NAS - 7 analyst average says the stock should be 14,61 NOK!

MC Axel
NAS 16.08.2024 kl 19:55 184502

It is the analyst's consensus or general agreement that the NAS share's value should be 14,61 NOK on average. This is based on seven analyses, which means the stock will need to rise more than 40% to realize this target


Analysts' Consensus

Number of Analysts 7

Last Close Price 10.30NOK

Average target price 14.61NOK

Spread / Average Target +41.82%



https://www.marketscreener.com/quote/stock/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/news/Norwegian-Air-Shuttle-Notification-of-Major-Holdings-47669263/
Redigert 16.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
SenorLopez
26.10.2024 kl 20:14 2773

Jupps, god analyse.

En joker her er jo også hvorvidt Sundt fortsetter å selge, og på hvilket nivå. Tror nok de venter akkurat nå, (det er faktisk et negativt tegn om de fortsetter), men det kan være nok et hinder for oppgang dersom de hiver seg på selgersiden gjen straks den klatrer opp mot tolv.

Jeg tror på kort sikt, at dette er et kjøp-på-dupp-hold-din-tupp-kandidat, for oss med inngang på 11-12.-tallet. Uklokt å kæsje ut det burde man isåfall gjort før rapporten, men man bør også være forsiktige og sikre på at bunnen faktisk er nådd før en etablerer ny post.

Et ubehagelig limbo, vært her før har alltid gått greit til slutt man må bare bevare roen og forvalte reservene sine forstandig.

Fundamentet er stødig, enn så lenge, og vil forsterkes betraktelig straks Boeing løser sine problemer men akkurat det er litt skummelt. De har større problemer enn ved første øyekast det er ikke sånn at straks streiken løses, så er de oppe og går igjen.

Det tar tid å gjennopprette tapt produksjon og de har leverandører nå som sliter og som blir vanskelige å erstatte dersom problemene forplanter seg ytterligere nedover og ødelegger for dem også.

Tror nok Karlsen har rett at de er too big to fail, myndighetene har allerede begynt å luske i korridorene der og kommet med uttalelser (når det hvite hus hvisker bør det tolkes som et krigsrop) så det er nok press derfra å løse dette kjapt som fy, men det kan uansett ta tid før de leverer noe som helst selv om streiken avbrytes allerede mandag.

Mye usikkerhet, Nas er nå utrygg fra et korttidsperspektiv, men som sagt det er omstendigheter ikke driften som tynger her så dersom de omstendighetene endres da blir det take-off.

Synes fundamentet er forutsigbart nok til at det er verdt å satse på.
nad.oslo
26.10.2024 kl 22:10 2670

La oss på tirsdag hvor mye Sundt har igjen , kan jo ha lempet ut endel. De hadde ca25 mill igjen og hvor mye har de eventuelt lempet ut av de 33 mill omsatte aksjene. Om Sundt snart er ute vil det hjelper på kursen.
minsin
26.10.2024 kl 22:40 2639

pr 25.10

4. SUNDT AS 32 153 508 3,34 pst
Redigert 26.10.2024 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
26.10.2024 kl 23:34 2586

Men pr.25.10 skriver du , det er 2 dagers etterslep på listene. Jeg fikk ca tall fra megler på fredag. Men vet ikke om det stemmer. Vi får se tirsdag/onsdag h a listene da sier for da har vi fått svaret fra 25/10.
KanonBra5
I går kl 11:40 2331

Ja, ja. Uansett hva folk tror om Norwegian og tiden fremover blir det bare spekulasjoner. En ting er sikkert. De har milliardinntekter men prises ikke deretter. Og som alltid kommer opptur etter nedtur (kursmessig) Her er det bare å følge Fredriksen. Som IKKE har solgt en eneste aksje!!!!!!!
bassebasse
I går kl 12:10 2296

Nas er veldig trygg fly selskaper.... Milarder inn og ikke nok stemmer jo ikke.... Hele år tjener penger og blir bedre når nye fly kommer.. Større og mindre drivstoff... Boeing kommer til å produsere disse flyene snart strikket er ferdig
Ransen
I går kl 15:18 2121

