordan forsvarer du ellers at du omtaler NAS som et taps sluk som leverte overskudd 2 miliarder nå ved Q3, guider overskudd YE 2.1-2,4 milliarder og har da ca 13 milliarder på bok + 800 mill avsatt til utbytte, dersom du ikke er drita full da?
Redigert 25.10.2024 kl 16:43
Du må logge inn for å svare
bassebasse
25.10.2024 kl 16:23
3131
Håper sundt er helt ute og Fredriksen tar mere.... Ellers fall er veldig overrasket
Stepping
25.10.2024 kl 16:07
3129
Fjellbris skrev Er du ikke edru eller?
Tja det var nå ett intimt spørsmål men NAS folk med promille her inne har nok ikke jobbet den opp med Champagne hvert fall vill jeg tro.
Fjellbris
25.10.2024 kl 16:02
3103
Helt enig, hold og sitt helt i ro eller akkumuler om man har mulighet.
Stepping
25.10.2024 kl 15:59
2997
Hvis Ransel nå er inne igjen så kan det jo bety ett løft, blir sikkert litt oppkjøps rykter hvert fall.Blir ikke overrasket om vi er rundt 8,9 kr neste Fredag men det er det ingen av oss som vet. Selskapet er etter mitt syn rigget for å betale lønn og bonuser til dem som er på lønningslista og så forsøke betale regninger sånn ca på betalingsfrist.
Ransen
25.10.2024 kl 15:48
2966
Tror ikke sundt har mye igjen nå.
Det er forståelig hvis de vil være ute før innføringen av Strawberry/Spenn
Det er forståelig hvis de vil være ute før innføringen av Strawberry/Spenn
upsidedown
25.10.2024 kl 15:39
2940
Det er svært lite short i NAS for tiden. Men man kan ikke se bort fra at det lånes mer i dagene fremover da nedtrekket av resultat ofte følges opp med nedjusterte kursmål. Sundt vil også være et uromoment som gagner de som sysler med short. Det er per nå ingen triggere som tilsier at kursen skal snu med det første.
Energinvest76
25.10.2024 kl 15:09
3015
Holder seg rundt 10kr her. Men det kommer en ny bølge ned til 8.50-9 kr de kommende dagene.
Mammon
25.10.2024 kl 14:36
3075
Stepping
25.10.2024 kl 14:01
3137
Bra du fikk fortalt mange andre i lang tid da hvor fantastisk dette tap sluket er.
MC Axel
25.10.2024 kl 13:55
3152
I think that NAS will soon break 10 NOK, many will take the opportunity to cover their short positions
Ransen
25.10.2024 kl 13:51
2073
Får håpe at dette setter sluttpunktet for NAS på Oslo børs. Lufthansa kan sluke hele NAS for en brøkdel av sin kontantbeholdning og får dermed full tilgang til alle nordiske ruter og Star alliance.
Fjellbris
25.10.2024 kl 13:37
2088
Legg spesielt merke til her/nederst at full synergi Widerøe både mtp. kostnader og inntekter ikke inntreffer før i 2025. Boeing konflikten løser seg, NAS ikke så sårbar heller på kort sikt, og på litt lengre er det utvidet leasing som da gjelder. Ellers en fin oppsummering og jeg mener fortsatt NAS forsvarer 2 sifret kurs etter dagens presentasjon og at fallet til 1 sifret er for stort.
……….
25.10.2024 12:11:53
NAS: KONSERVATIV PLANLEGGING FOR 2025 -WIBSTAD
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Group tror Boeing-forsinkelsene vil fortsette inn i neste år og har lagt til grunn en konservativ planlegging for 2025.
Det sier konsernsjef Geir Karlsen og finansdirektør Hans-Jørgen Wibstad i Norwegian i forbindelse med selskapets kvartalspresentasjon fredag.
Norwegian antar å motta 3-4 nye fly før sommeren 2025 og ha rundt 90 fly i den kommende sommersesongen. Karlsen forventer at den pågående streiken i Boeing fortsetter i noen uker til, og sier til TDN Direkt at selskapet følger nøye med på situasjonen og er i daglig kontakt med representanter fra Boeing. Wibstad legger til at Norwegian ser på flere løsninger, som blant annet å forlenge eksisterende leasing-kontrakter.
-Vi skulle ha flere fly i flåten, så vi ser jo på flere løsninger, der en av dem er å forlenge eksisterende leasing-kontrakter. For 2025 er det forholdsvis god styringsfart på det, men det er fortsatt en kabal som skal legges. Det er ikke så mange variabler, men vi begynner å løse dem og er dermed ikke veldig sårbare for ytterligere forsinkelser i det korte bildet, sier Wibstad.
Norwegian nedjusterte i dagens kvartalsrapport driftsresultat-guidingen for 2024 til 2,1-2,4 milliarder kroner, fra tidligere 2,1-2,6 milliarder kroner.
