NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!
It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Analysts' Consensus
Number of Analysts 7
Last Close Price 10.30NOK
Average target price 14.61NOK
Spread / Average Target +41.82%
https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59
Du må logge inn for å svare
Mammon
25.10.2024 kl 14:36
3030
Energinvest76
25.10.2024 kl 15:09
2970
Holder seg rundt 10kr her. Men det kommer en ny bølge ned til 8.50-9 kr de kommende dagene.
upsidedown
25.10.2024 kl 15:39
2895
Det er svært lite short i NAS for tiden. Men man kan ikke se bort fra at det lånes mer i dagene fremover da nedtrekket av resultat ofte følges opp med nedjusterte kursmål. Sundt vil også være et uromoment som gagner de som sysler med short. Det er per nå ingen triggere som tilsier at kursen skal snu med det første.
Ransen
25.10.2024 kl 15:48
2921
Tror ikke sundt har mye igjen nå.
Det er forståelig hvis de vil være ute før innføringen av Strawberry/Spenn
Det er forståelig hvis de vil være ute før innføringen av Strawberry/Spenn
Stepping
25.10.2024 kl 15:59
2952
Hvis Ransel nå er inne igjen så kan det jo bety ett løft, blir sikkert litt oppkjøps rykter hvert fall.Blir ikke overrasket om vi er rundt 8,9 kr neste Fredag men det er det ingen av oss som vet. Selskapet er etter mitt syn rigget for å betale lønn og bonuser til dem som er på lønningslista og så forsøke betale regninger sånn ca på betalingsfrist.
Fjellbris
25.10.2024 kl 16:02
3058
Helt enig, hold og sitt helt i ro eller akkumuler om man har mulighet.
Stepping
25.10.2024 kl 16:07
3084
Fjellbris skrev Er du ikke edru eller?
Tja det var nå ett intimt spørsmål men NAS folk med promille her inne har nok ikke jobbet den opp med Champagne hvert fall vill jeg tro.
bassebasse
25.10.2024 kl 16:23
3086
Håper sundt er helt ute og Fredriksen tar mere.... Ellers fall er veldig overrasket
Fjellbris
25.10.2024 kl 16:41
3076
Hvordan forsvarer du ellers at du omtaler NAS som et taps sluk som leverte overskudd 2 miliarder nå ved Q3, guider overskudd YE 2.1-2,4 milliarder og har da ca 13 milliarder på bok + 800 mill avsatt til utbytte, dersom du ikke er drita full da?
Redigert 25.10.2024 kl 16:43
Strategi
25.10.2024 kl 16:44
3070
Omsatt for 340 mill kr i dag.
Tror Norwegian Group kommer til å snu raskt opp igjen.
Spenn lansering kommer om få dager, 1 november , så langt vet vi lite men om få dager vet vi mye mer om dette.
Tror Norwegian Group kommer til å snu raskt opp igjen.
Spenn lansering kommer om få dager, 1 november , så langt vet vi lite men om få dager vet vi mye mer om dette.
YNWA250505
25.10.2024 kl 17:03
3175
Fy faen, tenk om dette kan skje. Da raser NAS til 2-4 kroner. I dagens verden så kan det faktisk skje at Boeing går konkurs
SenorLopez
25.10.2024 kl 17:10
3180
Hvordan er markedet nå, hvem er det som selger tror dere? De jeg kjenner er alle på kjøperen nå, så det svir, noen solgte seg ut i løpet av uka og andre etterfyller, så er dette short kanskje, som kannibaliserer hverandre?
Noen andre med følere på sånt her inne?
Noen andre med følere på sånt her inne?
KanonBra5
25.10.2024 kl 17:16
3246
Norwegian blir helt klart snart bli kjøpt opp. Nå kan man få Skandinavias største og beste flyselskap gratis!!! Det vil de store ((Lufthansa, Ryanair, IAG eller Easyjet) benytte seg av!!!
Redigert 25.10.2024 kl 17:29
Edgar A
25.10.2024 kl 18:11
3160
Dobler seg nok fra dagens nivå innen 1-2år
Er heldigvis ikke inne ennå
Er heldigvis ikke inne ennå
Ransen
25.10.2024 kl 18:25
3127
Det er jo typisk overreaksjon i kjent oslo børs-stil.
Det er 7% differanse fra konsensus til resultat,
men fallet ble over 11% i dag.
Flybransjen er kortsiktig og syklisk, men tviler på at jeg får aksjer til 9 kroner blank i denne omgang.