Det spøker for rekyl opp i stedet for testing av bunnformasjonen som jeg hadde håpet...Kanskje Sundt har litt mer å selge
https://www.finansavisen.no/energi/2024/10/27/8197595/analytikere-venter-fall-i-oljeprisen

På sikt er lav oljepris den beste kostnadsreduksjonen et flyselskap kan ha drivstoff for NAS sin del står for 37% av kostnadene
Redigert i går kl 15:22 Du må logge inn for å svare
NASLover
I går kl 16:28 2039

Kurs 8 på vei 👍 Bare glem at det skal stige fremover
Redigert i går kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Bolster
I går kl 17:50 1941

Det er jo ikke lenge siden du var svært bekymret for økte kostnader på dekk, vaskemidler, og mere til😂 Ransen har null troverdighet.
Ransen
I går kl 17:57 1930

Du kan tro hva du vil, men på fredag fikk du en blåkopi av hva jeg har skrevet her tidligere.
Så fikk du også i fleisen en kostbar hedging av drivstoff gjort i oktober 23.
SenorLopez
I går kl 20:00 1777

Han er på selgeren igjen 😂

Samme her men jeg gidder ikke løgn og bedrag det er bedre å gi folk realistiske forventninger til å fatte informerte valg enn å rive og røske og gnåle dit det til enhver tid passer en selv, for de blir ikke mindre paniske av å forvirres det bidrar kun til økt volatilitet.

Personlig tror jeg short med ulike innganger vil kannibalisere hverandre en stund fremover, at erfarne aksjonærer vil unngå å trade akkurat nå men heller holde, og kjøpe lavt, og at Sundt nok kommer til å fortsette salget på 11-12-tallet og dessverre skape endel motstand straks aksjen spretter oppover igjen.

Jeg har inngang på 12,4, 11,3 og nå på 10, faller den ytterligere har jeg reserver da etablerer jeg ny post der også. Anser det som heldig dersom jeg ender på grønt før Jul, men frem mot våren virker mitt opprinnelige mål på 13,2 fortsatt trygt og nå blir avkastningen desto større.

Nedsiden kan komme men vi er latterlig underpriset allerede så den blir neppe langvarig, ferden opp blir nok treg men med en oppside som er verdt å vente på og når det gjelder risk...

Nas har godt grep på driften, har vist seg tilpasningsdyktige, er utfordringene bevisste, og markedet virker stabilt den høye renta til tross så er vi fortsatt veldig rike her til lands. Oljeprisen demmer for og vel så det, den svake krona, og blir nok bare blir gunstigere fremover.

Så får vi bare håpe Boeing faller til ro, da forsvinner mye usikkerhet.
YNWA250505
I går kl 21:27 1649

RSI dykket nesten ned i et oversolgt område, noe som kan åpne for en korreksjon opp igjen, men etablerer aksjen seg under 10,0-nivået kan det åpne for videre fall mot neste tekniske støtte på 9,40-nivået. De neste tekniske støttenivået under det nivået kommer på 8,80-, 8,20- og på 7,80-nivået.

For å snu denne tendensen må RSI begynne å sette stigende bunner og bryte tilbake over 50-nivået i RSI-chartet. Så lenge de fallende trendlinjene i RSI-chartet fortsetter kan eventuelle korreksjoner opp igjen bli forbigående.

Ved eventuelle korreksjoner opp er det teknisk motstand på 10,40- og på 10,60-nivået. Disse må brytes på stigende omsetning for å åpne for videre oppgang mot 10,90- og kanskje 11,0-nivået.
bassebasse
I dag kl 06:44 1335

Dnb fra 15 til 14 kjøp anbefales
Strategi
I dag kl 07:10 1284

Brent Spot
Siste
72,28 USD
4,35%
I og med at 37 % av Norwegian Groups kostnader ligger i drivstoff fortsetter store besparelser.
Redigert i dag kl 07:15 Du må logge inn for å svare
BrdBu
I dag kl 08:09 1148

P/E på 6.5, lav gjeld, utbytte fond....det kommer en rekyl.
Hvis ikke så er det bare å kjøpe.
nad.oslo
I dag kl 08:33 1071