-Bookingen vi ser ut året er omtrent som forventet, men vi har nok noen kostnader som er noe høyere enn det vi så for oss for noen måneder tilbake (..) Vi skulle få 2-3 nye fly i år, og vi får sannsynligvis ingen. Vi hadde noen kostnader på den tekniske siden gjennom "peaken" i sommer som ble litt høyere enn forventet, så det er litt sammensatt. Distribusjonskostnadene har også gått noe opp, men det har ikke så mye å si på bunnlinjen, for det har vi egentlig tatt igjen på topplinjen, sier Karlsen.
Finansdirektør Wibstad legger til at det er naturlig at guidingen snevres inn jo mer man nærmer seg slutten av året, men forteller også at det har vært kostnader, inkludert kostnader fra Boeing-forsinkelsene, som påvirker oppsiden i fjerde kvartal.
Produksjonsveksten for 2024 er oppjustert til 13 prosent, fra tidligere 12 prosent.
-Det som er litt spesielt er at vi øker ganske mye for fjerde kvartal med så mye som 30 prosent. Men hvis du ser på hvor mange ekstra seter vi setter inn så er ikke det mer enn et sted mellom 11 og 12 prosent. Grunnen til det er at vi flyr mye mer langt denne vinteren, sier Karlsen.
Ellers sier Norwegian-sjefen at majoriteten av synergieffektene mellom Norwegian og Widerøe ventes å bli tatt ut i løpet av 2025, og refererer til både inntektssynergier og kostnadssynergier.
……….
25.10.2024 12:11:53
NAS: KONSERVATIV PLANLEGGING FOR 2025 -WIBSTAD
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Group tror Boeing-forsinkelsene vil fortsette inn i neste år og har lagt til grunn en konservativ planlegging for 2025.
Det sier konsernsjef Geir Karlsen og finansdirektør Hans-Jørgen Wibstad i Norwegian i forbindelse med selskapets kvartalspresentasjon fredag.
Norwegian antar å motta 3-4 nye fly før sommeren 2025 og ha rundt 90 fly i den kommende sommersesongen. Karlsen forventer at den pågående streiken i Boeing fortsetter i noen uker til, og sier til TDN Direkt at selskapet følger nøye med på situasjonen og er i daglig kontakt med representanter fra Boeing. Wibstad legger til at Norwegian ser på flere løsninger, som blant annet å forlenge eksisterende leasing-kontrakter.
-Vi skulle ha flere fly i flåten, så vi ser jo på flere løsninger, der en av dem er å forlenge eksisterende leasing-kontrakter. For 2025 er det forholdsvis god styringsfart på det, men det er fortsatt en kabal som skal legges. Det er ikke så mange variabler, men vi begynner å løse dem og er dermed ikke veldig sårbare for ytterligere forsinkelser i det korte bildet, sier Wibstad.
Norwegian nedjusterte i dagens kvartalsrapport driftsresultat-guidingen for 2024 til 2,1-2,4 milliarder kroner, fra tidligere 2,1-2,6 milliarder kroner.
-Bookingen vi ser ut året er omtrent som forventet, men vi har nok noen kostnader som er noe høyere enn det vi så for oss for noen måneder tilbake (..) Vi skulle få 2-3 nye fly i år, og vi får sannsynligvis ingen. Vi hadde noen kostnader på den tekniske siden gjennom "peaken" i sommer som ble litt høyere enn forventet, så det er litt sammensatt. Distribusjonskostnadene har også gått noe opp, men det har ikke så mye å si på bunnlinjen, for det har vi egentlig tatt igjen på topplinjen, sier Karlsen.
Finansdirektør Wibstad legger til at det er naturlig at guidingen snevres inn jo mer man nærmer seg slutten av året, men forteller også at det har vært kostnader, inkludert kostnader fra Boeing-forsinkelsene, som påvirker oppsiden i fjerde kvartal.
Produksjonsveksten for 2024 er oppjustert til 13 prosent, fra tidligere 12 prosent.
-Det som er litt spesielt er at vi øker ganske mye for fjerde kvartal med så mye som 30 prosent. Men hvis du ser på hvor mange ekstra seter vi setter inn så er ikke det mer enn et sted mellom 11 og 12 prosent. Grunnen til det er at vi flyr mye mer langt denne vinteren, sier Karlsen.
Ellers sier Norwegian-sjefen at majoriteten av synergieffektene mellom Norwegian og Widerøe ventes å bli tatt ut i løpet av 2025, og refererer til både inntektssynergier og kostnadssynergier.
Redigert 25.10.2024 kl 13:38
Du må logge inn for å svare
MC Axel
25.10.2024 kl 13:18
2130
I disagree that the planes can become more expensive. Boeing is not alone in the market, they have Airbus as a competitor and as the situation is at the moment, they have to lower the prices to gain market share from Airbus again.
and the price is already set and if anything, it is customary to give a discount for delays
Sundt mainly sells to professionals outside the Stock Exchange
NAS has shown strength around 10 NOK and I think it will not go down any further, because then the share price and the fair value of the company will be to low
and the price is already set and if anything, it is customary to give a discount for delays
Sundt mainly sells to professionals outside the Stock Exchange
NAS has shown strength around 10 NOK and I think it will not go down any further, because then the share price and the fair value of the company will be to low
Redigert 25.10.2024 kl 13:21
Du må logge inn for å svare