Det er tross alt beste Q3 ever, tar med Q3-23 også.
2 milliarder er ikke dårlig, tross at det ser ut som om at alle kostnader kom på dette kvartalet.
Q4 og Q1 skal det satses for fullt på vinterturisme hvor bookingen allerede er bra og så kommer spenn i november med nye partnere.
Spenn blir spennende.
Pareto har fortsatt TP16 fra morgenrapporten, så er det 4 kjøpsanbefalinger, 1 på overvekt, 3 på hold og ingen på salg per nå.
Det er 7% differanse fra konsensus til resultat,
men fallet ble over 11% i dag.
Flybransjen er kortsiktig og syklisk, men tviler på at jeg får aksjer til 9 kroner blank i denne omgang.
Det er tross alt beste Q3 ever, tar med Q3-23 også.
2 milliarder er ikke dårlig, tross at det ser ut som om at alle kostnader kom på dette kvartalet.
Q4 og Q1 skal det satses for fullt på vinterturisme hvor bookingen allerede er bra og så kommer spenn i november med nye partnere.
Spenn blir spennende.
Pareto har fortsatt TP16 fra morgenrapporten, så er det 4 kjøpsanbefalinger, 1 på overvekt, 3 på hold og ingen på salg per nå.
Redigert 25.10.2024 kl 18:34
Ransen
25.10.2024 kl 19:25
3254
I FA artikkelen i dag var han ikke så kvass som ved forrige artikkel da han satte kursmålet. Jeg har ingen på selg i min liste i kveld.
Synlig short har dekket inn litt i dag, så det kan jo være tegn på at jeg kanskje må opp en krone på kjøp.
Tar en ny vurdering på mandag. Satser på at noen da skal ut..
Synlig short har dekket inn litt i dag, så det kan jo være tegn på at jeg kanskje må opp en krone på kjøp.
Tar en ny vurdering på mandag. Satser på at noen da skal ut..
NASLover
25.10.2024 kl 19:46
3278
Snart konkurs ...samme som før et par år bare
Redigert 25.10.2024 kl 19:46
Strategi
25.10.2024 kl 20:13
3302
Ja, Ransen du fikk rett i at aksjen kom ned på 9 taller, alså "ensifferet".
Norwegian Group handles nå på en PE : 5,3, mao. utrolig lavt.
Verdien på selskapet ligger langt under egenkapitalen.
Jeg antar og håper at markedet tar dette inn over seg og at vi nå kan starte oppgang fremover mot nye høyder.
SPENN lanseres fredag i kommende uke ; 1 November , regner da med en ekstra dytt når folk skjønner/forstår hva dette er og hva det kan bety for Strawberry og Norwegian Group fremover.
En del synes Geir Karlsen virker mer defensiv enn tidligere, vær klar over at Norwegian Group ligger i forhandlinger rundt basene Sola - Trondheim.
I en slik forhandling tar man det litt med ro med superlativene.
Ellers, en god helg til alle aksjonærer.
Norwegian Group handles nå på en PE : 5,3, mao. utrolig lavt.
Verdien på selskapet ligger langt under egenkapitalen.
Jeg antar og håper at markedet tar dette inn over seg og at vi nå kan starte oppgang fremover mot nye høyder.
SPENN lanseres fredag i kommende uke ; 1 November , regner da med en ekstra dytt når folk skjønner/forstår hva dette er og hva det kan bety for Strawberry og Norwegian Group fremover.
En del synes Geir Karlsen virker mer defensiv enn tidligere, vær klar over at Norwegian Group ligger i forhandlinger rundt basene Sola - Trondheim.
I en slik forhandling tar man det litt med ro med superlativene.
Ellers, en god helg til alle aksjonærer.
Ransen
25.10.2024 kl 22:31
3116
DNB ser bedre utsikter enn Pareto: kr11(16) og SB1M: kr 9(15)
”NORWEGIAN AIR SHUTTLE
Weak Q3, bookings satisfactory
Norwegian Air Shuttle’s Q3 report disappointed on weak results and a narrowed guidance below our expectations and consensus. Nevertheless, with the stock trading at a 2024e P/E of 6.5x on our revised estimates, and bookings up 20% YOY, we believe the future is brighter than is discounted in the stock price. We reiterate our BUY, but have cut our target price to NOK14 (15) on lower forecasts.