Golden sachs notification kom nå
MaxMekker
I dag kl 08:45 1016


As the costs that Norwegian Air Shuttle cannot control continue to
develop unfavourably, we do not believe any efforts being made to
reduce costs and increase efficiency will be able to fully offset them.
Hence, we lower our 2024-26 EBIT estimates by 6% to NOK 2,180m,
9% to NOK 2,295m and 7% to NOK 2,424m, respectively. Owing to our
lower estimates and the increased risk we see, we downgrade our
recommendation to Hold (Buy), with a multiplesbased fair value of NOK
10. This implies a 2025E P/E of 7.8x and EV/EBIT of 5.2x, which
compares to European low-cost carriers trading at a sector average
P/E of 9x and European network carriers at 4.1x.

Nordea
Redigert i dag kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 08:49 987

GS som ligger å trader rundt 5% grensen. Derfor utløser det melding...
Ransen
I dag kl 11:04 697

Europas øvrige flyselskap reagerer som de bør når drivstoffkostnadene går ned med 6% +++ på en dag.
Lufthansa eller IAG burde ta med sjekkheftet til Fornebu og kjøpe hele NAS bare for verdistigningen til disse i dag.
nad.oslo
I dag kl 13:58 418

Boeing henter kapital idag
kokkohill
I dag kl 14:57 307

Ligger gunstig til for oppkjøp nå. Kontantbeholdningen betaler det meste av oppkjøpet 😜
Vorge
I dag kl 15:39 220

Qube som er den største shortaktøren i Norwegian for øyeblikket solgte ifølge dagens oversikt over 4 millioner aksjer for å presse kursen på fredag. Det tilsvarer et halvt gjennomsnittlig dagsvolum i Norwegian.

De har nå over 15 millioner aksjer som skal dekkes inn igjen. Forrige gang de forsøkte seg på tilsvarende stunt i nas (tidlig i vår) bommet de og måtte ta masse tap. Blir spennende å se hvordan det går nå.

Men at prisen er «kunstig» lav nå fordi noen bevisst har presset den ned er det ingen tvil om. Sånn sett et argument for å ta et lodd.
Fjellbris
I dag kl 15:41 217

28.10.2024 13:40:29
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS : BARCLAYS CUTS TARGET PRICE TO NOK 15.75 FROM NOK 16

NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS : BARCLAYS CUTS TARGET PRICE TO NOK 15.75 FROM NOK 16
laser
I dag kl 16:31 113

Har du kilder på dette?
SenorLopez
I dag kl 16:32 111

Var det jeg antok. Kjenner som sagt ingen som solgte den dagen eller i dag for den saks skyld, kun hold og kjøp i hodene på folk, så da er det short som kannibaliserer hverandre og det er betryggende for sånt må dekkes inn.

Men de kan nok holde på en stund, og når kursen stabiliserer seg vil traderne komme på banen også, når kursen stiger dukker Sundt opp igjen, så tålmodighet blir nok en dyd fremover.

Men ja jeg tok et lodd jeg, og gjerne to til hvis kursen går dypere eventuelt dersom dette er bunnen 🍻
Redigert i dag kl 16:36 Du må logge inn for å svare
Adam05
I dag kl 16:57 61

11:55|Jonas Christensen
Boeing varsler kapitalinnhenting – kan hente 200 mrd. kroner
Den kriserammede amerikanske flyprodusenten Boeing varsler mandag at den vil hente frisk kapital gjennom nye aksjeutstedelser.

Kapitalinnhentingen skjer på to måter. Det vil utstedes 90 millioner nye aksjer. Legger man siste aksjekurs på 155 dollar til grunn, tilsvarer det nær 14 milliarder friske dollar i Boeing-kassen, eller drøye 150 milliarder kroner.

Selskapet vil også utstede børsnoterte sertifikater (depositary shares) for fem milliarder dollar, tilsvarende 55 milliarder kroner.

Pengene skal brukes til generelle selskapsformål som kan inkludere tilbakebetaling av gjeld, i tillegg til ytterligere arbeidskapital, investeringer og finansiering.

https://www.dn.no/investor/nyhetsstudio/156176
Redigert i dag kl 16:57 Du må logge inn for å svare