DnB”
”NORWEGIAN AIR SHUTTLE
Weak Q3, bookings satisfactory
Norwegian Air Shuttle’s Q3 report disappointed on weak results and a narrowed guidance below our expectations and consensus. Nevertheless, with the stock trading at a 2024e P/E of 6.5x on our revised estimates, and bookings up 20% YOY, we believe the future is brighter than is discounted in the stock price. We reiterate our BUY, but have cut our target price to NOK14 (15) on lower forecasts.
DnB”
nad.oslo
25.10.2024 kl 23:07
3065
Spb1m hadde 9 fra før kan ikke se de hadde 15 tidligere.
Har du pareto rapporten?
Har du pareto rapporten?
Fjellbris
25.10.2024 kl 23:37
3168
Takk og det samme til deg Strategi, nå med flere shortere og baisere som vi bare må ønske velkommen tilbake ombord på NAS ferden. Samt gratulere de med å få kjøpt igjen på 1 sifret. Jeg hadde ikke trodd det skulle skje, men benyttet også muligheten til å kjøpe mer på 9 tallet i dag og er happy med det!😀
Redigert 25.10.2024 kl 23:38
Stepping
26.10.2024 kl 09:17
2976
Må bare beklage denne! Igjen var jeg alt for optimistisk på selskapets vegne.
Strategi
26.10.2024 kl 09:29
2954
MC Axel skrev Yes, it will be exciting! 👍🙂
Dersom man tenker tilbake på høsten i fjor var det mye vingling med kursmål fra analytikerne, det ble justert mye opp gjennom høst vinter og det samme vil skje i år og inn i 2025.
Det fundamentale vinner alltid.
Blir ikke overrasket om stigen oppover blir bratt som i fjor.
Er jo ironisk:Men sier noe om potensialet og markedet.
– Ironisk nok
Investeringsdirektør Robert Næss i Nordea Investment Management mener Norwegians suksess har blitt problemet.
– De har solgt for mye i forhold til flyene de har disponible, og det går for bra, ironisk nok, sier Næss til E24.
Boeings leveranseproblemer har blitt forverret av massive streiker blant flyprodusentens ansatte.
Norwegian hadde 87 fly på vingene i sommer, inkludert innleide fly, og har planlagt for 90 fly neste sommer.
Det fundamentale vinner alltid.
Blir ikke overrasket om stigen oppover blir bratt som i fjor.
Er jo ironisk:Men sier noe om potensialet og markedet.
– Ironisk nok
Investeringsdirektør Robert Næss i Nordea Investment Management mener Norwegians suksess har blitt problemet.
– De har solgt for mye i forhold til flyene de har disponible, og det går for bra, ironisk nok, sier Næss til E24.
Boeings leveranseproblemer har blitt forverret av massive streiker blant flyprodusentens ansatte.
Norwegian hadde 87 fly på vingene i sommer, inkludert innleide fly, og har planlagt for 90 fly neste sommer.
Redigert 26.10.2024 kl 09:42
Tony83
26.10.2024 kl 09:47
2995
Do you think there'll be a separate RNS on the SPENN launch on 01.11.? Where do you take this particular date from?
KanonBra5
26.10.2024 kl 13:57
2796
Tror ikke Spenn lanseres før etter 19 november. Det er denne datoen som satt mht. forandring i vilkår for både Norwegian og Strawberry. Men dette blir meget bra. Bare husk hvor stor verdi Bank Norwegian ga Norwegian. Dette ble jo solgt for milliarder. Det samme blir det her (bare enda større) Alle som har Bank Norwegian kredittkort i dag vil skifte til Spenn når det kommer. Dette blir en pengemaskin!!!!
SenorLopez
26.10.2024 kl 18:14
2590
Blir SPENNende, også å se hvordan nyorganisering av ruter affekterer trafikktallene utover vintersesongen og hvilke kostnadsgrep de lander på. Synes q3 var betryggende, den største risken med Nas nå, er rundt Nas. Eksterne og makroøkonomiske forhold, internt virker styringen god og hadde vi ikke hatt nedsalg i en uke før denne rapporten, så tror jeg vi ville falt fra tolv til elleve selv med overdreven reaksjon og ikke hele veien hit.
Når det er sagt, bekymringene rundt Boeing og kronekurs og renter eksempelvis, de bør tas på alvor for nå skal det posisjoneres mot neste år og blir det dårligere enn 2024, der man hittil ikke har nådd forventningene selv med et knallsterkt Widerøe involvert...
Da kan det fort skje at kursen stagnerer allerede mellom 13-15 og med tanke på risk så kan det gjøre aksjen uattraktiv.
Jeg er også ganske sikker på men dette er spekulativt, at de store pådriverne på salgssiden nå er short, og at mye av det vi ser er de som shortet på tolvtallet som nå dekker inn, på bekostning av de som shortet på ellevetallet som er avhengige av å få kursen ennå lavere.
Dessverre kan nok det pågå en stund før kursen normaliseres, jeg tror November blir døll for oss som ønsker oppgang, men jeg kjenner ingen som sitter med inngang på 11-12-tallet som ønsker å selge, de kjøper bare nå så jeg føler meg fortsatt trygg på oppgang frem mot våren.
En stor boost vil bli om kaoset i Boeing løses og leveransene tiltar.
Når det er sagt, bekymringene rundt Boeing og kronekurs og renter eksempelvis, de bør tas på alvor for nå skal det posisjoneres mot neste år og blir det dårligere enn 2024, der man hittil ikke har nådd forventningene selv med et knallsterkt Widerøe involvert...
Da kan det fort skje at kursen stagnerer allerede mellom 13-15 og med tanke på risk så kan det gjøre aksjen uattraktiv.
Jeg er også ganske sikker på men dette er spekulativt, at de store pådriverne på salgssiden nå er short, og at mye av det vi ser er de som shortet på tolvtallet som nå dekker inn, på bekostning av de som shortet på ellevetallet som er avhengige av å få kursen ennå lavere.
Dessverre kan nok det pågå en stund før kursen normaliseres, jeg tror November blir døll for oss som ønsker oppgang, men jeg kjenner ingen som sitter med inngang på 11-12-tallet som ønsker å selge, de kjøper bare nå så jeg føler meg fortsatt trygg på oppgang frem mot våren.
En stor boost vil bli om kaoset i Boeing løses og leveransene tiltar.
Redigert 26.10.2024 kl 18:27
nad.oslo
26.10.2024 kl 18:54
2549
En teknisk analyse fra aksjefruen
https://aksjefrue.no/forum/?wtp=post%2Fnorwegian-med-negative-signaler-etter-q3-slipp-13513327
https://aksjefrue.no/forum/?wtp=post%2Fnorwegian-med-negative-signaler-etter-q3-slipp-13513327
Strategi
26.10.2024 kl 18:57
2585
Sluttkurs i går: 9.962
Børsverdi
9 602 MNOK
Re: kvartal 3 -2024
Current assets Total current assets amounted to NOK 16,012 million at the end of the third quarter of 2024, compared to NOK 13,924 million at the end of the third quarter of 2023 and NOK 17,628 million at the end of the previous quarter. Cash and cash equivalents amounted to NOK 11,457 million at the end of the quarter, corresponding to an increase of NOK 2,066 million from the end of the same period last year and a decrease of NOK 41 million at the end of the previous quarter. Included in cash and cash equivalents is NOK 836 million set aside for in a dividend fund for later distribution. Please refer to Note 9 in this report for further information.
Selskapet er sykt lavt priset og det er ikke bare neste kvartal som sannsynligvis også blir meget bra, store investorer ser ofte flere år frem og Norwegian Group tipper jeg er en god langsiktig investering.
Børsverdi
9 602 MNOK
Re: kvartal 3 -2024
Current assets Total current assets amounted to NOK 16,012 million at the end of the third quarter of 2024, compared to NOK 13,924 million at the end of the third quarter of 2023 and NOK 17,628 million at the end of the previous quarter. Cash and cash equivalents amounted to NOK 11,457 million at the end of the quarter, corresponding to an increase of NOK 2,066 million from the end of the same period last year and a decrease of NOK 41 million at the end of the previous quarter. Included in cash and cash equivalents is NOK 836 million set aside for in a dividend fund for later distribution. Please refer to Note 9 in this report for further information.
Selskapet er sykt lavt priset og det er ikke bare neste kvartal som sannsynligvis også blir meget bra, store investorer ser ofte flere år frem og Norwegian Group tipper jeg er en god langsiktig investering.
Ransen
26.10.2024 kl 19:52
2524
Har hatt mye igjen for analysene til Trondy(aksjefruen)
Spørs om man bare må legge seg på kjøperen allerede mandag.
Litt enkelt kan man se på Q4 slik:
Hvis en havner i nedre del av guiding (2,1 mrd) gir det P/E på 7,5 = kr 15 pr aksje.
Spørs om man bare må legge seg på kjøperen allerede mandag.
Litt enkelt kan man se på Q4 slik:
Hvis en havner i nedre del av guiding (2,1 mrd) gir det P/E på 7,5 = kr 15 pr aksje.